🔘دکانهای عرفانی
↩️ تلاش برگسترش معنویت بدون دین
🔸 عارف واقعی تمایلی برای نمود و ظهور بیرونی ندارد و در احوال خودش است بنابراین افرادی که #عرفانهای_نوپدید را به وجود آوردند چندین عنصر را با هم ترکیب کردند تا به نتیجه مطلوب خود برسند؛ عناصری چون روانشناسی، انرژیدرمانی و همچنین مباحث لطیف عرفان اسلامی را گرفتند و تلاش کردند با استفاده از اینها به نیازهای جامعه پاسخ دهند. همچنین، از سوی دیگر یک دکانی درست شد و برخی از راه برگزاری کلاس عرفان به کسب درآمد پرداختند. در مجموع گرایش مردم به سمت این جریانات ناشی از این دلایلی است که بیان شد.
💢 عرفان اصیل در جامعه ما برآمده از همان منابع اصیل ما است. با این توصیف چیزی که تحت عنوان #اوشو و حلقه مطرح میشود را اساسا نمیتوان عرفان نامید. اینها افرادی هستند که یک مغلطهای درست کردهاند. خطری که این عرفانها دارند این است که معنویت بدون دین را مطرح میکنند. درحالی که در عرفان اصیل ما هیچگاه معنویت از دین جدا نمیشود. در سنت اسلامی ما عرفا حتماً فقیه و حکیم بوده و در کنار اینها عارف بودند؛ اما امروزه متأسفانه عرفانهای نوظهور #معنویت بدون دین را ترویج میکنند و این خطر اصلی است؛ یعنی میتوانید یک عارف و شخصیت کاملاً معنوی باشید در حالی که دین نداشته باشید. عرفان ما هیچگاه این را نمیپذیرد.در عرفان اسلامی معنویت بدون ایمان معنا ندارد. اگر در عرفان اصیل طریقت، حقیقت و شریعت را مطرح میشود به این معنا نیست که این سه همدیگر را نفی میکنند.
https://eitaa.com/antihalghe
لذتجویی، نهایت دغدغه آتئیستها
✍جریان #آتئیسم در ایران تنها به دنبال کامچویی و لذت از زندگی مادی است و مذهب و باور به خدا را مهمترین مانع برای لذت پرستی میداند که از آن به عنوان «آزادی» نام میبرد.
✍در واقع سبک زندگی #آتئیست ها مبتنی بر لذت بردن از حیات مادی است و با تمسک به مفاهیم ارزشمندی چون «انسانیت» سعی دارند تا مذهب را مقابل آزادی قرار دهند.
#آتئیسم
https://eitaa.com/antihalghe
☑️☑️ دبی فورد: دنبال رفع کردن عیوبت نباش!!
🔻 هر انسان عاقل و فهمیده ای برای زندگی در دنیا دنبال رشد و تعالی است. از آن بالاتر اگر فردی در خود نقایص و ایراداتی را ببیند و متوجه آن شده باشد به جهت عقلی باید برای برطرف نمودن آن مقدار از اشتباهات و ایرادات شخصی خود قدم بر می دارد و حتی در مرحله بعد انسان به دلیل اجتماعی بودن باید بتواند افرادی را که نقایصی دارند و اشتباهاتی را مرتکب شده اند کمک کرده و فریادرسی کند.
🔻 این موضوع آنقدر بدیهی است که واقعا نیاز به توضیح بیشتری برای آن نمی بینیم. اما باعث تعجب است که در متد و روش یکی از پرتیراژترین کتب به ظاهر معنوی که نوشته خانم دبی فورد است داستان ها و نکاتی را جمع آوری کرده که در آن تلاش می کند انسان شناسی جدید را ارائه دهد و انسان را از هویت انسانی خودش دور کند!
🔻 دبی فورد در صدد اثبات این موضوع است که انسان ها اگر هم نواقصی دارند، ایرادی ندارد! هر کس همانطور که هست خود را بپذیرد و همانگونه خود را دوست داشته باشد!
🔻 به همین دلیل وی عملا به این نتیجه تن داده است که انسان ها با وجود تمام عیوب و رذایلی که دارند نیازی به تغییر ندارند! و لازم نیست به تحول درونی بیندیشند!
🔻 به راستی چه نسبتی میان دبی فورد و معنویت و رشد انسان ها وجود دارد؟!
#عرفان_کاذب
#عرفان_بدلی
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی
♦️ عرفان اوشو ازجمله مکاتب عرفانی لذتگرا و لذتجوست که انسان را به بهرهوری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پایکوبی، سرور و شادی و… دعوت کرده، و لذتجویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال میداند.[1]
🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوسهایش را کنترل کند، کار او به منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد.
🔶 اوشو میگوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دسترستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیکاند، زیرا این تنها راه شناخت پدیدههای اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشانگر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آمادهاید که با تپشهای آن، هماهنگ شوید.
🔷 اگر پرندهای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس میکند که آواز، از عمیقترین مرکز هستیاش، به بیرون، انعکاس مییابد…
🔶 رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. میتوانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آنها نباشید.»[2]
♦️ ازنظر اشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آنها است که به کمال، راه مییابد. او میگوید: «لذتجویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3]
♦️ حرف اوشو این است که؛ بخور، بنوش، شادباش، ولی این، تمامکار نیست.
🔷 وقتیکه بهاندازه کافی، خوردی و نوشیدی و شادبودی، آنوقت، چیزی والاتر در انتظار توست و تنها در این زمان است که چیزی بیشتر و والاتر، ممکن خواهد بود.
🔶 «وقتیکه بخش زمینی، راضی و ارضا شد، آنگاه آسمان، تو را میخواند. ناشناختهها تو را میخوانند…». [4] «و خوش باش! لذایذ را دریاب! خداوند شیء نیست، موضِع است، موضع جشن و سرور، غُصه را دور بریز. او به تو خیلی نزدیک است؛ به پایکوبی برخیز، این چهره ماتمزده را کنار بگذار.» [5]
🔷 اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذتگرایی میداند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که میدانم، همه آنهایی که شناخت پیداکردهاند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بودهاند. بودا، عیسی مسیح (علیهالسلام) کریشنا… هم لذت پرستاند. خداوند، غایت لذت پرستی است. او اوج شادمانگی است.»[6]
🔶 بنابراین میتوان گفت: «عرفان اوشو عرفانی کاملاً لذتگراست که انسان را به بهرهوری افراطی از لذتهای دنیوی سفارش میکند و بر اساس آن، رقص، پایکوبی، شادی، سرور، خندههای مستانه، تخلیه هیجانات، بدون رعایت هیچ قانونی، ماهیت و چیستی کمال انسان شمرده میشود .
🔷 اگر انسان با این امیال و خوشگذرانیها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است و ارضای لذتهای آنی و لحظهای است که انسان را بالا میبرد و آنگاه، چیزی والاتر را انتظار میکشد.»[7]
🔶 در کلام اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده میشود. ناسازگاری درونی را میتوان اینگونه بیان کرد؛
🔷 اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمتهای آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرورفتن در لذتهای آنی و زودگذر مانند:
🔶 شادی، رقص، پایکوبی و خندههای مستانه، انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی میکند.
🔷 ثانیاً: غرق شدن در رفاه و سکس، مساوی است با احساس پوچی: اوشو در سخنان خود رفتار غربیها را نقد کرده، و میگوید: «علت خودکشیهای فراوان در غرب، غرق شدن غربیها در آسایش است؛ زیرا همهچیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی میکنند.
🔶 اوشو در حالی به نقد غربیها میپردازد که بیخبر از آنکه عرفان او انسان را سریعتر از همهچیز بهسوی پوچی پیش میبرد؛ زیرا هرچه انسان در سکس، افراطی عمل کند، غریزه حیوانی او زودتر، اشباعشده و از بُعد معنوی، غافلتر میشود و با ارضای این غریزه بازهم حیران و سرگردان، به دنبال معنویت خواهد گشت.»[8]
🔷 اما ناسازگاری بیرونی را میتوان چنین گفت که؛ کمالجویی و سعادت خواهی، یکی از گرایشهای فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخگویی به این گرایش و زدودن نقصها و دستیابی به کمالها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود.
♦️ ولی از دیدگاه اوشو، کمالخواهی و سعادتطلبی، همان بهرهوری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجهای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت.[9]
🔻 پینوشت:
[1]. اوشو، الماسهای اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص ۱۱۸.
[2]. اوشو، تائوئیسم و عرفان شرق دور، ج ۲، ترجمه فرشته جنیدی، تهران، نشر هدایت الهی، ص ۲۰۵.
[3]. اوشو، الماسهای اوشو، ص ۱۱۸
[4]. اوشو، راز، ج ۲، ترجمه محسن خاتمی، تهران، نشر فرا روان، ص ۱۰۴.
[5]. الماسهای اوشو، ص ۱۳۷.
[6]. همان، ص ۲۴۶
[7]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸.
[8]. سایت موسسه بهداشت معنوی، 7845.
[9]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸.
#عرفان_های_کاذب
#اوشو
https://eitaa.com/antihalghe
🔹ابتکار بانوی اهل کوزوو برای ترویج معارف اسلامی در دل مردم
«میهانا گوگا بکتاشی»، فعال اجتماعی اهل کوزوو به محض انتشار مجله «معرفت اسلامی» که باید آن را مهمترین مجله چاپی مسلمانان این کشور دانست به چندین شهر منطقه سفر و نشریه را از طریق گفتوگوی مستقیم به مردم معرفی و آنها را هرچه بیشتر با معارف اسلامی آشنا میکند.
مطالعه متن کامل 👉
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️در تفکرات « دی پاک چوپرا » انسان خدا تلقی می شود‼️
♦️ انسان؛ همان خلیفه خدا روی زمین است که بزرگترین ظرفیت علمی را دارد.
🔷 اما همین انسان دارای کرامت، شرافت و ارزش کافی است که به مقامات و مراتب قدرت، علمی یا سیاسی برسد و یا برعکس براثر عوامل اجتماعی دچار سرشکستگی و یا مبتلابه اعتیاد گردد.
🔶 انسان دست به اقداماتی میزند که تمام بنیان انسانی را یکجا زیر سؤال برده و مقام برتری خلیفهاللهی را پستتر از حیوان میگرداند. [1]
♦️ چرا که گوش دارند ولی حرف حق را نمیشنوند، چشم دارند اما حقایق خلقت را نمیبینند «لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْينٌ لَا يبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ»[2]
♦️ این روزها بازار «خود خدایی» عدهای گل کرده همچون فرعونیان دم از خالقی میزنند، عدهای ساده و زودباوری که اعصاب و روان خود را در زندگی ماشینی از دسترفته میپندارند همراه ساختهاند.
🔷 از این بازار «مدعیان خود خدایی» تاجران بینالمللی کیسههای خود را برای پولهای هنگفت بهدستآمده از چاپ و انتشار کتابهای همچون «ده راز آرامش»[3]، «نیروی قصد»[4]، «چگونه زندگی خود را متحول کنید»[5] و «شفای کوانتومی»[6] آماده کرده و بهرهبرداری میکنند.
♦️ یکی از کسانی که همصدا با اربابان «دین زدایی غربی» خود همراه شده و در تلاش است تا از خود خدایی ساخته برای درمان دردهای انسان امروز «دی پاک چوپرا» است.
🔷 البته همانطوری که خود «دی پاک چوپرا» بیان میکند؛ دوران کودکی خود را طوری پشت سر میگذارد که در اوهام و تخیل خود همواره با نیروی ماورای انسانی همصدا بوده است.
🔶 لذا با این تفکر و اندیشه پا به عرصههای بالاتر زندگی میگذارد. کتابی که او برای علاقهمندان به «تخیل ذهن» مینویسد اسمش را «شفای کوانتومی یا همان ارتباط ذهن-بدن» میگذارد. [7]
🔷 دی پاک در این کتاب هیچ حرفی از خالق عالم هستی به میان نمیآورد بلکه همواره بر اندیشه «انسانمحوری» یا «خود خدایی» تأکید فراوان دارد.
🔶 او انسان را موجودی «نا میرا» معرفی میکند که برای او مرگ معنا و مفهومی ندارد و همیشه از مرگ گریزان است لذا برای رهایی از مرگ درصدد پیریزی نقشه و راهی برای گریز است.
🔷 به عقیده چوپرا؛ «ذهن» میتواند اشتباهات و زمینه طرح اصلی زدوده و هر نوع بیماری را نابود نماید –سرطان- بیماری قند-بیماری های قلبی و عروقی که طرح اصلی را به اغتشاش کشانده است[8]
♦️ «ذهن» در اندیشه، چوپرا، همان خداست و همه اجزا بدن انسان سرچشمه و خلقشدهای از ذهن هستند.
🔷 ازاینجا میتوان به تهی بودن اندیشههای دپیاک چوپرا پی برد که چگونه توانسته ذهن مخاطب خود را بهسوی باورهای اومانیستی سوق دهد؛ و با زیرکی تمام از روش «روانشناختی افراد»، مریضی و درمان آن را نوعی تأثیرپذیری و ایجاد دوبارهی بر گفته از ذهن معرفی کند.
🔻 اندیشههای تهی مبتنی بر مدیتیشین چوپرا
♦️ دی پاک توصیههای عمیقی در این کتاب به مدیتیشن میکند و در این کتاب رمان گونه «شفای کوانتومی» بیماران خود را به مراقبه و مدیتیشن راهنمایی میکند و اگر درمانی برای بیماران حاصل شود آن را به سود همان «شفای کوانتومی یا نیروی خالقی مجدد ذهن» ارجاع میدهد در صورت عدم موفقیت بهبودی بیمار باکمال صراحت بیان میکند بیمار قابلیت و توانایی خلق دوباره را نداشته است.
♦️ این نویسنده هندی تبار میخواهد نظام فکری خود «نامیرایی» را در ذهن مخاطبانش نهادینه کند، به طور مثال در بخشی از همین کتاب «شفای کوانتومی» گفتگویی بین او یک پزشک ژاپنی صورت گرفته است که؛ خطاب به پزشک ژاپنی میگوید:
🔷 «باید شرح زندگی یک پزشک آرودایی را برای این پزشک ژاپنی بفرستم-ویدیا جنگجویی شکستناپذیر است، چون با عنصر مرگ نبرد میکند، ویدیو بخشنده است. زندگی میبخشد چنین است که طبیعت او را گرامی میدارد. [9]
🔶 دپیاک یک طبیعتگرای صرف و با رویکرد تناسخی و اومانیستی است چرا که او «در طرح بیعیب و کامل طبیعت هرگز چیزی نمیمیرد، انسان چنان ستارهای جاودانه است و جرقه حقیقت هر دو را روشن میسازد»[10]
♦️ رویکرد نحلههای انحرافی و شبه معنوی با گرایش روانشناختی برای القا تفکرات پوچ و باطل به مخاطبان تشنه معنویت ناب بوده و همواره باروح آزاد انسانی برای ارضای امیال شیطانی خود کوشیدهاند.
🔷 خدای متعال در آیات متعددی اینگونه افراد را که با «روح خداپرستی» و توحیدی انسانها بازیچه قرار دادهاند مورد مذمت قرار داده و بیان میکنند:
🔶 إنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ (الإبراهيم/34) انسان ستمگر و ناسپاس است» و یا اینکه روی برگرداندن از نعمت های خدادادی را تکبر و نشانه بیادبی آنها معرفی میکند: «وَيدْعُ الْإِنْسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيرِ وَكَانَ الْإِنْسَانُ عَجُولًا (الإسراء/11) و انسان [همانگونه که] خير را فرامیخواند [پيشامد] بد را ميخواند و انسان همواره شتابزده است».
🔷 زندگی و مرگ را تنها در دستان خدای متعال معرفی میکند، در صورتی که جناب «دی پاک چوپرا» آن را زاییده ذهن و بدن میداند؛ وَهُوَ الَّذِي أَحْياكُمْ ثُمَّ يمِيتُكُمْ ثُمَّ يحْييكُمْ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَكَفُورٌ (الحج/66)
🔶 و اوست که شمارا زندگي بخشيد سپس شما را ميميراند و باز زندگي [نو] میدهد حقا که انسان سخت ناسپاس است
🔻نتیجهگیری🔻
🔷 کتاب «شفای کوانتومی» رمان تخیلی است، نگارنده با جمعآوری یادداشتهای خود درصدد بیان تفکرات گروههای معنویتگرای غربی است.
🔶 در تفکرات دی پاک چوپرا همواره انسان همان خدا تلقی شده همانطوری که همسوی با این اندیشه نویسندگانی همچون «وین دایر»[11] و والش بوده است.
♦️ غالب نوشتههای نویسندگان هندی تبار ساکن غرب بر محور توسعه و القا آرامبخشهای در غالب مدیتیشن هندی –تبتی و تلفیقی از عرفان یهودی کابالایی است به طوری که تفکرات اومانیستی و تناسخ در آثار دی پاک موج میزند.
🔻 پی نوشت:
[1] قرآن کریم؛ سوره الأعراف آیه 179
[2]همان
[3]وین دبلیو دایر
[4]همان
[5]همان
[6] دی پاک چوپرا
[7]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی /ترجمه هایده قلعه بیگی/نشر گلبان چاپ ص 10
[8]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 10
[9]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 15
[10]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 20
[11]وین دایر /کتاب قصد فایل پی دی اف /ص100
https://eitaa.com/antihalghe
📖 #معرفی_کتاب | در جستجوی عرفان اسلامی
🔶این کتاب مجموعه مباحثی است که حضرت آیتالله مصباح یزدی در جلسات مختلف درباره #عرفان بیان داشتهاند.
🔸این نوشتار که در قطع وزیری و با 352 صفحه به همت حجتالاسلام والمسلمین آقای محمدمهدی نادی قمی تدوین و نگارش یافته، برای اولین بار در تابستان 1386 با جلد شومیز توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) چاپ و منتشر شده است.
🔸این کتاب با هدف ارایه تصویری روشن از عرفان اسلامی و مشخصههای اساسی آن در 5 فصل تهیه و تدوین شده است.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عرفان بازی
🔻شما تعجب نمیکنید که امام سجاد (ع) دعا میکند: «خدایا من را با حورالعین ازدواج بده؟»
🎙 حجتالاسلام علیرضا پناهیان
https://eitaa.com/antihalghe
ترویج نماد مصری فروهر با هدف گسترش زرتشت و باستانگرائیِ ناسیونالیستی
🔻این نماد نه تنها ایرانی نیست، بلکه برگرفته از خدایان مصری است که بعدا نیز جز خدایان آشور میشود. اصالت آن ربطی به آیین زرتشت و ایران باستان ندارد و نخستین بار داریوش هخامنشی از روی خدایان مصری و آشوری این نماد را در ایران به کار میبرد.
💬 رومن گیرشمن، ایران شناس معروف: نماد اهورمزدا، اصالت مصری دارد.
💬 مری بویس تاریخدان و زرتشتی شناس معروف: برخی فکر میکنند فروهر (اهورمزدا) نماد خاص زرتشتی است در صورتی که خاستگاه مصری دارد و نماد خورشید و حوروس است.
💬 جمعی از باستان شناسان ایرانی: نماد اهورمزدا اصالت مصری دارد و در مصر نماد جاودانگی بوده است.
💬 هرتسفلد باستان شناس معروف: هخامنشیان نه تنها نماد اهورمزدا را از تمدنهای دیگر اقتباس میکنند، بلکه کاربرد آن را نیز کپی کرده بودند.
🔺این روزها نماد فوق به عنوان نشانهای برای رویکرد ناسیونالیستی، پشت ماشینها و به صورت گردنبند و طرح پیشنهادی برای خالکوبی عرضه میشود.
https://eitaa.com/antihalghe
🔹راه عرفان به روی همه انسانها باز است/ تقیه عرفای اهل سنت
حجتالاسلام رودگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
راه عرفان چون از فطرت انسان برخاسته است به روی همگان باز است و در آیه ۳۳ سوره روم به آن اشاره شده؛ همچنین راه عرفان به معنای خاص هم به روی همه مسلمانان و مؤمنان باز است که در آیه ۱۰۵ مائده به آن اشاره شده است.
مطالعه متن کامل 👉
https://eitaa.com/antihalghe
✡🧾فراخوانی از سال ۱۹۰۹ و تلاش ماسونها برای بازسازی معبد سلیمان
در این فراخوان آمده است:
فراماسونهای بوستون جنبشی را برای بازسازی معبد سلیمان در اورشلیم آغاز کردهاند. از فراماسونها در سراسر جهان خواسته میشود تا همکاری کنند.
فراماسونری پشت پرده اشغال فلسطین و تخریب پنهانی مسجدالاقصی است.
📂 منبع: آرشیو پژوهشکدهی دانشگاه مسکو
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
برای شناخت بیشتر فراماسونری مستند برنامه شیطان (۴۸ قسمت کوتاه) در همین کانال سرچکنید.
✡️ متن کامل یادداشت «توسل یهودیان به حضرت محمد (ص) در قرآن و یافتههای باستانشناسی»، و منابع و اسناد و تصاویر مربوطه را در آدرس زیر ببینید و بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/21964
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️ترویج خرافهگرایی در کانال و گروههای خانم اعظم جبلی از مدعیان قانون جذب در سایه غفلت مسئولان نظارت بر فضای مجازی
🔹همانطور که بر هیچ فرد صاحب خِردی پوشیده نیست هر ادعا یا در حیطهی علمی یا در حیطه عقلانی و یا در حیطه وحیانی است.
🔸آنچه در حیطه علمی است باید بر اساس چارچوبها و روشهای علمی ثابت گردد و آنچه در حیطه عقلانی ادعا میشود باید بر اساس براهین عقلانی و منطقی ثابت گردد و آنچه در حیطه وحیانی ادعا میشود باید حدیث ادعا شده از نظر علم حدیث و رجال مورد بررسی قرار گیرد.
🔹ترویج آنچه خارج از این حیطهها و اثبات نشده باشد باعث میشود جامعه به خرافهگرایی روی آورد و عدم نظارت بر این افراد که در شبکههای اجتماعی داخلی و خارجی مروج این خرافات هستند موجب رشد این جریانات خرافه گرا شده است.
🔸از نهادهای نظارتی انتظار میرود تا مخصوصا در پیام رسانهای ایرانی نظارت بیشتری بر این کانالها داشته و از ترویج خرافات در جامعه توسط این افراد جلوگیری نمایند.
🔹ایجاد امید واهی به وسیله این تخیلات و خرافات، افسردگی، ناامیدی، بد بینی به ذکر و اعمال عبادی معتبری که از سوی دین وارد شده است را در پی دارد.
https://eitaa.com/antihalghe
اشاعه مسائل جنسی بهنام عرفان
از جمله ویژگیهای مخرب برخی عرفانهای نوظهور دامنزدن به گرایشها و امیال جنسی است. شاید این عنوان تعجبآور باشد؛ چراکه همواره نام عرفان و #معنویت با پاکدامنی و پرهیز از تمایلات جنسی همراه بوده است؛ اما در پارهای از عرفانهای نوظهور از ابزارهای جنسی برای جذب افراد بهگونههای مختلفی استفاده میکنند. برای نمونه، خلسه عرفانی و نیروی جنسی در مکتب کوئیلو از آن موارد است. وی با هنرمندی خوانندگان و پیروان خود را به سوی مسایل جنسی و شهوانی میکشاند و میکوشد پوششی معنوی و عرفانی به هرزگیهای جنسی بدهد. وی درباره نقش نیروی جنسی در وصول به مقامات عالی عرفانی و معنوی میگوید: «برای تحقق تشرف، باید با این نیرو آشنا شوی، … پس چطور باید با آن روبهرو شوم؟ یک فرمول ساده است در تمام مدت رابطه جنسی، از حواس پنجگانهات استفاده کن. اگر در لحظه اوج لذت جنسی، همۀ این حواس با هم از راه برسند، برای تشرف پذیرفته میشوی»
ادامه در لینک:
👉mafaz.ir/?p=59637
https://eitaa.com/antihalghe