eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
277 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸اومانیسم الحادی؛ محور کلیدی شیطان‌پرستی مدرن است. در انسان‌گرایی الحادی کوشش می‌شود تا با نفی خداوند و تئیزم، انسان به عنوان خدای این جهان معرفی گردد. این اومانيسم الحادی به شکلی رادیکال و گستاخانه توسط شیطان پرستان تبلیغ می‌شود. آن‌ها می‌گویند: «من از نسلی هستم که جرأت دارد به وجود خدا شک کند. بر توانایی او شک کند. نسلی که جرات دارد او را نقد کند، او را انکار کند... چه کسی تو را خدا نامید؟ چه کسی تو را به این درجه منسوب کرد؟ از کجا آمدی؟ کجا زاده شدی؟ چه کسی تو را آفرید؟ جز این که انسان تو را آفرید.»⁉️ 🔸این سخنان گستاخانه تنها از فقر فکری و فلسفی شدید آنتوان لاوی حکایت می‌کند که بدون دانستن معنای واقعی ممکن و واجب، بیهوده می‌کوشد تا ممکن‌الوجودی چون انسان را از فقر امکان ذاتی برهاند و به مقام واجب‌الوجودی برساند. 🔸طرح فرقه‌ای با این مبانی اگر چه ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، امّا پدیده‌ای متناقض و یا ناسازگار با دوران مدرن نیست. مدرنیته؛ اصلی‌ترین بستر و فرصت مناسب برای طرح و نشر را به آن فرقه داده است. ⚠️فرصتی که در تمام ابعاد فرهنگی، هنری و اجتماعی به شیوع تفکر شیطان‌پرستی کمک کرد تا تمام تولیدات مکتوب، نمایشی، فلسفی، ادبی و سینمایی را به خدمت بگیرد و در پوسته دروغین آزادی و رهایی انسان، به ترویج زوال اخلاق، بی‌بندوباری و انکار خداوند پرداخت. https://eitaa.com/antihalghe
🔸فرقه شیطان پرستی مدرن در سال ۱۹۶۶ در سانفرانسیسکو به موجودیّت و فعالیّت خود رسمیت بخشید. فرقه‌ای که در بستر تاریخی خود دیرینه‌ای در تاریخ جادوگری و ارتباط با شیاطین دارد که به مدد مدرنیته؛ در مبانی فرهنگی، اجتماعی، فلسفی و تصویری گسترش پیدا کرد. 🔸 شیطان‌پرستی مدرن پدیده‌ای ابتدا به ساکن و یا دفعی و آنی در جهان نبوده است بلکه غباری چند صد ساله را بر پیشانی دارد؛ که توانسته است برای خود جایی باز کند و چندان چیز غریبی برای غربیان آن‌گونه که برای شرقیان است، نباشد. ⁉️و امّا یک پرسش مهم: اینک جهان را چه شده است که دوباره شیطان جان گرفته و سر از هزار توی پنهان و آشکار دین، فلسفه و هنر جهان مدرن و پست مدرن در آورده است؟ 🔸 بازگشت مجدد و پر رنگ شیطان در آمریکا و کشورهای اروپایی از فرقه‌های اجتماعی گرفته تا سینمای هالیوود و موسیقی‌های متال و راک و... داستان را از صرف یک فرقه انحراف و ضاله با چند موزیک ویدئو فراتر می‌برد. 🔻پاسخ این پرسش در مفهوم: اپوکالیپس (Apocalypse) یا آخرالزمان نهفته است. 🔸نگاهی به تورات و باب مکاشفات يوحنای انجيل مسأله را روشن می‌کند. سال‌هاست، دین يهود مدعی است که آن مسیحی که ظهور کرد، مسيح دروغین بود و مسیح منجی در آخرالزمان ظهور خواهد کرد و دین مسیحیت که معتقد است مسیح پس از به صلیب کشیده شدن به آسمان عروج کرد تا در ظهوری دیگر به زمین باز گردد؛ در انتظار مسیحای آخرالزمان به سر می‌برند و هر از گاهی تاریخی برای ظهور او تعیین می‌کنند. آخرین تعیین وقت‌ها، سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ بود که آن را سال پایانی جهان می‌دانستند. 🔸نبرد آرماگدون؛ به عنوان نبرد هسته‌ای نهایی و پایان جهان نامیده شده که پس از آن مسیح برای تشکیل یک حکومت جهانی باز می‌گردد. در مکاشفات يوحنای انجیل برای این ظهور علائمی نظير: احداث هيكل سليمان، تخریب مسجد‌الاقصی، بازگشت اسرائيل و يهود به ارض موعود مطرح شده که یکی از علائم مهم؛ ظهور شیطان و آنتی کرایس(دجال، ضد مسيح) است که مردم را به طرف خود می‌کشاند و شیطان‌پرستی و ابتذال و اباحیگری را رواج می‌دهد. ⚠️این علائم و مراحل در مجموع به هفت مرحله می‌رسند که با نبرد آرماگدون در صحرای مکیدو پایان می‌یابند. 🖌یعقوبیان، محمدحسن 📚نقد و بررسی شیطان‌پرستی مدرن، صفحه ۱۳۲ https://eitaa.com/antihalghe
از آسمان قدوسیان آواز کردند درهای رحمت را دوباره باز کردند در موسم میلاد یاس باغ عصمت در باغ جنت بلبلان آواز کردند. میلاد حضرت فاطمه(س) و روز تجلیل از مقام مادران زهرایی و هفته بزرگداشت جایگاه زن مبارک 🌷🌷🌷🌺🌺🌺
⛔️⛔️ تناقضات یک لذت جوی منحرف(بخش اول) یکی از فریبکارترین فرقه های مطرح در دایره شبه معنویت ها فرقه اوشو است که سبکی کاملا غیر اخلاقی در معنویت جویی دارد. 🔻 اوشو به مانند بسیاری دیگر از سران عرفان های کاذب معنویت جویی را مترادف با لذت جویی بی قید و شرط می داند اما در این موضوع گرفتار تناقضاتی است که در بخش اول نوشتار به موضوع لذت جویی پرخطر و در بخش دوم به تناقضات گفته های وی اشاره می کنیم. ▪️ او انسان را به بهره بری و درک تمام لذات دنیا فرا می خواند و به پیروان خود این درس را می دهد که نیاز نیست در این راه تقیدی داشته باشند و منحصر باشند!! اوشو این راه را برای رسیدن به کمال آدمی مهم می داند! 🔻 با توجه به این مسئله اگر فردی بخواهد در مقابل هوس ها و خواهش های نفسانی بایستد، اگر کسی بخواهد شهوات نفسانی و غیر اخلاقی خود را کنترل کند در مقابل لذت جویی ایستاده است و لاجرم از درک کمالات به دور خواهد بود!! 👈 اوشو می‌گوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دست رستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیک‌اند، زیرا این تنها راه شناخت پدیده‌های اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشان‌گر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آماده‌اید که با تپش‌های آن، هماهنگ شوید. اگر پرنده‌ای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس می‌کند که آواز، از عمیق‌ترین مرکز هستی‌اش، به بیرون، انعکاس می‌یابد… رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. می‌توانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آن‌ها نباشید.» 🔻 در واقع از نظر اشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آن‌ها است که به کمال، راه می‌یابد. او می‌گوید: «لذت‌جویی، پُلی برای رشد و کمال است.» این رویکرد هیچ تناسبی با اخلاق نداشته و مانعی اصلی در رسیدن به معنویت الهی است. 📌 پی‌نوشت: - تائوئیسم و عرفان شرق دور، ج ۲، ص ۲۰۵ - راز، ج2، ص ۱۰۴ ▫️ ادامه دارد... https://eitaa.com/antihalghe
«بسم الله الرحمن رحیم» با سلام ! به اطلاع می رساند مجمع فرق و ادیان در نظر دارد شبکه سراسری مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در حوزه زنان، متشکل از بانوان فعال در عرصه مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در کشور، راه اندازی کند. لذا از خواهرانی که در دوره های نقد فرقه های انحرافی شرکت کرده و در این زمینه مشغول و یا علاقه مند به فعالیت هستند، دعوت می شود به عضویت واحد خواهران مجمع فرق و ادیان درآمده و در این زمینه همکاری نمایند. افراد علاقه مند، مشخصات خود را به آی دی زیر ارسال نمایند. فاطمه میرزاییان @f_Mirzaeeyan
☑️☑️ اوشو همه را با خود به منجلاب می کشاند... (بخش دوم) ▪️ در شماره قبل درباره نکته انحرافی تعلیمات اوشو که کمال انسانی را در لذت طلبی و لذت جویی می داند و برای آن هم حد و حصری قائل نیست نکاتی مطرح شد. اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذت‌گرایی می‌داند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که می‌دانم، همه آن‌هایی که شناخت پیداکرده‌اند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بوده‌اند!! (1) 🔻 در واقع می‌توان گفت سبک ابداعی اوشو کاملاً لذت‌گراست که انسان را به بهره‌وری افراطی از لذت‌های دنیوی سفارش می‌کند و بر اساس آن، اینگونه به پیروان خود القا می کند که تمام لذات زودگذر حتی نوع غیر اخلاقی برا رسیدن به کمال مناسب است!! ▪️ به زعم اوشو حال اگر انسان با این امیال نفسانی و لذت جویی و خوش‌گذرانی‌ها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است! 🔻 هر چند گفته های این سرکرده عرفان کاذب بی مبنا و پر از مغالطه و انحراف است اما در کمال‌خواهی شیطانی و حیوانی اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده می‌شود. ▪️ ناسازگاری درونی را می‌توان این‌گونه بیان کرد: اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمت‌های آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرورفتن در لذت‌های آنی و زودگذر انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد، درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی می‌کند. ثانیاً: غرق شدن در رفاه و بی بندوباری جنسی، مساوی است با احساس پوچی. اوشو در سخنان خود رفتار غربی‌ها را نقد کرده و می‌گوید: «علت خودکشی‌های فراوان در غرب، غرق شدن غربی‌ها در آسایش است؛ زیرا همه‌چیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی می‌کنند.» 🔻 حال جالب است که او افراطی گری غربی ها در لذات را نقد می کند و از سویی در دستوراتش انسان را سریع‌تر از همه‌چیز به‌سوی پوچی پیش می‌برد! 👈 اما ناسازگاری بیرونی را می‌توان چنین گفت که؛ کمال‌جویی و سعادت خواهی، یکی از گرایش‌های فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخ‌گویی به این گرایش و زدودن نقص‌ها و دست‌یابی به کمال‌ها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود. 📌 ولی از دیدگاه اوشو، کمال‌خواهی و سعادت‌طلبی، همان بهره‌وری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجه‌ای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت. (2) 📚 پی‌نوشت: 1. الماس‌های اوشو ، ص ۱۳۷. ص ۲۴۶ 2. بخشی برگرفته از سایت موسسه بهداشت معنوی و کتاب سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، ص ۱۳۸. https://eitaa.com/antihalghe