🔰جنایات ابلهانه
🔹شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زدهاید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید، و نمیدانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست.
📅 امام خمینی(ره) | ۹ تیر ۱۳۶۰
🦊 @antirobah
🔴مخالفت با نهضت از ابتدا!
فعّالیّتهای انجمن حجتیّه در حدود ده سال آغازین، در کلّ قابل دفاع بود.
امّا از آغاز نهضت امام، شیخ محمود حلبی(مؤسس انجمن) به بهانه هایی همچون تقیّه در برابر رژیم و یا اشتغال به مبارزه با بهائیّت، نه تنها با نهضت همکاری ننمود، بلکه به تدریج ابراز مخالفت نمود.
به عنوان نمونه، شیخ محمود حلبی در ماجرای لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی از جانب امام دعوت به موضعگیری شد، امّا سکوت کرد! بر علیه قیام ۱۵ خرداد سخنرانی نمود و پس از تبعید امام، برای دولت و مسئولین امنیّتی (ساواک) دعا کرد!!
📕 (آیتالله جعفری همدانی به روایت اسناد ساواک، ص۲۷)
🦊 @antirobah
🔘انزوا و کناره گیری ممنوع
♻️ ماهیت حوزۀ تراز #انقلاب_اسلامی با اشراف عالمانه بر مسائل روز در عرصه ملی و بین المللی عجین است. تلاش برای تاثیرگذاری در مسائل منطقه ای و بین المللی از بایسته هایی است که برکات زیادی برای جوامع بشری به ارمغان خواهد آورد.
♻️ منظومۀ فکری #امامین_انقلاب سرشار از ستاره هایی است که نور آنها ما را از طرفی به سمت بصیرت افزایی آحاد جوامع بشری در راستای افشای ماهیت خباثت بار استکبار جهانی و از سویی دیگر به سمت ترویج اسلام سیاسی سوق می دهد.
♻️ اگر چه ورود در این عرصه باعث کینه توزی دشمنان علیه #حوزه_های_علمیه می شود؛ اما #حوزۀ_تراز_انقلاب_اسلامی از چنین دشمنی هایی واهمه ندارد و با کسب عزت و احترام از درگاه خداوند متعال، هرگز از رسالت انقلابی خود دست بر نخواهد داشت.
♻️ولِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنينَ وَلٰكِنَّ المُنافِقينَ لا يَعلَمونَ
📝رحا
🦊 @antirobah
⭕️ زندگی دلیل میخواهد
💢 یکی از بزرگترین مشکلات قشر مذهبی جامعه ما در برخورد و مواجهه با اتفاقات مختلف، این است که اجازه تجربه به نسل بعد از خود را نمیدهد و توقع دارد تا نسل بعدی مکتب نرفته و خط ننوشته نگاری باشد که به غمزه مسئله آموز صد مدرس بشود.
💢 وقتی توقع پیامبری از نسل بعدی داشته باشیم و برای امر تربیت؛ مدیریت گفتار، برخورد و ساختار بینشی را حفظ نکنیم، آرام آرام نسلی بی تفاوت، بیگرایش و خسته از برخوردهای سخت و تکراری بارآوردیم که از ما دور میشوند.
💢 نسل تربیت یافته در مکتب فکری ما، زمانی که فاصله گرفت و گفتمان انقلاب اسلامی را پله پله نیاموخت، دلزده میشود و فضا را خالی میکند و این یعنی از بین رفتن بزرگترین سرمایه اجتماعی!
💢 حالا من!به عنوان مسئول و متولی نهاد بالادستی برای اینکه بخواهم هیبت خود را حفظ کنم، از آرمانهایم کوتاه میآیم و برای پر کردن این خلاء از تکنیک #جذب استفاده میکنم و این شروع سقوط گفتمانی است.
💢 هر گاه سرمایه اجتماعی یک جامعه بیشتر از آنکه محصول #تربیت باشد، محصول جذب بشود، خروجی آن شترگاوپلنگی است به نام شترمرغ که وقتی از او بخواهی که تخم کند، میگوید که شتر است و چون بخواهی که بار ببرد، زبان میگشاد که مرغ است.
💢 در نتیجه عدم توجه به آینده به همراه نداشتن ادبیات گفتمانی در فضای تبلیغ در عرصه جنگ نرم و شناختی سبب میشود که بانگ رحیل را بازخوانی کنیم، این عاقبت مجموعههای فرهنگی فشل به خصوص در #بسیج خواهد بود. اتفاقی که اگر برادران ما در سپاه عاقل باشند و با چشمانی باز ببینند، متوجه میشوند که رخ داده است.
💢 زندگی دلیل میخواهد و مسیر؛ مربی وظیفهاش ارائه این دو به متربی است. مربی زمانی به وظیفهاش میتواند عمل کند که فکر همه چیز را بکند. اقتصاد، زندگی آینده و ... ما چقدر دلیلهایمان برای زندگی خوب انقلابی را به نسل بعد منتقل کردیم؟
آیا توان گفتوگو را از دست دادیم و به منولوگ رسیدیم و اصلا همدیگر را نمیفهمیم یا اینکه برای رسیدن به راه تلاش میکنیم.
📝پونز
🦊 @antirobah
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #امام_خمینی(ره): همه نیروها، در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص #حضرت_رضا(ع) هستند.
🔅 امیدواریم که این #جمهوری_اسلامی بر اسلامیت خود باقی باشد تا ظهور حضرت #بقیة_الله تا ما مسائل را در محضر ایشان حل کنیم.
🦊 @antirobah
⚡️رابطه انجمن حجتیه و سازمان مجاهدین
🔶عدهای از بچههای سازمان مجاهدین، قبلا در انجمن حجتیه بودند. افراد فعالشان در سازمان یارگیری شدند. مبارزه آنغها به این شکل بود که مثلا پپسی نمیخوردند. کانادا میخوردند.
🔸انجمنی ها میگفتند: وقتی ما میخواهیم با بهائیت مبارزه و مباحثه کنیم، لباسهای نیکو میپوشیم، کراوات میزنیم، ادکلن مصرف میکنیم تا نگویند اینها مرتجع هستند.
🔸از بعضی جهات سازمان هم مثل انجمن عمل میکرد. مثلا میگفتند ما باید علم مارکسیسم را بخوانیم، چون تنها راه مبارزه را مارکسیستها دارند. آمدند علمش را بیاموزند، اعتقاداتشان را هم از دست دادند.
🔸اعتقاداتشان این بود که جوهر مبارزه ما سه گروه است. اول سلطنت، بعد صهیونیسم و بعد هم امپریالیسم. هر کس با هر ایدهای با این سه گروه مبارزه کند، دوست ماست. به همین دلیل کسی جرأت نداشت در زندان با مارکسیستها بحث کند. میگفتند: ما دشمن مشترک داریم و نباید با هم درگیر شویم تا دشمن سوء استفاده کند.
🔸اگر کسی در زندان با مارکسیستها مخالفت می کرد، طرد میشد.
📙کتاب خاطرات اسدالله تجریشی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی - گروه تاریخ (تدوینگر)، تهران، ۱۳۸۷، ص۶۶
🦊 @antirobah
❗️دیدگاه اخباریزدهی انجمن حجتیه
از قديم الايام افرادي بوده و هستند که به منظور حفظ جايگاه رفيع ائمه اطهار عليهم السلام در کسب معرفت، به اشتباه کساني را که حرفي جديد در حوزه معارف ديني - ولو با پايبندي تام و تمام به نقل - ميزدند کافر و نجس معرفي ميکردهاند. علي الخصوص فلاسفه و عرفاي اسلامي آماج اصلي اين هجمهها از سوي اخباريون بودهاند.
تلاش اخباريون و همفکران آنان از جمله #انجمن_حجتیه و #تشیع_انگلیسی عموماً بر اين بوده است که به ظاهر متون اسلامي عمل بکنند و تاجاي ممکن از شناسايي منشأ صدور احکام پرهيز کنند. به همين دليل حکمي که حضرت امام رضوان الله تعالي عليه درباره عدم حرمت شطرنج صادر فرمودند بعضا مورد طعن اين طيف قرار گرفت، در حالي که استدلال حضرت امام رضوان الله تعالي عليه اين بود که ائمه اطهار با يک تکه چرم و چند تا مهره مشکلي ندارند، بلکه مصلحت عدم ترويج قمار در جامعه اسلامي بوده است که باعث تحريم شطرنج شده است.
🦊 @antirobah
2.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اسلام دست ما افتاده، و مع الاسف بعضی از ما با او بازی میکنند!
🎙 #امام_خمینی:
💬 اگر ما اسلام را بر خلاف آن طوری که هست نمایش بدهیم به خارج، این شکست اسلام هست. نه یک معصیت، قضیه معصیت نیست. این از سیدالشهدا کشتن بدتر است! سیدالشهدا برای اسلام خودش را به کشتن داد.
🦊 @antirobah
🔴اگر «انسان کامل» نمیتوانیم باشیم لااقل «انسان متعادل» باشیم
🔹اشتباه نکنیم که فقط یک ارزش را بگیریم و ارزشهای دیگر را فراموش کنیم. ما نمیتوانیم در همه ارزشها قهرمان باشیم، ولی در حدی که میتوانیم، همه ارزشها را با یکدیگر داشته باشیم.
🔸اگر «انسان کامل» نیستیم، بالاخره یک «انسان متعادل» باشیم. آن وقت است که ما به صورت یک مسلمان واقعی در همه میدانها درمیآییم.
📚شهید مطهری، انسان کامل، ص۵۰
🦊 @antirobah
🔸شکایت انجمن از انقلابیون و ارتباط با ساواک
در برخی خاطرات، ردپای ارتباط انجمن با ساواک، کاملاً مشهود است. انجمن حجتیه، افراد انقلابی را به ساواک معرفی میکرد، چراکه نهضت انقلاب را قبول نداشت و حکومت پهلوی را پذیرفته بود. حال آنکه حکومت پهلوی، مأمن و جولانگاه بهائیانی بود که انجمن، داعیه مبارزه با آنها را داشت.
«افسری به نام آقای نراقی که اصالتاً اهل کاشان بود، معاونت اطلاعات شهربانی همدان را بر عهده داشت. او از سلسله ملااحمد نراقی بود. به او گفتم: «تو که از آن ریشهای، چگونه این لباس را پوشیدهای و به شاه خدمت میکنی؟» پس از تذکرات و مؤاخذات درباره کار و فعالیت خود، آقای نراقی با جدیت - ابتدا تند و جدی، سپس نرم و ملایم- از من خواست که منبر انجمن را قبول کنم. وقتی اتاق خلوت شد و غیر از من، او و آقای مقدسیان، کسی حضور نداشت، به وی گفتم: «سؤالی میکنم اگر دلت خواست جواب بده، اگر هم نخواستی جواب نده؛ چه کسی از ما شکایت کرده تا ما را دستگیر کنید؟»
گفت: «انجمنحجتیه همدان»، گفتم: «آن ساعتی که برای منبر دعوتم کردهاند، کار دارم، برنامه دارم، نمیتوانم بروم.» بالأخره او را قانع کردیم و برگشتیم. اگر با صراحت میگفتیم که با انجمن مخالفیم و به هیچوجه در مجلس آنها شرکت نخواهیم کرد، چه بسا مجلس ما را در همدان تعطیل میکردند.»
📖 خاطرات حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، تابستان 1382، ص 145.
🦊 @antirobah
📌صدور فتوا و بیان احکام بگونهای که باب میل #هیئتیها باشد
🔻یکی از دلایل جذب جوانان هیئتی به بیت صادق شیرازی صدور فتواهای مربوط به احکام عزاداری و یا شعائر حسینی است، به گونه ای که قریب به اتفاق فتواهای ایشان بیش از فتوای مراجع دیگر باب میل هیئتی هاست.
❗️تأیید فوری هر شعیرهای که به تازگی و از کانالهای گوناگون به جمع شعائر می پیوندند و یا تأکید فراوان به حفظ موضوعیت و ماهیت شعائری که بسیاری از علمای حاضر بر طبق شرایط کنونی تحریم نمودهاند از جمله محورهای ثابت ایشان در خصوص احکام عزاداری است.
🚫آنجا که مراجع نسبت به عملی در خصوص عزاداری حکم به جواز می دهند صادق شیرازی بدون هیچ اضافاتی حکم به استحباب(بالاتر از جواز) میدهد و آنجا که مراجع حکم تحریم را با دلایلی که از احکام ثانویه بر میشمرند صادر میکنند صادق شیرازی حکم به استحباب مؤکد کرده و سلسله مطالبی نیز دربارهی اهمیت دفاع از #شعائر حسینی بیان میکند که بیشتر جنبهی وعظ و منبر دارد تا ادله ی شرعی!
#هیئت
#تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
⚡️حاج منصور ارضی: من به مرحوم سید جواد ذاکر گفتم...
🔸بايد مراقب باشيم كه شعرها به جاي وصف و مدح اهل بيت(ع) به حاشيه نپردازد و وهم و خيال را به خورد مستمع ندهد.
🔸در انتخاب الفاظ، واژه ها و کلمات شعری و ادبی افراط و تفريط نبايد باشد؛ برخي همچنان به طور افراطي از الفاظي چون "مي"، "ساقي" و "گدا" و ... استفاده مي كنند و سبك خيال و وهم را رواج مي دهند كه این صحيح نيست.
🔸من در آن دوران به مرحوم سيد جواد ذاكر نيز پيغام دادم كه اين كارها را نكن اما او گوش نداد. گفتم به او كه اين كارها و الفاظ شايد براي خودت مشكلي ايجاد نكند اما قطعا براي برخي مشكل ساز خواهد شد. هنوز هم كه با برخي صحبت مي كنيم آن دوران را بر سرمان مي كوبند./ عقیق
🦊 @antirobah