eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در دین ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
👓 حمایت کارشناس bbc از سخنان محمد جواد علوی بروجردی ▪️یاسر میردامادی(طلبه سابق)، از کارشناسان و نویسندگان فعلی رسانه معاند bbc از مریدان مصطفی ملکیان است! 🦊 @antirobah
🔸حامد کاشانی: این‌که مثلاً بگوئیم چون برای تورّم روایت نداریم پس اقتصاد اسلامی نداریم، مشکل حل نمی‌شود. 🦊 @antirobah
🔺قسمتی از وصیت نامه حاج قاسم عزیزم! من از بی‌جاقراری و رسوای ماندگی، سر به بیابان‌ها گذارده‌ام؛ من به‌امیدی از این شهر به آن شهر و از این صحرا به آن صحرا در زمستان و تابستان می‌روم. کریم، حبیب، به کَرَمت دل بسته‌ام،  تو خود می‌دانی دوستت دارم. خوب می‌دانی جز تو را نمی‌خواهم. مرا به خودت متصل کن. خدایا وحشت همه وجودم را فرا گرفته است. من قادر به مهار نفس خود نیستم، رسوایم نکن. مرا به‌حرمت کسانی که حرمتشان را بر خودت واجب کرده‌ای، قبل از شکستن حریمی که حرم آنها را خدشه‌دار می‌کند، مرا به قافله‌ای که به‌سویت آمدند، متصل کن. 🦊 @antirobah
همه‌ی تئوری‌های اینها در زمینه‌ی اقتصاد - که حالا وضع اقتصادی‌شان را دارید مشاهده میکنید!! در زمینه‌ی سیاست، اداره‌ی سیاسی آنها، مدیریت سیاسی آنها، اینجور دارد در این منطقه به گل می‌نشیند!! بعد از این همه کاری که در این منطقه کردند و نفوذی که پیدا کردند، حضور سیاسی و اقتدار سیاسی آنها اینجور دارد نابود میشود. اینها نشان میدهد که تئوری‌پردازی‌های غربی در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی اقتصاد، تئوری‌های ناقص و عقیم و بی‌خاصیتی است. اینها ما را بیشتر تشویق میکند که برویم به درون خودمان مراجعه کنیم و فکر اسلامی و اندیشه‌ی اسلامی را پیدا کنیم. امام خامنه‌ای (حفظه اللّٰه) ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ 🦊 @antirobah
◾️ استقبال رسانه معاند سحام نیوز از سخنان علوی بروجردی از اعضای پیرامون قلمرو دین و علوم اسلامی 🦊 @antirobah
❗️به نظر میاد آقای علوی بروجردی با نگاه حداقلی به دین، دنبال این است که اصلاح‌طلب‌ها بعد از صانعی ایشان را به عنوان مرجع تقلید انتخاب کنند. 🦊 @antirobah
به نقل از بهانه: 🔴بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. 🦊 @antirobah
✍ درباره مواضع کسی که از دفاع می‌کند! و ادعا می‌کند که یک شوخی است. • روایتی از پیامبر نقل شده که ایشان می‌فرمایند «حُبُّ الشّئِ یعْمی و یصِمُّ» یعنی علاقه زیاد به یک چیز، آدمی را کور و کر می‌کند. جناب علوی بروجردی نیز چنان شیفته مظاهر تمدنی غرب هستند که کاستی‌هایش را نمی‌خواهد ببیند و همه چیزش در نظر او زیبایی است. بنابراین نباید فکر کنیم ایشان در یک بخش خاصی شبهه‌ای دارند و با آوردن چند استدلال بتوان او را قانع کرد بلکه ریشه مواضع اشتباهش برمی‌گردد به انتخاب یک رویکرد غلط که اتفاقاً طیف سیاسی اصلاح‌طلب هم گرفتار آن است. • مثلاً معتقدند آن چیزی که بانک در مقابل وام، می‌گیرد ربا نیست و بانک را نباید به عنوان مرکز ربایی دید یا جایی گفتند که بانک‌های مسیحی و یهودی خدمات ارزنده‌ای برای مردم خود انجام می‌دهند.(تصور کنید که مدیچی‌ها و روچیلدها، قصد خدمت به مردم را داشتند!) دلیل بروز این نوع موضع عجیب و غیرمنطقی، چیزی نیست جز نتیجه شیفتگی نسبت به غرب وگرنه این اظهار نظر مبنای علمی ندارد. • یا مثلاً بر این باورند که مشکلات اقتصادی کشور هیچ ارتباطی به ضعف ساختارهای متعارف، سوء مدیریت مسئولین دولت فعلی و ایرادات تئوری‌های جریان اصلی اقتصاد ندارد بلکه به خاطر وجود تحریم‌هاست! به طرز خنده‌آوری هم موافق برجام هستند با این توجیه که میان اروپا و آمریکا اختلاف نظر ایجاد می‌کند!! • یا در خصوص علوم انسانی غربی، می‌گویند این‌ها علم محض و عقلایی هستند و ما باید به سیره عقلا تمسک کنیم. ایراد این افراد به همان شیفتگی مفرط به غرب برمی‌گردد وگرنه هر آدم آزاده‌ای با یک مطالعه اندک به سادگی درمی‌یابد که آنچه علم اقتصادش می‌خوانند، ربا را به رسمیت می‌شناسد مسئله‌ای که از نظر ما اصلاً عقلایی نیست. یا اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر تحلیل کنیم، از مفروضات اصلی اقتصاد متعارف انگاره‌ای به نام «مالکیت خصوصی» است در حالی که ما به دلیل اعتقاد به اصل توحید، در درجه اول به مالکیت خداوند و در درجه دوم به مالکیت محدود انسان باور داریم مثلاً ما به وجود روابط مالی_اجتماعی نظیر و صله‌امام اذعان داریم ولی آن‌ها وجود این مناسبات را انکار می‌کنند. • به طور کلی در نگاه امثال علوی بروجردی، ریشه در عشق‌ورزی و دلباختگی نسبت به غرب دارد و چه به حق امام خمینی(ره) فرمودند «التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است.» پیوست: 🔗 منبع برخی از مواضع علوی بروجردی جهت مطالعه بیشتر: جنبش مردمی احیای زکات @e_zakat 🦊 @antirobah
💢 اقتصاد اسلامي را به شوخي گرفته اند! 📝یادداشت دکتر محمد جواد توکلی (استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی ره) به ادعاهای علوی بروجردی 〽️ در چهار دهه اخير چند گروه اقتصاد اسلامي را به شوخي گرفته اند. گروه اول كساني اند كه آگاهي كافي از يافته هاي اقتصاد اسلامي ندارند و بر اساس معلومات اندكشان اقتصاد اسلامي را شوخي مي پندارند. نمونه اخيرش، سخنان جناب آقاي علوي بروجردي است كه به واسطه قرائت سطحي كه از اقتصاد اسلامي و متفكرانش به خصوص شهيد صدر دارد، به اقتصاد اسلامي حمله ور شده اند؛ وگروه دومي كه سياست گذاران اقتصادي كشورند و اقتصاد اسلامي و رهيافت هاي آن را به شوخي گرفته اند. 〽️ آقاي علوي بروجردي در مصاحبه اخير خود، اقتصاد اسلامي را يك شوخي قلمداد كردند و برداشت هاي سطحي از اقتصاد اسلامي و متفكران آن ارائه كردند. ايشان به شكل ضمني چند ادعا را مطرح كردند. اول اينكه متفكران ما و از جمله متفكران اقتصاد اسلامي تحت تاثير انديشه هاي چپ و سوسياليستي بوده اند و همين امر باعث گسترش اقتصاد دولتي در جمهوري اسلامي ايران شده است. ايشان حتي شهيد صدر را هم داراي رويكردي سوسياليستي مي پندارند و اين ادعا را مستند به نظريه ايشان در مورد مالكيت عمومي زمين مي دانند. 〽️ ادامه مطلب را با ورود به لینک زیر 👇مطالعه فرمایید. 🌐 http://dpfqom.ir/node/1178 🦊 @antirobah
💥امسال می‌توانیم تمام ثواب و نورانیت پیاده‌روی اربعین را به دست بیاوریم! 🔸حجت الاسلام علیرضا پناهیان: بر اساس روایات، اگر کسی شوق و عزم واقعی برای کار خوبی داشته باشد، اما به دلیل موانع موفق به آن نشود، ثواب آن عمل برای او نوشته می‌شود. از آنجایی که اینگونه اعمال به ریا و عجب هم آلوده نمی‌شوند، بعضا برکات بیشتری دارند. 🔸پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم سیدالشهدا(ع)، با آن‌همه ثواب‌های بی‌نظیری که دارد، از این قاعده مستنثی نیست. ضمن آنکه اساسا یکی از دلائل ثواب باعظمت زیارت اربعین اعلام محبت به اباعبدالله الحسین(ع) در میان مردم جهان است. 🔸اما غفلتی که معمولا مؤمنین با دیدن موانع دچار آن می‌شوند این است که خیال می‌کنند دیگر تقویت شوق و حسرت خوردن کار بی‌فایده‌ای است؛ و خبر ندارند که هرچقدر این شوق و حسرت را افزایش داده و آن را ابراز نمایند، به همان میزان از نورانیت و آثار معنوی بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین بهره‌مند خواهند شد. 🔸یقینا نورانیت این ابراز شوق و حسرت می‌تواند موانع را در آینده برطرف کند. 🔻پس بیایید در این ایام برای افزایش این شور و شوق و حسرت، وقت بگذاریم. 🔸هر کسی که در فضای مجازی فعالیتی دارد، می‌تواند با بازنشر روزانۀ مطالبی که خیال‌ها را به آن مسیر زیبا می‌برد و شوق و حسرت پیاده‌روی اربعین را در دل‌ها تشدید می‌کند، سهمی در این نورانیت داشته باشند. اگر سال‌های گذشته با «کمک هزینۀ سفر» جوانی را راهی اربعین می‌کردیم و در ثوابش شریک می‌شدیم، امسال با برانگیختن احساسات و اندیشه‌ها از طریق بازنشر محتواهای مؤثر در فضای مجازی، در ثواب زائران اربعین حسینی(ع) شریک شویم. 🔻قدم اول، می‌تواند به اشتراک گذاشتن همین مطلب برای دوستان و نزدیکانتان باشد. 🦊 @antirobah
🔸 حجت الاسلام پناهیان: نمایش نظم و خویشتن‌داریِ هیئتی‌ها در محرم و اربعین در این شرایط، برکاتی دارد که شاید در عزاداری‌های پُرشور نباشد 🔻 اینکه رهبر انقلاب، اخیراً خیلی محکم مطالبات‌شان را از هیئتی‌ها و اربعینی‌ها در یکی دو جمله بدون توضیح بیان کردند، به این دلیل است که می‌دانند آنها مدیریت‌پذیر هستند و فقط کافی است که ایشان یک اشاره کنند. 🔻 این محرم باشکوه و منظم در شرایط سخت کرونا، ثمرۀ خوش‌فهمی و مدیریت‌پذیری هیئتی‌ها بود. اگر هیئتی‌ها این رفتار منطقی را نشان نمی‌دادند، دشمنان اهل‌بیت چه می‌کردند و دربارۀ هیئتی‌ها چه تلقی‌های ناصوابی را تکرار می‌کردند؛ تلقی‌هایی که در طول سال‌ها سعی کرده‌اند القاء کنند. 🔻 در میان ما روشنفکرانی هستند که بویی از عقلانیت، انصاف و فتوّت نبرده‌اند. اگر شما هیئتی‌ها این‌قدر منطقی رفتار نمی‌کردید، آنها به جان شما می‌افتادند و آنچه شایستۀ خودشان بود از نادانی و نفهمی، به شما نسبت می‌دادند. 🔻 نمونه‌اش آن کسی است که در مقاله‌ای نوشته بود «ائمۀ هدی بعد از امام‌حسین عقلانی‌تر رفتار کردند!» یعنی امام‌حسین عقلانی رفتار نکرد. حالا ببینید چنین افرادی نسبت به سینه‌زن‌های امام‌حسین چه تصوری دارند؟ او که حاضر است تهمت بی‌عقلی به امام‌حسین(ع) بزند، به شما هیئتی‌ها چه می‌گفت اگر شما این رفتار عقلانی را نشان نمی‌دادید؟ 🔻 در این مانوری که از نظم و خویشتن‌داری در ابراز عشق به امام‌حسین برگزار شد، برکاتی نهفته است که شاید در خود آن عزاداری‌های پُر شور و راهپیمایی میلیونی هم این برکات وجود نداشته باشد؛ البته منظور در همین شرایط خاص است، نه اینکه بعد از برطرف شدن محدودیت‌ها هم، بخواهیم همین‌طوری رفتار کنیم. 🔻 در اربعین هم وقتی شما این شور را کنترل می‌کنید واقعاً نمایان‌گر عقلانیتی هستید که در مریدان امام‌حسین جاری است و اگر رعایت نشود، آنهایی که علیه امام‌حسین قلم می‌زنند، به شما محبین اهل‌بیت چقدر بی‌رحمی خواهند کرد؛ خدا می‌داند! 🚩 نشست هم‌اندیشی فعالین اربعین - ۹۹.۷.۴ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/6511 🦊 @antirobah
🔻پیرو اظهارات آیت الله علوی بروجردی مبنی بر عدم علم اقتصاد اسلامی صورت گرفت؛ 🔸انتقاد استاد خسروپناه از تنزل دادن شأن روایات و دعوت به مناظره علمی استاد در یازدهمین نشست هم‌اندیشی با ارائه نظریه «فقه نظام ولائی»: 🔹اولاً اینکه بگوییم دنیا بر عقلا بنا شده که ظاهراً مقصودشان سیره عقلاست، سخن دقیقی نیست. گمان رفته تنها یک سیره عقلا وجود دارد. حداقل ایشان اقتصاد و کاپیستالیستی را قبول دارد یا نه؟ کدام سیره عقلاست؟ این نشان می‎دهد سیره عقلا در امور اجتماعی یکسان نیست. عقلانیت‎ها هم متصف به ایدئولوژی‎های مختلف هستند. 🔹استاد علوی بروجردی قطعاً حضور ذهن دارند که کتاب مرحوم شیخ سه بخش است. در همین مکاسب وقتی بحث می‎کند، سرمایه‎داری را قبول دارد؟ شیخ اعظم در همین خیلی مواقع حتی سیره متشرعه را قبول نمی‎کند چه برسد به عقلا! می‎گوید گرفتار تسامح و تساهل هستند. 🔹عقلانیت سرمایه‎داری، حرمت معاملات آلات لهو و بحث‎های مختلفی که شیخ آورده را قبول دارد؟ تلقی کتب سرمایه‎داری از آزادی هم فرق می‎کند. این هم عقلانیت است اما عقلانیت مبتنی بر لیبرالیسم. 🔹اینکه گفتند 20 روایت داریم، بله، گاهی بیست روایت است اما این بیست تا، بیست قاعده فقهی است. گاهی خیلی روایت را تنزل می‎دهیم. المومنون عند شروطهم قاعده است و بر صدها مسئله می‎تواند تأثیرگذار باشد. قاعده ید، قاعده معاوضه، قاعده مبادله و... 🌐 rasanews.ir/002n1Z 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سید رضا نریمانی از تعطیلی هیأتش می‌گوید.... ❗️پیام ویدئویی سید رضا نریمانی از خوزستان 🦊 @antirobah
امام کاظم علیه السلام: هرکس امکان زیارت مارا ندارد، به شیعیان فقیر ما سر بزند. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نقل از اصلاحات نیوز؛ مردم همه کمبودها را از عمامه و مذهب می‌بینند جواد علوی بروجردی: 🔹«آمدیم ترامپ دوباره انتخاب شد یا بایدن از ترامپ بدتر شد، سرنوشت ۸٠ میلیون ایرانی را به اراده ی آمریکا گره نزنید؛ مردم همه ی کمبودها را از عمامه و دین و مذهب می‌بینند.» 🦊 @antirobah
آنتی روباه
به نقل از اصلاحات نیوز؛ مردم همه کمبودها را از عمامه و مذهب می‌بینند جواد علوی بروجردی: 🔹«آمدیم ترا
◾️واکنش یکی از مخاطبان کانال نسبت به این مطلب: 🔻رسانه های اصلاحات دارن این کلیپ رو پخش میکنن... برادر! این آقا از سیدصادق کم نداره... اعاذنا الله من شرور انفسنهم 🦊 @antirobah
ایران اینترنشنال هم به حمایت از علوی بروجردی برخاست! 🦊 @antirobah
آنتی روباه
ایران اینترنشنال هم به حمایت از علوی بروجردی برخاست! 🦊 @antirobah
مرجع تقلید شیعه!!! چرا می‌خواهد علوی بروجردی مرجع تقلید شود؟ 🦊 @antirobah
واکنش جالب یک فعال مجازی نسبت به سخنان تند علوی بروجردی: اگر پول و وجوهات ندارید از کجا برای تشریفات و القای مرجعیت خودتان تلاش می کنید؟؟ 🦊 @antirobah
❗️حمایت رادیو فردا از علوی بروجردی در یادداشت مجعول و مخدوش فوق الذکر، برخی اظهارات آقای علوی بروجردی بهانه دروغ سازی معاندین قرار گرفته و نویسنده گرچه ظاهرا منتقد نوه دختری آقای بروجردی خود را نشان داده اما نعل وارونه زده و مدعی شده که: «سیدجواد علوی بروجردی که خود فقیه روشن‌اندیشی است و تحت فشار و مضیقه حکومت قرار دارد و حتی شیخ محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهان برخورد با مرجعیت او شده بود، در این گفت‌وگو تا حدی تحت تأثیر فضا قرار گرفته‌ و سخنانی بر زبان آورده که تاریخ‌سازان برای مدعاهای کذب خود به آنها استناد کنند.» و اما... علوی بروجردی تکذیب نکرد! 🦊 @antirobah
❗️حمایت بی‌بی‌سی از علوی بروجردی و نشست اساتید بی‌بی‌سی: «تشکل اساتید گروهی است که درانتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رئیسی حمایت کرد. در مقابلِ این گروه، نشست دوره‌ای اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم قرار دارد که بر حفظ استقلال حوزه علمیه تاکید دارند و آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، نوه آیت الله بروجردی، ازجمله چهره های شاخص آن است» «برخلاف نشست دوره ای اساتید که روحانیون شاخصی در آن حضور دارند، در گروه تشکل اساتید کمتر چهره شاخص حوزوی را می توان یافت.» متن کامل: http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-45314044 🦊 @antirobah
◾️حمایت تلویحی رسانه‌‌های سرویس جاسوسی انگلستان از مرجعیت علوی بروجردی ⚡️سخنان آقای علوی را در رسانه‌های دشمن بخوانید! 🔸رادیو فردا: در یادداشت مجعول و مخدوش فوق الذکر، برخی اظهارات آقای علوی بروجردی بهانه دروغ سازی معاندین قرار گرفته و نویسنده گرچه ظاهرا منتقد نوه دختری آقای بروجردی خود را نشان داده اما نعل وارونه زده و مدعی شده که: «سیدجواد علوی بروجردی که خود فقیه روشن‌اندیشی است و تحت فشار و مضیقه حکومت قرار دارد و حتی شیخ محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهان برخورد با مرجعیت او شده بود، در این گفت‌وگو تا حدی تحت تأثیر فضا قرار گرفته‌ و سخنانی بر زبان آورده که تاریخ‌سازان برای مدعاهای کذب خود به آنها استناد کنند.» 🔸ایران اینترنشنال: علوی بروجردی، مرجع تقلید شیعه: مردم همه کمبودها را از عمامه و مذهب می‌بینند. 🔸بی‌بی‌سی: «تشکل اساتید گروهی است که درانتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رئیسی حمایت کرد. در مقابلِ این گروه، نشست دوره‌ای اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم قرار دارد که بر حفظ استقلال حوزه علمیه تاکید دارند و آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، نوه آیت الله بروجردی، ازجمله چهره های شاخص آن است» «برخلاف نشست دوره ای اساتید که روحانیون شاخصی در آن حضور دارند، در گروه تشکل اساتید کمتر چهره شاخص حوزوی را می توان یافت.» متن کامل: http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-45314044 🦊 @antirobah
شکر خدارا که در پناه حسینیم... 🦊 @antirobah