به نام خدا
🔻کتاب نگرشی روش شناسانه به فرقه ها به قلم استاد #وحید_حاجی_آقا_زاده از چاپ خارج گردید.
🔻این کتاب به کوشش حجت الاسلام و المسلمین حاجی آقازاده و با حمایت مجمع فعالان فرق ادیان اقوام و مذاهب (مفام) به رشته تحریر در آمده است.
🔹موضوع کتاب از جمله موضوعات بدیع و نو در عرصه نقد فرق انحرافی است که کمتر بدان پرداخته شده است.
١.روش های ثابت جذب #فرقه_ها
٢.شیوه تثبیت اعضای #فرقه
٣.راههای خروج از #فرقه
🕔به زودی رونمایی از این کتاب در یکی از خبرگزاری های رسمی انجام خواهد پذیرفت.
#مفام
#کارگروه_فرق
#تالیف
#نقدروشی_فرقه_ها
1_672021403.mp3
34.71M
سخنرانی محرم 1398 ☝️☝️☝️
نقش شیعه در غربت امام ( دوگانه سازش و مقاومت از سقیفه تا کربلا )
شب سوم
حجت الاسلام ناصر یوسفی
پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع
حتما بشنوید...
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/antihalghe
مجموعه کتب نقد، ردیه، پایاننامه، کنفرانس و مقالات مرتبط
با احمد اسماعیل بصری مدعی یمانی در تلگرام
لینک عضویت:
https://t.me/ketabkhane_tahkassosi_yamanigari
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🐺زوزه گرگها برای یکدیگر‼️ عزاداری فرقه ها و معاندین برای همدستانشان!! فرقه حلقه در عزای روح الله ز
شهادت مظلومانه؟؟؟!!!!!
یقه چاک کردن فرقه حلقه در عزای زم😂
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 سند ارتباط عرفان حلقه و آمد نیوز‼️
متن پیام روح الله زم به یکی از مسترهای حلقه (مصطفی الماسی) و اقرار زم به ارتباط آمدنیوز با مدیران خبرگزاری حلقه برای انتشار اخبار فرقه و حمایت آمدنیوز از آنها‼️
دلیل عزاداری فرقه برای اعدام روح الله زم، از دست دادن یکی از حامیان و همدستان رسانه ای است.
https://eitaa.com/antihalghe
#کارما⚡️
🔹کارما یا کرمه یکی از باورهای ادیان شرقی است. بر اساس این اعتقاد اعمال خوب و بد انسان نتیجه ای دارد که او را به زندگی بعدی در این دنیا می کشاند. باور به کارما با اعتقاد به تناسخ درهم تنیده اند. تناسخ یعنی هر کس پس از مرگ دوباره متولد می شود و با جسمی تازه و هویتی دیگر به این جهان می آید تا نتیجه اعمالش را ببیند.
🔸اعمال و نیت های خوب موجب می شود که فرد در زندگی بعد سالم، زیبا و در خانواده ای مرفه و جامعه ای پیشرفته به دنیا بیاید. در مقابل اعمال و نیت های بد، موجب می شود که فرد در شرایط دردناکی به دنیا بیاید، تا مجازات شود. حتی ممکن است انسان بدکار در زندگی بعدی به صورت حیوانات در آید تا بیشتر رنج بکشد.
🔹 وابستگی نداشتن به زندگی موجب می شود که اعمال ما هیچ کارمایی تولید نکند و فرد به طور کلی از چرخۀ زاد و مرگ (تناسخ) رها شود. بسیاری از فلسفه های شرقی بر اساس رسیدن به رهایی (موکشا) پایه گذاری شده اند. آنها می کوشند به نوعی زندگی بی تعلق دست یابند، تا از این طریق دیگر به این دنیا نیایند و بتوانند به جهان های بالاتر راه یابند.
🔸اعتقاد به کارما و تناسخ برای نظام سرمایه داری غرب بسیار جذاب بوده است. هم از این رو به ترویج آن در جهان دامن زده اند. زیرا بر اساس این اعتقاد مردمی که در کشورهای پیشرفته به دنیا می آیند و یا در خانواده های ثروتمند متولد می شوند و به طور کلی افراد ثروتمند و مرفه در واقع انسان های پاکی بوده اند که در زندگی قبلی بسیار خوب زیسته اند و در این دوره از زندگی پاداش نیکی های شان را دریافت می کنند.
🔹 در مقابل مردمی که در کشورهای فقیر و خانواده های محروم به دنیا می آیند و به طور کلی مردمان بی چاره و ضعیف در حال تجربۀ مجازات بدی های شان در زندگی گذشته هستند.
🔸بنابراین هرچه تبعیض و اختلاف طبقاتی در جامعه دیده می شود، کاملا عادلانه است و هیچ ظلمی در کار نیست. افرادی که از تبعیض و فقر رنج می برند، بهتر است که به فکر رهایی خودشان باشند و به جای مبارزه با ثروتمندان و طبقۀ مرفه جامعه، باید بکوشند تا وابستگی ها به زندگی دنیوی را کاهش دهند و به رهایی برسند.
🔹هم از این رو موضوع کارما در عرفان های کاذب نقش پررنگی پیدا کرده است. نظام سلطه می خواهد مردم را با اعتقاداتی نظیر کارما و تناسخ آشنا کند و مفاهیم ارزشمند خودسازی، وارستگی، عرفان و معنویت را بر شالوده ای سلطه پذیرانه تعریف کند. با وجود چنین باورهایی اقشار خودشان را عامل تبعیض و فقر می دانند و افراد ثروتمند را شایستۀ تقدیس می پندارند.
🔸 کارما با عنوان قانون بازتاب، بومرنگ یا عکس العمل امروزه در جامعه ما شیوع پیدا کرده است. البته بعضی از افراد برای اینکه تعارض میان این باور با اعتقادات مذهبی را از بین ببرند، می گویند همه اعمال در همین زندگی نتیجه و بازتابی خواهد داشت و موضوع تولدها و زندگی های دوباره را مطرح نمی کنند. آنها می خواهند رابطۀ کارما و تناسخ را نادیده بگیرند و به این ترتیب موانع ترویج عرفان کاذب و معنویت سلطه پذیرانه را از میان بردارند.
🔹بی تردید یکی از فرصت هایی که خداوند عادل و حکیم برای دیدن نتایج اعمال قرار داده، همین زندگی دنیاست. اما این تمام واقعیت نیست و بسیاری از افراد ممکن است در این زندگی فرصتی برای دیدن پاداش یا مجازات اعمال شان نداشته باشند. بر پایۀ باورهای دینی معاد مهمترین موقعیت برای پاداش و مجازات اعمال است و پاداشت و مجازات آن جهان با نتایج دنیوی اعمال قابل مقایسه نیست.
@mazaheriseyf
🌸🍃
🔰جریانشناسی شیرازیها
⭕️ جریانشناسی شبکه شیرازیها در عراق
▫️#بخش_دوم
👇👇👇👇
🔰جریانشناسی شیرازیها
⭕️ جریانشناسی شبکه شیرازیها در عراق
▫️#بخش_دوم
❗️#سیدمحمد_شیرازی پس از اعلام مرجعیت با مخالفت عدهای از علمای طراز اول آن زمان همچون آیت الله «#خویی» و «#سیدمحمود_شاهرودی» مواجه میشود که در اصل اجتهاد وی تردید میکنند.
همچنین پس از فوت سید محمد نیز برادر کوچکتر او سید #صادق_شیرازی اعلام مرجعیت میکند و در راس این جریان قرار میگیرد.
⚠️ همانطور که بیان شد در راس این جریان سید محمد شیرازی و پس از او سید صادق شیرازی قرار دارد و پس از سید صادق، شخصیت موثر در این جریان، «سید حسین شیرازی» است که ریاست دفتر مرکزی سید صادق شیرازی را در شهر مقدس قم بر عهده دارد.
در کنار سید حسین شیرازی، «سید مرتضی شیرازی» فرزند سید محمد است که به تبیین علمی افکار سید محمد می پردازد. سید مرتضی از قوت علمی بالاتری نسبت به سید حسین برخوردار است ولی نفوذ سیاسی سید حسین را ندارد.
🔹از آنجا که حضور #جریان_شیرازی در شهر مقدس قم از لحاظ علمی و جایگاه اجتماعی برای این جریان اعتبار میآورد، تمام تلاش خود را میکنند تا موقعیت خود را در این شهر حفظ نمایند.
بنابراین به ناچار باید رهبری کشور عراق با واسطه صورت گیرد، واسطه بسیار مهمی که به عنوان پل ارتباطی میان دفتر قم و کشور عراق مطرح است، شخصیت کلیدی این جریان به نام «#شیخ_جلال_معاش» است که از اعضای دفتر شهر قم و افراد بسیار نزدیک به سید صادق شیرازی است.
❇️ لازم به ذکر است که کشور عراق به دلیل نداشتن رهبر واحدی که از مقبولیت عمومی برخوردار باشد و همچنین تاثیرگذاری احزاب و گروههای مختلف که بر نحوه مدیریت آن موثر است و نیز به دلیل عدم مقبولیت #جریان_شیرازی در نزد عموم مردم این کشور تا خود را به عنوان یگانه رهبر آن معرفی کند، حداقل این امکان را برای جریان شیرازی فراهم میکند تا بتواند او نیز به عنوان یک حزب و گروه در این کشور فعالیت کند و اثرگذار باشد.
#جریان_شیرازی
ادامه دارد...
https://eitaa.com/antihalghe
👌 احسنت به #صدا_و_سیما
🔰 دیشب که سریال بسیار زیبای #خانه_امن را می دیدم، در حین بازجویی آقاکمال از ناصر (نیروی سازمان منافقین) ، مشاهده کردم و شما هم کردید که آقا کمال یک کتاب به ناصر داد برای مطالعه کردن
📕 کتاب #فرقه_ها_در_میان_ما
💠 بنده بسیار بسیار خوشحال شدم که این کتاب فوق العاده مهم در صدا و سیما و در یک فیلم امنیتی، معرفی شد، بسیار عالی بود ، بنده بارها این کتاب را در سخنرانی ها معرفی کرده بودم
بنده چندسال قبل به دلیل توصیه یکی از عزیزان امنیتی این کتاب را خوانده بودم، به بنده گفته بود چون در بحث فرقه های انحرافی کار می کنید ، حتما این کتاب را بخوانید که نکات مهمی به دست شما می رساند
👈 بنده ابتدا وقتی فهمیدم یک خارجی ، نویسنده این کتاب است با خودم گفتم یک خارجی چه درکی از فرقه های انحرافی ایران یا سازمان منافقین دارد؟ اما وقتی کتاب را خواندم واقعا حیرت کردم از این همه نکات مهمی که در این کتاب آمده است
👈 این کتاب بسیار مهم باید در همه جلسات روشنگری دینی و مخصوصا جلسات فرقه شناسی تدریس شود ، چون خیلی خوب و جالب به روش و اصول کلی جذب فرقه ها اشاره کرده است.
🌀 این کتاب اینقدر خوب نوشته شده است که آقای ابراهیم خدابنده ، مترجم کتاب، که خودش چندین سال با سازمان منافقین در ارتباط بوده ، این کتاب را تحسین می کند و می گوید :
" حین مطالعه این کتاب مصداق های جمله به جمله آن را میتوانستم در روش ها و عملکردهای سازمان مجاهدین خلق، که بیش از دو دهه از عمرم را با آن گذراندم، پیدا کنم. وقتی آنرا خواندم تصمیم گرفتم که بهر ترتیب شده آنرا ترجمه نمایم چون احساس کردم کتابی است که خیلی ها حتما باید آنرا بخوانند. "
✳️ بنده از تک تک شما عزیزان ، مخصوصا عزیزانی که نزدیکان آنها اسیر فرقه های انحرافی از جمله " احمدالحسن یمانی دروغین" شدند می خواهم این کتاب را خوب بخوانید و استفاده کنید .
🔗 لینک های دانلود 👇
👈 لینک دانلود خلاصه کتاب 👈 https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_summary.pdf
🌀 لینک دانلود کتاب کامل :
قسمت اول https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_1.pdf
قسمت دوم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_2.pdf
قسمت سوم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_3.pdf
قسمت چهارم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_4.pdf
قسمت پنجم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_5.pdf
قسمت ششم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_6.pdf
قسمت هفتم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_7.pdf
قسمت هشتم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_8.pdf
قسمت نهم https://st.nejatngo.org/file/Book_FA/CIOM/Cults_midst_9.pdf
🔰 حتما بخوانید و اگر حال خواندن کتاب کامل را ندارید، خلاصه 50 صفحه ای کتاب را حتما بخوانید.
👌 انصافا با تمام انتقاداتی که به صدا و سیما وارد است، ولی باید به این کار معرفی کتاب در یک فیلم امنیتی ، احسنت گفت
✍️ احسان عبادی
https://eitaa.com/antihalghe
✡« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🕎
♦️ کابالا بهعنوان طریقی که آموزههای خویش را برآمده از بَطن کتاب مقدس میداند، به پویایی و نهادینه شدن اندیشه (برتری قومی) کمک شایانی کرده است.
🔷 نژادپرستی و پرداختن به امر (قوم برگزیده)، از تعالیم مشترک کابالیست های گذشته و امروز است. به نظر میرسد کتاب زوهر بیش از هر متن کابالایی دیگر به کاوش و بیان ریشههای برتری قوم یهود از غیر یهودیان پرداخته است؛ گویا اینکه کابالیستهای معاصر نیز بر اساس همین متن، بر اصول نژادپرستانه خود پافشاری میکنند.
🔶 دریکی از این متون میخوانیم: «(ربی آبا) روزی در حال بحث با (ربی شمعون بن یوحای)[۱] درباره آموزشهای تورات بود. او از ربی شمعون پرسید:
♦️«چرا از همه اقوام جهان تنها یهودیان موقع قرائت تورات خود را به عقب و جلو تکان میدهند و این عمل برایشان طبیعی است که بیحرکت و ساکن ننشینند❓»
🔻 ربی شمعون پاسخ داد:
🔷 «افسوس برای این بشریت که مانند گله سرگردانی است و از درک و فهم عاجز است. همین عمل تکان خوردن بهتنهایی برای تشخیص ارواح مقدس اسرائیل از ارواح ظالمان کافی است. روح اسرائیل از چراغ مقدس گرفتهشده است...
🔶 همینکه این چراغ از فروغ تورات آسمانی روشن گردید، دیگر حتی یکلحظه هم از حرکت بازنمیایستند؛ مانند شعله شمعی که هرگز ساکن نیست؛ برای همین وقتی یکی از فرزندان اسرائیل یک کلمه از تورات را بر زبان میآورد، شعلهای برمیافروزد که دیگر نمیتوانند بیحرکت بمانند.
🔷 پس ما چون شعله شمع به عقب و جلو حرکت میکنیم اما روح ظالمان مانند تکه کاهی است که موقع سوختن شعله ندارد. شبیه به چوبی که بدون شعله میسوزد.»[۲]
🔶 «متن فوق که مربوط به بخشهایی از کتاب (زوهر) است بر این باور کابالیست ها که معنای انسان، فقط در قوم برگزیده یهود خلاصه میشود، تأکید میورزد.
🔷 تفاوت جوهری میان یهودیان و غیر یهودیان از عناوین مطرحشده در زوهر است. بر اساس این تعالیم، روح غیر یهودیان متعلق به جهان زیرین است که جایگاه شیاطین میباشد؛ درحالیکه روح فرد یهودی حداقل قابلیت رسیدن به ساحت امور الهی را دارد.»
🔶 «زوهر یکی از علل برگزیدگی قوم یهود را اعطای تورات به ایشان میداند. طبق این دیدگاه تورات پیش از آنکه به یهود عرضه شود، به اقوام گوناگون ارائه شد؛ اما اقوام از پذیرش آن خودداری کردند؛ زیرا دستورات تورات در تعارض بازندگی تبهکارانه ایشان بود!
🔷 از دیدگاه پیروان کابالا، یهودیان برگزیدهشدهاند که انرژیهای نهفته در تورات را به جریان اندازند و از این طریق از برخورد و آشفتگی در جهان پیشگیری کنند تا آرامش و صلح برجهان حکمفرما شود قوانین تورات به این قوم توانایی لازم برای رسیدن به مقاصد و اهدافشان را میدهد[۳]
🔶 از منظر ایشان همین امر مایه برگزیدگی بنیاسرائیل بر سایر ملل شده است.» ازنظر هواداران کابالا برگزیدگی قوم یهود به موارد ذکرشده، ختم نمیشود.
🔷 سرزمین اسرائیل و بهخصوص اورشلیم نیز از دیدگاه کابالیست ها خدا در آن حلول کرده است، نسبت به سایر سرزمینها از تقدس وبرتری خاصی برخورداراست. سکونت در این سرزمین بهمثابه ایمان است و هرکس خارج از آن به سر ببرد، مؤمن بهحساب نمیآید.[۴]
🔶 «قابلتوجه است که سرزمین فلسطین اشغالی و بهخصوص مرکز آن اورشلیم بالاترین نقطه در همه عالم و مرکز انرژی جهان است.»
🔷 در حقیقت اگر در منابع کلاسیک کابالا، سرزمین مقدس، زمین خداوند دانسته میشود که باید از آن مراقبت کنند! اما کابالیست های معاصر، آن را مرکز انرژیها و نیروهایی میدانند که تاریخ عالم را میسازد و همین توهم مایه برتری سرزمین یهودیان بر دیگر ملل از دیدگاه ایشان کافی است.[۵]
🔶 به هر صورت آموزههای تلمود و سپس کابالا، از یهودیان، قومی ساخت که بیپروا خود را جزئی از خداوند قلمداد میکنند و برگزیدگی قومی را نه یک موهبت الهی، که حقی از حقوق خویش میدانند و معتقدند: «حتی اگر قوم یهود به بیراهه برود، بر خدا لازم است آن حق و دین را ادا کند.»[۶]
🔷 با این اوصاف تأکید یهودیان بر برتری قومی و نژادی، آنان را در طول تاریخ به ملتی منزوی تبدیل کرد و موجبات تنفر سایر ملل و اقوام را فراهم ساخت.
♦️ توهّم برتری نژادی و اسطوره قوم برتر بودن درنهایت بهانه و دستآویزی برای غصب سرزمین فلسطین و توجیه کردن سلطه ظالمانه صهیونیستهای جنایتکار بر سرزمین بهظاهر موعود را فراهم آورد.
🔻 پینوشت :
[۱] متصوفه قرن دوم که کتاب زوهر به او نسبت دادهشده است. « Simeon ben yochai»
[۲]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، صص۲۲۸-۲۲۷
[۳]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، ص ۱۴۸
[۴]. المسیری، عبدالوهاب، دایره المعارف یهود، یهودیت، صهیونیسم، ترجمه موسسه فرهنگی و مطالعات و پژوهشهای خاورمیانه، ۱۳۷۲-۱۳۸۴، ج۵، تهران، ص۷۸
[۵]. برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشر صهبای یقین، ۱۳۹۳، ص ۱۵۳
[۶]. گندمی، رضا، اندیشه قوم برگزیده در یهودیت، هفتآسمان ۱۳۸۴، شماره ۲۶، ص۸۱.
https://eitaa.com/antihalghe