eitaa logo
انوار الهی💥
285 دنبال‌کننده
14.3هزار عکس
15.3هزار ویدیو
269 فایل
حال خوش را با ما تجربه کنید💖
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد تحریری: امام صادق عليه‏ السّلام در پاسخ به درخواست عنوان بصرى، مبنى بر بهره‏ مندى وى از آن حضرت كه: «خدا از علم شما روزى‏ ام كند»، به وى فرمود: «ليس العلم...»؛ يعنى آن علمى كه تو درخواست مى‏ كنى، به تعلّم و يادگيرى تكيه نمى‏ كند. 🔶البته قابل توجه است كه پاسخ حضرت، متناسب با درخواست عنوان بود، زيرا وى درخواست مطلق علم را ننمود تا حضرت وى را به مقدمات آموزشى راهنمايى نمايد، بلكه تقاضاى بهره‏ مندى از علوم عليهم‏ السّلام را داشت و بديهى است كه علوم اهل بيت عليهم‏ السّلام، از سنخ علم حضورى است كه تنها با عبوديت و بندگى حقيقى خداوند و بر اثر فيض در وجود انسان تحقق مى‏ يابد، به همين جهت آن حضرت وى را به مقدمات عملى، عبوديّت و هدايت الهى در اين طريق توجه داده و تفاوت علوم اهل بيت عليهم‏ السّلام با علوم ديگران را به وى يادآور شدند. 🔶اگرچه ائمه عليهم‏ السّلام نيز ناچارند علوم حقيقى خود را در قالب الفاظ مناسب و با مفهوم مناسب به ديگران القا كنند، لذا علوم ايشان نيز جنبه‏ ى علم حصولى مى‏ يابد و براى رسيدن به علوم حقيقى ايشان، بايد از علوم رايج آنان كه شاگردانى را در علوم گوناگون پرورش داده‏ اند استفاده كرد، لذا عليه‏ السّلام در ادامه مى‏ فرمايد: «اگر آن علم حقيقى را مى‏ خواهى، اوّل در خودت حقيقت بندگى را بخواه و علم را براى به كار بستن آن طلب كن.» و در پايان نيز به مقدارى از آداب تحصيل علوم خود، اشاره مى‏ فرمايد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ابعاد گسترده صله رحمِ پدر مادر و تاثیر آن بر سعادت و شقاوت فرزند 🔹علامه حسن زاده آملی ره
آیت‌الله بهجت ره :انسان چقدر به مرگ نزدیک است و درعینِ‌ حال چقدر آن را دور می‌پندارد و از آن غافل است!
حق الناس در محیط کار و زنـدگی از دیـدگاه قرآن و روایات.pdf
1.32M
🔰حق الناس در محیط کار و زندگی از دیدگاه قرآن و روایات
سیدهاشم حداد‌ قدس‌سره: بدون ولایت (یعنی تا داخل در ولایت امام‌ علیه‌السلام نشویم) انسان به توحید نمی‌رسد. نه این‌که منظور از داخل در ولایت شدن این است که مجلس تشکیل بدهیم و سینه‌زنی کنیم، این‌ها همه به جای خودش؛ بلکه داخل شدن در آن ولایت یعنی، انسان همان ادراکی را پیدا کند که امام‌ علیه‌السلام به همان ادراک در این عالم وجود اثر می‌گذارد.
آیت الله مظاهری: از گناهان بزرگ در اسلام، تعییر و سرزنش به واسطۀ عیوب یا معصیت‌های دیگران است. و اگر عیبی در کسی نباشد و او را سرزنش کنند، یا سرزنش با ضمیمۀ استهزاء یا اهانت و یا فحش باشد، گناه آن بسیار بزرگ‌تر است.
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 اینجور آدم‌ها انگیزه دارن از خودشون مراقبت کنن .. 🔹استاد پناهیان
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 من به حجاب عقیده ندارم! 🌷 استاد رحیم پور ازغدی
🍃ذلِکَ الَّذي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبادَهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبي‏ وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فيها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ.﴿شوری/23﴾؛ 🍃(این همان چیزی است که خداوند بندگانش را که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند به آن نوید می‌دهد! بگو: «من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن نزدیکانم [اهل بیتم] و هر کس کار نیکی انجام دهد، بر نیکی‌اش می‌افزاییم چرا که خداوند آمرزنده و سپاسگزار است. 🔹ایمان لازم است؛ چون اگر ایمان نباشد، انسان هر چقدر هم عمل خوب انجام بدهد، فایده‌ای نخواهد داشت، لذا عمل خوب، بدون ایمان هیچ اثری در دنیا و آخرت ندارد. 🔸اگر هم ایمان باشد و عمل صالح نباشد ایمان به تدریج از دست می‌رود، پس این دوتا باید باهم باشند. 👈🏻قرآن در هر جا کلمۀ ایمان را آورده، عمل صالح را هم آورده است، حال یا قبل و یا بعد از آن، که در اینجا می‌فرماید؛ خداوند بشارت می‌دهد بندگانی را که: ⬅️ "آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ". ❓ حال چه کنیم که این ایمان و عمل صالح بماند؟ ایمان از دست نرود و عمل صالح هم ضایع نشود؟ ⬅️ "قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبي"؛ 🔹می فرماید: بگو ای پیغمبر! من در مقابل زحماتی که شبانه‌روز کشیده‌ام؛ در مقابل سختی‌ها؛ تعلیم و تربیت؛ و زحماتی که برای تزکیه کشیده‌ام، اجری نمی‌خواهم جز این‌که فقط مودت، عشق و علاقه نسبت به اهل‌بیت من داشته باشید. ❓چرا پیغمبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله این درخواست را کردند؟ 👈🏻 چون که ادامۀ راه، توضیح قرآن و فرمایشات پیغمبر، به وسیلۀ اهل‌بیت علیهم‌السلام است و اینها جزء ایمان بوده و عمل صالح هم با پیروی از اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌باشد. ⬅️ خود دوست‌داشتن اهل‌بیت علیهم‌السلام موضوعیت دارد و جزء ایمان است. 🔹استاد رجالی
baafghi.mp3
7.66M
آیت الله حائری شیرازی ره: حجاب، به قیمت خون شهداء حفظ شده. مگر مردم میگذارند بی‌حجابی رایج شود؟ رضا شاه وقتی می خواست بی‌حجابی را بیاورد اول از زن و بچۀ خودش شروع کرد و اول شروع کرد که قم را بی‌غیرت بکند. زن و بچه‌اش را به عنوان زیارت حضرت معصومه (ص) فرستاد به قم. این ها بی‌چادر و با سرِ برهنه آمدند وارد صحن مطهر شدند. آشیخ محمد تقی بافقی، آنها را دید. از دور گفت اینها که هستند؟! اینها را بیرون بکنید! داد زد، فریاد زد، مردم را جمع کرد. اینها هم کوچک شدند. تولیت حرم، آنها برد به یکی از غرفه ها و در را بست. اینها فوری به پهلوی تلفن کردند که شیخ آمده به ما فحش داده، مردم را دور خودش جمع کرده و الآن هم ما را در یک گوشه‌ای کرده‌اند و در را بسته‌اند. پهلوی از تهران بلند شد آمد قم. اول رئیس شهربانی را گرفت و زد. آشیخ محمد تقی را هم آوردند و او ایشان را گذاشت زیر لگد. به دنده‌های آشیخ محمد تقی لگد می زد. آشیخ محمد تقی هم زیر لگد هی می گفت: ای بی‌پدر بزن! بی‌مادر بزن! بی‌حیثیت بزن! بی‌شرافت بزن! مدام کتک می‌خورد و اینطور می گفت. الان قبر آشیخ محمد تقی را همه می آیند در حرم مطهر و زیارتش می کنند. واقعاً پهلوی را شکاند. این حجاب با این کتک‌ها حفظ شده. با این خون دل ها حفظ شده. این شهدا حجاب را آوردند. این هایی که دست دادند، پا دادند، معلول شدند حجاب را زنده کردند. مگر مردم می‌گذارند چیزی را که اینقدر خون دادند، این قدر جان دادند، اینقدر مال دادند، این قدر ضربه خوردند، با چهار تا که تمبک بزنند، چهار تا که مویشان را بیرون بگذارند از دست بدهند؟! ابداً این کار را نمی‌کنند.
آیة الله حاج شیخ علی آقا سعادت پرور ره: تولّى و تبرّى- كه آن همه در سخنان معصومان مورد نظر قرار گرفته- تنها به گفتار نيست؛ بلكه بايد با تمام وجود تا سر حدّ نثار جان، در راه زنده نگه داشتن آن كوشيد؛ چنان كه سيّدالشّهدا- عليه السّلام- از آغاز تا پايان حركتش، و نيز اسيران اهلبيت از كربلا تا بازگشت به مدينه، در عمل اين هدف را دنبال كردند.