eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
279 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
👈معرفی کتاب نگرشی بر آراء و اندیشه های اشو ⭕️این کتاب توسط محمد تقی فعالی به رشته تحریر درآمده ودر تهران توسط سازمان ملی جوانان به سال 1388چاپ شده است. ✍🏻نویسنده در این اثر و در سه فصل به زندگی نامه و اندیشه های اشو می پردازد. مولف در فصل اول👈 به زندگی نامه، آثار و عوامل تاثیر گذار نظر دارد. 👈 در فصل دوم، اندیشه ها و دیدگاه های اشو در حوزه های مختلف تنظیم گشته و پیش رو قرار گرفته است. 👈فصل سوم با رویکردی انتقادی مبانی، مؤلفه ها و شاخصه های تفکر اشو را هدف قرار داده، سعی دارد کاستی ها و آسیب های اندیشه های وی را برملا سازد. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 شهید رجایی: من هشدار می‌دهم، این‌ها خوره‌های انقلابند. خواه جاهل باشند، خواه مغرض.⚠️ 💠 به مناسبت سالروز شهادت شهیدان 🌷رجایی و باهنر🌷، بخشی از سخنان مهمّ شهید رجایی را پیرامون انجمن حجّتیّه و تفکّرات ، تقدیم می نماییم. ایشان در یکی از سخنرانی‌هایشان که در سمینار جهاد سازندگی بوده است، می گویند: 📢 « باید افتخار کنیم به وجود چنین امامی و اصرار کنیم در این که هیچ کس در هر شرایطی باشد حق ندارد ذرّه‌ای حرفی بزند که مردم را از موضع تبعیّت امام ، پائین بیاورد. یک جمله معترضه هست که من تقاضا و اصرار دارم به این که امام را به عنوان رهبر جامع، نه رهبر سیاسی، نه رهبر مذهبی تنها، از هرکسی بالاتر در این انقلاب باید مطرح کرد. اینطور نیست که ما داریم این شخصیّت را به امام می‌دهیم، ما اصرار کنیم که مبادا این نعمت را از ما بگیرند. بسیار هستند افرادی که می‌خواهند اجتماعی که در مقابل امام جمع می‌شد، این اجتماع را جای دیگر هم جمع بکنند و بعد بگذارند جلوی همدیگر، این دقیقاً خیانت است.⚡️ اگر چه در آینده تاریخ خواهد گفت ولی ما باید بدانیم که آنچه در تاریخ به عنوان انحراف صورت گرفته، دیگر نمی‌گذاریم تکرار بشود. هم ملّی گرایان خائنی که اولین بار نیست به فکر شکست اسلام افتاده‌اند بلکه بارها این تجربه را تکرار کرده‌اند، هم آنها در صدد هستند، هم مقدّس‌های خشک مزخرفی که در طول تاریخ مبارزه یک شعار انحرافی دادند و میگویند امام رهبر سیاسی آن آیت الله هم رهبر مذهبی.❗️ من هرگز در برابر مراجع عظام تقلید کوچکترین سخنی ندارم.⛔️ مبادا خدای نکرده اینجور فکر شود که ما به فکر مسأله [اعتراض به تفاوت نگرش ها در] مرجعیّت هستیم، این مسئله اصلاً مطرح نیست. امّا من به شما عرض کنم اولین بار که به عنوان رئیس دولت به همراه هیأت دولت خدمت حضرت آیت الله العظمی آقای گلپایگانی رسیدیم، می‌دانید جمله اوّلشان به عنوان یک مرجع آگاه چه بود؟ گفتند: ✅ "آقای نخست‌وزیر، هیئت محترم دولت، شما را سفارش می‌کنم به موقعیّت امام." خیال نکنید که مراجع خودشان مطّلع نیستند. این دقیقاً جمله‌ای است که ایشان به ما توصیه کردند که رهبری امام را مراقب باشید. حالا آنوقت یک دسته‌ای پیدا می‌شوند می‌گویند که بله امام رهبر سیاسی، ما در مسائل مذهبی از دیگری هم می‌توانیم تقلید کنیم، اینها دقیقاً منحرفند. تازه هم نیست که پیدا شدند. آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد می‌کشیدند☠، این‌ها می‌رفتند ثابت کنند که بهائیّت بر حق است یا باطل است و ⚡️دقیقاً در مقابل مبارزه قرار گرفته بودند.⚡️ باز دو مرتبه سرو کلّه شان پیدا شده، جلسه تشکیل می‌دهند و حرف می‌زنند.⚠️ انحراف قطعی صد درصد هست. اگر کسی در رابطه با انقلاب مسأله دیگری غیر از امام را مطرح کند خواه ملّی‌گرا باشد، خواه مقدّس مذهبی باشد، برای ما مسئله انقلاب منفکّ از امام امکان ندارد. ♦️ از هر طرفی یک خوره به جان این انقلاب افتاده، من هشدار می‌دهم... این‌ها خوره‌های انقلابند، خواه جاهل باشند، خواه مغرض باشند. از نظر اثر عملی هیچ فرقی نمی‌کند. من اگر یک مشت به صورت یک نفر بزنم درد خودش را دارد، حالا من از روی جهل زده باشم یا از روی غرض زدم فرق نمی‌کند. یعنی چه که ما بیائیم در این شرایط که دنیا انقلاب ما را به امام می‌شناسد، ما خودمان امام را تکّه‌تکّه‌اش کنیم!؟ انقلاب باید رسالت خودش را نه تنها در محتوای تفکّر و مکتب حفظ کند، بلکه حتماً باید در رهبری هم حفظ کند. و ما هر گروهی به هر شکلی که بخواهد در این انقلاب رخنه کند و از داخل به انقلاب لطمه بزند در مقابلش می‌ایستیم. خوب، حرف ما روشن است، آنچه باعث تضعیف انقلاب می‌شود از نظر ما فرق نمی‌کند، خداپرست باشد🕌 یا شاه‌پرست باشد👑 یا استالین‌پرست🇨🇳 باشد یا هر گروهی که در تضعیف انقلاب بخواهد نقش پیدا کند، نابودش می‌کنیم.» 📚 منبع: روزنامه جمهوری اسلامی،61/3/29، ص7 ✔️ توضیحات و نکات مهمّی در این سخنان وجود دارد که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت. 🆔 @hojjatiye
مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا کلیه شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس 096380 و مراجعه به سایت پلیس فتا، بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با کارشناسان پلیس ‌فتا ارتباط برخط برقرار نموده و موارد ذیل را گزارش نمایند: • کلاه‌برداری اینترنتی(اعلام درگاه‌های بانکی جعلی/ و...) • مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی • حملات سایبری(هک و...) • برداشت غیرمجاز از حساب بانکی • اعلام تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی برقراری ارتباط تلفنی با مرکز فوریت‌‌های سایبری یکی از آسان‌ترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با پلیس فتا است و افسران حاضر در این مجموعه به صورت 24 ساعته در حال خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شکایت‌های مردمی نیز رسیدگی لازم را انجام می‌دهند. https://eitaa.com/antihalghe
🔺آیا میتوان شبه‌جنبش‌های معنوی را فرقه نامید⁉️ ♦️ شبه‌جنبش‌های معنوی در ابتدا به عنوان فرقه تلقی می‌شدند. فرقه نوعی بار مفهومی منفی دارد که اختلاف، تفرقه و هنجارشکنی را تداعی می‌کند. 🔷 در قلمرو مسائل دینی و معنوی، فرقه‌ها اعتقادات عمومی را پشت سر می‌گذارند و سنت‌های مقبول را در هم می‌شکنند.[1] 🔶 اما بسیاری از شبه‌جنبش‌های معنوی، خود را دینی ارزیابی نمی‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را با چارچوب‌های دینیِ مشخص سنجید و چنین گفت که آن‌ها از برخی اصول اسلام یا برخی اصول مسیحیت عدول کرده‌اند. 🔷 همچنین جنبه‌های جدایی‌طلبانه‌ای که معمولا در فرقه‌های مذهبی دیده می‌شود، در بسیاری از آن‌ها وجود ندارد، بلکه برعکس می‌کوشند خود را در چارچوب جامعه تعریف کنند. 🔻 مارگارت تالر سینگر، پیشرو در تحلیل آسیب‌شناسی فرقه‌هاست و می‌کوشد با رویکردی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مفهوم فرقه را تعریف کند. ویژگی‌هایی که او برای یک فرقه توضیح می‌دهد، از این قرار است:[2] 🔹 رهبری مستبد 🔸 ساختار سلسله مراتبی قدرت 🔹 مغزشویی یا استفاده از تکنیک‌های مجاب‌سازی 🔶 این سه ویژگی در مجموع می‌تواند معرّف یک فرقه باشد. فقدان هرکدام از آن‌ها موجب خروج موضوع از تعریف فرقه می‌شود. 🔷 در این میان ویژگی سوم از اهمیت بیشتری برخوردار است. سینگر به موضوع مجاب‌سازی یا مغز‌شویی به تفصیل پرداخت و هفت راه‌کار برای انجام عملیات مغزشویی معرفی کرد: 1️⃣ فریب: از طریق آراستن ظاهر فرقه و پنهان نگه‌داشتن عملکردها و اعتقادات واقعی، افراد را می‌فریبند و به فرقه جذب کنند. 2️⃣ ویژه‌سازی: القای رهبران فرقه به اعضا که تنها در تشکیلات آن‌ها و با اطاعت از دستورهای آن‌ها نجات می‌یابند. 3️⃣ ایجاد ترس: ترس همیشگی اعضا از رهبر فرقه و تشکیلات؛ زیرا رهبر مدعی اقتدار مستقیم از جانب خدا برای کنترل تقریبا تمام شئون زندگی فرقه است و افراد حق اعتراض و پرسش ندارند. 4️⃣ بمب‌باران عشق و کنترل روابط: برای هر عضو جدید، به سرعت دوستانی انتخاب می‌کنند و به تدریج به او می‌فهمانند که مخالفت با فرقه سبب از دست‌دادن تمام دوستان تازه‌اش می‌شود. از سوی دیگر سعی می‌کنند ارتباطات گذشته فرد را با دوستان و حتی خانواده قطع کنند. 5️⃣ کنترل اطلاعات: به عضو فرقه تلقین می‌کنند که مطالب و اطلاعات خارج از فرقه، غیرواقعی و شیطانی است و فقط باید به آن‌چه در فرقه فرا می‌گیرد، اعتماد کند. 6️⃣ ساختار گزارش‌دهی: اعضا موظف‌اند مراقب هم باشند و گزارش وضعیت یکدیگر را به مراتب بالاتر فرقه ارائه دهند. 7️⃣ کنترل زمان: با ملاقات‌ها، فعالیت‌ها و مأموریت‌های طولانی، اعضا را مشغول نگه می‌دارند تا فرصتی برای تفکر، کسب اطلاع از سایر راه‌ها و تردید در عقاید و آرمان‌های فرقه نداشته باشند. 🔶 موضوع مغزشویی مورد نقدهای فراوانی قرار گرفته است. البته این کارها کم‌وبیش در برخی شبه جنبش‌های معنوی انجام می‌شود؛ اما در یک خانواده یا گروه‌های فرهنگی و اجتماعی سالم نیز ممکن است کمی از این برنامه‌ها و شیوه‌ها اجرا شود تا اعضاء با تمرکز و آرامش فکری به سوی اهداف مشترک حرکت کنند. ♦️ به هرروی انسان‌ها دارای شعور و اختیار هستند و می‌توانند در هر مرحله‌ای تصمیم بگیرند و به عضویت فرقه درنیایند و یا از آن جدا شوند؛ چنان‌چه بسیاری از افراد پس از مدتی از فرقه‌ها جدا می‌شوند و به مخالفت با آن می‌پردازند.
♦️ بنابراین به نظر می‌رسد که تعریف مارگارت تالر سینگر از فرقه با تأکیدی که بر مغزشویی، گزارش‌دهی، کنترل زمان و سایر شاخص‌های فرقه دارد، برای اطلاق به شبه‌جنبش‌ها چندان قابل دفاع نیست. 🔷 البته ممکن است مواردی از شبه‌جنبش‌های معنوی برخی از این ویژگی‌ها را داشته باشند یا شواهدی مبنی بر مغزشویی در برنامه‌های آن‌ها دیده شود؛ اما بسیاری از آن‌ها این ویژگی‌ها را ندارند. 🔶 بنا بر تعریفی که ازفرقه ارائه می‌شود، آن‌ها اقلیتی جدا از جامعه هستند که افکار و ارزش‌های خود را متفاوت و در غالب موارد در تعارض با جامعه ارزیابی می‌کنند و به همین علت نوعی از انزوای اجتماعی در رویکرد و رفتار آن‌ها دیده می‌شود و اعضاء از درون فرقه کنترل شده و روابط آن‌ها با خارج فرقه بسیار محدود است. 🔷 اما شبه‌جنبش‌های معنوی برخلاف فرقه‌ها اهل انزوا نیستند و برای رسیدن به مقبولیت اجتماعی تلاش می‌کنند. آن‌ها می‌کوشند زیست اجتماعی کاملی داشته باشند و از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای زیاد استفاده می‌کنند تا افکار و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. 🔶 آن‌ها افکار عمومی را با ایده‌ها و دیدگاه‌های خود آشنا می‌کنند؛ بدون این‌که قصد به عضویت درآوردن کسی را داشته باشند. با او وارد گفت‌وگو می‌شوند و همین که افراد با ایده‌ها و افکار آن‌ها آشنا شوند برایشان رضایت‌بخش است. 🔷 از کسی نمی‌خواهند تا عضویت رسمی آن‌ها را بپذیرند؛ اگرچه ممکن است فضایی برای این کار باز کرده باشند و به صورت داوطلبانه فرصت‌های ویژه‌ای برای همکاری یا آموزش دیدن افراد فراهم کنند. 🔶 تفاوت مهم دیگر این است که فرقه‌ها باورنامه و برنامۀ خاصی را دنبال می‌کنند، ولی شبه‌جنبش‌ها در بسیاری از موارد مطالب مشابهی را ارائه می‌دهند. 🔷 در واقع حذف یک شبه‌جنبش چیزی را از جامعه کم نمی‌کند و شبه‌جنبش‌های دیگری هستند که همان مطالب را با کمی تفاوت به مردم ارائه دهند. 🔶 می‌توانیم بگوییم شبه‌جنبش‌های جایگزین‌پذیر هستند و برخلاف فرقه‌ها در افکار و ارزش‌های خود منحصر به فرد نیستند. 🔷 این دو ویژگی یعنی تلاش برای «مقبولیت اجتماعی» و «جایگزین پذیری»، شبه‌جنبش‌های معنوی را به صورت یک جریان فرهنگی در آورده است که مجموعه‌ای از ایده‌ها و تفسیرهای خاص انسان و جهان و ارزش‌های معنوی را ارائه می‌دهند. 🔶 نگرشی که به تدریج در جامعه گسترش می‌یابد و شبه‌جنبش‌های گوناگون مثل موج‌های متوالی می‌آیند و می‌روند و در مسیر عبور آن‌ها این نگرش‌ها و ارزش‌های معنوی رسوب می‌کند. ♦️ این جریان فراگیر فرهنگی که از طریق رسوخ و رسوب، تغییراتی را در نگرش‌های معنوی مردم ایجاد می‌کنند، نمی‌توانیم فرقه بنامیم و شاید، شبه‌جنبش‌های معنوی، نام مناسبی برای آنان باشد. پی نوشت: [1]. جامعه‌شناسی دین، همیلتون، 1377، ترجمه محسن ثلاثی، تهران، تبیان، ص 339-341. [2]. Margaret Thaler, lalich, Janja .Singer, 1996 https://eitaa.com/antihalghe
«بسم الله الرحمن رحیم» با سلام به اطلاع می رساند مجمع فرق و ادیان در نظر دارد شبکه سراسری مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در حوزه زنان، متشکل از بانوان فعال در عرصه مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در کشور، راه اندازی کند. لذا از خواهرانی که در دوره های نقد فرقه های انحرافی شرکت کرده و در این زمینه مشغول و یا علاقه مند به فعالیت هستند، دعوت می شود به عضویت واحد خواهران مجمع فرق و ادیان درآمده و در این زمینه همکاری نمایند. افراد علاقه مند، مشخصات خود را به آی دی زیر ارسال نمایند. میرزاییان @f_Mirzaeeyan
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در 9 سال اخیر که وارد عرصه مقابله با عرفان های کاذب خصوصا عرفان حلقه شدم، مطالب و منابع این فرقه رو بصورت علمی و مستدل نقد کردیم و بارها از اعضاء و مسترهای حلقه درخواست پاسخ به سوالات و نقدها رو داشتیم، اما طاهری(سرکرده فرقه عرفان حلقه) و مسترهای حلقه نه تنها پاسخی ندادند بلکه تلاش کردند با تهدید و تخریب منتقدین رو ساکت کنند، متاسفانه در بین اعضاء فرقه هم با بیان مطالبی غلط و غیر علمی وانمود کردند نقدها رو پاسخ دادند. کلیپ ارسالی یکی از 5 برنامه زنده من در شبکه جهانی ولایت است که به تناقضات آموزه های حلقه پرداختم و درخواست داشتم در حین پخش برنامه مسترها از خودشون دفاع کنند اما دریغ از یک پاسخ به نقدها... مرداد 96،قم، شبکه جهانی ولایت، برنامه زنده ناگفته های ادیان https://eitaa.com/antihalghe
⛔️کلاه‌برداری آقامیری؟! ♨️کدومتون مریض شدید، برای درمان به اروپا نرفتید؟ آگه رفتید با پول کی رفتید؟ پول از کجا میارید شما؟ من شونزده جا کار می‌کنم یه زندگی خودم رو نمی تونم درست اداره کنم؟ شما از کجا دارید؟ اگه دین رو خرج کردید برای دنیا، چرا دنیاتون آباد نشد؟ کاش حداقل دنیا رو آباد می‌کردید می‌گفتیم گور بابای آخرت! بابا! دنیا و آخرتمون رو به باد دادید. ❗️جملات بالا تازه‌ترین جملات سید عسل فروش، حسن آقامیری است که در پیج اینستاگرامش منتشر کرده است. ✍🏻 با خود فکر می‌کردم در این متن محدود، کدام مغالطه او را توضیح بدهم؟ از کدام بی‌انصافی و بی‌مروتی او حرف بزنم؟ کدام سیاه نمائی ناجوانمردانه‌اش را توضیح دهم؟ ✍🏻 به این نتیجه رسیدم به‌جای پرداختن موردی به صحبت‌های او، روش ناجوانمردانه او را باید نقد کرد. ✍🏻 روشی که در آن به‌وسیله ابهام گویی، کلی‌گویی، تسری جز به‌کل، مبالغه، مظلوم‌نمایی و حتی دروغ، ذهن مخاطب را تسخیر می‌کند. مواردی که ذکر شد در همین بیانات اخیر او به‌صورت کاملاً واضح به چشم میخورد. ✍🏻 آقامیری با آب و تاب شرق را به غرب می‌دوزد و درست بعد از اینکه اعتماد مردم را جلب کرد و کلیپ‌هایش بازدید میلیونی داشت، شروع به تبلیغ کسب‌وکار عسل فروشی‌اش می‌کند! ⁉️این عسل فروشی است یا کلاه‌برداری؟ ✍ https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ ترویج خداناباوری در ایران اسلامی ☑️ اومانیسم در مهمترین و پرکاربردترین تعاریف در مقابل خدامحوری قرار می گیرد و با انسان گرایی هم معنا می شود. در واقع اومانیسم به نوعی هم زمان با جدائی از خداوند است و هر چقدر انسان گرایی در منطقه ای رشد یافته است خدامحوری در آن منطق با کاهش روبرو شده چرا که انسان‌گرایی و خداگرایی در طول تاریخ دو مفهوم رقیب بوده‌اند. 🔸 این شکل‌گیری و بها دادن به اومانیسم به هر اندازه بیشتر شده است در طرف مقابل و به دلیل همان هم زمانی و عدم اتحاد با خدامحوری، گسترش خداگرایی و توجه به خداوند نیز کم و کمتر شده است. این همان نکته ای است که که به خوبی در عرفان های بدلی و شبه معنویت های غربی و شرقی هویداست. ☑️ سراسر نوشته ها و گفته های سران عرفان های کاذب در مدل اوشو، وین دایر، کوئیلو، اکنکار، مروجان قانون جذب، یوگا و... رنگ و بوی انسان محوری دارد و یا در پوشش همزمان توجه به خداوند انسان را در کنار خدا قرار می دهد و به ترویج این تفکر می پردازد. ▫️ با نیم نگاهی به مخاطبان داخلی و خارجی عرفان های دروغین و پیروان شبه معنویت ها این مهم را به وضوح می توان مشاهده کرد که دیگر آنان آن نگاه قادر مطلق بودن خداوند، حکیم بودن خداوند و .... را ندارند و در نهایت هر چه بیشتر این نوع شبه معنویت ها گسترش می یابند از توجه به معنویت اصیل و خدامحوری کاسته می شود. ↙️ این تفکر شرک آمیز ساخته و پرداخته غرب که انسان جایگزین خداوند شود موضوعی است که به صورت قابل دسترس و سهل، امروزه در پوشش کلاس های موفقیت، قانوت جذب، تفکر برتر و... متاسفانه در حال ترویج است و باید برای آن چاره ای اندیشید. موضوعی که یقینا با هویت ایرانی و اسلامی ما که زبانزد عالم به توحید و خدامحوری بوده ایم هیچ هم خوانی ندارد به جهت تاریخی و اعتقادی در این مرزو بوم جایگاهی نداشته است. https://eitaa.com/antihalghe
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاش کردم مسلمانی را مسیحی کنم، اما خودم مسلمان شدم حتما ببینید... https://eitaa.com/antihalghe