#سؤال_شما
به نظر شما تکالیف عید چطور طراحی بشه که برای بچه ها ایجاد انگیزه بشه ؟
پاسخ رو در صوت زیر بشنوید 😊👇
912.7K
🔸 تجربه تلخی که در رابطه
با تکـالـــیف زیاد داشـــتم
🌼 + دو نکته درباره تکالیف عید :
1⃣ ترجیحاً تکالیف اجباری نباشه
بلکه دارای نمره تشویقی باشه
2⃣ خلاقانه باشه ؛ مثل تکلیف
جمله سازی و برخی تکالیف دیگر
💥 صوت بالا را بشنوید 😊👆
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
#تکلیف
16.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ امروز به نیابت از امام زمان عجل
الله تعالی فرجه الشریف و نیابت
از شما عزیزان حاضر در این کانال
، شهدای عزیزمون رو زیارت کردم
و آیت الکرسی و هفت سوره قدر
به نیابت از شما خواندم
☘ شما هم شهدا رو با قرائت
آیت الکرسی مهمان کنید 🙏
🌼 جزاکم الله خیراً
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 تقویت پایه دانش آموزان
در درس عربی (بخش اول)
✅ در این کلیپ ، علت ضعف پایه
در درس عربی رو تحلیل کردیم
✅ در کلیپ بعد ، شیوه تقویت پایه
رو توضیح خواهیم داد 😊👌
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
#تقویت_پایه_دانش_آموزان
18.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 تقویت پایه دانش آموزان
در درس عربی (بخش دوم)
✅ در این کلیپ ، شیوه تقویت
پایه دانشآموزان رو در درس
عربی رو بررسی کردیم 👆
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
#تقویت_پایه_دانش_آموزان
عربی برای شما
🌹 تقویت پایه دانش آموزان در درس عربی (بخش دوم) ✅ در این کلیپ ، شیوه تقویت پایه دانشآ
❤️ اگر دوست دارید :
☘ دانش آموزان ضعیف
👈 چند پله پیشرفت کنند
☘ دانش آموزان متوسط
👈 تو عربی قوی بشن 💪
☘ دانش آموزان قوی
👈 بر عربی مسلط بشن 😎
😊 کلیپ فوق رو مشاهده کنید و
روش فوق رو چند جلسه اجرا
کنید (فقط بخشی از کلاس)
🌹 روشی ارائه شده در این کــلیپ
فقط با یک ماژیک و البته یــک
برنامهریزی تدریجی با توجه به
سطح کلاس ، قابل اجراست .
🌸 با این که این روش رو امسال دیر
شروع کردم ، اما همان چند بــاری
که این رو اجرا کردم ، واقعاً شاهد
رشد دانش آموزان بودم ؛ خصوصاً
در ترجمه فعل های مـضـارع و نـیز
بحث انواع اسم و ضـمـایر مـتـصل
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
#تقویت_پایه_دانش_آموزان
هدایت شده از أین صاحِبُــنا؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 درمورد شرایط یاری کردن امام زمان(عج)
سخنران #استاد_عالی
#نَشـــــــر=صَــــدَقِہ جاریِہ
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
أین صاحِبُــنا؟!
╔═🍃══════════╗
@ayna_sahebona110
╚══════════🍃═╝
عربی برای شما
🌹 تقویت پایه دانش آموزان در درس عربی (بخش دوم) ✅ در این کلیپ ، شیوه تقویت پایه دانشآ
🌷 برای آموزش فعلها روشهای زیادی
وجود دارد که در کانال نیز به آن ها
اشاره شده :
1⃣ داستان
2⃣ کــلــیپ
3⃣ چالش
4⃣ شـعر
5⃣ جمله سازی
6⃣ و ...
🌼 همچنین برای جمع بندی افعال
جدول های مختلفی وجود دارد
که همه میتواند مفید باشد ؛ و
برخی از این جدول ها از این جا
قابل مشاهده است
https://eitaa.com/arabi4u/579
🌼 اما به نظرم برای تسلط دانشآموزان
بر ساختارهای مختلف افعال ، هیچ
کدام از روشها مثل این روشی که
در کلیپ دوم ارائه شد مؤثر نیست
🌼 چرا ؟ چون علاوه بر تمرین و تکرار
هدفمند ، باعـــث بــاز شــدن ذهــن
دانشآموزان نسبت به ساختارهای
مختلف فعلها و نیز تسلط بر آنها
می شود
✅ اگر کلیپ دوم رو مشاهده نکردید
از این جا قابل مشاهده است :
👈 تقویت پایه (بخش دوم)👉
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
#تقویت_پایه_دانش_آموزان
9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با سلام بر مولامون به استقبال ماه
مبارک رمضان و مهمانی خدا برویم
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
فضای کاری ما معلمان دینی و عربی ،
آمیخته با انواع سؤال های تخصصی و
شبهات مذهبی از سوی دانش آموزان
عزیز است :
🥲 عربی به چه دردی می خوره ؟
🙄 چرا تو زبان عربی هر کلمه چند
تا معنی داره ؟ (مثلاً « ما » تو
عربی خیلی معنی داره)
😇 پیامبر در سلام نماز به خودش
سلام می داد ؟
🙂 شغل پیامبر چی بود ؟
😬 این عربی که ما می خونیم به درد
کشورهای عربی نمی خوره . چون
اونا جور دیگه ای صحبت می کنن
🧐 و سؤال های تفقّهی و تعنّتی دیگر
☺️ البته بعضی سؤال ها هم تفننیه
☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘
📚 علاوه بر این ها مانند همه دبیران
دیگر با موقعیت های مختلفی در
کلاس مواجه می شویم :
🤗 گاهی اصرار به لغو امتحان دارند
😎 گاهی نیز دانش آموزی کار خوبی
انجام داده و باید تشویق شود
✍ گاهی غرق در تفکرات خود دلبستگی
های خود را روی دیوار کلاس یا دسته
صندلی منقوش می کنند
😧 گاهی نیز خسته اند و دل آزرده 😢
(شاید از کثرت امتحان ها حالشان
گرفته یا این که زنگ قبل امتحانی
سخت داشته اند و یا در مسابقه
شکست خورده اند و ...)
✅ چه خوب است در هر موقعیتی ،
واکنشی صحیح و پاسخی قانع کننده
داشته باشیم ، به همراه داستان ها ،
آیات ، احادیث ، اشعار و دلایل عقلی
ان شاء الله در بخش #چالشهای_کلاسی و #حاضر_جوابی_های_معلمی به این مسائل می پردازیم
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
#حاضر_جوابی_های_معلمی
❌ شبهه : عرب ها به ما ایرانی ها حمله کردند و به ما یاد دادند به صدای سگ بگوییم « پارس » تا به ما ایرانی ها توهین کرده باشند ، چون پارس نام سرزمین ماست ❌
📚 نکاتی در باب این ادعا که گهگاه از زبان دانش آموزان شنیده می شود :
1⃣ عرب ها « پ » ندارند 😄
2⃣ این ادعا اصلاً سند ندارد 🙄
🔸 هر چند دلیل اول و دوم کفایت می کند و هیچ سندی بر ادعای فوق وجود ندارد ؛ اما به گفته برخی محققان 👇
3⃣ سگ وقتی احساس خطر کند
یا واق واق می کـند و یا عوعو
چرا ؟ برای پاسبانی و نگهبانی
👈 سگ پاس می کند ، نه پارس
🚫 ظاهراً ایرانی های آن زمان مردمانی ساده لوح نبوده اند که این را از اعراب بپذیرند ؛ ساده لوح برخی مردمان این دوره و زمان هستند که به راحتی می توانند تحقیق کنند اما هر ادعایی را راحت می پذیرند
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u
💚 #حاضر_جوابی_های_معلمی
⁉️ مشغول تدریس درس ۸ عربی نهم بودم و سیره پیامبر اکرم را به صورت ماضی استمراری برای دانش آموزان عزیز توضیح می دادم . یکی از بچه ها پرسید : شغل پیامبر چه بود ؟ یا به عبارت بهتر درآمد پیامبر از چه منبعی تأمین می شد ؟ هر چند پاسخی دادم اما پس از تحقیق بیشتر به نکات جالبی رسیدم ⁉️
📚 این نکات تقدیم به شما 👇
1⃣ تجارت و مزارعه
🔸 مانند تجارت قبل از بعثت و ...
🔸 و نیز مزارعه با یهودیان خیبر که
نصف محصول ، از آن آنان باشد
❌ در مورد چوپانی ، ظاهراً این مطلب
صحت ندارد 👈 اطلاعات بیشتر را
از اینجا بخوانید
2⃣ اموال حضرت خدیجه سلام الله علیها
تا سال هجرت پیامبر به مدینه باقی بود
🔸 یعنی حدود ۱۳ سال از ۲۳ سالِ نبوت
3⃣ هدایای مردمی
🔸 به عنوان مثال بعد از هجرت پیامبر
به مدینه عالم یهودی به نام مخیرق
مسلمان شد و ۷ باغ به پیامبر اکرم
صلی الله علیه و آله هدیه داد
4⃣ پیامبر به اندازه مسلمانان عادی
از بیت المال سهمی داشت
5⃣ برخی اموال مانند انفال ، فیء و
خمس به تصریح قرآن در اختیار
شخص پیامبر قرار داشت
🔸 اطلاعات بیشتر 👈 کلیک کنید
6⃣ گذشته از این ها وقتی ما فهمیدیم
که پیامبر از طرف خدا مبعوث شده
باید جان و مالمان را فدای او کنیم
تا او بتواند به اهداف الهی و انسانی
خود برسد و ما نیز در نزد خدا مقرب
شویم ؛ وگرنه خدا معطل ما نمیماند
و گروه دیگری را مأمور یاری پیامبرش
می کند و ما از این توفیق بزرگ ، بی
بهره میمانیم (فسوف یأتی الله بقوم
یحبهم و یحبونه)
🔸 آیه ۳۸ سوره محمد صلی الله علیه و آله :
« هَا أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِي سَبِيلِ
اللَّهِ فَمِنكُم مَّن يَبْخَلُ وَ مَن يَبْخَلْ فَإِنَّمَا
يَبْخَلُ عَن نَّـــفْسِهِ وَ اللَّهُ الْـــــغَنِيُّ وَ أَنـــتُمُ
الْفُقَرَاءُ وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ
ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُم »
7⃣ در اصل کسی که روی انسان ها کار می کند نباید اجازه دهیم بیل و کلنگ به دست بگیرد . مولا علی علیه السلام در ۲۵ سال خانه نشینی اش مشغول چاه و نخلستان شد اما وقتی شرایط برای هدایت انسان ها فراهم شد ، قطعاً انسان ها اولویت دارند
✨✨✨✨✨✨
با توجه به تبلیغات سوء و شدیدی که
درباره شخصیت پیامبر اکرم می شود
حتماً برای این موارد پاسخی شایسته
داشته باشیم تا بتوانیم از حق دفاع
کنیم . یادم است بزرگی میفرمود :
برخی الطاف خدا به انسان بهخاطر
حفظ کردن مطالب به جهت دفاع
از حق است ؛ و چه حقی بالاتر از
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله.
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄
💛 عربی برای شما :
https://eitaa.com/arabi4u