فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درستخوانی قرآن کریم
#درست_خوانی_جلسه_بیستوهشت
درس۲۸|کسب مهارت در خواندن حروف مقطعه
ثانیه 0:23 👈🏻اول ٢٩ سورهی قرآن یکسری حروف قرار گرفته که بهشون میگن حروف مقطعه
ثانیه 0:31 👈🏻هر کدوم از این حروف مقطعه رو با اسمش میخونیم
ثانیه 0:39 👈🏻یه مثال
ثانیه 0:45 👈🏻مثال دوم
ثانیه 0:57 👈🏻تمرین آخر،آیات اولیهی سورهی مریم با قرائت قاریان برتر بشنوید و تکرار کنید...
🍃
ارسالش برای دوستات رو یادت نره!
📎
#قرآن #تلفظ #درستخوانی #قرائت #استاد_علی_قاسمی #روخوانی #آموزش
🆔 @aqquran
هدایت شده از KHAMENEI.IR
۱۴۰۳۰۳۰۶_نمودار_درختی_پیام_به_مناسبت_آغاز_به_کار_دوازدهمین_دوره.pdf
516.4K
📈 #نقشه_راه | نمودار درختی پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی. ۱۴۰۳/۳/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#حفظ_آسان۲۹
#شروع_حفظ_اولیه
#اولین_قدم:
#حفظ_جدید
#پایدار_کردن_حفظ_اولیه
🍃دوستان عزیزم!
سلام
👈یکی از کارهایی که خیلی در تسلط و ماندگارسازی آیات در ذهن تاثیر داره، تلاوت آیات از حفظ برای دیگران است.
🗣سعی کنید حفظ امروز را به چندین نفر تحویل دهید.
🥇لازم نیست فردی حرفهای باشه، میتونه دوست، پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر یا حتی فرزندت باشه.
اگر به چند نفر بشه تحویل داد نور علی نور میشه.
🎯تسلط بر محفوظات، یافتن خطاهای احتمالی، تقویت اعتماد به نفس و خودانگاره مثبت، روان شدن آیات، ترویج قرآن و ایجاد انگیزه در دیگران برای حفظ آیات برخی از فواید این کار زیباست.
امیدوارم این نکته بتونه یاریگر شما در حفظ آسان و با تسلط بشه.
موفق و پیروز باشید.
یا علی
ان شاءالله ادامه دارد...
✍ #علی_قاسمی
@aqquran
لینک مستقیم مطلب در کانال
https://eitaa.com/aqquran/947
#انگیزشی
حفظ قرآن همچون ساختن قصری از گوهرهای درخشان است؛ هر آیهای که به خاطر میسپاری، نگینی بر تاج وجودت میافزاید. این مسیر، مسیری است که به تو عمق و معنی جدیدی از زندگی میبخشد و دلت را با نور الهی روشن میسازد. هر لحظهای که صرف حفظ کلام خدا میکنی، لحظهای است که به او نزدیکتر میشوی و برکات بیشماری را به زندگیت دعوت میکنی. به یاد داشته باش، در هر کلمه از قرآن، عشقی بیپایان نهفته است که تو را به سوی سعادت و آرامش حقیقی هدایت میکند.
#حفظ_قرآن
@aqquran
#مهارتهای_معلمی_قرآن۱۰
به عنوان معلم قرآن، تو نگهبان یکی از گرانبهاترین گنجینههای الهی هستی. ویژگی یک معلم تراز قرآن در تعهد، اخلاق و عشق به تعلیم خلاصه میشود. به دانشآموزانت عشق بورز و آنان را با محبت و صبر آموزش بده. قرآن را با شور و اشتیاق بخوان تا این شوق در دلهای آنان نیز زنده شود. همواره به دنبال افزایش علم و معرفت خود باش تا بتوانی به بهترین نحو آموزههای قرآن را منتقل کنی. یادآوری کن که هر آیهای که آموزش میدهی، نوری است که در دلها روشن میسازی و هر نکتهای که توضیح میدهی، راهی به سوی فهم عمیقتر از حکمت الهی است. مهربانی، صبوری و تقوا، سه ویژگیای هستند که هر معلم قرآن باید در خود تقویت کند.
@aqquran
#مهارتهای_معلمی
#تعامل_با_شاگرد_خجالتی
برخورد با شاگردان خجالتی نیاز به حساسیت و توجه خاص دارد. در اینجا چند راهکار برای کمک به این شاگردان ارائه میشود:
1. ایجاد محیط امن و حمایتکننده:
- تلاش کنید تا فضای کلاس را دوستانه و پذیرنده کنید.
- تشویق به بیان نظرات بدون ترس از قضاوت.
2. تشویق به تعاملات کوچک:
- شروع با تکالیف گروهی کوچک یا کارهای دو نفره میتواند کمک کند.
- درگیر کردن آنها در فعالیتهایی که نیاز به تعاملات اجتماعی کمتری دارند.
3. تقویت اعتماد به نفس:
- تحسین و تشویق برای تلاشها و موفقیتهای کوچک آنها.
- ارائه بازخورد مثبت و سازنده.
4. استفاده از فعالیتهای غیرکلامی:
- فعالیتهایی مانند نقاشی، نوشتن یا کارهای دستی میتوانند به شاگردان خجالتی کمک کنند که به طور غیرمستقیم ابراز وجود کنند.
5. تعیین وظایف مشخص:
- سپردن مسئولیتهای مشخص به شاگردان خجالتی، مانند کمک در توزیع مواد آموزشی یا وظایف کلاسی.
6. برقراری ارتباط فردی:
- گفتوگوهای فردی و خصوصی با شاگردان خجالتی برای فهم بهتر از نگرانیها و مشکلات آنها.
- حمایت و راهنمایی در موقعیتهای خاص که ممکن است برای آنها استرسزا باشد.
7. تشویق به فعالیتهای فوق برنامه:
- مشارکت در فعالیتهای ورزشی، هنری یا گروههای مدرسه که به ایجاد ارتباطات اجتماعی کمک میکند.
با استفاده از این روشها، میتوانید به شاگردان خجالتی کمک کنید تا به تدریج اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و بهتر در کلاس درس شرکت کنند.
@aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنان مهم آیتالله میرباقری دربارۀ ویژگیهای کاندیدای تَراز ریاستجمهوری
(۵ خرداد ۱۴۰۳)
◀️ رئیسجمهورِ در تَرازِ ملّت رشید ایران، کسی است که اولاً خود را وقف حل مشکلات زندگی مردم میکند و ثانیاً حل مشکلات زندگی مردم را در دست برداشتن از آرمانهای بزرگ این ملت و همراهی با نظم ظالمانۀ حاکم بر عالَم نمیداند.
◀️ رئیسجمهور تراز، همچون #شهید_رئیسی، هم با نظم ظالمانۀ جهانی میجنگد و در عین حال، دغدغۀ حل مشکلات مردم را در همین میدان مبارزه دارد. نه حل مشکلات مردم را قربانی آرمانهای بزرگ میکند و نه بهبهانۀ حل مشکلات مردم، دست از آرمانهای بزرگ بر میدارد.
◀️ کسانی که انشاءالله با قصد قُربت وارد کارزار انتخابات ریاستجمهوری میشوند، باید در تَراز شهید رئیسی باشند و باید در این وِزان اقدام کنند. باید گفتمان ساختن ایران و ایجاد یک امت اسلامی را در مسیر آرمان عصر ظهور دنبال کنند.
◀️ کاندیدای تَراز جمهوری اسلامی، باید قدرت اسلام را پذیرفته باشد و مرعوب دشمنان اسلام نباید باشد. او باید ظرفیت ملّت ایران و جبهۀ مقاومت را در ایجاد تحولات بزرگ در جهان، قبول داشته باشد. کسانی که چنین خصوصیتی ندارند، وارد این صحنه نشوند!
◀️ رئیسجمهور تراز باید بتواند قدرتِ کنونیِ ایجادشده بهوسیلۀ اسلام و ملّت ایران و جبهۀ مقاومت را نقد کند و به ارزش پول ملّی تبدیل کند. کسی که نمیتواند چنین قدرتی را به ثروت تبدیل کند، نمیتواند سُکّان پیشرفت کشور را به دست گیرد و دولت جمهوری اسلامی را اداره کند.
☑️ @aqquran
https://eitaa.com/aqquran/951
🌷
🔰بسم الله الرحمن الرحیم
⚜️مسنَد عزّت
زافتادگی به مَسند عزّت رسیده است
یوسف کُنَد چگونه فراموش، چاه را
چیزی شبیه داستان بود. سالهاست روایت تواضع و فروتنی را خوانده ام و شرح داده¬ام، ولی در یکی از روزهای سال 1402 فروتنی برای من در قامت یک مرد تجسم یافت. روز پنجشنبه چندبار عنوان شماره خصوصی روی گوشی ام افتاد و جواب ندادم. پیامکی کوتاه از شماره ای دیگر ارسال کردند که : «.....، موسوی هستم فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور». تماس گرفتم و گفتند آقای رئیس جمهور می خواهد شما را ببیند.گفتم قم هستم. گفتند رییس جمهور فردا قم می آید. از آنجا که در رسانه ها سفر ایشان اعلام نشده بود، کمی تعجب کردم. گفتم خبر می دهم. با یکی از دوستان مطلع تماس گرفتم، ایشان شهید موسوی را می شناخت و از تماس مطمئن شدم. روز جمعه ساعت 8.30 صبح به آدرسی که در قم فرستاده بودند، رفتم. خیابان و کوچه ای بسته نبود. تعجبم بیشتر شد. ولی به محض توقف ، یکی از محافظان بیرون آمد و مرا به داخل ساختمان راهنمایی کرد. وارد اتاق شدم و روی مبلی در پایین اتاق نشستم. سردار شهید موسوی آمد و از من خواست روی مبلی در بالای اتاق بنشینم. ابتدا مقاومت کردم ولی گفت رئیس جمهور ناراحت می شود. به ناچار در بالای اتاق نشستم. پس از چند دقیقه خانم دکتر علم الهدی و دو دختر بزرگوار رئیس جمهور آمدند و بعد از آن هم آقای رئیسی تشریف آوردند. صمیمانه روبوسی کردیم و در مبل کناری نشست. آیت الله رئیسی خیلی ساده و طلبگی به من فرمود: خانواده از نهج البلاغه شما تعریف می¬کنند، آمده ام تا از نهج البلاغه برایم بگویی. من شوک زده شدم. آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور بود. از من بزرگتر بود، نماینده خبرگان بود و فقیه شناخته می¬شد. من طلبه ای ساده در گوشه ای از شهر قم . نه رسانه ای بودم و نه شهرتی داشتم . آن جلسه یک ساعت و نیم طول کشید. آنچه از فقرات نهج البلاغه در باره مدیریت و حکومت در ذهن داشتم می¬گفتم. طبیعی است که گاه لحن انتقادی می¬شد . ایشان هم خیلی با علاقه گوش می¬کرد و گاهی آیه ای از قرآن می¬خواند و عملا مباحثه شکل می¬گرفت . در پایان دیدار خواستند چنین جلسه ای هر از گاهی تشکیل شود. خانم دکتر علم الهدی همان روز به من تاکید کردند که حاج آقا خیلی کار می¬کنند و استراحتی ندارند ولی دلخوشی و علاقمندی شان همین مباحث قرآن و نهج البلاغه است.
آخرین بار اوایل اردیبهشت ماه 1403 بود که از دفتر مقام معظم رهبری در قم تماس گرفتند و برای نشستی با حضور رئیس جمهور دعوت کردند. آخرین سفر استانی رئیس جمهور به قم بود. آقای رئیسی از صبح دیدار عمومی و جلسات مختلف داشت و ساعت 22.30 به دفتر آیت الله خامنه ای آمد. استادانی که دعوت شده بودند ، استادان درس خارج و برخی چهره¬های معروف حوزوی بودند. سی یا چهل نفر بیشتر نبودند و در این میان کمترین بنده بودم که نمی دانم چرا دعوت شده بودم. رئیسی واقعا خستگی را نمی-شناخت. تا 30 دقیقه بامداد ، نقدهای استادان حوزه را شنید و با صبر و حوصله پاسخ گفت و آنگاه فرمود: من خسته نیستم و تا هر وقت شما بخواهید اینجا نشسته ام و گفتگو می¬کنم.
برای من این دیدارها درس¬ها داشت: عشق به نهج البلاغه، فروتنی، خانواده دوستی، اهتمام به تربیت خانواده در هر مرتبه و مقامی، تشویق افراد گمنام و علاقه مند به نهج البلاغه، صبر و تحمل فراوان.
ای کاش اخلاق او را زودتر می¬شناختم و جلوه¬ای از سخنان امیرمؤمنان علیه السلام را در رفتار او تماشا می¬کردم: «هیچ شرافت و جایگاه اجتماعی مانند فروتنی نیست. 📚نهج البلاغه/حکمت 113». و یا این جمله منسوب به امیر مؤمنان علیه السلام: «آنگاه كه انسان بزرگى، به فهم و دانايى برسد، تواضع مىكند. 📚غررالحکم/حدیث 4048»
رضوان خدا بر تو باد که تواضع را آبرو دادی و با رفتارت ما را به تفسیر جملات نهج البلاغه رهنمون شدی.
🖋استاد احمد غلامعلی
🗓3 خرداد 1403
#شهید_جمهور
🆔@aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معلم_مطلوب_و_محبوب
🎞 غرور یعنی...
✍🏻 عینصاد
❞ غرور؛ فريب نعمتها را خوردن و امكانات را ملاك گرفتن است. در حالى كه دادهها ملاك افتخار نيست، بازدهى مىخواهند و مسئوليت مىگذارند.
غرور ملاكها را گم كردن است.
📚 #شرح_دعای_مکارم_الاخلاق | ص ۸۲
#️⃣ #سیر_و_سلوک
@aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تبیین آیتالله العظمی امام خامنهای عزیز راجع به شهادت زُبدگان و دستچینهای کمنظیر جامعه و برکات خون آنها
تیرماه ۱۳۶۰/ اولین سالگرد شهدای هفتم تیر
👈 این سخنان تسکینی برای همه ما است که در شهادت عزیزترینهای جامعه اسلامی قلبهایمان جریحهدار شده است.
@aqquran
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 هماکنون، #تیتر_یک KHAMENEI.IR
✍ رهبر انقلاب در نامهای به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای آمریکا:
📢 شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستادهاید
👈 به شما اطمینان میدهم که امروز وضعیت درحال تغییر است و تاریخ هم درحال ورق خوردن است
📝 #letter4u2024 | #LetterFromLeader | #United4Palestine
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستادهاید!»
📝متن نامه حضرت آیتالله خامنهای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد:
👇بسم الله الرّحمن الرّحیم
✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.
✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحدهی آمریکا!
این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستادهاید.
✏️شما اکنون بخشی از جبههی مقاومت را تشکیل دادهاید، و در زیر فشارِ بیرحمانهی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بیرحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزهای شرافتمندانه را آغاز کردهاید.
✏️جبههی بزرگ مقاومت در نقطهای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکهی تروریست و بیرحم به نام «صهیونیستها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سختترین فشارها و شکنجهها گذاشته است. نسلکشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامهی رفتار بشدّت ظالمانه در دهها سال گذشته است.
✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقهی تاریخی طولانی. سرمایهداران شبکهی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ دهها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانهها و بازارها و مزرعهها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصبشدهی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.
✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحدهی آمریکا است که پشتیبانیهای سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بیاحتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هستهای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.
✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بیدفاع فلسطین به کار گرفت و بیاعتنا به همهی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبهروز بر بیرحمی و ترور و سرکوبگری افزود.
✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.
✏️«جبههی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأسآلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.
✏️سردمداران صهیونیسم بینالمللی که بیشترین بنگاههای رسانهای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوهی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟
✏️سردمداران سلطهی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بیرحم اسرائیل را دفاعکننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!
✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقهی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبههی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.
✏️بجز شما دانشجویانِ دهها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاهها و مردم به پا خاستهاند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثهی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازهای آرامشبخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.
✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همهی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن دربارهی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبههی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.
✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.
📝سیّدعلی خامنهای - ۱۴۰۳/۳/۵
🖼 انگلیسی | متن فارسی
#پرسش_و_پاسخ
👇
سلام و عرض ادب واحترام
وقتتون بخیر و خداقوت
استاد میبخشید تو کلاس یه پسر فوقالعاده شلوغ و حرف گوش نکن داریم
بچه ها رو اذیت میکنه
بی نظمی تو کلاس ایجاد میکنه
هر کاری میکنم به راه بیاد نمیشه😩
میشه راهنمایی بفرمایید🙏🌹
@aqquran
https://eitaa.com/aqquran/959
پاسخ
👇
سلام و عرض ادب و احترام
وقت شما هم بخیر. سپاسگزارم.
در مورد دانشآموزی که در کلاس بینظمی ایجاد میکند و حرف گوش نمیدهد، چند راهکار وجود دارد که ممکن است یاریگر شما باشد:
1. تشویق و پاداش:
رفتارهای مثبت او را تشویق کنید و برای رعایت نظم و انضباط پاداشهای کوچکی تعیین کنید. مثلاً، میتوانید یک جدول تشویقی درست کنید که هر بار که او رفتار مناسبی از خود نشان داد، یک ستاره یا نشان دریافت کند.
2. برقراری قوانین واضح:
قوانین کلاس را به وضوح بیان کنید و پیامدهای ناشی از عدم رعایت آنها را توضیح دهید. این قوانین را به صورت نوشته در کلاس نصب کنید تا همیشه جلوی چشم دانشآموزان باشد.
3. اختصاص وظایف:
به او مسئولیتهای کوچکی در کلاس بدهید که احساس کند نقشی مهم در کلاس دارد. این کار میتواند به او حس مهم بودن و مشارکت بدهد.
4. جلسات فردی:
با او به صورت فردی صحبت کنید و سعی کنید دلیل رفتارهایش را بفهمید. شاید مشکلاتی در خارج از مدرسه یا در محیط خانه دارد که باعث این رفتارها میشود.
5. تقسیم انرژی:
فعالیتهای فیزیکی کوتاهی در کلاس انجام دهید که انرژی اضافی او را تخلیه کند. مثلاً بازیهای کوتاه یا حرکات کششی.
6. تعامل با والدین:
با والدین او در ارتباط باشید و درباره رفتارهایش در خانه و مدرسه صحبت کنید. شاید بتوانید با کمک یکدیگر راهحلی برای مدیریت رفتارهای او پیدا کنید.
7. استفاده از روشهای مثبت تقویت رفتار:
سعی کنید رفتارهای مثبت او را بیشتر ببینید و آنها را تقویت کنید. برای مثال، به جای تمرکز بر رفتارهای منفی، به دنبال فرصتهایی باشید که او رفتارهای خوبی نشان میدهد و آنها را مورد تشویق قرار دهید.
8. ایجاد انگیزه با بازیها:
فعالیتهای درسی را به شکل بازی و رقابتهای دوستانه درآورید تا انگیزه او برای مشارکت بیشتر شود. بازیها میتوانند به کاهش بینظمی و جذب توجه او کمک کنند.
9. روشهای یادگیری فعال:
از روشهای تدریس متنوع و فعال مانند کارگروهی، بحث و گفتگو، پروژههای عملی و استفاده از وسایل کمک آموزشی مختلف استفاده کنید تا او را بیشتر درگیر درس کنید.
10. تنظیم محیط کلاس:
مکان نشستن او را در کلاس تغییر دهید. شاید نشستن در جلوی کلاس یا در کنار دانشآموزان دیگر که الگوی خوبی دارند، به بهبود رفتار او کمک کند.
11. تعامل مثبت و مستمر:
سعی کنید با او ارتباط دوستانه و محترمانه برقرار کنید. وقتی او احساس کند که شما واقعاً به او اهمیت میدهید، ممکن است رفتارش بهتر شود.
12. تعیین اهداف کوتاهمدت:
اهداف کوچکی برای رفتار او تعیین کنید و در صورت رسیدن به این اهداف، او را تحسین و تشویق کنید. مثلاً، «اگر امروز در کلاس خوب رفتار کنی، میتوانی برای چند دقیقه کاری که دوست داری انجام دهی».
13. استفاده از داستانها و مثالها:
از داستانها و مثالهایی استفاده کنید که پیامهای اخلاقی و تربیتی دارند و به او نشان دهید که رفتار خوب چه نتایجی دارد.
14. آموزش مهارتهای اجتماعی:
به او مهارتهای اجتماعی و رفتاری را آموزش دهید. مثلاً، نحوهی حل مسائل به صورت صلحآمیز، چگونه دوستیابی و احترام به دیگران.
15. مراجعه به مشاور:
اگر با همهی تلاشها به نتیجهی مطلوب نرسیدید، ممکن است نیاز باشد که با مشاور مدرسه صحبت کنید تا به شما و دانشآموز کمک کنند.
16. استفاده از سیستم انضباطی تدریجی:
یک سیستم انضباطی تدریجی داشته باشید که از تذکر شفاهی شروع میشود و به تدریج به مراحل بعدی مانند تماس با والدین یا ملاقات با مدیر میرسد.
@aqquran
https://eitaa.com/aqquran/960
ادامه در پیام بعدی
👇
17. مدلسازی رفتار مناسب:
خودتان به عنوان الگو رفتارهای مناسب را نشان دهید. وقتی دانشآموزان ببینند شما چگونه با مشکلات و تنشها برخورد میکنید، ممکن است از شما الگو بگیرند.
18. استفاده از تکنیکهای سکوت و انتظار:
وقتی دانشآموز شلوغی ایجاد میکند، گاهی اوقات بهترین واکنش این است که بدون تذکر بلافاصله، منتظر بمانید تا او خودش متوجه شود و آرام بگیرد.
19. تکنیکهای ذهنآگاهی (مایندفولنس):
فعالیتهای کوتاه ذهنآگاهی مثل تمرینات تنفسی یا تمرکز بر لحظه حال میتواند به دانشآموز کمک کند تا آرامش بیشتری پیدا کند.
20. توضیح پیامدهای رفتار:
به دانشآموز توضیح دهید که رفتار او چه تاثیری بر دیگران دارد و چگونه باعث ایجاد مشکلات میشود. این میتواند به او کمک کند تا رفتار خود را از دید دیگران ببیند.
21. تقویت حس مسئولیتپذیری:
وظایف کوچکی که حس مسئولیتپذیری را تقویت میکند به او بسپارید. مثلا، کمک به توزیع وسایل در کلاس یا نظارت بر نظم در کلاس.
22. آموزش خودکنترلی:
به دانشآموزان تکنیکهای خودکنترلی مانند شمارش تا ١٠ قبل از واکنش نشان دادن یا استفاده از جملات مثبت برای خود را آموزش دهید.
23. تغییر شیوههای تدریس:
روشهای تدریس خود را متنوع کنید. ممکن است دانشآموز به دلیل یکنواختی کلاس بیقرار باشد. استفاده از تکنیکهای بصری، شنیداری و حرکتی میتواند جذابیت کلاس را افزایش دهد.
24. درگیر کردن دانشآموز در تعیین قوانین:
به دانشآموزان اجازه دهید در تعیین قوانین کلاس مشارکت داشته باشند. این باعث میشود که آنها حس مالکیت نسبت به قوانین داشته باشند و بیشتر به آنها احترام بگذارند.
25. تکنیکهای همکاری بین همکلاسیها:
از تکنیکهای یادگیری تعاملی و همکاری بین دانشآموزان استفاده کنید. وقتی دانشآموزان با هم همکاری میکنند، احتمال بینظمی کاهش مییابد.
26. ارائه بازخورد فوری:
بلافاصله پس از مشاهده رفتار مثبت یا منفی، بازخورد بدهید. بازخورد فوری تاثیر بیشتری دارد و به دانشآموز کمک میکند تا بهتر متوجه تاثیر رفتار خود شود.
27. تکنیکهای بازیگری و نمایش:
از بازیها و نمایشهای کوتاه برای آموزش مفاهیم و رفتارهای مناسب استفاده کنید. این میتواند هم جذاب باشد و هم آموزشی.
28. استفاده از تکنیکهای گروهی:
دانشآموز شلوغ را در گروههای کوچک قرار دهید تا از انرژی و توجه گروه برای مدیریت رفتار او استفاده کنید.
29. تعامل با متخصصان:
در صورت لزوم، از متخصصان روانشناسی یا رفتارشناسی برای ارزیابی و ارائه راهکارهای تخصصی بهره ببرید.
30. تغییر محیط کلاس:
گاهی اوقات تغییر محیط کلاس یا حتی نشستن در مکانهای متفاوت میتواند به بهبود رفتار دانشآموز کمک کند.
@aqquran
https://eitaa.com/aqquran/961
#مهارتهای_معلمی_قرآن۱۲
یک توصیه ناب برای معلمان قرآن این است که دانشآموزان را به تجربه عملی مفاهیم قرآنی در زندگی روزمرهشان ترغیب کنید.
این کار میتواند از طریق پروژههای عملی و فعالیتهای مرتبط انجام شود. به عنوان مثال:
- پروژههای خدمات اجتماعی: معلمان میتوانند دانشآموزان را به انجام پروژههای خدمات اجتماعی تشویق کنند که مفاهیم قرآنی مانند صدقه، کمک به نیازمندان و احترام به والدین را عملی کنند.
این فعالیتها میتواند شامل جمعآوری کمک برای افراد نیازمند، بازدید از خانه سالمندان یا شرکت در برنامههای خیریه محلی باشد.
- خاطرهنویسی و بازتاب روزانه: دانشآموزان را تشویق کنید تا خاطرهها و تجربیات روزانه خود را در مورد چگونگی اجرای آموزههای قرآنی در زندگی خود بنویسند.
این کار میتواند به آنها کمک کند تا به صورت عملی به مفاهیم قرآنی فکر کنند و آنها را در زندگی خود به کار بگیرند.
- مباحث گروهی و جلسات بازخورد: برگزاری جلسات مباحث گروهی که در آن دانشآموزان تجربیات خود را از به کارگیری مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره به اشتراک بگذارند، میتواند بسیار مفید باشد. این جلسات میتوانند فرصت مناسبی برای تبادل نظر و یادگیری از تجربیات یکدیگر فراهم کنند.
این توصیه نه تنها باعث میشود دانشآموزان ارتباط عمیقتری با مفاهیم قرآنی پیدا کنند، بلکه به آنها کمک میکند تا این آموزهها را به طور عملی در زندگی خود اجرا کنند و به افراد مسئول و مفیدی در جامعه تبدیل شوند.
@aqquran
💠شاخص های انتخابات از نظر امام خمینی(ره)
🔺سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند.
📚صحیفه نور، جلد ١١،صفحه ٢٧٠
🔺رأی خود را به شخصی که متعهد به اسلام و خدمتگزار به ملت و کشور و حامی مستضعفان است بدهید.
📚صحیفه نور، جلد ١۵،صفحه ١۶۴
🔺ملت متوجه باشند که اشخاصی که صحیحند اشخاصی که متدیّنند اشخاصی که ملی هستند، اشخاصی که چپ و راستی نیستند این ها را تعیین بکنند.
📚صحیفه نور، جلد ١١،صفحه ٢٢٠
🔺افراد سالم، افراد وطن خواه، افراد وطن دوست، افرادی که نه شرقی باشند نه غربی، بلکه در صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند، انتخاب کنید و به آنها رأی بدهید.
📚صحیفه نور، جلد ۵،صفحه ٢٧۶
#امام_خمینی
#انتخاب_اصلح
@aqquran
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
#انگیزشی
#حفظ_قرآن
سلام به حافظان عزیز قرآن کریم!
حضور شما در راه حفظ و تلاوت کتاب خداوند، همچون چراغی فروزان در تاریکیها و همچون نسیمی آرام در تلاطمهای زندگی است. شما با تلاوت هر آیه، نوری از معرفت و حکمت را در دلهای خود و دیگران روشن میکنید.
این مسیر مقدس، نه تنها شما را به سوی نور الهی هدایت میکند، بلکه شما را به سفیران عشق و حکمت الهی در جهان تبدیل میکند. حفظ قرآن، تنها به یاد سپردن کلمات نیست؛ بلکه به یاد سپردن پیامها و معانی عمیق آن و تلاش برای زندگی بر اساس آنهاست.
هر قدمی که در این راه برمیدارید، نزد خداوند متعال پاداشی عظیم دارد. بدانید که شما در حال پرورش روح و قلب خود هستید و این تلاشهای شما نزد خداوند بیپایان ارزشمند است.
پس با انگیزه و عشق، مسیر خود را ادامه دهید. هرگاه که به آیهای از قرآن مینگرید، بدانید که در حال ارتباط با کلام خداوند هستید. با هر تلاوت، یک قدم به خداوند نزدیکتر میشوید و این نزدیکی، برکت و آرامشی بینظیر به زندگی شما میبخشد.
از ته دل برایتان آرزوی موفقیت و پیشرفت در این مسیر مقدس دارم.
همیشه به یاد داشته باشید که شما حاملان نور و هدایت هستید و امام زمان عجل الله تعالی فرجه به وجود شما افتخار میکند.
موفق و پیروز باشید.
@aqquran
هدایت شده از علی قاسمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه تلفظ فصیح حرف ضاد
https://eitaa.com/aqquran
https://eitaa.com/aqquran/277
🔴 فراخوان پذیرش دانشجو در ۹ رشته کارشناسیارشد دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام
◽️مشاوره خانواده◽️ تاریخ انقلاب اسلامی◽️ مدیریت آموزشی◽️ مدیریت راهبردی فرهنگ◽️برنامهریزی آموزشی◽️حقوق عمومی◽️ حقوق کیفری و جرمشناسی◽️ حقوق بینالملل◽️مدیریت ورزشی گرایش مدیریت سازمانها و باشگاههای ورزشی
✅ مشاهده معرفی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی از طریق *لینک* زیر👇
🌐B2n.ir/m19410
✅پیوستن به کانال روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی👇
🆔@farhanghi_E
┄┅─═◈═─┅┄
🖥csp.ihu.ac.ir
روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی📚
#تجوید
#فصاحت
مقصود از فصاحت در علم تجوید و قرائت قرآن چیست؟
در علم تجوید و قرائت قرآن، فصاحت به توانایی صحیح و روشن ادا کردن حروف و کلمات قرآن بر اساس لحن و لهجه معیار اطلاق میشود.
فصاحت شامل جنبههای مختلفی است که عبارتاند از:
۱. صحیح ادا کردن حروف:
هر حرف باید با رعایت مخرج صحیح و صفات خود ادا شود.
۲. درست خواندن کلمات
حروف باید با حرکات و علائم، درست خوانده شوند.
۳. پیروی از قواعد تجوید: رعایت قواعد تجوید مانند ادغام، اخفاء، اقلاب و غیره نیز بخشی از فصاحت است.
۴. روانی و سلیس بودن قرائت و دوری از تکلف:
تلاوت باید روان و پیوسته باشد و نباید قطع و وصلهای نابجا داشته باشد.
تکلف در ادای حروف و افراط یا تفریط در اجرای قواعد، فصاحت را میکاهد.
۵. کیفیت و کشش به اندازه مصوتهای کوتاه و کشیده
فصاحت در تلاوت قرآن به معنی توانایی قاری در ارائه متن قرآن به گونهای است که شنونده بتواند کلمات و حروف را مطابق قرائت معیار به وضوح و درستی بشنود و معنی آنها را درک کند.
@aqquran