هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
«بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ...»
(انبیاء/۱۸)
باید با باطل، با دشمنان خدا و رسولش، با دشمنان اسلام برخورد سخت و قاطع کرد.
"قذف" یعنی پرتاب کردن. حق را پرتاب کن، یعنی حق را چنان بردار و در سر باطل بزن، آنچنان بر سر باطل بکوب که باطل "فَیَدْمَغُهُ" ، دمغ شود؛ محو شود و از بین برود.
باید باطل را آن گونه بکوبی که حق تقویت شود و باطل دیگر تغذیه نکند و حق را آن گونه مطرح کنی که باطل ها سر برندارند و خوراک مطبوعاتی و تبلیغاتی برای خود جمع نکنند.
@srdrgm
اعراف
«بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ...» (انبیاء/۱۸) باید با
رفقا کانال سردرگم رو
دنبال کنید.
با دغدغه های انقلابی ایجاد شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #شهید_آوینی:
حزب الله اهل ولایت است
و اهل ولایت بودن دشوار است پایمردی میخواهد و وفاداری
@araf11
🔴 رهبر که معصوم نیست، شاید اشتباه کنه
_ من با این حرفهای رهبری قانع نشدم
_ آدمها رو نباید بت کنیم و....
شاید شماهم این جملات را شنیده باشید و یا برای خودتان سوال و شبه باشد
پاسخ به این سوالات رو از زبان آیت الله حائری شیرازی بشنوید، چقدر زیبا توضیح دادن
آیت الله حائری شیرازی:
⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین #عصمت و #حجیت. وقتی گفته میشود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است.
⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من #قانع_نشدم.* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سالها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح میکنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند.
⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود میبینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان میدهند.
⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است.
⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک» یعنی اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در میآید. آنها که برای امیر المؤمنین #ناز میکردند، در مقابل حجاج ابن یوسف تسلیم صددرصد بودند.
عبدالله بن عمر که با امیرالمؤمنین بیعت نکرد وقتی خشونت حجاج بن یوسف ثقفی را دید شبانه برای بیعت بهسوی او شتافت و با انگشت پای او بیعت کرد.
وقتی نافذالحکم بودن امیرالمؤمنین را گرفتی، تسلیم استکباری مانند حجاج میشوی
⛔️ #ابراز_قانع_نشدن ، غیر از قانع نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است.
ما هزار سال صبر کردهایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمیکنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون میخواستند در آخرِ شبِ غیبت، #سپیده_ظهور را ببینند.
——————————
*اشاره به صحبتهای یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»!
@haerishirazi
@araf11
#جریان_تحریف
#حجاب
#روشنگری
May 11
-1310843134_2056571678.pdf
256.7K
وحید جلیلی سخنرانی مفصلی درباره حوادث اخیر داشته که متن آن با اندکی ویرایش منتشر شده.
کمی طولانی است اما پیشنهاد میکنم حتما وقت بگذارید و بخوانید. هم مرور تاریخ است و هم کلی ایده و سوژه از این متن به دست می آید؛ به خصوص اگر معلم، مستند ساز، شاعر یا کلا یک فعال سیاسی اجتماعی هستید حتما بخوانید.
@araf11
⚡️مدرنیته یک دین است؛ نه یک تطور عینی عالم
🔰دکتر حسین کچویان:
🔸همینطور که جلوتر آمدیم یک چیزهایی را از تمدن غرب پذیرفتیم و مجبور شدیم یک چیزهایی را عوض کنیم تا رسیدیم به جایی که به عنوان مثال بگوییم دین یک امر شخصی است چون دیدیم که این نوع زندگی، مستلزم این نوع تلقی از دیانت است.
🔸بنابراین اگر این تمدن ادامه پیداکند، ملزوماتش را هم میآورد.
بعضی اوقات در بدو امر یکی مستقیماً مفهوم دین، خدا، اخلاق و مفهوم زندگی دینی را هدف میگیرد ولی این تمدن اصلاً در ظاهر با این مقولات کاری ندارد؛ ماشین است که وارد میشود و فرهنگ خودش را میآورد.
🔸یکی از اشتباهات ما ازاول، نفهمیدن زیرکی ها و فریبکاریهای تمدن غرب است که خود را ازاول آنطوری که هست (به عنوان یک دین) عرضه نکرد، بلکه به عنوان یک تطور عینی عالم عرضه کرد. اگر از اول به عنوان یک دین خودش را به ما عرضه کرده بود، اینطور نمیشد که همه امور این تمدن را بگیریم و بعد هم به طور ناخودآگاه عوض بشویم؛ مثلاً اگر شما علم بیشتری بخواهید تا اسلام را بهتر بشناسید میگویند کتب تفسیر و احادیث را بخوانید، حالا اگر شما بخواهید مدرن تر بشوید میگویند باید فوکو، هابرماس و گیدنز بخوانید یعنی این دین مدرنینه است و این ها هم پیامبرهای آن هستند و وقتی شما اینها را خواندید قبولش میکنید و دنیا را هم عوض میکنید؛ یعنی مستقیماً ضربه میزند.
خیلی از دانشجوهای ما وقتی وارد این رشته ها میشوند، دچار تزاحم، بحران و مشکل میشوند؛ چون بلافاصله آنهارا نسبت به زندگی و هستی شان مسئله دار میکند.
🔸از علوم طبیعی هم نباید غافل شد، علوم انسانی صریحاً نفی میکند، ولی علوم طبیعی خدا را مسکوت میگذارد که در یک سیر طولانی تر عملاً به حذف اعتقاد به خداوند میانجامد.
علوم طبیعی عملاً زندگی مان را تغییر میدهد و در درازمدت وقتی زندگی عینی ما تغییر یافت، مجبوریم که اخلاقیات و فرهنگ خود را هم عوض کنیم؛ کما اینکه این صدسال تاریخ هم به اصطلاح احیاگری به یک معنا همین است؛ یعنی زندگی ما عوض شده است. پی در پی به فهم های جدید از دیانت پیدا کردیم و به اینجا رسیدیم.
🔸اگر از منظر دینی علوم اجتماعی را بررسی کنیم، علوم اجتماعی در بعضی از شاخه ها، الهیات دنیای مدرن است. ما دچار این توهّم شدیم که داریم علم عالم و هستی را میخوانیم؛ نه، بلکه این یک شکل معنا کردن این جهان است؛ این ها یک روز، نظریه پایان تاریخ میدهند و ده سال بعد، آن را رها میکنند و پس ازآن پشیزی نمیارزد و ما تازه میآییم به عنوان نظریه علمی مطرحش میکنیم؛ اینها نظریه نیست، اینها در واقع ایدئولوژی است.
@araf11
✖️دو عملیات همزمان مشابه با دو منشأ متفاوت؟
هر دو موتورسوار، هر دو با اسلحه کلاش، هر دو ترور کور، هر دو کاملا شبیه هم؛ یکی در #ایذه، یکی در #اصفهان...
دستور و نقشه عملیات یکی بوده، ولی ضدانقلاب میگوید ایذه کار خود نظام است، اصفهان نه. چرا؟
چون شلیک تروریستها در ایذه به مردم خورده، در اصفهان به نیروهای امنیتی...
الگوریتم سادهای دارند: حمله مسلحانه تروریستی میکنیم. اگر به نیروهای امنیتی خورد میشود موفقیت و رشادت و رزومه میکنیم. اگر به مردم عادی خورد گردن نمیگیریم میگوییم #کارخودشونه. مهم هم نیست حملهها در یک زمان و یک فرم باشند.
✍️ Eren Yeager 🇮🇷
@Roshangari_ir
@araf11
متوجه شدین یا بیشتر توضیح بده که از داعش بدترن؟ :)
در جواب به توییت باید گفت:
ما تشنه به انتقامیم، پس پنجه در پنجه قرار دهید تا خونتان را بریزیم و جلوی اربابانتان قربانی کنیم.
#نحن_من_المنتقمین
@araf11
🎴مادری که مغز و قلبش در تسخیر اینستاگرام صهیونیستی است
از اینکه مادر #کیان_پیر_فلک گفته ترور پسرش کار ج.ا هست ذره ای تعجب نکنید، این زن از اسراییل تا همه عوامل ضد انقلاب رو دنبال میکرده و مغزش و قلبش مسخ شده ست. نگاه کنید چه صفحاتی را فالو کرده است.
➕ همچنین تهییج ایشان توسط بعضی از اقوام و نزدیکانشون در حال انجام هست، آنهم در شرایطی که ایشون حال روحی مناسبی ندارند؛ ایران اگر میخواست کسی رو ترور کنه امثال علی کریمی رو ترور میکرد نه یک کودک ۹ ساله!
@araf11