🔹به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کاشان، جواد رشیدی پور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کاشان مطالبی را در جهت اطلاع رسانی به والدین و دانش آموزان کاشانی عنوان کرد.
🔸با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران، از خانوادههای محترم تقاضا میشود به منظور حفظ سلامت دانشآموزان عزیز، ترتیبی اتخاذ فرمایند تا فرزندانشان با پوششی گرم و مناسب، در مدرسه حاضر شوند. رعایت این نکات، علاوه بر حفظ سلامتی، کمک میکند تا دانشآموزان در فضایی ایمن و دلپذیر به فعالیتهای آموزشی خود ادامه دهند.
🔸دانشآموزان گرامی نیز شایسته است با دقت در مراقبت از خود، رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیههای خانواده و مدرسه، در حفظ سلامت خود کوشا باشند. همکاری شما عزیزان در این زمینه، بستری مناسب و پرنشاط برای ادامه مسیر یادگیری و پیشرفت فراهم خواهد ساخت.
🔸از همراهی و همکاری والدین و دانش آموزان عزیز صمیمانه سپاسگزاریم و برای همه شما روزهایی گرم، پرانرژی و سرشار از موفقیت آرزومندیم.
🔸معاونت توسعه مدیریت، پشتیبانی و پژوهش آموزش و پرورش کاشان
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛ آسیه نراقی، فاطمه خدابخشی و فرزانه نان پز
عنوان کتاب: نومعلمان و چالشهای حرفهای پیش رو
این کتاب راهنمایی جامع برای نومعلمان است که با چالشهای اولیه حرفهای خود در محیط آموزش روبهرو میشوند. در ۶ فصل، موضوعات کلیدی برای توسعه مهارتهای تدریس و مقابله با موانع شغلی بررسی شدهاند.
فصل اول: نقش مهم معلم در جامعه
این فصل به تبیین جایگاه کلیدی معلمان در جامعه میپردازد و تأکید دارد که معلمان نه تنها مسئول انتقال دانشاند، بلکه نقشی حیاتی در تربیت شخصیت و آمادهسازی دانشآموزان برای آینده دارند. اهمیت تعهد، مهارت و اخلاق حرفهای معلمان در این فصل مورد توجه قرار گرفته است.
فصل دوم: مدیریت کلاس و حفظ نظم
این فصل بر مهارتهای مدیریتی تمرکز دارد که برای برقراری نظم و آرامش در کلاس ضروری هستند. نویسنده استراتژیهایی برای ایجاد محیط یادگیری مثبت، پیشگیری از مشکلات انضباطی و مدیریت مؤثر کلاس ارائه میدهد.
فصل سوم: چالش تدریس به دانشآموزان
تفاوتهای فردی میان دانشآموزان، تنوع سبکهای یادگیری و نحوه طراحی دروس جذاب از مباحث اصلی این فصل است. نویسنده به بررسی روشهای تدریس متناسب با نیازهای دانشآموزان و مدیریت چالشهای مرتبط با تدریس پرداخته است.
فصل چهارم: ارتباط با دانشآموزان، والدین و همکاران
ایجاد روابط مؤثر و سازنده با دانشآموزان، والدین و همکاران از عوامل موفقیت معلمان است. این فصل به اهمیت تعامل مثبت، گوش دادن فعال و حل مسائل ارتباطی میپردازد و راهکارهایی عملی برای تقویت این مهارتها ارائه میکند.
فصل پنجم: چالش استفاده از فناوری در آموزش و یادگیری
فناوری به سرعت در حال تحول است و بسیاری از معلمان در استفاده از ابزارهای نوین آموزشی دچار مشکل میشوند. این فصل به بررسی مزایا و معایب فناوری در آموزش پرداخته و راهنماییهایی برای استفاده بهینه از ابزارهای دیجیتال ارائه میدهد.
فصل ششم: آشنایی ناکافی برای ارزشیابی
ارزشیابی یکی از جنبههای پیچیده تدریس است که نیازمند دانش و مهارت خاصی است. این فصل به چالشهای مرتبط با طراحی و اجرای آزمونها، سنجش پیشرفت دانشآموزان و ارزیابی صحیح عملکرد آنها میپردازد و راهکارهایی برای ارتقای مهارتهای ارزشیابی معلمان پیشنهاد میدهد.
نتیجهگیری:
این کتاب ابزاری ارزشمند برای نومعلمان است که با ارائه بینش و راهکارهای عملی، به آنان کمک میکند تا در مسیر شغلی خود با اعتمادبهنفس بیشتری پیش بروند و چالشهای پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذارند.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا گرامی باد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
نام کتاب: ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی دوم ابتدایی
نام نویسندگان: دکتر سارا ناصح، مرضیه بلوچ
خلاصه ای از محتوا:
کتاب "ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی دوم ابتدایی" نوشته دکتر سارا ناصح و مرضیه بلوچ، به بررسی روشهای جدید ارزشیابی در آموزش علوم برای دانشآموزان پایه دوم ابتدایی میپردازد. این کتاب با هدف ارائه نمونههایی از ارزشیابیهای خلاقانه و نوین به معلمان و دانشجومعلمان نگاشته شده است.
مقدمه
آموزش علوم در دوره ابتدایی به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام آموزشی شناخته میشود و هدف آن پرورش مهارتهای علمی و افزایش انگیزه یادگیری دانشآموزان است. یکی از چالشهای عمده در این زمینه، نحوه ارزشیابی از دانشآموزان است. ارزشیابیهای سنتی معمولاً نمیتوانند تواناییها و خلاقیت واقعی دانشآموزان را به درستی نشان دهند و اغلب با اضطراب همراه هستند. بنابراین، نیاز به جایگزینی این روشها با ارزشیابیهای جدید احساس میشود.
اهداف کتاب
کتاب به معرفی روشهای متنوعی میپردازد که عمدتاً مبتنی بر بازی و فعالیتهای عملی برای ارزیابی مفاهیم علمی و مهارتهای تفکر خلاقانه دانشآموزان است. این روشها به معلمان کمک میکند تا فضایی شاداب و بدون استرس برای یادگیری ایجاد کنند.
ساختار کتاب
کتاب شامل 14 درس است که هر درس به موضوع خاصی در علوم تجربی پرداخته و روشهای ارزشیابی مرتبط با آن را معرفی میکند. برخی از موضوعات شامل:
- زنگ علوم: تقویت مهارت مشاهده با استفاده از حواس پنجگانه.
- هوای سالم، آب سالم: آشنایی با عوامل آلودگی و راههای حفظ محیط زیست از طریق نقاشی و بازی.
- زندگی ما و گردش زمین: آشنایی با مفهوم شب و روز و تأثیر آن بر زندگی موجودات.
- پیام رمز را پیدا کن: شناخت انواع صداها و ارتباط آنها با اجسام.
نتیجهگیری
کتاب "ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی دوم ابتدایی" میتواند به عنوان یک منبع ارزشمند برای معلمان باشد تا تجربه یادگیری دانشآموزان را غنیتر کرده و آنها را به سمت دستیابی به مهارتها و دانش عمیقتر هدایت کند. این روشها نه تنها به ارزیابی بهتر کمک میکنند بلکه انگیزه یادگیری را نیز افزایش میدهند.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛ آمنه قادری فینی
عنوان کتاب: تبیبن الگوی عملکرد تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی
خلاصه کتاب: زندگی تحصیلی از مهم ترین دوره های زندگی فرد است که، بر تربیت و یادگیری ثمربخش و موفقیت آمیز او اثر می گذارد و شایستگی ها و توانایی هایی ها را به بار می نشاند و پیشرفت های علمی را در دانش آموز به وجود می آورد.
عملکرد تحصیلی از جمله مسائلی می باشد که برای مدیران آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است اینکه چه عواملی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان تأثیر می گذارد یا سهم و مشارکت هر عامل چه اندازه است همواره از حیطه های مورد علاقه پژوهشگران و روانشناسان تربیتی بوده است. توانایی فراگیران برای کنترل فرآیند یادگیری در حال تبدیل شدن به یک پیش نیاز ضروری برای یادگیری است. بنابراین امروزه عملکرد تحصیلی به عنوان یکی از شاخصه های مهم در نظام آموزش و پرورش مشخص است رشد و بهبود وضعیت عملکردی افراد در محیط های آموزشی همواره به عنوان یک دغدغه و نگرانی مشخص بوده است . به عبارتی تلاش های صورت گرفته شده در خصوص بهبود عملکرد تحصیلی افراد سبب شده است تا راهکارهایی در این خصوص ایجاد شد. با این وجود تلاش جهت بهبود عملکرد تحصیلی با توجه به این راهکارها همیشه در جهت مثبت نبوده است و مشکلات اساسی در این خصوص به ویژه در برخی گروه ها وجود داشته است . عملکرد تحصیلی دانش آموزان پدیده¬ای است که با عوامل آموزشی، روانشناختی و جامعه شناختی در ارتباط است؛ بنابراین عملکرد تحصیلی را می توان از طریق شناسایی و دستکاری هر یک از این متغیرها افزایش داد. از عوامل مهم و تأثیرگذار در یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان اشتیاق تحصیلی است که باعث می شود دانش آموزانی که اشتیاق تحصیلی دارند تمرکز و توجه آنان بیشتر معطوف به یادگیری است، سخت کوشش می کنند از انجام تکالیف درسی لذت می برند به قوانین و مقررات محیط تحصیل تعهد بیشتری نشان می دهند، از بروز رفتارهای ناسازگارانه و ناشایست اجتناب می کنند و در آزمون ها عملکرد مطلوب تری دارند. شاخص های اصلی اشتیاق تحصیلی عبارتنداز: مشارکت در فعالیت های مرتبط با تحصیل، دستیابی به نمره های بالا، میزان صرف وقت برای انجام تکالیف درسی و حجم تکالیف انجام و اتمام یافته است.
یکی از متغیرهای مهم روان شناختی که می تواند اثر اشتیاق را به نوعی افزایش دهد، خودکارآمدی تحصیلی است خودکارآمدی مفهومی مهم و کلیدی در نظریه شناختی اجتماعی بندورا است بر اساس نظریه شناختی – اجتماعی بندورا باورهای خودکارآمدی یکی از راهبردهای شناختی انگیزشی است که شامل قضاوت افراد در مورد توانایی هایشان برای سازماندهی و اجرای یک سلسله کارها برای رسیدن به انواع عملکرد تعیین شده است و نقش مؤثری در تعیین میزان تلاش دانش آموزان در فعالیت های یادگیری دارند، خودکارآمدی تحصیلی است . خودکارآمدی تحصیلی به عنوان قابلیت درک فرد از توانایی های خود در انجام وظایف لازم برای رسیدن به هدف های تحصیلی تعریف شده است دانش آموزان دارای خودکارآمدی تحصیلی بالاتر سازگاری تحصیلی بهتری دارند و راهبردهای یادگیری سودمندتری را به کار می برند.
خودکارآمدی، تصوری به عنوان قضاوت شخص از قابلیت ها و توانایی هایش برای انجام یک فعالیت خاص به منظور دستیابی به یک نتیجه ی خاص تعریف می شود. سطوح خودکارآمدی می تواند انگیزش را افزایش یا کاهش دهد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛ مسعود غفاری
خلاصه ای از کتاب تاب آوری تحصیلی: در ۵ بخش سازماندهی شده است. هر یک از این بخشها نشانگر مسیری است که محقق در پاسخ به پرسشهای طرحشده پیموده و نوعاً میتوان شکلی از توالی منطقی و نه علمی را بهلحاظ مضمون در هر یک از این فصلها مشاهده کرد:
بخش اول، چارچوب کلی و تصویری کلی از موضوع کتاب به ما میدهد. در این بخش مسئلۀ اصلی پژوهش، اهمیت و ضرورت بررسی آن، آسیبهای تهدیدکنندهٔ دانشآموزان و همگانیبودن شکست، موردبحث قرار گرفته است. در بخش دوم به تعریف مفاهیم، پیشینهٔ مطالعات تابآوری و مفاهیم مترادف تابآوری پرداخته شده است. بخش سوم شامل برخی از مهمترین نظریات و مدلهای مرتبط با تابآوری است. بخش چهارم به تعدادی از مهمترین عوامل ارتقادهندۀ تاب آوری تحصیلی اختصاص دارد. در بخش پنجم یعنی آخرین بخش، سخن پایانی و راهکارها و پیشنهادهای عملی برای ارتقای تاب آوری تحصیلی آمده است. این کتاب برای معلمان و کسانی که مشاغل مرتبط با تحصیل و آموزش دارند، مناسب است.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
نام کتاب: ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی اول ابتدایی
نام نویسندگان: دکتر سارا ناصح، فرزانه شریفی خواه
خلاصه ای از محتوا:
کتاب "ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی اول ابتدایی" تألیف دکتر سارا ناصح و فرزانه شریفی خواه، به بررسی و معرفی روشهای نوین ارزشیابی در تدریس علوم تجربی برای دانشآموزان پایه اول ابتدایی میپردازد. این کتاب با هدف بهبود فرآیند یادگیری و کاهش اضطراب دانشآموزان، به ارائه شیوههای خلاقانه و مبتنی بر بازی میپردازد که میتواند به تقویت انگیزه و علاقه به یادگیری کمک کند.
در این کتاب، ارزشیابی به عنوان یک ابزار کلیدی در طراحی تدریس مؤثر معرفی شده است. مؤلفان تأکید دارند که ارزشیابی باید در خدمت یادگیری باشد و به شناسایی نقاط ضعف و کجفهمیهای دانشآموزان کمک کند. روشهای مختلفی برای ارزشیابی در این کتاب ارائه شده است، از جمله:
- روش ایستگاهی: در این روش، دانشآموزان با استفاده از حواس خود مواد مختلف را مشاهده و درباره آنها پرسشهایی مطرح میکنند.
- فعالیتهای گروهی: مانند کشیدن سایهها یا بازیهای خلاقانه که باعث تقویت همکاری و تعامل بین دانشآموزان میشود.
- خودارزیابی: دانشآموزان با استفاده از چکلیستها و فعالیتهای عملی، میتوانند عملکرد خود را ارزیابی کنند.
کتاب شامل درسهایی با موضوعات مختلف است که هر کدام دارای فعالیتها و ارزشیابیهای خاص خود هستند. به عنوان مثال، درسهایی درباره حواس پنجگانه، عوامل مؤثر بر سلامتی، و اهمیت ورزش و تغذیه ارائه شده است. این فعالیتها به گونهای طراحی شدهاند که دانشآموزان بتوانند با استفاده از حواس مختلف خود، شناخت بهتری از محیط پیرامون پیدا کنند.
در نهایت، کتاب "ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی اول ابتدایی" نه تنها برای معلمان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مفید است، بلکه میتواند به عنوان منبع الهامبخش برای ایجاد فضایی شاداب و پویا در کلاسهای درس مورد استفاده قرار گیرد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
دیدار با خانواده شهید بدیعی با حضور دانش آموزان مدرسه غیردولتی دکتر حسابی
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
نام کتاب: کلام نور در آینه وحی
مؤلف:فاطمه شریف
احادیثی از چهارده معصوم علیهم السلام (حدیث با ترجمه)
این کتاب با جمع آوری تعدادی از احادیث چهارده معصوم علیهم السلام با هدف آشنایی دانش آموزان با کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام گرد آوری شده است.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
عنوان کتاب: جایگاه حکمت در نظام اخلاقی اسلام
مولف: ژاله جندقیان بیدگلی
یکی از معضلات جهان امروز نسبیت اخلاق و خارج کردن گزاره های اخلاقی از حوزه عقلانیت است.
این پژوهش که حاصل یکسال مطالعه مستمر بنده می باشد و در حقیقت از پایان نامه کارشناسی ارشد بنده در حوزه فلسفه اخلاق است؛ به این مهم می پردازد:
با بررسی آثار فلاسفه اسلامی و به خصوص صاحب سبکان این عرصه خاصه؛ خواجه نصیر الدین طوسی و امام محمدغزالی، ابتدا به قوای وجودی انسان پرداخته شده و ملازمه پیچیده حکمت عملی و نظری مورد بحث قرار گرفته است. بررسی این مساله دستاورد مهمی در علم اخلاق درپی دارد؛ چرا که معضل اصلی اخلاق در گفتمان پوزیتیو و مدرن، خارج کردن گزاره های اخلاقی از مقوله علم و به تبع آن نسبی کردن و غیرواقع گرا شمردن آن است. تبعا ارتباط حکمت عملی بعنوان اخلاق و حکمت در بعد نظر و ملازمه آنها که در ادبیات دینی هم بیان شده، این مساله را بعنوان مشکلی در جهان بینی دینی ایجاد نمی کند. اما در علم اخلاق نیز، چنین ملازمه ای قابل اثبات بوده و اخلاق بعنوان علمی مستحکم و نه مساله ای نسبی و متغیر قابل طرح است
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
🔹مدیر آموزش و پرورش کاشان از تشکیل قرارگاه نهجالبلاغه در آموزش و پرورش کاشان خبر داد.
🔸غلامرضا بخشی موحد در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، از ایجاد قرارگاه نهجالبلاغه در مدیریت آموزش و پرورش کاشان اظهار داشت: با ایجاد این قرارگاه در تلاش هستیم تا دانشآموزان بیش از پیش با نهجالبلاغه آشنا شوند و از این غربت خارج شود.
🔸وی با بیان اینکه نهجالبلاغه مهمترین مرجع برای شناخت اسلام است، افزود: در شهرستان کاشان موضوع نهجالبلاغه را برای همکاران و دانشآموزان برنامهریزی شده است و امیدواریم گامهای موثری در زمینه شناخت نهجالبلاغه برداشته شود.
🔸مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان با بیان اینکه سعی کردیم در تمامی مدارس این شهرستان یک سری امورات مقدماتی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به جامعیت موضوعات نهجالبلاغه سعی شده است در این قرارگاه از مدیران درخواست کردیم به عنوان رابطان نهجالبلاغه، همانند قرآن نهجابلاغه را نیز در بدنه برنامه کلاسی قرار دهند.
🔸وی با بیان اینکه 200 مدرسه به عنوان رابطان نهجالبلاغه معرفی شدند، گفت: برای این رابطان برنامههایی چینش شده است و جلسات متعددی را برای رابطان که اکثر مدیران مدارس بوده و انگیزه دارند، برگزار شده است و هر روز که به مدرسه میروند مباحث مطرح شده در جلسات را برای دانشآموزان و همکاران بازگو میکنند.
🔸بخشی موحد با بیان اینکه یکی از مباحثی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن معتقد هستیم مباحث تزکیه و تذهیب نفس است، تصریح کرد: ما در دو سطح متوسطه و ابتدایی برنامهریزی داشتیم به نحوی که در مقطع ابتدایی از کلمات قصار به صورت بیان مطالب در صبحگاه دانشآموزان بهرهمند شدند.
🔸وی تاکید کرد: برای دانشآموزان متوسطه نیز میتوان خلاصهای از نامه 31 نهجالبلاغه را برای دانشآموزان بیان کرد و برای همکاران فرهنگی نیز نامه 53 مالک اشتر را مطرح کردیم و سعی کردیم در قرارگاه نهجالبلاغه یک آشنائیت کلی در این زمینه داشته باشیم.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
🔹به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کاشان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان به مناسبت روز و هفته پژوهش پیامی را صادر نمود.
متن کامل پیام بدین شرح می باشد:
بسمه تعالی
🔸اختصاص یکهفته از سال تحت عنوان هفته پژوهش برای ترویج فرهنگ پژوهشگری و تکریم پژوهشگران کشور، به شان والای امر پژوهش و نیز پژوهشگران اشاره دارد.
🔸امروزه سرمایه گذاری در پژوهش از روش های شناخته شده برای توسعه کشورها است. بسیاری از توفیقات به دست آمده در کشور ما نیز مرهون انجام پژوهش ها و فعالیت پژوهشگران می باشد.
🔸پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است.پژوهش راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق های درخشان است.
🔸اینجانب به مناسبت روز و هفته پژوهش، از زحمات معلمان مولف، همکاران شاغل در عرصه پژوهش که در اداره آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف متعالی ایران اسلامی تلاش می کنند تشکر کرده و از خداوند متعال توفیقات روزافزون را برای شما بزرگواران خواستارم.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
هدایت شده از اخبار آموزش و پرورش استان اصفهان
🔴🔴فوری و مهم| مدارس استان اصفهان فردا دوشنبه 26 آذر تعطیل شد
🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: مقرر شد روز دوشنبه مدارس استان تعطیل و ادارات، موسسات آموزش عالی، بانکها و مراکز آموزشی استان تعطیل شوند و همچنان بانکهای کشیک و دستگاههای خدمات رسان، امدادی و فوریتی ومراکز بهداشتی درمانی شبانه روزی،امدادی و فوریتی ارائه خدمت نمایند.
💠 کانالهای آموزش و پرورش استان اصفهان:
📍| ایتا | 📍| شاد | 📍| روبیکا | 📍| بله |
🔸در دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه شهرستان کاشان جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار شد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
✅ در ادامه تعطیلی ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و بیمه ها بجز شعب منتخب و کشیک بانک و بیمه و بخشهای امدادی و درمانی و خدمات رسان روز سه شنبه مورخ ۲۷ آذرماه تعطیل می باشد
🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی آموزش وپرورش،دانشگاهها و موسسات آموزشی در مرکز استان و شهرستانهای استان اصفهان تا روز پنج شنبه پایان هفته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه تعطیل و غیرحضوری می باشد وهمچنین مهدهای کودک ها پیش دبستانی ها و مراکز استثنایی نیز بعلت مدیریت مصرف انرژی شرایط کاهش دما و آلودگی هوا غیر حضوری می باشند.
🔸به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شعب بانکها و بیمه های منتخب و کشیک و نیز دستگاههای خدمات رسان و امداد رسان، بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی شبانه روزی همچنان در این ایام ارائه خدمت خواهند نمود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
🔴🔴🔴فوری و مهم| مدارس استان اصفهان تا پایان هفته غیرحضوری شد
🔹ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان: فعالیت آموزشی تمامی مدارس در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در مرکز استان و شهرستانهای استان اصفهان تا روز پنج شنبه پایان هفته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه غیر حضوری است و مهدهای کودک پیش دبستانی و مراکز استثنایی به علت مدیریت مصرف انرژی شرایط کاهش دما و آلودگی هوا تعطیل است.
🔹نظارت بر حسن اجرای فرآیند آموزش غیرحضوری بر عهده مدیران مدارس استان خواهد بود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
🔹به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کاشان، جواد رشیدیپور، معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و پژوهش آموزش و پرورش شهرستان کاشان، در گفتوگویی با تأکید بر اهمیت مدیریت منابع و بهینهسازی مصرف انرژی بیان کرد: حفاظت از منابع ملی و صرفهجویی در مصرف انرژی، از وظایف کلیدی آموزش و پرورش است که میتواند با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و مدیریت صحیح به نتایج چشمگیری منجر شود.
🔸وی با اشاره به نقش حیاتی مدیران مدارس در تحقق این اهداف افزود: برای پیشگیری از یخزدگی سیستمهای گرمایشی در فصل زمستان و کاهش مصرف انرژی، استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند در دستور کار قرار گرفته است. این سیستمها با برنامهریزی دقیق، امکان مدیریت بهینه گرمایش مدارس را فراهم میآورند.
🔸رشیدیپور در ادامه توضیح داد: براساس برنامهریزی انجامشده، کارکرد سیستمهای گرمایشی در ایام تعطیل از طریق سیستم کنترل هوشمند تنها به بازه زمانی ساعت 5 تا 7 صبح محدود میشود. این اقدام بهمنظور حفظ دمای حداقلی و جلوگیری از آسیب به تجهیزات ناشی از سرما طراحی شده است و همزمان از مصرف غیرضروری انرژی نیز جلوگیری خواهد کرد.
🔸وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق و اقدامات پیشگیرانه اضافه کرد: شایسته است مدیران محترم مدارس پیش از آغاز تعطیلات، عملکرد تجهیزات گرمایشی، از جمله سیستمهای کنترل هوشمند، پکیجها و موتورخانهها را بررسی کنند. همچنین، اطمینان از باز بودن مجاری خروجی ناودانها و وضعیت مناسب پشتبامها برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی ناشی از بارش، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
🔸رشیدیپور در پایان، ضمن قدردانی از همکاری مدیران و کارکنان مدارس، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامهها و سیاستها نه تنها به کاهش هزینهها و مصرف انرژی کمک میکند، بلکه گامی مؤثر در راستای حفاظت از منابع ملی و ترویج فرهنگ مدیریت انرژی در جامعه خواهد بود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
نویسندگان:
محمد قربانعلی زاده جمال
ابوالفضل کاظم زاده نوش آبادی
معرفی کتاب:
کتاب "بر مدار معلمی" سعی دارد تا با بیان گوشه ای از اصول و قوانین تعلیم و تربیت صحیح و منطقی، در جهت ایفای هر چه بهتر و کامل تر رسالت الهی و مهم تعلیم و تربیت گام بر دارد. گر چه نام این کتاب "بر مدار معلمی" است؛ ولی مخاطب آن هر فردی است که به طور مستقیم و غیر مستقیم با تعلیم و تربیت سر و کار داشته و به نوعی متولی این امر است.
این کتاب گردآوری و تجمیعی است از سخنان و نظرات اساتید و بزرگان علم تربیت، که سالهای سال در کسوت مربی و معلم به پرورش فرزندان این مرز و بوم پرداخته اند و با تربیت صحیح خود، شاگردان زیادی را به سعادت رسانده اند.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
رضا کوه پیما
عنوان کتاب : کیفیت در مدارس ابتدایی مبتنی بر مداخلات بهبود
هدف اصلی کتاب شناخت کیفیت و مولفه های آن در مدارس ابتدایی حول محور آموزش و یادگیری و نقش معلمان، مدیریت و رهبری آموزشی، زیرساخت، فضا و امکانات، برنامه ها و راهنمایان آموزشی است.
فصل اول به اهمیت موضوع، مفهوم شناسی کیفیت و مولفه های آن در مدرسه مبتنی بر تحقیقات داخلی و خارجی می پردازد.
فصل دوم ابتدا چالش ها و تناقضاتی که عموما معلمان با آن سروکار دارند؛ از جمله رقابت در مقابل تخیل و خلاقیت، نیروی فکری و خستگی مفرط و دلسرد شدن دانش آموزان نسبت به مطالب درسی مورد اشاره و سپس ابعاد مختلف کیفیت در حوزه آموزش و یادگیری شامل کیفیت معلمان و عوامل مرتبط با آن (مانند دانش حرفه ای در سبک های تدریس، شناخت تفاوت های فردی، دانش آموزان با نیازهای ویژه و چگونگی آموزش و ارزشیابی آنها و دیدگاه این دانش آموزان نسبت به معلم، اختلالات یادگیری، اختلالات رفتاری، مدیریت کلاس درس و ارزشیابی کیفی_توصیفی) بحث می شود. در ادامه به کیفی سازی دانش آموزان (شامل ایجاد اشتیاق و انگیزه تحصیلی، ایجاد خودپنداره تحصیلی، فراشناخت و یادگیری خودتنظیمی) پرداخته و نهایتا کیفی سازی محتوای درسی تشریح می شود.
فصل سوم رهبری و مدیریت آموزشی و نقش مدیران در بهبود کیفیت بیان شده و انواع تصمیمات مدیران (مالی، نظارتی، اجرایی، انضباطی، پرورشی و تربیتی) مطرح و سپس مهارت های سه گانه مورد نیاز مدیر یعنی مهارت فنی، روابط انسانی و ادراکی بیان می شود. در مورد مهارت های فنی مدیر به اهمیت آشنایی با ICT، انواع سبک های مدیریت، مدیریت دانش و مدیریت استعدادها اشاره می شود. در مهارت روابط انسانی به نقش مدیر در چگونگی بهبود عواملی چون جو سازمانی مدرسه، سلامت سازمانی مدرسه و تعهد سازمانی و در مورد مهارت ادراکی، توانایی مدیر در درک پیچیدگی ها و اثرگذاری بر کل سیستم مدرسه، نقش شوراهای مدرسه و ارتباط با ذینفعان (آموزش فراگیر خانواده ها) بیان می شود.
فصل چهارم به حوزه زیرساخت، فضا و امکانات، برنامه ها و ناظران آموزشی، تفاوت نظارت و راهنمایی و لزوم تغییر در ماهیت و روش اجرای برنامه های نظارت و راهنمایی مدرسه می پردازد.
در نهایت فصل پنجم نحوه نیازسنجی و مداخلات بهبود کیفیت به عنوان مفهومی جدید در مدرسه مطرح و راهکارهای در این زمینه ارائه می شود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
آموزش و یادگیری به کمک هوش مصنوعی
مؤلف : فاطمه محلوجی یزدلی
خلاصه کتاب :
این کتاب راهنمایی است برای معلمان پیشرو و پژوهشگر .
در پنج فصل به تشریح موارد استفاده از انواع هوش مصنوعی پرداخته شده است.
فصل اول : کلیات هوش مصنوعی؛
گذری بر تعریف و تاریخچه و انواع هوش مصنوعی و شبکه های عصبی.
فصل دوم: چرا هوش مصنوعی یادبگیریم؟؛
در این فصل شرحی بر پیش نیاز های یادگیری هوش مصنوعی و اصول الگوریتمی و مهندسی داده و... داشته ایم.
فصل سوم : کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری؛
به معرفی حوزه های پژوهشی هوش مصنوعی در آموزش پرداخته ایم و کاربرد های هوش مصنوعی در انواع آموزشها و تاثیر آن بر یادگیری عنوان شده.
فصل چهارم : هوش مصنوعی و تولید محتوا؛
نحوه استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای خلاقانه همراه با ابزار های مختلف تشریح شده است.
فصل پنجم : کاربرد هوش مصنوعی در مقاله نویسی؛
ابزارهای هوش مصنوعی برای ارتقا مهارت های مقاله نویسی و روش استفاده از آنها بیان شده است.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
عنوان کتاب: مقدمه ای بر روند تحلیل گفتمان انتقادی
مترجمین: دکتر علی رحیمی و امیرحسین شاه بالا
خلاصه کتاب:
این کتاب راهنمای کاملی در مورد حیطه تحلیل گفتمان انتقادی است و هدف آن آشنا کردن خوانندگان با مفاهیم، نظریه ها و روش های اصولی تحلیل گفتمان انتقادی است و اساسا بر جنبه های زبانشناختی این حیطه متمرکز است.
در سرتاسر کتاب، مثال ها و تمارین کاربردی ارائه شده تا به خوانندگان کمک کند تکنیک های تحلیل گفتمان انتقادی را به انواع متون من جمله سخنرانی های سیاسی، آگهی ها و آثار ادبی اعمال کنند. طراحی این کتاب به گونه ای است که خوانندگان با خواندن آن به مهارت های لازم برای تحلیل انتقادی گفتمان دست پیدا کنند و اثرات آن بر جامعه را درک کنند.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan