eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
274 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ همایش مجازی ؛ وضعیت شناسی و آینده پژوهی 🎙 سخنران 🔶 حجت الاسلام والمسلمین دکتر ؛ مدیر مسئول موسسه بهداشت معنوی ♦️ موضوع: وضعیت شناسی در ایران 🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر نداقی ⏰ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰الی ۱۱:۳۰ 🔗 لینک حضور: https://vce.miu.ac.ir/mashhad6 https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/nastoouh
✅ همایش مجازی ؛ وضعیت شناسی و آینده پژوهی 🎙 سخنران 🔶 حجت الاسلام والمسلمین مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم ♦️ موضوع: وضعیت شناسی و آینده پژوهی در ایران 🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر موسوی ⏰ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵ 🔗 لینک حضور: https://vce.miu.ac.ir/mashhad6 https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/nastoouh
✅ همایش مجازی ؛ وضعیت شناسی و آینده پژوهی 🎙 سخنران 🔶 استاد جلالی؛ پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه ♦️ موضوع: وضعیت شناسی و آینده پژوهی در ایران 🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام علی سعیدی فاضل ⏰ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ 🔗 لینک حضور: https://vce.miu.ac.ir/mashhad6 https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/nastoouh
ارعاب و تهدید، ابزار فرقه‌ها ✍️یکی از کارآمدترین روش‌های فرقه‌ها برای نگه‌داشتن اعضا، ترساندن آن‌ها است. این ارعاب وجوه مختلفی از نوع و گرفته تا و روانی و جسمی را در بر می‌گیرد. ⚠️همیشه این تردید وجود دارد که در صورت عدم پذیرش تعالیم فرقه، عواقب وخیم مادی و معنوی در انتظار اعضا باشد. رهبران فرقه نیاز دارند افراد را وادارند تا باور کنند که هیچ جای دیگری نمی‌توانند رستگار شوند و اگر زمانی را ترک کنند، به سوی بدبختی خواهند رفت. این ساز و کار کنترل، بر پایه طراحی شده است تا افراد را در فرقه نگه‌ دارد و به رهبران فرقه عظیمی در برابر اعضا بدهد. 🔘 به عنوان یک تهدید به کار برده می‌شود و رفتار اعضا را از طریق ترس کنترل می‌کند. برخی از فرقه‌ها اعضای خود را از خطر بزرگی بیم می‌دهند که آن را خطر می‌نامند. آن‌ها همواره به اعضای فرقه تلقین می‌کنند که بیرونی‌ها مشتی حیوان بیشتر نیستند و شما هم اگر روزی از گروه جدا شوید، عاقبت‌تان مثل آن‌ها خواهد شد. 💣درست همان‌طور که اولیه موجب می‌شود که احساس گرمی، پذیرش و ارزشمند بودن در وجود فرد بیدار شود، محکوم شدن از طرف گروه و ترس و تهدید، اعضا را مملو از حس تردید نسبت به خود، گناه و شرمساری می‌نماید.¹ از طریق این‌گونه سوء‌استفاده روانی، افراد متقاعد می‌شوند که آنان تنها در صورتی نجات خواهند یافت که در داخل گروه بمانند. ۱.مارگارت تالر سینگر، فرقه‌ها در میان ما، صفحه ۱۵۷. https://eitaa.com/antihalghe
❌ گروهی از زنان و دختران در نیویورک با آغاز فصل گرما تصمیم گرفتند برای رهایی از نگاه‌های خیره و جنسی مردان به خود در مترو به جای لباس‌های تابستانی، تی شرت گشاد و بلند بپوشند. یکی از آنها می‌گویند نگاه خیره مردان یک احساس فیزیکی عذاب‌آور است. حتی اگر نبینم کسی به من خیره شده، آن را حس می‌کنم. هر بار که این پیراهن را نمی‌پوشم، پشیمان می‌شوم و به این فکر می‌کنم که سریع برگردم. این لباس ما را از نگاه‌های خیره در تابستان حفظ می‌کند. https://eitaa.com/antihalghe
📡نابود کننده یا احیاگر/ شبکه های اجتماعی چه بر سر افراد کم و سن وسال می آوردند؟ ↙️ تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر خانواده از بُعد معنوی و سبک زندگی قابل توجه است. بسیاری از افرادی که پرخاشگری و آسیب رساندن به دیگران را در کارنامه خود داشته اند، اثر پذیری خود از خشونت‌های رسانه را انکار نمی‌کنند. امروزه نوجوانان و جوانان بیش از همیشه تحت‌تأثیر فضای اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های نوین هستند. بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده، صفحات شبکه‌های اجتماعی فرزندانی که رفتارهای منفی با والدینشان دارند اغلب پر شده از مطالب غمناک یا خشم‌آمیز. ↙️محتواهای غیرمناسب و مروج سبک زندگی معنوی غلط بی حد و مرز و در قالب‌ها و رسانه‌های محتلف ارائه می‌شود و این قشر کاملاً هدفمند در معرض نوعی محتوا قرار می‌گیرند و در آینده نه چندان دور یک تغییر ارزشی نابهنجار( بدتر از شرایط حال) را در اکثریت جامعه ای که مخاطب رسانه‌ها هستند و الان نوجوان و کودک می‌باشند، خواهیم دید. ↙️شبکه‌های اجتماعی بر نحوه برقراری ارتباط، دریافت اخبار و به ‌اشتراک‌گذاری وقایع زندگی با دیگران تأثیر گذاشته‌اند. این فضای بدون مرز بر روش تربیتی نیز تأثیرگذار است. یکی از آسیب‌های اصلی فضای مجازی بحث مقایسه‌کردن است. افرادی که سفرهایشان، موفقیت فرزندشان، کادویی که به همسرشان یا دیگرا نمی‌دهند را به نمایش می‌گذارند. در این موقعیت مخاطب با همزاد پنداری خود را فاقد این نوع تعاملات می‌داند و لذا یک احساس خلأ و نداری در او هویدا می‌شود. ↙️برخی تمام انرژی و وقت و.. خود را می‌گذارند که آنان هم اینچنین نمایش‌هایی را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند تا به دیگران بگویند ما هم مسافرت‌ها و تفریحات خاص داریم. یا در بعد معنوی سعی کنند تظاهرات و رفتارهای معنوی و سبک زندگی خود را در معرض دید عموم قرار دهند. در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم که برخی زندگی با یوگا را تبلیغ می‌کنند یا تمام مسائل زندگی خود را به شبه معنویت قانون جذب گره زده‌اند. ↙️افرادی نشان می‌دهند که در زندگی از نیروها و مسائل ماورایی کمک می گیرند، فنگ شوئی، استفاده از دعا و طلسم و... از این نوع می‌باشد. عموما افراد موفقیت‌های ظاهری خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند و مشکلات و رنج و آسیب‌های خود را بیان نمی‌کنند؛ در نتیجه ممکن است دیگران با دیدن چنین مطالبی در فضای آنلاین احساس سرخوردگی و شکست کنند. ↙️شبکه‌های اجتماعی ممکن است این ذهنیت را ایجاد کنند که «بقیه از من بهتر هستند. یا والدین و دوست و... بهتری دارند و...» در حالی که مردم معمولا تجربیات شیرین یا گاها آرزوها و خرافات خود را در این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند. ↙️دلیلش هم ساده است؛ همه دوست دارند تصویر زیبایی از زندگی خود به نمایش بگذارند، غافل از اینکه همین موضوع می‌تواند استرس بقیه را افزایش دهد و آرامش روانی آن ‌ها را به هم بریزد. همچنین افرادی که در بحران هستند و دنبال راهکار برای برون رفت و رهایی از این مشکلات خود هستند، جذب این سبک‌ زندگی نابهنجار و معنوی غلط می‌شوند. https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/antisect
اقبال عجم بود قدم رنجه نمودید یک "فاطمه" هم قسمت ایران شده باشد ...❤️ 💞 (س)💞 💞 🌿اللهم عجل لولیک الفرج 💐 📎@mafam1392
⚠️⛔️« اِن اِل پی » یا روش برنامه ‌ریزی عصبی کلامی چیست⁉️ ♦️ «ریچارد بندلر» و «جان گریندر» روشی به نام «NLP» را ابداع کردند. ان.ال.پی، مخفف «Neuro Lingustic Programming» و به معنای برنامه‌ریزی عصبی کلامی می‌باشد.[1] 🔷 ابداع کنندگان این روش می‌گویند: انسان علاوه بر حواس پنج‌گانه، حس ششمی دارد که همان زبان درونی مغز ماست و به صحبت‌ها و گفت‌وگوهای ذهنی که با خود انجام می‌دهیم گفته می‌شود. 🔶 بندلر و گریندر از راهنمایی‌های فردی روانشناس که در زمینه هیپنوتیزم تخصص داشت، استفاده کرده و برخی راه‌کارها را در روش ابداعی خود استفاده کردند. 🔷 آن‌ها قائل بودند که از طریق این سیستم نه تنها تمامی مشکلات روان‌شناسی قابل حل است بلکه با تغییر دیدگاه‌های افراد از این طریق می‌توان انسان‌ها را به موفقیت و ثروت رساند. 🔶 حتی با شرکت در یک جلسه می‌توان افراد را درمان کرد. در ایران نیز افرادی وجود دارند که ادعا می‌کنند با این روش می‌توانند در مدت زمانی کوتاه، فرد را به اهداف بعید خود برسانند. 🔻 نقد و بررسی: 1️⃣ یکی از مشکلاتی که از این دست مباحث در بررسی علمی آن‌ها وجود دارد، عدم شفافیت آنان است. چرا که هیچ ضابطه‌ی مشخصی و روشنی ندارند. 🔶 شاید مشکل، ورود افرادی به نام استاد «NLP» در ایران باشد که اغلب بدون تحصیلات و تخصص آکادمیک مدعی آموزش روشی می‌شوند که از آن طریق، موفقیت و ثروت را در مدتی کوتاه وارد زندگی‌تان می‌کنند. 2️⃣ وقتی در پزشکی از علم یا درمان صحبت می‌شود، باید این موضوع را بررسی کرد که آیا استفاده از یک روش درمانی منتهی به درمان می‌شود یا نه❓ 🔶 آن‌چه در «ان ال پی» اتفاق افتاد، درمان به صورت موقت بوده است. استفاده از این روش که از طریق هیپنوتیزم بوده می‌تواند تا جاهایی کارآیی داشته باشد اما به صورت قطعی به درمان بیمار نمی‌پردازد. 🔷 فردی که به هیپنوتیزورها مراجعه می‌کرد ابتدا اطلاعاتی از زندگی شخصی‌اش گرفته می‌شود تا متوجه شوند به چه دلیلی به آن‌ها مراجعه کرده است . 🔶 برای مثال با مطرح کردن برخی سوال‌ها متوجه ترس، اضطراب و دیگر مشکلات روانی فرد می‌شدند. در این روش آن‌ها واکنش افراد به برخی تصاویر یا کلمه‌ها که یادآور تجربه ناخوشایند فرد مورد بررسی می‌کردند و به دنبال آن واکنش فرد نسبت به برخی اتفاق های خوب را نیز مورد توجه قرار می‌دادند. 🔷 مثلا از فرد می خواستند دریا را تصور یا یک روز تعطیل را در کنار دریا تصویرسازی کند و از این طریق احساس خوب به وجود آمده را به مشکل فرد تعمیم می‌دادند. 3️⃣ افراد باید در علم پزشکی و روانپزشکی توجه کنند که ما چیزی به نام راه میان‌بر نداریم. درمان به زمان و سختی نیاز دارد؛ یعنی انسان باید مشکلاتی را در راه درمان ببیند و پس از طی مراحلی بهبودی حاصل شود. 🔶 راه میان‌بر همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد مانند جمله‌هایی که به شما می‌گوید: «ما یک شبه شما را به موفقیت می‌رسانیم» یا «یک شبه شما را پولدار می‌کنیم» و ... 🔷 در واقع منظور از یک شبه همان مدت زمان کوتاه است اما به این نکته توجه کنید فردی که در یک یا چند جلسه و با استفاده از ارائه تکنیک‌هایی خاص می‌خواهد شما را به موفقیت و ثروت برساند چرا خود به چنین موفقیتی نرسیده و وقت خود را صرف صحبت کردن در مورد موفقیت و تکنیک‌های آن کرده است❓ 🔶 وقتی فردی به شما پیشنهادی می‌دهد که بسیار اغراق‌آمیز است حتما در مورد آن شک کنید چون ممکن است این روش باعث از دست رفتن انرژی و وقت شما یا به باد رفتن سرمایه‌تان شود و مهم‌تر از همه ممکن است شما را ناامیدتر و سرخورده‌تر کند. 4️⃣ ان اِل پی محصول تفکر اومانیستی (انسان‌مداری) در غرب است که در پی آن، دین و وحی از صحنه اجتماع کنار گذاشته شد و همه‌چیز با محور میل و خواستِ آدمی ارزش پیدا کرد. ♦️ خلاصه این‌که در چنین نگرشی، خدا به‌ظاهر انکار نمی‌شود، اما انسان‌ها به بی‌نیازی از خدا و آموزه‌های وحیانی دعوت می‌شوند و استمداد از قدرت‌های الهی و تمسک به دستورهای دینی جای خود را به «خود خدایی انسان» می‌دهد. 🔻پی‌نوشت: [1]. ان. ال. پی درمانی ساده، ایان مک دورمات و وندی جاگو، نسل نواندیش، تهران، ص 14. https://eitaa.com/antihalghe
🕗 زمان: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ✅ نشست چهارم: 🎙حجت الاسلام دکتر طاهری: وضعیت شناسی مسیحیت تبشیری در ایران ⏰ ساعت ۸الی ۹:۳۰ ✅نشست پنجم: 🎙حجت الاسلام دکتر کاشانی: آینده پژوهی مسیحیت تبشیری در ایران ⏰ ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ ✅نشست ششم: 🎙حجت الاسلام دکتر شهبازیان: وضعیت شناسی مدعیان دروغین مهدویت در ایران ⏰ساعت۱۴:۳۰ الی ۱۵:۳۰ ✅نشست هفتم: 🎙حجت الاسلام دکتر شهبازیان: آینده پژوهی مدعیان دروغین مهدویت در ایران ⏰ ساعت۱۶ الی۱۷:۳۰ لینک حضور: https://vce.miu.ac.ir/mashhad6 https://eitaa.com/antihalghe