eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
12.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
309 فایل
پایگاه تخصصی نقد عرفان های کاذب ادمین؛ پژوهشگر عرفان های کاذب، مدیر موسسه محراب اندیشه مسئول خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدیر اسبق انجمن نجات از حلقه، مدرس حوزه،عضو مجمع مبلغات تهران ارتباط https://harfeto.timefriend.net/17489808963435
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به دست جریان نفوذ بنی امیه، تسلیت🏴 @antihalghe
66.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 *مراسم عزاداری شب شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السّلام) 🎙مداح: حاج محمود کریمی @antihalghe
ozre taqsir.pdf
حجم: 4.63M
📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ✍🏻 نوشته‌ی جان دِیوِنپورت (John Davenport) عنوان اصلی کتاب: An Apology for Mohammed and the Koran 🔘 نویسنده این کتاب از اندیشمندان مشهور اروپا در قرن ۱۹ میلادی است که سابقاً سر ستیز با اسلام داشت. اما با مطالعه قرآن و تفکر در تاریخ زندگی پیامبر، از رفتار خود پشیمان شده؛ کتابی در جبران خطای گذشته‌اش نوشت. او در این کتاب، از قرآن و محمد رسول الله (ص) دفاع کرده است. پاسخ بسیاری از شبهات علیه اسلام در این کتاب آمده است. 👈🏻 دفاع از قرآن و محمد (ص) از زبان یک اندیشمند بریتانیایی... @antihalghe
توهین‌های اُشو به پیامبر بزرگ اسلام اشو بــا وقاحت تمام، بعثت پیامبر اسلام را اینگونه توصیف میکند: (سال ۶۱۰ ميلادى محمد(صلى‌الله‌علیه‌وآله)، در غارى در کوهستان حرا بود. همینکه نخســتین تجربۀ معنوی‌اش را درک کرد، از اینکه مبادا دیوانه یا شــاعر شده باشد، ترسید؛ پس با اضطراب به نزد همسرش رفت و با ترس گفت: اندوهى دارم. من شاعرم یا جنزده؟ او حتى براى از بین بردن خود به فکر پرت کردن خود از صخره‌های بلند هم افتاده بود. این حالت براى او مثل یک ضربۀ روحى قوى، مثل نیروى بزرگى از عشق بود. او به مدت ۳ روز مدام در حال لرزیدن بود. طورى که انگار به تب عمیق و خطرناکى مبتال شده بود. او ترسیده بود، فکر میکرد که شاعر یا دیوانه شــده است. در اثر این تجربه در محمد(صلى‌الله‌علیه‌وآله) چشمۀ صوفى‏گرى جوشیدن میگیرد. همیشه هردو حالت شاعرى و دیوانگى با هم همراه بوده است. او هردو بود. او هم شاعر و هم دیوانه بود. او دیوانه و عارف شده بود.) و این در حالی است که پیامبر اکرم (صلى‌الله‌علیه‌وآله) هیچگاه صوفیگری به معنای مورد نظر اُشو را ترویج نکرد و امامان معصوم (علیهم‌السلام) (جانشینان او) نیز آن را نفی کردند. پیامبر اسلام (صلى‌الله‌علیه‌وآله) هیچگاه از دایره عقلانیت خارج نشد، بلکه ملحدانی همچون اُشو در آن زمان نسبت جنون را به ایشان داده و خداوند آن را نفی می‌کند. @antihalghe
زماني كه از اشو درخصوص پيامبر اسلام (ص) مي پرسند: پاسخ مي دهد: "حضرت محمد (ص) در كوه و در حال انجام مديتيشن بوده است و الهاماتي به او مي شود و حتي تصميم مي گيرد كه خود را بكشد براي اينكه نمي دانسته چه اتفاقي برايش افتاده بوده و بدنش مي لرزيده و نزد خانواده اش رفته است و سردرگم بوده كه آيا شاعر و يا ديوانه شده است؟" اوشو حضرت رسول (ص) را بعد از به بعثت رسيدن در غار حرا شاعر و ديوانه معرفي مي كند. دقيقا مانند اين بيان او در قرآن امده است كه جاهلان و بت پرستان پيامبر (ص) را با اين عناوين مورد خطاب قرار مي دادند. تنها پيامبري كه اوشو به او ارادت دارد، زرتشت است، بدين خاطر كه زرتشت گفته "من خدايي را مي پرستم كه قادر به رقصيدن باشد". از مواردي كه درباره مكتب اوشو بايد به آن توجه كنيم اين است كه اوشو وقتي مي خواهد خود و راهش را معرفي كند، مي گويد راه من ساده است همچنان كه راه كريشنا، بودا، عيسي و موسي آسان است و با آوردن نام خود در كنار اين بزرگان خودش و راهش را همطراز با آنها معرفي مي كرد و جايگاه خود را با جايگاه آنها يكي مي كرد. اوشو با اين ادعا مي خواست اين را اثبات كند كه من نيز پيامبري هستم مانند پيامبران گذشته و همانطور كه زرتشت، موسی، عيسي و محمد (ص) آمدند و راه را نشان دادند من هم مانند آنها هستم. @antihalghe @antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سید مجید بنی فاطمهenc_1633107176039537806739.mp3
زمان: حجم: 4.95M
بمیرم برای این مصیبت که توخونه اش هم بی کس آقا😭😭 @antihalghe
💠 مهمترین دستور العمل عرفانی ♻️ عرفان یعنی عمل :  یکی از عرفای نامدار به رحمت خدا پیوسته بود. وقتی که خبر رحلت ایشان را به دوستانم می گفتم ، نخستین جمله ای که بر زبانشان جاری می شد، این بود که خوشا به حالش. در آن دنیا دیگر خیالش راحت است . بیچاره ما که نه دنیا را داریم و نه آخرت را و ... مگر آنها چه کردند که ما فقط باید حسرت بخوریم . حسرت بیهوده به چه کار ما می آید؟  پرس و جو کردم . دیدم عرفان چیز پیچیده ای نیست. همه ما اهل عرفانیم . خوب و بد را مثل خورشید می شناسیم . پس مشکل کجاست ؟ مشکل این است که اهل عمل نیستیم . از عارف محبوب حاج آقای بهجت دستور العمل خواستند . جمله معروفی گفت که خودتان می دانید و نیازی به تکرار نیست . از یکی دیگر از اساتید اخلاق و عرفان دستور العمل خواستند ، ایشان هم فرمود : نخستین مرحله عرفان همان تقوی است . شما تقوی داشته باشید بقیه امور خود به خود حاصل می شود. خداوند خود راه را به شما نشان خواهد داد . دستور العمل را خداوند ، پیامبر ، امیر المومنین ، ائمه معصومین علیهم السلام و فقهای عصر غیبت همه داده اند . همه واجبات و محرمات را معلوم کرده اند. همه گفته اند گناه نکنید . همه گفته اند ترک معصیت . منتها مرد عمل نیست . شاید شنیده باشید در زبان عرفا نخستین مرحله عرفان را تقوی بر شمرده اند . تقوی یعنی 🔺انجام واجب و ترک حرام 👈شما فقط به همین عمل کنید . یعنی تمام هم و غم و معیار های زندگی و .. شما انجام واجبات و ترک محرمات باشد. اگر عارف نشدید تا روز قیامت مرا لعن کنید. 👈عمل کنید . واجبات را انجام دهید و محرمات را ترک کنید . سخنان عارفانه گفتن و غزل عاشقانه خواندن و ... خوب است، اما تا پله اول درست نشود اینها هیچ فایده ای به حال شما ندارد . شما از نیمه شب تا صبح بنشین و دعای کمیل بخوان . اما اگر می دانی که این بیداری شما سبب قضا شدن نماز صبحت می شود ، آن دعای کمیل خواندنت خاصیتی جز ثبت گناه برای شما ندارد . چرا که به امری مستحب متوسل شده ای . حال آن که امر واجبی دارد از تو فوت می شود . ابتدا ستون خانه دلت را بنا کن. گچ کاری و تابلو زدن به دیوارهای دل را بگذار تا وقتی ستون و سقف خانه بنا شد. 👈پس دستور العمل همه ما در طریق سیر و سلوک آن است که واجبات را انجام دهیم و محرمات را ترک کنیم . همین . 🔺 این فرموده تمام عرفایی است که راه حق را به درستی پیموده اند و حضور پر مهر حضرت دوست را در آغوش کشیده اند. ✅ تکمله : عرفان اگر به معنای معرفت باشد ، هر مومنی به نسبت تعهدی که به عمل دارد معرفت دارد . اساسا ایمان از معرفت بر می خیزد و عمل لازمه ایمان است . کسی که عمل ندارد در ایمانش ایراد است و ایمان ناقص ناشی از نقص معرفت است. اما عرفان به معنای ویژه آن نزد ارباب معرفت مقالی بسیار ارجمندتر از آن است که برخی می اندیشند. تقوا نیز حالتی است با مراتب ضعف و شدت. ساده ترین و ضعیف ترین مرتبه آن همان انجام واجبات و ترک محرمات است و بالاترین مرتبه تقوا همان مرتبه بالای معرفت – عرفان اصطلاحی – است . مرتبه ای که عالم را محضر خدا می بیند و از درمان و درد و وصل و هجران ،همان را می پسندد که جانان می پسندد . متقی عارف جز خواسته او به هیچ نمی اندیشد و جز فرمان او هیچ نمی خواهد و جز یاد او به هیچ نمی نگرد . او شبانه روز در تلاش است تا دل او را به دست آورد ،همانند عاشقی که خواب و خوراک ندارد . او هرگونه ادعا را شرک می داند و از اصطلاحات و عناوین متنفر است . او مرد عمل است . او یک بسیجی پا به رکاب است . او یک منتظر به تمام معنا است. منبع : مهمترین دستور العمل عرفانی - اخلاق و عرفان @antihalghe @antihalghe
🔴تفاوت مراقبه یوگا با مراقبه اسلامی 🔸در اسلام معنای مراقبه، حفظ خود از گناه و داشتن تقوا است. همچنین در بیان چگونگی انجام مراقبه در اسلام گفته شده است که باید به مرگ و بی‌ارزشی امور مادی توجه کرد. توجه به مرگ و مرگ‌اندیشی از اصول اصلی و محوری دین اسلام و بالتبع مراقبه اسلامی است. اما در یوگا و ادیان شرق، اصلاً اعتقادی به زندگی پس از مرگ به این معنای اسلامی وجود ندارد. آنها به آموزه تناسخ اعتقاد دارند، از این‌رو به صورت مبنایی و ماهوی مراقبه در اسلام و ادیان شرق تفاوت دارد. 🔹اصل در مراقبه یوگا خالی کردن ذهن و تمرکز بر روی یک چیز و حفظ این وضع است که در فارسی مراقبه ترجمه می‌شود ولی مراقبه در فرهنگ اسلامی... برای مشاهده متن کامل اینجا را ملاحظه کنید. ⬅️ برای ملاحظه مطالب بیشتر به سایت کانون آسيب شناسی یوگا مراجعه نمایید: 🌐http://yoga-truth.ir @antihalghe @antihalghe
🔴 توجه پس از انتشار اذکار خودساخته بلاگرهای اینستاگرامی و فریب مردم ساده دل، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناس مبرز دینی، تصمیم گرفتند اذکار معتبر که در منابع شیعی موثق، بیان شده و با تأیید معصومین منشاء اثر است را معرفی کنند تا ان شاالله دکان این افراد بدعت گذار در انتشار اذکار خودساخته بسته شود. حتما عضو این کانال شده و دوستان خود را به کانال دعوت کنید. اذکاری که این بلاگرهای اینستاگرامی برای جذب فالور و به جیب زدن پول از خود بیان می کنند، اعتبار ندارد. مراقب باشید فریب نخورید. @antihalghe کانال اذکار مأثوره: 👇👇👇