eitaa logo
اعراف
82 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
361 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
رایزن فرهنگی* - امنیتی جهانی نسا خلیلی فضای مجازی رها، به دفترِ رایزن فرهنگی - امنیتی غرب در ایران تبدیل شده است. کارکرد برخی از این رایزنان، تربیت دانش‌آموزان با باورهای غربی است. از آنجا که ساختار ذهنی کودک شکل نگرفته و نوجوان نیز در دوره تزلزل فکری است، زمینه مستعدی برای ترویج ارزش‌های همسو با آن‌هاست. اثری که دقیقا فضای مجازی با محاصرهٔ تربیتی بر باورها و ارزش‌های نسل جدید می‌گذارد. پس بی‌راهه نیست که فضای مجازی را بزرگترین رایزن فرهنگی - امنیتی غرب بنامیم. نهادهای مرتبط ایران و هر کشور دیگری نسبت به نمونه‌های سنتی این رایزنان حساس هستند و جلوی کار بر روی نسل جدید و آینده‌سازان را می‌گیرند. نمونهٔ آن برخورد قاطع با گوته* است. گوته بزرگ‌ترین سازمان حاکمیتی فرهنگی آلمان برای صدور فرهنگ و ارزش‌های آلمانی در کشورهای مختلف و به‌ویژه کشورهای هدف برلین در راستای تقویت سیاست خارجی فرهنگی برلین است. این موسسه در ایران تحت پوشش مدارس زبان‌آموزی فعالیت نرم خود را انجام می‌داد. تمرکز اصلی این موسسه‌ها تربیت معلمان است. مطابق با نظام آموزش‌و‌پرورش دولت آلمان، از آنها پشتیبانی آموزشی و فنی می‌شود تا ارزش‌های فرهنگی آلمان تدریس شود. در نتیجه با تربیت نسلی از معلمان مطابق با فرهنگ غربی، شبکه‌ای از تربیت هزاران دانش‌آموز شکل می‌گیرد که از دریچه فرهنگ و ارزش‌های آلمانی به دنیا می‌نگرند. پیش از این «بنیاد آمریکایی اورسیا» به دنبال پیاده‌کردن چنین طرحی با هدف «تغییر قوانین کشور» و جایگزینی «پایبندی به ایدئولوژی دینی» با «شهروندی دموکراتیک» بود. جالب آنکه از موفقیت ورود این مفاهیم توسط «بیش از ۷۰ معلم» در کلاس‌های درس ایران گزارش داده است‌. به رغم هوشیاری نهادها نسبت به چنین رایزن‌ها و موسسه‌هایی، برخی از نهادهای مرتبط با مجازی‌‌ و غیرواقعی‌ خواندنِ فضای سایبری، در خلسه عدم‌ واکنش فرورفته‌اند. غرق این تفسیر اشتباه شدند که حکمرانی بر فضای‌ مجازی به‌معنای قطع ارتباط با تمام دنیا است. می‌دانیم که تمام کشورها در جنگ تمدن‌ها، که لبهٔ فرهنگی آن بر نظامی غلبه دارد؛ به شدت مراقب استحالهٔ تمدن خود در مواجهه با تمدن رقیب هستند. اکثر کشورها بر ارزش‌های خود با تمام قوا پافشاری دارند؛ نمونهٔ اخیر و مشهود آن برخورد با تیک‌تاک در آمریکا یا بازداشت مدیر تلگرام در فرانسه است. اما متاسفانه، به‌رغم هشدارهای مکرر رهبر انقلاب شاهد رویکرد موثری در این حوزه نیستیم. در هشدار اخیر رهبر انقلاب فرمودند: «آنچه که مهم است این است که در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد اینکه بنده گاهی گفتم فضای مجازی رهاست، ول است، این بخاطر این است. حکمرانی، براساس قانون، یک قانونی اگر ندارید قانون را بوجود بیاورید براساس آن قانون زمام کار را بدست بگیرید همه‌ی دنیا این کار را می‌کنند... طرف را میگیرند زندان می‌کنند، تهدید می‌کنند که بیست سال محکومیت به تو خواهیم داد این بخاطر آن است که حکمرانی آنها را نقض کرده، نقض حکمرانی قابل قبول نیست یک کشور در اختیار شماست که وظیفه در قبالش دارید، مأموریت در قبالش دارید.» (بیانات در نخستین دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم،۱۴۰۳/۶/۶) حکمرانی بر فضای مجازی، راه موثر برای جلوگیری از نقش‌آفرینی رایزن فرهنگی- امنیتی جهانی است. طبق فرمودهٔ معظم له، وظیفهٔ حکمرانان، جلوگیری از نقض حکمرانی‌شان در فضای مجازی و تهیه قانون جامع برای حفظ این حکمرانی و گرفتن زمام امور این فضای زیست جمعی است.مطالبهٔ به حقی که همچنان اقدامی شایسته دریافت نکرده است. ------ *رایزن فرهنگی: یک دیپلمات با مسئولیت ویژه است که باید برای ترویج فرهنگ میهن خود در دیگر کشورها تلاش کند. *موسسه گوته: این موسسه درباره دستاوردهای خود به وزارت خارجه آلمان گزارش می‌دهد و مرتبا با مقامات وزارت خارجه دیدار می‌کند. گوته در حال حاضر دارای ۱۵۷ موسسه در ۹۸ کشور جهان و ۱۲ موسسه منطقه‌ای است. این موسسه با بیش از ۳۵۰۰ نفر کارمند (۲۸۰۰ نفر در خارج از کشور و حدود ۷۰۰نفر در دفتر مرکزی) توانست در سال ۲۰۱۹ برلین را در قدرت نرم به جایگاه سوم جهان برساند. ♻️@howzavian_tehran
هدایت شده از آنتی سکولار
بیان اشتباه سروش محلاتی در تفسیر آیه «لا اکراه فی الدین» ♨️ هادی سروش در بیانی دو تفسیر از عبارت قرآنی «لا اکراه فی الدین» مطرح کرد؛ یکی به این معنا که در اصل پذیرش دین اکراه و اجباری وجود ندارد و دیگری به این معنا که در احکام دین هم نباید انسان‌ها را مجبور به انجام فرائض دینی کرد. ⭕️ در پاسخ عرض می‌کنیم که اولا این عدم تحمیل به این معناست که اجبار و اکراه تکوینی نفی شده‌است و این به این معنا نیست که از جهت تشریعی نیز کسی را مکلّف به دینداری و مسلمان شدن نکند. ♨️ در ثانی بعد از پذیرش دین، اسلام عمل به آموزه‌های دین را از مسلمانان خواسته‌است و حتی وجود مقدس حضرات معصومین (ع) هم در آن مدارا و مسامحه را جایز نمی‌دانستند از جمله: ⭕️ عدم تساهل در حدود الهی؛ از نظر اسلام اگر اقدام مخالفان در تعارض با حدود الهی باشد، چون انسانیّت انسان در گرو رعایت حقوق الهی است، مسامحه جایی ندارد. ♨️ مهم‌ترین وظیفه حکومت اسلامی و فلسفه تأسیس آن اجرای احکام و حدود الهی است. از این‌رو، برخورد قاطع پیامبر به‌عنوان حاکم اسلامی در صدر اسلام با متخلّفان را شاهدیم و در آیات قرآن نیز بر اجرای احکام و حدود الهی تأکید شده‌است. ✍ طیبه زاهدی 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
🔴 اثرات مخرب لیبرالیسم جدید بر نسل جوان امروزی ❇️ کمیسیون روانپزشکی «لانست» با انتشار گزارشی در مورد افزایش بحران سلامت روان در میان جوانان در مواجهه با چالش‌های نوظهور و بی‌سابقه‌ای همچون نابرابری بین نسلی، رسانه‌های اجتماعی، دستمزد نامناسب، فقدان مسکن، اشتغال ناامن و بحران آب و هوا هشدار داد. 🔹پروفسور پاتریک مک گوری، روانپزشک استرالیایی با اشاره به سلطه نئولیبراسیم که همه چیز را در قالب کالا با ارزش می‌داند و تاکید جهانی بر فردگرایی که پیوند‌های اجتماعی را از بین می‌برد گفت: «ممکن است در ظاهر به نظر برسد که نسل‌های قبلی با توجه به رکود بزرگ، جنگ‌های جهانی و تهدیدات هسته‌ای، شرایط سخت‌تری داشتند. اما در واقع، امنیت و امید به آینده در نسل امروزی بسیار کمتر از همیشه وجود دارد. 🔹چالش‌هایی که نسل جوان امروز با آن مواجه است بی‌سابقه، ویران‌کننده و بدتر از همیشه است. منبع: https://parsi.euronews.com/health/2024/08/14/young-peoples-rising-mental-illness-researchers-warn-lack-of-house-jobs-social-media @🔰 @Sajedi_ir
آیا دین با آزادى انسان سازگارى دارد؟ (بخش اول) 🔸این پرسش تاکنون به صورت‌هاى مختلفى طرح شده است، که مجموع آن‌ها را به دو شکل: درون دینى و برون دینى، مى‌توان تقسیم کرد. 🔸...[در شکل درون دینی این شبهه می گویند] اسلام براى آزادى انسان احترام زیادى قائل شده است و بر اساس آیات متعدّدى انسان موظّف به اطاعت از کسى نیست. به عنوان نمونه: 🔸در سوره مبارکه غاشیه آیه 22 خطاب به پیامبر آمده است: «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِر؛ اى پیامبر، تو بر مردم سیطره و تسلّط ندارى» پس مطابق این آیه پیامبر نباید درامور دیگران دخالت کند. 🔸وقتى پیامبر که بالاترین انسان است حق تصرّف در امور دیگران را ندارد قهراً امام معصوم‌(علیه السلام) و فقیه، و هیچ شخص دیگرى نیز چنین اجازه‌اى ندارد. 🔸آیه ۹۹ سوره مائده: «وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ اِلاَّ الْبَلاَغ؛ بر پیامبر وظیفه‌اى جز ابلاغ نیست؛» یعنى پیامبر تنها بایدپیام‌هاى الهى را به مردم برساند و مردم اگر خواستند عمل مى‌کنند، و اگر نخواستند عمل نمى‌کنند. پاسخ: 🔸اوّلاً، باید توجه داشت که اینگونه شبهات در زمان ما جهت تضعیف تئورى ولایت فقیه القاء مى‌شود تا به این وسیله اطاعت از ولى أمر و حاکم دینى را مخالف با آزادى انسان، و حتّى خود دین جلوه دهند. 🔸ثانیا: آیات مذکور بر حسب بیانى که این عدّه دارند با برخى آیات دیگر قرآن تناقض دارد زیرا در آیه شریفه 36 سوره احزاب مى‌فرماید: «وَمَا كَانَ لِمُؤْمِن وَلاَ مُؤْمِنَة اِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً اَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ»؛ یعنى وقتى خدا وپیامبر‌(صلى الله علیه وآله) چیزى را براى مردم مقرّر کردند، هیچکس حق اختیار و انتخاب در مقابل آنها را ندارد.» 🔸...اینجا یا باید قائل به وجود تناقض در آیات الهى شویم ـ در حالى که ساحت قرآن منزّه از این پندار است ـ و یا باید آیات را با توجّه به آیات دیگر و بهره‌گیرى از احادیث معتبر معصومین‌(علیهم السلام) معنا کنیم. 🔸با بررسى صدر و ذیل و سیاق آیات معلوم مى‌شود که مورد [برخی از] آیات، کفّار هستند و خداوند، پیامبر گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله) را دلدارى مى‌دهد که...از اینکه عده ‌اى جهنّمى مى‌ شوند، نگران مباش. وظیفه تو ابلاغ و بیان حق است. ایمان آوردن مردم تکلیف تو نیست. در این جهت ما به انسان ها اختیار داده‌ایم و در آینده به اعمال آنها رسیدگى مى‌شود. 🔸بنابراین نتیجه این دو دسته از آیات چنین مى‌شود که ابتدائاً وظیفه پیامبر ابلاغ دین است و خواه ناخواه جمعى مى‌پذیرند و جمعى انکار مى‌کنند. اما دسته‌اى که پذیرفتند باید بدون چون و چرا از دستورات الهى و دینى پیروى کنند. 🔸...پس در اصل پذیرش اسلام، اجبارى نیست «لا اکراه فى الدین» و اعتقاد به خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و قیامت قابل تحمیل بر دیگران نیست؛ اما بعد از پذیرش اسلام باید به احکام و فرامین آن عمل نمود و بعنوان مثال باید نماز خواند، باید روزه گرفت، و باید از اوامر پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و امام (علیه السلام) پیروى کرد و همین طور باقى مقرّرات دینى را بدون استثنا باید رعایت نمود. 🔸در این زمینه (لزوم پیروى از تمامى دستورهاى دینى) در سوره مبارکه نساء، آیه ۱۵۰ و ۱۵۱ با صراحت مى‌فرماید: «اِنَّ الَّذِینَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِیدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَكْفُرُ بِبَعْض وَ يُرِیدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِیلاً اُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقّاً وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِینَ عَذَاباً مُهِیناً؛ یعنى آن کسانى که مى ‌خواهند دین را تجزیه کنند و بگویند که یک بخش را قبول داریم و یک بخش را قبول نداریم، این ها حقیقتاً دین را قبول ندارند و کافر هستند زیرا همه احکام از طرف خداوند است و از این جهت میان آن ها فرقى نیست. پس انکار بعضى از دین بمنزله انکار جمیع دین و مستلزم کفر و عذاب الهى است.» 📚 پرسش‎ها و پاسخ‎ها، جلد۲، صفحه ۲۱۶ - ۲۱۹ 📱 @mesbahyazdi_ir ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🏢 روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
7.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگترین خطر برای زنان از دید آیت الله طالقانی ♨️ آیت الله طالقانی: زنان خیال می‌کنند عقیده امام خمینی خانه نشینی زنان است! اینطور نیست! زن‌ها عضو فعال اجتماع هستند به شرطی که به ابتذال و تجمل پرستی گذشته برنگردند! 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
24.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ توی خیابون کشف حجاب دیدیم. چه کنیم؟!🕊⛳💧🌬 📚 😄 چه آموزش قشنگی بود. خیلی عالی بود. 🇮🇷😁🇮🇷😁🇮🇷😁🇮🇷
اعراف
⚠️ توی خیابون کشف حجاب دیدیم. چه کنیم؟!🕊⛳💧🌬 #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر #علی_زکریایی 📚 😄 چه آموزش
علی زکریایی جزء معدود افرادی هست که توی بیان احکام شرعی و چگونگی انجام اونها هنرمندانه تولید محتوا می‌کنه. حتما این کارش رو ببینید. @araf11
هدایت شده از روزنه
برنامه به اضافه یک و کم‌ظرفیتی مدعیان آزادی بیان! در تاریخ دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ برنامه با موضوع چالشی از شبکه سوم سیما پخش شد. این برنامه با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و علاوه بر همراهی پیامکی، ۹۲ درصد از بینندگان با مصونیت دانشجویان مجرم مخالفت کردند. در این برنامه مواضع جنجالی اخیر آقای پزشکیان که گفته بود دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد، مورد نقد حضار قرار گرفت! همین مسئله موجب خشم و آشفتگی برخی دولتی‌ها شده و عجیب آنکه سید محمد مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور رسما علیه این برنامه موضع گرفته و با تحلیلی که بیشتر با تئوری‌های همخوانی دارد، تلاش کرده این برنامه را به دست‌های پشت پرده ربط بدهد که در پی برهم زدن وفاق ملی هستند! معاون رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود چنین نوشته است: وفاق ملی و همگرایی یک مسیر دوطرفه است. برنامه جهت‌دار امشب شبکه سوم تلویزیون نقطه آغاز مخدوش کردن یک نظام کلی است که آسیب آن متوجه مردم و کشور است. انتظار می‌رود ریشه شیطنت‌های این چنینی که یا از سر غرض و سوء نیت است و یا خوشبینانه آن بدسلیقگی و کج‌فهمی، شناسایی و خشکانده شود. مهم این است که رئیس جمهور پزشکیان در دفاع از حقوق حقه ملت یک گام هم پا پس نخواهد کشید." یاللعجب از این جماعت! تا دیروز که بیرون گود بودند همه را مستحق تندترین انتقادات می‌دانستند و مدام رسانه ملی را با ادعای راه ندادن منتقدان به فضای رسانه تخطئه و تخریب می‌کردند، حالا که بر کرسی قدرت تکیه زده‌اند انتظار دارند کسی جرأت نکند بگوید بالای چشم شان ابروست! خجالت دارد واقعا! @rozaneebefarda
هدایت شده از روشنگری
⭕️ هیچ عکسی بهتر از این نمیتونست حق مطلبو ادا کنه! شستشوی مغزی شبکه های اجتماعی یا قرآن؟! ✅ @iransiasat_ir 👈
میگه چرا تو قرآن همه چیز نیومده؟ چرا برف و آناناس و فلان چیز نیست؟ عزیزم اولا که قرآن کتاب دینیه نه اطلس جامع زیست‌محیطی، دوماً خیلی‌ها همین یه جلد و ۶۰۴ صفحه رو هم نمیخونن حالا چه برسه که همه چیز هم توش نوشته می‌شد.. @ir_tavabin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا