eitaa logo
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
4هزار ویدیو
80 فایل
کانال پاسخ به سوالات و #شبهات #دینی #اعتقادی ارتباط با ادمین 👇👇 @seyed_javad_hoseini135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیثی عجیب پیرامون عظمت مقام حضرت مهدی ... امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: اگر دوران حضرت مهدی را درک می کردم ... @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شفای دختر بچه فلج ایرانی در حرم مطهر امامین عسکریین (روحی فداهما) در شب جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ دختربچه ای که فلج است ناگهان بلند شده و می ایستد و مادر که فقط از شدت حیرت بی اختیار شروع به دست زدن می کند ... و ما غرق در دنیایی که به نخ عبای این انوار مطهره هم نمی ارزد 😭💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضمانت آقا امام جعفر صادق(علیه السلام) برای گنهکاری که تا آخر خط رفته بود @anti_shobhe110
28.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ : چرا جمهوری اسلامی خود را به رفراندوم نمی‌گذارد؟ ♦️ : اگر پهلوی هم بود همینقدر پیشرفت میکردیم! ♦️ : پیشرفت علم و فناوری و تسلیحات نظامی به چه درد مردم مبخورد؟ ♦️ : ...................... ✅ @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چند جواب محکم، به معروف! 👈 حجابمو رعایت کنم، اختلاس و گرونی حل میشه؟! @anti_shobhe110
﷽ ♦️ منظور این حدیث چیه امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «نَهَى نَبیِ أَنْ تَتَكَلَّمَ الْمَرْأَةُ عِنْدَ غَیْرِ زَوْجِهَا أَوْ غَیْرِ ذِی مَحْرَمٍ مِنْهَا أَكْثَرَ مِنْ خَمْسِ كَلِمَاتٍ مِمَّا لَا بُدَّ لَهَا مِنْه. پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) نهى فرمودند كه زن، نزد غیر همسرش یا خویشان محرمش بیش از پنج كلمه صحبت كند، آن مقدار هم برای ضرورت است.» [ من لا یحضره الفقیه؛ج4، ص6] ❇️ : 🔺یکی از لوازم حضور زنان در اجتماع، ارتباط گفتاری آنان با مردان نامحرم است که ممکن است به یکی از صورت‌های گفت‌وگو، پرسش و پاسخ و سخنرانی باشد. سؤال اصلی این است که این ارتباط از نظر کتاب و سنّت چگونه است؟ آیا زنان مجازند با مردان ارتباط گفتاری به هر یک از صور یاد شده داشته باشند؟ و در صورت جواز، آیا در کیفیت ادای کلمات نیز می‌توانند به هرگونه سخن بگویند یا باید مقرّراتی را رعایت نمایند؟ و در هر صورت، آیا باید به مقدار ضرورت اکتفا کنند یا در این مسئله نیز محدودیتی ندارند؟ ❗️با مراجعه به کتاب و سنّت و مشاهده ی نقل‌های قرآن از گفت‌وگوهای انبیا علیهم‌السلام با زنان و گفت‌وگوی برخی از زنان نمونه و پاک‌دامن با برخی از مردان غیرمحرم و با مراجعه به روایاتی که راویان زن از پیامبر و ائمّه اطهار علیهم‌السلام نقل کرده یا مسائلی را از آنان پرسیده و جواب شنیده‌اند، به این نتیجه می‌رسیم که: اصل ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم به یکی از صورت‌های یاد شده بدون قصد لذت اشکالی ندارد. اما بر اساس آیه «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»(احزاب: 32) باید ادای کلمات و طرز سخن گفتن به گونه معروف و دور از هرگونه عشوه‌گری باشد تا زمینه ی فساد و ارتباط نامشروع فراهم نشود. همچنین در سخنان خود باید، به مقدار ضرورت بسنده کنند و از به درازا کشیدن کلام و ردّ و بدل کردن مطالب غیرضروری پرهیز نمایند. 🔺 نقد و بررسی روایات ناهی از تکلّم زنان با مردان در یکی از بندهای بیعت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) با زنان آمده است: زنان با مردان نامحرم سخن نگویند. نظیر این روایت را ابن سعد با کمی تفاوت، در طبقات این‌گونه نقل کرده است: «ان رسول‌اللّه صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، لمّا نزلت بیعة النساء بایعهن و اشترط علیهنّ ان لا یتحدّثن مع الرجال.» در این روایت، عدم تکلّم با مردان به طور مطلق ذکر شده که به قرینه ی روایت دعائم‌ الاسلام، مقصود از آن مردان غیرمحرم هستند. ❗️در حدیثی طولانی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مشهور به حدیث «مناهی» آمده است: و نهی کرد از اینکه زن با غیر محرم بیش از پنچ کلمه، که مورد نیاز است، سخن بگوید. بر اساس این دسته از روایات نیز، که مخاطب آنها زنان هستند، ارتباط گفتاری زن با مرد نامحرم و سخن گفتن وی با مردان ممنوع است. 👈این دسته از روایات از نظر سند مخدوش و فاقد اعتبار است. روایت اول از کتاب دعائم الاسلام و بدون سند است. این روایت با کمی تفاوت (عدم ذکر جمله الاّ ذا محرم) در کتاب طبقات الکبری نیز آمده که علاوه بر فقدان سند، راوی‌اش عامی و غیرمعتبر است. روایت دوم را صدوق در دو کتاب الامالی و من لایحضره الفقیه آورده که رجال سند آن مجهول است. ❗️در نتیجه، این دسته از روایات نمی‌تواند مطلبی را بر خلاف آنچه از آیات و روایات و سیره زنان و مردان مسلمان به دست آمد اثبات کند. 📚منبع: احمد طاهری نیا، ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه کتاب و سنّت ❗️مطالعه ی متن کامل پژوهش: http://ensani.ir/fa/article/69954 (علیه السلام) ✅ @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصونیت است نه محدودیت 🤔 با هدف تاثیر سنجی حجاب اردیبهشت ۱۴۰۲ خودتون رفتار مردم را در دو هنگام مواجهه با خانم و ببینید 📌 اندازه یک ترم دانشگاهی مطلب داشت 👏 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ ترانه علیدوستی و سحر زکریا را اعدام کنید 🔰 حمید رسایی: حمایت مزدورانی مثل ترانه علیدوستی و سحر زکریا از جنایتکاران وحشی مثل سه نفری که در اصفهان جنایت کرده‌اند با برنامه و طراحی هماهنگ شده با دشمنان ملت ایران برای حرکت‌های آینده است. والا هیچ عقل سلیمی از چنین حیواناتی حمایت نمی‌کند. برنامه آینده آنها دخالت سازمان‌های بین‌اللملی همسو با جنایتکاران در امور داخلی ملت ایران است. این بخش کوچک و منتشر نشده از شرارت و جنایات و دوستانش از جلادان اصلی و قاتل یک مامور پلیس و دو نیروی مردمی است که محکوم به اعدام شده‌اند. کمترین عقوبت برای جنایتکاران محسوب می‌شود. همچنین باید که با برنامه درخواست مداخله بیگانگان در امور کشور دارند را از قوه قضاییه مطالبه کنیم. 📌عذرخواهی بابت انتشار سانسور شده تصاویر، توهین، اعمال وقیحانه و الفاظ رکیک و بی شرمانه @anti_shobhe110
سلام به ادمین گرامی آنتی شبهه🌹 چرا در طوفان حضرت نوح كودكان هم مشمول عذاب شدند؟ كودكاني كه به سن تكليف نرسيده بودند🤔
واقعه ای که در زمان حضرت نوح رخ داد برای کودکان عذاب نبود بلکه بازخورد گناه گناهکاران بود. بنا بر این نباید این واقعه را نسبت به کودکان هم عذاب بدانیم تا بعد این در ذهن شکل بگیرد که چرا افراد غیر مکلف عذاب شدند. پس تعبیر شمول عذاب بر کودکان تعبیر دقیقی نیست. و اما اینکه چرا این حادثه که برای گنهکاران عذاب بود شامل غیر گنهکاران (کودکان) نیز شد؛ از چند زاویه قابل تحلیل است : 1. رخدادهای دنیا بر اساس یک ساز و کار علی و معلولی واقع می شوند. یعنی هرگاه علتی محقق شود خود به خود معلول هم به دنبالش می اید و فرقی نمیکند که که چه کسی این علت را به وجود آورده باشد. مثلا وقتی بر اثر گناه عذابی در قالب زلزله به وقوع می پیوندند؛ این زلزله آسیب رسانی اش برای گنهکار و غیر گنهکار یکسان است. بنابر این وقتی قوم نوح با گناهان خود زمینه را برای نزول عذاب فراهم کردند؛ یعنی یک علت را ایجاد کرده اند و این علت ایجاد شده معلولی به دنبال دارد. و جدا کردن اینها از یکدیگر مستلزم برهم خوردن این ساز و کار علی و معلولی است. ممکن است در اینجا گفته شود که خداوند که قادر مطلق است کاری کند که این کودکان آسیب نبینند. باید توجه داشته باشیم که هر چند چنین چیزی ممکن است ولی عملیاتی شدن ان به هر نحو که باشد بر هم خوردن ساز و کار علی و معلولی دنیا را به دنبال دارد. این مانند این است که وقتی یک نفر با خطای خود قایقی را سوراخ کرد طبعا همه کسانی که سوار بر ان هستند دچار آسیب خواهند شد. 2. خود این نابود شدن کودکان در واقع بخشی از عذاب این گنهکاران است. یعنی به اعتبار وابستگی و تعلقی که بین این کودکان و گنهکاران وجود دارد خود این موضوع بخشی از عذاب ایشان است. 3. از بعد دیگر نیز این نابودی تجلی عذاب این گنهکاران است. از انجا که این گنهکاران باعث این گرفتاری برای کودکان بوده اند و خود این کودکان در بوجود آمدنش نقشی نداشته اند و در عین حال از آن متضرر شده اند پس در حق ایشان ظلم شده است و در قیامت این ظلم از ایشان باز ستانی خواهد شد. نکته : هر چند این کودکان به این صورت از این دنیا خارج شده اند و به عالم برزخ برده شده اند ولی این اولا این گرفتاری در موقعیت انها رد راحل بعدی حیات ایشان موثر خواهد بود و تمام این سختی و درد و رنجی که به دنبال این اتفاق دیده اند از ظالمین که همان بزرگ تر ها و گنهکاران بوده اند باز ستانی خواهد. آنچه که بیان شد تبیین و تحلیل اصل صورت مسئله بود در صورت وقوع یعنی انجا که با رخدادهایی از این دست کسانی که نقشی در به وجود آمدن اصل رخداد نداشته اند مانند کودکان دچار آسیب بشوند. 📌📌و اما در بحث مصداقی یعنی خصوص ماجرای طوفان نوح توجه شما را به این روایت از امام رضا جلب میکنم 👇 ِ عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ لِأَيِ‏ عِلَّةٍ أَغْرَقَ‏ اللَّهُ‏ عَزَّ وَ جَلَ‏ الدُّنْيَا كُلَّهَا فِي‏ زَمَنِ‏ نُوحٍ‏ ع وَ فِيهِمُ الْأَطْفَالُ وَ فِيهِمْ مَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ فَقَالَ مَا كَانَ فِيهِمُ الْأَطْفَالُ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَعْقَمَ أَصْلَابَ قَوْمِ نُوحٍ وَ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ أَرْبَعِينَ عَاماً فَانْقَطَعَ نَسْلُهُمْ فَغَرِقُوا وَ لَا طِفْلَ فِيهِمْ وَ مَا كَانَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِيَهْلِكَ بِعَذَابِهِ مَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ وَ أَمَّا الْبَاقُونَ مِنْ قَوْمِ نُوحٍ فَأُغْرِقُوا لِتَكْذِيبِهِمْ لِنَبِيِّ اللَّهِ نُوحٍ ع وَ سَائِرُهُمْ أُغْرِقُوا بِرِضَاهُمْ بِتَكْذِيبِ الْمُكَذِّبِينَ وَ مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَ بِهِ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ وَ أَتَاهُ. عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج‏2 ؛ ص75 التوحيد (للصدوق) ؛ ؛ ص392 وسائل الشيعة ؛ ج‏16 ؛ ص139 ابو الصلت از عبد السّلام هروى روايت كرده كه گفت: به حضرت رضا عليه السّلام‏ عرض كردم يا ابن رسول اللَّه، چرا خدا همه خشكى ها را در زمان نوح عليه السّلام غرق كرد و حال آنكه در ميان آنها كودكان و افرادى كه گناهى نداشتند بودند؟ فرمود: كودكى ميان آنها نبود: زيرا خداوند صلب مردان قوم نوح و رحم زنانشان را از چهل سال پيش عقيم فرموده بود، و نسلشان منقطع شده بود، غرق گشتند در حالى كه كودكى در ميانشان نبود و اين طور نيست كه خداوند بى‏گناه را به عذاب گنهكار معذّب دارد، و امّا جماعتى از بازماندگان قوم نوح كه غرق شدند براى تكذيبى بود كه از پيغمبر خدا نمودند، و جماعت ديگر براى رضايتشان بود به تكذيب تكذيب‏كنندگان، و هر كس از امرى دور باشد ولى بدان رضايت دهد، مانند كسى است كه خود آن را انجام داده است. عيون أخبار الرضا عليه السلام / ترجمه غفارى و مستفيد، ج‏2، ص: 138 ✅ @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه است هوایت نکنم می میرم... حسین بن ثُوَیر نقل می کند: من، یونس بن ظَبیان، مُفَضَّل بن عمر و ابو سَلَمَۀ نزد حضرت صادق علیه السلام نشسته بودیم، در بین ما یونس که مسن تر از همه ما بود سخن می گفت، عرض کرد: فدایت شوم، من زیاد به یاد حسین بن علی علیه السلام هستم، در این حالت چه بگویم؟ فرمود: سه بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ»، همانا سلام تو از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد 💔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چه بلایی بر سر زن غربی آمده است❓ کلیپ دلخراش از مادری که نوزاد تازه متولد شده‌اش را در کیسه‌ گذاشته و به سطل زباله می‌اندازد. بچه هنوز زنده است ⚠️ زن زندگی آزادی واقعی اینه‼️ @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اگر بانکداری ربوی است، چرا رهبری سکوت کرده‌اند؟ 🤔 پاسخ استاد رو بشنوید @anti_shobhe110
نظریه جدیدی در میان علمای غرب درباب تربیت پیدا شده که لازمه حرفشان‌ اینست که اساسا تربیت ، صرف پرورش است ، و چون بحث آنها در تربیت‌ اخلاقی بوده و روی عقل و اراده بحث کرده‌اند نه روی حس دینی و حس زیبائی‌ ، گفته‌اند تربیت فقط و فقط پرورش نیروی عقل و اراده اخلاقی است و بس ، و انسان را به هیچ چیز - چه خوب و چه بد - نباید عادت داد ، زیرا عادت‌ مطلقا بد است ، چون همینکه چیزی عادت شد ، بر انسان حکومت می‌کند و انسان به آن انس می‌گیرد و نمی‌تواند آن را ترک کند ، و آنوقت است که‌ کاری را که انجام می‌دهد ، نه به حکم عقل و نه به حکم اراده اخلاقی و نه به‌ حکم تشخیص اینکه این کار ، کار خوبی است یا کار بدی ، انجام می‌دهد ، بلکه به حکم اینکه عادتش شده و اگر انجام ندهد ناراحت می‌شود انجام‌ می‌دهد . این مطلب در دو حدیث پیامبر خدا و امام جعفر صادق آمده است ، رسول اکرم‌ فرموده‌اند : « لا تنظروا الی کثرش صلوتهم و صومهم و کثرش الحج و المعروف و طنطنتهم‌ با للیل و لکن انظروا الی صدق الحدیث و اداء الامانة » . از حضرت صادق حدیثی نقل شده که تفسیر حدیث بالا است ، می‌فرمایند : « لا تنظروا الی طول رکوع الرجل و سجوده فان ذلک شی‌ء اعتاده فلو ترکه استوحش‌ لذلک ، ولکن انظروا الی صدق حدیثه واداء امانته » یعنی : به طول رکوع و سجود کسی نگاه نکنید (فریفته نگردید) زیرا ممکن است به آن عادت کرده باشد و اگر ترک کند به وحشت بیفتد؛ لذا به راستگویی و ادای امانتش بنگرید» منبع : کتاب تعلیم و تربیت در اسلام نوشته شهید مطهری ص ۸۱ @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کار عجیب حضرت آیت الله بهجت در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودش میگه عربیه مال عرباس، پس چون عربی است به ما که هستیم هیچ ربطی نداره!!!! اما ببیند جواب ساده این رو ... و حتما نشرش بده که خیلی ها پاسخ ساده اینو نمیدونن... @anti_shobhe110
🔦اینستاگرام ویدیوهای مربوط به جانیان ⁧ خانه_اصفهان⁩ را به سرعت حذف می کند تا شبکه های ماهواره ای و پلتفورم‌های آمریکایی بدون کمترین مزاحمتی جمع زیادی از مردم بی دفاع را با دروغ بمباران کنند. این بزرگترین فیلتر و سانسور جهان برای تحقق یک جنایت در میدان جنگ رسانه ای است. ✅ @anti_shobhe110
شبهه خود پیامبر، کسی که به ایشان فحش میداد را می‌بخشید، ولی شما فحش دهنده ( ساب النبی ) را اعدام می کنيد @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 آیه لا اکراه فی الدین یعنی چی؟ آیا به این معنی‌ست که حجاب در اسلام آزاده؟ 🎙 استاد قرائتی ✅ @anti_shobhe110
جواب دندان شکن