💢عزاداری امام حسین (ع) باید قهرمانهایی تربیت کند تا در برابر ظالم بایستند!
✍امام موسی صدر:
◾️من حسینی را که کشته شده است تا من گریه کنم نمیشناسم. چرا من برای امام حسین (ع) گریه میکنم؟ من برای امام حسین (ع) گریه میکنم تا او را به یاد داشته باشم و به یاد داشته باشم که او در برابر دنیایی از قدرت ایستاد؛ دنیایی که همگی دست در دست هم داده و از هرسو او را احاطه کرده بودند و او به تنهایی به میدان میرفت...
◾️من نمیتوانم مراسم عزاداری امام حسین (ع) را از تلاش برای حمایت مجاهدان در مرزها جدا بدانم. من نمیتوانم سوگواری برای امام حسین (ع) را درک کنم مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛ کسانی را تربیت کند که در برابر ستمگر بایستند و در برابر حاکم ستمگر سخن حق را بگویند. این است معنای حسین (ع) و معنای عزاداری برای امام حسین (ع).
📚 کتاب سفر شهادت امام حسین پیشرو اصلاحگری، بند ۱۸۴
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| آیت الله میرباقری: ما به امام حسین (ع) احتیاج داریم...
🦊 @antirobah
🔰پديده منبريان مدرن و خود رُو!
✍️احمدحسين شريفي
🔸در حال حاضر شاهد پيدايش نسلي از مربيان، مبلغان و گويندگان ديني و اخلاقي و عرفاني هستيم که لزوماً در حوزههاي علميه و مراکز رسميِ تعليم دين و معارف ديني تحصيل نکردهاند و به صورت علمي و آکادميک با مباني و منابع فکر اسلامي آشنا نيستند. اينان بعضاً از بيان و ادبياتي به مراتب زيباتر و گيراتر از پارهاي از روحانيان و عالمان دين نيز برخوردارند. و به برکت فضاي مجازي و استعداد خوبي که در بهرهگيري از آن دارند، گسترة مخاطبان بسيار بيشتري از عالمان برجسته ديني هم پيدا کردهاند.
🔹اين پديده را از يک جهت ميتوان از برکات انقلاب اسلامي و نشانهاي از آثار فراوان کاربست دين و آموزههاي ديني در سطوح مختلف علمي و اجتماعي و مديريتي در کشور دانست. تأسيس و توسعه رشتههاي کلام و فلسفه و اخلاق و عرفان و تفسير و فقه و حقوق اسلامي در دانشگاهها را (که متأسفانه بدون برنامهريزي و آيندهپژوهي لازم و بدون برخورداري از نرمافزارهاي مناسب (اساتيد و متون درسي) صورت گرفته است) ميتوان از مهمترين عوامل چنين وضعيتي دانست.
🔸و از جهتي ديگر نيز، به دليل ناآشنايي اين دسته از گويندگان با مباني و منابع اصيل فکر اسلامي ميتوان آن را خطري براي فکر و تربيت اسلامي جامعه به شمار آورد. اينان عموماً با ادبيات شعري و عرفاني (به زبان فارسي) آشنا هستند و بعضاً اشعار سعدي و مولوي و حافظ را هم از حفظ ميخوانند؛ اما به دليل آنکه فهم دقيق و عميقي از معارف معنوي اسلام ندارند، افزون بر آنکه توانايي شناخت درست چنان عارفاني و اخلاقياني را ندارند، ميتوانند با برداشتهاي سطحي خود از معارف معنوي و اخلاقي اسلام، انحرافات عميقي در جامعه ديني ايجاد کنند.
🔹همانطور که به منظور گرفتار نشدن در دام تحريفات و خرافات، همواره بر ارتباط مداحان و مرثيهخوانان با عالمان اصيل ديني تأکيد کردهايم، بر ارتباط اين قشر از «منبريان مدرن و خود - رُو» نيز با عالمان اصيل ديني و حوزههاي علميه تأکيد ميکنيم و معتقديم چنين ارتباطي ميتواند: اولاً، آنان را از ايجاد انحراف ناخواسته در فکر و فرهنگ مردم باز دارد و ثانياً، به امتداد تعاليم و آموزشهاي اصيل اسلامي در سطوح مختلف جامعه کمک کند!
🦊 @antirobah
📌گریه انقلاب ساز
◾️گریه های امام سجاد (ع) پس از عاشورا گریه غم و تأسف نبود؛ گریه آتش افروز انقلاب بود. امام سجاد (ع) شاهد و راوی حوادث خونین عاشورای حسین (ع) و خود، پیامبر آن انقلاب هم بود.
◾️بعد از ماجرای آن شهادت گدازنده خونین، بیش از سی سال گریه کرد. این گریه، گریه غم و تأسف نبود؛ این گریه، گريه آتش افروز انقلاب بود.
🖇عزاداری سکولار
📚آفتاب در مصاف، ۱۳۵۹/۶/۱۷
🦊 @antirobah
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 دکتر محمود بازرگانی، استاد دانشگاه و عضو جدا شده از انجمن حجتیه:
💬 شیخ محمود حلبی، در جریانِ ملی شدن صنعت نفت، مبارز و طرفدار دکتر مصدق بوده و با آیتالله کاشانی هم همکاری داشته است. بعد از شکست ملی شدن صنعت نفت، کاندیدایِ مجلس هفدهم میشود و رأی نمیآورد. لذا از محافل سیاسی، طرد میشود و از فعالیتهای سیاسی دوری میگزیند.
💬 نعمتالله نصیری، رئیس ساواک، از فعالیتهای انجمن حجتیه حمایت میکرد. اگر کسی دستگیر میشد و متوجه میشدند که عضوِ انجمن است، آن را آزاد میکردند.
💬 امروز هم، انجمنیها دارند فعالیت میکنند. دارند مسائل قبل از انقلاب را پاک میکنند و خودشان را مبارز و انقلابی جلوه میدهند تا دوباره، جوانهای ما را که الان باید بیانات رهبری برای آنها فصلالخطاب باشد، به بیراهه بکشانند.
#انجمن_حجتیه
🦊 @antirobah
نقش اجتهاد شیعی در تمدن سازی.pdf
287.5K
🔰 مقاله بسیار خواندنی و مهم «نقش اجتهاد شیعی در زمینه سازی برای تمدن اسلامی» نوشته آیت الله محمود رجبی
⏰ مدت مطالعه: ده دقیقه
🦊 @antirobah
📘دو مسئوليت بزرگ مردم در مجالس عزاداری
🔹 يک مسؤوليت مردم در مجالس عزاداری اين است که چون نهی از منکر بر همه واجب است وقتي که میفهميد که روضهای دروغ است، نبايد در آن مجلس بنشينيد؛ حرام است، بلکه بايد مبارزه کنيد.
🔹 مسئولیت دیگر مقابله با تمايلی است که صاحبان مجالس و مستمعين به این دارند که مجلس بايد بگيرد، بايد کربلا بشود. روضهخوان بيچاره میبيند که اگر هر چه میگويد از آن راستها باشد مجلسش نمیگيرد و بعد همين مردم هم دعوتش نمیکنند، ناچار يک چیزی هم اضافه میکند.
🔹 اين انتظار را مردم بايد از سر خودشان بيرون کنند. نگویند فلان روضهخوان که مجلس او میگيرد، کربلا میکند. «کربلا میکند» يعنی چه؟!
🔹 شما بايد روضه راست را بشنويد و معارف و سطح فکرتان بالا بيايد. اگر با يک کلمه روحتان اهتزاز پيدا کرد، يعنی با روح حسين بن علی(ع) هماهنگی کرد، و اشکی ولو ذرهای، ولو به قدر بال مگس جاری شد، واقعاً مقام بزرگی برای شماست. اما اشکی که از راه قصّابی کردن بخواهد از چشم شما بيايد، اگر يک دريا هم باشد ارزش ندارد. «داد بکشيد» يعنی چه؟! چرا داد بکشيد؟!
👈 شهید آیتالله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص ۶۵-۶۶ (با تلخیص)
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما ملت گریه نیستیم، ملت حماسهایم...
امام خمینی (ره): اگر عالَم امام حسین (ع) و بعد سیاسی قیامش را بشناسد برایش مجلس به پا و گریه میکنند.
🦊 @antirobah
4_5929388307032049512.mp3
10.19M
◾️فوَقَفَ العَباسُ مُتَحیّرا
🎤حجت الاسلام میرزامحمدی
#روضه
🦊 @antirobah
امام خمینی(ره): انقلاب اسلامی، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا اباالفضل العباس
🦊 @antirobah
◼️ سنایی غزنوی درباره لزوم #لعن_یزید چنین سروده است:
داستان پسر هند مگر نشنیدی، که از او بر سر اولاد پیمبر چه رسید
پدر او لب و دندان پیمبر بشکست، مادر او جگر عم پیمبر بمکید
خود به ناحق حق داماد پیمبر بگرفت، پسرِ او سرِ فرزند پیمبر ببرید
بر چنین قوم چرا لعنت و نفرین نکنم، لعن الله یزیدا و علی آل یزید
#لعن
#عاشورا
#تولی #تبری
🦊 @antirobah