گمنامی تنها برای شهرت پرستان درد آور است ، وگرنه همه اجرها در گمنامیست.
محکمه خون شهداء محکمه عدلیست که ما را در آن به محاکمه می کشند . . .
۳۱ شهریور آغاز #هفته_دفاع_مقدس بر همگان مبارک باد
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
گمنامی تنها برای شهرت پرستان درد آور است ، وگرنه همه اجرها در گمنامیست. محکمه خون شهداء محکمه عدلی
📚 با كتابهای دفاع مقدّس بیشتر آشنا شویم:
🔷مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بر آن شده است تا فایل پی.دی.اف (PDF) 130 عنوان از کتابهای خود را بهصورت رایگان در اختیار مردم بزرگوار کشور قرار دهد.
🔶این کتابها شامل کتابهای پژوهشی هستند که در حوزههای تاریخ شفاهی فرماندهان در دوران دفاع مقدس، روزشمارها، اطلسها، کتب نبردی، مطالعات اجتماعی و آثار ترجمهای میباشند.
✔️علاقهمندان میتوانند برای دریافت این آثار به تارنمای مرکز به آدرس
http://www.defamoghaddas.ir/portal/page/54
مراجعه نمایند.
https://eitaa.com/antihalghe
🌓جدایی دین از سیاست هدف عرفانهای نوظهور🌓
✍️یکی از نقشههای شوم استکبار جهانی برای ضربه زدن و تضعیف اسلام ناب محمدی جدا کردن دین از سیاست است. با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و اعلام رسمی بزرگان در یکی بودن دین و سیاست، لرزه بر اندام دنیای سکولاریسم و اومانیسم افتاد.
✍️قبل از پیروزی انقلاب مردمی ایران، سالها مذهب رسمی کشور ایران تشیع بود. مذهبی که توسط سلطه گران و دشمنان اسلام ناب محمدی به نام تشیع ترویج میشد سیاست را از دین جدا میدانست تا همچنان به نام دین بر سلطه خود ادامه دهند.
✍️بعد از شکست فیزیکی دشمن در هشت سال دفاع مقدس، پروژه جدیدی برای تضعیف اعتقادات و جدا کردن دین از سیاست اجرا شد و جنگ نرم استکبار با ترویج عرفانهای نوظهور آغاز شد. عرفانهای نوظهور پدیدهای است که بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس به صورت چشمگیری افزایش یافت و در طول چند سال اخیر، در کشور ما به صورت چشمگیری نمود یافت.
✍️متاسفانه برخی از سر جهل و نادانی به عرفانهای کاذب گرایش پیدا میکنند و با شعار جدایی دین از سیاست به پرتگاه ضلالت کشیده میشوند. گاهی اوقات جهالتها یا مشکلات روحی و روانی شخصیتهای فرقههایی که استعمار از آنها حمایت میکند جریانی را به وجود میآورد که از منظر استعمار جالب است به همین خاطر به صورت تمام قد از آنها حمایت میکنند تا به سوء استفاده از آنها بپردازند به همین خاطر تمامی جنبشها و عرفانهای نوظهور«دارای پایگاهی در نظام استکباری غرب»[1] هستند.
✍️نکته جالب این موضوع آن است که در برخی از این نحلهها و جنبشها مثل عرفان حلقه به صورت صریح از سوی استکبار حمایت میشوند و در«کشورهای اروپایی به موسس آن دکترای افتخاری» میدهند[2] و یا در سازمان ملل از آنها حمایت میشود. در مورد سایر فرقهها نیز همین است مثلا فرقههایی که خاستگاه آنها هندوستان است، یا فرقههایی که در اروپا و آمریکا فعالیت میکنند، همه دارای ابعاد حمایتی مختلفی هستند و دشمنان اسلام ناب محمدی بیشترین تبلیغ را در داخل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام میدهد تا با جدا کردن دین و سیاست به هدف شوم خود برسد زیرا جریانهای فرقه گرا و عرفانهای نوظهور به واسطه نظام سکولاری که در غرب است میتوانند به بهترین نحو با جریانهای ناب الهی مقابله کنند و همین موضوع باعث حمایت سیاستمداران غربی از آنها شده است.
✍️حضرت آیت الله خامنهای رهبر فرزانه انقلاب در اینباره میفرمایند: «یکی از توصیههای اساسی که هیئتهای اندیشهورز آمریکایی و انگلیسی دُور هم مینشینند، فکر و طرّاحی میکنند، دارند ارائه میدهند و به فعّالان مطبوعاتی و رسانهای و اینترنتی و سیاسی و غیره تعلیم میدهند، این است که میگویند با دینِ سیاسی باید مخالفت کرد؛ یعنی تبلیغِ جدایی دین از سیاست و زندگی.»[3] ایشان در ادامه میفرمایند: «ایمان دینی باید با معرفت همراه باشد؛ معرفت دینی چیست؟ همین مطلبی که مرحوم مدرّس فرمود که «دیانت ما عین سیاست ما است، سیاست ما عین دیانت ما است.»[4]
✍️تقابل عرفانهای کاذب با مسجد و دور کردن مردم از این مکان مقدس امری غیرقابل انکار است. هدف آنها پیاده کردن نظام اجتماعی غرب در نظام ولایتمدار ایران است. رهبر انقلاب در اینباره میفرمایند: «بعضیها مسجد را -برخلاف آنچه ما حالا عرض کردیم- از مسائل سیاسی میخواهند به کلّی برکنار بدارند. [میگویند] آقا شما وارد سیاست نشوید، کار خودتان را بکنید. کار خودتان یعنی چه؟ یعنی بیایید همان نمازتان را بخوانید و بروید؛ فقط پیشنمازی محض. این همان سکولاریسم است.
✍️سکولاریسم بهمعنای بیدینی نیست، سکولاریسم بهمعنای این است که دین در غیر عمل شخصی، هیچ بُروز و ظهوری نداشته باشد. نظام اجتماعی کاری به دین ندارد. بله، هرکسی در داخل نظام اجتماعیِ متنوّعِ غربی و شرقی و امثال اینها خودش برای خودش، در دل خودش، در عمل خودش یک ارتباطی با خدا داشته باشد؛ سکولاریسم یعنی این.
✍️این همان چیزی است که دشمنان میخواهند؛ دشمنان همین را میخواهند. آن دینی که با آن مخالفند، آن ایمانی که با آن میجنگند، آن ایمانی است که به ایجاد نظام اسلامی میانجامد و اسلام را قدرتمند میکند؛ با آن مخالفند. از اسلام میترسند؛ کدام اسلام؟ اسلامی که دارای قدرت است، دارای نظامات است، دارای سیاست است.»[5]
پینوشت:
[1]. برگرفته از خبرگزاری شبستان، کد خبر603315.
[2]. همان.
[3]. بیانات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنهای در دیدار با مردم قم، مورخ 19 دی 1395.
[4]. همان.
[5]. بیانات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنهای، مورخ 31 مرداد 1395
https://eitaa.com/antihalghe
5bab53d0a87e2f97ad06b85d_-8897335300223333300.mp3
48.61M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️
جنگ رسانه جنگ اراده ها
شب دوم
شیخ ناصر یوسفی
@havariun
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️ جنگ رسانه جنگ اراده ها شب دوم شیخ ناصر یوسفی @havariun
#دشمن شناسی👆
فایل صوتی از کانال استاد یوسفی فوروارد شده
استاد حجت الاسلام ناصر یوسفی، پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع هستند.
حتما بشنوید...
#نشر_حداکثری
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
📚📚 معرفی کتاب:
حقیقت یوگا
🔸 کتاب حقیقت یوگا، نوشته حمیدرضا مظاهری سیف با مقدمه، خواستگاه یوگا و هندوییسم، روشهای یوگا و مبانی یوگا به این موضوع می پردازد.
🔸 در مقدمه آمده است: یوگا به عنوان یک ورزش ذهن – بدن معرفی میشود و معمولاً افکار عمومی آن را صرفاً ورزش تصور میکنند. اما محققان آن را به عنوان یک راه معنوی و اسرارآمیز معرفی کردهاند و اساتید یوگا نیز آن را بسیار متفاوت از ورزش میدانند.
🔸 البته کسانی که با یوگا آشنا میشوند، در مراحل اولیه آن را به صورت حرکات جسمی میشناسند و ممکن است برای لاغری یا زیبایی اندام و حتی رسیدن به آرامش از آن استفاده کنند، اما به تدریج آن را به عنوان یک ورزش ذهنی و سپس به عنوان یک راه معنوی به کار میگیرند و به مسیری وارد میشوند که از ابتدا تصوری از آن نداشتهاند.
🔸 یوگا در حقیقت تعالیمی سری است که سینه به سینه منتقل شده است بنابراین آنچه در کتابها یا در مراکز عمومی به صورت علنی آموزش داده میشود، همه واقعیت یوگا نیست. بلکه کتابها و کلاسهای گوناگون نقطه شروع و دروازه ورود افراد به یک مرام سری و محرمانه هستند، که بهراستی واقعیتهای آن به راحتی قابل بازگو کردن نیست. اما توجه درست و بررسی دقیق مبانی و آموزشهای یوگا به صورت یک مجموعه پیوسته، بسیاری از حقایق را روشن خواهد کرد.
🔸 متأسفانه عدم نگرش سیستمی و مجموعهای به آموزههای یوگا و ترجمههای تحریف آمیز از منابع یوگایی موجب شده است، که برخی از افراد یوگا را با عرفان اسلامی تطبیق داده و برابر میانگارند. در حالی که تفاوتی بسیار عظیم و شکافی شگرف میان این دو است.
🔸 مفاهیمی نظیر، خدا، پرهیزکاری، بیآزاری، قناعت و پاکی در یوگا معنای خاص خود را دارند و کسی که این مفاهیم را در چارچوب فکری یک ایرانی مسلمان میفهمد، هنوز به درک درستی از یوگا نرسیده است.
🔸 چاپ نخست این کتاب در سال 1394 از سوی انتشارات «صهبای یقین» در 175 صفحه منتشر شده است.
https://eitaa.com/antihalghe
حجت الاسلام یوسفی شب سوم محرم 99.mp3
40.58M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️
جنگ رسانه جنگ اراده ها
شب سوم
شیخ ناصر یوسفی
@havariun
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️ جنگ رسانه جنگ اراده ها شب سوم شیخ ناصر یوسفی @havariun
#دشمن شناسی👆
فایل صوتی از کانال استاد یوسفی فوروارد شده
استاد حجت الاسلام ناصر یوسفی، پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع هستند.
حتما بشنوید...
#نشر_حداکثری
📚ترجمه و توزیع مجموعه کتب بهائی برای کودکان در ایران!
⚠️در تهیه کتاب برای کودکان خود چه از کتابفروشی ها و چه از فضای مجازی دقت کنیم.
https://eitaa.com/antihalghe
📢 مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار میکند:
🔻 دوره آموزش معارف انقلاب اسلامی (سطح یک)
(آشنایی با اندیشههای آیتاللهالعظمی خامنهای)
🔰 ویژگیهای دوره:
1⃣ متن محور و مباحثه محور بودن
2⃣ 320 ساعت مباحثه و کارگاه جمع بندی
3⃣ برگزاری کارگاه تحلیل بیانات روز رهبر معظم انقلاب
4⃣ ارائه گواهینامه
🔰 برخی از سرفصل های آموزشی:
مبانی قرآنی انقلاب اسلامی
ابعاد سیاسی اجتماعی زندگانی ائمه
اصول فکری و عملی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب
فرهنگ و نظام فرهنگی در اندیشه انقلاب اسلامی
ولایتفقیه/ زن و خانواده/ اقتصاد
سیاست و عدالت/ غربشناسی/ دشمنشناسی
آزادی/ تاریخ و ...
🌐 مهلت ثبتنام: 10 مهر 1399
📞 برای اطلاع بیشتر و ثبتنام، در پیامرسان ایتا به کانال amoozesh_ht@ مراجعه شود.
@amoozesh_ht
📌 تبلیغ اشو از فضای مجازی تا واقعی
🔻گستردگی فضای مجازی و سهولت دسترسی به محتوا و عدم وجود نظارت مناسب بر آن موجب شده است این فضا بستر مناسبی برای رشد قارچ گونه شبه عرفانها گردد. طرفدارن عرفان اشو نیز، به وسیله ی همین فضای مجازی توانسته اند عدهی زیادی را جذب خود نمایند.
🆔 @jamannews_ir
🔺🔻 جمن نیوز؛ با توجه به دسترسی آسان به محتواها در فضای مجازی و همچنین شبکهی ارتباطی گسترده و جذابیت های پیام رسان های اجتماعی، این فضا بستر مناسبی برای رشد قارچ گونهی شبه عرفانهاست. خصوصا در ایران، که کم و بیش جلوی تبلیغ علنی آموزه های عرفانهای کاذب گرفته میشود و تبلیغ صریح این آموزهها ممکن است برای مبلغان آن خطراتی داشته باشد. بنابراین فضای بی نام و نشان مجازی بهترین و بی خطر ترین گزینه برای عضوگیری و گسترش عقاید این جریانهاست.
🔹مدتی است که طرفداران عرفان اشو نیز، به وسیله ی همین فضای مجازی توانسته اند عدهی زیادی از انسانهای نا آگاه را به دام خود بکشانند. برای مثال اگر کلمه #اشو را در اینستاگرام سرچ کنید با سیل انبوهی از پست ها که تعدادشان به 150 هزار عدد می رسد رو به رو می شوید که خود گواه بر این ماجراست.
🔸همچنین شاید شوک آور باشد اگر بدانید در طی دو سال اخیر دنبال کننده های صفحات طرفدار اشو در این فضا ده برابر شدهاند! برای مثال پیجی که زمانی با خوشحالی دربارهی رسیدن فالوورهایش به پنج هزار نفر پستی گذاشته بود، اکنون پنجاه و دو هزار نفر دنبال کننده دارد. یا پیجی که زمانی ده هزار نفر دنبال کننده داشت، هماکنون نزدیک به صد هزار نفر دنبال کننده دارد. و تمام این رشد اعجاب انگیز تنها در طی دو سال رخ داده است.
🔹البته می توان تصور کرد که این تعداد دنبال کننده واقعی نباشد، ولی باید پذیرفت که در فضای مجازی برای ترویج عرفان های کاذب تلاش زیادی انجام می شود.
🔸با کمی بررسی می توان دریافت که اغلب دنبال کنندههای این صفحات انسان های کم اطلاعی هستند، که یا در زندگیشان به مشکلی برخورد کرده اند و به لحاظ روانی در شرایط نسبتا سختی می باشند و نیاز به یک نوع حمایت معنوی دارند، یا سودای عرفان و دست یافتن به توانایی های خارق العاده در سر دارند و می خواهند «ره صد ساله را یک شبه بپیمایند». ادامه... 👇
🔹به جز فعالیت های این پیج ها در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام و… وبسایت های بسیار زیادی نیز در موضوع تبلیغ اوشو فعالیت دارند.
🔸فقط کافی است کمی در این متن ها و پست ها بگردید، تا ببینید افکار پریشان اشو در باب انکار خدا، تمسخر ادیان، توهین به پیامبران و هرزاندیشی اخلاقی چگونه در فضای مجازی منتشر می شود.
🔹این سخنان اشو گاه چنان غیر معقول و ضد فطری می شوند که گفته می شود برخی مترجمان کتاب های اشو به ناچار، برای آنکه سخنان اشو در نزد خواننده مقبول تر شود، بخش هایی از متون کتاب را حذف کرده اند.
🔸با این پشتوانۀ فعالیت در فضای مجازی که آزادانه و بدون هیچ واکنشی انجام می شود، طبیعی است که بازار ترویج افکار اشو در فضای حقیقی هم داغ باشد. برای نمونه خانم «س.ع» یکی از افرادی است که علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی نیز فعالیت می کند. وی آشکارا عضویت خودش را به جریان اشو اعلام کرده و خود را راهبه می داند. او در ایران کلاس های علنی دارد و تورهای معنوی برگزار می کند.
🔹وی در صفحه ی اینستاگرام شخصی اش با ده هزار دنبال کننده، مدیتیشن های اشو را با تعریف و تمجید بسیار آموزش می دهد. و به تبلیغ سایر مدعیان دروغین و دیگر عرفان های کاذب نیز می پردازد. به عنوان نمونه این خانم تکرار نام «مهر بابا» (کسی که ادعای خدایی کرد) را به تعداد 108 مرتبه مشکل گشای زندگی مردم می داند.
🔸البته این شخص تنها یکی از صدها و شاید هزاران نفری است که در دنیای واقعی و مجازی در ایران به تبلیغ اشو می پردازد. صدها پیج خرد و کلان در فضای مجازی وجود دارند که سخنرانیها، عکسها، نوشته ها و ویدیو کلیپ های اشو را تبلیغ می کنند و بدون شک هزاران نفر هستند که این افکار پریشان به تدریج در ذهن شان رسوخ کرده و زندگی و اعتقادات آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.
https://JamanNews.ir/1005
حجت الاسلام یوسفی شب چهارم 99.mp3
35.96M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️
جنگ رسانه جنگ اراده ها
شب چهارم
شیخ ناصر یوسفی
@havariun
#دشمن شناسی👆
فایل صوتی از کانال استاد یوسفی فوروارد شده
استاد حجت الاسلام ناصر یوسفی، پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع هستند.
حتما بشنوید...
#نشر_حداکثری
ویژگی های مشترک عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی 🕉☯️
♦️ امروزه با ورود به عصر معنا خواهی و خستگی بشر از مدرنیته ، دستگاه های فرقه سازی استعمار می کوشند تا معنا گرایی مورد نظر خود را در میان ابنای آدم بسط دهند.
🔷 جریانی که در ایران نیز رواج یافته و پذیرش و استقبال از انواع این فرقه های به ظاهر معنا گرا زیاد شده است .
🔶 از اين رو براي مقابله با چنين جو مخفي-فرهنگي ميبايست فرهنگ ايراني-اسلامي خود را متاثر از فضاي جديد، به روز كنيم تا فرهنگ ما دچار دگرگونيهاي عميق نشود.
🔷 قطعا این مقابله بدون پیدا کردن شاخصه های مشترک این جنبش ها با توجه به کثرت عرفا ن های کاذب امکان پذیر نیست. در این نوشتار سعی شده که ویژگی های مشترک عرفان های کاذب آورده شود .
۱🔻 ناديده گرفتن خدابه عنوان هدف غايي
🔷 یکی ازشاخصه هاي عرفان هاي كاذب ناديده گرفتن اعتقاد به خدا يا انكار وجود خدا و يا بعضاً ارائه تفسيري نامعقول ازخدا به انگيزه انكارخداي حقيقي است.
2🔻 انسانمحوري
🔷 بسياري از گرايشات نو پديد معنوي بر كلمه «خود» تاكيد دارند و اين به دليل مركزيت انسان در انديشه آنها است.
🔶 در نيمه قرن نوزدهم، اگوست كنت با بيان اينكه انسان ميتواند به شناختي نايل شود كه از پيش، اديان آن را مختص خدا ميدانستند (شناخت انسان به عنوان خدا)در حقيقت آفريننده مذهب انساني شد.
3🔻 شادمانگي به عنوان هدف غايي
🔷 «شادي وآرامش واميد به زندگي اين جهاني»رامي توان به عنوان هدف غائي اکثر اين عرفانها ناميد.
4🔻 خردستيزي ومنطق گريزي:
🔷 یکی دیگرازوجوه مشترک ،گسیختگی وناسازگاری معنویت وعقلانیت یابه تعبیربهتر،نفی عق
3🔻 شادمانگي به عنوان هدف غايي
🔷 «شادي وآرامش واميد به زندگي اين جهاني»رامي توان به عنوان هدف غائي اکثر اين عرفانها ناميد.
4🔻 خردستيزي ومنطق گريزي:
🔷 یکی دیگرازوجوه مشترک ،گسیختگی وناسازگاری معنویت وعقلانیت یابه تعبیربهتر،نفی عقلانیت ومخالفت جدی با فلسفه ومنطق است.
5🔻 شریعت ستیزی وفقه گریزی
🔷 رويكرد مادهگرايي به همراه، اصيل دانستن لذت طلبي و لذت مداري ظهور مييابد. لازمه اصيل دانستن لذت در حوزه مدرنيسم، كنار راندن هر ضابطه و قانوني است كه آزادي و لذت مادي انسان را محدود و تحديد ميكند.
🔶 از منظر چنين نگاهي، چه نظامي محدودكنندهتر از شريعتباوري. از اين رو، ماديگرايي باعث به كنار راندن شريعتمداري شده است.
6🔻 نظريه استقلال بدن از روح
🔷 از مشخصه هاي عرفان هاي دروغين،ناسازگار دانستن بعد مادي و روحي انسان است.اينان تنها راه تقويت روح را بي توجهي كامل و مطلق به بدن مي دانند.
7🔻 تناسخ
🔷 تناسخ باوری در میان تمام جمنها پذیرفته شده و با ترويج نظريه تناسخ از آن به عنوان يك نيروي بازدارنده اجتماعي-سياسي استفاده ميشود:
🔶 بدينصورت كه اگر انسان از قراردادهاي اجتماعي سرپيچي كند به يك حيوان، گياه و يا حتي جماد تبديل ميشود.
8🔻 ناتوانی از ایجاد تحول و بسندگی
🔷 ناتوانی از ایجاد تحول و بسندگی به حداقل تغییرات پیامد و شاخصه دیگر گرایش به معنویت های کاذب است.
9🔻 آسايش مادي در برابر آرامش معنوي
🔷 تامين آرامش در دنياي معاصر به يكي از احتياجات مهم انساني بدل شده و همه انسانها براي كسب آرامش به چيزي پناه ميبرند:
🔶 مثلا به معنويت، به دارايي و ثروت، به جاه و مقام، به فرزندان و خويشاوندان، و ... اين بدان معنا است كه اکثر عرفان های کاذب عالما يا جاهلا به چيزي لايزال تكيه می کنند.
10🔻 خرافهپنداري در برابر واقعيتنگري
🔷 بزرگترين مانع وصول به واقعيت، وجود خرافه و خرافهپرستي است. از اين رو پيامبران اديان توحيدي همواره با آن به مخالفت برخاستهاند. گسترش خرافهگرايي که نشان از منفعت بردن عدهاي نیز دارد از شاخصه های مشترک می باشد.
11🔻 سحر و جادو
🔷 يکي دیگر از شاخصه هاي مشترک استفاده از نيروهاي جادويي و سحرآميز است. که البته در زندگي يک نواخت و ماشيني و به دور از معنويت انسان معاصر ميتواند تنوع جالبي را ايجاد کند و به جذب افراد زيادي منجر شود.
12🔻 فاقد جهان بینی و ایدئولوژی
🔷 عرفان های کاذب فاقد نظام عقیدتی منسجم و عمیق اند. به عبارتی از منظر تئوریک و نظری بسیاری از آنها، اصول جهان شناختی و فلسفی مشخص و قابل ارائه ای ندارند.
🔶 آنها هم که چیزی مطرح نموده اند مبنای قابل دفاعی در مواجهه با دیگر مکاتب ندارند
13🔻 آمیزه ای از ادیان و دیدگاه های مختلف
🔷 بسیاری از این عرفانها مخلوطی از ادیان و دیدگاههای مختلف می باشند برای نمونه تفکرات « اشو» اگر چه ریشه در فرهنگ شرقی دارد و دیدگاههایش آمیزه ای از ادیان «بودایی»، «تنتره» و «یوگا» و بعضا صوفيسم است ولی به شدت متاثر از تفکرات فیلسوفانی نظیر کانت ، هگل و نیچه است.
🔶 یا سای بابا تحت تأثیر تعالیم مسیحیت بودا، یوگا و اصول اعتقادی هندی است درباره مکتب رام الله نیز همانطور که از اسم او پیداست التقاطی از تفکرات اسلامی و هندویی است.
🔷 مکتب عرفانی اکنکار نیز ریشه در تعالیم آیین لاما و از این طریق بودا و هند دارد و ریشه این مکتب غربی به شرق و هند می رسد.
🔶 تفکرات کوئیلو نیز تحت تأثیر اندیشه های مختلف از جمله عرفان مسیحیت، عرفان ساحری، افکار مارکس می باشد.
14🔻 عشق جنسي در برابر عشق معنوي
🔷 در ميان پيروان و رهبران بسياري از اين شبه عرفان ها مفاسداخلاقي زيادي گزارش شده، به عنوان مثال، بر اساس گزارشي كه بی بی سی و برخی دیگر از رسانههای اروپایی منتشر ساختهاند:
🔶 سای بابا متهم به سوء استفاده جنسی از برخی مریدان خود است. یا در مورد اشو اسناد سازمان اتباع خارجه آمریکا که وزارت امور خارجه هند نیز آنها را تأیید کرده است نشان می دهد که اشو به دلیل فساد اخلاقی از آمریکا اخراج شده است (فعالی، محمدتقی، آفتاب و سایه ها ص۳۱۱)
🔷 انکار واقع نمایی ارزش های دینی (نسبیت گرایی)، پاسخگویی به بعضی از ابعاد وجود انسانی، نفی عاقبتانديشي و...ازدیگر شاخصه ها می باشد که قطعا قابل قیاس با ویژگی های غنی مذهب تشیع نیست.
♦️ با به روز کردن معنويت ايراني-اسلامي می توانیم از رواج عرفان های کاذب به عنوان گرايشات باطني و معنوي در ميان جوانان ايراني جلوگیری کنیم.
https://eitaa.com/antihalghe
حجت الاسلام یوسفی شب پنجم.mp3
40.78M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️
جنگ رسانه جنگ اراده ها
شب پنجم
شیخ ناصر یوسفی
@havariun
#دشمن شناسی👆
فایل صوتی از کانال استاد یوسفی فوروارد شده
استاد حجت الاسلام ناصر یوسفی، پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع هستند.
حتما بشنوید...
#نشر_حداکثری
#نقد_کابالا_1
🔯🕎 دجال
دجال در ادیان پیشین و همچنین در نظر اهل تسنن، یک شخص و یا یک فرد معین است که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد، اما از نظر احادیث اهل بیت ع:
👈 دجال یک جریان است، یک جریان فکری سیاسی فرهنگی است که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد.
📌دجال یعنی « وارونه نشاندهنده» حقایق را معکوس نشان داده و به مردم القا میکند و بالاخره لذت را به جای سعادت قرار می دهد.
🔺این ظهور دو عنصر معنایی دارد:
1. به نهایت اقتدار و تسلط خود بر جامعه میرسد.
2. پرده مداوم و همیشگی کابالا بر میافتد و سِرِّ مخفی و راز پنهان چندهزارساله کابالا فاش می گردد، زیرا که به پایان تاریخ خود رسیده است و در آغاز تاریخ نوین به دست عیسی علیه السلام و به فرمان امام زمان از بین میرود.
⚠️👈این که گفته شد دجال در بینش تشیع یک فرد نیست، بلکه یک فرهنگ است، بدین معنی نیست که کسانی یا ستادی یا قدرت مدیریتی در پشت سر آن نیست
👈مراد این است که دجال شخص معین و یک فرد نیست که مانند قیام کنندگان تاریخ قیام کند،
بلکه یک جریان است که در طول تاریخ نسل بعد از نسل جریان داشته و افرادی در ستاد مرکزی آن با باز کردن شبکه شان در میان مردم، آن را فرماندهی و برایش برنامه ریزی می کردند و می کنند، و همیشه ابلیس در مرکز ستاد شان حضور عینی و مشهود داشته و دارد....
ادامه دارد....
https://eitaa.com/antihalghe
حجت الاسلام یوسفی شب ششم.mp3
37.87M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️
جنگ رسانه جنگ اراده ها
شب ششم
شیخ ناصر یوسفی
@havariun
رهبران اکنکار و اصل حرام زادگی
💢پال توئیچل درباره مشخصات رهبران #اکنکار به قضیه تولد آنها اشاره نموده و معتقد است آنها دارای تولدی رمزآلود هستند. به نظر وی پدر و مادر و نسب آنها نیز در هالهای از ابهام قرار دارد. از دیگر سوی خود پال توئیچل مدعی است که تولد رازواری داشته و مادر او مشخص نبوده است. او از نامادری نام میبرد که پال را حرامزاده میدانسته و تا پایان عمر به آزار او مشغول بوده است:
💢مادر بدون یک بار چشم بر هم زدن به صورت پال خیره شده بود حالا که پرستار از اتاق بیرون رفته بود مادر دوباره بریده بریده نفس کشید، بعد با صدایی بلند و رسا به طوری که همه آن را بشنوند دو کلمه واضح ادا کرد: ای حرام زاده! (۱) البته استایگر این خاطرات پال را مربوط به دوران کودکیاش میداند اما بر اساس اسناد موجود هنگام فوت نامادری پال در دهه سوم زندگی خود بوده است. (۲)
💢پال در این رازورزی حتی پدرش را نیز از قلم نیانداخته و مدعی شده است که حتی پدر او نامعلوم است. اما اسناد و مدارک و نیز مادربزرگ او بر این باور است پال در اثر عشق بازی پدرش با خدمه کشتی در عرشه کشتی به وجود آمده و برای پیشگیری از آبروریزی تربیت فرزند ناخواندهاش را برعهده گرفته است.
۱) استایگر، نسیمی از بهشت، ص ۷۸
۲) نک: سی لین، اکنکار سوداگری معنوی
https://eitaa.com/antihalghe