eitaa logo
عربی آسانتر و سریعتر
4هزار دنبال‌کننده
997 عکس
538 ویدیو
101 فایل
کانال جامع آموزش مکالمه عربی عربی آسانتر وسریعتر موسسه آموزشی فرهنگی مسیرروشن ثبت نام در کلاس 👤 @modirarabi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شركت در انتخابات یعنی تعیین کسانی که آینده کشور اسلامی ایران به دست آنان است. اگر دین اسلام و احکام دین و معارف حقه آن برایمان مهم است و میخواهیم کشوری آباد داشته باشیم باید در انتخابات شرکت کنیم. تنبلی و سستی و بهانه و غر زدن و ترس و توجیه های غلط ممنوع ، وظیفه الآن فقط شرکت در انتخابات است. به امید و بی سابقه و در
عربی را راحت تر وسریعتر بیاموز ️@tallamalarabiaasra✳️✳️
🔴ترجمه « ، همواره » به عربی : 1️⃣ظلّ + اسم مشتق منصوب : ظل جالسا 2️⃣ظل+اسم ظاهر مرفوع + اسم مشتق منصوب: ظل الاستاذ جالسا 3️⃣ظلّ+ ضمیر متصل+ اسم متشق منصوب: ظلتَ باکیا 4️⃣ظلّ+ اسم ظاهر مرفوع + جمله خبریة: ظلّ الإستاذ یعلِّم الآخرین. ⏬ المثال القرآني* 🔴انْظُرْ إِلَى إِلهِكَ الَّذِي ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفاً لَنُحَرِّقَنَّهُ... طه‏ ، الآية: 97 🔺(اينك) در خدايت كه پيوسته در خدمتش بودى بنگر كه آن را مى‏سوزانيم‏ 🔵گاهی به معنای اید : 🔴ظلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدّاً : النحل‏ ایه 58 🔺و چون يكى از ايشان را به دختر (دار شدن) نويد دهند چهره‏اش (از خشم) سياه مى‏شود. 🖊من اللغة المعاصرة: 🧷الجندیّ الفدائيّ, ظلّ مُنتصبا کالتَّمثال فی وسط تلک الغرفة ینظر بعینیه الغارفتین بالدموع الی صدیقه المجاهد الذی آثَرَ الآخرین علی نفسه. 🔹سرباز فداکار همواره -پیوسته - مانند مجسمه در وسط اتاق ایستاده بود و با چشم پر از اشک به دوست مجاهدش که دیگران را بر خود مقدم کرده بود, می نگریست.
🔹أحرَقَ دُورا کثیرة : ترجمه 🔻 «خانه های زیادی را آتش زد.» 🔸 دار : خانه , جمعه "دُور " 🔹دُور المدینة :خانه هايِ شهر. 🔸 زقاق: کوچه ،جمعه ازقة . 🔹 ازقة المدینة : کوچه های مدینه"شهر" 🔸عین : جاسوس .جمعه عیون . 🔸عین :چشم ، جمعه أعين.
🌹ترجمه روایت : العفو من المقر ولا من المصرّ 🔹كتاب العين ؛ ج‏7 ؛ ص82 الاصرار : العزم على شي‏ء لا يهم بالقلوع عنه. اصرار در عربی به معنای تصمیم جدی - لجاجت داشتن -به عملی بدون دل کندن از ان است. المقرّ: کسی است که به کاستی ها و ضعف خود , اعتراف کند. 🔹از روایات مختلف همانطور که دوست عزیز اشاره کردند. بدست می اید که اعتراف به ضعف و گناه نزد خداوند, یک ارزش است. و لجاجت در گناه, ضد ارزش است.پیداست انسان لجوج به فکر عفو شدن نیست.تا به عفو برسد.به دیگر سخن انسان لجوجی که به گناه پافشاری می کند ، راه رفتن به بخشش را برای خود می بندد. برخلاف معترف به گناه. خدواند خیلی دوست دارد بنده, ضعف خود را نزدش بیان کند. وتجربه نشان داده در اینگونه موارد رحمت او بیتشر شامل می شود. 🔹بنابرین روایت نمی خواهد بگوید , بخشیده نمی شود.بلکه می خواهد بگوید به سمت بخشش حرکت نمی کند. ✅تبرکا قسمتی از فراز امام سجاد ع را ذکر می کنیم. "فَأَنَا الْمُقِرُّ بِذَنْبِي، الْمُعْتَرِفُ بِخَطِيئَتِي، وَ هَذِهِ يَدِي وَ نَاصِيَتِي، أَسْتَكِينُ بِالْقَوَدِ مِنْ نَفْسِي، ارْحَمْ شَيْبَتِي، وَ نَفَادَ أَيَّامِي، وَ اقْتِرَابَ أَجَلِي وَ ضَعْفِي وَ مَسْكَنَتِي وَ قِلَّةَ حِيلَتِي."