eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
274 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
خاصی از دین و وحی الهی دارد و آنچه در حوزه معرفتی انسان قرار می‌گیرد، تنها برداشت ذهنی و فهم بشری اوست؟ در این تفکر گفته می‌شود، پیامبر (ص) برداشتی مطابق با شرایط فیزیکی و اجتماعی و ارزش‌های زمان خود از وحی الهی و دین داشته و هرگز دین را آنچنان که نزد خداست، درک نکرده و چه بسا امروز به لحاظ پیشرفت علم، ما خود بهتر از ایشان از دین برداشت می‌کنیم. در عین حال اظهار می‌کنند آنچه در دسترس بشر قرار می‌گیرد، هیچ تضمینی بر صحت آن وجود ندارد؛ بنابراین هیچ‌کس حق ندارد ادعا کند فهم من از دیگری بهتر است؛ بر همین اساس همه برداشت‌ها در عین چندگانگی، جلوه‌هایی از حق است که همگی را به یک مقصد می‌رساند و در نتیجه دینی بر دین دیگر و تفکری بر تفکر دیگر ترجیح ندارد! آیا حرف طاهری تأیید این نظریه (پلورالیزم دینی) نیست؟ البته این تفکر در آثار دیگر طاهری و آموزه‌های شفاهی او نیز دیده می‌شود. 💠نتیجه‌گیری درست است که انسان باید پیام عاشورا را درک کند و مراقب باشد در طول زندگی با عملکرد ناصحیح خود در صف یزیدیان قرار نگیرد و حقیقت ناب را برایش لباس حق نپوشانند تا حاضر شود بر امام زمان خود شمشیر بکشد و خون او را به زمین بریزد، اما آیا مقاله طاهری خود تحریف حقیقت نیست؟ و مصداق آیه: وَلَاتَلْبِسُواْالْحَقَّبِالْبَاطِلِوَتَكْتُمُواْالْحَقَّوَأَنتُمْتَعْلَمُونَ (بقره 42) حق را لباس باطل نپوشانید و آن را پنهان نکنید؛ درحالی‌که می‌دانید (حق است) نمی‌باشد؟ مفاهیم دینی، شعر نیست که هرطور بیشتر به‌دلخواهمان  است و قشنگ‌تر به نظر می‌رسد، با آنها برخورد نماییم و به‌به و چه‌چه کنیم. این مفاهیم قانونمند و دارای چارچوب‌های مشخص‌اند؛ چراکه اگر قرار باشد، معیاری برای سنجش قرار گیرند یا هدایت به صراط مستقیم را رهنمون شوند، قاعدتاً نمی‌توانند بدون چارچوب و بی‌قاعده باشند. این مفاهیم را تنها کسانی می‌توانند تفسیر و تعبیر کنند که اولاً علم و آگاهی کاملی برای این‌کار داشته باشند و دوم اینکه تعابیر و تفاسیرشان تضادی با عقل و کتاب خدا نداشته باشد؛ به همین دلیل بر همه ما واجب است، وقتی با چنین متونی برخورد می‌کنیم، پیش از حظ‌بردن از کلمات زیبا و به‌ظاهر دلنشین آن به نقد موشکافانه و همه‌جانبه بپردازیم و از قِبَل هیچ نکته‌ای به‌سادگی عبور نکنیم. والسلام علی من التبع الهدی فاطمه میرزاییان 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️معنویتی که از دل مدرنیسم و لیبرالیسم بیرون می آید. 🔻امروزه دو دسته شبه معنویت وارداتی در کشور ما فعال هستند. 🔻دسته اول که در زمره عرفان های کاذب قرار دارند و کهن و قدمی تر هستند مانند یوگا, بودیسم و تائو. دسته دوم شبه معنویت های جدید که معمولا نگاه روانشناسانه دارند و از عمر و عمق چندانی برخوردار نیستند مانند: وین دایر, شاکتی گواین, کاترین پاندر, اوشو, کوئیلو و... 🔻برخی از این افراد هنوز زنده هستند و برخی دیگر از دنیا رفته اند و احتمالا با دست پخت خود در عالم دیگر دست و پنجه نرم می کنند!! 🔻شبه معنویت های کهن نیاز به تحلیل و کاوش مجزایی دارند اما این عرفان های تقلبی است که در حال حاضر نیازمند کاوش و تامل بیشتر است. 🔻این نوع از شبه معنویت ها که با مدرنیسم و لیبرالیسم در هماهنگی هستند کاملا در هدف خود با عرفان حقیقی و حتی عرفان های کهن فوق الذکر تفاوت ماهوی دارند. 🔻هدف عمده در این جریان ها سازگار کردن افراد با فرهنگ لاابالی گری و سبک زندگی غربی است. آنها آمده اند تا تحمل افراد را در این دوران نسبت به ضد فرهنگ ها بیشتر کنند. 🔻اینگونه شبه معنویت ها برای یافتن حقیقت توسط پیروانشان ارزشی قائل نیستند و در واقع آنها را به این مسیر هدایت نمی کنند که دنبال حقیقت باشید و از اساس برای رشد و به کمال رساندن انسان بوجود نیامده اند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
14.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دکتر رفیعی: فریب عرفان حلقه را نخورید!👌 مراسم بیت رهبری، شب شام غریبان ( شب یازدهم محرم 98) https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️بازی های مسموم و طعمه های معصوم 🔸از زمانی که عرفان های کاذب خود را در میان توده های مردم در سراسر دنیا به عنوان آیین و دین جدید مطرح کردند دیر زمانی نمی گذرد. در این حدود نیم قرن اخیر تا کنون بیش از 5000 تفکر و مدل مثلا معنوی بوجود آمده است. 🔸این شبه معنویت ها در رویکردی جدید به فکر عمیق تر کردن جایگاه خود در میان تمامی قشرها هستند و کودکان معصوم (که دنیا آنان بازی و تفریح است) در این برنامه جدید طعمه شبه معنویت ها قرار گرفته و مهره راحت تری برای تغییر هستند. 🔸سردمداران عرفان های بدلی از خلاء موجودِ نظارت فکورانه و دقیق در انتشار و تولید کتاب و بازی ها نهایت بهره برداری را انجام می دهند. 🔸پس از انتشار کتاب های متعدد اکنون اتاق فکر این قبیل جریان های انحرافی به میدان بازی کودکان نیز وارد شده و بازی هایی مطابق با افکار فرقه‌های خود روانه بازار می‌کند. 🔸در این بازی‌ها خودباختگی ایرانی- اسلامی و وابستگی به تمدن و علم غربی به وضوح برای کودکان بزرگنمایی شده است و هر آنچه مطالب ضد فرهنگ ایرانی اسلامی است را به راحتی در دسترس کودکان قرار می دهند. 🔸وجود چنین معظلاتی و غفلت از این مسئله مهم می تواند عقبه یک کشور را که کودکان و نوجوانان آن هستند از تفکرات انقلابی و اسلامی منحرف کند و از دیگر سو به ترویج اندیشه‌های فرقه‌ای و نهادینه شدن آن‌ها در اذهان نورستگان ایرانی بینجامد. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
💢اصول اعتقادی شیطان پرستان ▫️شیطان‌پرستان عموماً به خدایی که در ابراهیمی مطرح می‌شود اعتقادی نداشته و زندگی پس از مرگ و مسئله معاد را انکار می‌کنند.بسیاری از آنها از باورها و گرایش‌هاید ادیان الهی سرباز زده و بیشتر تمایلات خودپرستانه دارند. 🔻شیطان پرستان می‌کوشن لذت جویی را با جادوگری در‌امیخته و مروج ایمان به به عنوان نماد سرپیچی از جامعه مطیع و خداترس باشند.از نظر آنها سرکوب طمع،شهوت و نفرت کاملاً نادرست است. ❗️ به صورت افراطی تأکید بسیاری بر اشباع غرایز جنسی و نفسانی دارند و معتقدند باید ارزش‌های انسانی مانند خدامحوری،حقیقت گرایی و خیرگرایی را از یاد برد. https://eitaa.com/antihalghe
✅ اعترافات یک سالک: گفتگو با «پائولو کوئلیو» ▪️«پائولو کوئلیو» رمان‌نویس برزیلی است که داستان‌هایی با مضامین معنوی می‌نویسد. تقریبا تمامی آثار او به فارسی ترجمه و در داخل کشور منتشر شده است. کوئلیو در داستان‌هایش، تجربیات شخصی خود را به عنوان یک الگوی معنوی و برنامه راه‌گشا برای مخاطبان روایت می‌کند، تا آن‌ها را در تجربیات خویش سهیم کند و به سمت همان افق سوق دهد. کوئلیو می‌گوید: ▪️«در حقیقت من همه شخصیتهای رمانهایم هستم. در کیماگر من چوپان هستم… در کتابهای دیگر من همیشه شخصیت مرکزی هستم. بیشتر کتابهایم هر چند روایتهای ادبی هستند، تخیلی صرف نیستند. ماجراهای حقیقی هستند که من آنها را زیسته‌ام؛ حتی ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، تجربه روایتشدهای از ماجرای وحشتناک بستریشدنم دربیمارستان روانی است.» ▪️بنابراین شناخت زندگی و تجربیات به اصطلاح معنوی پائولو کوئلیو می‌تواند ما را در فهم دقیق‌تری از آثارش یاری کند. 🔗 ادامه یادداشت در سایت جمن نیوز https://jamannews.ir/13980621934/ #یادداشت #کوئلیو
🔴برای آشنایی با نقد هندوییسم و یوگا این پیج را دنبال کنید👆