❓چرا معنویت های نوظهور، پرجاذبه هستند؟
☯️هجمه شبهعرفان های شرقی و غربی و انزوای عرفان اسلامی
دهه ۷۰ شمسی، مصادف بود با سیل ترجمه و ورود معنویت های وارداتی نوظهور به کشور. این برهه زمانی را باید دوران اقبال جهانی و رونق این گونه جریان های معنوی کاذب در سراسر جهان به شمار آورد که کشور ما نیز از سایرین مستثنی نبود و خیلی زود اسامی چون «کارلوس کاستاندا، دون خوان، پائولو کوئیلو، اشو، پال توئیچل و به دنبال آن، برایان تریسی و ویندایر و...» بر سر زبان ها افتاد و ردپای آثار آن ها در بازار نشر پیدا شد.
☮️برخی از این عرفان واره های نوپدید، منشأ جریان هایی نیز شدند و بعضی فرصتطلبان با دستمایه قرار دادن مبانی فکری و تعالیم آن ها، جریان هایی –به ظاهر- معنوی و انحرافی بنیان نهادند و گروهی را نیز همراه با خود به انحراف کشاندند؛ جریان هایی چون «راه معرفت»، «رام ا...» و «عرفان کیهانی یا حلقه» که آثار برخی هنوز هم از دامان جامعه، زدوده نشدهاست. به هر حال با گذشت یه دهه و عیان شدن آسیب های این فرق و کتب، روشنگری هایی صورت گرفت و چاپ و نشر این قبیل آثار انحرافی در کشور ممنوع شد. اما امروز با گذشت بیش از دو دهه، با واقعیتی تلخ مواجه هستیم و آن اقبال برخی مخاطبان به این گونه معنویت های کاذب است. هنوز هم آثار اشو و پال توئیچل در بازار زیرزمینی رونق دارد، کتاب های کوئیلو و تریسی هم که نقل هر محفل است!
⁉️پرسش این است که چرا با وجود عیان شدن باطن انحرافی و باطل این جریان ها و آسیبهای آن ها، هنوز هم شاهد گرایش و جذب افراد بدان هستیم؟ شاید وقت آن رسیده که یکبار برای همیشه نقطه ضعف خود را عدم ارائه عرفان اسلامی به صورت کاربردی و جذاب، پذیرفته و برای مرتفع ساختن این ضعف، آگاهانه و با تمام توان اقدام نماییم. حقیقت آن است که تا زمانی که ما –اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی- نتوانیم عرفان اسلامی و معنویت را آنگونه که الگوهای راستینش عرضه داشتند، برای جامعه امروزی و متناسب با نیازهای آن ارائه دهیم، «پائولوکوئیلو و اشو و تریسی»ها همچنان میان جوانان تشنه معنویت دست به دست می شوند(فقط قالب ها متفاوت است؛ گاهی مکتوب و زمانی در فضای مجازی).
#نقد_عرفان_های_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
16.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ «دختر ایران» محصول جدید زامیر منتشر شد
🌸 به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، نماهنگ «دختر ایران» منتشر کرد.
🎙️با نوای عبدالرضا هلالی و سجاد محمدی با همراهی گروه سرود شمیم یاس و گروه همآوایی بانوان هوران
▫️کارگردان : علی زمانی
▫️تهیه کننده : حسین فراهانی
▫️شاعر : سجاد محمدی
▫️مدیر تصویر برداری : پیمان امیری
▫️شعر و ملودی: سجاد محمدی
▫️آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی : آریا شمس
هشتک #دختر_ایران را در فضای مجازی با این سرود زیبا منتشر کنید.
#دختر_ایران
#دختر_زهرا س
#حضرت_معصومه س
https://eitaa.com/antihalghe
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥توضیحات شخص کرهای، درباره سبک زندگی رویایی که سریالهای این کشور از خودش برای مردم جهان،به ویژه نوجوانان میسازه
❌هرچیزی که در سریال میبینید فیکه
همه مردم کره شبیه بیتیاس نیستن
کی پاپ ظاهر خوبی داره، ولی کلی داستان بد پشتپردهش هست
https://eitaa.com/antihalghe
✅ #افتتاحیه همایش مجازی فرق و جریان های انحرافی؛ وضعیت شناسی و آینده پژوهی
🎙 سخنرانان:
🔶 حجت الاسلام سعیدی فاضل رئیس پژوهشکده بین المللی امام رضا علیه السلام
🔶 حجت الاسلام دکتر غفوری نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مشهد
🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر پناهی
⏰ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۸ الی ۹:۳۰
🔗 لینک حضور:
https://vce.miu.ac.ir/mashhad6
https://eitaa.com/antihalghe
https://eitaa.com/nastoouh
#نشست_اول
#روز_اول
✅ همایش مجازی #فرق_و_جریانهای_انحرافی؛ وضعیت شناسی و آینده پژوهی
🎙 سخنران
🔶 حجت الاسلام والمسلمین دکتر #عرب؛ مدیر مسئول موسسه بهداشت معنوی
♦️ موضوع: وضعیت شناسی #معنویتهای_نوپدید در ایران
🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر نداقی
⏰ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰الی ۱۱:۳۰
🔗 لینک حضور:
https://vce.miu.ac.ir/mashhad6
https://eitaa.com/antihalghe
https://eitaa.com/nastoouh
#نشست_دوم
#روز_اول
✅ همایش مجازی #فرق_و_جریانهای_انحرافی؛ وضعیت شناسی و آینده پژوهی
🎙 سخنران
🔶 حجت الاسلام والمسلمین #روزبهانی مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم
♦️ موضوع: وضعیت شناسی و آینده پژوهی #بهائیت در ایران
🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر موسوی
⏰ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵
🔗 لینک حضور:
https://vce.miu.ac.ir/mashhad6
https://eitaa.com/antihalghe
https://eitaa.com/nastoouh
#نشست_سوم
#روز_اول
✅ همایش مجازی #فرق_و_جریانهای_انحرافی؛ وضعیت شناسی و آینده پژوهی
🎙 سخنران
🔶 استاد جلالی؛ پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه
♦️ موضوع: وضعیت شناسی و آینده پژوهی #تصوف در ایران
🔹 دبیر علمی: حجت الاسلام علی سعیدی فاضل
⏰ زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰
🔗 لینک حضور:
https://vce.miu.ac.ir/mashhad6
https://eitaa.com/antihalghe
https://eitaa.com/nastoouh
ارعاب و تهدید، ابزار فرقهها
✍️یکی از کارآمدترین روشهای فرقهها برای نگهداشتن اعضا، ترساندن آنها است. این ارعاب وجوه مختلفی از نوع #ماورایی و #الهیاتی گرفته تا #حذف_فیزیکی و #شکنجههای روانی و جسمی را در بر میگیرد.
⚠️همیشه این تردید وجود دارد که در صورت عدم پذیرش تعالیم فرقه، عواقب وخیم مادی و معنوی در انتظار اعضا باشد. رهبران فرقه نیاز دارند افراد را وادارند تا باور کنند که هیچ جای دیگری نمیتوانند رستگار شوند و اگر زمانی #فرقه را ترک کنند، به سوی بدبختی خواهند رفت. این ساز و کار کنترل، بر پایه #ترس طراحی شده است تا افراد را در فرقه نگه دارد و به رهبران فرقه #قدرت عظیمی در برابر اعضا بدهد.
🔘#انحصارگرایی به عنوان یک تهدید به کار برده میشود و رفتار اعضا را از طریق ترس کنترل میکند. برخی از فرقهها اعضای خود را از خطر بزرگی بیم میدهند که آن را خطر #حیوانیت مینامند. آنها همواره به اعضای فرقه تلقین میکنند که بیرونیها مشتی حیوان بیشتر نیستند و شما هم اگر روزی از گروه جدا شوید، عاقبتتان مثل آنها خواهد شد.
💣درست همانطور که #بمباران_محبت اولیه موجب میشود که احساس گرمی، پذیرش و ارزشمند بودن در وجود فرد بیدار شود، محکوم شدن از طرف گروه و ترس و تهدید، اعضا را مملو از حس تردید نسبت به خود، گناه و شرمساری مینماید.¹ از طریق اینگونه سوءاستفاده روانی، افراد متقاعد میشوند که آنان تنها در صورتی نجات خواهند یافت که در داخل گروه بمانند.
۱.مارگارت تالر سینگر، فرقهها در میان ما، صفحه ۱۵۷.
https://eitaa.com/antihalghe
❌ گروهی از زنان و دختران در نیویورک با آغاز فصل گرما تصمیم گرفتند برای رهایی از نگاههای خیره و جنسی مردان به خود در مترو به جای لباسهای تابستانی، تی شرت گشاد و بلند بپوشند.
یکی از آنها میگویند نگاه خیره مردان یک احساس فیزیکی عذابآور است. حتی اگر نبینم کسی به من خیره شده، آن را حس میکنم. هر بار که این پیراهن را نمیپوشم، پشیمان میشوم و به این فکر میکنم که سریع برگردم.
این لباس ما را از نگاههای خیره در تابستان حفظ میکند.
#حجاب
#توهم_غربی
#حجاب_فرهنگ_دانایی
https://eitaa.com/antihalghe
📡نابود کننده یا احیاگر/ شبکه های اجتماعی چه بر سر افراد کم و سن وسال می آوردند؟
↙️ تاثیر شبکههای اجتماعی بر خانواده از بُعد معنوی و سبک زندگی قابل توجه است. بسیاری از افرادی که پرخاشگری و آسیب رساندن به دیگران را در کارنامه خود داشته اند، اثر پذیری خود از خشونتهای رسانه را انکار نمیکنند. امروزه نوجوانان و جوانان بیش از همیشه تحتتأثیر فضای اینترنت، شبکههای اجتماعی و فناوریهای نوین هستند. بر اساس پژوهشهای انجامشده، صفحات شبکههای اجتماعی فرزندانی که رفتارهای منفی با والدینشان دارند اغلب پر شده از مطالب غمناک یا خشمآمیز.
↙️محتواهای غیرمناسب و مروج سبک زندگی معنوی غلط بی حد و مرز و در قالبها و رسانههای محتلف ارائه میشود و این قشر کاملاً هدفمند در معرض نوعی محتوا قرار میگیرند و در آینده نه چندان دور یک تغییر ارزشی نابهنجار( بدتر از شرایط حال) را در اکثریت جامعه ای که مخاطب رسانهها هستند و الان نوجوان و کودک میباشند، خواهیم دید.
↙️شبکههای اجتماعی بر نحوه برقراری ارتباط، دریافت اخبار و به اشتراکگذاری وقایع زندگی با دیگران تأثیر گذاشتهاند. این فضای بدون مرز بر روش تربیتی نیز تأثیرگذار است. یکی از آسیبهای اصلی فضای مجازی بحث مقایسهکردن است. افرادی که سفرهایشان، موفقیت فرزندشان، کادویی که به همسرشان یا دیگرا نمیدهند را به نمایش میگذارند. در این موقعیت مخاطب با همزاد پنداری خود را فاقد این نوع تعاملات میداند و لذا یک احساس خلأ و نداری در او هویدا میشود.
↙️برخی تمام انرژی و وقت و.. خود را میگذارند که آنان هم اینچنین نمایشهایی را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند تا به دیگران بگویند ما هم مسافرتها و تفریحات خاص داریم. یا در بعد معنوی سعی کنند تظاهرات و رفتارهای معنوی و سبک زندگی خود را در معرض دید عموم قرار دهند. در فضای مجازی مشاهده میکنیم که برخی زندگی با یوگا را تبلیغ میکنند یا تمام مسائل زندگی خود را به شبه معنویت قانون جذب گره زدهاند.
↙️افرادی نشان میدهند که در زندگی از نیروها و مسائل ماورایی کمک می گیرند، فنگ شوئی، استفاده از دعا و طلسم و... از این نوع میباشد. عموما افراد موفقیتهای ظاهری خود را در معرض دید دیگران قرار میدهند و مشکلات و رنج و آسیبهای خود را بیان نمیکنند؛ در نتیجه ممکن است دیگران با دیدن چنین مطالبی در فضای آنلاین احساس سرخوردگی و شکست کنند.
↙️شبکههای اجتماعی ممکن است این ذهنیت را ایجاد کنند که «بقیه از من بهتر هستند. یا والدین و دوست و... بهتری دارند و...» در حالی که مردم معمولا تجربیات شیرین یا گاها آرزوها و خرافات خود را در این شبکهها به اشتراک میگذارند.
↙️دلیلش هم ساده است؛ همه دوست دارند تصویر زیبایی از زندگی خود به نمایش بگذارند، غافل از اینکه همین موضوع میتواند استرس بقیه را افزایش دهد و آرامش روانی آن ها را به هم بریزد. همچنین افرادی که در بحران هستند و دنبال راهکار برای برون رفت و رهایی از این مشکلات خود هستند، جذب این سبک زندگی نابهنجار و معنوی غلط میشوند.
#عرفان_کاذب #سبک_زندگی
https://eitaa.com/antihalghe
https://eitaa.com/antisect
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی مفام
اقبال عجم بود قدم رنجه نمودید
یک "فاطمه" هم قسمت ایران شده باشد ...❤️
#ڪریمہ_اهل_بیٺ💞
#میلاد_حضرت_معصومه(س)💞
#روز_دختر #مبارڪ_باد💞
🌿اللهم عجل لولیک الفرج 💐
#مفام
📎@mafam1392