eitaa logo
اعراف
82 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
362 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
شما چرا به خودت گرفتی رزمنده!؟ ضمنا نفرمودید این قرار را کی‌به شما یاد داده اما یاد نداده که به‌جای مستکبران نجنگی و درست وسط میدان جنگ حق و‌ باطل به تضعیف جبهه مقاومت نپردازی. کمی از امریکا درس بگیر و درست وسط جنگ پشت همپیمان خودت را خالی نکن. فعلا که لازم نشده ما به جای شجاعان غزه بجنگیم اما این را بدان که مستضعفان هم باید برای هم و هم اگر لازم‌شد به جای هم بجنگند. کمی قرآن بخوان جناب دیپلمات!👇 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا» (آیه 75 سوره نساء 76) چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید و در راه (آزادی) جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک که (در مکه اسیر ظلم کفارند و) دائم می‌گویند: بار خدایا، ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما (بیچارگان) نگهدار و یاوری فرست. 🖋محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
هدایت شده از مجله خردورزی
▪️سازندگی، آغاز مخالفت با قانون اساسی 🔻الگوی اقتصادِ فاسد از دولت آقای هاشمی آغاز شد ➖ دکتر ابراهیم رزاقی، دانشیار بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در گفتگو با خردورزی: ▫️بر اساس قانون اساسی، حکومت اسلامی خود را مسئول می‌داند که هیچ گرسنه‌ای در دنیا نباشد. این امر جدیدی است و اصلاً وجود نداشته است. حتی در صدر اسلام هم تحقق پیدا نکرد؛ زیرا امویان و بنی‌العباس آن را منحرف کردند. آنچه قانون اساسی می‌گوید، بسیار غنی و در حد جهانی است. ▫️اما آقای هاشمی رفسنجانی عملاً این را کنار گذاشت و سرمایه‌داری را پیاده کرد. سرمایه‌داری یعنی بازار آزاد که منجر به انحصار می‌شود و به سرمایه‌داری عدۀ معدودی منجر می‌شود. ▫️در مورد ریشه‌های فساد اقتصادی باید گفت که اکنون نیرویی در اقتصاد پدیدآمده که سرمایه‌داری را پیاده کرده است. این نیرو با استفاده از وسائل فسادآور، در ابتدا ثروت‌مند شدند. ▫️آن‌ها بعد از ثروتمند شدن، با رشوه‌دادن و ازبین‌بردن حیثیت کسانی که مقاومت می‌کنند، مانع مجازات افراد فاسد و اصلاح وضع موجود شدند. این اقدامات، عامل اصلی فساد اقتصادی شد. ➕ جهت خرید شماره سوم خردورزی با مبلغ 140 هزار تومان و ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید: @ErfanKhalilifar 📎 خلاصه مصاحبه در سایت خردورزی 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
هدایت شده از فکرت
مرحوم فیرحی اندیشه میرزای نائینی را تحریف کرده است ♦️محمد متقیان تبریزی، عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی: بیانی که مرحوم آقای فیرحی در سخنرانی‌های خود مطرح کرده و مکررا در شرح وی هست، تلقی درستی از اندیشه میرزای نائینی نیست و متاسفانه تحریف اندیشه نائینی هم در آن صورت گرفته است، زیرا نائینی با شواهد متعدد و با صراحت ولایت عامه فقها را اثبات کرده است. ♦️اولین بحث درباره اندیشه سیاسی ایشان این است که وی چه مبنا و فکری درباره برقراری حکومت اسلامی در عصر غیبت کبری دارد؟ دو تقریر از دروس مکاسب وی مهمترین منابعی است که می‌توان به آنها رجوع کرد. ♦️از منظر فیرحی، اگر میرزای نائینی به سمت قانون اساسی و مجلس رفته است، به این دلیل است که برای فقیه، سِمَت ولایت عامه قائل نیست. این شرح به نظر بنده خیلی عجیب است، زیرا تعارض بین دو تقریر از میرزا را به مخالفت میرزا تلقی کرده است. لذا از نظر بنده، فیرحی اندیشه میرزای نائینی را تحریف کرده است و گفته میرزای نائینی چون تمایل به ولایت فقیه ندارد قانون اساسی را مطرح می‌کند. آقای ورعی هم که دیدگاه فیرحی را دارد در جلسه‌ نقدی وقتی با این نوع اشکالات مواجه شد گفت که من احساسم این است؛ یعنی ما جواب منطقی از ایشان نشنیدیم. اگر تقریر خوانساری از میرزای نائینی را با دقت تأمل کنیم خواهیم دید که او ضمن پذیرش اصل ولایت عامه برای فقیه، در برخی مصادیق مشکوک مانند گرفتن زکات و اقامه نماز جمعه تردید دارد. ♦️مرحوم فیرحی کتاب تنبیه‌الامه میرزای نائینی را شرح داده و آقای ورعی آن را تصحیح کرده و عجیب است که وی توانسته براساس محتوای این کتاب به جمع‌بندی برسد و نظر عجیبی را به میرزا نسبت دهد. در صفحه ۴۹ این شرح درباره مشروعیت نظارت هیئت منتخبه مبعوثان بنابر اصول اهل سنت بحث کرده و گفته است: «مشروعیت این هیئت بنابر اصول اهل سنت مانند حل و عقد و امت به نفس انتخاب ملت، محقق خواهد شد و متوقف بر امر دیگری نیست ولی بنابر اصول طائفه امامیه که این امور نوعیه را از وظایف نواب عام می‌دانیم ...»؛ آیا عبارت از این صریح‌تر؟ یعنی میرزا نه تنها نظر خودش را با صراحت بیان کرده، بلکه آن را به طایفه امامیه هم نسبت داده است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
حد پوشش را چه کسی باید تعیین کند؟ شبهه‌ای که در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفته است؛ بحث اختیار در باب پوشش و حجاب است. این شبهه از آن جهت مطرح می‌شود که افراد تصور می‌کنند حجاب حصاری است که خانواده اعم از پدر، برادر، همسر، پسر و یا حتی حکومت برای زن ایجاد کرده است. لذا آن را نشانه‌ی محدودیت و ضعف زن می‌شمارد. حضرت آیت‌الله جوادی آملی در کتاب زن در آينه جلال و جمال می فرمایند: "در بینش‌ قرآن‌ کریم، حجاب‌ زن‌ تنها مربوط‌ به‌ خود او نیست‌ تا بگوید از حق‌ خود صرف نظر کردم، حجاب‌ زن‌ مربوط‌ به‌ مرد نیست‌ تا بگوید من‌ راضیم، حجاب‌ زن‌ مربوط‌ به‌ خانواده‌ نیست‌ تا اعضای‌ خانواده‌ رضایت‌ بدهند. بلکه‌ حجاب‌ زن، حق‌ الهی‌ است. ایشان می‌فرمایند: قرآن کریم می‌گوید هر گروهی اگر راضی هم باشند شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید. معلوم می‌شود عصمت زن حق الله است و به هیچکس ارتباط ندارد. قهرا همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و خصوصا خود زن، امین امانت الهی هستند. زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است. یعنی این مقام را و این حرمت و حیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست به زن داده و فرموده این حق مرا تو به عنوان امانت حفظ کن. ایشان همچنین در تفسیر آیه ۵۹ سوره احزاب می‌فرمایند: "زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند." از سوی دیگر از آن جهت که نقض حجاب، موجب به گناه افتادن دیگران می‌گردد و همچنین گوهر عفت زن تنها باید برای همسرش حفظ شود، حق الناس است. بنابراین یک زن برای رسیدن به کمال باید اندیشه‌اش قرآنی باشد و همانطور که قرآن بین کمال و حجاب جمع می‌نماید زنان نیز چنان نمایند. حال این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که اگر زنی حاضر نشد حق الهی را رعایت کند و خانواده او هم به این کار او رضایت داشتند یا مجبور به رضایت شدند؛ آیا حکومت می‌تواند برای او حدودی تعیین کند؟ از آنجا که دولت اسلامی علاوه‌بر وظایفی که در باب نظم و امنیت یا تأمين نان و مسکن و تأمین آزادی‌های سیاسی و اجتماعیِ شهروندان دارد، باید به وظیفه رشد و تعالی معنوی و اخلاقی شهروندان و تحقق احکام اسلامی مبادرت ورزد. در واقع حکومت وسیله‌ای است برای به کمال رساندن افراد چه از جهت بعد مادی و چه از نظر بعد معنوی. او مانند دولت‌های لیبرال تنها وظیفه‌اش تأمين نیاز مادی جامعه نیست و از همین جاست که قوانینی باید وضع و اجرا گردد تا همه مصالح اعم از فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، دنیوی و اخروی تأمین گردد. بسیاری اذعان دارند که چرا حکومت به جای پرداختن به امور اقتصادی، به امر کم اهمیت‌تری مانند حجاب می‌پردازد؟ در پاسخ باید گفت؛ آیا اگر حکومتی در ابعاد گوناگون وظایفی داشته باشد می‌توانیم او را از انجام یک وظیفه به بهانه عدم موفقیت در انجام وظیفه‌ای دیگر منع کنیم؟ به‌عنوان مثال بگوییم چون حکومت در امر اقتصاد موفق نبوده است، دست از فرهنگ جامعه هم بردارد. چنین سخنی را هیچ انسان عاقلی بر نمی‌تابد. ضمن اینکه گاهی ریشه بسیاری از فسادها در بُعدی، ناشی از فساد در بُعد دیگر است. مثلا زمانی که سبک زندگی انسان‌ها به سمت‌وسوی مصرف‌گرایی برود اثراتی بر اقتصاد، سیاست و فضای روانی جامعه می‌گذارد. مصرف‌گرایی می‌تواند مصرف‌کردن را ارزش کند، منجر به شکاف طبقاتی و نابرابری اجتماعی شود، نیاز کاذب ایجاد کند، احساس محرومیت را در هر قشری تزریق کرده و تفاخر به ثروت را تشدید نماید. مصرف‌گرایی، انسان‌ها را منفعت‌طلب می‌کند. آنها را مقید به مد کرده و منجر به آن می‌شود که افراد بیش از حد معمول نیازمند به احترام و تأیید اجتماعی شوند. اصالت‌دادن به مصرف‌گرایی به تدریج باعث می‌شود خوشبختی به معنای رفاه و دارایی مادیّ قلمداد شود. در ادبیات دینی مصرف‌گرایی با اسراف و تبذیر مطابقت دارد و اسلام انسان‌ها را از این ضدفرهنگ بر حذر می‌دارد. وقتی فرهنگ یک جامعه به سمت مصرف‌گرایی سوق یابد، سخن اول و آخر را سرمایه‌داران خواهند زد. آنها دیگر بر مبنای نیازها تولید نخواهند کرد بلکه با هدف افزایش سرمایه، نیاز کاذب ایجاد کرده و به سود خود، فرهنگ جامعه را رهبری می‌کنند. بنابراین هرگز نمی‌توان ربط بین فرهنگ و اقتصاد را منکر شد. اگر زنان یک جامعه به جای فرهنگ اسلامی فرهنگ منحط غربی را انتخاب کنند نه تنها در مسیر کمال انسانی رشد نخواهند کرد بلکه از آن نیز دور خواهند شد. گسترش ضعف حجاب، بد پوششی و ولنگاری، فضای جامعه را به طرفی خواهد برد که زنان در شرایطی کاملاً جنسیت‌زده در رقابتی بی‌امان و بی‌پایان برای دیده‌شدن قرار گیرند. همین امر بستر مناسبی می‌شود برای سرمایه‌دارانِ منفعت‌طلب و مغرض... 🍃ادامه دارد 🔗ادامه متن در صفحه نویسنده @AFKAREHOWZAVI
10.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 آرزوهای یک کودک فلسطینی ▫️مایسا صلاح، کودک فلسطینی از مدرسه و کتاب‌هایش و از رؤیای خود می‌گوید: «این کتاب‌ها همه چیز زندگی من هستند. اگر کتاب‌های من نابود می‌شد، تمام کودکی و همه چیز من نابود می‌شد. می‌خواهم مهندس شوم، وقتی خانه را بمباران می‌کردند به این فکر می‌کردم، آنها را با خودم بردم.» © شهاب‌گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
حرف آقای جمشیدی تا حدودی درست است ولی مسئله احساس وظیفه در قبال علامه‌های زمان است! اگر آن روز علامه طباطبایی پایگاه مبارزه با مارکسیسم بود به خاطر وجود شاگردان و سینه‌سوختگانی بود که در قبال عملیاتی کردن اندیشه‌‌ی علامه در کف میدان، احساس مسئولیت داشتند. اما امروزه اگر علامه بود و مارکسیسم هل من مبارز می‌طلبید باز هم کسی به سخنانش توجهی داشت؟! صاف و صریح بگویم... آقای جمشیدی، دغدغه‌ی شما نباید متوجه علامه‌ها باشد؛ بلکه باید متوجه شاگردان طریق باشد! مگر رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین صادر نکرد؟ مگر نفرمودند که بانک‌ها غلط می‌کنند که بنگاه داری بکنند و بعد بیلبوردش را پایین آوردند؟! خب این یعنی چه؟ یعنی ما علامه نداریم یا کسی را نداریم که به اهمیت سخنان رهبر انقلاب کمی واقف باشد و برایش کاری بکند؟! مگر برای مبارزه با لیبرالیسم، عاامه مصباح را نداشتیم؟ مگر سخنرانی نکردند؟ چه شد؟ تازه آن زمان که فضای بنجل پسند مجازی هم نبود تا بگوییم مصباح مخاطب نداشت! کمی کلاهمان را بالاتر بگذاریم! ما از علامه توانمند تر در حال حاضر رهبر حکیمی را داریم که کسی برای سخنانش تره خُرد نمی‌کند! بسم الله ثابت کنید هستند... وضع فرهنگی وضع آموزشی همین مسائلی حد اقل نیروی مردمی می‌تواند با ورود خودش آنرا حل کند. کجا هستند؟ تشکیلاتشان کو؟ چرا رویت نمی‌شوند؟؟؟؟ بسم الله... ✒علی عسگری @araf11
کاغذ پاره های سازمان ملل کجاست؟ آنها که به این کاغذ پاره ها اعتماد دارند کجایند؟ آیا این کاغذ پاره ها می توانند از حقوق زن و کودک و حقوق بشردوستانه در فلسطین مظلوم دفاع کنند؟ آیا این کاغذ پاره ها توانسته اند حتی از کشته شدن یک کودک مظلوم فلسطینی جلوگیری کنند؟ https://virasty.com/Bagherzadeh/1700286550959462434
آیا آزادی یعنی اینکه اراده انسان آزاد باشد و او خلق ارزش کند؟ دقیقاً لیبرالیسم می‌خواهد این را بگوید. هم عدالت نئولیبرال‌ها و هم آزادی لیبرال‌ها هر دو برساختی است؛ هیچکدام ساخت واقعی نیستند. در عدالت هم می‌گویند دو تا انسان آزاد که حافظ منافع خودشان هستند بایستند با هم معامله آزادانه کنند آن چیزی که برآیند این اراده‌های آزاد است همان عدالت است. عدالتش هم برساخت است. اما اینجا آزادی هرگز برساخت نیست بلکه حقیقتی است در عالم که باید اراده منعطف با آن بشود. شهید مطهری می‌گوید آزادی در درون خودش یک عصیان و تمرد دارد و یک انقیاد. این را ارزشی معنا نکنیم. این هستی است. استاد قنبریان تاریخ:۱۴۰۲/۸/۸ @araf11
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
 پیکر مرحوم استاد اسلامی ندوشن امروز به کشور بازگشت. یکی از کتاب‌های این نویسنده نامدار، " آزادی مجسمه" "است که حاصل تجربه و مشاهدات وی از آمریکاست و قبل از انقلاب چاپ شده است. متاسفانه کمتر در میان آثار استاد اسلامی ندوشن به این کتاب اشاره می شود. کتابی که حقیقت آمریکا بی پرده و بدون مجامله،به خوبی بیان نموده است. وی در مقدمه کتاب می نویسد : «آنچه نوشته ام ناشی از کمبود حسن نظر به این کشور بزرگ نیست. برای مردم آمریکا و آزادی پسندی و نیرو و تحرکی که دارند احساس تحسین داشته‌ام منتها آنگونه که بسیاری از افراد دریافته تر از من نیز دریافته‌اند، چنین می‌بینم که نیاز به آزادی در این کشور بیشتر در سطح و در جهت گرایش‌هایی جریان می‌یابد که «ابزار و مصرف» باید فرونشانندهٔ آن بشود در حالیکه آزادی بدون آزادگی و غنای مادی بدون غنای درونی برخلاف سیری است که بتواند مورد آرزوی بشر باشد و به همین سبب این کتاب را آزادی مجسمه نامیدم. » خواندن این کتاب را به همه دوستداران فرهنگ و اندیشه، توصیه می کنم.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: از همه تلاشگران عرصه ورزش تشکر میکنم/ ورزشکارانی که حاشیه ارزشی را به ورزش خود افزودند، هویت ملت ایران را در مقابل چشم صدها میلیون تماشاگر نشان دادند ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار ورزشکاران و مدال‌آوران ایران: بنده موظف میدانم خودم را که تشکر کنم. اولاً از همه‌ی ورزشکاران و تلاشگران عرصه‌ی ورزش، همه، همه‌ی آن کسانی که در صحنه‌های ورزشی تلاش میکنند، زحمت میکشند، سختیها را تحمل میکنند. ✏️ تشکر صمیمانه میکنیم از مدال‌آوران. تشکر میکنم از بانوان ورزشکار، از آن بانویی که با حجاب کامل پرچم این دوره از ورزشهای آسیایی را حمل کرد و در مقابل یک دنیا هویت و شخصیت زن ایرانی را نشان داد. تشکر میکنم از آن بانوی ورزشکاری که در هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد، او دستش را دراز کرد، این بانو دست نداد. ✏️ تشکر میکنم از‌ آن بانویی که کودک نوزاد خودش در آغوش رفت روی سکو و مدالش را گرفت این یک حرکت نمادین است، این در دنیا به معنای احترام گذاشتن زن به نقش خانواده و نقش مادری است. ✏️ تشکر میکنم از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خودشان افزودند و اضافه کردند سجده کردند روی زمین بعد از پیروزی، دستشان را به دعا بلند کردند در وسط میدان ورزشی، پرچم را بوسیدند، روزی پرچم سجده کردند اینها خیلی کارهای مهمی است. ✏️ اینها کارهایی است که تشخّص ورزشکار ایرانی اسلامی را بلکه هویت ملت ایران را در مقابل چشم صدها میلیون تماشاگر نشان میدهد و ثبت میکند. ۱۴۰۲/۹/۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از فکرت
32.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ☑️ ژن اروپایی غربی؛ اربابان جهان! 🎙دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی ◾️اینها کسانی هستند که به غارت شما قانع نیستند، زبان و لباس و حجاب‌تان را تغییر می‌دهیم. و به این هم قانع نیستند و به شما یاد می‌دهیم که چگونه خودتان، خودتان را تحقیر کنید. ◾️حداقل سه مکتب نژاد پرستی در حوزه جامعه‌شناسی در قرن۱۹ ابداع شد که می‌خواستند به لحاظ تاریخی اثبات کنند که شما ژنتان مشکل دارد، ذاتتان مشکل دارد. ◾️ این را در دنیا تثبیت کردند که ذات نژاد اروپایی غربی که بعدها آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از دل آن بیرون آمدند؛ اینها ذاتا ارباب جهان هستند و باید هم باشند. و بقیه هم باید تنها ترجمه کنند. این را در قرن۱۹ تئوریزه کردند و اگر در یک‌جایی هم شروع به اثبات کردید شما را ترور می‌کنیم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت