eitaa logo
آنتی شایعات و شبهات فضای مجازی
7.7هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
11.2هزار ویدیو
21 فایل
پاسخ #شایعات و #شبهات #فضای_مجازی #شبهه و #شایعه تبلیغ وتبادل👇 https://eitaa.com/joinchat/2836856857C847106613b 🤝 .
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ❌سوءاستفاده از واژه مقدس مادر❌ او هم یک مادر است مثل مادر تو مادر من❗️ ❇️ صبحه طلفاح، مادر کسی که چند صد هزار ایرانی رو در جنگ هشت ساله به شهادت رسوند، مادر ملعون❗️ ❌ براندازان و سلبریتیهای خائن به وطن هر بار نقشه ای جدید برای تضعیف دستگاه قضا و 👇تشویق مجرمان اجرا میکنند یک بار می‌گویند مادر دارد بچه دارد کشتی گیر است قیافه اش مظلوم است شاخ و دم ندارد پس نمیتواند قاتل باشد و ....!!!!! 🔺اما بدانند هر کس در هر لباسی و موقعیتی بخواهد امنیت کشور و مردم را بخطر بیندازد منتظر عواقب سنگینش هم باید باشد. 🔸رسانه‌های معاند نیز به تازگی به سراغ پرونده رفته‌اند و با کلیدواژه «کشتی‌گیر» برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب، دنبال تطهیر قاتلی هستند که یک شهروند بی‌گناه را به طرز فجیعی به قتل رسانده است. اعدام_نکنید -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
31.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ⛔️تحمیق مخاطب یا شیخ؟ هم منطق چه کسی هستی؟ چندتا مغالطه سرهم کن، با فرافکنی دادی بزن، مخاطب و جذب و منحرف کن! ⛔️یا شیخ! چرا مخاطب را نابینا و ناشنوا می‌پنداری و با حرف‌های بی‌اساس تحمیقشان می‌کنی؟! کدام بازیگر و خواننده‌ای کرد و شامل حالش نشد? -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
15.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوئیس چقدر شبیه فانتزی های ذهنی است که رسانه ها بهمون قالب کردن؟🤔 ببینید داخل سوییس چخبره ؟👌 -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🤔 ❔در یک آیه قرآن هست که میگوید کسانی که وارد بهشت میشوند جاودنند مگر اینکه خدا بخواهد کسی را از بیرون کند . از طرفی قرآن میگوید بهشتی ها در بهشت جاودنند آیا میان این دو مطلب تنافی نیست ❗️❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که بهشت برای بهشتیان ابدی و دوزخ نیز برای معاندین و ملحدان ابدی می باشد و از آن نیست ‌. ❕البته توجه به این نکته لازم است که خلود که در آیات قرآن آمده است در اصل لغت به معنى بقاى و هم به معنى ابديت آمده است، بنا بر اين كلمه خلود به تنهايى دليل بر ابديت نيست، زيرا هر نوع بقاء طولانى را شامل مى ‏شود. 👌ولى در بسيارى از آيات قرآن با ذكر شده است كه از آن به وضوح مفهوم ابديت فهميده مى‏ شود، مثلا در آيات 100 توبه 11 طلاق و 9 تغابن در مورد بهشتيان تعبير به «خالِدِينَ فِيها أَبَداً »مى ‏كند، كه اين تعبير مفهومش ابديت بهشت براى اين گروه‏ها است، و در آيات ديگرى مانند 169 نساء و 23 جن در باره گروهى از دوزخيان همين تعبير « خالِدِينَ فِيها أَبَداً » ديده مى‏ شود كه دليل بر جاودانگى عذاب آنها است. ❕تعبيرات ديگرى مانند « ماكثين فيها ابدا » در آيه 3 كهف « لا يَبْغُونَ عَنْها حِوَلًا» (كهف- 108) و مانند اينها نشان مى‏ دهد كه بطور گروهى از بهشتيان و دوزخيان جاودانه در نعمت يا در عذاب خواهند ماند. 📚تفسیر نمونه ج 9 ص 239 ❕حال آنچه مورد قرار گرفته است این آیه است که می فرماید ؛ « وَ أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ » « اما آنها كه سعادتمند شدند در بهشت جاودانه خواهند بود، ما دام كه آسمانها و زمين بر پاست مگر آنچه پروردگارت بخواهد، بخششى است قطع نشدنى » ( هود 108) ❔پرسش اینجاست که ظاهر استثناى جمله «الَّا مَاشَا رَبُّكَ؛ مگر اين كه خداى تو بخواهد» مى ‏رساند كه ممكن است روزى بخواهد كه آنان را از اين مركز نعمت بيرون كند، در صورتى كه باقى آيات گواه بر اين است كه هرگز آنها از بهشت خارج نخواهند شد، با اين وضع معناى اين آيه چيست؟ 👌برای پاسخ است که درست است كه خداوند جهان به افراد سعادتمند در بسيارى از آيات، بهشت‏ دائم وعده كرده است و از اين وعده هرگز تخلّف نخواهد فرمود و خود او مى‏ فرمايد «وَعْدَ اللَّهِ لا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ؛ اين وعده‏ ای است كه خدا كرده و خداوند هرگز از وعده‏ اش تخلّف نمى‏ كند!».( روم 6) ولى ممكن است افرادى تصوّر كنند كه با اين وعده قطعى ديگر زمام كار از دست خدا بيرون مى ‏رود و او حتّى توانايى نخواهد داشت كه آنان را از بهشت خارج سازد و نعمت را از آنها سلب كند و به اصطلاح علمى و كلامى، اين قضاى حتمى قدرت خدا را محدود نموده و از توانايى او خواهد كاست . 🔹لذا خداوند با جمله «الَّا مَاشَا رَبُّك» اين حقيقت را تأكيد مى ‏كند كه با وجود اين كه خدا بهشت دائم را وعده نموده و او هرگز از وعده خود تخلّف نخواهد كرد، مع‏ الوصف اين مطلب، از قدرت او چيزى كم نمى‏ كند و باز اختيار تمام موجودات به دست قدرت اوست ، هرچه بخواهد مى‏ تواند انجام بدهد و قدرت او نسبت به تمام اشيا محفوظ و است. 👌عين اين جمله «الَّا مَاشَا رَبُّكَ» در آيه بعد كه درباره دوزخيان است و به آنها وعده عذاب دائمى داده، نيز وارد شده است و علّت آن همان است كه در آيه پيش ذكر گرديد. ❕از قراين روشنى كه تفسير فوق را تأييد مى‏ كند جمله «عَطَاً غَيْرَ مَجْذُوذٍ» كه در آخر آيه آمده است مى ‏باشد. اين جمله مى‏ گويد اين عطيّه ثابت و پايدار و مستمرّ است و هرگز جدا شدنى نيست. 👌این سخن در نیز مورد اشاره قرار گرفته است ؛ 📚تفسیر العیاشی ج 2 ص 160 ❕در تفسیر نیز چنین آمده است ؛ « هدف از بيان اين استثناء اين است كه تصور نشود خلود و مجازات افراد بى ‏ايمان و پاداش مؤمنان راستين چنان است كه بدون خواست و مشيت الهى باشد و قدرت و توانايى و اراده او را محدود كند و صورت جبر و الزام به خود بگيرد، بلكه در عين جاودانى بودن اين دو، قدرت و اراده او بر همه چيز است هر چند به مقتضاى حكمتش پاداش و عذاب را بر اين دو گروه جاودانه مى‏ دارد. ❕شاهد اين سخن آنكه در جمله دوم در باره سعادتمندان بعد از ذكر اين استثناء مى ‏فرمايد « عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ » « اين عطا و است كه هرگز از آنها قطع نمى ‏شود.» و اين نشان مى ‏دهد كه جمله استثنائيه فقط براى بيان قدرت بوده است. 📚تفسیر نمونه ج 9 ص 247 -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
🤔 ❔پرسشی ذهنم را مشغول کرده است ، چرا امام زمان دو داشتند ❗️چرا از همان ابتدا به غیبت کبری نرفتند ❕فلسفه خاصی داشته ❕ 💠💠 👌امامان اهل بیت علیهم السلام بارها مردم را متذکر به غیبت امام دوازدهم و آن غیبت کرده بودند . ❕امام علیه السلام فرمود ؛ « برای قائم ما دو غیبت است که یکی از دیگری طولانی تر است ، و تنها کسانی که دارای معرفت و یقین قوی هستند بر امامت او ثابت قدم می مانند » 📚منتخب الاثر ج 2 ص 237 👌در دیگری فرمود ؛ « برای دو غیبت است که یکی کوتاه مدت و دیگری طولانی است » 📚الکافی ج 1 ص 340 ❕غيبت صغرا نشانگر مرحله از امامت حضرت مهدى عليه السّلام است، كه خداوند متعال تقدير نمود تا در مدتى نه‏ چندان دور از عموم مردم مخفى بماند و امور شيعه را توسط سفرا انجام دهد. 👌 امّا اينكه چرا غيبت صغرا قبل از غيبت كبرا قرار گرفت ممكن است كه جهت آن اين باشد كه عادت در طول عمر امامت بر اين بوده كه هر زمان اراده مى‏ كردند خدمت امام خود رسيده و از محضر او استفاده مى‏ بردند، و با غيبت كلّى و تام و تمام هرگز انس نداشتند. لذا براى جا افتادن اين موضوع ابتدا غيبت تحقق پيدا كرد كه در آن تا اندازه‏ اى ارتباط قطع شد و پس از آمادگی مردم ، غیبت کبری آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد . 📚موعود شناسی ، رضوانی ، ص 328 -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
8.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زمانی که خواب مرده را می بینیم آیا شخصی که از دنیا رفته خواسته که خوابش را دیدیم یا خودمان خوابش را دیدیم؟ -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
❣ 🌼ز عاشقان شنیده‌ام 🍂 ظهور می کنی😍 🍁ز مرز 🌸دگر عبور می کنی 🌼شب سیاه می رود 🍂 می رسد 🍁جهان بى چراغ را 🌸غرق به نور✨ می کنی 🌸🍃 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 @KASHKOOLMANAVI
〰✨🕊🌸༼༼ ﷽ ༽༽🌸🕊✨〰 🔖 آیا حقیقت دارد ڪه مے گوید بیشتر را تشڪیل مے دهند ❗️آیا این بیان به جامعه زنان محسوب نمے شود❓ ⭕️💠💠💠💠💠⭕️ ✅ ✍بر خلاف آنچه شما تصور کرده اید در روایات ما آمده است که بیشتر را تشکیل می دهند👌 💠امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « بیشتر اهل بهشت را زنان تشکیل می دهند ، خداوند از ضعف و ناتوانی آنان آگاه بود لذا آنان را مورد رحمت و عطوفت خود قرار داد »(1) 📌در نقل آمده است ؛ « فضیل از امام صادق علیه السلام سوال کرد که مردم می گویند بیشتر دوزخیان را زنان تشکیل می دهند ، امام علیه السلام پاسخ داد چگونه چنین چیزی ممکن است در حالی که مرد در با هزار زن از زنان بهشتی دنیوی می تواند ازدواج کند »(2) 💠(این روایت ممکن است برای برخی این شائبه را به وجود بیاورد که چرا مردان در بهشت می توانند با زنان فراوانی ازدواج کنند اما زنان این حق را نداشته باشند تا با مردان فراوانی ازدواج کنند ، در گذشته در این رابطه توضیح داده ایم که از ظاهر نصوص بر می آید در صورت تمایل زن بهشتی ، حق ازدواج متعدد در بهشت برای او ثابت است ؛) 📌البته در نقلی از گرامی آمده است که خطاب به زنان فرمود ؛ « گویا می بینم که اکثر را شما تشکیل می دهید ، پس به اندازه توان در مسیر تقرب الهی بکوشید ...»(3) ⬅️این سخن اشاره به آن است که اگر زنان به وظائف و تکالیف خود توجه نکنند و سبب آلودگی خود و اجتماع شوند ، طبیعی است که اکثر آنها وارد دوزخ می شوند و هم بار گناهان خود و هم بار گناهان تمام کسانی را که به فساد کشیده اند ، به دوش می کشند. 📚(1)وسائل الشیعه ج 20 ص 168 📚(2)الفقیه ج 3 ص 468 📚(3)وسائل الشیعه ج 20 ص 25 رسانه باشید و نشردهید📢 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
7.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌🎥 چرا چشم چرانی در ایران بیشتر از کشور های غربی است !؟ پاسخ به این شبهه☝️ رسانه باشید و نشردهید📢 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat