eitaa logo
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
2.2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
102 فایل
کانال پاسخ به سوالات و #شبهات #دینی #اعتقادی ارتباط با ادمین 👇👇 @seyed_javad_hoseini135
مشاهده در ایتا
دانلود
استوری همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی در پاسخ به جسارت به ساحت رزمندگان اسلام توسط سایبری های موسسه مصاف 🆔 @anti_shobhe110
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از تا خدا آدمای داش مشتیو دوس داره آدمای با مرام و با معرفتو دوس داره! ۱۷ آذر سالروز شهادت 🆔 @anti_shobhe110
آیا امام علی , امام حسن و امام حسین را به خاطر اینکه نتوانستند مانع قتل عثمان شوند , کتک زد ? 🤔پرسش : ❓معاند : آیا می دانستید که امام علی , امام حسن و امام حسین را به خاطر این که نتوانستند از عثمان دفاع کنند تا عثمان کشته نشود کتک زد? در کتاب انساب الاشراف بلاذری و منهاج البراعه خویی این مطلب آمده که امام علی به صورت حسن سیلی زد و ضربه ای هم به سینه حسین زد و محمد بن طلحه را هم دشنام و فحش داد ? 💠پاسخ : 💠 ❗️برخی از علمای اهلسنت مضمون مورد شبهه معاند را نقل کرده اند که امام علی امام حسن و امام حسین علیهم السلام را برای دفاع از عثمان فرستاد و وقتی عثمان کشته شد امام علی به سیلی و سینه امام حسن و امام حسین کتک زد و محمد بن طلحه را نیز بابت کوتاهی در دفاع از عثمان مورد دشنام و فحش قرار داد :  " فلطم الحسن و ضرب صدر الحسین و شتم محمد بن طلحه " 📚انساب الاشراف ج 5 ص 599 ❕همینطور جریان مذکور به نقل از کتاب مروج الذهب مسعود سنی , در کتاب منهاج البراعه نیز آمده است : 📚منهاج البراعه ج 16 ص 333 ❗️در رابطه با این جریان توجه به چند نکته لازم است : ▫️1 _ علمای بزرگ شیعه جریان مذکور را جعلی و غیر مستند می دانند . مرحوم سید جعفر عاملی مورخ برجسته معاصر اشکال می کند که جریان مذکور با عصمت امیر مومنان و حسنین علیهم السلام در تضاد است و از مرحوم مظفر و سید مرتضی نقل می کند که این جریان مورد قبولشان نبوده است : "رابعا: ما زعمته الروايات من أن عليا «عليه السلام» قد ضرب و لطم ولديه، لا يصح، إذ كيف يضرب علي «عليه السلام» صدر الحسين «عليه السلام»، و يلطم الحسن «عليه السلام»، و هما لم يقترفا ذنبا؟! و لا ارتكبا جرما؟...  سادسا: كيف يصدق «عليه السلام» أنهما خالفا أمره، أو قصرا في أداء المهمة، و الحال أن القرآن يعلن طهارتهما و عصمتهما. و هو «عليه السلام» أبوهما و أعرف الناس بهما، و بما أنزل اللّه تعالى من القرآن في حقهما، و بما صدر عن رسول اللّه «صلى اللّه عليه و آله» في فضلهما؟! ... ذكر العلامة الشيخ محمد حسن المظفر «رحمه اللّه»: أن دعوى ابن روزبهان: إتفاق المؤرخين على أن عليا «عليه السلام» قد أرسل الحسنين «عليهما السلام» لنصرة عثمان غير سديدة .. لأن عددا منهم إقتصر على ذكر الإمام الحسن «عليه السلام» .. و يضيف بعضهم الإمام الحسين «عليه  السلام» أيضا كما أن السيد المرتضى يستبعد ذلك‏ " 📚الصحیح من سیره الامام علی علیه السلام ج 18 ص 309 ▫️2 _ امام علی علیه السلام در جنگهای پس از خلافت خود ,  مانع از حضور امام حسن و امام حسین در میدان می شدند تا مبادا جانشان به خطر بیفتد و نسل پیامبر اسلام منقطع شود ,  حال چگونه قابل قبول است که آن دو را برای دفاع از عثمان بفرستد و جانشان را به خطر اندازد ? ❕در نهج البلاغه می خوانیم ؛ « على عليه السلام در يكى از روزهاى جنگ صفّين، آن گاه كه ديد فرزندش حسن عليه السلام به كارزار مى ‏شتابد، فرمود: «اين جوان را برايم نگاه داريد كه مبادا توانم را ببرد. مرا دريغ مى ‏آيد كه اين دو (حسن و حسين) به كام مرگ روند و نسل پيامبر قطع شود». " في بَعضِ أيّامِ صِفّينَ وقَد رَأَى الحَسَنَ ابنَهُ عليه السلام يَتَسَرَّعُ إلى الحَربِ: املِكوا عَنّي هذَا الغُلامَ لا يَهُدَّني، فَإِنَّني أنفَسُ بِهذَينِ يَعنِي الحَسَنَ وَالحُسَينَ عليهما السلام عَلَى المَوتِ لِئَلّا يَنقَطِعَ بِهِما نَسلُ رَسولِ اللّهِ " 📚نهج البلاغة ، خطبة 207، كشف الغمّة: ج 2 ص 237 نحوه، بحار الأنوار: ج 32 ص 562 ح 467. ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « منافقان به محمّد بن حنفيّه گفتند: چرا امير مؤمنان، تو را در جنگ، جلو مى ‏اندازد و حسن و حسين را نه؟ گفت: چون آن دو، چشمان اويند و من دست راست او، و او با دست راستش از چشمانش دفاع مى‏ كند. » " ...  لِمَ يُغَرِّرُ  بِكَ أميرُ المُؤمِنينَ في الحَربِ ولا يُغَرِّرُ بِالحَسَنِ وَالحُسَينِ؟ قالَ: لِا؟ هُما عَيناهُ، و أنَا يَمينُهُ؛ فَهُوَ يَدفَعُ بِيَمينِهِ عَن عَينَيه‏ " 📚نثر الدرّ ،  ج 1 ص 406، ذوب ‏النضّار: ص 55، كشف‏ الغمّة: ج 2 ص 237 ،  بحار الأنوار: ج 42 ص 99 و ج 45 ص 348؛ شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد: ج 1 ص 244، ربيع الأبرار: ج 3 ص 521 ❕در نقل اهلسنت آمده است ؛ « مردى به محمّد بن حنفيّه گفت: چرا پدرت تو را در ميدان جنگ، پيش مى ‏اندازد و به جاهايى مى ‏فرستد كه حسن و حسين را نمى‏ فرستد؟ پاسخ داد: چون آن دو، گونه‏ هاى اويند و من دستش. با دستش، گونه‏ هاى خود را حفظ مى ‏كند. » " " قالَ رَجُلٌ لِمُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ ابنِ الحَنَفِيَّةِ: ما بالُ أبيكَ كانَ يَرمي بِكَ في مَرامٍ لا يَرمي فيهَا الحَسَنَ وَالحُسَينَ؟ قالَ: لِا؟ هُما كانا خَدَّيهِ وكُنتُ يَدَهُ، فَكانَ يَتَوَقّى بِيَدِهِ عَن خَدَّيهِ. " 📚تهذيب الكمال: ج 26 ص 152، سير أعلام النبلاء: ج 4 ص 117 ▫️ادامه 👇
👇ادامه ▫️3 _ در نقل مذکور نسبت دشنام گویی به امیر مومنان علیه السلام داده شده است در حالی که در نهج البلاغه می خوانیم که وقتی لشگریان امام علی ع در جنگ صفین به لشگریان معاویه فحش و دشنام می دادند , حضرت آنان را نهی کرد و فرمود : " من دوست ندارم كه شما دشنام دهنده باشيد؛ ولى اگر اعمال زشتشان را شرح دهيد و احوال آنها را بيان كنيد به گفتار صحيح نزديك‏تر و براى اتمام حجّت رساتر است. " " إنّي أكره لكم أن تكونوا سبّابين، و لكنّكم لو وصفتم أعمالهم، و ذكرتم حالهم، كان أصوب في القول، و أبلغ في العذر " 📚نهج البلاغه خطبه 206 ▫️4 _ امیر مومنان در نهج البلاغه هر گونه دفاع عملی از عثمان ( مانند فرستادن حسنین ) را نفی کرده و می فرماید : " اگر من، به آن (كشتن عثمان) فرمان داده بودم، قاتل محسوب مى‏شدم و اگر از آن نهى مى‏كردم، ياور او به شمار مى‏آمدم (و من نه مى‏خواستم قاتل او باشم و نه ياور او) ...  عثمان استبداد ورزید , استبداد بسیار بدی " " لو أمرت به، لكنت قاتلا، أو نهيت عنه، لكنت ناصرا ... استاثر فاساء الاثره " 📚نهج البلاغه خطبه 30 ❕و در روایات شیعه و سنی آمده است که امام علی علیه السلام می فرمود که از قتل عثمان ناراحت نشده است ( یعنی جریان ناراحتی حضرت از قتل عثمان و کتک زدن حسنین بر خلاف این نصوص تاریخی است ) : " ما سرني قتله و لا ساءني‏ " 📚شرح الأخبار ج‏2، ص: 80 _ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 2 ص 128 ▫️5 _ اساسا بر اساس نقلهای اهلسنت , امام علی علیه السلام در هنگام قتل عثمان در مدینه نبوده است تا بخواهد حسنین را بابت دفاع از عثمان بفرستد !!!! ❕ابن قتیبه نقل می کند : " چون اعتراض‏ها به عثمانْ فزونى گرفت، على عليه السلام از او اجازه خواست تا به يكى از مزرعه‏هاى خود برود و [از آشوب‏ها] كنار بمانَد. عثمانْ اجازه داد. " " لَمَّا اشتَدَّ الطَّعنُ عَلى عُثمانَ، استَأذَنَهُ عَلِيٌّ في بَعضِ بَواديهِ يَنتَحي إلَيها، فَأَذِن لَه‏ " 📚الإمامة والسياسة: ج 1 ص 52، تاريخ الإسلام للذهبي: ج 3 ص 448  العقد الفريد: ج 3 ص 310 ❕لذا ابن حجر عالم برجسته اهلسنت جریان دفاع امام علی از عثمان ( و فرستادن حسنین ) را جعلی میداند با این استدلال که ایشان در هنگام محاصره عثمان در مدینه نبوده اند : "الظاهر أنّ هذا ضعيف لأنّ عليّا لم يكن بالمدينة حين حصر عثمان و لا شهد قتله. " 📚مجمع الزوائد ج 7 ص 230 ▫️6 _ راوی جریان مورد استناد معاند , زهری است که علمای رجالی شیعه تصریح کرده اند او دشمن امیر مومنان علیه السلام بوده و نقلش معتبر نیست : " محمد بن شهاب الزهری عدو " 📚رجال طوسی ص 119 _ رجال علامه حلی ص 250 ❕ابن ابی الحدید معتزلی عالم بزرگ اهلسنت , جریان دشنام گویی ابن شهاب زهری به امام علی علیه السلام نقل کرده و نیز نقل می کند که زهری روایت می کرد که ( معاذالله ) امام علی علیه السلام کافر از دنیا می رود  : " عن محمد بن شيبة قال شهدت مسجد المدينة فإذا الزهري و عروة بن الزبير جالسان يذكران عليا ع فنالا منه فبلغ ذلك علي بن الحسين ع فجاء حتى وقف عليهما فقال أما أنت يا عروة فإن أبي حاكم أباك إلى الله فحكم لأبي على أبيك و أما أنت يا زهري فلو كنت بمكة لأريتك كبر؟ أبيك." _ "إن هذين يموتان على غير ملتي أو قال ديني " 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏4، ص: 102 _ ص 64 ❕همینطور در سند روایت مورد استناد معاند از کتاب انساب الاشراف , محمد بن عیسی بن القاسم بن سمیع وجود دارد که علمای اهلسنت گفته است که او از نزدیکان معاویه بوده و نقلش معتبر نیست و روایتی که در جریان کیفیت قتل عثمان و دفاع امام علی و حسنین از عثمان نقل می کند مورد استناد نیست   : " مولی معاویه ... لا یحتج به و قال البخاری انه لم یمسع من ابن ابی ذئب هذا الحدیث یعنی حدیثه عن الزهری فی مقتل عثمان ... جزم ابن حبان بانه دلس حدیث ابن ابی ذئب " 📚تهذیب التهذیب ج 9 ص 390 ❕در کتاب شرح نهج البلاغه مرحوم خویی نیز نقل مذکور به نقل از کتاب مروج الذهب مسعودی سنی آمده است که روایت مسعودی بدون سند بوده لذا ضعیف و غیر قابل استناد است : " قال المسعودي: فبلغ ذلك عليّا و طلحة و الزبير و سعدا و غيرهم من المهاجرين و الأنصار فاسترجع القوم و دخل عليّ عليه السّلام‏ الدار و هو كالواله الحزين فقال لابنيه: كيف قتل أمير المؤمنين و أنتما على الباب و لطم الحسن و ضرب الحسين و شتم محمّد بن طلحة و لعن عبد اللّه بن الزبير. " 📚منهاج البراعه خویی ج 16 ص 332 _ مروج الذهب مسعودی ج 2 ص 345 🆔 @anti_shobhe110
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چرا دعاهای ما مستجاب نمیشه؟! 🎙 استاد مجتهدی تهرانی 🆔 @anti_shobhe110
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بشنوید کوتاه را! ❌ یک سوال بسیار مهم! ⁉️ آیا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در سخنانشان از شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام یاد کرده اند؟! در پاسخ به این سوال، کلیپ را مشاهده کنید. 🆔 @anti_shobhe110
🟢 هنوز رضا شاه رکوردار است😎 🟡 تو این چند روز داشتیم بررسی می کردیم که در جریان حمله به سوریه، رکورد رضاشاه شکسته می شود یا خیر که شکسته نشد سال ۱۳۲۰ شمسی و در زمان رضاشاه ، کشور ایران ۸۰ ساعته فتح شد لذا فعلا رکورد دار تسخیر یه کشور با اختلاف زیاد در دستان رضاشاه است😅 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑آیا می‌دانستید صهیونیست ها معتقدند که فقط خودشان انسان و بقیه حیواناتی در کالبد انسان هستند؟! و همه باید به صهیونیست ها خدمت کنند؟!😳😳 🆔 @anti_shobhe110
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک کمک خواهی از مخلوق یا استعانت از خداوند !!! ❕یکی از بلاگرهای زن وهابی مدعی شده است که کمک خواهی از پیامبرخدا و امامان با آیه " ایاک نعبد و ایاک نستعین " و استعانت از خداوند منافات دارد !!! 👌پاسخش را در کلیپ فوق ببینید 🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: به پیر به پیغمبر گاهی آرزو میکردم که مرد به دنیا میامدم! این زن بودن در ایران حقیقتا که جز عذاب و تحقیر چیزی برایمان به ارمغان نیاورده! 📌آزاده که از ایتالیا به ایران برگشته معتقده: به اسم برابری زن و مرد، دیگه زنان جایگاه خاصی در جامعه ی ایتالیا ندارن و اقتضائات روحی و توانایی جسمی شون درنظر گرفته نمیشه! 🆔 @anti_shobhe110