🌼 ۸ ویژگی پاورهای عربی هشتم و نهم
1⃣ نظم و انسجام مطالب 💯
https://eitaa.com/arabi4u/1610
https://eitaa.com/arabi4u/1611
2⃣ قابل ویرایش بودن مطالب ✏️
https://eitaa.com/arabi4u/1612
3⃣ طرح درس زمان بندی شده ⏰
https://eitaa.com/arabi4u/1613
4⃣ پشتیبانی در کانال 😎
https://eitaa.com/arabi4u/1614
5⃣ استفاده از ده ها کلیپ متنوع 🎥
https://eitaa.com/arabi4u/1615
6⃣ استفاده از صدها بلکه هزاران تصویر 🏞
https://eitaa.com/arabi4u/1616
7⃣ صوتی بودن اکثر بخش ها 🎙
https://eitaa.com/arabi4u/1619
8⃣ داستان ، لطیفه ، شعر و ... 😇👌
https://eitaa.com/arabi4u/1620
💯 فقط در پاورهای عربی هشتم
نوبت اول این موارد به کار رفته :
💢 بیش از ۶۰۰ اسلاید
💢 بیش از ۳۴۰ تصویر
💢 بیش از ۶۰ کلیپ
💢 بیش از ۲۰ داستان و لطیفه
💢 و ۳ داستان واره متن درس
#درباره_پاورپوینت_ها
🌷 آغاز ماه ربیع الاول رو به همکاران
و همراهان تبریک عرض می کنم
🌷 ان شاء الله دل هاتون ، همیشه
بهاری و پر از عشق و امید باشه
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
#مناسبت_ها
شروع کردم از ابتدای کانال دونه دونه میخونم و جلو میام
چه قدرررر نکاتتون عالییی و دقیق هستند.
واقعااا خوشحال شدم. خدا خیر کثیر بهتون بده.
#پیام_تشکر
☘☘☘☘☘☘☘
از همون اوایل که تعداد اعضا خیلی کم بود سعی می کردم برای مطالب واقعاً وقت گذاشته بشه و موشکافی بشه
الان با دیدن این پیام ها خوشحال میشم که زحمات هدر نرفته و لا اقل برای برخی همکاران مفید بوده 😇🌷
آغاز کانال
https://eitaa.com/arabi4u/51
❤️ چند پرسش و پاسخ
در مورد فعل ماضی ❤️
1⃣ کدام جدول برای فعل ماضی مناسب تر است ؟
✅ پاسخ : به عنوان شخصی که از جدول های مختلف برای فعل ماضی استفاده کرده ام (جدول جامع ، جدول روی دست ، جدول به شیوه فارسی) عرض می کنم که همه روش ها خوب است . هر جدولی مزایا و معایب خاص خودش رو داره .
🟠 نظرخواهی که از دانش آموزان داشتم هم تقریباً همین بود که بچه ها از هر سه جدول بالا راضی بودند
🟡 البته برخی جدول دست را می پسندیدند و برخی جدول به شیوه فارسی را ساده تر می دانستند
🔵 جالب اینجاست که همکاران نیز چنین نظری دارند
🔴 ولی خودم جدول جامع رو خیلی دوست دارم ، هر چند الان استفاده نمی کنم ☺️
🟤 امسال ۱۴۰۳ از همون جدول به
شیوه فارسی استفاده می کنم و
پاورها کاملاً طبق این تنظیم شده
یعنی این جدول
https://eitaa.com/arabi4u/1800
که سه سال دانش آموزان با این
جدول سر و کار دارند و به تدریج
آن را می خوانند
#فعل_ماضی
2⃣ آیا مؤلفان کتاب مخالف جدول روی دست یا ... هستند ؟
✅ پاسخ : بعید می دونم مؤلفان بزرگوار در این حیطه ها ورود کنند .
مؤلفان بزرگوار اهداف را برای ما ترسیم می کنند اما شیوه رسیدن به اهداف را خود دبیر تشخیص می دهد و بر اساس تشخیص خود عمل می کند ، نه بر اساس تقلید .
🟡 اگر هم چیزی فرموده اند احتمالاً منظور حفظ طوطی وار جدول بدون فهم آن است که البته حرف درستی است
🔴 ضمناً همه ما و شما باید از تقلید بر حذر باشیم . هر کسی بر اساس شرایط خود و کلاس خود باید تصمیم درست رو اتخاذ کنه
🔵 به همین خاطر پاورپوینت ها رو هم به صورت فایل باز در اختیار همکاران قرار میدم که هر تغییری رو صلاح می بینند بر اساس شرایط خودشون اعمال کنند
#فعل_ماضی
3⃣ اصلاً چه نیازی به جدول هست ؟ 😇
✅ پاسخ : جمع بندی فعل ماضی در قالب یک جدول مخصوصاً در مرحله اول یادگیری ضروری است
🟡 این جدول به عنوان یک تکیه گاه ذهنی برای دانش آموز است که در موارد شک و تردید در مورد معنای فعل ، با توجه به جدول معنای آن را تشخیص دهد
🔵 اما به تدریج باید دانش آموز به سطحی برسد که بدون نیاز به جدول بتواند افعال را ترجمه کند 👌
#فعل_ماضی
4⃣ آیا همه صیغه های ماضی در یک جلسه گفته بشه ؟
✅ پاسخ : هر طور صلاح می دانید . شما به عنوان دبیر تشخیص می دهید که دانش آموزان کلاس شما در چه وضعیتی هستند و آیا این شیوه به صلاح است یا نه .
🟡 ما معمولاً همه صیغه ها رو همون اول کار در طی یکی دو جلسه تدریس می کنیم اما گام به گام ، گام به گام ، گام به گام 👌
🔵 حتی گاهی که تمام مطالب رو در یک جلسه می گفتم به گونه ای توضیح می دادم که بچه ها احساس کنند فعل ماضی آسونه
🟢 بر خلاف شعر شاعرمان که :
مثل تمرین ریاضی سخت بود
مثل صرف فعل ماضی سخت بود
#فعل_ماضی
امروز میخوایم به بحث مضارع بپردازیم
🌷 بعدش هم پاورپوینت فعل مضارع
امسال ۱۴۰۳ رونمایی خواهد شد
🌷 یکی از بخش هاش که خیلی برام
جالبه اینه که یک شعر ساده رو ،
دانش آموزان ، با ۶ ریتم مختلف
خوندن 😲
✅ یعنی فقط باید گفت جلّ الخالق ؛
این چه استعدادی است که خدا
در صداها گذاشته
#فعل_مضارع