eitaa logo
موسسه مطالعات راهبردی آینده روشن انقلاب(آرا)
87 دنبال‌کننده
302 عکس
60 ویدیو
1 فایل
رهبر معظم انقلاب اسلامی: معنای شعار #دولت_اسلامی این است که مامی‌خواهیم اعمال فردی، رفتار با مردم، رفتار بین خودمان، و رفتار با نظامهای بین‌المللی و نظام سلطه‌ امروز جهانی را به #معیارها و #ضوابط_اسلامی نزدیکتر کنیم. ۸۴/۶/۸ ارتباط با ادمین: @mihan224
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ۳ نشانه در ؛ ظالم، تنها كسى نيست كه حق ديگران را ببرد و آنها را در فشار قرار دهد، بلكه ظلم معناى وسيعى دارد كه سه نشانه آن را امام(ع) بيان فرمودند. كسانى كه هر سه نشانه در آنها باشد در مرحله بالاى ظلم و ستم قرار دارند؛ ولى هر يك از اين سه نشانه نيز به تنهايى مى‌تواند دليل بر ظالم بودن باشد؛ 🔹و قال(ع): لِلظَّالِمِ مِنَ الرِّجَالِ ثَلاَثُ عَلاَمَاتٍ: يَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِيَةِ، وَ مَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ وَ يُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ. امام(ع) فرمود: مردان ستمگر سه نشانه دارند: به مافوق خود از طريق نافرمانى ستم می‌کنند وبا قهر و غلبه، به زيردستان خويش ستم روا مى‌دارند و پشتيبان گروه ظالمانند. 🔹يَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِيَةِ: بزرگ‌ترین ظلم، ظلم به و از طریق و کم‌کاری و تلف کردن منابع و امکانات است تا به و نظام اسلامی لطمه وارد شده و تضعیف شود. 🔹و مَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ: مصداق روشن ستم همين است كه انسان درباره زيردستانش موازين را رعايت نكند، حقوق آنها را محترم نشمرد، در ميان آنها تبعيض قائل شود، بيش از آنچه در توان دارند از آنها كار بخواهد، سوابق خدمت آنها را فراموش كند، در مشكلات به فكر آنها نباشد و يا حتى بعد از وفاتشان از آنها يادى نكند. 🔹وَ يُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ: همكارى با و در هر مرحله كه باشد نوعى ظلم محسوب مى‌شود و به همين دليل يكى از در اسلام شمرده شده است. کسانی که در سطوح مختلف مدیریتی به متجاوزین و دشمنان انقلاب اسلامی مشورت می‌دهند و یا با سخنان و عملکرد خود، آنها را برای و امیدوار می‌سازند، یکی از مصادیق این دسته هستند. 📚نهج‌البلاغه، حکمت ۳۵۰ 🆔 @ara_ir
✅ حضرت امام(ره) فقه را از مباحث به سمت مسائل سوق داد؛ 🔹امام خامنه‌ای: 🔹شاید بشود به جرأت گفت که ، عمیق‌ترین فقه‌های اسلامی است. یعنی کتب فقهیِ فقهای امامیّه، از لحاظ عمق، از همه کتب فقهی‌ای که ما دیده‌ایم، به طور معدّل عمیق‌تر و دقیق‌تر است؛ امّا این مباحث[مباحث حکومتی و سیاسی] و این گرایش در زمینه‌های مختلف، در آن وجود نداشته است. 🔹 بزرگوار، فقه شیعه را از دورانی که خود در تبعید بود، به سمتِ و و فقهی که می‌خواهد را اداره کند و باید مسائل کوچک و بزرگ ملتها باشد، کشاند. این، یعنی نقطه مقابل آن آفتی که گفتیم است. 🔹حتّی در اواخر سالهای عمرِ با برکت امام بزرگوار، مسائلی که به ظاهر جزئی می‌نمود - اما با توجّه به این که یک خط و یک سَمت‌گیری را به فقهای شیعه نشان می‌داد، بسیار مهم بود - پیش آمد و ایشان باز هم نشان داد که آن کسی که می‌خواهد را اداره کند؛ آن فقهی که می‌خواهد یک یا از انسانها و ملتها را اداره کند، بایستی بتواند را بشناسد و پاسخ هر نیازی را در هنگام آن نیاز، به آن بدهد و نمی‌تواند در زمینه‌های ، ، و همه مسائلِ زندگی مردم، نقطه‌ای را بی‌پاسخ بگذارد. ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ 🆔 @ara_ir
✅ معرفی کتاب به مناسبت شهادت امام حسن(ع): "صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ تاریخ" 🔹کتاب «صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ تاریخ» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. اصل این کتاب با عنوان «صلح الحسن» تألیف عالم جلیل‌القدر "شیخ راضی آل‌یاسین" از علمای حوزه‌ نجف بوده است که در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سن سی سالگی ترجمه شده است. http://farsi.khamenei.ir/book-content?id=40244 🆔 @ara_ir
موسسه مطالعات راهبردی آینده روشن انقلاب(آرا)
✅ معرفی کتاب به مناسبت شهادت امام حسن(ع): "صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ تاریخ" 🔹کتاب
✅انگیزه ترجمه کتاب؛ 🔹این کتاب در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) با عنوان «صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ تاریخ» به فارسی ترجمه شد. 🔹معظمٌ‌له در مقدمه‌ کتاب، انگیزه‌ خویش را این‌گونه بیان می‌کنند: «اینک که با فراهم آمدن ترجمه‌ این کتاب پر ارزش و نامی، و کتاب درباره‌ «صلح امام حسن» در اختیار فارسی‌زبانان قرار می‌گیرد، این‌جانب یکی از آرزوهای دیرین خود را برآورده می‌یابم و جبهه‌ سپاس و شکر بر آستان لطف و توفیق پروردگار می‌سایم. 🔹پیش از اینکه به ترجمه‌ این کتاب بپردازم، مدت‌ها در فکر تهیه‌ نوشته‌ای در تحلیل موضوع صلح امام حسن بودم و حتی پاره‌ای یادداشت‌های لازم نیز گرد آورده بودم؛ ولی سپس امتیازات فراوان این کتاب، مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه‌ این اثر ارزشمند وادار کرد. مگر که جامعه‌ فارسی‌زبان نیز -چون من- از مطالعه‌ آن بهره گیرد و هم برای اولین بار درباره‌‌ این موضوع بسی بااهمیت، کتابی از همه‌ رو جامع، در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد.» 🆔 @ara_ir
موسسه مطالعات راهبردی آینده روشن انقلاب(آرا)
✅ معرفی کتاب به مناسبت شهادت امام حسن(ع): "صلح امام حسن؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه‌ تاریخ" 🔹کتاب
✅ شرایط و دهه ۴۰ شمسی 🔹برای شناخت کتاب باید زمانه‌ ترجمه و نشر آن یعنی سال‌های دهه‌ ۴۰ شمسی را بهتر شناخت. در آن سال‌ها غرب‌زدگان و در رأس آنان طاغوت پهلوی، فرهنگ و جامعه و کشور را با سرعت بیشتری نسبت به قبل پیگیری می‌کردند که مظهر آن، مبارزه‌ عمیق با و و مظاهر پوچی غرب و وابستگی روزافزون به قدرت‌ها بود؛ هم‌زمان، گروه‌های چپ که به‌واقع وابسته به رژیم بودند، به‌شدت به‌دنبال یارگیری از میان جوانان بودند. 🔹واضح بود که به آن مسلک، به معنای ورود در گمراهی بزرگی بود که پایانش در دفتر ناتمام تاریخچه‌ی این گروه‌ها ثبت شده است و نیز برابر بود با درافتادن به دام برتری‌طلبی دو ابرقدرت شرق و غرب آن روزگار. 🔹از سوی دیگر در میانه‌ مبارزات امام خمینی(قدّس‌سرّه) و یارانش که تماماً برگرفته از شریعت بود، تلقی عمومی متدیّنین، وجود در سیره‌ پیشوایان دین بود؛ به گمان آنان، (ع) اهل و و و امامان معصوم (ع) اهل و بوده‌اند. 🔹پیامد این نگاه، گاه و و یا دست‌کم در با رژیم طاغوت و بعضاً جذب جوانان اهل مبارزه به گروه‌های چپ بود. 🔹با این وضع، یک مرحله از انجام وظیفه‌ و و ، نفی و رد همین بود که با فلسفه‌ امامت ائمه‌ اهل‌بیت(ع) و نیز با واقعیات قطعی تاریخ اسلام و سیره‌ ائمه‌ هدی(ع) تعارض داشت. 🔹حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در انجام آن وظیفه و تبیین این حقیقت، تلاشی خستگی‌ناپذیر داشتند که بازشناسی چهره‌ و ، سلاله‌ پاک نبی(ص)، امام حسن مجتبی(ع) از راه ترجمه‌ کتاب صلح الحسن(ع) یکی از راهکارهایش بود. ایشان در این سالها، در آستانه‌ ورود به سومین دهه از عمر خود بودند. 🆔 @ara_ir
✅ کرسی ترویجی؛ بایسته‏‌های #فقه_سیاسی_شیعه برای نیل به #عزت_اسلامی در #روابط_بین‌الملل 🔹ارائه کننده: حجت الاسلام دکتر احمد رهدار 🔹ناقدان: حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان - حجت الاسلام دکتر محمد قاسمی 🔹زمان: یکشنبه، ۹۸/۷/۱۴ ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ 🔹مکان: قم، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، طبقه زیرزمین، روبروی نمازخانه، سالن جلسات علمی 🆔 @ara_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مركز تحقيقات علمي حكومت اسلامي دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري برگزار مي‌كند: 🔹دومين_همايش_كتاب_سال_حكومت_اسلامي 🔹محورهاي_همايش؛ 🔸 : فلسفه، مبانی و مسائل کلان فقه حکومتی، فقه ساختارهای اجتماعی و نهادهای حکومتی، فقه قواعد و سیاست‌های اداره نظام، ولایت فقیه و نظامات سیاسی و اجتماعی 🔸 : مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام، فلسفه سیاسی اسلام، کلام سیاسی، اخلاق سیاسی در نظام اسلامی، جامعه‌شناسی و آینده‌پژوهی سیاسی انقلاب اسلامی 🔸 : مبانی و مسائل حقوق اساسی اسلامی، حقوق بشر اسلامی، دولت اسلامی و حقوق عامه، حقوق بین‌امللی اسلامی 🔹مهلت_ارسال_آثار؛پايان آبان ماه 1398 🆔 @ara_ir
✅ ثبات نظام سیاسی، به #سلامت آن است و در این زمینه، #همه نهادها و قوای حاکم مسوولند، مرحله اول مبارزه‌ با فساد که یک امر عقلانی است، #پیشگیری از فساد و #بستن زمینه‌ها و روزنه‌های فساد آفرین است و مرحله بعد، #درمان است؛ 🔹رهبر معظم انقلاب: 🔹مبارزه‌ با فساد را بایستی به ‌طور جدّی دنبال بکنیم؛ مبارزه‌ با فساد، اول #پیشگیری است، بعد درمان. 🔹باید #زمینه‌های_فساد را از بین ببریم، بعد هم اگر فسادی بوجود آمد #درمان کنیم. #همه قوای کشور در این زمینه احساس مسئولیت کنند، مخصوص قوه‌ قضائیه نیست، قوه‌ مجریه، قوه مقننه هم مسئولند. 🔹این #واگذاری‌هایی که حالا این روزها بحثش هست که چه سختی و مشکلاتی را بوجود آورده، این به خاطر همین #فساد است. یعنی فسادهایی که وجود داشته یا کارهای نسنجیده یا فسادآلودی که انجام گرفته و نتیجه‌اش اینها شده. ۹۸/۷/۴ 🆔 @ara_ir
✅ راهكارهاي مبارزه با فساد اداري بر اساس ارزش‌هاي اسلامي | اسلام و پژوهش‌هاي مدیریتی http://modiriyati.nashriyat.ir/node/53 🆔 @ara_ir
✅ پاسخ به چند پرسش بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب؛ 🔹چرا حضور #منطقه‌ای جمهوری اسلامی از «واجب‌ترین واجبات کشور» هم لازم‌تر است؟ 🔹پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ حضور میدانی جمهوری اسلامی در تحولات منطقه‌ای را که به‌صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده، منتشر می‌کند. 🔹سه مسئله‌: ۱. «چرایی حضور منطقه‌ای جمهوری اسلامی»، ۲. «دستاوردها و ثمرات این حضور» و ۳. «توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان علیه آن» در متن زیر مورد بررسی و تبیین قرار گرفته است. 🔹بخوانید: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43647 #راهبرد_مقاومت #قدرت_منطقه‌ای #امنیت_پایدار 🆔 @ara_ir
 ✅ فیگارو: به نفع تغییر کرده است/ شکست عربستان در هر سه جبهه ، و ؛ 🔹نشریه «فیگارو» در یادداشتی در مورد وضعیت عربستان سعودی در منطقه، نوشته است که بن‌سلمان ولیعهد این کشور عملاً در هر سه جبهه ، و شکست خورده و اکنون در منطقه به نفع ایران تغییر یافته است. 🔹«رنو ژرارد» تحلیلگر فیگارو در ابتدای این یادداشت نوشت: دو سال و نیم پیش، پادشاهی عربستان سعودی به لطف ثروت و ائتلاف‌هایی که داشت، می‌توانست خود را قدرتی بخواند که می‌تواند را تغییر دهد. آن زمان، رئیس‌جمهور قدرتمندترین کشور جهان یعنی ایالات متحده در اولین سفر خارجی خود به عربستان رفت. آن زمان تصور می‌شد که خصوصی‌سازی شرکت نفتی «آرامکو» می‌تواند ۲‌تریلیون دلار درآمد ایجاد کند و این پول در زمینه فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌شود. آن زمان بن‌سلمان ولیعهد و وزیر دفاع سعودی ادعا می‌کرد که ابزارهای لازم را برای کشیدن عملیات نظامی به داخل اراضی ایران، در اختیار دارد. 🔹وی افزود: اما امروز اوضاع دیگر آن‌طور نیست. اکنون این پادشاهی مانند «مرد بیمار» خاورمیانه به‌نظر می‌رسد و از نظر نظامی، سیاسی و دیپلماتیک، در موضع ضعف قرار دارد. 🔹نویسنده در ادامه تأکید کرد: از منظر نظامی، آنها اخیرا با ضربه‌هایی عظیم رو‌به‌رو شده‌اند. روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۳ شهریور) تأسیسات نفتی این کشور هدف حمله موفق پهپادها و موشک‌های کروز قرار گرفت. حوثی‌ها مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و عنوان کردند که این عملیات در پاسخ به بمباران‌هایی است که نیروی هوایی سعودی علیه آنها انجام داده است. ارتش عربستان سعودی با وجود تجهیزات نظامی گرانقیمت، نشان داده است که از شکست دادن ناتوان است. سعودی‌ها اخیرا در مرز خود هم ضربه خورده‌اند و حوثی‌ها به یکی از تیپ‌های ارتش آنها یورش برده و صدها نفر را به اسارت گرفته‌اند. 🔹نویسنده فیگارو می‌افزاید: بن‌سلمان که نشان داده حتی توان دفاع از اراضی خود را هم ندارد، دیگر ادعا نمی‌کند که می‌تواند علیه ایران جنگ به راه بیاندازد. او حتی می‌گوید چنین جنگی یک است و از جامعه بین‌الملل می‌خواهد این را مدنظر داشته باشند. او حتی در منطقه، هر روز بیش از قبل می‌شود. حمایت اماراتی‌ها از او، از لفاظی فراتر نمی‌رود.  🔹به گزارش فارس، در جمع‌بندی این یادداشت، آمده است: ضعف ریاض، در خلیج ‌فارس را به نفع تغییر داده است. در ، با استفاده از ابزارهای غیرقابل ردیابی، قابلیت قابل توجهی از خود نشان داده‌اند. 🆔 @ara_ir
✅ مجتهد و فقیه باید با دید باز بتواند و را بشناسد. 🔹امام خامنه‌ای: 🔹 را به همان معنای پیچیده و ممتازی که امام(ره) برای ما معنا می‌کردند و بخصوص در بیانات دو، سه سال اخیرشان بر آن تأکید داشتند، معنا می‌کنیم؛ یعنی ترکیبی از مِتُد علمی و دقیق و به تعبیر امام(ره): . 🔹فقه صاحب جواهر، به معنای و در و منظم فروع از همان قواعدی است که در فقه و اصول مشخص شده است. 🔹این فقاهت، دو رکن دارد، که رکن اول آن، اصول و و به همه‌ جوانب استنباط است، و رکن دوم، می‌باشد و همان چیزی است که امام در معنای اجتهاد و مجتهد و فقیه می‌فرمودند و تأکید داشتند که مجتهد و فقیه باید با دید باز بتواند و را بشناسد. سؤال، نصف جواب است. تا شما سؤال زمان را ندانید، ممکن نیست بتوانید در فقه برای آن جوابی پیدا کنید. بنابراین، فهم سؤال و ترتیب جواب مناسب برای آن، مهم است. ۱۳۶۸/۰۳/۲۲ 🆔 @ara_ir