eitaa logo
اعراف
82 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
362 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از وحید یامین پور
اعراف
قوه‌ای که به فعلیت نرسیده است!
🤔آیا قیاس ایران با کشور‌های شرق آسیا و یا کشور‌های حاشیه‌ی خلیج فارس، قیاس منطقی است؟ حال اجازه دهید چند نکته را روشن کنیم : ۱. قیاس مع‌الفارق؛ ایران، مالزی، سنگاپور، قطر و عمان؟! شما ایران را با کشورهایی مقایسه می‌کنید که نه از نظر وسعت، نه از نظر جمعیت، نه از نظر تاریخ، نه از نظر ژئوپلیتیک و نه از نظر موقعیت استراتژیک شباهتی به آن ندارند. قطر، یک کشور کوچک با کمتر از ۳ میلیون نفر جمعیت است که درآمد اصلی‌اش از منابع گازی است و هیچ فشار بین‌المللی یا تحریم شدیدی را تجربه نکرده است. آیا شما فکر می‌کنید اداره یک کشور ۸۵ میلیونی با منابع گسترده اما تحت تحریم، مثل اداره یک شیخ‌نشین کوچک در خلیج‌فارس است؟ سنگاپور، یک شهر-کشور بندری است که با موقعیت جغرافیایی خاص خود به یک مرکز تجاری تبدیل شده است، اما آیا می‌دانید که اساس پیشرفت آن، تعامل نزدیک با غرب و وابستگی اقتصادی به شرکت‌های چندملیتی بوده است؟ مالزی، کشوری است که برخلاف ادعای شما، نقش اسلام را در حکومتش تقویت کرده و اتفاقاً سیستم سیاسی آن کاملاً متأثر از دین است. به عنوان مثال، دادگاه‌های شریعت اسلامی در مالزی وجود دارد، و قوانین اسلامی بر بسیاری از امور اجتماعی حاکم است. عمان، کشوری با سیاست‌های میانه‌رو و روابط نزدیک با غرب و شرق است که هرگز تحت فشار تحریم‌های گسترده نبوده و چالش‌های امنیتی، نظامی و اقتصادی ایران را ندارد. پس این قیاس، نه‌تنها علمی نیست، بلکه گمراه‌کننده و عوامانه است. ۲_ ایران تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ؛ آیا این مقایسه عادلانه است؟ شما ایران را که بیش از ۴۰ سال است تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی، علمی و نظامی قرار دارد، با کشورهایی مقایسه می‌کنید که نه‌تنها تحریم نشده‌اند، بلکه همواره مورد حمایت غرب بوده‌اند. آیا این مقایسه منصفانه است؟ اگر همین کشورهای عربی و آسیایی، تحت تحریم‌های ایران قرار بگیرند، چند ماه دوام خواهند آورد؟ اگر جلوی صادرات نفت و گازشان گرفته شود، آیا باز هم وضعیت رفاهی فعلی را خواهند داشت؟ اگر با جنگ‌های نیابتی، تروریسم اقتصادی و رسانه‌ای، و تحریم‌های گسترده روبه‌رو شوند، آیا می‌توانند ساختار اقتصادی خود را حفظ کنند؟ ایران، با وجود همه این فشارها، در حوزه‌های علمی، فناوری، نظامی، هسته‌ای و نانوپزشکی به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است. ۳_ رفاه اقتصادی؛ نتیجه مدیریت یا بازی در زمین غرب؟ اگر صرفاً رفاه اقتصادی معیار پیشرفت باشد، پس کشورهای فاسدی مانند عربستان سعودی هم باید الگوی شما باشند! اما آیا حاضر هستید کشور خود را مانند عربستان، یک دولت وابسته و مزدور قدرت‌های غربی کنید؟ چرا سنگاپور و مالزی پیشرفت کرده‌اند؟ چون تابع مدل اقتصادی سرمایه‌داری جهانی و در چهارچوب منافع غرب عمل کرده‌اند. چرا قطر ثروتمند است؟ چون منابع گازی خود را بدون هیچ مانعی صادر می‌کند و تحت حمایت کامل آمریکا و انگلیس است. اما ایران چه؟ چون استقلال دارد، باید تحریم شود. چون حاضر نشد نوکر غرب شود، باید تحت فشار قرار بگیرد. اگر سیاست‌های ایران مثل قطر و عربستان بود و به آمریکا و اسرائیل باج می‌داد، وضعیت اقتصادی‌اش چگونه بود؟ بهتر؟ بله. اما آیا عزت و استقلال هم داشت؟ قطعاً نه. ۴_ جایگاه سیاسی و اجتماعی؛ ایران کجاست؟ شما که سنگ کشورهای کوچک را به سینه می‌زنید، آیا واقعاً جایگاه ایران در سیاست منطقه‌ای و جهانی را درک کرده‌اید؟ در خاورمیانه، بدون نظر ایران، هیچ معادله‌ای حل نمی‌شود. ایران، تنها کشوری است که توانسته در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل بایستد. ایران، ابرقدرت نظامی منطقه است و بدون وابستگی به غرب، توانسته قدرت بازدارندگی ایجاد کند. ایران، پرچمدار مقاومت در برابر سلطه‌گری جهانی است و محور اصلی تحولات ژئوپلیتیکی منطقه محسوب می‌شود. حالا مقایسه کنید : قطر، سنگاپور، عمان یا مالزی، در سیاست جهانی چه وزنی دارند؟ هیچ. جناب بابایی ، ایران، یک کشور تمدنی و استراتژیک است که دشمنانش حاضر نیستند لحظه‌ای به آن اجازه نفس کشیدن بدهند. مقایسه سطحی شما نه‌تنها غیرعلمی، بلکه نوعی توهین به درک تاریخی و سیاسی مردم ایران است. پس لطفاً به‌جای تکرار این قیاس‌های عوامانه، واقعیت‌های تاریخی، اقتصادی و ژئوپلیتیکی را درک کنید و از مغالطه‌های کودکانه دست بردارید. ✍ موسی آقایاری 🆔 https://eitaa.com/Myidea/4953
هدایت شده از محسن قنبریان
🔄 پاندول کشف/حجاب • برخورد موضعیِ گشت ارشاد سوژه های رسانه ای می ساخت تا در ۱۴۰۱ بهانه ای برای کشف حجاب عده ای فراهم کرد ‌که به تجمعات و اغتشاشاتی انجامید. این نیروی اجتماعی پاندولِ رفته به سمت برخوردهای سلبی و انتظامی را به سمت مقابل هل داد که گشت ارشاد تعطیل و عملا در ساحات غیر انتظامی هم حجاب اهمال شد! • اینبار افزایش کشف حجاب حتی به شکل جمعی و در مراسمات و مکانهای رسمی و کشیده شدن به برهنگی در لایوها و برخی کنسرتها و... در کنار عدم ابلاغ قانون توسط مقامات، پاندول را به سمت حجاب خواهی کشید! اینبار زنان محجبه در زیر برف و سرما در مشهد و تهران و... تجمعات تشکیل داده و از مراجع تقلید تا دستگاه های قانونی عمل به قانون منع کشف حجاب را خواستند! • احتمالا اجرای قانون و جریمه ها و... نیز -بخصوص اگر با سوژه سازی یا برساخت رسانه ای همراه شود- دوباره پاندول را به طرف مقابل بکشد؛ چنانچه در همین حالا از طیف های مقابل هم تقاضای تجمع مخالفین حجاب شنیده می شود! و هکذا... ❓ به راستی نقطه تعادل این پاندول نیروهای اجتماعی کجاست؟ دستگاه حکمرانی چه نقشی در تنظیم این نقطه تعادل دارد؟ آیا وسط بازی مسئولان و باری به هرجهت (متناسب با جو خیابان) چاره است؟! آیا کمک رسانی تکثرهای درون حاکمیت به جهات متخالف این پاندول، منطق مقبولی دارد یا تعارضات درونی را عیان تر می کند؟! ❗️مشکل حجاب بیش از همه، ضعف نحوه حکمرانی ما را عیان می کند. هر مساله اجتماعی که گستره ای این چنین داشته و در تکثر جامعه -ولو با نسبت نابرابر- موافق و مخالف داشته باشد همین ضعف حکمرانی را عیان می کند. • حکمرانی را صرفا به نظام سلسله مراتبی دولتی تقلیل دادن و انتظار بیش از حد از تقنین و اجرای دولتی داشتن یک سوی مشکل است. فقدان پیوست اجتماعی موثر در چنین قوانینی و بی بهره گی از مهارت فن آوری های اجتماعیِ نهاد های مدنی برای تحقق یک ارزش سوی دیگر مشکل می باشد. • در این شرایط درصد قابل توجهی از کنشگران و نخبگان بین ابلاغ یک قانون ناقص یا اهمال و امضای وضع موجود مخیّر می شوند! نه آن قانون -به فرض ابلاغ- در سیستم اجرای دولتی (آن هم یک دولت غیر همراه)، کامل محقق می شود و نه اجرای کامل آن لزوماً به تمام شدن مساله کشف حجاب می انجامد! از آن سو عدم ابلاغ قانون -ولو معیوب- از سوی مقامات و اهمال وضع پوشش و رشد فزاینده کشف حجاب و... هم هیچ توجیهی ندارد! آنچه مسلم است این است که تعطیل حکم خداوند برای حکومت اسلامی برازنده نیست. • چند پیشنهاد عملی: ۱. همین قانون مصوب مجلس، ابلاغ و فصول اول آن که ناظر به وظایف دستگاه های دولتی است (بیش از ۸۰درصد قانون) در موعد مقرر اجرا شود. بدعت عدم ابلاغ قانون به نفع هیچ دولتی نیست. ۲. برای بندهای خاص و احیانا چالش دار درباره اصناف و اطیاف که رئیس جمهور مقابله با مردم می داند(!)، در دستور العمل های اجرایی، تاخیر اجرای معین معلوم شود. • این موارد حداکثر چند ماده از فصل۵ قانون مثل ماده۴۰،۴۷،۴۹،۵۲ می باشد نه بیشتر. • آن تاخیر اجرای موقت باید همزمان به تصحیح احتمالی این بندها پرداخته و مهمتر از آن، پیوست نگاری اجتماعی برای منع کشف حجاب را موجب شود. • اگر دبیرخانه شورای امنیت ملی میتواند ابلاغ کل قانون را جلوگیری کند؛ مجامعی مثل شورای سران می تواند این تاخیر اجرایی برخی مواد قانون را -که خلاف خود قانون است- بر عهده بگیرد! • توجه شود: پرداختن به مقدمات (فصول اول قانون) نباید موجب اهمال همه ذی المقدمه و منع کشف حجاب (موضوع فصل۵) گردد. ۳.مطالبه گران حجاب سهم جدی ای از نیروی خود را برای تعریف و تحقق فن آوری های مکمل اجتماعی و تدابیر عملی (نه صرفا کار فرهنگی) به کار بندند؛ چیزی که تقریبا در قانون مصوب علیرغم تفاصیل زیاد وجود ندارد. ساکتین بین دوگانه فوق الذکر قابل تجمیع در این کنش جدید هستند. شورای انقلاب فرهنگی یا شورای فرهنگ عمومی میتواند دبیرخانه این هم افزایی اجتماعی گردد. ۴. اجماع سازی بین عناصر حاکمیت سر چنین قدر متیقنی، واجبی فوری است. تشتت یا تکثر موجود درون حاکمیت در اینباره عملا به بدنه های اجتماعی تابع (یا متبوع) کشیده و انسجام اجتماعی را آسیب زده است. چنین هماهنگ سازی ای بین قوای مختلف به حسب قانون اساسی در درجه اول برعهده نهاد رهبری است(بند۷ اصل ۱۱۰)؛ بیت ایشان و بعد شورای سران باید این مهم را در اولویت خویش قرار دهد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۱۲/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian
اعراف
🔄 پاندول کشف/حجاب • برخورد موضعیِ گشت ارشاد سوژه های رسانه ای می ساخت تا در ۱۴۰۱ بهانه ای برای کشف
برای بار اول است که کسی ضمن انتقاد، راه حل هم می‌دهد. خداوند امثال استاد قنبریان را حفظ کند.
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 شرعی‌سازی بی‌حجابی! دیروز برخی از افراد که از قضا پایگاه رأی‌شان جامعه مؤمنین تهران بوده، از منطقی جدید پرده برداشتند، منطقی فراتر از بدیم بره ... منطقِ شرعی‌سازیِ بی‌حجابی! مبانی‌سازی برای عرفی کردن بی‌حجابی در جامعه کار بسیار خطرناکی است. تا دیروز صحبت از این بود که برخی می‌گفتند ما دلمان نمی‌خواهد حجاب داشته باشیم، برخی جلوتر آمدند و گفتند اصلا این موضوع چه ربطی به حکومت دارد؟ حالا کار به جایی رسیده که می‌گویند قانون حجاب، غیرشرعی است!! هم امثال جناب محقق داماد این صحبت‌ها را کردند و هم در درون جریان انقلابی، امثال جناب نبویان حرف‌هایی زدند که خروجی‌اش همین موضوع است! جناب نبویان از حفظ اصل نظام صحبت کردند که بسیار حرف درست و مهمی است، از جلوگیری از دوقطبی‌سازی در جامعه صحبت کردند که این هم بسیار حرف درست و مهمی است، از جلوگیری از بی‌قانونی و تجمع غیرقانونی گفتند که این هم حرف بسیار درستی است، اما سوال اینجاست که آیا مصادیق را اشتباه نگرفته‌اید؟! - با اعمال قانون حجاب، اصل نظام به خطر می‌افتد یا با گران‌سازی زندگی مردم و خرد شدن استخوان اقشار مختلف؟! - آیا دوقطبی‌ساز آن کسی است که کار غیرشرعی و غیرقانونی می‌کند یا آن کسی که مطالبه اجرای شرع و قانون را دارد؟! - آیا خود شما سالیان قبل از تجمعات ضدبرجام حمایت نمی‌کردید؟! آن موقع این کارها غیرقانونی نبود و امروز غیرقانونی شده؟! جناب نبویان برای دفاع از حرف‌شان مدام مثال تعطیلی موقت حج توسط امام را می‌زنند اما شاید دقت ندارند که یکی از وظایف حاکمیت ممانعت از حرامِ شرعیِ علنی و اجتماعی است، مثل وظیفه‌ای که در جلوگیری از روزه‌خواری دارد و این فرق دارد با تعطیل کردن موقت حج توسط امام! اما درباره قانون حجاب؛ بخش‌های بسیار زیادی از قانون حجاب نفع عمومی دارد و همه‌فهم است و حاکمیت می‌تواند اجرا را از بندهای همه‌فهم مثل برخورد با خانواده مسئولین متخلف و سلبریتی‌ها آغاز کند! اما در نهایت همان حرفی که پیش‌تر نیز عرض شده. جامعه مؤمنین به دنبال است، به هر روشی که آقایان بلدند و اگر اعمال قانون حجاب را مُضِر به حال جامعه می‌دانند به هر روشی که می‌دانند این کار را انجام دهند وگرنه وضعیت فعلی باشند. نمی‌شود کاری نکرد و بعد هم گوشه‌ای نشست و ژست طلبکار گرفت که شما با قانون حجاب دارید جمهوری اسلامی را نابود می‌کنید ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
حجاب و اصل نظام تعریضی به صحبت‌های اخیر حجت‌الاسلام نبویان درباره قانون حجاب دکتر ابوالفضل اقبالی مدیر اندیشکده زوج ✅ راستش دیگر قصدی برای نوشتن درباره قانون حجاب نداشتم و این روزها در پاسخ به تماس‌های رسانه‌ها و دانشجویان یک جمله می‌گفتم: «همه گذشتند؛ شما هم بگذرید!» اما بهت من از سخنان و استدلال‌های حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده محترم مجلس درباره عدم ابلاغ قانون حجاب باعث نگارش این سطور شد. من البته صراحتا عرض کنم که با آن بخش از صحبت‌های ایشان که تعریض صریح به جریان تندرو در کشور بود کاملا موافقم و اصلا یکی از پایه‌های اصلی عدم ابلاغ قانون حجاب تا امروز را کارشکنی‌های آنان در سال گذشته می‌دانم که طوری قانون را تخریب کردند(میگفتند قانون صورتی است و از حجاب اسلامی عدول کرده!) که باعث تردید حاکمیت در پیگیری و تصویب آن شد. بگذریم! ✅ اما نکته‌ای که ضرورت طرح آن باعث نگارش این یادداشت شد چیست؟ اساسا هیچ عقل سلیمی در تزاحم میان یک حکم شرعی با اصل حکومت اسلامی قائل به اولویت حکم شرعی نیست! زیرا اگر حکومت اسلامی نباشد نسخه آن حکم شرعی نیز پیچیده خواهد شد! این را یک بچه صغیر هم می‌فهمد و نیازی نیست شما از کتاب البیع رفرنس بیاورید! پس صورت سوال که این همه اختلاف ایجاد نموده که این نیست جناب نبویان! صورت سوال را کمی پیچیده‌تر و تخصصی‌تر تبیین کنید! سوآل این است که براساس کدام ادله و شواهد معتبر به این قطعیت می‌فرمایید که ابلاغ و اجرای قانون حجاب در سال 1403 باعث تضعیف نظام اسلامی خواهد شد؟ ✅ راستش در صحبت‌های شما که چیزی جز همان سوءتفاهم‌های سیاستمداران منفعل و مشهورات نامعتبر برخی از نخبگان دانشگاهی نشنیدیم! «اسلحه در کشور زیاد شده، سوریه سقوط کرده، ناترازی انرژی داریم پس قید حجاب را بزنیم» واقعا این است سطح استدلال و تحلیل شما؟! این جمله شما که دیگر خیلی محشر بود که فرمودید: «آن زمان که ما قانون را تصویب کردیم هنوز سوریه سقوط نکرده بود و سیدحسن ترور نشده بود»! الله اکبر از این بینش حکمرانی! مثل این است که بگوییم حضرت آقا به پشتوانه حزب‌الله لبنان و بشار اسد و حشدالشعبی کشف حجاب را حرام سیاسی نامیدند و دلیل اینکه این روزها بیانی از ایشان درباره حجاب نمی‌شنویم فقدان این عناصر در حال حاضر است! ✅ جناب نبویان! بنده به عنوان یکی از حامیان ابلاغ قانون حجاب یک استدلال ساده داشتم و دارم که می‌خواهم آن را با شما در میان بگذارم. از قضا من هم یک نگرانی بیشتر ندارم و آن هم تضعیف حاکمیت اسلامی است و اتفاقا این عقب نشینی ناشیانه مسئولان از حجاب را هم نشانه ضعف و انفعال حاکمیت و هم یک عامل مهم در تضعیف بیشتر ارکان نظام می‌دانم(مفصل گفتم و نوشتم). جناب نبویان! واقعا نمی‌شد قانون را ابلاغ کرد و در مرحله اجرا با یک تدبیر و عقلانیتی مفاد آن را محقق نمود؟ یعنی نظام اسلامی انقدر بی تدبیر است که یا باید به طور کلی قانون حجاب را زیر پا لگد کند و در مقابل کنش‌های سیاسی و براندازانه‌ی آشکار و متعدد این روزها سکوت کند، یا قانون را ابلاغ کند و یک راست به سراغ آن دختر روسری افتاده‌ی مترو و بی‌آرتی رود؟ یعنی هیچ نقطه تعادلی برای شروع اجرای این قانون وجود نداشت؟! ✅ این دوگانه‌ی صفر و صدی در مواجهه با موضوع قانون حجاب را از کجا درآوردید؟ یعنی نمی‌شد قانون را به حرمت و اعتبار مجلسی که خودتان نماینده آن هستید و شورای نگهبانی که رکن این نظام است، قانون مصوبش را ابلاغ می‌کردید اما در مرحله اجرا طوری تدبیر می‌کردید که اسلحه‌های درون کشور فعال نشوند!!!؟ یعنی اگر شما براساس این قانون متعرض مافیای کثیف مد و لباس در کشور می‌شدید ایران تگزاس می‌شد؟! اگر شما شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که در رویدادها و تبلیغات‌شان یک لگد هم به حجاب و حیا و شرف می‌زنند، گوشمالی می‌دادید جولانی به ایران لشگر می‌کشید؟!! یاللعجب... ✅ آقای نبویان! اینکه شما در معادله خود یک طرف را «اصل نظام» قرار می‌دهید و طرف دیگر را «حجاب به مثابه یک حکم شرعی»(و احتمالا یک فرع فقهی!) یک مغالطه است. طرف دیگر این معادله یک فرع فقهی نیست که شما به راحتی حکم به تعطیلی آن می‌کنید و اصل نظام را انتخاب می‌کنید! خیر! معادله را اینگونه بخوانید: یک طرف اصل نظام و طرف دیگر «کنش براندازانه علیه نظام». آن وقت به این سادگی اظهارنظر نمی‌کردید. مگر غیر از این است که کشف حجاب حرام سیاسی است؟ نمی‌خواهم بگویم هرکسی کشف حجاب می‌کند معنای براندازی در ذهن دارد. اما این رفتار صرفا دلالت فقهی ندارد. می‌دانید و توضیح بیشتر نمیدم.. لینک کانال جنسیت و عدالت(دکتر ابوالفضل اقبالی) https://eitaa.com/eqbali62
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
والله کسی اهمیت کار فرهنگی و فعالیت در مدارس برای ترویج حجاب را نفی نمی‌کند! اما قانون هم در احیاء امر دینی، نقش دارد! نقش اساسی هم دارد! قانون جهان‌زیست جامعه‌ای را می‌تواند تغییر دهد، کما اینکه پهلوی این کار را انجام داد. @araf11
سوال: اگر انقلابی بودن خوب است، چرا سوپر انقلابی بودن بد است؟ به گمانم برخی‌ها دوست ندارند خیلی انقلابی باشیم! اصلا مگر انقلابی بودن مشکَّک است؟ @araf11
هدایت شده از روشنگری
🔴 مجلس خبرگان در قضیه حجاب و عفاف بیانیه صادر کرد مجلس خبرگان رهبری، با صدور بیانیه ای با تأکید بر ضرورت اجرای شرع و قانون در جامعه دینی در فضای انس و الفت، از مسؤولان خواست با برنامه­ ریزی دقیق و مبتنی بر مصلحت عمومی و عنایت به حساسیت های موجود، در مقابل دسیسه دشمنان برای انحرافات اخلاقی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب، ایستادگی نمایند. متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به اینکه «حجاب» در فرهنگ و شریعت اسلامی، واجب و یک ضرورت شرعی و در فرهنگ اصیل ایرانیان از دیرباز جزء عرف و هنجارهای پذیرفته شده بوده، رعایت آن در جامعه اسلامی، علاوه بر بعد شرعی، عمل به این سنت دیرینه و قوام بخش خانواده اصیل ایرانی محسوب می­ شود. اما امروز متأسفانه شاهد هستیم که دشمنان با ترویج فرهنگ منحط و سبک زندگی غربی، احساسات پاک جوانان به ویژه زنان و دختران عفیف ما را نشانه گرفته و سعی بر حاکم کردن فضای هنجارشکنانه در بین آنان دارند تا در پس آن علاوه بر فروپاشی بنیان خانواده ایرانی به زعم خود با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مقابله برخیزند و با ایجاد دوقطبی به خیال خام خود، مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهد و انسجام درونی ما را تضعیف نماید. مجلس خبرگان رهبری، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم هموطنان شریف در ماه بندگی خدا و تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی «علیه السلام» با تأکید بر ضرورت اجرای شرع و قانون در جامعه دینی، به ویژه در ماه پر فضیلت رمضان، بر فضای انس و الفت در جامعه تأکید نموده و زنان و دختران ارجمند ایران اسلامی را که در نظام اسلامی، دارای قدر و منزلت والایی هستند بر حفظ کرامت انسانی خویش، رعایت موازین و شئونات اسلامی و تواصی به حق مخصوصاً در حوزه حجاب و عفاف دعوت می نماید. همچنین از مسؤولان محترم می‎خواهد برای تعمیق و گسترش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی جهت مبارزه با هنجارشکنی­ های فرهنگی و به ویژه بی حجابی که مطالبه به حق مردم مؤمن، متدین و انقلابی است، تلاش مضاعف کنند و در راستای صیانت از اصول، مبانی و اهداف نظام مقدس اسلامی با تمام وجود، مجاهدت نموده و با برنامه ­ریزی دقیق و مبتنی بر مصلحت عمومی و عنایت به حساسیت های موجود، در مقابل دسیسه دشمنان برای انحرافات اخلاقی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب، ایستادگی نمایند. والسلام علی عبادالله الصالحین. محمدعلی موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری ۱۴ رمضان المبارک ۱۴۴۶ √ @Roshangari_ir | روشنگری