eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.3هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
266 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 کانال یوتیوبی محمدعلی طاهری بسته شد 🔻 کانال یوتیوبی محمدعلی طاهری توسط یوتیوب به دلیل انجام تخلفات بسته شده است. 🔻 کانال تلگرامی متعلق به فرقه حلقه به شکل ناشیانه‌ای مدعی شده است یوتیوب تحمل بارگذاری این حجم است ویدئو استاد را نداشته به همین دلیل دچار اختلال شده است! https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مصاحبه ایران‌اینترنشنال با کمدین آتئیست ایرانی 🔻 تلویریون ایران‌اینترنشال 8 بهمن به مصاحبه با امیروفا پیرویان، آتئیست طنزپرداز ایرانی ساکن لندن پرداخت. 🔻 این مصاحبه پیرویان به نگاه خود نسبت به ادیان پرداخته و تلاش کرده دین را ضدعلم معرفی کند. 🔻 ورود ایران‌اینترنشنال به مسئله تابوشکنی فرهنگی در ایران از همان ابتدا وجود داشته است اما پرداختن به موضوعی که برای بخش بزرگی از جامعه قابل پذیرش نیست، یک پروژه جدید محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد افزایش فعالیت گروه‌های آتئیسمی در پس از فتنه ززآ در این موضوع بی‌تأثیر نباشد. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد می‌کنم تا آخر ببینید. انتقاد خوبه ولی باید جوری باشه که سازنده باشه نه انتقامجویانه و نومیدکننده. لزوما اگر توی انتقادهامون نیش بزنیم و از تندترین و بیرحمانه‌ترین ادبیات استفاده کنیم، ... به تأثیر حرفمون اضافه نمیکنه. تأثیر هر عمل و سخن را خدا باید بدهد و خدا هم به سخن و اقدامی که همراه با تقوا(رعایت خط قرمزهای خدا و دوری از تهمت، دروغ و اغراق و بی انصافی) باشه قبول میکنه. معمولاً با بی اخلاقی نمیشه تأثیر مثبت گذاشت. وقتی یکی داره تمام تلاشش را میکنه باید حمایتش کرد. واقعگرا بودن در عین آرمانگرایی، خیلی مهم هست. به قول شهید بهشتی: «روی زمین به دنبال فرشته نگردید» از امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) نقل شده که فرمودند: «عاقل بودن به این نیست که {فقط} بتوانی خوب و بد را تشخیص بدهی. عاقل کسی است که بین دو گزینه ی بد، بتواند تشخیص بدهد که بدیِ کدامیک، کمتر است» یادمون نره در عرصه سیاست و مدیریت کشور غالبا با گزینه‌های ایده‌آل و آرمانی مواجه نیستیم بلکه همه گزینه‌ها دارای نقص‌ها یا محدودیت‌ها یا عوارض جانبی هستند و بصیرت در اینست که بتوانیم از بین بدها، بهترین را تشخیص بدهیم. https://eitaa.com/antihalghe
دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد. به همت مجمع مفام دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار و اختتامیه جشنواره نیز عصر روز 12 بهمن در ساختمان ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد. اثر برتر: 📙برگزیده برتر حجت الاسلام دکتر سید حسین البدری؛ کتاب قرائة المدرسة السلفیة لتاریخ الشیعة الامامیة آثار شایسته تقدیر: 📘شایسته تقدیر حجت الاسلام دکتر عبدالامیر سلطانی؛ کتاب تشیع و مرجعیت دینی و سیاسی اهل بیت علیهم السلام 📘شایسته تقدیر خانم ابوالحسنی؛ کتاب خاتمیت در قرآن 📘شایسته تقدیر حجت الاسلام دکتر حسن ابراهیم بیگی؛ رساله حکم فقهی سب بر صحابه از منظر مذاهب فقهی آثار شایسته تحسین: 📗شایسته تحسین حجت الاسلام سید مرتضی عادلی؛ رساله بررسی گفتمانی خلافت از دیدگاه تقی الدین نبهانی 📗شایسته تحسین حجت الاسلام دکتر مصطفی محسنی؛ رساله تقابل سازی فرهنگی جریان باستانگرا با اسلام در ایران معاصر 📗شایسته تحسین حجت الاسلام دکتر علی مصلح؛ کتاب پیامبری زرتشت این مراسم در حضور جمعی از مسئولین، اساتید و برگزیدگان جشنواره برگزار شد که افراد فوق الذکر به‌عنوان برتر و شایسته تقدیر و تحسین انتخاب و هدایای خود را دریافت کردند. 🖇 @mafam1392
⛔️ اعترافات محمدعلی طاهری، سرکرده فرقه عرفان حلقه طاهری که ادعا میکرد عرفانش ایرانی_اسلامی است،در پاسخ به سوال یکی از شاگردان، اعتراف کرد تفویض حلقه و درمان دروغین توسط اتصال، در آموزه های اسلام نبوده است و این از جعلیات اوست، و مدعی شد هیچ عارفی شاگرد پرورش نداده و تنها اوست که شاگرد پروری کرده‌ است. در حالی که عرفای بزرگ اسلامی شاگردان بسیاری داشته و آثار ارزشمندی به جای گذاشته اند. https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
⛔️ اعترافات محمدعلی طاهری، سرکرده فرقه عرفان حلقه طاهری که ادعا میکرد عرفانش ایرانی_اسلامی است،در پ
مدعی عرفان برای جذب فالور و کسب درآمد دست به هر کاری می زند تا خود را متفاوت و توانمند معرفی کند. طاهری که با پرواز در توهمات خود و ادعای کشف شعور کیهانی و روش شیطانی اتصال به آن، افراد زیادی را به مرز جنون و خودکشی و آسیب های روحی و روانی و جن زدگی و گمراهی دچار کرد ، پس از فرار از ایران به عیش و نوش و خوشگذرانی در کانادا مشغول است و به آن افتخار می کند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای شیران خاک ایران آماده این گوی و این میدان آماده همه می‌آییم به امر فرمانده، برای سربلندی ایران و آرمان امام و شهدا🇮🇷✌️ https://eitaa.com/antihalghe
معرفی یک سایت بسیار کاربردی زیر نظر استاد محمدرضا طباطبایی،کارشناس ادیان آموزشگاه مجازی اندیشه با شعار «مومن باید قوی باشد» در سه موضوع محوری دین و اعتقادات، سبک‌زندگی و مهارت‌ورزی، دوره‌های آموزشی متعددی را برگزار می‌کند. با معرفی این دوره‌ها به اطرافیان و عزیزان خود، در این فعالیت جهادی سهیم باشید. آموزشگاه مجازی اندیشه در راستای تبلیغ دین اسلام بر مبنای آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام و تشیع، در چارچوب قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. https://andishejadid.ir/courses/cci-content-creation-instagram-course/ https://eitaa.com/antihalghe
از پوسترهای این لینک برای روشنگری و اطلاع رسانی به جوانان استفاده کنید. متاسفانه نسل جدید هیچ شناختی از این افتخارات ندارند. دشمن در حال سیاه نمایی است، دستاوردهای انقلاب را که حاصل خون شهدا و خون دل خوردن امام و رهبری است اطلاع رسانی کنید. https://bastefarhangi.ir/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C/ https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از حمید رضا مظاهری سیف
اثر شایستۀ تقدیر در بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال حوزه؛ 📕 «شبه‌جنبش‌های معنوی؛ درآمدی بر پیشگیری و رهاسازی» 👈 در بیست و پنجمین جشنوارۀ همایش کتاب سال حوزه که 12 بهمن 1402 برگزار شد، کتاب «شبه‌جنبش‌های معنوی؛ درآمدی بر پیشگیری و رهاسازی»؛ تألیف حمیدرضا مظاهری‌سیف جزو آثارِ شایستۀ تقدیر شناخته شد. بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه، روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه 1402 ساعت ۹ صبح در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء قم با سخنرانی حضرات آیات: جعفر سبحانی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه برگزار گردید. 🔻 @hamidrezamazaherisayf 🔺
چگونه یک حادثه تلخ اطلاع رسانی می شود؟
تیترهای زردی که رسانه ها و خبرگزاری ها زدند: 🔹پدری در تبریز فرزند ۱۷ ساله‌اش را به دلیل «رفتار و آرایش زنانه» به قتل رساند. 🔹قربانی دیگری از رنگین کمان ها. 🔹رکنا نوشت: مردی در تبریز فرزند ۱۷ ساله خود به نام «پارسا» را به دلیل «رفتار و آرایش زنانه» و «رابطه با همجنس خود» به قتل رساند و سپس خود را به پلیس معرفی کرد. پ ن: چرا کسی در تیترها و خبرهای خود از ترک فعل مسئولان و نهادها نمی پرسد؟ ❓ترک فعل بهزیستی در عدم ایفای نقش خود در این مسأله چیست؟ پدر این نوجوان گفته است به خاطر مشکل پسرم به بهزیستی مراجعه و پسرم را پذیرش نکردند. ❓پدر می گوید: پسرم اعتیاد به مواد مخدر صنعتی داشته است، کمپ ها نتوانستند ترکش دهند؟ چرا مشاوران و مددکاران کمپ های ترک اعتیاد پیگیر این مُراجع با این وضعیت حاد نبودند؟ ❓این پسر محصل بود، نقش آموزش و پرورش و بخش مشاوره و روانشناسی اداره آموزش و پرورش منطقه آنجا چه بوده و چه کار کرده است؟ ❓بخش عمده این جریان همجنس گرایی، به خاطر محیط و تربیت ناصحیح است.(با اقلیت خاص که امری غیر کنترل است کاری نداریم. آنها روال درمان و ... خودشان را دارند.) آقایان مسئول در شورای عالی فضای مجازی یکی از علل اصلی تشدید این آسیب محتواهای غیر اخلاقی و عادی سازی هوایی است که در این پلتفرم های داخلی و خارجی صورت می گیرد؟ چرا منفعل هستید؟ چرا به داد مردم نمی رسید؟ این نمونه مشت از خروار است. رئیس صدا و سیما و مدیران شبکه های ملی آیا می دانید با ترویج سریال های کره ای ذائقه مردم ایران را عوض کرده است و حس خوب و علاقه به انسان های چشم بادامی و فرهنگشان را در نهاد این مردم کاشته اید و الان موج کره ای با کی پاپ و کی درام با تبعیت از ۲۰۳۰ دارد همجنس گرایی را ترویج می کند و دختران و پسران مدارس ما مخاطب این موج هستند. آمارهای تکان دهند ای گاها از مدارس به دست می رسد که قلب انسان می خواهد بایستد و گریه کردن از این همه ترک فعل و کم کاری ه،تنها کاری است که مردم می توانند انجام دهند. ❓رسانه ها وقتی خبری را نشر می دهید جهت دهی تربیتی و مطالبه گری داشته باشید، به وظایف و رسالت بلند خود عمل کنید، خبرهای زرد و جمع کردن مخاطب برای دنیا خوب است ولی ما آخرتی هم داریم. رسانه ها چرا تیتر نمی زنند که: پدری به خاطر کم کاری نهادهای متولی و به نیت حفظ خانواده دست به جنایت زده است. (این نوجوان فیلم های مستهجن رفتار غیر اخلاقی خود را به برادر۱۱ساله خود نشان داده بوده و از او میخواستم که او نیز با او به این کثافت کاری ملحق شود، کودک خردسال جریان را به پدر گفته و از او طلب مدد می کند، پدر برای حفظ همین اندک آبرو و نجات پسر ۱۱ساله و دختر ۱ساله دست به این جنایت هولناک و وحشتناک می زند.) ✍️محمد جواد نصیری https://eitaa.com/antihalghe
🔺8سوال کاربردی: آیا در معرض خطر فرقه هستید؟ 🔺آیا شما یا کسی که میشناسید، در معرض تاثیر منفی یک فرقه قرار دارید؟به این 8 سوال پاسخ دهید تا مطمئن شوید که آیا نیاز است مراقب چیزی باشید یا خیر با این سوالات، افراد و گروه ها را ارزیابی کنید... ⭕️یادتان باشد: اگرچیزی اینقدر خوب است که شما را به شک میاندازد، پس شک کنید... 1⃣ دوستی عجولانه: کسی که بلافاصله و بیش از حد، صمیمی می شود 2⃣ فرد یا گروهی که پاسخ های آسانی برای مشکلات پیچیده زندگی ارائه می کنند 3⃣ کسی که در دعوت به یک مراسم، همایش یا دورهمی بیش از حد اصرار دارد 4⃣ کـسی که برای فریب شما میگوید اشکالی ندارد، زیرا افراد دیگری هم انجام میدهند 5⃣ شخص یا گروهی که از احساس گناه استـفاده می کنند تا شما را متقاعد کنند که کاری انجام دهید 6⃣ کسی که به شما فشار می آورد تا فورا تصمیم بگیرید و به شما فرصت فکر کردن نمی دهد 7⃣ کسی که شما را به مکان و برنامه ای نامشخص دعوت می کند 8⃣ کسی که سوالات شما را با سوال جواب دهد یا باعث شود احساس کنید پرسیدن سوال توسط شما، مشکلی دارد 🔞🔞پول مفت، درمان فوری و پاسخ آسان وجود ندارند... https://eitaa.com/antihalghe
🔘دکان‌های عرفانی ↩️ تلاش برگسترش معنویت بدون دین 🔸 عارف واقعی تمایلی برای نمود و ظهور بیرونی ندارد و در احوال خودش است بنابراین افرادی که را به وجود آوردند چندین عنصر را با هم ترکیب کردند تا به نتیجه مطلوب خود برسند؛ عناصری چون روان‌شناسی، انرژی‌درمانی و همچنین مباحث لطیف عرفان اسلامی را گرفتند و تلاش کردند با استفاده از این‌ها به نیازهای جامعه پاسخ دهند. همچنین، از سوی دیگر یک دکانی درست شد و برخی از راه برگزاری کلاس عرفان به کسب درآمد پرداختند. در مجموع گرایش مردم به سمت این جریانات ناشی از این دلایلی است که بیان شد. 💢 عرفان اصیل در جامعه ما برآمده از همان منابع اصیل ما است. با این توصیف چیزی که تحت عنوان و حلقه مطرح می‌شود را اساسا نمی‌توان عرفان نامید. این‌ها افرادی هستند که یک مغلطه‌ای درست کرده‌اند. خطری که این عرفان‌ها دارند این است که معنویت بدون دین را مطرح می‌کنند. درحالی که در عرفان اصیل ما هیچ‌گاه معنویت از دین جدا نمی‌شود. در سنت اسلامی ما عرفا حتماً فقیه و حکیم بوده و در کنار اینها عارف بودند؛ اما امروزه متأسفانه عرفان‌های نوظهور بدون دین را ترویج می‌کنند و این خطر اصلی است؛ یعنی می‌توانید یک عارف و شخصیت کاملاً معنوی باشید در حالی که دین نداشته باشید. عرفان ما هیچ‌گاه این را نمی‌پذیرد.در عرفان اسلامی معنویت بدون ایمان معنا ندارد. اگر در عرفان اصیل طریقت، حقیقت و شریعت را مطرح می‌شود به این معنا نیست که این سه همدیگر را نفی می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
لذت‌جویی، نهایت دغدغه آتئیست‌ها ✍جریان در ایران تنها به دنبال کامچویی و لذت از زندگی مادی است و مذهب و باور به خدا را مهم‌ترین مانع برای لذت پرستی می‌داند که از آن به عنوان «آزادی» نام می‌برد. ✍در واقع سبک زندگی ها مبتنی بر لذت بردن از حیات مادی است و با تمسک به مفاهیم ارزشمندی چون «انسانیت» سعی دارند تا مذهب را مقابل آزادی قرار دهند. https://eitaa.com/antihalghe
☑️☑️ دبی فورد: دنبال رفع کردن عیوبت نباش!! 🔻 هر انسان عاقل و فهمیده ای برای زندگی در دنیا دنبال رشد و تعالی است. از آن بالاتر اگر فردی در خود نقایص و ایراداتی را ببیند و متوجه آن شده باشد به جهت عقلی باید برای برطرف نمودن آن مقدار از اشتباهات و ایرادات شخصی خود قدم بر می دارد و حتی در مرحله بعد انسان به دلیل اجتماعی بودن باید بتواند افرادی را که نقایصی دارند و اشتباهاتی را مرتکب شده اند کمک کرده و فریادرسی کند. 🔻 این موضوع آنقدر بدیهی است که واقعا نیاز به توضیح بیشتری برای آن نمی بینیم. اما باعث تعجب است که در متد و روش یکی از پرتیراژترین کتب به ظاهر معنوی که نوشته خانم دبی فورد است داستان ها و نکاتی را جمع آوری کرده که در آن تلاش می کند انسان شناسی جدید را ارائه دهد و انسان را از هویت انسانی خودش دور کند! 🔻 دبی فورد در صدد اثبات این موضوع است که انسان ها اگر هم نواقصی دارند، ایرادی ندارد! هر کس همانطور که هست خود را بپذیرد و همانگونه خود را دوست داشته باشد! 🔻 به همین دلیل وی عملا به این نتیجه تن داده است که انسان ها با وجود تمام عیوب و رذایلی که دارند نیازی به تغییر ندارند! و لازم نیست به تحول درونی بیندیشند! 🔻 به راستی چه نسبتی میان دبی فورد و معنویت و رشد انسان ها وجود دارد؟! https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی ♦️ عرفان اوشو ازجمله مکاتب عرفانی لذت‌گرا و لذت‌جوست که انسان را به بهره‌وری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پای‌کوبی، سرور و شادی و… دعوت کرده، و لذت‌جویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال می‌داند.[1] 🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوس‌هایش را کنترل کند، کار او به‌ منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد. 🔶 اوشو می‌گوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دست‌رستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیک‌اند، زیرا این تنها راه شناخت پدیده‌های اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشان‌گر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آماده‌اید که با تپش‌های آن، هماهنگ شوید. 🔷 اگر پرنده‌ای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس می‌کند که آواز، از عمیق‌ترین مرکز هستی‌اش، به بیرون، انعکاس می‌یابد… 🔶 رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. می‌توانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آن‌ها نباشید.»[2] ♦️ ازنظر اشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آن‌ها است که به کمال، راه می‌یابد. او می‌گوید: «لذت‌جویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3]
♦️ حرف اوشو این است که؛ بخور، بنوش، شادباش، ولی این، تمام‌کار نیست. 🔷 وقتی‌که به‌اندازه کافی، خوردی و نوشیدی و شادبودی، آن‌وقت، چیزی والاتر در انتظار توست و تنها در این زمان است که چیزی بیشتر و والاتر، ممکن خواهد بود. 🔶 «وقتی‌که بخش زمینی، راضی و ارضا شد، آنگاه آسمان، تو را می‌خواند. ناشناخته‌ها تو را می‌خوانند…». [4] «و خوش باش! لذایذ را دریاب! خداوند شیء نیست، موضِع است، موضع جشن و سرور، غُصه را دور بریز. او به تو خیلی نزدیک است؛ به پای‌کوبی برخیز، این چهره ماتم‌زده را کنار بگذار.» [5] 🔷 اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذت‌گرایی می‌داند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که می‌دانم، همه آن‌هایی که شناخت پیداکرده‌اند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بوده‌اند. بودا، عیسی مسیح (علیه‌السلام) کریشنا… هم لذت پرست‌اند. خداوند، غایت لذت پرستی است. او اوج شادمانگی است.»[6] 🔶 بنابراین می‌توان گفت: «عرفان اوشو عرفانی کاملاً لذت‌گراست که انسان را به بهره‌وری افراطی از لذت‌های دنیوی سفارش می‌کند و بر اساس آن، رقص، پای‌کوبی، شادی، سرور، خنده‌های مستانه، تخلیه هیجانات، بدون رعایت هیچ قانونی، ماهیت و چیستی کمال انسان شمرده می‌شود . 🔷 اگر انسان با این امیال و خوش‌گذرانی‌ها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است و ارضای لذت‌های آنی و لحظه‌ای است که انسان را بالا می‌برد و آنگاه، چیزی والاتر را انتظار می‌کشد.»[7] 🔶 در کلام اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده می‌شود. ناسازگاری درونی را می‌توان این‌گونه بیان کرد؛ 🔷 اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمت‌های آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرورفتن در لذت‌های آنی و زودگذر مانند: 🔶 شادی، رقص، پای‌کوبی و خنده‌های مستانه، انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی می‌کند. 🔷 ثانیاً: غرق شدن در رفاه و سکس، مساوی است با احساس پوچی: اوشو در سخنان خود رفتار غربی‌ها را نقد کرده، و می‌گوید: «علت خودکشی‌های فراوان در غرب، غرق شدن غربی‌ها در آسایش است؛ زیرا همه‌چیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی می‌کنند. 🔶 اوشو در حالی به نقد غربی‌ها می‌پردازد که بی‌خبر از آنکه عرفان او انسان را سریع‌تر از همه‌چیز به‌سوی پوچی پیش می‌برد؛ زیرا هرچه انسان در سکس، افراطی عمل کند، غریزه حیوانی او زودتر، اشباع‌شده و از بُعد معنوی، غافل‌تر می‌شود و با ارضای این غریزه بازهم حیران و سرگردان، به دنبال معنویت خواهد گشت.»[8] 🔷 اما ناسازگاری بیرونی را می‌توان چنین گفت که؛ کمال‌جویی و سعادت خواهی، یکی از گرایش‌های فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخ‌گویی به این گرایش و زدودن نقص‌ها و دست‌یابی به کمال‌ها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود. ♦️ ولی از دیدگاه اوشو، کمال‌خواهی و سعادت‌طلبی، همان بهره‌وری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجه‌ای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت.[9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اوشو، الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص ۱۱۸. [2]. اوشو، تائوئیسم و عرفان شرق دور، ج ۲، ترجمه فرشته جنیدی، تهران، نشر هدایت الهی، ص ۲۰۵. [3]. اوشو، الماس‌های اوشو، ص ۱۱۸ [4]. اوشو، راز، ج ۲، ترجمه محسن خاتمی، تهران، نشر فرا روان، ص ۱۰۴. [5]. الماس‌های اوشو، ص ۱۳۷. [6]. همان، ص ۲۴۶ [7]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. [8]. سایت موسسه بهداشت معنوی، 7845. [9]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. https://eitaa.com/antihalghe
🔹ابتکار بانوی اهل کوزوو برای ترویج معارف اسلامی در دل مردم «میهانا گوگا بکتاشی»، فعال اجتماعی اهل کوزوو به محض انتشار مجله «معرفت اسلامی» که باید آن را مهم‌ترین مجله چاپی مسلمانان این کشور دانست به چندین شهر منطقه سفر و نشریه را از طریق گفت‌وگوی مستقیم به مردم معرفی و آن‌ها را هرچه بیشتر با معارف اسلامی آشنا می‌کند. مطالعه متن کامل 👉 https://eitaa.com/antihalghe
انسان خدایی در اندیشه دیپاک چوپرا‼️
⚠️در تفکرات « دی پاک چوپرا » انسان خدا تلقی می شود‼️ ♦️ انسان؛ همان خلیفه خدا روی زمین است که بزرگ‌ترین ظرفیت علمی را دارد. 🔷 اما همین انسان دارای کرامت، شرافت و ارزش کافی است که به مقامات و مراتب قدرت، علمی یا سیاسی برسد و یا برعکس براثر عوامل اجتماعی دچار سرشکستگی و یا مبتلابه اعتیاد گردد. 🔶 انسان دست به اقداماتی می‌زند که تمام بنیان انسانی را یکجا زیر سؤال برده و مقام برتری خلیفه‌اللهی را پست‌تر از حیوان می‌گرداند. [1] ♦️ چرا که گوش دارند ولی حرف حق را نمی‌شنوند، چشم دارند اما حقایق خلقت را نمی‌بینند «لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْينٌ لَا يبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ»[2]