eitaa logo
🇮🇷آنتی شبهه
129 دنبال‌کننده
533 عکس
862 ویدیو
68 فایل
راهبردکانال: ۱-پاسخ به شبهات گزیده و مهم اعتقادی روز ۲-تحکیم و تقویت مبانی اعتقادی "باتکیه برمعارف عقلانی-وحیانی" 👈کپی با ذکر "صلوات " مجاز است. ارتباط با ادمین کانال: @Alizamani110
مشاهده در ایتا
دانلود
🖲سوال - چرا در قرآن به نام على- عليه السّلام- و ساير امامان تصريح نشده است؟ 💠جواب : اوّلا، حكمت آن را خدا مى داند. ثانياً، ممكن است اگر تصريح به نام آن بزرگوار و ساير ائمّه مى شد، مخالفين در قرآن دست مى بردند و آن را تحريف مى كردند. ثالثاً، سبب نزول آيات در زمان نزول معلوم بوده و علم اسباب النزول مربوط به همين موضوع است؛ و آياتى كه در شأن حضرت اميرالمؤمنين على عليه السّلام- وارد شده، معروف بوده است. مانند آيه تبليغ (بلغ ما انزل اليك من ربك) كه از مثل عبدالله بن مسعود روايت است، آن را چنين مى خوانديم: (بلغ ما انزل اليك من ربك فى ان علياً مولى المؤمنين). [۸۹] اين آيات همه معلوم بوده است كه اگر حتّى لفظ آن عام بوده، سبب نزول آن و يا مراد از آن خاص و شخص اميرالمؤمنين عليه السّلام- بوده است و در بعضى آيات مصداق اول و اكمل و اتمّ و اشرف آن، حضرت است. اين فضايل بر هر شخصى كه اهل اطّلاع و انصاف باشد- كالشمس فى رائعة النهار- روشن است. علاوه بر اين دو مورد در قرآن كريم، كلمه «علىّ» وجود دارد؛ كه بر حسب بعضى تفاسير مراد از آن، اميرالمؤمنين عليه السّلام- است؛ و از جهت قواعد ادبى امكان اين كه مراد آن، حضرت باشد قابل انكار نيست. آيه اوّل در سوره مريم، آيه ۵۰: (و وهبنا لهم من رحمتنا وجعلنا لهم لسان صدق عليّاً) و آيه ديگر در سوره زخرف، آيه ۴: (وانه فى‌ام الكتاب لدينا لعلى حكيم).   📚معارف دین ،ایت الله صافی ج ۱ ص۶۸. @antiviros🇮🇷
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
🖲شبهه: شیوع کرونا از ، تاوان سوزاندن کتاب پزشکی توسط آقای است؟ 🍃🌿        🔰 پاسخ: در این که سوزاندن کتاب هاریسون (بدون نظر داشتن به مفید بودن یا نبودن آن برای جامعه بشری) کار اشتباهی بوده، جای تردیدی نیست؛ اما آیا این عمل می‌تواند عامل شیوع بیماری در شهر قم باشد؟ پاسخ ضمن نکاتی ارائه می‌شود:    💠یکم: این سخن هم از نظر عقلی و هم از نظر علمی مردود است. اما از نظر عقلی، بین علت و    معلول همواره باید سنخیت باشد؛ یعنی از علت خاصی معلول مرتبط با آن صادر می‌شود و هرمعلولی، علت خاص خویش را طلب می‌کند. بنابراین نمی‌توان هر معلولی را به علتی غیرمرتبط با آن نسبت داد. در محل بحث ما نیز شیوع ویروس کرونا در قم معلولی است که با علتی که بیان شده (آتش زدن کتاب هاریسون) ارتباط اثبات شده‌ای وجود ندارد؛ چه ارتباطی منطقی بین شیوع بیماری و آتش‌زدن کتاب وجود دارد؟ کسی که چنین ارتباطی را ادعا می‌کند، باید برای تبیین آن دلیل معتبری اقامه کند؛ وگرنه به صرف ادعا می‌توان هرچیزی را به چیز دیگری ربط داد! از نظر علمی نیز مردود است؛ زیرا علم نیز شیوع بیماری را معلول عواملی از قبیل عدم رعایت بهداشت فردی و غیره می داند. هیچ دانشمند تجربی، علت شیوع بیماری را را آتش زدن کتاب خاصی نمی‌داند. حال کسانی که چنین ادعایی دارند به روش تجربی آن را ثبات کنند! چنین ادعاهایی بیش‌تر به تخیلات شاعرانه می‌ماند که آسمان و ریسمان را به هم گره زده و هرچیزی را به چیز دیگری ربط می‌دهد. وجود ارتباط علیّ میان دو پدیده باید به واسطه عقل یا علم اطمینان‌بخش و یا دین حقیقی اثبات شود و غیر از این سه روش، هیچ روشی اعتبار معرفت‌شناختی ندارد.    💠دوم: ویروس کرونا متأسفانه نه تنها در قم بلکه در شهرهای متعددی در ایران و نه تنها در ایران، بلکه تا اینک در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در حال گسترش است. بنابراین بر فرض اگر قبول کنیم آتش‌زدن کتاب هاریسون عامل شیوع بیماری در قم است، در شهرهای دیگر ایران و در کشورهای دیگر که مدت‌ها قبل از ایران گرفتار این ویروس شدند، چه باید گفت؟؟ آیا در چین که بیش از ۳۰۰۰ نفر جان خویش را از دست داده‌اند، کرونا ویروس به علت آتش زدن کتاب هاریسون بوده است؟!    💠سوم: کلیپی که از فردی به نام آقای تبریزیان منتشر شده مربوط به بیش از ۳ سال قبل و در پاسخ به آتش زدن کتاب قانون بوعلی توسط برخی از یهودیان صورت گرفته است. حال اگر ارتباطی میان کار آقای تبریزیان و شیوع بیماری در قم باشد، طبیعتا باید قم سه سال قبل به این بیماری گرفتار می‌شد، نه پس از گذشت سه سال از آن رویداد! بنابر این ارتباط دادن میان کتاب‌سوزی آقای تبریزیان و شیوع کرونا در قم، انگاره بسیار دور از ذهنی است. 💠چهارم: اولا گناه بودن چنین امری اثبات شده نیست تا عقوبتی در پی داشته باشد. ثانیا اگر فرض بگیریم آتش‌زدن کتاب هاریسون گناه بوده و عقوبت دنیایی داشته باشد، شاید تنها افراد بسیار معدودی از مردم قم با چنین رویدادی موافق بوده‌اند، حال آیا عدالت الهی این را بر می‌تابد که هزاران فرد بی‌گناه را به سبب گناه شمار معدودی مبتلا سازد؟! یقینا چنین امری با عدالت خداوند سازگار نیست.   @antiviros🇮🇷
🖲شبهه :اگر حرم ها دارالشفاست، چرا در جریان ویروس کرونا درب آنها را بستند؟ 🍃🌿 ♻️ پاسخ: 1. حرم و ضریح شفا نمی دهد بلکه پیامبر و اهل بیت او شافی هستند، و البته شفا دادن آنها هم به خداوند و شافی بودن خدا بر می گردد، چرا که هر حول و قوه ای از سوی خداست( لا حول و لا قوه الا بالله ). 2. احترام و تبرک به ضریح و حرم به جهت احترام به صاحب حرم و معصوم است نه خود ضریح و حرم. 3. شافی بودن خدا و معصومان به این معنا نیست که هر وقت از آنان شفا بخواهیم حتما شفا بدهند، زیرا گاه حکمتی در شفا نیافتن است که مانع از استجابت از دعا می شود. 4. فرش و دیوار حرم و مسجد هم مانند دیگر فرش و دیوارها ممکن است کثیف یا میکربی یا خراب شود و از این رو مسلمانان باید مساجد و حرم ها را تمیز نگه دارند و وقتی نجاست یا میکروب و ویروسی به این مکان ها سرایت کرد فورا آنجا را پاک و ضدعفونی کنند. 5. بستن حرمها هم به جهت این است که هنگام ازدحام، ویروس کرونا از انسانها به یکدیگر منتقل می شود و منتقل کردن بیماری به دیگران از نظر شرع مقدس حرام است. انتقال ویروس در شرایط ازدحام ارتباطی به مسجد و حرم ندارد و امری طبیعی است، مثل آتش گرفتن فرش که فرقی میان فرش مسجد و غیر مسجد ندارد. @antiviros🇮🇷
🔰کج فهمی از دین یا نقص در دین ؟!؟! 🖲شبهه:اگر شما قایل به قدرت و دادن اهل بیت بودید چرا هیئت های مذهبی و تعطیل کردید ؟ آیا این بیانگر خرافه بودن معتقدات جامعه مذهبی نیست ؟ 🍀🌿 🔰در پاسخ باید گفت : 1️⃣:ما در عالمی زندگی می کنیم که عالم اسباب و مسببات است و در آن فعل و انفعلات ما در جسم و روح یکدیگر تاثیر می گذارد حرم اهل بیت علیهم السلام هم در دایره عالم ماده قرار دارد و به مثابه ی منزل اهل بیت هست و همانطوری که منزل اهل بیت نیاز به نظم و نظافت و پیراستن از آلودگی ها داشت امروزه حرم آن ها هم نیازمند همان مراقبت هاست ایا می توان ادعا کرد که حرم امام در زمان حیات ایشان نیازمند نظافت نبوده است ؟ 2️⃣ : اهل بیت علیهم السلام خود از تخصص های پزشکی و طبابت های دوران خود بهره می بردند به عنوان مثال برای علی علیه السلام بعد از ضربت خوردن طبیبی اوردند بنام اثیربن عمرو هانی سلونی وحضرت مخالفتی نکردند چون قرار نیست امام در همه زمانها و مکانها از علم لدنی توحیدی استفاده کند چرا که عالم ماده و دنیا این اقتضا ءرا ندارد . 3️⃣: این بارگاه و حرم ها از باب تعظیم شعائر اهمیت پیدا کرده است چرا که خداوند در قران می فرماید « ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب »و به اعتبار شخص مدفون در ان قداست و احترام پیدا کرده این حرم و بارگاه نیست که شفا می دهد بلکه امام با ولایت تکوینی که دارد وبه إذن الله شفا می دهد .بنابراین ممانعت از لمس در و پنجره حرم اهل بیت بمعنی نفی شفاعت نمی تواند باشد و اگر کسی برای شفا یا توسل به حرم امام می رود از جهت احترام و قرب مکانی پیدا کردن به جسم امام است 4️⃣: در اسلام جان و مال و ناموس افراد بسیار ارزشمند است از همین رو قاعده ی فقهی «لاضرر و لاضرارفی الاسلام » اقتضا میکند اگر شخص بیماری مسری و قابل انتقال به دیگری داشته باشد مراقبت های بهداشتی لازم را به کار بگیرد تا جان دیگری را در معرض خطر قرار ندهد از همین رو هیئت ها و مراکز تجمع باید محدود شوند تا از شیوع آن جلوگیری شود بنابراین علاوه بر اینکه علم پزشکی این دستور را می دهد شریعت مقدسه هم ذیل قاعده مذکور به آن امر کرده است . ✍قشقایی @antiviros🇮🇷
🖲شبهه : برای صدر اسلام بوده و باید در احکام اسلامی تجدید نظر شود.!!! 🍃🌿 🔰پاسخ :این مطلب ادعایی بدون دلیل و ناشی از بی اطلاعی محض شبهه‌گر از متون دینی است بنابراین لازم است نگاهی اجمالی به فلسفه روزه در اسلام داشته باشیم . قرآن كريم وقتي حكم روزه را بيان مي‌كند در ذيل آن با جمله‌اي كوتاه به فلسفه روزه اشاره كرده مي‌فرمايد: «لعلّكم تتقون»[1]. بطور كلّي فلسفه روزه را در ابعاد گوناگون مي‌توان به چهار دسته تقسيم كرد: 💠1. بعد عرفاني: روزه مايه تقرب به خداوند متعال است زيرا روزه‌ها شهوت نفس را مي‌كوبد و قوّلاً قدسي و معنوي انسان را تقويت مي‌نمايد، آدمي را بياد ترس روز قيامت مي‌اندازد و عطش و گرسنگي آن روز را يادآوري مي‌كند و انسان را از كسالت‌ها و مفاسد سيري كه بزرگترين ريسمان محكم شيطان است مي‌رهاند. و دليل اين مطلب روايتي است كه از امام صادق ـ عليه‌السّلام ـ نقل شده است كه شيطان آمد نزد يحيي من ثرياي پيغمبر ـ عليه‌السّلام ـ حضرت يحيي ديد از هر دو چيزي بخود نمونة‌ آويخته، حضرت فمود اين‌ها كه به خود آويختة چيست؟ شيطان گفت: شهواتي است كه به وسيله آن‌ها فرزندان آدم را دچار مي‌كنم حضرت فرمود: آيا براي من هم در آن چيزي هست؟ شيطان گفت هرگاه شكم خود را سير كردي از خوراك، پس تو را باز مي‌دارم از نماز و ياد خدا، حضرت يحيي قسم ياد كرد كه شكم خود را هرگز از طعام پر نخواهم كرد.[2] بدون شك فرو رفتن در شهوات انسان را از خدا غافل و دور مي‌سازد دانائي و زيركي را مي‌كشد، مجرّب‌ترين وسيله براي كشتن و تعديل شهوت گرسنگي كشيدن است كه از اثار آنان دانائي و زيركي و تقرب به خداي تعالي مي‌باشد. چنانچه دانشمند معروفي ملاهادي سبزواري در اشعاري درين رابطه چنين فرموده است: گرسنگي و دوري از طعام براي بدست آوردن علم و حكمت و دانش همچون ابرهاي بارنده است و سيري و شكم پر از غذا زيركي و دانائي را كشنده است بلكه تمام فتنه‌ها در سيري است زيرا سيري زايندة تمام شهوات است.[3] احاديث فراواني كه روزه و روزه‌داي را مايه تقرب به خداوند دانسته است در متون كتب روائي ما به چشم مي‌خورد به طور نمونه به احاديث ذيل توجه نمائيد. 1. پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ در ضمن توصيه‌اي به اسامه بن زيد چنين فرموده است: «عَلَيْكَ بِا الَّوْمِ فَاِنَّهُ قُربُهُ اِلَي الله؛ بر توباد روزه‌داري زيرا كه روزه موجب تقرّب به خدا مي‌شود.»[4] 2. خداوند متعال در حديث قدسي مي‌فرمايد: «الصَّومُ ليِ و اَنا اُجْزي بِهِ؛ روزه براي من است و من خودم پاداش او هستم، يعني تقرب بهمن بهترين پاداش اوست.» 3. پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ در شب معراج سؤال كرد خدايا برترين اعمال چيست؟ خداوند در جواب فرمود! توكّل بر من و راضي بودن به آنچه قسمت بنده‌ام نموده‌ام... بعد در ضمن همين حديث خداوند مي‌فرمايد: اي احمد آيا مي‌داني كدام وقت بنده به من نزديك مي‌شود. حضر فرمود: نه اي پروردگار من؛ خداوند فرمود: «؛ موقعي كه گرسنه و يا در سجده باشد.[5]   💠2. بعد اخلاقي و تربيتي: علم اخلاق براي تزكيه روح انسان وضع شده با آموختن و به كار بستن آن مي‌توان روح سركش انساني را از چنگال رذائل اخلاقي نجات داد؛ و آماده درك انوار معنوي شد؛ اگر انسان بخواهد سير و سلوكي داشته باشد و به مراحل بالاي كمال و معنويت برسد تزكيه و تخليه از مهم‌ترين مراحل است و يكي از فوائد مهم روزه مسئله تزكيه روح و تخليه روان است. چون روزه تنها امساك نيست كه انسان فقط از خوردن و آشاميدن پرهيز كند و بس ـ چنان‌چه در حديث شريف مي‌خوانيم «رُبَّ صائم ليس له من صيامه اِلا الجوع و العطش»[6] چه بسا روزه‌داري كه فقط گرسنگي و تشنگي مي‌كشد، ـ بلكه روزه حقيقي آن است كه چشم و گوش و زبان انسان هم روزه باشد يعني از ارتكاب گناهان چه كبيره و چه صغيره ... اجتناب نمايد و از دستورات ديني بطور كامل پيروي نمايد، عمل به دستورات الهي و ترك نواهي موجب تصفيه باطن و تزكيه روح از آلودگي‌ها و وارستگي‌ از رذائل اخلاقي نصيبتش مي‌شود. ✍🏻ادامه دارد .. @antiviros🇮🇷
💠3. بعد اجتماعي: يكي از فلسفه‌هاي روزه بعد اجتماعي آن است، پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود: «و هو شهر المواسات» (ماه رمضان، ماه همدردي است)[7] و امام باقر ـ عليه السّلام ـ فرمود: «فَرَض اللهُ عزّوجلّ الصيّام ليجد الغني مضض الجوع فيضو علي الفقير» خداوند روزه را واجب ساخته تا ثروت‌مندان درد گرسنگي را بفهمند و بر فقراء عطوفت كنند.[8] يكي از مهم‌ترين منفعت روزعلیزمانی: ه همين مطلب است كه به انسان هشدار مي‌دهد كه مسلماني تنها نماز و عبادت و زيارت و اصول عبادي اسلام را بجا آوردن نيست بلكه بايد از حال فقيران و مستمندان مطلع باشي و به آنها رسيدگي كني، زيرا هر اجتماعي كه اغنياء آن به فكر مستمندان باشند روي فقر و محروميت را نخواهند ديد و اين از فوائد روزه به شمار مي‌آيد. 💠4. بعد بهداشتي و پزشكي: پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود: «صوموا تصحّوا» روزه بگيريد تا سالم و تندرست باشيد.[9] پس يكي از آثار و فوائد روزه سلامتي جسم و بعد پزشكي آن مي‌باشد. كه اهميت به سزائي دارد چون بدن انسان در طول سال آزادانه به تغذيه خود مي‌پردازد و معده انسان كه آن را مركز همه دردها دانسته‌اند در هر زمان كه انسان اراده كرده مملو از خوردني‌ها و نوشيدني‌ها شده است و محدوديت خوردن و آشاميدن در يك ماه و روز گرفتن بهترين وسيله براي سلامتي جسم و استراحت معده انسان مي‌باشد. دانشمندي در اين رابطه چنين مي‌گويد: «فايدة روزه براي بدن مانند نوعي درمان پزشكي است. پزشكان همه به اين نكته رسيده‌اند كه روزه گرفتن روزهاي ماه مبارك رمضان هم‌چون سي عدد قرص است كه هر سال مصرف مي‌شود تا معده تقويت و خون تصفيه و بافت‌هاي خون ترميم گردد.»[10] در اثر روزه زائده‌هاي بدن ذوب شده و دستگاه گوارش كه حساس‌ترين سيستم بدن انسان مي‌باشد استراحت نيمه وقت در آن ماه مي‌نمايد. در روايتي از رسول خدا چنين آمده است: «المعدة بيت كل داء و الحميّه (اي الامساك) رأس كل دواء». يعني: معده خانة تمامي دردها است و امساك بالاترين داروها.[11] دانشمندي به نام «الكسي سوفورين» بيش از 23 مرض را برشمرده كه بوسيله روزه مداوا مي‌شود.[12] منابع [1] . سورة‌بقره، آية 183. [2] . مير سيد احمد روضاتي، فلسفه روزه، قم، انتشارات طباطبائي، 1385 قمري، صص 90ـ92. [3] . مير سيد احمد روضاتي، فلسفه روزه، قم، انتشارات طباطبائي، 1385 قمري، صص 90ـ92. [4] . محمدباقر مجلسي، بحارالانوار، ج 930، بيروت لبنان، ص 285. [5] . شيخ عباس قمي، سفينة البحار، انتشارات كتابخانة سنائي، ‌ج 1، ص 193. [6] . سيد مهدي شمس‌الدين، آداب روزه داري، قم، انتشارات قدس، چاپ اوّل، 1374، صص 10 و 23ـ24. [7] . حر عاملي، وسائل‌الشيعه، بيروت لبنان، ج 7، ص 7. [8] . همان، ص 223. [9] . محمد باقر مجلسي، بحارالانوار، بيروت، لبنان، احياء التراث الاسلامي، ج 96، ص 255. [10] . به نقل از كتاب آموزش دين و اخلاق براي همه تأليف: سيد مهدي شمس‌الدين، قم انتشارات قدس چاپ اوّل، سال 1374، ص 20. [11] . مكارم شيرازي، تفسير نمونه، تهراني، دارالكتب الاسلاميه، بيت چهارم، 1375، ج 1، ص 632ـ633. [12] . مكارم شيرازي، تفسير نمونه، تهراني، دارالكتب الاسلاميه، بيت چهارم، 1375، ج 1، ص 632ـ633. @antiviros🇮🇷
💠دوازده کاربردی از الهی برای زندگی موفق؛ جزء بیست و سوم 🍃🌿 @antiviros🇮🇷
36.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | « (۱)» 8️⃣ قسمت هشتم از مجموعه‌ی تصویری 🍃🌿 🖲 مجموعه تصویری «راه و ماه»؛ مباحث اندیشه اسلامی است که آیت الله یزدی با توجه به شبهات موجود در جامعه و نیازهای روز بیان داشته‌اند. @antiviros🇮🇷
🖲1⃣ دعا نکردن، مصداق نوعی از تکبر! 🌱🌷 🔹خداوند در آیه ۶۰ سوره مبارکه غافر اینگونه تشویق می‌کند که: «دعا کنید، مستجاب می‌کنم» و این تشویق را با بیم و انذار همراه کرده، می‌فرماید: «هر کس نسبت به عبادت و درخواست از من، بورزد، به زودی با ذلت وارد جهنم خواهد شد.» 🔸نه تنها دعا باعث این می‌شود خواسته‌هایمان برآورده می‌شود، بلکه دعا نکردن مصداقی از تکبر نسبت به عبادت خدا شمرده شده است. 🔹در نتیجه اگر آدم اهل نباشد معنایش این است که خدایا من به تو احتیاجی ندارم، تو کار خودت را بکن من هم کار خودم را. 🔸اگر یک چنین حالتی برای شخصی پیدا شود، او وارد جهنم می‌شود، آن هم نه به صورت ساده، بلکه با سرافکندگی و خواری و ذلت؛ چنین تعبیری در مورد کمتر گناهی به کار رفته است. قسمت هشتم مجموعه ✍🏻ادامه دارد ... @antiviros🇮🇷
2⃣دعا، زمینه‌ی رشد بیشتر🤲 🌾🍃 🔹از آنجا که الهی بر غضب او پیشی گرفته و بر آن غالب است -«یا من سبقت رحمته غضبه؛ ای کسی که رحمتش بر غضب او پیشی گرفته» (دعای جوشن کبیر)- خداوند در کنار تغییرات و دوگانه‌هایی که مسیر انتخاب را برای انسان فراهم می‌کند، نعمتی را قرار می‌دهد تا تمایل به خیر را بیشتر کند و وسایل بیشتری برای تمایل به خیرات فراهم شود. 🔸 یکی از راه‌هایی که خداوند فراهم کرده تا تمایل انسان به کار خیر بیشتر گردد، باز کردن مسیر می‌باشد. با دعا و درخواست از خدا زمینه بیشتری برای انسان فراهم می‌شود که اگر این راه نبود به آن آسانی و سرعت و وسعتی که اکنون فراهم می‌باشد، زمینه تکامل در دریافت رحمت الهی برای آدمی حاصل نمی‌شد. قسمت هشتم مجموعه @antiviros🇮🇷
💠 3⃣در دعا اصرار کردن درست است یا اصرار نکردن؟! 🌸🍀 ♻️یکی از سوالات در مورد دعا آن است که در برخی از روایات توصیه کرده اند که در دعا کردن اصرار کنیم و طبق تعبیر برخی روایات «الحاح» داشته باشیم. اما از آن طرف، روایاتی نیز داریم که می‌فرمایند در همه جا اصرار لازم نیست و با دعای مختصری هم استجابت صورت می‌گیرد. جمع بین این دو دسته از روایات چگونه است؟ 📝پاسخ آن است که آن جایی که خدا را به تاخیر می‌اندازد و بعضا می‌بینیم که در روایات آمده: من دوست دارم صدای بنده‌ام را بیشتر بشنوم، یا آمده است که اصرار داشته باشید، فلسفه این گونه روایات بر می‌گردد به آن که خدا اساسا می‌خواهد رحمت بیشتری به بنده‌اش بدهد و الا خدا که به شنیدن صدای ما نیازی ندارد. 🔹بنابراین سرّ این گونه روایات آن است که اصرار در باعث می‌شود توجه او به خدا بیشتر شده و به برکت این دعا، ظرفیت انسان برای رحمت‌های وسیع‌تر و بالاتر فراهم می‌شود. 🔸از آن طرف در برخی روایات مانند وصیت پیغمبر (ص) به جناب ابوذر آمده که: «یا اباذرّ، یکفی من الدعاء مع البرّ، ما یکفی الطعام من الملح؛ اگر کار درست انجام بدهی، همان اندازه که نمک برای غذا لازم است، همین اندازه دعا کافی است.» 🔹اگر شخصی اینچنین باشد حتی ممکن است دعا خواندن زیاد مانع کار‌های خیر دیگر او شود. بنابراین این گونه روایات برای کسی است که وظیفه‌اش را درست انجام بدهد، در این صورت به اندازه نمک غذا، دعا کفایت می‌کند. 🔸اما اگر کسی اهل کار خیر نباشد، آن الحاح و اصرار لازم است تا شخص آن توجه لازم را بتواند به دست بیاورد. 📺قسمت هشتم مجموعه @antiviros🇮🇷
Rah o Mah(08).mp3
5.48M
🎧 | صوت کامل قسمت هشتم مجموعه ( (۱)) 🌹🍃 🖲 مجموعه «راه و ماه»؛ مباحث اندیشه اسلامی است که آیت الله یزدی با توجه به شبهات موجود در جامعه و نیازهای روز بیان داشته‌اند. @antiviros🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ پاسخ به ♻️قرارگاه شکست شبهات💪 با ما همراه باشید . @antiviros🇮🇷
🖲رایگان شد❗️❗️❗️ 💮نرم افزار بسیار مفید همراه، نسخه موبایلی پایگاه اینترنتی جامع الاحادیث است که برای استفاده در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید تهیه شده و به صورت آنلاین و هوشمند از آن پایگاه سرویس می‌گیرد. در این نرم افزار علاوه بر عرضۀ مجموعه روایات موجود در 199 عنوان از مصادر حدیثی شیعه شامل حدود 400 هزار روایت و ترجمه‌ها و شروح نگاشته شده بر آنها، احادیث مرتبط و اطلاعات مربوط به اسناد روایات نیز ارائه شده است. همچنین امکانات متنوع پژوهشی از قبیل جستجوی مناسب، انتخاب و دسته بندی احادیث دلخواه، ایجاد قفسه کتاب، درج نمایه بر احادیث و .... برای کاربران فراهم آمده و کاربران می‌توانند پس از قطع ارتباط با شبکه، به صورت آفلاین از اطلاعات ذخیره شده در نرم افزار همراه خود استفاده نمایند. ➖دانلود 👇👇 https://b2n.ir/992434 ♻️قرارگاه شکست شبهات💪 با ما همراه باشید . @antiviros🇮🇷
🖲رهبرانقلاب: با کسانی که دشمن را تزیین میکنند مماشات نکنید 🍃🌿 حضرت ‎آیت الله خامنه‎ای: 🔹با کسانی که مبانی انقلاب را قبول نمیکنند، ایجاد تردید میکنند و دشمن را تزیین میکنند، مماشات نکنید. ایجاد تردید، ستون فقرات کار دشمن است. 🔹 امروز جامعه و نظام آمریکایی نه تنها جذّابیّت ندارد، بلکه به یک معنا در بخش مهمّی از دنیا منفور هم هست. 🔹عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولتهای بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد. ۹۹/۲/۲۸ @antiviros🇮🇷
💠دوازده درس‌ کاربردی از آیات الهی برای زندگی موفق؛ جزء بیست و چهارم 🍃🌿 @antiviros🇮🇷
42.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | « (۲)» 9️⃣ قسمت نهم از مجموعه‌ی تصویری 🖲مجموعه تصویری «راه و ماه»؛ مباحث اندیشه اسلامی است که آیت الله یزدی با توجه به شبهات موجود در جامعه و نیازهای روز بیان داشته‌اند. 🍃🌿 @antiviros🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حضور یک مسلمان شده در برنامه زنده صداوسیما. 🍃🌿 🔰 روایاتی از فرقه ضاله بهاییت به گفته یک مبلغ این فرقه. @antiviros🇮🇷
اگه در شب قدر پرونده اعمال بسته میشه پس چطور برای روز های دیگه دعا سفارش شده است؟.mp3
746.7K
🍃🌿 🖲اگه در شب قدر پرونده اعمال بسته میشه پس چطور برای روز های دیگه دعا سفارش شده است؟ ♻️ @antiviros🇮🇷
Rah o Mah(08).mp3
5.48M
🎧 | صوت کامل قسمت نهم مجموعه (دعا (۲) 🍃🌿 🖲مجموعه تصویری «راه و ماه»؛ مباحث اندیشه اسلامی است که آیت الله یزدی با توجه به شبهات موجود در جامعه و نیازهای روز بیان داشته‌اند. @antiviros🇮🇷
💠1⃣دعا زمینه‌‌ای برای تکامل انسان🤲 💠شاید برای برخی این پرسش مطرح شود که: مگر نگفتید خدا ما را مأمور کرده که از طریق اسباب عادی نیاز‌هایمان را برآورده کنیم؟ اصلا مگر خود خدا چنین اسباب مادی‌ای را قرار نداده است؟ خب من هم از طریق همین اسباب زندگی را جلو می‌برم، دیگر چه لزومی دارد که دعا کنم؟ ✅ پاسخ این است که هر لحظه‌ای که دل انسان متوجه خدا شود، این یک نعمتی از خداوند است و این زمینه را فراهم می‌کند برای حرکت تکاملی بعدی. 🔹 وقتی شخص نمی‌کند، و تنها در فکر این است که از اسباب عادی استفاده کند، آرام آرام دیگر سراغ خدا نمی‌رود تا خواسته‌هایش را از او بخواهد. 🖲قسمت نهم مجموعه @antiviros🇮🇷
💠2⃣فواید و برکات دعا 🔹 اگر ضمن زندگی طبیعی از او کمک نخواهیم، از توجه به او محروم می‌مانیم. به همین خاطر است که خدا گفته تو موظفی دنبال اسباب عادی بروی، اما از من هم بخواه! برای اینکه به واسطه همین احساس نیازی که به من می‌کنی: 🔸اولاً پیدا کنی که کسی هست که او نیاز تو را برطرف می‌کند. ثانیاً این احساس نیاز، یک توجه قلبی (عمل جوانحی) است، که به همان اندازه حرکتی است به سوی خدا و باعث انسان می‌شود. اگر همین احساس نیاز قلبی به زبان بیاید، عمل جوارحی شده و از این جهت نیز موجب رشد انسان می‌شود. 🔹به علاوه، این و ابراز نیاز می‌تواند سختی‌های شرایط مادی را هموار سازد، مشکلات پیش رو را بردارد و حتی گاهی نیاز آدمی را در نبود هر گونه اسباب عادی فراهم سازد و سعادت ما را سریع‌تر گرداند. بنابراین دعا نکردن و اکتفا به اسباب مادی، باعث محرومیت از همه این برکات است. ♻️قسمت نهم مجموعه @antiviros🇮🇷
💠3⃣ شرایط استجابت دعا 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 🔸مرحوم (رضوان الله تعالی علیه) در درس تفسیر می‌فرمودند: وقتی خدا می‌گوید: « ادْعُونِي اسْتَجِبْ لَكُمْ؛ مرا بخوانید، خواسته تان را برایتان مستجاب می‌کنم» (غافر، 60) این دعا و استجابت بر اساس آیه دوتا شرط دارد: یکی باشد، دیگر اینکه درخواست از خدا باشد. 🔹گاهی به صورت لقلقه زبان از خدا می‌خواهم، اما در واقع به کار خودم تکیه دارم. در این صورت، خدا ضمانتی نکرده که این دعا باشد. این نوع درخواست اساساً دعا و در خواست نیست. گاهی در خواست و دعا هست، اما از خدا نیست. 🔸مثلا وقتی می‌دانم که تمام کار‌های خدا بر اساس حکمت است، اگر چیزی را از او بخواهم که می‌دانم بر خلاف حکمت خداست، در واقع از خدای واقعی که بر اساس حکمت عمل می‌کند، تقاضا نکرده‌ام. یعنی دعا کرده‌ام، اما از خدا نه! 🔹 درخواست خلاف حکمت از خدای حکیم نوعی جمع بین نقیضین است. یعنی خدایا! این چیزی را که نمی‌خواهی من از تو می‌خواهم که بخواه. اگر در موردی، دعای من برخلاف مصلحت شخص من یا برخلاف مصلحت عالم بود یا بدون التزام به اسباب گفتم: خدایا به من مقام پیغمبر (ص) را بده یا خدایا تکلیف را از من بردار! این‌گونه دعا‌ها مستجاب نمی‌شود. ♻️قسمت نهم مجموعه @antiviros🇮🇷