eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ بنابراین به نظر می‌رسد که تعریف مارگارت تالر سینگر از فرقه با تأکیدی که بر مغزشویی، گزارش‌دهی، کنترل زمان و سایر شاخص‌های فرقه دارد، برای اطلاق به شبه‌جنبش‌ها چندان قابل دفاع نیست. 🔷 البته ممکن است مواردی از شبه‌جنبش‌های معنوی برخی از این ویژگی‌ها را داشته باشند یا شواهدی مبنی بر مغزشویی در برنامه‌های آن‌ها دیده شود؛ اما بسیاری از آن‌ها این ویژگی‌ها را ندارند. 🔶 بنا بر تعریفی که ازفرقه ارائه می‌شود، آن‌ها اقلیتی جدا از جامعه هستند که افکار و ارزش‌های خود را متفاوت و در غالب موارد در تعارض با جامعه ارزیابی می‌کنند و به همین علت نوعی از انزوای اجتماعی در رویکرد و رفتار آن‌ها دیده می‌شود و اعضاء از درون فرقه کنترل شده و روابط آن‌ها با خارج فرقه بسیار محدود است. 🔷 اما شبه‌جنبش‌های معنوی برخلاف فرقه‌ها اهل انزوا نیستند و برای رسیدن به مقبولیت اجتماعی تلاش می‌کنند. آن‌ها می‌کوشند زیست اجتماعی کاملی داشته باشند و از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای زیاد استفاده می‌کنند تا افکار و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. 🔶 آن‌ها افکار عمومی را با ایده‌ها و دیدگاه‌های خود آشنا می‌کنند؛ بدون این‌که قصد به عضویت درآوردن کسی را داشته باشند. با او وارد گفت‌وگو می‌شوند و همین که افراد با ایده‌ها و افکار آن‌ها آشنا شوند برایشان رضایت‌بخش است. 🔷 از کسی نمی‌خواهند تا عضویت رسمی آن‌ها را بپذیرند؛ اگرچه ممکن است فضایی برای این کار باز کرده باشند و به صورت داوطلبانه فرصت‌های ویژه‌ای برای همکاری یا آموزش دیدن افراد فراهم کنند. 🔶 تفاوت مهم دیگر این است که فرقه‌ها باورنامه و برنامۀ خاصی را دنبال می‌کنند، ولی شبه‌جنبش‌ها در بسیاری از موارد مطالب مشابهی را ارائه می‌دهند. 🔷 در واقع حذف یک شبه‌جنبش چیزی را از جامعه کم نمی‌کند و شبه‌جنبش‌های دیگری هستند که همان مطالب را با کمی تفاوت به مردم ارائه دهند. 🔶 می‌توانیم بگوییم شبه‌جنبش‌های جایگزین‌پذیر هستند و برخلاف فرقه‌ها در افکار و ارزش‌های خود منحصر به فرد نیستند. 🔷 این دو ویژگی یعنی تلاش برای «مقبولیت اجتماعی» و «جایگزین پذیری»، شبه‌جنبش‌های معنوی را به صورت یک جریان فرهنگی در آورده است که مجموعه‌ای از ایده‌ها و تفسیرهای خاص انسان و جهان و ارزش‌های معنوی را ارائه می‌دهند. 🔶 نگرشی که به تدریج در جامعه گسترش می‌یابد و شبه‌جنبش‌های گوناگون مثل موج‌های متوالی می‌آیند و می‌روند و در مسیر عبور آن‌ها این نگرش‌ها و ارزش‌های معنوی رسوب می‌کند. ♦️ این جریان فراگیر فرهنگی که از طریق رسوخ و رسوب، تغییراتی را در نگرش‌های معنوی مردم ایجاد می‌کنند، نمی‌توانیم فرقه بنامیم و شاید، شبه‌جنبش‌های معنوی، نام مناسبی برای آنان باشد. پی نوشت: [1]. جامعه‌شناسی دین، همیلتون، 1377، ترجمه محسن ثلاثی، تهران، تبیان، ص 339-341. [2]. Margaret Thaler, lalich, Janja .Singer, 1996 https://eitaa.com/antihalghe
«بسم الله الرحمن رحیم» با سلام به اطلاع می رساند مجمع فرق و ادیان در نظر دارد شبکه سراسری مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در حوزه زنان، متشکل از بانوان فعال در عرصه مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در کشور، راه اندازی کند. لذا از خواهرانی که در دوره های نقد فرقه های انحرافی شرکت کرده و در این زمینه مشغول و یا علاقه مند به فعالیت هستند، دعوت می شود به عضویت واحد خواهران مجمع فرق و ادیان درآمده و در این زمینه همکاری نمایند. افراد علاقه مند، مشخصات خود را به آی دی زیر ارسال نمایند. میرزاییان @f_Mirzaeeyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در 9 سال اخیر که وارد عرصه مقابله با عرفان های کاذب خصوصا عرفان حلقه شدم، مطالب و منابع این فرقه رو بصورت علمی و مستدل نقد کردیم و بارها از اعضاء و مسترهای حلقه درخواست پاسخ به سوالات و نقدها رو داشتیم، اما طاهری(سرکرده فرقه عرفان حلقه) و مسترهای حلقه نه تنها پاسخی ندادند بلکه تلاش کردند با تهدید و تخریب منتقدین رو ساکت کنند، متاسفانه در بین اعضاء فرقه هم با بیان مطالبی غلط و غیر علمی وانمود کردند نقدها رو پاسخ دادند. کلیپ ارسالی یکی از 5 برنامه زنده من در شبکه جهانی ولایت است که به تناقضات آموزه های حلقه پرداختم و درخواست داشتم در حین پخش برنامه مسترها از خودشون دفاع کنند اما دریغ از یک پاسخ به نقدها... مرداد 96،قم، شبکه جهانی ولایت، برنامه زنده ناگفته های ادیان https://eitaa.com/antihalghe
⛔️کلاه‌برداری آقامیری؟! ♨️کدومتون مریض شدید، برای درمان به اروپا نرفتید؟ آگه رفتید با پول کی رفتید؟ پول از کجا میارید شما؟ من شونزده جا کار می‌کنم یه زندگی خودم رو نمی تونم درست اداره کنم؟ شما از کجا دارید؟ اگه دین رو خرج کردید برای دنیا، چرا دنیاتون آباد نشد؟ کاش حداقل دنیا رو آباد می‌کردید می‌گفتیم گور بابای آخرت! بابا! دنیا و آخرتمون رو به باد دادید. ❗️جملات بالا تازه‌ترین جملات سید عسل فروش، حسن آقامیری است که در پیج اینستاگرامش منتشر کرده است. ✍🏻 با خود فکر می‌کردم در این متن محدود، کدام مغالطه او را توضیح بدهم؟ از کدام بی‌انصافی و بی‌مروتی او حرف بزنم؟ کدام سیاه نمائی ناجوانمردانه‌اش را توضیح دهم؟ ✍🏻 به این نتیجه رسیدم به‌جای پرداختن موردی به صحبت‌های او، روش ناجوانمردانه او را باید نقد کرد. ✍🏻 روشی که در آن به‌وسیله ابهام گویی، کلی‌گویی، تسری جز به‌کل، مبالغه، مظلوم‌نمایی و حتی دروغ، ذهن مخاطب را تسخیر می‌کند. مواردی که ذکر شد در همین بیانات اخیر او به‌صورت کاملاً واضح به چشم میخورد. ✍🏻 آقامیری با آب و تاب شرق را به غرب می‌دوزد و درست بعد از اینکه اعتماد مردم را جلب کرد و کلیپ‌هایش بازدید میلیونی داشت، شروع به تبلیغ کسب‌وکار عسل فروشی‌اش می‌کند! ⁉️این عسل فروشی است یا کلاه‌برداری؟ ✍ https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ ترویج خداناباوری در ایران اسلامی ☑️ اومانیسم در مهمترین و پرکاربردترین تعاریف در مقابل خدامحوری قرار می گیرد و با انسان گرایی هم معنا می شود. در واقع اومانیسم به نوعی هم زمان با جدائی از خداوند است و هر چقدر انسان گرایی در منطقه ای رشد یافته است خدامحوری در آن منطق با کاهش روبرو شده چرا که انسان‌گرایی و خداگرایی در طول تاریخ دو مفهوم رقیب بوده‌اند. 🔸 این شکل‌گیری و بها دادن به اومانیسم به هر اندازه بیشتر شده است در طرف مقابل و به دلیل همان هم زمانی و عدم اتحاد با خدامحوری، گسترش خداگرایی و توجه به خداوند نیز کم و کمتر شده است. این همان نکته ای است که که به خوبی در عرفان های بدلی و شبه معنویت های غربی و شرقی هویداست. ☑️ سراسر نوشته ها و گفته های سران عرفان های کاذب در مدل اوشو، وین دایر، کوئیلو، اکنکار، مروجان قانون جذب، یوگا و... رنگ و بوی انسان محوری دارد و یا در پوشش همزمان توجه به خداوند انسان را در کنار خدا قرار می دهد و به ترویج این تفکر می پردازد. ▫️ با نیم نگاهی به مخاطبان داخلی و خارجی عرفان های دروغین و پیروان شبه معنویت ها این مهم را به وضوح می توان مشاهده کرد که دیگر آنان آن نگاه قادر مطلق بودن خداوند، حکیم بودن خداوند و .... را ندارند و در نهایت هر چه بیشتر این نوع شبه معنویت ها گسترش می یابند از توجه به معنویت اصیل و خدامحوری کاسته می شود. ↙️ این تفکر شرک آمیز ساخته و پرداخته غرب که انسان جایگزین خداوند شود موضوعی است که به صورت قابل دسترس و سهل، امروزه در پوشش کلاس های موفقیت، قانوت جذب، تفکر برتر و... متاسفانه در حال ترویج است و باید برای آن چاره ای اندیشید. موضوعی که یقینا با هویت ایرانی و اسلامی ما که زبانزد عالم به توحید و خدامحوری بوده ایم هیچ هم خوانی ندارد به جهت تاریخی و اعتقادی در این مرزو بوم جایگاهی نداشته است. https://eitaa.com/antihalghe
📣📣دوره تربیت کارشناس پلی کلینیک فرق و ادیان ✳️سرفصل های آموزشی: 1️⃣دوره های آموزشی‌ نقد فرق‌ و ادیان 2️⃣شیوه‌های پاسخگویی دینی 3️⃣روش ها و الگوهای مواجهه 4️⃣روان شناسی ارتباط با دیگران 5️⃣آسیب شناسی روانی (اختلالات) 6️⃣مزاج شناسی و... ❇️مزایا و امتیازات: 🔸بهره گیری از اساتید حوزه و دانشگاه 🔸اعطای گواهی پایان دوره 🔸جذب افراد برگزیده در پلی کلینیک فرق و ادیان 💠شرایط ثبت نام: 🔹اتمام سطح دو 🔹سابقه تحصیلات روانشناسی و مشاوره 🔹یا فعال در حوزه فرق و ادیان 📆تاریخ ثبت نام: ⬅️1400/6/14 لغایت 1400/6/21 ✅ثبت نام و اطلاعات بیشتر: esfhozeh.ir/tahzib/feragh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از مشکلات در مواجهه با عرفان‌های نوظهور، نداشتن علم دقیق عموم جامعه و حتی بعضی مروجین این فرقه‌ها از مبانی و اصطلاحات آن فرقه است. ما در جامعه در برخورد اولیه با فردی که از یوگا دفاع می‌کند پی می‌بریم وی با اصطلاحات یوگا و مکتب آن هیچ آشنایی ندارد و اساسا وی سعی می‌کند برای آموزه‌های موجود در یوگا حدیث یا روایت در دین بیاورد تا برای ما اثبات کند که یوگا نیز معنویتی الهی است! یکی از مراحل یوگا «سشه» است، «سشه» یعنی نظافت کردن؛ در مواجهه با یوگا کاران چنین می‌گویند. در اسلام نیز بسیار به نظافت تاکید شده است. فطرت و عقل نیز نظافت را می‌پسندد. اما غافل از این‌که «سشه» آن نظافتی نیست که در ذهن ما است و انسان‌ها انجام می‌دهند. بلکه منظور از «سشه» چند عمل خاص است. مانند نوشیدن آب نمک و استفراغ آن، کشیدن آب به داخل روده و سپس تخلیه‌ی آن، وارد کردن نخ از یک سوراخ بینی و خارج نمودن آن از سوراخی دیگر و غیره... اساسا اگر به محل زندگی هندوها مراجعه کنید می‌بینید که آن‌ها در مکانی کاملا آلوده و کثیف زندگی می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱شهوت رانی‌ به اسم عرفان 📍اوشو می‌‍گوید: «سکس باید بخشی از زندگی مذهبی شما باشد، باید چیزی مقدس باشد؛ سکس نباید چیزی قبیح باشد، نباید به صورت چیزی زشت دیده شود،نباید سرزنش و محکوم شود؛ از شما در خواست می کنم فقط وقتی به سکس روی بیاورید که احساس سرور دارید،احساس عشق دارید،وقتی نیایشگر هستید؛ در پشت اشتیاق برای سکس، یک تجربه مذهبی، یک تجربه روحانی وجود دارد.»[ اوشو،از سکس تا فراآگاهی، ص، 3-4و14] به راستی عرفانی که قرار است انسان را تا بی‌نهایت کمال انسانیت برساند، از مسیر شهوت‌رانی و هوس‌بازی می‌گذرد؟؟؟ اوشو و دیگر مروجان عرفانِ مبتنی بر سکس چیزی جز چند دقیقه لذت و شهوت جنسی، درک و فهم دیگری از جایگاه رفیع و والای یک انسان عاشق به معنای حقیقی{عشق حقیقی به خدا} پیدا نکرده‌اند. به دلیل این‌که از نظر این افراد همه عشق در قالب عمل سکس و شهوت پرستی تفسیر و معنا می شود ؛ و این خود نشان دهنده باطن شهوت ران و حیوانی این قبیل افراد است. اینجاست که جایگاه بی‌بدیل عرفان اسلامی باید برای جوامع انسانی معرفی و تبیین شود. https://eitaa.com/antihalghe
✍️جهل، ادعا، انحراف، ضدیت: عباس منش در تقابل با هویت ایرانی اسلامی 👈با بررسی سیر تحول مدعیان معنویت و عرفان دروغین مانند طاهری، عباس منش، و ... به طور قطع می‌توان به این نکته اشاره کرد که راه این کوتاه فکران و مدعیان معنویت و موفقیت سرانجام به صورت کاملا علنی از راه دین و اسلام جدا می شود. در این جدایی و ضدیت به مرور هر آنچه از ابتدا با آن بسیاری را به شیوه های خود جذب نموده به انحراف می کشانند و به تبع آن پیروان خود را در وادی التقاط و انحراف سردرگم می نمایند. ⚠️عباس منش که از معروفترین عناصر مدعی معنویت و موفقیت در کشور بود و بسیاری از چهره های مدعیِ امروز خود را شاگرد او می دانند در اوج بی بهره بودن کامل و بی سوادی محض نسبت به علوم قرآنی، روایات، ادبیات عرب، فقه، رجال، تفسیر و... مدعی فهم قرآن است و هر از چند گاهی شرح و توضیح آیه ای را با هدف تخریب پایه های اعتقادی کاملا به غلط و مسئله دار مطرح می کند. ⬅️نامبرده چندی قبل یکی از آیات قرآن کریم را با جهل کامل و نداشتن هیچ یک از علوم مرتبط با تفسیر قرآن، تفسیر به رای کرده و حال نیز در پی ترویج سکولاریسم و بی قیدی، آیه ای از قرآن درباره حجاب را به سبک دلبخواه خود شرح می دهد. ↩️وی با محدود نمودن آیات قرآن کریم درباره حجاب به یک آیه و تفسیر به رای عجیب خود از آن اینطور وانمود می کند که حجاب فقط برای این است که شما کمتر اذیت شوید و در معرض آزار مردان قرار نگیرد. او با تنزل دادن موضوع حجاب و عفاف به آزار و اذیت، آن را کاملا فردی و دلبخواهی عنوان می کند. 🔸اولا باید گفت که موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول زیربنایی و ساختاری در سبک زندگی اسلامی مطرح است و رعایت این آموزه می‌تواند اساس زندگی و سلامت افراد را در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی حفظ کند. البته بنا بر آموزه‌های قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام، حجاب و عفاف موضوعی نیست که تنها به زنان جامعه مربوط باشد و مردان را استثنا کرده باشد. بلکه این نکته از مناظر گوناگون شامل همه افراد، اعم از مرد و زن، می‌شود که رعایت آن بر تمام مردم جامعه واجب و الزامی است. 🔹در ثانی بر خلاف ادعای عباس منش که فقط یک آیه را درباره حجاب می داند و به زعم خود با تفسیر آن حجاب را غیر ضروری می خواند، باید گفت ده ها آیه درباره حجاب و عفاف در قرآن کریم وجود دارد که مهمترین آنان آیه 31 سوره نور است و عباس منش اصلا به آن آیه شریفه نمی پردازد. 🔴علاوه بر سوره احزاب آیه 59 که می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. 🔴در سوره نور آیه 31 به صراحت آمده است که حجاب در مقابل چه افرادی نیاز نیست و با روایات و تفاسیر سطح و چگونگی آن کاملا بیان می شود. در آیه 31 آمده است: وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ يحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْيضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَی جُيوبِهِنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَايضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِيعْلَمَ مَا يخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد. 🔴در سوره مبارکه نور و احزاب به طور کامل به اصل موضوع حجاب و عفاف اشاره شده است. از جمله در سوره مبارکه نور آیات 2، 3، 4، 5، 23، 25 به موضوع عفاف و حجاب اشاره دارد. همچنین آیات 6 تا 9، آیات 11 تا 18، 19 و 21 سوره مبارکه احزاب احکام حجاب و پوشش را عنوان می‌فرماید. آیات 27 و 28 سوره مبارکه نور به رفتار عفیفانه و آیات 30 و 31 همین سوره حجاب را به عنوان روسری یا چادر معرفی می‌کند. در آیات دیگری لزوم حیا و پاکدامنی را عنوان می نماید که همگی انان می تواند به موضوع حجاب مرتبط شود.
🔴در آیات 32 دستور فراهم کردن امکان ازدواج افراد را به‌منظور زمینه‌سازی برای عفیف ماندن آن‌ها صادر کرده، آیه 33 دستور عفاف و حفظ از نامحرم را عنوان می‌فرماید. در سوره مبارکه احزاب نیز دستورهای عفاف و حجاب به شیوه حیا، معاشرت صحیح و نقش زنان در جامعه به‌دقت و ظرافت بیان شده است. 🟠در سیره اهل بیت عصمت و طهارت توجه به این مقوله در سطح بسیار بالایی قرار دارد تا جایی که حضرت زینب سلام‌الله علیها در آن موقعیت اسارت خطاب به یزید ملعون فرمودند که: «ننگ شهادت حسین بن علی علیه‌السلام تا دنیا دنیاست از پیشانی تو پاک نخواهد شد، اما ننگ بدتر از این هم بر پیشانی تو ثبت است که دستور دادی حجاب را از سر اهل حرم بردارند و میان نامحرمان بچرخانند.» خود حضرت زینب سلام‌الله علیها این ننگ را بدتر از شهادت امام حسین علیه‌السلام بیان می‌کنند و این مطلب در مقاتل و کتاب‌های تاریخی ما وجود دارد. ✔️علاوه بر این نکات گفته شده که نیازمند شرح و بسط مفصلی است و در این مقال نمی گنجد، عباس منش مستقیما به تمدن ایران باستان و اصالت بی چون و چرایی که در آن زن با حجاب و عفاف حضور داشت تاخته و آن را نادیده گرفته است. ✔️مدل بیان شبهات و موضع گیری های جدید عباس منش کاملا واضح و عریان نشان می دهد که این مدعی دیروز معنویت و عرفان! در پی ترویج سبک زندگی غربی و اباحی گری است و سبک زندگی ایرانی اسلامی را هدف گرفته است. این انتهای مسیر مدعیان کم بهره از معنویت و عرفان است که روزگاری بسیاری را به دور خود جمع می نمایند و بعد از مدتی جز تباهی و انحراف باقی نمی گذارند. https://eitaa.com/antihalghe
⚖صدور حکم اعدام برای رمال دعانویس در یزد
غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تأیید حکم اعدام این رمال از سوی دیوان عالی کشور، اظهار کرد: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به مراجع ضابط و دادسرا مبنی بر سوء استفاده مالی و عاطفی از آنان توسط یک فرد موسوم به فالگیر، مراتب جهت بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت. وی در تشریح اعمال مجرمانه این فرد رمال با ظاهر فریبنده، افزود: این فرد ابتدا با قرائت احادیث و بعضاً آیاتی از قران، اعتماد سوژه‌های خود را جلب می‌کرده و سپس به انجام اقدامات مجرمانه خویش می‌پرداخته است. این مقام قضایی تصریح کرد: فریب مراجعه کنندگان به پرداخت هزینه‌های گزاف برای تخلیه انرژی‌های منفی، گاهی انجام اعمال منافی عفت به بهانه‌های واهی تحت عنوان تخلیه انرژی منفی و … از جمله اقدامات مجرمانه این فرد شیاد بوده است. دهشیری با اشاره به این مسئله که جامعه نیازمند آگاهی بیشتر است، اظهار کرد: هر یک از این مجرمین هم که دستگیر شوند مادامی که جامعه به آن سطح از علم و آگاهی نرسد که به اینگونه افراد مراجعه نکنند، باز مجرم جدیدی پیدا می‌شود از عواطف و احساسات پاک شهروندان سوء استفاده؛ و آنها را به سخره بگیرد و به دنبال عملی نمودن نیات شوم خود باشد. رئیس کل دادگستری استان، با تأکید بر اینکه شهروندان باید بدانند در هیچ کراهتی، کرامت نیست، اظهار داشت: وقتی یک فرد نامحرم به هر بهانه‌ای مبادرت به لمس یک زن می‌کند و یا به خود حق می‌دهد که با بهانه‌های واهی، نگاه مستقیم به بدن و یا برخی از جوارح زنان بکند باید مطمئن شد که حتماً ریگی به کفش دارد و یک جای کارش می‌لنگد. دهشیری خاطرنشان کرد: هیچ مرد مسلمان و معتقدی به خود اجازه نمی‌دهد که به طور مستقیم به صورت یک زن نامحرم خیره شود، حال چگونه برخی از افراد برخی از کارهای رذیلانه و خبث باطنی فردی را می‌دیدند اما بازهم اعتماد می‌کردند و اجازه می‌دادند که او به بهانه‌های مختلف، نیات پلید خود را پیاده کند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🚨🚨 ماموران تغییر‼️ ⛔️ پروژه های بی حجابی و هنجارشکنی! ⚠️ آسیبی بنام توانمند سازی ⚠️ تا آخر ویدیو را با دقت و حوصله ببینید نسخه ای که از لندن برای زنان و دختران ایرانی پیچیده شد... https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور پروفسور برنارد فرانسوی در با چه هدفی است؟ ⭕️ ارتباط وی با پسر احمدشاه مسعود چیست؟ تصاویر فرزند احمد شاه مسعود و افسران صهیونیست و دکتربرنارد لوئیس منتشر شد! دکتر برنارد تئوریسین تجزیه کشورهای اسلامی حمله به افعانستان عراق سوریه و جنگ یمن و تئوریسین جنگ تمدنهای هانتینگتون و جنگ تمدن لیبرال و تمدن اسلامی است. آمریکا، از این که خون شیعه و سنی ریخته شود و افغانستان کشوری مثل سوریه شود بیشترین سود را خواهد برد؛ این در حالی است که گروهی در داخل و خارج از ایران خواستار پیوستن دلاوران تیپ فاطمیون افغانستان، به احمد مسعود جهت مبارزه با طالبان شده بودند و اکنون مشخص است که او در دام سرویسهای اطلاعاتی انگلستان و رژیم صهیونیستی قرار دارد و تجزیه افغانستان در دستور کار میباشد به این دلیل ایران درقضیه افغانستان شرکت نکردودرتله صهیونیست هانیفتاداحمد مسعود جاپای پدرنگذاشته جوانی کرده و فریب انگلیسی ها و صهیونیست های مزور و قهار را خورده است. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا رقیه بنت الحسبن علیها السلام😭 ✨شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت.✨ https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ چرا افراد جذب فرقه ها می شوند؟ 🔺امروزه هزاران فرقه در سراسر جهان وجود دارد. به طور کلی ، فرقه گروه یا جنبشی است که متعهد به ایدئولوژی معمولاً افراطی است که معمولاً در یک رهبر کاریزماتیک تجسم یافته است. 🔺اما دقیقاً چه چیزی فرقه ها را از گروه های دیگر متمایز می کند؛ و چرا مردم به آنها می پیوندند؟ 🔺جانجا لالیچ توضیح می دهد که چگونه فرقه ها اعضای خود را جذب و دستکاری می کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فرمانده انتظامی گیلان مطرح کرد؛ ترویج خرافه‌پرستی و عرفان‌های کاذب نوظهور در قالب گروه گردشگری فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری ۷۹ عضو یک گروه گردشگری مختلط با هدف ترویج عرفان‌های کاذب نوظهور از طریق برگزاری آیین‌های خرافی در بین جوانان خبر داد. سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی در فضای مجازی از طریق کلاهبرداری، دریافت وجه و برپایی تورهای گردشگری غیرمجاز و با برگزاری آیین‌های خرافی، اقدام به تبلیغ و ترویج عرفان‌های کاذب نوظهور می‌کنند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت عمومی گیلان با اقدامات فنی، اشرافیت اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، عوامل این گروه گردشگری غیرمجاز را شناسایی و اعضاء آن را حین برگزاری محافل خرافی و ترویج عرفان‌های کاذب در محیط ناامن مناطق جنگلی پرت و دور افتاده یکی از شهرستان‌های استان غافلگیر کردند، افزود: در این راستا ۲۷ خانم و ۵۲ مرد توسط پلیس امنیت عمومی دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل دستگیری متهمان، تعدادی محتوای رمالی، اشاعه خرافات، فساد و مقداری مواد مخدر کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. سردار ملکی با اشاره به اینکه برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی در فضای مجازی با اهداف دین زدایی، پوچی بنیان خانواده‌، حمله به مقدسات و ارزش‎های اسلامی طراحی شده‌ و فعالیت دارند گفت: از والدین انتظار می‌رود تا نظارت و توجه بیشتری بر عملکرد فرزندان خود در استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با گروه‌های گردشگری غیرمجاز از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از فعالیت این گروه‌ها، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. https://eitaa.com/antihalghe
✝👹تأسیس فرقه سیطنیسم و کلیسای شیطان «خانه سیاه» ♦️ آنتوان لاوی در روز شنبه 30 آوریل 1966 تأسیس فرقه سیطنیسم و کلیسای شیطان را اعلام کرد. وی ابتدا خانه خود را در سانفرانسیسکو کلیسای شیطان قرار داد. 🔷 لاوی نمای بیرونی خانه‌اش را به رنگ سیاه در آورده بود و همین باعث شد که بعدها شیطان‌گرایان آن را «خانه سیاه» بنامند. 🔶 هریک از اتاق‌های خانه سیاه با رنگی خاص و ظاهری متفاوت طراحی شده بود. یکی از این اتاق‌ها که به نام «اتاق سیاه» خوانده می‌شد . 🔷 آیین‌های شیطان‌گرایی در این انجام می‌گرفت، با پرده‌های سیاه رنگی مستور شده بود و به ادعای مسئولان کلیسای شیطان هیچ‌گاه نور خورشید در آن تابیده نشد. 🔶 بر دیوار سایر اتاق‌ها نیز نقش‌های عجیب و غریبی از جمله بز بافومِت (نماد شیطان) را می‌توان یافت. نگهداری یک شیر آفریقایی در این خانه، بر غیرعادی بودن آن می‌افزود. ♦️ در سال 1967 در همین مکان لاوی غسل تعمید شیطانی دخترش، زینا را انجام داد، و اولین مراسم ازدواج و تشییع جنازه به سبک فرقه شیطان‌گرایی را نیز در آن برگزار کرد.
♦️ در سال 1986 دیان هگارتی (همسر دوم لاوی) به علت اختلاف شخصی با لاوی، شکایتی علیه او در دادگاه محلی تنظیم نمود. 🔷 دادگاه نیز در سال 1991 حکم سلب مالکیت لاوی را از خانه سیاه و انتقال آن به هگارتی صادر کرد، به وی اجازه داد تا زمانی که زنده است در آن خانه زندگی کند. 🔶 همان‌طور که در بخش زندگی‌نامه آنتوان لاوی اشاره شد، فرقه سیطنیسم و کلیسای شیطان تا اواسط دهه هفتاد به سبب ویژگی‌هایی که داشت، اخبارش در بسیاری از رسانه‌های ملی بعضا بین‌المللی که در آمریکا منتشر می‌شد، بازتاب یافت. 🔷 پس از مطرح‌شدن چندین باره این فرقه و فرقه‌های مشابه آن در خلال دهه‌های شصت و هفتاد میلادی در رسانه‌های آن زمان در آمریکا و برخی کشورهای غربی، در اوایل دهه هشتاد میلادی شاهد شکل‌گیری شیوۀ رسانه جدیدی برای مطرح کردن جریانات و فرقه‌های موسوم به شیطان‌پرستی از طرف رسانه‌ها هستیم. 🔶 در این شیوۀ جدید، رسانه‌ها و مطبوعات با مطرح کردن اتهامات عجیب و غریب نسبت به برخی از این فرقه‌ها، دوباره آنان را به کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی بازگرداندند و باعث شدند این فرقه‌ها به سبب حق دفاعی که برای آنان به وجود می‌آمد در رسانه‌ها حاضر شوند و علاوه بر رفع اتهام، اقدام به نشر آموزه‌های خود در این رسانه‌ها نیز بنمایند. 🔷 برای نمونه می‌توان به حمله برخی رسانه‌های مشهور آمریکا در سال 1980 به فرقه سیطنیسم اشاره کرد که با انتشار اخباری مبنی بر شکل‌گیری یک توطئه جنایی در داخل کلیسای شیطان، این فرقه را تیتر برخی روزنامه‌ها بازگرداندند. 🔶 برای مقابله با این جریان، کلیسای شیطان برای رفع اتهام از این فرقه برخی کشیشان [1] خود را در رسانه‌ها حاضر نمود. این پشتیبانی غیر مستقیم رسانه‌ای با انتشار گزارشی رسمی از طرف اف بی آی مبنی بر عدم صحت این شایعات خاتمه یافت و در نهایت مهر تأییدی بر اقدامات فعالیت‌های این فرقه زده شد. 🔷 کلیسای شیطان در فاصله سال‌های 1980 تا 1990 با قوّت بیشتری به انتشار آثاری دربارۀ ترویج عقاید خود اقدام کرد. از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی هم‌چون انتشار مجله «کلوون هوف»[2]، چاپ کتاب «خانه وحشی» اثر «آدام پارفری»، فیلم مستند «سخن گفتن شیطان» در بارۀ زندگی آنتوان لاوی و همچنین موسیقی‌های «بوید رایس» اشاره کرد. 🔶 پس از مرگ آنتوان لاوی در سال 1997، همسرش، «بلانچ بارتون»، رهبر فرقه سیطنیسم و ریاست کلیسای شیطان را بر عهده گرفت. 🔷 بارتون برای بازخرید کلیسای شیطان (خانه سیاه) تلاش زیادی کرد و در دو بیانیه در تاریخ 15 ژوئن 1999 و 23 دسامبر 1999 از اعضای کلیسا خواست، مبلغ چهارصد هزار دلار برای این کار فراهم کنند. 🔶 با همه این تلاش‌ها این امر هیچ‌گاه تحقق نیافت و در هفدهم اکتبر 2001 این ساختمان خراب شد و به جای آن یک ساختمان دوبلکس ساخته شد. 🔷 بلانچ بارتون که در ماه می سال 2001 آقای «پبتر گیلمور» را به مقام کشیش اعظم کلیسای شیطان منصوب کرده بود، در تاریخ 30 آوریل 2002 (مصادف با جشن والپورگیناخت) همسر گیلمور، پگی نادرامیا را به این مقام منصوب نمود و در همان تاریخ به علت تخریب کلیسای شیطان (خانه سیاه) و همچنین سکونت گیلمور و همسرش در نیویورک، تصمیم گرفت دفتر مرکزی این فرقه را از سانفرانسیسکو به نیویورک انتقال دهد[3]. ♦️ کلیسای شیطان با راه‌اندازی سایت رسمی خود در اینترنت جان تازه‌ای به فعالیت‌های تبلیغی خود بخشید. به منظور فعالیت تبلیغاتی در شبکه جهانی اینترنت، سایر کشیشان این فرقه نیز با ایجاد سایت، انجمن‌های گفت‌وگو و فروشگاه‌های اینترنتی، اقدام به انتشار افکار و فلسفه شیطان‌گرایی نمود، افراد زیادی را به صورت مجازی با آموزه‌های این فرقه آشنا کردند. 🔻پی‌نوشت: [1]. پیتر گیلمور، پگی نادرامیا، بوید رایس، آدام پارفری، دیابلوس رکس و کینگ دیاموند. [2]. این مجله به عنوان نشریه رسمی کلیسای شیطان، فقط تا سال 1989 منتشر می‌شد و پس از آن پیتر گیلمور اقدام به انتشار مجله شعله سیاه نمود. [3]. البته دفتر کلیسای شیطان در نیویورک به صورت یک ساختمان حقیقی نیست، بلکه به صورت یک صندوق پستی با عنوان حقوقی «کلیسای شیطان» است که مکاتبات رسمی این فرقه از این طریق صورت می‌گیرد. بی نقاب، حسین عرب، انتشارات صهبای یقین، 1393، ص 99. https://eitaa.com/antihalghe
هشدار نسبت به تبلیغ جریان‌های انحرافی مهدویت در اربعین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شهبازیان، استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم: 📌 ظرفیتی بزرگ برای معرفی امام عصر است در همین راستا برخی موکب‌ها می‌خواهند تبلیغاتی برای مهدویت انجام دهند، اما متاسفانه مفاهیمی آسیب‌زا را منتقل می‌کنند؛ مثلا می‌گویند ظهور نزدیک است یا روایت‌هایی را ارائه می‌دهند که ارتباطی با امام زمان(ع) یا انقلاب اسلامی ندارد در نتیجه احساس کاذبی را در میان مردم ایجاد می‌کنند که منطبق با منابع روایی نیست. 📌رسانه‌ها و موکب‌ها باید جریانات انحرافی را معرفی کنند و به افشاگری آسیب‌های اربعین دست بزنند. فرقه‌هایی همانند ، احمد اسماعیل بصری، غفار عباسی و .. جریان‌هایی انحرافی مرتبط با هستند که گاه سعی می‌کنند موکب‌هایی را در مسیر راهپیمایی اربعین دایر و اقدام به تبلیغ اندیشه‌های خود کنند. 📌مواردی وجود داشته است که افرادی در موکب فلان جریان انحرافی حضور یافته و به فرد یا فرقه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند که به دروغ خودش را یمانی یا مرتبط با امام زمان(عج) معرفی کرده است. https://eitaa.com/antihalghe