🔸آیین گشایش نخستین نمایشگاه فناوری و نوآوری کاشان ۱۴۰۳
🔸سهشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۸
🔸دانشگاه آزاد اسلامی، سالن سپیده کاشانی
🔸بازدید: ۲۷ لغایت ۲۹ آذرماه ۱۴۰۳
از ساعت ۱۵ الی ۲۱
🔸گفتنی است، غرفه اداره آموزش و پرورش کاشان در این نمایشگاه فعال می باشد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان به مناسبت انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان
به نام خداوند حکمتآفرین و روشناییبخش
جناب آقای دکتر محمدرضا نظریان
مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان اصفهان
با سلام و احترام،
انتصاب شایسته جنابعالی را صمیمانه تبریک عرض مینمایم. این انتخاب ارزشمند، گواه روشنی بر دانش، تجربه، و رویکرد ارزشآفرین جنابعالی در عرصه تعلیم و تربیت است.
رشد و توسعه علمی و فرهنگی هر جامعه، نیازمند برنامهریزی دقیق، تربیت جامعنگر، و تلاش خالصانه فرهنگیان و مدیرانی است که افقهای روشن را برای نسل آینده ترسیم میکنند. دیدگاههای جنابعالی که در مراسم معارفه بیان شد، از جمله تعهد به سند تحول بنیادین، تأکید بر تربیت تمامساحتی، تقویت عدالت آموزشی، و توجه ویژه به آرامش روانی معلمان، نمایانگر نگاهی عمیق و آیندهنگر به آموزش و پرورش است.
تأکید بر نشاط و شادابی در مدارس، تکریم همکاران بازنشسته، و تعامل سازنده با سایر نهادها، از دیگر محورهای ارزشمندی است که در اولویت کاری جنابعالی قرار دارد. بیتردید، تحقق این راهبردها زمینهساز تربیت نسلی آگاه، اخلاقمدار، و هویتمند خواهد بود و مدارس استان اصفهان را به الگویی پیشرو و الهامبخش در سطح ملی تبدیل خواهد کرد.
اینجانب، به نمایندگی از جامعه فرهنگیان شهرستان کاشان، از درگاه خداوند متعال برای جنابعالی در این مسئولیت خطیر، توفیق روزافزون، سلامتی و سربلندی مسئلت دارم.
با احترام،
غلامرضا بخشیموحد
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان
معلمان مولف؛
عنوان کتاب: بازی های پرورشی
دکتر محمد جهان مهین
در این کتاب بازی های میدانی، امدادی و کلاسی برای سنین مختلف گردآوری شده که می تواند انواع بازی ها را برای معلمان مقاطع پایه، دبیران تربیت بدنی و مربیان پرورشی فراهم کند.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
دیدار با خانواده شهید عبدلی و خانواده شهید تابنده
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
مریم اکرامیفر
سعیده سادات نظام طاهری
خلاصه ای از کتاب:
ریاضیات، زبانی فراگیر برای درک دنیای پیرامون ماست؛ اما برای برخی افراد، این زبان به مثابه زبانی رمزنگاری شده ظاهر میشود که یادگیری آن دشوار و طاقتفرسا به نظر میرسد. اختلال یادگیری ریاضی که با نام دیسکلکولیا نیز مطرح است، به عنوان اختلالی در یادگیری و کاربرد مفاهیم ریاضی تعریف میشود.
این اختلال علیرغم هوش متوسط یا بالاتر از حد متوسط، فرد را در مهارتهای پایه ریاضی مانند شمارش، انجام محاسبات، حل مسائل و درک مفاهیم انتزاعی با مشکل مواجه میکنید .
اختلالات یادگیری ویژه درس ریاضی مجموعه ای از اختلالات هستند که بر توانایی فرد در یادگیری واستفاده از مفاهیم ریاضی تأثیر میگذارند.
دیسکلکولیا یکی از شایعترین انواع اختلالات یادگیری ویژه درس ریاضی
است. این اختلال مغز را در پردازش اطلاعات ریاضی با مشکل مواجه میکنید و علی رغم هوش طبیعی فرد، منجر به ضعف در مهارتهای پایه ریاضی مانند شمارش، انجام محاسبات، حل مسائل و کاربرد ریاضیات در زندگی روزمره میشود.
تعداد زیادی از دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در یادگیری دروس ریاضی مشکل دارند و با اینکه به اندازه دانش آموزان همسان خود تلاش میکنند، پیشرفت مورد انتظار را ندارند مشکلات یادگیری کودکان در زمینه ریاضیات در مقایسه با سایر زمینه های اختلالات ویژه در یادگیری مانند خواندن و نوشتن، کمتر مورد تحقیق و بررسی قرارگرفته است درحالیکه مشکلات ریاضی ازجمله مشکلات بسیار شایع در حوزه پیشرفت تحصیلی هستند، این مشکلات به گونه ای هستندکه موجب میشوند دانش آموزان کم استعدادتر از آنچه هستند به نظر برسند و در محیط مدرسه احساس آرامش نکنند.
در این کتاب به بررسی علائم و ویژگیهای اختلالات ریاضی ، علل اختلالات ریاضی ، انواع اختلال
و راهبردهای آموزش ریاضی به کودکان دارای اختلال پرداخته میشود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
نام نویسندگان: دکتر سارا ناصح، فاطمه توتونی منفرد
عنوان کتاب: ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی سوم دبستان
خلاصه ای از محتوا:
کتاب "ارزشیابیهای نوین در آموزش علوم تجربی سوم دبستان" نوشته دکتر سارا ناصح و فاطمه توتونی منفرد، به بررسی روشهای نوین و خلاقانه ارزشیابی در تدریس علوم تجربی برای دانشآموزان مقطع ابتدایی میپردازد. این کتاب با هدف ارتقاء کیفیت یادگیری و کاهش اضطراب دانشآموزان، به معرفی ارزشیابیهای مبتنی بر بازی و فعالیتهای عملی میپردازد که میتواند به معلمان در ایجاد فضایی شاداب و مؤثر در کلاس کمک کند.
نویسندگان در مقدمه کتاب به اهمیت ارزشیابی در فرآیند یادگیری اشاره کرده و تأکید دارند که ارزشیابی باید در خدمت یادگیری باشد. آنها معتقدند که روشهای نوین ارزشیابی، به ویژه روشهای مبتنی بر بازی، میتوانند تأثیر بسزایی در فهم عمیقتر مفاهیم علمی و افزایش انگیزه دانشآموزان داشته باشند. این کتاب شامل فعالیتها و بازیهایی برای هر درس از کتاب علوم تجربی پایه سوم است که به معلمان کمک میکند تا با استفاده از این روشها، یادگیری را تسهیل کنند.
کتاب به تفصیل به بررسی هر یک از درسهای علوم تجربی پرداخته و برای هر درس، فعالیتها و بازیهایی متناسب با محتوای آموزشی ارائه میدهد. به عنوان مثال، برای درس "زنگ علوم"، معلمان میتوانند از فعالیتهایی مانند جمعآوری اطلاعات از همکلاسیها درباره مصرف میوه استفاده کنند و نتایج را در جدولها و نمودارها ترسیم کنند. همچنین برای درس "خوراکیها"، بازیهایی نظیر مسابقهای برای شناسایی گروههای غذایی طراحی شده است.
در مجموع، این کتاب منبعی ارزشمند برای معلمان است که به دنبال روشهای جدید و خلاقانه برای ارزشیابی دانشآموزان خود هستند. هدف نهایی این روشها، کاهش اضطراب امتحانات و ایجاد علاقه به یادگیری در دانشآموزان است تا آنها بتوانند با انگیزه بیشتری در فرآیند یادگیری مشارکت کنند. این اثر نه تنها به معلمان بلکه به تمامی افرادی که در حوزه آموزش فعالیت دارند، توصیه میشود.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
احمدرضا مردانی راد
توضیحی مختصر از کتاب فلسفه برای کودکان گذار بر چالش ها و فرصت ها
🔸️فلسفه برای کودکان یک برنامه درسی است. این برنامه درسی به جای پرداختن به محتوا و نظریه های خاص فلسفی برای کودکان، به روش های تفکر فلسفی پرداخته می شود. دانش آموز بر اساس روش دیالکتیک سقراطی و توجه بر جستجو و پرسشگری است و در تمامی جلسات تدریس، مباحث بر پایه ی سوالات دانش آموزان در پاسخ به محرک های ارائه شده همچون شعر، تصویر و داستان است. در این کتاب ثمرات این روش را بر پذیرش و مهارت اجتماعی، رشد مهارت های تفکر انتقادی و عزت نفس در کودکان مورد توجه قرار می دهد.
🔸️کتاب آموزش فلسفه برای کودکان گذار بر چالش ها و فرصت ها، یک اثر در زمینه آموزش فلسفه برای کودکان است. فلسفه برای کودکان به عنوان موضوعی جدید در دنیای تعلیم و تربیت نیازمند تحقیقات و بازنگری های مستمر است؛ تا بتواند پاسخگوی مناسبی برای نیازمندی های افراد در آن حیطه باشد.
🔸️هدف از تدوین کتاب در دسترس گذاشتن منبعی کامل از این موضوع در جهت استفاده پژوهشگران، دانشجویان علوم تربیتی و سایر علاقه مندان باشد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛
فاطمه بوجار آرانی
خلاصه ای از کتاب:
تربیت سیاسی بر اساس آموزه های قرآن، زمینه سازی برای شکوفایی استعدادهای مدیریتی و سیاسی فرد، همراه با رشد آگاهی، پرورش ارزشهای دینی و فطری برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی است. این زمینه سازی باید برپایه های محکمی استوار باشد که هویت فردی مستقل انسان را با هویت جمعی او بدون تداخل باهم جمع کند
کتاب حاظر به بررسی اعمال تربیت سیاسی از منظر قرآن و روایات در زمینه های:
*اعمال حاکمیت الهی
*آزادی توام با مسئولیت
*عدالت در امور، روش ظلم زدایی
*هدایت و رهبری و ...
امید است هدیه ای برای دوستداران اهل کتاب و کتابخونی باشد.
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan
کتاب مدیریت آموزشی.jpg
37.8K
معلمان مولف؛
مدیریت آموزشی
نام نویسندگان: مریم شجاع حیدری، علی رحیم یکیا، مهدی فلاح نوش آبادی، یگانه علی عسگری، مرضیه ذوالفقاری.
مدیریت یکی از مهمترین فعاليت های انسان است. سابقه تئوریک مدیریت هرچند از لحاظ زمانی به حدود 1900 می رسد ولی بی شک از زمانی که انسان گروه را ساخت و جامعه اوليه را بنياد نهاد و نيز از آن هنگام که به شکار و در غار زیستن پرداخت و برای مشکلاتش چاره جویی کرد، در عمل مدیریت نيز پدیدار شد. حتی این مفهوم در فرهنگ قرآنی نيز مطرح است زیرا خداوند بارها خودش را مدبر الامور دانسته است مانند: ان ربکم الله الذی خلق السموات و الارض فی سته ایام ثم استوی علی العرش یدبر الامر که اوج تدبير خود را در آفرینش انسان می داند وبه خود آفرین می گوید. برخی از صاحب نظران دنيای امروز را دنيای مدیران آگاه می دانند و علم مدیریت را در شمار یکی از پيچيده ترین رشته های علومانسانی به حساب می آورند.زیرا به کمک مدیران توانمند و آگاه به اصول نظریه ها و سبک های مدیریت وافزایش مهارت های انسانی، ادراکی وفنی می توان چهره سازمان ها را دگرگون ساخت.از بين مدیریت ها، مدیریت آموزشی از دشوارترین، پراهميت ترین و حساس ترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است. درواحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پيچيده و بسيار گسترده، فعاليت های متعدد و متنوع و روش های اجرایی گوناگون، مدیریت ورهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. این کتاب به بررسی و تبيين جایگاه مدیریت آموزشی در نظام مدارس می پردازد
✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان
کانال اخبار آموزش و پرورش کاشان
https://eitaa.com/apkashan