هدایت شده از اخبار آموزش و پرورش استان اصفهان
🔴🔴فوری و مهم| مدارس استان اصفهان فردا دوشنبه 26 آذر تعطیل شد
🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: مقرر شد روز دوشنبه مدارس استان تعطیل و ادارات، موسسات آموزش عالی، بانکها و مراکز آموزشی استان تعطیل شوند و همچنان بانکهای کشیک و دستگاههای خدمات رسان، امدادی و فوریتی ومراکز بهداشتی درمانی شبانه روزی،امدادی و فوریتی ارائه خدمت نمایند.
💠 کانالهای آموزش و پرورش استان اصفهان:
📍| ایتا | 📍| شاد | 📍| روبیکا | 📍| بله |
🔸در دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه شهرستان کاشان جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار شد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
✅ در ادامه تعطیلی ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و بیمه ها بجز شعب منتخب و کشیک بانک و بیمه و بخشهای امدادی و درمانی و خدمات رسان روز سه شنبه مورخ ۲۷ آذرماه تعطیل می باشد
🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی آموزش وپرورش،دانشگاهها و موسسات آموزشی در مرکز استان و شهرستانهای استان اصفهان تا روز پنج شنبه پایان هفته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه تعطیل و غیرحضوری می باشد وهمچنین مهدهای کودک ها پیش دبستانی ها و مراکز استثنایی نیز بعلت مدیریت مصرف انرژی شرایط کاهش دما و آلودگی هوا غیر حضوری می باشند.
🔸به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شعب بانکها و بیمه های منتخب و کشیک و نیز دستگاههای خدمات رسان و امداد رسان، بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی شبانه روزی همچنان در این ایام ارائه خدمت خواهند نمود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
🔴🔴🔴فوری و مهم| مدارس استان اصفهان تا پایان هفته غیرحضوری شد
🔹ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان: فعالیت آموزشی تمامی مدارس در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در مرکز استان و شهرستانهای استان اصفهان تا روز پنج شنبه پایان هفته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه غیر حضوری است و مهدهای کودک پیش دبستانی و مراکز استثنایی به علت مدیریت مصرف انرژی شرایط کاهش دما و آلودگی هوا تعطیل است.
🔹نظارت بر حسن اجرای فرآیند آموزش غیرحضوری بر عهده مدیران مدارس استان خواهد بود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
🔹به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کاشان، جواد رشیدیپور، معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و پژوهش آموزش و پرورش شهرستان کاشان، در گفتوگویی با تأکید بر اهمیت مدیریت منابع و بهینهسازی مصرف انرژی بیان کرد: حفاظت از منابع ملی و صرفهجویی در مصرف انرژی، از وظایف کلیدی آموزش و پرورش است که میتواند با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و مدیریت صحیح به نتایج چشمگیری منجر شود.
🔸وی با اشاره به نقش حیاتی مدیران مدارس در تحقق این اهداف افزود: برای پیشگیری از یخزدگی سیستمهای گرمایشی در فصل زمستان و کاهش مصرف انرژی، استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند در دستور کار قرار گرفته است. این سیستمها با برنامهریزی دقیق، امکان مدیریت بهینه گرمایش مدارس را فراهم میآورند.
🔸رشیدیپور در ادامه توضیح داد: براساس برنامهریزی انجامشده، کارکرد سیستمهای گرمایشی در ایام تعطیل از طریق سیستم کنترل هوشمند تنها به بازه زمانی ساعت 5 تا 7 صبح محدود میشود. این اقدام بهمنظور حفظ دمای حداقلی و جلوگیری از آسیب به تجهیزات ناشی از سرما طراحی شده است و همزمان از مصرف غیرضروری انرژی نیز جلوگیری خواهد کرد.
🔸وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق و اقدامات پیشگیرانه اضافه کرد: شایسته است مدیران محترم مدارس پیش از آغاز تعطیلات، عملکرد تجهیزات گرمایشی، از جمله سیستمهای کنترل هوشمند، پکیجها و موتورخانهها را بررسی کنند. همچنین، اطمینان از باز بودن مجاری خروجی ناودانها و وضعیت مناسب پشتبامها برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی ناشی از بارش، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
🔸رشیدیپور در پایان، ضمن قدردانی از همکاری مدیران و کارکنان مدارس، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامهها و سیاستها نه تنها به کاهش هزینهها و مصرف انرژی کمک میکند، بلکه گامی مؤثر در راستای حفاظت از منابع ملی و ترویج فرهنگ مدیریت انرژی در جامعه خواهد بود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
نویسندگان:
محمد قربانعلی زاده جمال
ابوالفضل کاظم زاده نوش آبادی
معرفی کتاب:
کتاب "بر مدار معلمی" سعی دارد تا با بیان گوشه ای از اصول و قوانین تعلیم و تربیت صحیح و منطقی، در جهت ایفای هر چه بهتر و کامل تر رسالت الهی و مهم تعلیم و تربیت گام بر دارد. گر چه نام این کتاب "بر مدار معلمی" است؛ ولی مخاطب آن هر فردی است که به طور مستقیم و غیر مستقیم با تعلیم و تربیت سر و کار داشته و به نوعی متولی این امر است.
این کتاب گردآوری و تجمیعی است از سخنان و نظرات اساتید و بزرگان علم تربیت، که سالهای سال در کسوت مربی و معلم به پرورش فرزندان این مرز و بوم پرداخته اند و با تربیت صحیح خود، شاگردان زیادی را به سعادت رسانده اند.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
رضا کوه پیما
عنوان کتاب : کیفیت در مدارس ابتدایی مبتنی بر مداخلات بهبود
هدف اصلی کتاب شناخت کیفیت و مولفه های آن در مدارس ابتدایی حول محور آموزش و یادگیری و نقش معلمان، مدیریت و رهبری آموزشی، زیرساخت، فضا و امکانات، برنامه ها و راهنمایان آموزشی است.
فصل اول به اهمیت موضوع، مفهوم شناسی کیفیت و مولفه های آن در مدرسه مبتنی بر تحقیقات داخلی و خارجی می پردازد.
فصل دوم ابتدا چالش ها و تناقضاتی که عموما معلمان با آن سروکار دارند؛ از جمله رقابت در مقابل تخیل و خلاقیت، نیروی فکری و خستگی مفرط و دلسرد شدن دانش آموزان نسبت به مطالب درسی مورد اشاره و سپس ابعاد مختلف کیفیت در حوزه آموزش و یادگیری شامل کیفیت معلمان و عوامل مرتبط با آن (مانند دانش حرفه ای در سبک های تدریس، شناخت تفاوت های فردی، دانش آموزان با نیازهای ویژه و چگونگی آموزش و ارزشیابی آنها و دیدگاه این دانش آموزان نسبت به معلم، اختلالات یادگیری، اختلالات رفتاری، مدیریت کلاس درس و ارزشیابی کیفی_توصیفی) بحث می شود. در ادامه به کیفی سازی دانش آموزان (شامل ایجاد اشتیاق و انگیزه تحصیلی، ایجاد خودپنداره تحصیلی، فراشناخت و یادگیری خودتنظیمی) پرداخته و نهایتا کیفی سازی محتوای درسی تشریح می شود.
فصل سوم رهبری و مدیریت آموزشی و نقش مدیران در بهبود کیفیت بیان شده و انواع تصمیمات مدیران (مالی، نظارتی، اجرایی، انضباطی، پرورشی و تربیتی) مطرح و سپس مهارت های سه گانه مورد نیاز مدیر یعنی مهارت فنی، روابط انسانی و ادراکی بیان می شود. در مورد مهارت های فنی مدیر به اهمیت آشنایی با ICT، انواع سبک های مدیریت، مدیریت دانش و مدیریت استعدادها اشاره می شود. در مهارت روابط انسانی به نقش مدیر در چگونگی بهبود عواملی چون جو سازمانی مدرسه، سلامت سازمانی مدرسه و تعهد سازمانی و در مورد مهارت ادراکی، توانایی مدیر در درک پیچیدگی ها و اثرگذاری بر کل سیستم مدرسه، نقش شوراهای مدرسه و ارتباط با ذینفعان (آموزش فراگیر خانواده ها) بیان می شود.
فصل چهارم به حوزه زیرساخت، فضا و امکانات، برنامه ها و ناظران آموزشی، تفاوت نظارت و راهنمایی و لزوم تغییر در ماهیت و روش اجرای برنامه های نظارت و راهنمایی مدرسه می پردازد.
در نهایت فصل پنجم نحوه نیازسنجی و مداخلات بهبود کیفیت به عنوان مفهومی جدید در مدرسه مطرح و راهکارهای در این زمینه ارائه می شود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
آموزش و یادگیری به کمک هوش مصنوعی
مؤلف : فاطمه محلوجی یزدلی
خلاصه کتاب :
این کتاب راهنمایی است برای معلمان پیشرو و پژوهشگر .
در پنج فصل به تشریح موارد استفاده از انواع هوش مصنوعی پرداخته شده است.
فصل اول : کلیات هوش مصنوعی؛
گذری بر تعریف و تاریخچه و انواع هوش مصنوعی و شبکه های عصبی.
فصل دوم: چرا هوش مصنوعی یادبگیریم؟؛
در این فصل شرحی بر پیش نیاز های یادگیری هوش مصنوعی و اصول الگوریتمی و مهندسی داده و... داشته ایم.
فصل سوم : کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری؛
به معرفی حوزه های پژوهشی هوش مصنوعی در آموزش پرداخته ایم و کاربرد های هوش مصنوعی در انواع آموزشها و تاثیر آن بر یادگیری عنوان شده.
فصل چهارم : هوش مصنوعی و تولید محتوا؛
نحوه استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای خلاقانه همراه با ابزار های مختلف تشریح شده است.
فصل پنجم : کاربرد هوش مصنوعی در مقاله نویسی؛
ابزارهای هوش مصنوعی برای ارتقا مهارت های مقاله نویسی و روش استفاده از آنها بیان شده است.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
عنوان کتاب: مقدمه ای بر روند تحلیل گفتمان انتقادی
مترجمین: دکتر علی رحیمی و امیرحسین شاه بالا
خلاصه کتاب:
این کتاب راهنمای کاملی در مورد حیطه تحلیل گفتمان انتقادی است و هدف آن آشنا کردن خوانندگان با مفاهیم، نظریه ها و روش های اصولی تحلیل گفتمان انتقادی است و اساسا بر جنبه های زبانشناختی این حیطه متمرکز است.
در سرتاسر کتاب، مثال ها و تمارین کاربردی ارائه شده تا به خوانندگان کمک کند تکنیک های تحلیل گفتمان انتقادی را به انواع متون من جمله سخنرانی های سیاسی، آگهی ها و آثار ادبی اعمال کنند. طراحی این کتاب به گونه ای است که خوانندگان با خواندن آن به مهارت های لازم برای تحلیل انتقادی گفتمان دست پیدا کنند و اثرات آن بر جامعه را درک کنند.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan