✅ همکارانی که در مورد پاورهای
عربی هشتم و نهم سؤال دارند
در ۶ کلیپ زیر ۶ بخش مختلف
پاورپوینت ها رو توضیح دادیم :
1⃣ واژه نامه
https://eitaa.com/arabi4u/1700
2⃣ متن درس
https://eitaa.com/arabi4u/1702
3⃣ قواعد
https://eitaa.com/arabi4u/1703
4⃣ تمارین
https://eitaa.com/arabi4u/1712
5⃣ حکمت ها
https://eitaa.com/arabi4u/1715
6⃣ اربعینیات
https://eitaa.com/arabi4u/1716
#سؤال_درباره_پاورپوینت_ها
❌ یک سؤال بد :
تمرینها رو سر کلاس چطوری حل
کنیم تا نتیجه بهتری داشته باشه ؟
☘ همیشه با تمرینها مشکل داشتم و
دنبال پاسخ این سؤال بودم اما الآن
اعتقاد دارم این سؤال ، سؤال خوبی
نیست که البته پاسخ های مختلفی
داره :
1⃣ هر دانش آموز ، همه تمارین را در
منزل می نویسد یا این که از کتاب
رفقا رونویسی می کند 😁
🔸 در کلاس برخی دانش آموزان
می آیند و با ذکر دلیل تمرین
را حل می کنند و البته خیلی
از بچه ها استرس دارند 😥
2⃣ کل تمارین درس بر عهده یک گروه
است که خارج از کلاس مینویسند
🔸 در کلاس هم همان گروه ،
تمرین ها را ارائه می دهند
3⃣ هر تمرین به یک دانش آموز محول
میشود که در منزل آن را بررسی کند
🔸در کلاس هر دانش آموز تمرین
مختص خودش را که از قبل هم
آن را بررسی کرده ارائه میدهد
(هر درس فقط چند دانش آموز
تمرین را ارائه می دهند)
4⃣ سر کلاس ، تمرین ها بین گروه ها
پخش می شود تا آن را بررسی کنند
🔸 ارائه به صورت گروهی است اما
هر عضو گروه بخش کوچکی از
تمرین را ارائه می دهد و همه
دانشآموزان مشارکت می کنند
📚 همه روش های بالا و همچنین روش
های دیگهای که خیلیهاش رو خودم
امتحان کردم ، معایب و مزایایی داره
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
اما « حسن سؤال » :
ابتدا باید سؤال بد رو به چالش کشید :
❌ مگه قراره همه تمارین رو دونه به
دونه برای دانش آموزان حل کنیم ؟
✅ حال که از سؤال بد عبور کردیم ،
سؤال خوب میتونه این باشه :
چکار کنیم تا نیازی نباشه همه
تمارین یکی یکی سر کلاس حل
بشه ؟
👌 سؤال بد مسیر علم رو عوض میکنه
💓 سؤال خوب نیمی از دانشه 💓
« حُسنُ السؤالِ نِصفُ العِلم »
بعداً در مورد پاسخ این سؤال خوب بیشتر صحبت می کنیم ...
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
#تمارین
#تقویت_پایه_دانش_آموزان
☘ در ادامه پست قبلی در مورد
« شیوه حل تمارین »
❓ چکار کنیم تا نیازی نباشه همه
تمارین یکی یکی سر کلاس حل
بشه ؟
❌ ما گاهی اون قدر بر حل تمارین و
و یاد دادن نکات به دانش آموزان
اصرار میکنیم که دلزده میشن
✅ دانش آموز باید یاد بگیره مسئولیت
یادگیری بر عهده خودشه ؛ نه اینکه
ما این قدر لقمه تو دهانش بذاریم
که او پس بزنه 🤮
🙏 معذرت میخوام که صریح گفتم
اما در مدارسمون شاهد این پس
زدن های علمی هستیم .
❌ منظورم این نیست که روشهای بالا
در مورد حل تمارین همه اشتباهه ؛
بلکه منظورم اینه که :
« آب کم جو تشنگی آور به دست »
❌ نباید اون قدر اصرار به یادگیری کنیم
که دانش آموز پس بزنه و نباید آنقدر
تمرین حل کنیم که دلزده بشه
✅ در دین هم به ما می گویند که قلب
اقبال و ادبار دارد ؛ در حال ادبار به
واجبات اکتفا کن و در حال اقبال ،
به مستحبات بپرداز 💖
❓ پس راه حل چیه ؟
✅ باید پایه دانشآموزان رو به گونهای
تقویت کنیم که برای حلکردن اکثر
تمرین ها خودکفا بشه و هر چیزی
که بلد نیست خودش پیگیر باشه و
بپرسه تا یاد بگیره ؛ چطور ؟
📒 تحلیل علت ضعف پایه دانش آموزان
https://eitaa.com/arabi4u/1154
📗 یک راهکار برای تقویت پایه دانش آموزان
https://eitaa.com/arabi4u/1156
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
#تمارین
#تقویت_پایه_دانش_آموزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷مــطــالب عربی هشتم
درس اول ، جلسه اول
❤️ روش معمایی برای آموزش
کلمات درس اول عربی هشتم
+ مرور برخی قواعد سال قبل
🔸 ۲۰ معمای کوچک برای تدریس واژه
های جدید درس ۱ + یک مرور ساده
برای قواعد سال گذشته و ...
🌷 یک صلوات تقدیم به صاحب الزمان
« عجل الله تعالی فرجه الشریف »
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
#عربی_هشتم_درس_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷پاورپوینت عربی هشتم ۱۴۰۳ 😇
درس اول ، جلسه دوم
🔸 یک داستانک با درس اخلاقی
🔸 ۷ کلیپ برای مرور سال قبل
🔸 ۳۱ تصویر برای واژه نامه و
همچنین مرور سال قبل
🔸 و ...
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
#عربی_هشتم_درس_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ دوره مطالب عربی هفتم ❤️
در پاورپوینت عربی
هشتم ، درس اول
😇 ببینید چه خوب و شسته رفته
مطالب مرور میشه
🔸 البته این فقط یک مرور است ؛ برای
تثبیت مطالب باید از شیوههای
مختلف استفاده کرد
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
#عربی_هشتم_درس_اول
#رضایت_از_پاورپوینت_ها
هر کدوم از پیام لطف همکاران به نحوه ای امید بخشه برام 😇
از صمیم قلب براشون دعا میکنم و ان شاء الله مطالب باعث برکت در وقت و تدریس و کل زندگیشون بشه
این نظر همکارمون که امروز لطف کردند 👇
6⃣5⃣ با اینکه از پارسال این پاورها را خریدم امسال تونستم استفاده کنم،امروز برای اولین بار باز کردم و با دخترم که هفتم میخواد بره دوتا بخش درس اول هفتم را دیدیم دخترم خیییلی ذوق کرد فوق العاده عالی بودن پاورها خییییلی خیییلی خوب بودن داستانها شما معرکه هستید👌👌👌👌👌من خودم از الان ذوق دارم زودتر اول مهر بشه برم سر کلاس اجرا کنم این پاورها را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 برای متن درس چکار می کنید ؟
✅ آموزش یک شیوه کاربردی
برای ترجمه متن درس که
باعث صرفه جویی در وقت
ارزشمند کلاس می شود
✅ علت صرفه جویی این شیوه در
وقت کلاس ، در پاورپوینت های
دروس بعد بیشتر آشکار می شود
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
#متن_درس
#مدیریت_زمان
#عربی_هشتم_درس_اول
13.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در سوگ نبی جهان پُر از ماتم شد
زین داغ گران قامت هستی خم شد
دیوار و در مدینه فریاد زنان
میگفت دل فاطمه پُر از غم شد
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
✅ یک داستان در مورد امام حسن
مجتبی علیه السلام سال گذشته
در کانال آوردیم :
🔸 ابتدا اصل داستان رو آوردیم
https://eitaa.com/arabi4u/78
🔸 بعد ، داستان به زبان بچهها با هدف
مرور و آموزش کلمات و قواعد عربی
🔸 این داستان برای متوسطه دوم هم
مناسبه ؛ چون شامل افعال ثلاثی
مزیده
چند روز قبل یکی از همکاران پیام داد که می تونید خودتون بخونید 👆
فقط خواستم دو نکته در مورد « عدم احترام از سوی دانش آموزان به ما به عنوان معلم » عرض کنم :
1⃣ اگه این بی احترامی به خاطر نقص
خودمون بوده ، این بی احترامی رو
یک تذکر الهی بدونیم و خودمون رو
اصلاح کنیم
2⃣ اما اگه اشکال از ما نبوده و این کار
دانش آموز ما رو خیلی ناراحت می
کنه :
🌷 هیچگاه در زندگیمون توقع نداشته
باشیم که همه به ما احترام بگذارند
من به شخصه خدا را شکر می کنم
که هم احترام و هم بی احترامی را
برای من قرار داده است . چرا ؟
🔸 چون اگر همه به من احترام بگذارند
ممکن است مغرور شوم
🔸 و اگر همه به من بی احترامی کنند
ممکن است نا امید شوم
✅ بهترین حالت این است که هم
احترام باشد و هم بی احترامی
✅ پس این توقع که همه به ما احترام
بگذارند را از خود دور کنیم ؛ چرا که
بسیاری از این رنجهای ما ، ناشی از
توقعات ماست ؛ و البته توقعات ما
هم برخاسته از تعلقات ماست
✅ جالب این است که این رنج ناشی از
بی احترامیها ریشه تعلقات انسان
را از بین می برد و وقتی تعلقات ما
از بین رفت ، توقعات ما نیز از بین
می رود و دیگر از بی احترامی رنج
نمی بریم
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
👨🏫 https://rubika.ir/arabi4u2
👨🏫 https://t.me/arabi4u2
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
عربی برای شما
❓ برای تدریس فعل ماضی و مضارع چگونه تدریس کنیم ؟
چون به درس ۲ عربی هشتم رسیدیم
باید بحث فعل مضارع عنوان می شد
اما بهتره اول فعل ماضی مطرح بشه
بعد به مضارع بپردازیم 👌
✅ و اما بحث چالشی فعلها رو
با فعل ماضی شروع می کنیم 😇
عزیزان در جریان هستند همان
طور که در این پست اشاره شد :
https://eitaa.com/arabi4u/94
هدف از بیان این روش ها به هیچ وجه
این نیست که این بهترین روش است❌
بلکه هدف این است که همه ما دبیران
عربی به انواع روش ها مسلط باشیم و
هر کدام را هوشمندانه در جای مناسب
به کار ببریم
و در همان پست عرض کردم که ای کاش
همه دبیران روش ها را به اشتراک بگذارند
که الحمدلله این کار در حال انجام است
تا گنجینه ای ارزشمند از انواع روش های
تدریس فراهم شود و این گنجینه ، چراغ
راهی باشد برای همه دبیران حال و آینده
با ما باشید ... 🌷
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
#فعل_ماضی
ما قبل از این که اولین درس عربی
نوبت دوم (یعنی درس ۴) رو شروع
کنیم ، دو جلسه افعال ماضی رو با
بچهها تمرین می کنیم ؛ سپس با
خیالی آسوده وارد درس ۴ میشیم
اما در این دو جلسه چه کار می کنیم ؟
در این دو جلسه افعال ماضی
رو در دو گام آموزش میدیم :
1⃣ گام اول : ریشه ها
2⃣ گام دوم : ساختارها
☘☘☘☘☘☘☘
1⃣ اولین کاری که انجام میدیم اینه که
تقریباً تمام ریشه های ماضی عربی
هفتم رو ، در طی دو جلسه اول به
روش های مختلف تمرین می کنیم
🔸 تمرین با کارت افعال
🔸 اجرای پانتومیم
🔸 شعر خوانی
🔸 کلیپ ریشه ها
🔸 ترجمه افعال به زبان محلی
🔸 مطالعه در کلاس
🔸 برگه افعال تصویری
🔸 امتحان کتبی
🔸 امتحان گروهی و ...
✅ توضیح اینها 👆 بعداً در
قالب کلیپ ارسال میشه
ضمناً ابتدا به بچه ها نمیگم این کلمات
فعل ماضی هستند ؛ وقتی خوب کلمات
رو تمرین کردیم اونوقت میگم اینا فعل
ماضی بودند
✅ به نظرم با این روش بچه ها
در تشخیص فعل ماضی به
مهارت نسبتاً خوبی میرسن
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
#فعل_ماضی
در مرحله آموزش ریشه ها ، برگه افعال
ماضی تصویری رو چاپ می کنیم و بین
دانش آموزان توزیع می کنیم
👌 در برگه بالا ۷۰ ریشه ماضی
که عربی هفتم میخونن اومده
✅ ۵۶ فعل به صورت تصویری
✅ ۱۴ فعل بدون تصویر
فایل پی دی اف برگه بالا تقدیم به شما 👇
┄┅═══❉💗❉═══┅┄
💛 عربی برای شما :
👨🏫 https://eitaa.com/arabi4u
#فعل_ماضی
افعال تصویری عربی هفتم 1401.pdf
901.2K
❤️ افعال ماضی تصویری ❤️
✅ عربی هفتم
✅ ویرایش : ۱۴۰۱
✅ کیفیت : عالی
✅ مناسب برای چاپ روی
برگه A4 به صورت پشت و رو
💗💗💗💗💗💗
اگر از این جدول استفاده کردید فاتحه
و صلوات جهت امواتمون فراموش نشه
💓💓💓💓💓💓
❌ لطفاً اگر مطالب کانال رو در جایی
دیگر ارسال می کنید به همراه لینک
عربی برای شما ارسال بشه 🙏👇
💛 کانال عربی برای شما در ایتاء :
https://eitaa.com/arabi4u
#فعل_ماضی
#رایگان
2⃣ بعد از این که ریشه های ماضی رو
یاد گرفتند ، وارد ساختار فعل های
ماضی میشیم و اول شخص و دوم
شخص و بقیه ساختارها رو به روش
های مختلف تمرین می کنیم :
🔸 شعر
🔸 داستان
🔸 جمله سازی
🔸 روش نمایشی
🔸 پرسش پیشرفته
🔸 کلیپ های متنوع
🔸 چالش فعل ماضی
🔸 و ....
👌 که توضیحات آن یا قبلاً
در کانال آمده یا خواهد آمد
#فعل_ماضی
عربی برای شما
2⃣ بعد از این که ریشه های ماضی رو یاد گرفتند ، وارد ساختار فعل های ماضی میشیم و اول شخ
✅ پس همان طور که ملاحظه فرمودید
افعال ماضی رو در دو گام آموزش میدیم
و در ذهن دانش آموز تثبیت می کنیم :
1⃣ گام اول : ریشه ها
2⃣ گام دوم : ساختارها
✅ هر گام هم با استفاده از
روش های مختلف انجام میشه
✅ آموزش مهمه اما مهم تر از اون
تثبیت مطالب در ذهن دانش
آموزان با استفاده از روش های
مختلفه
بعداً در قالب دو کلیپ در این باره
توضیحات بیشتری خواهیم داد🌷
در مرحله آموزش ساختارها ، نیاز به یک
جدول داریم تا افعال رو جمعبندی کنیم
در طی ۱۵ سال تدریس جدولهای
مختلفی را طراحی کردم و آزمودم ؛
بخشی از این جدول ها رو تقدیم
حضورتان می کنم 👇
💢 جدولی که سالهای اول تدریس طراحی
کردم و سال هاست کنار گذاشته ام
💛 کانال عربی برای شما در ایتاء :
https://eitaa.com/arabi4u
#پوستر
#فعل_ماضی
💢 جدول ستونی به روش فارسی
وقتی کتاب عوض شد مطابق با ترتیب
فارسی این جدول رو استفاده کردم و
تجربه خوبی ازش دارم
💛 کانال عربی برای شما در ایتاء :
https://eitaa.com/arabi4u
#فعل_ماضی
#پوستر
💢 جدول ستونی به روش فارسی
به همراه ضمیر متصل
💛 کانال عربی برای شما در ایتاء :
https://eitaa.com/arabi4u
#پوستر
💢 این هم جامع ترین پوستری که
طراحی کردم ؛ همه چی توشه :
✅ریشه های افعال
✅فعل ماضی ، مضارع ، امر ، نهی
✅ ماضی و مضارع منفی ، مستقبل
✅ضمایر منفصل و متصل
✅کلمات پرسشی
✅اسماء اشاره
✅ انواع کلمه
✅ اعداد
✅ غیره ...
💛 کانال عربی برای شما در ایتاء :
https://eitaa.com/arabi4u
#پوستر
💢 پوستر فعل ماضی و مضارع
+ ضمایر متصل و ریشه ها
📆 ویرایش : ۱۴۰۳
💯 کیفیت بسیار عالی
مناسب برای چاپ روی بنر
🟡 مشاهده همه برگه ها و پوسترها
https://eitaa.com/arabi4u/1001
#پوستر
#فعل_مضارع