eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در دین ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ آیا دستگاه امام‌حسین(ع) جدا از دستگاه خداوند است؟ 🔊شهید مطهری (قدس سره) 🦊 @antirobah
📌صدور فتوا و بیان احکام بگونه‌ای که باب میل باشد 🔻یکی از دلایل جذب جوانان هیئتی به بیت صدور فتواهای مربوط به احکام عزاداری و یا شعائری حسینی است، به گونه ای که قریب به اتفاق فتواهای ایشان بیش از فتوای مراجع دیگر باب میل هیئتی هاست. ❗️تأیید فوری هر شعیره‌ای که به تازگی و از کانال‌های گوناگون به جمع شعائر می پیوندند و یا تأکید فراوان به حفظ موضوعیت و ماهیت شعائری که بسیاری از علمای حاضر بر طبق شرایط کنونی تحریم نموده‌اند از جمله محورهای ثابت ایشان در خصوص احکام عزاداری است. 🚫آنجا که مراجع نسبت به عملی در خصوص عزاداری حکم به جواز می دهند صادق شیرازی بدون هیچ اضافاتی حکم به استحباب(بالاتر از جواز) می‌دهد و آنجا که مراجع حکم تحریم را با دلایلی که از احکام ثانویه بر می‌شمرند صادر می‌کنند صادق شیرازی حکم به استحباب مؤکد کرده و سلسله مطالبی نیز درباره‌ی اهمیت دفاع از حسینی بیان می‌کند که بیشتر جنبه‌ی وعظ و منبر دارد تا ادله ی شرعی! 🦊 @antirobah
🔘ای برادر نهروان در پیش روست 🔸خطرها همه از نیت‌ها، سر می زند و البته خطرهای دینی بسیار مهم‌تر از خطرهای دنیاییست. همین خطرهاست که سبب می‌شود فرمانده لشگر حضرت علی‌علیه ‌السلام قاتل حضرت سید الشهدا‌ علیه‌ السلام بشود. 🔸عمر سعد نیز به همین سادگی جنگ با امام حسین‌ علیه ‌السلام را قبول نمی ‌کرد؛ اما صبح عاشورا، اول نماز صبح را خوانده و بعد صدا زد: ای لشگریان خدا! بر اسبانتان سوار شوید، بشارت باد بر شما بهشت! 💬حضرت ایت الله مصباح یزدی، ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ 🦊 @antirobah
شهیدآیت‌الله‌محمدباقرصدر: از خداوند خواستارم‌ ما را چنان‌ نکند «که‌ اهداف‌ِ "حسین‌؏" را بِکُشیم درحالی‌ که‌ بر او می‌گرییم!» 🦊 @antirobah
⭕️ انقلابی‌های کوفه پس از دست کشیدن از آرمانهای انقلاب شان نائبِ امامشان را اعدامِ انقلابی کردند! 👤 حسن رحیم پور ازغدی 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرّ اسرائیل را از این جهان کم میکند؛ دست سردار حسین... دست سردار حسین... به یاد حاج قاسم عزیز... 🦊 @antirobah
🔴 جریان ازدواج حضرت قاسم(سلام الله علیه) در شب 6 محرم 🔸 برای عروسی یا به قول خودشان عقد، حجله و حنابندان می‌گذارند و «کِل» می‌کشند و کارهایی انجام می‌دهند که قطعا با مجلس عزاء منافات دارد! 🔹 درحالی که باید گفت چنین داستانی از اساس بی‌پایه است! در مقاتل معتبر هیچ دلیلی بر آن وجود ندارد و «فاطمه بنت الحسین» همسر «حسن مثنی» بوده اند؛ نه قاسم در کربلا... 🔘 در بهترین حالت باید گفت نگارندگان برخی کتب که روش نگارش آنها، نوشتن بدون تأمل و تحقیق بوده، به غلط «ابن الحسن» را بر قاسم ابن الحسن تطبیق داده تا وسیله‌ای شود که بعضی‌ها داستان‌سرایی بپردازند. 🦊 @antirobah
🚫 نمونه‌هایی از مراسم عقد و شادی در الحرام ❌ ناگفته نماند که عده‌ای را دههٔ عزا می‌دانند و دقیقا روز به رقص و آواز می‌پردازند. ‼️ اگر عزاست، عزا بگیرید و اگر عید است، شادی کنید؛ نمی‌شود با نیمی از بدن رقصید و با نیمی گریه کرد! 🚫آنتی روباه 🚫آنتی بدعت 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آنچه به عاشورا لطمه می‌زند از درون است نه بیرون دکتر غلامی کارشناس برنامه تکیه معتقد است هر چند شبکه‌های بیگانه در آستانه ماه محرم شروع بکار می‌کنند و انواع هجمه‌ها از سوی آنها منتشر می‌شود ولی آنچه واقعا به فرهنگ عاشورا لطمه می‌زند از درون است نه بیرون، آنجا که شاید ذاکر یا سخنرانی، مطلبی را به اشتباه بیان کند. 🦊 @antirobah
⭕️ مراسماتی که یزید هم در آن شرکت می کند! ◀️گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔸امير المؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. با ذکر یک مثال توضیح می‌دهم. 🔹عزاداری سنتی امروز امام حسین (ع) تبدیل حرکت به بنیاد (عادت) است. این عزاداری که به حق درباره‌اش گفته شده: (مَنْ بَکی‌ٰ اَوْ اَبْکیٰ اَوْ تَباکیٰ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ) که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل فلسفه‌اش تهییج احساسات عليه يزيدها و ابن زیادها و به سود حسین‌ها و حسینی ها بوده. 🔸در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقع نوعی سربازی است. 🔹در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. 🔸اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف بیرون ریخته و ظرف خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | صحبت‌های استاد رحیم‌پور ازغدی درباره مقدس‌نماهای حقه‌باز 🦊 @antirobah