eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
12.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
309 فایل
پایگاه تخصصی نقد عرفان های کاذب ادمین؛ پژوهشگر عرفان های کاذب، مدیر موسسه محراب اندیشه مسئول خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدیر اسبق انجمن نجات از حلقه، مدرس حوزه،عضو مجمع مبلغات تهران ارتباط https://harfeto.timefriend.net/17489808963435
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تبیین نسبت بین دین و معنویت در برنامه «روبه به راه» 🔻مدیر مؤسسه بهداشت معنوی در برنامه «روبه‌راه» رادیو معارف به تبیین بین دین و معنویت می‌پردازد و ابعاد آن را بررسی می‌کند. 🔻🔻🔻🔻 🆔 @jamannews_ir
🔺🔻به گزارش جمن‌نیوز؛ بی‌شک برنامه اصلی دین، گسترش و تعمیق معنویت در میان همه انسان‌ها است و نقش مهم معنویت در زندگی بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور برنامه «روبه‌راه» که باهدف بررسی چالش‌های اجتماعی طراحی و تولید می‌شود در یکی از برنامه‌های خود به تبیین نسبت بین دین و معنویت می‌پردازد. 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی، در این برنامه به این پرسش که نسبت بین دین و معنویت چیست و آیا دین می‌تواند عامل و محرک زندگی معنوی باشد؟ و آیا بدون دین هم می‌توانیم به معنویت برسیم؟ پاسخ داد. 🔸وی در پاسخ به این پرسش بیان کرد: دو بعد می توانیم در نظر بگیریم،‌ یک بعد بعد علمی است، اگر دین را به عنوان مجموعه ای از معارف و علوم در نظر بگیریم بدون تردید آموزه‌ها و معارفی که به مقوله معنویت مربوط می‌شود بخشی از آموزه های دینی است بخشی که به عالم درون انسان مربوط می‌شود و آگاهی هایی از خود ما به ما می دهد و از نسبتی که بین ما و خدواند هست، این زاویه بعد علمی و معرفتی قضیه است. 🔹این پژوهشگر عرصه عرفان‌های نوظهور اظهار داشت: از زاویه دیگر، یعنی زاویه عینی و اجتماعی دین، باید بگوییم یک نسبت عام و خاص من‌وجه وجود دارد، یعنی بعضی‌ها دین دارند ولی معنویت ندارند، برخی هم ممکن است معنویت داشته باشند ولی در دین پایشان بلنگد، معمولاً در سنین جوانی ممکن است این گونه باشد و جوانانی که هنوز فطرتشان حجاب نگرفته است دارای معنویت باشند و این معنویت گاهی آنها را به سمت دین رهنمون کند. 🔸شایان‌ذکر است، برنامه «روبه‌راه» به همت گروه فرهنگ و جامعه طراحی و تولید می‌شود که تهیه‌کنندگی این برنامه را محمدحسن جلالی، سردبیری آن را منصوره رضوانی اصل و اجرای آن را رضا هدایف فر بر عهده دارد. 🔹این برنامه شنبه تا دوشنبه ساعت ۹:۳۰ به طور زنده از امواج فضیلت و فطرت به روی آنتن می‌رود. 👉https://jamannews.ir/139902275491/
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 23 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 23 👇👇👇
4_5911011774060038440.mp3
زمان: حجم: 8.92M
🌺چکیده تفسیر جزء بیست و سه مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
🔴 فرقه اکنکار ادعای پیامبری پال توئیچل مؤسس فرقه اکنکار 🔻 ♦️ پال توئیچل در سال 1965 میلادی، با راه اندازی کارگاه‌های آموزش سفر روح در کالیفرنیا اکنکار را علنی کرد و اقدام به انتشار سری آموزش‌نامه‌هایی با نام دیسکورس نمود تا بدین طریق پیروان خود را به صورت محرمانه آموزش دهد. 🔷 وی موسسۀ اکنکار را در سال 1970 میلادی به‏‌عنوان موسسه‌‏ای غیرانتفاعی به ثبت رساند. [1] 🔶 پال توانست قبل از مرگش در سال 1971 میلادی، شصت اثر دست‏‌نویس را کامل کند که بیش از سی‏ و پنج جلد از آن‌‏ها منتشر شده‌‌اند. 🔷 سفرهای تبلیغی وی برای جذب پیروان اکنکار از شاه‌کارهای او است. وی توانست به بسیاری از نقاط دنیا سفر کرده، دربارۀ اکنکار سخنرانی نماید. 🔻 عوامل مؤثر بر ادعای پیامبری پال توئیچل 1🔹 شخصیت متزلزل و ناهمگون: 🔶 با توجه به به تاریخچه زندگی پال شخصیت متزلزلی داشت که از سختی‏‌های دوران کودکی او نشأت می‌‏گرفت. وی در مسیر رشد، شخصیت‌‏های گوناگونی را در خود پرورش داده بود که می‏‌توانست او را به سوی ادعای پیامبری و فرقه‏‌سازی سوق دهد. 2🔹 ملاقات با سودار سینگ: 🔶 سودار سینگ شخصیت دیگری است که شالوده عرفانی پال را تحت تأثیر خود قرار داده است. اولین بار پال وی را در پاریس ملاقات کرد. در آن هنگام سودار سینگ برای یافتن مریدانی صمیمی در پاریس مشغول تبلیغ و سخنرانی بود. [2] 🔷 پس از آن پال توئیچل به همراه خواهرش «کی دی» مدت یک سال در آشرام سودار سینگ در هند زندگی کرد. این دوره از زندگی در روحیات معنوی پال و کی دی تأثیرات فراوانی داشت. 🔶 به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که بسیاری از تمرینات و حکمت‌‌هایی که پال در این دوره آموخته است پس از اعلام رسمی اکنکار به‏‌عنوان دیسکورس‌‏های رسمی آن مورد مطالعه قرار می‌‌گیرد.[3] 3🔹 تشویق‌‏های معشوقه: 🔶 آشنایی پال‏ توئیچل با دختری به نام گیل آتکینسون که به شخصیت عجیب پال علاقه‌‌مند شده بود عرصۀ جدیدی را در زندگی‌‌اش می‌‌گشاید تا ازدواج دوم پال توئیچل شکل گیرد. پال نحوه آشنایی با گیل را این‌گونه تشریح کرده است: 🔷 «ما یک‌دیگر را در یک کتابخانۀ عمومی در سال 1963 ملاقات کردیم. او در آن‌‌جا شغلی نیمه‌‏وقت داشت درحالی‏‌که من دانشجوی تمام وقت دانشگاه واشنگتن بودم...گیل در شگفت بود که این مرد نیمه مجنون کیست...».[4] 🔶 پس از نامه نگاری‌‌های طولانی دو سالانه بین پال و گیل ازدواج آن‌‏ها سر می‌‌گیرد. گیل که در رشته روان‏شناسی تحصیل کرده بود رابطه خوبی با پال برقرار می‌‌کند. سخنان گیل و تشویق‌‌های او پال را وادار به اعلام علنی اکنکار می‌‌کند. 🔷 دربارۀ آشنایی‌‌اش با گیل و تأثیرات او می‌‌گوید: «تبدیل از وضعیت صخره‏ نشینی به اک بعد از ملاقات با همسر فعلی‌‌ام گیل شروع شد. او اصرار داشت که من با دانش و قابلیت‌‌هایم کاری انجام دهم... 🔶 روزی من و گیل در چایناتاوان سانفرانسیسکو گردش می‌‌کردیم و بر حسب اتفاق وارد یک معبد چینی شدیم. در آن‌‌جا کاهنی به من گفت که به زودی عازم سان‏دیهگو شده، کارم را در اک آغاز خواهم کرد». [5] 🔷 در سال 1964 گیل و پال با هم ازدواج کردند. سال اول زندگی مشترکشان با مشکلات فراوانی همراه بود؛ اما آن‌‏ها این دوره را با مهاجرت به سان‏دیه‏گو پشت سر گذاشتند. 🔶 گیل در این زمان عقیده داشت که پال باید اک را علنی کند. اصرارهای وی نتیجه داد و باعث شد پال اکنکار را علنی نماید. 4🔹مطالعات پال: 🔶 «علاقه پال توئیچل به مطالعه بسیار عجیب و غریب است. او در طی زندگی خود کتاب‌‌های بی‏‌شماری را مطالعه کرد. سیر مطالعات او هیچ محدوده‌‌ای نداشته و در تمام زمینه‌‌ها دست به مطالعات شگرفی ‌زده است: 🔷 پال توئیچل میگوید : «در آن برهۀ زمانی من حجم عظیمی از کتاب‌‏ها را مطالعه کرده بودم. هر شب حدود بیست کتاب از کتاب‌‌خانه می‌گرفتم و شب بعد آن‏‌ها را با یک دستۀ تازه عوض می‌‌کردم».[6] 🔶 با دقت در کتاب‌‌های پال، تأثیرات وی را از مطالعاتش به وضوح می‌‏توان دریافت تناقض‌‌هایی هم که در نوشته‌‌های او وجود دارد به همین دلیل است. آن‌‏گونه که پال خود گفته است، برای نوشتن کتاب‌‌هایش ابتدا فصول آن را معین می‏‌کرده و سپس به جمع‌‏آوری داده‌‌ها می‌‌پرداخته است. 🔷 مطالعات سریع و سطحی وی باعث شده است با برخورد به هر مطلب جالبی، آن‏‌را با کم‌‏ترین مناسبت، درون فصول از پیش تعیین شده جای دهد. عمیق نبودن مطالعات وی را می‌‏توان از مطالعاتی که بر کتاب‌‌های فارسی داشته است به اثبات رساند.