4_6030530101043529277.pdf
7.64M
📗کتاب مقتل امام حسین که همه ی روضه خوانان و مداحان بر اساس این کتاب مقتل خوانی میکنند.🖤
📜 کتاب #لهوف
https://eitaa.com/antihalghe
🌷 شهید ایرانی کربلا!
🌹اسلم بن عمرو ترکی🌹
https://eitaa.com/antihalghe
🏴🏴پیشگوییهای کتاب مقدس درباره ذبیح فرات و سوختن خیمه ها
🔸🔸وقتی مسیحیان میخواهند این بشارتها را ثابت کنند از صفات و ویژگیهایی که به طور مبهم در کتاب مقدس آمده استفاده میکنند؛ اساسا بشارتها ادبیات مخصوص به خود را دارند. به ادبیات خاصی که برای بیان بشارتها در کتاب مقدس وجود دارد، ادبیات مکاشفهای یا ادبیات آپوکالیپتیکی گفته میشود، یعنی ادبیات همراه با ایهام و عبارات دوپهلو، اما رمزگذاری شده و دارای کدهایی که پس از مرور زمان بر خوانندگان این کتابها آشکار میشود.
🔸🔸مزامیر حضرت داوود (ع) در فصل ۷۴، بندهای پنج به بعد عبارتی دارد که به طور ضمنی قابل انطباق بر ماجرای کربلاست، آنجا که میگوید قدسهای تو را آتش زدند و مسکن تو را بیحرمت کردهاند که اشاره به آتش زدن خیمهها در روز دهم محرم ۶۱ هجری قمری دارد.
🔸🔸حضرت ارمیای نبی از پیامبران بنی اسراییل (ع)، کتابهایی آسمانی داشتند که امروزه دو قسمت از کتابهای عهد عتیق به ایشان اختصاص دارد. در کتاب نخست که به «کتاب ارمیا» مشهور است در فصل چهل و ششم عبارات جالب توجهی آمده است که از نهر فرات سخن میگوید و پیشگوییهایی را مطرح میکند و حوادثی که در اطراف این نهر اتفاق میافتد را بیان می کند.
🔸🔸از جمله در این کتاب آمده است که درباره مصر و لشکر فرعون که نزد نهر فرات بودند (منظور از مصر معنای واژگانی آن یعنی شهر است، نه مصر کشور معروف، زیرا در کشور مصر رود نیل واقع شده نه رود فرات) میگوید: «ای سواران! اسبان را بیارایید و سوار شوید و با کلاهخودهای خود بایستید، نیزهها را صیقل دهید، زرهها را بپوشید».
🔸🔸در عبارت پنجم میگوید: «چرا ایشان را میبینند که هراسان شده و به عقب باز میگردند». کنایه از شکست لشکر یزید است که در جنگهای پی در پی توان مقابله با یاران امام (ع) را نداشتند. ارمیای نبی همچنین میگوید: «شجاعان آنها خرد میشوند، زیرا ترس از هر طرف است» یعنی لشکر عمرسعد با هر حمله اصحاب امام (ع) در هراس میافتادند.
🔸🔸یا در عبارت ششم گفته میشود: «زورآوران آنها رهایی نیابند و به طرف شمال به کنار نهر فرات میلغزند و میافتند؛» کنایه از اینکه حتی پهلوان هم که باشند نمیتوانند از یاران سیدالشهدا(ع) بگریزند.
🔸🔸حال شاهد اصلی ما در عبارت دهم آمده است که میگوید: «آن روز، روزِ انتقام خداوند باشد که از دشمنان خود انتقام بگیرد» یعنی در آخرالزمان، امام عصر (عج) با همان شمشیر دودمهای که کتاب مزامیر میگفت از دشمنان خود انتقام میگیرند.
🔸🔸 ارمیای نبی در بخش بعدی آیه ده میگوید: «شمشیر، هلاک کرده و سیر میشود از خون ایشان و مست میشود، زیرا خداوند یهوه صبایوت در زمین شمال نزد نهر فرات ذبحی دارد.»
🔸🔸به این ترتیب میتوان گفت در کتاب مقدس مسیحیان به ذبح در کنار فرات اشاره شده است، چنانکه خداوند در قرآن کریم در آیه ۱۰۷ سوره مبارکه صافات «و فدیناه بذبحٍ عظیم» به ذبح عظیم اشاره میکند؛ اگرچه موضوع این آیه قربانی، حضرت ابراهیم (ع) است که قرار بود فرزندشان را در پیشگاه خدا قربانی کنند و گوسفندی از سوی خداوند فرستاده شد تا به جای حضرت اسماعیل قربانی شود، اما در روایاتی از امام هشتم (ع) در کتاب بحارالانوار، جلد ۱۲ ، صفحه ۱۲۴ و جلد ۴۴ صفحه ۲۲۵ به نقل از عیون اخبارالرضا (ع) و خصال شیخ صدوق آمده است که این آیه مبارکه در سوره صافات مربوط به امام حسین (ع) است. زیرا ذبیحی بزرگتر از سیدالشهدا(ع) در پیشگاه خدا نیست.
🔸🔸در اینجا در مییابیم این ذبح عظیم در کتاب مقدس و از زبان ارمیای نبی که در فصل ۴۶، عبارت دهم بیان میشود به ماجرای کربلا و ذبح عظیم در کنار فرات اشاره دارد، زیرا ما در تاریخ یهودیت و مسیحیت نداریم که ذبحی برایشان در کنار فرات رخ داده باشد، بجز آنچه در تاریخ کربلا نقل شده است.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴برگزاری عزاداری سیدالشهدا در کانادا
🔸مشتاقان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ونکوور کانادا، با راه اندازی دسته عزاداری و انجام راهپیمایی در تاسوعای حسینی، به سوگواری پرداختند.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴برگزاری روز حسین در نیویورک
🔹امسال هم مسلمانان توانستند برای یک روز با برگزاری سینهزنی و عزاداری در خیابانهای منهتن، پرچم اباعبدالله الحسین را برافرازند.
🔹سوگواران در دستههای عزاداری به سبک ایرانی؛ نهتنها برای امام غریبشان سینهزنی کردند، بلکه این گردهمایی به فرصتی تبدیل شد که آموزههای مکتب اباعبدالله را برای غربیها نیز روایت کنند.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شمر_زمانه_ات_را_بشناس
تصاویر مربوط به فعالیت گروهی پنجاه نفری از مدعیان دروغین آزادی که سعی داشتند در عاشورای ۲۰۱۸ با هلهله، رقص و فحاشی در حرکت سینه زنی تورنتو کانادا اخلال ایجاد کنند.
شیعیان عزادار به تاسی از امام خود به این گمراهان آب می دهند.
#حسین ع #محرم #عاشورا #عزاداری #کانادا
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وقتی مفتی #وهابی روی آنتن زنده، حقانیت امام #حسین علیه السلام را فریاد می زند
"هر کس در روز #عاشورا اندوهگین نباشد، #مشرک است"
بجز #اهلسنت حتی بعضی #وهابي ها نیز شیفته #امام_حسین (ع) هستند..
قابل توجه #شیعه_انگلیسی که بجای جذب همه مسلمانان و حتی جهانیان بر محور امام حسین به دنبال دفع و ستیزه است..
#عدنان_عرعور
قضاوت با شما...
https://eitaa.com/antihalghe
دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله در پایان سخنرانی شب عاشورا:
🔺امروز آمریکا و اسرائیل می خواهند خیمه ما را محاصره کنند، عمود این خیمه امام خامنه ای و مرکز آن جمهوری اسلامی ایران است که مانند خیمه امام حسین تحت محاصره قرار گرفته است. این خیمه ما، امام ما و حسین ماست. در این نزاع بی طرفی معنا ندارد یا باید با حسین باشی یا با یزید...ما تصمیم گرفته ایم که حسینی باشیم ...
🔺امشب و فردا به ترامپ و نتانیاهو اثبات می کنیم که تحت هر شرایط در کنار حسین می مانیم و اگر حسین زمان ما بگوید بیعت را از شما برداشتم، ما در میدان می مانیم و می گوییم: ای فرزند امام حسین تو را تنها نمی گذاریم.
https://eitaa.com/antihalghe
📝 نقد مقاله «آیینه عاشورا» نوشته محمدعلی طاهری
بسم الله الرحمن الرحیم
📌در این نوشتار قصد دارم به نقد مقاله آیینه عاشورا محمد علی طاهری بپردازم، اما قبل از آن نظر خوانندگان عزیز را به دو مقدمه مهم جلب میکنم تا بتوانند به دید روشنی از آنچه در پی خواهد آمد، دست یابند:
🔺1. تفکر التقاطی چیست؟
التقاط در لغت به معنای برچیدن و از زمین برداشتن است و تفکر التقاطی اصطلاحی است که به نحوهای خاص از اندیشیدن اطلاق میشود، اهل اندیشه و نظر این سخن را که "هر اندیشمندی شایسته است در حوزه تخصصی خود به اظهار نظر بپردازد" میستایند و معتقدند: "آنجا که مباحث رنگ تخصصی به خود میگیرد، باید از کارشناسان هر فن نظرخواهی کرد". ولی گاه در مقام عمل کسانی یافت میشوند که بدون توجه به قاعده عقلانی فوق در زمینههای گوناگون که قطعأ همگی آنها در حوزه تخصص ایشان نیست، به اظهار نظر میپردازد. اینگونه افراد از میان دیدگاههایی که در هریک از زمینههای مختلف ارائه شده، نظری را پسندیده و برمیگزینند و بدون توجه به زیرساختهای فکری دیدگاه گزینششده، مجموعهای از نظریات را به عنوان تفکر خویش انتخاب و به دیگران عرضه میکنند که گاه با اندکی دقت، ناهمگونی و حتی تناقض در میان اجزای این تفکر بهراحتی قابل شناسایی است.
به عنوان نمونه از مطالعاتی که در زمینه روانشناسی، جامعهشناسی، سیاست، حقوق، فلسفه، عرفان، دین و... داشتهاند، مجموعهای از نظریات که هریک برگرفته از گرایش خاصی است، فراهم میآورند؛ البته این مجموعه بر اساس سنجشهای دقیق و موشکافی در زیربناهای فکری نظریهها و درنظرگرفتن سازگاری و ناسازگاری آنها به دست نیامده، بلکه آنچه به مذاق این تدوینکننده خوشتر آمده، قبول شده و در کنار سایر نظریات قرار گرفته است.
بزرگترین اشکال اینگونه اظهارنظرهای غیرکارشناسانه، ناسازگاربودن آنها با یکدیگر است که به دلیل همین ناسازگاری در اجزاء یا حتی تناقض میان آنها نمیتواند مجمو عهای منسجم از افکار صحیح پدید آورد.
بنابراین "تفکر التقاطی" در اصطلاح عبارت است از مجموعهای از نظریات که از گرایشهای متفاوت و گاه متناقض برگرفته شده و در کنار هم گرد آمده است و چون بنیانها و زیرساختهای این گرایشها و نظریات ناهمگون یا در مقابل هماند (به عنوان نمونه، برخی برخاسته از مکاتب "انسانمحور یا اومانیسم"، برخی برخاسته از مکاتب "خدامحور"، برخی برگرفته از گرایش مبتنی بر "اصالت فرد"، برخی برگرفته از گرایشهای مبتنی بر "اصالت جمع"، پارهای برآمده از "لیبرالیسم" و سکولاریسم" و پارهای مبتنی بر "دینمحوری "هستند)، دارندگان تفکر التقاطی گاه به ورطه پلورالیسم و نظریه "همهصدقی ادیان و اندیشهها" درافتادهاند.
در جامعه اسلامی ما نیز بهویژه در قرن اخیر، این تفکر (تفکر التقاطی) میان کسانی که قوت فکر و قدرت تحقیق علمی لازم را ندارند، رایج شده است. کم نیستند کسانی که از یکسو مسلماناند و در مقام سخن حاضر نیستند دست از تمامیت اسلام و عقاید دینی بردارند، اما از سوی دیگر سخت شیفته نظریات دیگران در زمینههای مختلفاند و در عین حال نه در مسائل دینی تخصص لازم را دارند و نه در همه زمینههایی که در آن به اظهار نظر پرداختهاند.
🔺1-1. مفهوم "اجتهادبهرأی" در اسلام
در روایات اسلامی نیز تعبیری به عنوان "اجتهادبهرأی" وجود دارد که عبارت است از پیشداوری و تمایلات شخصی در استنباط.
انسان قبل از پژوهش در هر مسألهای ممکن است دارای یک سلسله پیشینه ذهنی و تمایلات شخصی باشد که اگر در مقام تحقیق آنها را کنار نگذارد، نتیجه بهدستآمده از پژوهش بالطبع ناب و بیپیرایه نخواهد بود؛ از این رو دخالتدادن برخی انگیزههای درونی مانند شهرتطلبی، کسب محبوبیت و جایگاه اجتماعی یا منافع شخصی در برداشت از دین که انسان را وامیدارد تا به گونهای احکام و معارف دینی را توجیه و تفسیر کند که در نهایت به نفع خواستههای نفسانی او باشد؛ نه برداشت بیطرفانه و حقیقتطلبانه از آن. نتیجه این اجتهادبهرأی، بدعت در دین و برداشت التقاطی از مفاهیم و منابع دینی است و این نظریات نوعأ از مکاتب و گرایشهای غیر دینی و یا حتی ضد دینی در ذهن فرد حاصل میآید؛ وگرنه اگر اینها نیز برآمده از دین و بخشی از آن بودند، هرگز نمیتوانستند با بخشهای دیگر در تنافی باشند.
🔺2-1. تفکر التقاطی و اجتهادبهرأی در اندیشههای طاهری
متأسفانه آقای محمدعلی طاهری دارای چنین تفکری است و این تفکر بهروشنی در کتابها و آموزههای کتبی و شفاهی ایشان در عرفان حلقه دیده میشود که جای بحث مفصل دارد. از آنجا که ایشان تخصصی در مباحث دینی و علوم اسلامی ندارد، واردشدن ایشان به این حوزه، این تفکر را در ذهن او ایجاد کرده و به برداشتهای غلطی از مفاهیم دینی دچار شدهاند (مانند واردشدن ایشان در حوزههای دیگر از جمله پزشکی، روانشناسی، عرفان،