eitaa logo
محمد عرب صالحی
644 دنبال‌کننده
843 عکس
930 ویدیو
93 فایل
حجت الاسلام دکتر محمد عرب صالحی ◽️ استاد‌تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ◽️ پژوهشگر، نویسنده ◽️ مدرس سطوح عالی حوزه و دانشگاه 💠کانال معرفی کتب، مقالات، مصاحبه‌ 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/arabsalehi_m
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرباز "اسرائیلی" دستگیر شده در گریه می کند و عذرخواهی می کند، لطفا مرا نکشید و اگر اجازه بدهید بروم به شما قول می دهم که کشورتان را به مقصد آخرین کشور دنیا ترک کنم https://eitaa.com/arabsalehi_ir/1398
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحنەای از جنایت بارش بمب‌های فسفری توسط نیروی هوایی اسرائیلی ها بر روی غزه 😱 @arabsalehi_ir
ملتی که بازی کودکانش "شهید بازی" است شکست ندارد🇵🇸💛 @arabsalehi_ir
🌿 دانلود رایگان کتاب کتاب مرجع پژوهش (شامل طرحنامه‌نویسی، مبانی پژوهش، تعدادی از روش‌های تحقیق کیفی و ...) هم اینک در سایت رویش به صورت در دسترس شما است (یادآور می‌شود نشر رایگان کتاب با رضایت نویسنده و ناشر انجام شده است) 🌿دانلود کتاب: www.mroyesh.ir 🪴🪴🪴🪴🪴🪴 https://eitaa.com/arabsalehi_ir/1401
📍اگر بین اسرائیل و شیطان جنگی رخ دهد، ما کنار شیطان خواهیم ایستاد... امام موسی صدر: ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم. در دنیا هیچ‌چیز بدتر از اسرائیل نیست. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم. اگر اسرائیل با کمونیسم بجنگد، ما در کنار کمونیسم می‌ایستیم. اگر اسرائیل با جناح راست بجنگد، ما در کنار جناح راست می‌ایستیم. این است معنای اسرائیل شر مطلق است. من شخصاً در حد مطالعات و باورهایم هیچ نهادی خطرناک‌تر از اسرائیل نمی‌شناسم. 📚: جلد ۱۲ کتاب گام‌به‌گام با امام موسی صدر 🇮🇷https://eitaa.com/arabsalehi_ir/1402
🔰حساب اکس (توئیتر) استاد یزدان‌پناه ‌ منتشر کرد 🗨 حساب استاد یزدان‌پناه در X (توئیتر) را دنبال کنید: yazdanpanah_x 🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴 https://eitaa.com/arabsalehi_ir/1403
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله : «وقتی رفتم پیش آشیخ محمد تقی آملی خداحافظی کنم که من می‌خواهم بروم قم، اجازه بگیرم. فرمود: برو، اونجا کریمه اهل بیته... فرمود:این قبر، قبر عادی نیست، اونجا قبر دختر موسی بن جعفر ع است، این قبر منشأ هزارها برکت است. خود من بارها تجربه کردم، کتاب های عمیق یا جواهر یا اسفار، به روال عادی اینجا(در قم) که مطالعه میکردم، همين کتاب را وقتی می‌بردم در یک شهر دیگری، میدیدم به کندی دارم پیش میرم. اینجا(در قم) انسان بهتر، خوش تر و عمیق تر میفهمد» https://eitaa.com/arabsalehi_ir/1404
هركس از مرگ میترسد در حقيقت از خود مى ترسد وگرنه مرگ سبب انتقال از نقص به كمال و از دارى به دار ديگر است و آدمى مهمان سفره كردار خود و بهره مند از كشتزار خود است 📚نامه ها برنامه ها https://eitaa.com/arabsalehi_ir
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فردی در سوئد در کتاب اطلس جهان چاپ سال ۱۹۲۶ که در یک مغازه عتیقه‌فروشی پیدا کرده، می‌گردد که نام آن سرزمین در سال ۱۹۲۶ (یعنی ۹۷ سال پیش) فلسطین بوده یا اسرائیل؟ بقیه رو خودتون در این ویدئو و این کتاب قدیمی و عتیقه تماشا کنید... @arabsalehi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی امام موسی صدر در اصفهان سال ۱۳۵۰ اسرائیل متجاوز، جانی، مزاحم و طماع است.. @arabsalehi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۵۳ سال پیش مجری از عبدالباسط میپرسه آرزوی شخصی که داری رو به ما بگو پاسخش شنیدنیه👌 @arabsalehi_ir
💯🗒 🔰 مقاله علمی- ترویجی کارکرد «توحید اجتماعی» در فلسفه دانش تفسیر ✍️ و فریده پیشوایی 📌 چکیده: 💢 توحید اجتماعی به لحاظ هویت اعتقادی- اجتماعی‌‌‌اش، کارکردهای مهمی در فلسفه‌‌های مضاف به علوم و در نتیجه تحول آنها دارد که فلسفه دانش تفسیر از زمره آنهاست. اهمیت بحث از فلسفه دانش تفسیر، در ضرورت پاسخ‌‌گویی به شبهات نوپدید اجتماعی و نارسایی توحید اعتقادی با مفهوم رایج آن در قبال این شبهات، بسامد آیات اجتماعی و حاکمیت روح توحید بر قرآن است. مقاله حاضر که با هدف تبیین کارکرد توحید اجتماعی بر فلسفه این دانش با رویکرد تحلیلی-استدلالی سامان یافته، نشان می‌‌دهد برآیند خوانش اجتماعی از توحید در شناسایی بهتر خداوند به‌عنوان مصدر قرآن موثر است و با القاء رویکرد اجتماعی به صفات خداوند ازجمله علم، حکمت، خالقیت و ناظر‌بودن او، به تفسیر آیات مرتبط با اسما و صفات خداوند جهت جدید اجتماعی خواهد داد. شناخت درست ساختار جامعه و فضای زمان نزول و فهم صحیح آیات ناظر به آن زمان مانند مفهوم عبادت و تفسیر آیات مرتبط با آن، کارکرد توحید اجتماعی در مبادی دانش تفسیر است. با خوانش اجتماعی از توحید، منطق جدیدی در فهم آیات تولید شده و قلمرو دلالی آیات قرآن توسعه می‌‌یابد و ظرفیت این دانش در مرجعیت علوم انسانی و ضعف تفاسیر صوفیانه یا لیبرال آشکار می‌‌شود. براین اساس می‌‌توان پیشنهاد گرایش تفسیر اجتماعی با محوریت توحید اجتماعی را داد. به صحنه اجتماع آوردن قرآن و تفسیر آن همسو با نیازهای عینی زندگی اجتماعی زمانه و زمینه‌سازی برای گسترش مفهوم متعالی توحید قرآنی در بدنه‌ زندگی و تبدیل قرآن به روش زندگی اجتماعی براساس آیات توحیدی تغییراتی است که در نهایت دانش تفسیر ایجاد می‌‌شود 📌کلیدواژه‌ها توحید اجتماعی- دانش تفسیر - فلسفه دانش تفسیر -کارکرد - قرآن 📩 لینک دریافت فایل مقاله: 💠https://jqss.isca.ac.ir/article_74699.html 🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴 https://eitaa.com/arabsalehi_ir