🇮🇷آنتی شبهه
🎧 #بشنوید | صوت کامل قسمت ششم مجموعه #راه_و_ماه (قضا و قدر ۱)) 🍃🌿 🖲 مجموعه «راه و ماه»؛ مباحث اندی
🖲 تسلط مطلق خداوند بر همه چیز
♻️خدای متعال با بیانات مختلفی در آیات قرآن کریم می خواهد بگوید من در همه جای عالم حضور دارم و چیزی بی اراده من واقع نمی شود.
♻️این نکته با عباراتی مانند: اذن الهی، فعل الهی، مقدر الهی، قضای الهی، اراده الهی، مشیت الهی و کتاب الهی... در آیات قرآن کریم به چشم می خورد. ما از مجموع این آیات می آموزیم که چیزی نمی تواند خواست خدا را مقهور کند. «هو الواحد القهار». اوست که بر همه چیز پیروز و مسلط است، چیزی نمی تواند بر اراده خدا تسلط پیدا کند.
♻️البته فهمیدن این نقش یکسان نیست. بعضی خیال می کنند اگر گفتیم خدا کاری را انجام می دهد معنایش این است که دیگر به ما مربوط نیست و هیچ فاعل دیگری در آن دخالت ندارد. بعضی نیز به این مرتبه از فهم رسیده اند که می فهمند امکان دارد یک کار هم مورد خواست و اراده یک انسان باشد و دقیقا همان کار مورد خواست و اراده خدای متعال هم باشد.
📚قسمت ششم مجموعه #راه_و_ماه
⬛️◼️◾️@antiviros
🇮🇷آنتی شبهه
🎧 #بشنوید | صوت کامل قسمت ششم مجموعه #راه_و_ماه (قضا و قدر ۱)) 🍃🌿 🖲 مجموعه «راه و ماه»؛ مباحث اندی
🖲 قضا و قدر، آموزه قطعی تمام ادیان الهی
🌿🍃
♻️ یکی از آموزه های قطعی تمامی ادیان الهی آن است که هیچ پدیده ای بدون قضاء و قدر الهی تحقق پیدا نمی کند. این آموزه از قطعی ترین نکات موجود در قرآن و روایات هم هست.
📚قسمت ششم مجموعه #راه_و_ماه
⬛️◼️◾️@antiviros
nafse nafis FA.pdf
4.29M
📫پی دی اف کتاب شریف "نفس نفیس خاتمیت"
📊مجموعهای گرانمایه از بیانات آیت الله العظمی #وحید خراسانی حفظه الله در باب #ولایت امیر المومنین علیه السلام.
📱نشر مجاز است .
@antiviros🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖲 #لیقوم_الناس_بالقسط
💠به علی گفتم کار به «#تدبیر» جلو ببر!
تبسم کرد و سری تکان داد و گفت: «#عدالت»
@antiviros🇮🇷
🔰#فواید و #آثار #امتحانات الهی چیست؟ خداوند که از وجود ما آگاه است پس چه لزومی دارد ما را امتحان کند؟
🌾🍃
🖲بله خداوند همچون معلم نیست که امتحان بگیرد تا از استعداد های شاگردانش آگاه شود بلکه امتحانات الهی فواید و آثار متعددی دارد؛
1️⃣ یکی از آنها شناختن مورد امتحان است.
2️⃣ فایده دیگر آن است که از طریق امتحان استعدادهای مورد امتحان کشف و شناخته می شود و با آگاهی از نقاط ضعف و قوت می تواند در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود بکوشد.
قرآن مجید می فرماید: «وَ لِيَبْتَلِيَ اللَّهُ ما فِي صُدُورِكُمْ وَ لِيُمَحِّصَ ما فِي قُلُوبِكُمْ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُور (آل عمران: ۱۵۴)؛ خداوند آنچه در سینه دارید می آزماید تا دل های شما خالص گردد و خدا به اسرار درون شما آگاه است؛
بنابراین دومین فایده امتحان، آگاهی از استعدادها و رشد و تربیت آنها است و این امر تنها در کوره های آزمایش امکان پذیر است.
3️⃣ فایده بعدی امتحان، اتمام حجت است.
توضیح اینکه هر چند خداوند از بنده اش و اعمال و رفتار و حتی خطورات قلبی او کاملا آگاه است، ولی صحنه امتحان را ایجاد می کند تا حجت بر بنده تمام شود. امیرالمؤمنین می فرماید: «و إن كان سبحانه أعلم بهم من أنفسهم، ولكن لتظهر الافعال التي بها يستحق الثواب والعقاب...؛ هر چند خدای سبحان از مردم به خودشان آگاه تر است، ولی این امتحانها به خاطر آن است که افعالی که با آن استحقاق ثواب و عقاب پیدا می شود، آشکار گردد.)
♻️ پس فایده های این امتحانها و بلاها به امتحان شونده برمی گردد نه امتحان کننده.
📚 درس هایی از عقاید اسلامی ج ۵ /ص ۱۰۸
@antiviros🇮🇷
﷽ســلــام عــلــیــڪــمــ
بــا ایــن آدرس بــه زیــارت حــرم امــیــرالــمــومــنــیــن عــلــی عــلــیــه الــســلــام بــرویــد
http://www.imamali.net/vtour
الــتــمــاس دعــا
47.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #ببینید | «#قضا و #قدر (۲)»
7️⃣ قسمت هفتم از مجموعهی تصویری #راه_و_ماه
🍃🌿
🖲 مجموعه تصویری «راه و ماه»؛ مباحث اندیشه اسلامی است که آیت الله #مصباح یزدی با توجه به شبهات موجود در جامعه و نیازهای روز بیان داشتهاند.
@antiviros🇮🇷
Rah o Mah(07).mp3
7.76M
🎧 #بشنوید | صوت کامل قسمت هفتم مجموعه #راه_و_ماه (#قضا و #قدر ۲))
🍃🌿
🖲 مجموعه «راه و ماه»؛ مباحث اندیشه اسلامی است که آیت الله #مصباح یزدی با توجه به شبهات موجود در جامعه و نیازهای روز بیان داشتهاند.
@antiviros🇮🇷
🇮🇷آنتی شبهه
📺 #ببینید | «#قضا و #قدر (۲)» 7️⃣ قسمت هفتم از مجموعهی تصویری #راه_و_ماه 🍃🌿 🖲 مجموعه تصویری «راه
🖲 وقتی خواست فاعل باشد، خواست خداوند نیز قطعی شده است.
🍃🌿
🔹اگر #قضا_و_قدر از آموزههای قطعی دین اسلام است، این پرسش مطرح میشود که پس ما چه کاره هستیم؟ و مسئولیت ما در مقابل رفتارهایمان چه میشود؟
🔹جواب سادهای که میشود به این سوال داد این است که: چیزی مورد قضاء الهی واقع میشود که همه مقدماتی که در تحقق آن دخالت دارد، اعم از اسباب و وسایل سلبی و ایجابی، همگی فراهم شده باشد. و در تحقق فعل اختیاری چیزی مورد قضاء الهی و حکم قطعی قرار میگیرد که اختیار فاعل هم در آن لحاظ شده باشد.
🔹بنابراین اگر فاعل صاحب اختیار، بخواهد کاری انجام بدهد، یکی از شرایط، خواست و اراده خودِ انجام دهنده کار است. پس اگر دیگر شرایط باشد و مانعی هم نباشد، اما انجام دهنده آن کار را نخواهد، خدای متعال نیز آن را نخواسته است.
🔹قبل از آن که همه شرایط به همراه خواست و اراده فاعل محقق شود، تنها خداوند مقدراتِ یک واقعه را فراهم کرده است و خواست او در فراهم شدن این مقدرات است و هنوز هیچ چیز قطعی نیست. تنها وقتی که خواستِ فاعل نیز همراه باشد، خواست خداوند، قطعی شده و قضای الهی محقق میشود.
🔳قسمت هفتم مجموعه #راه_و_ماه
@antiviros🇮🇷
🇮🇷آنتی شبهه
📺 #ببینید | «#قضا و #قدر (۲)» 7️⃣ قسمت هفتم از مجموعهی تصویری #راه_و_ماه 🍃🌿 🖲 مجموعه تصویری «راه
🐍 صدقه دادی مار تو را نیش نزد!
🔹 روزی پیغمبر اکرم (ص) با اصحاب نشسته بودند. یک خارکنی داشت به صحرا میرفت. حضرت فرمودند: این شخص که میرود خار بکند یک مار او را میزند. خار کن رفت. اصحاب نشسته بودند و صحبت میکردند.
🔹 بعد از مدتی خار کن، با پشته خارش برگشت و آمد از جلوی حضرت رسول اکرم (ص)، عبور کرد. اصحاب برآشفته شدند که آقا شما فرمودید ماری او را نیش میزند! پس آن پیشگویی شما چه شد؟!
🔹 حضرت او را صدا زد و فرمود: پشته خارت را باز کن! به دستور پیغمبر اکرم (ص) آن را باز کرد، دید ماری در این پشته خار است.
🔹 حضرت فرمود: مقدرِ تو این بود که این مار تو را نیش بزند و به قتل برساند. ولی وقتی بیرون میآمدی #صدقه دادی و به تعبیر بنده، آن صدقه مانع از این شد که این تقدیر به حتمیت و قطعیت برسد و مورد قضاء واقع شود.
🔹 تعبیر علمی آن این است که نیش خوردن او #تقدیر غیرحتمی بود و هنوز به مرحله قضاء نرسیده بود، مانعی به نام صدقه ایجاد شد و آن تقدیر را تغییر داد.
🔳قسمت هفتم مجموعه تصویری#راه_و_ماه
@antiviros🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مظلومیت حضرت علی (ع) در بیان آیت الله #بهجت ره :
#مظلومیت_علی (ع)مظلومیت بشر تا روز قیامت است.
@antiviros🇮🇷
💠#کمی_تفکر
🌹🌿
✍🏻گفت نظرت در رابطه با #ابوبکر چیست؟
گفتم بنظرم از #رسول_خدا صلی الله علیه واله هم مقامش بالاتر است!!!
♻️ گفت ما اهل تسنن چنین اعتقادی نداریم پس چطور شما شیعیان چنین چیزی می گویید؟؟!!
♻️گفتم برای این حرفم دلیل دارم و آن هم این است که پیامبر خدا صلی الله علیه واله بعد از ۲۳ سال زحمت کشیدن و خون دل خوردن فکرش به اینجا نرسید که برای خودش جانشینی انتخاب کند؛! اما ابوبکر در هنگام مرگش گفت بعد من عمر جانشینم خواهد بود تا مردم گمراه نشوند!!!!
🔰 این برای اونایی که منکر غدیر شدند.
@antiviros🇮🇷
پاسخ به شبهات دینی در روزگار کرونا.pdf
1.07M
باز نشر
" پرسشهای دختر، پاسخهای پدر"
♻️ رمانی جذاب و زیبا در۲۵ صفحه
💠توضیحات: #پاسخ_به_شبهات دینی در روزگار #کرونا
🍃🌾
📝به کوشش جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد
#پرسمان_اعتقادی
🍃🌾
♻️باما همراه شوید تا باهم ویروسهای عقیدتی را شکست دهیم 💪.👇👇👇
#قرارگاه_شکست_کرونا🇮🇷
به مدد الهی
#کرونا_را_شکست_میدهیم.
____
https://eitaa.com/joinchat/284753958Cfff7d2b528
💠موزه لندن بخاطر کرونا بصورت انلاین قابل مشاهده است
🌿🌾
https://www.google.co.uk/maps/@51.5192048,-0.1274951,2a,75y,172.87h,89.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFyBuFtvu6FeVvVVc5--uiw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
🌿🌾
@antiviros🇮🇷
ویروس کرونا و جن !!!
🌿🍃
🖲مطلب نقل شده از آیت الله العظمی #سبحانی مدظله ، در مورد ریشه کن شدن ویروس #کرونا بوسیله #جن در فضای مجازی منتشر شده، کذب و دروغ است.
@antiviros🇮🇷
35.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖲 سخنان این عالم #سنی در باره امیر المؤمنین علی علیه السلام شنیدنی است!!
🍃🌿
⭕️ چطور #بن_سلمان ۲۸ ساله که به یک لنگه کفش علی علیه السلام نمیارزد، میتواند حاکم شود، ولی #علی ۳۳ ساله با آن همه علم و معرفت جوان است و نمی تواند خلیفه و حاکم شود؟!
@antiviros🇮🇷
رمضان 1433.mp3
9.74M
🔊 آخرین شب قدر حضرت آیت الله #خوشوقت ره 1433
🔸🔸 سر #شب_قدرچیه؟
◾️◾️ #سهم_ما در این شب قدر چیه؟
🔹🔹نتیجه #عبادت چیه؟ چرا #صدقه بدهیم؟
◾️◾️چرا #احیاء_گرفتن، #قرآن به سر گرفتن؟
🔸🔸چرا به #ائمه ع #متوسل میشویم؟
@antiviros🇮🇷
تلنگر مامور
سه سال قبل بیست و ششم تیر بود که وقت بیمه ماشینم رسید اما مشکلاتی پیش اومده بود و خیلی در سختی بودم. به هر دری زدم جور نشد که بیمم رو تمدید کنم. به خودم گفتم ماشین رو از خونه بیرون نمیارم هر وقت بیمه کردم بعد استفاده می کنم. آخه میدونستم که اگر تصادف کنم چه مصیبتی میشه. روز بعد رسید. ایام امتحانم بود و یه امتحان سخت داشتم. تا صبح بیدار بودم و میخوندم. حواسم به بیمه ماشین نبود. وقتی داشتم میرفتم امتحان یادم افتاد. ولی دیر بود به خودم گفتم محل امتحان که خیلی دور نیست منم که جای دیگه ای نمیرم صاف میرم موسسه امتحان میدم و صاف برمیگردم خونه. سرعت هم نمیرم. رفتم و امتحان دادم و برگشتم. در مسیر برگشت در جایی که در طول 5 سال قبلش یدونه پلیس هم ندیده بودم مامور جلوی من را گرفت و مدارکم را چک کرد. همین که دید یک روز از بیمه گذشته سریع ماشینم رو توقیف کرد و سوئیچ و... رو از من گرفت و گفت ماشین رو تخلیه کن باید بره پارکینگ. خیلی حالم گرفته شد. رفتم داخل کانکس پلیس که سنگ آخر رو بزنم شاید خورد به هدف. گفتم ماجرا این بود و من هم قصد داشتم از خونه ماشینو نیارم بیرون. اگر امکان داره اجازه بدید ببرمش خونه تا بیمه نکردم خارج نکنم. مامور ساکت شد بهم نگاه کرد گفت خیلی پولداری؟ فکر کردم اینم داره به من طلبه تیکه میندازه گفتم چطور؟ گفت جواب منو بده ظاهرا خیلی پول داری. گفتم هی خداروشکر وضعم بدنیست. دستم جلوی کسی هم دراز نیست. گفت میدونی اگه خون از دماغ کسی بیاد زندگیت میره روی هوا؟ میدونی چقدر آدما مثل تو بدبخت شدن و الان توی زندانن چون چندصد میلیون ندارن بدن برای دیه. من که خیلی ناراحت بودم توی دلم قبول نمی کردم و غرغر کنان رفتم بیرون و با پای پیاده بقیه راه رو رفتم خونه. وقت گرفتن ماشین که شد فهمیدم از قضا بخش اداری ترخیص خودرو حاشیه شرقی قمه. بدون وسیله با چند کورس ماشین رفتم و با کلی دنگ و فنگ کاراش رو کردم. پرسیدم ماشین کجاست؟ گفتند فلان جا. آدرس را پرسیدم فهمیدم که از قضا پارکینگ هم از حاشیه غربی قم هم دورتره و وسط بیابون هاست. خیلی سخت بود رسما پدرم درومد. احساس کردم اون روز به اندازه سه سال مردتر شدم. هی غر میزدم و میگفتم خوب چرا ملت رو اذیت می کنید؟ مگه نمیدونید هرکی میاد دنبال ماشینش ماشین نداره؟ صدای تو مخی مامور پلیس که میگفت خیلی پولداری دائم تو گوشم بود و بیشتر عذابم میداد. هی به خودم میگفتم فقط 10 ساعت از بیمم گذشته بود. انصافا باید راه میومد دیگه. بعد به خودم فحش میدادم میگفتم حقته ساکت باش راهت رو برو. با خودم لج می کردم راه نمیرفتم بعد دوباره سر خودم داد میزدم و میگفتم راهت رو برو تقصیر خودت بود. بعد ادامه میدادم. خلاصه ماشین رو گرفتم و گذشت. چندهفته بعدش که آروم شده بودم هروقت یاد ماجرا میفتادم بازم صدای مامور تو گوشم بود که میگفت ظاهرا خیلی پولداری. الان می فهمیدم که ماجرا بزرگتر از اونی بود که من میدیدم. مامور راست میگفت. دائم دعاش می کردم. خواستم برم پیشش ازش تشکر کنم که کوتاه نیومد و بگم اگه کسای دیگه هم مثل من براشون پیش اومد کوتاه نیا(آخه الان دیگه بیمه داشتم خودم) اما هر چی از اونجا رد شدم دیگه اونجا نبود تا الان که سه سال گذشته هنوزم در اون مکان دیگه مامور نیومده. خداییش ازون روز به بعد بدون بیمه ماشینو روشن هم نمیکنم.
الان بعضی وقتها سر ماجرایی که پیش میاد یاد حرف مامور میفتم. مثلا وقتی کسی رو میبینم که به راحتی روزه هاش رو میخوره به ذهنم میاد که شاید طرف خیلی قدرتمنده که میخواد بجای یک ماه روزه 1800 روز (حدود 5سال تمام)کفارش رو روزه بگیره. شایدم خیلی عالمه و مطمئنه که هرگز نمیمیره و کارش به شب اول قبر و... نمیکشه. شایدم بعد از مرگ رو دیده که با این اطمینان میگه بعد از مرگ خبری نیست و همش دروغه.
اما نه اینطورا نیست
ماجرا اینه که مثل من که میدونستم خطر داره میدونه ولی خودش رو به بیخیالی میزنه و حاضر نیست سختی بکشه و راه درست رو بره.
فقط امیدوارم مثل من که در این ماجرا قبل از دیه فهمیدم و جدی گرفتم اونم قبل از مرگ بفهمه و جدی بگیره. راه جبران و توبه هم که بازه و گرنه ...
@antiviros🇮🇷
🖲سوال - چرا در قرآن به نام على- عليه السّلام- و ساير امامان تصريح نشده است؟
💠جواب :
اوّلا، حكمت آن را خدا مى داند.
ثانياً، ممكن است اگر تصريح به نام آن بزرگوار و ساير ائمّه مى شد، مخالفين در قرآن دست مى بردند و آن را تحريف مى كردند.
ثالثاً، سبب نزول آيات در زمان نزول معلوم بوده و علم اسباب النزول مربوط به همين موضوع است؛ و آياتى كه در شأن حضرت اميرالمؤمنين على عليه السّلام- وارد شده، معروف بوده است. مانند آيه تبليغ (بلغ ما انزل اليك من ربك) كه از مثل عبدالله بن مسعود روايت است، آن را چنين مى خوانديم: (بلغ ما انزل اليك من ربك فى ان علياً مولى المؤمنين). [۸۹]
اين آيات همه معلوم بوده است كه اگر حتّى لفظ آن عام بوده، سبب نزول آن و يا مراد از آن خاص و شخص اميرالمؤمنين عليه السّلام- بوده است و در بعضى آيات مصداق اول و اكمل و اتمّ و اشرف آن، حضرت است. اين فضايل بر هر شخصى كه اهل اطّلاع و انصاف باشد- كالشمس فى رائعة النهار- روشن است.
علاوه بر اين دو مورد در قرآن كريم، كلمه «علىّ» وجود دارد؛ كه بر حسب بعضى تفاسير مراد از آن، اميرالمؤمنين عليه السّلام- است؛ و از جهت قواعد ادبى امكان اين كه مراد آن، حضرت باشد قابل انكار نيست.
آيه اوّل در سوره مريم، آيه ۵۰: (و وهبنا لهم من رحمتنا وجعلنا لهم لسان صدق عليّاً)
و آيه ديگر در سوره زخرف، آيه ۴: (وانه فىام الكتاب لدينا لعلى حكيم).
📚معارف دین ،ایت الله صافی ج ۱ ص۶۸.
@antiviros🇮🇷
🖲شبهه: شیوع #ویروس کرونا از #قم، تاوان سوزاندن کتاب پزشکی #هاریسون توسط آقای #تبریزیان است؟
🍃🌿
🔰 پاسخ:
در این که سوزاندن کتاب هاریسون (بدون نظر داشتن به مفید بودن یا نبودن آن برای جامعه بشری) کار اشتباهی بوده، جای تردیدی نیست؛ اما آیا این عمل میتواند عامل شیوع بیماری در شهر قم باشد؟ پاسخ ضمن نکاتی ارائه میشود:
💠یکم: این سخن هم از نظر عقلی و هم از نظر علمی مردود است. اما از نظر عقلی، بین علت و معلول همواره باید سنخیت باشد؛ یعنی از علت خاصی معلول مرتبط با آن صادر میشود و هرمعلولی، علت خاص خویش را طلب میکند. بنابراین نمیتوان هر معلولی را به علتی غیرمرتبط با آن نسبت داد. در محل بحث ما نیز شیوع ویروس کرونا در قم معلولی است که با علتی که بیان شده (آتش زدن کتاب هاریسون) ارتباط اثبات شدهای وجود ندارد؛ چه ارتباطی منطقی بین شیوع بیماری و آتشزدن کتاب وجود دارد؟ کسی که چنین ارتباطی را ادعا میکند، باید برای تبیین آن دلیل معتبری اقامه کند؛ وگرنه به صرف ادعا میتوان هرچیزی را به چیز دیگری ربط داد! از نظر علمی نیز مردود است؛ زیرا علم نیز شیوع بیماری را معلول عواملی از قبیل عدم رعایت بهداشت فردی و غیره می داند. هیچ دانشمند تجربی، علت شیوع بیماری را را آتش زدن کتاب خاصی نمیداند. حال کسانی که چنین ادعایی دارند به روش تجربی آن را ثبات کنند! چنین ادعاهایی بیشتر به تخیلات شاعرانه میماند که آسمان و ریسمان را به هم گره زده و هرچیزی را به چیز دیگری ربط میدهد. وجود ارتباط علیّ میان دو پدیده باید به واسطه عقل یا علم اطمینانبخش و یا دین حقیقی اثبات شود و غیر از این سه روش، هیچ روشی اعتبار معرفتشناختی ندارد.
💠دوم: ویروس کرونا متأسفانه نه تنها در قم بلکه در شهرهای متعددی در ایران و نه تنها در ایران، بلکه تا اینک در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در حال گسترش است. بنابراین بر فرض اگر قبول کنیم آتشزدن کتاب هاریسون عامل شیوع بیماری در قم است، در شهرهای دیگر ایران و در کشورهای دیگر که مدتها قبل از ایران گرفتار این ویروس شدند، چه باید گفت؟؟ آیا در چین که بیش از ۳۰۰۰ نفر جان خویش را از دست دادهاند، کرونا ویروس به علت آتش زدن کتاب هاریسون بوده است؟!
💠سوم: کلیپی که از فردی به نام آقای تبریزیان منتشر شده مربوط به بیش از ۳ سال قبل و در پاسخ به آتش زدن کتاب قانون بوعلی توسط برخی از یهودیان صورت گرفته است. حال اگر ارتباطی میان کار آقای تبریزیان و شیوع بیماری در قم باشد، طبیعتا باید قم سه سال قبل به این بیماری گرفتار میشد، نه پس از گذشت سه سال از آن رویداد! بنابر این ارتباط دادن میان کتابسوزی آقای تبریزیان و شیوع کرونا در قم، انگاره بسیار دور از ذهنی است.
💠چهارم: اولا گناه بودن چنین امری اثبات شده نیست تا عقوبتی در پی داشته باشد. ثانیا اگر فرض بگیریم آتشزدن کتاب هاریسون گناه بوده و عقوبت دنیایی داشته باشد، شاید تنها افراد بسیار معدودی از مردم قم با چنین رویدادی موافق بودهاند، حال آیا عدالت الهی این را بر میتابد که هزاران فرد بیگناه را به سبب گناه شمار معدودی مبتلا سازد؟! یقینا چنین امری با عدالت خداوند سازگار نیست.
@antiviros🇮🇷