eitaa logo
عربی کنکور و نهایی | علیشاهی
3.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
333 ویدیو
97 فایل
فقط اگه میخوای تو مسیر موفقیت قرار بگیری به ما ملحق شو✌️ ناشناس باهام حرف بزن https://B2n.ir/Aloaghamoallem آقای معلم🧑🏻‍🏫 @Aghaymoallem رزو کلاس ، مشاوره و خرید دوره ⬇️ @adneverland
مشاهده در ایتا
دانلود
. رفقایی که گفتین آره،بگین ببینم بنظرتون این موضوع بخاطر تنبلی شماست؟!🧐👇🏻 https://EitaaBot.ir/poll/lh7zo .
. خوب اول از هر چیزی باید بدونید که «تنبلــی» با «اهمالکــاری» فرق داره :)) تنبلــی یعنی اینکه شما هیچ کاری انجام نمیدین و هیچ مشکلی هم با این مسئله ندارین!و از این بیهودگی و بیکاری لذت هم میبرین! اما اهمالکـاری یعنی اینکه شما کاری انجام نمیدین اما از انجام ندادنش هم خیلی ناراحتید و مدام خودخوری میکنید! .
🦋اما از مهمترین دلایل «اهمالکاری» این موارد هستن: 𖠛·🌼برنامه ریزی غلـط! 𖠛·🍋 مدیریت زمان نادرست! 𖠛·🌼ضعف در تصمیم گیری! 𖠛·🍋 کارهای دقیقه نودی! 𖠛·🌼 کمالگرایی! ┄══❈๑Neverland๑❈══┄
که الان تو یه پادکست همه رو براتون توضیح میدم😇☝️🏼
خوب بچها متاسفانه مهمون اومد خونمون و نتونستم براتون پادکست بگیرم😂 بنابراین براتون تایپ میکنم منظورم از هر کدوم چی بود🤭
1.برنامه ریزی غلط! خیلی وقتا شما وقتی دارین برنامه ریزی میکنید،کار های کم اهمیت تر رو اولویت قرار میدین...😓 و بعد اینکه اون کارا رو انجام میدین دیگه حوصله انجام کارهای مهم تر رو ندارین و دچار اهمالکاری میشین و کار رو به زمان دیگه موکول می‌کنید😤 :🌝پس بهترین کار اینه که به اولویت بندی در برنامه ریزی هاتون توجه کنید و مهم ترین کارها رو اول انجام بدین🌚:
2.مدیریت زمان نادرست! ما آدمها در طول روز زمان محدودی داریم که باید به بهترین شکل مدیریتش کنیم!😇 اینطوری می‌تونیم همه کارهامون رو سر وقت و به خوبی انجام بدیم🥰 اهمالکاری زمانی که شما زمانتون رو مدیریت نمی‌کنید با اینجور مسائلی خودشو نشون میده که معمولاً شما به خودتون می‌گین «حالا بعداً انجامش میدم...» و خوب یهو می‌بینید وقت کم میارین یا از زمان انجامش گذشته و دیگه دیر شده... کمبود زمان باعث اختلال و بی نظمی درونی و در نهایت به تعویق انداختن کارها و اهمال کاری می‌شه😢 :🌝پس بهترین کار اینه که «مدیریت زمان» رو یاد بگیرین و قدر تک تک لحظاتتون رو بدونید و به درست ترین نحو ممکن ازش استفاده کنید🌚:
3.ضعف در تصمیم گیری! خیلی وقتا شما تصمیمات اشتباه در برنامه ریزیتون میگیرین! به این صورت که تصمیم میگیرین کارهای اشتباه در زمان اشتباه انجام بدین!😩 مثلا اول صبح که انرژی دارین به جای درس خوندن(یا انجام کارهای مهم ترتون) فیلم می‌بینید یا با گوشی بازی میکنید و تمام انرژیتونو برای انجام کارای مهم تر از دست میدین🥲 :🌝پس بهترین کار اینه که در تصمیم گیری هاتون وسواس بیشتری داشته باشین و انرژیتونو مدیریت کنید🌚:
4.کارهای دقیقه نودی! حتما 99% شما شب امتحانی بودن رو تجربه کردین!🥲 اینکه کل فرجه هاتونو همه کاری کردین به جز درس خوندن و حالا شب امتحانه و شما موندین و کلی درس و استرس و حال بد🤒معمولا هم کارتونو انجام میدین در نهایت ولی بعد از تحمل کردن یه عالمه بار روانی منفی!! (واسه بقیه کارهای دیگه هم صدق می‌کنه!) :🌝پس بهترین کار اینه که کارهایی که فرجه زمانی دارن رو خورد خورد کنید و هر روز یه بخشش رو انجام بدین که روز تحویل یا انجام کار استرس نداشته باشین و بهترین کار با بهترین کیفیت رو ارائه بدین 🌚:
5.کمالگرایی! چند بار پیش اومده که گفتین:بذار وقتی حالم بهتر شد انجامش میدم؟ وقتی فلان اتفاق افتاد شروع میکنم؟ که نتیجه ی بهتری بگیرین؟! ولی یهو یه کاری پیش اومده،یه اتفاقی افتاده که نتونستید تو زمان مشخص شده کارو برسونید؟😪 کلی هم حالتون بد میشه... :🌝پس بهترین کار اینه که کارها رو همون لحظه انجام بدین!به خودتون بگین بهترین زمان همین الانه!یا الان یا هیچ وقت! خودتونو مجبور به انجام کنید!حتی اگه شده با تنبیه!(مثلا اگه این کارو انجام ندم غذا نمی‌خورم!نمی‌خوابم!..و..) و به مرور میبینید که مسئولیت پذیر تر میشین و برای انجام کارها سریع تر اقدام می‌کنید 🌚✨
اهمال‌کاری به معنی تنبلی نیست، اهمال‌کاری یعنی اجتناب از انجام دادن کاری که تصور می‌کنم انجامش ناخوشایند است. برای شکستن این الگو به جای این‌که به «سختی و اذیت‌کننده بودن شروع کار» فکر کنید، روی «لذت حاصل از تکمیل کار» تمرکز کنید.🙃 - آدم گرنت روان‌شناس سازمانی و استاد مدرسه کسب و کار وارتون، دانشگاه پنسیلوانیا 𖤐⃟💛••myneverland
┄══❈🎀❈══┄ 📓 📖تصمیم گرفتم خودم باشم 𖤐⃟••myneverland ┄══❈🎀❈══┄