eitaa logo
اعراف
86 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
349 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال حمید کثیری
بخشی از بیانات دیروز که کمتر شینده شد؛ «هدف انقلاب اسلامی را اگر بخواهیم به طور خلاصه عرض بکنیم، عبارت است از محقّق کردن «توحید» در زندگی مردم در کشور. «توحید» در جنبه‌ی معرفتی و مفهومی، یک امری است که به حسب مراتب فهم و معرفت افراد، قابل گسترش است؛ این مفهوم باید در زندگی جامعه محقّق بشود؛ [یعنی] توحید تحقّق پیدا کند در جامعه؛ چون توحید همه‌ی دین است. اصل دین و همه‌ی دین عبارت است از توحید. این هدف انقلاب اسلامی است که حالا جای بحث و حرف و توضیح و تبیین دارد که مجالش اینجا نیست.» 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 حجاب بمثابه مقاومتچرا زنان فلسطین با حجاب اند؟! با وجودی که بعد از بیروت لیبرال ترین جامعه عرب بوده است؟! مردم شناس یهودی اهل نیویورک در یادداشتی برای ایتنرنشنال تایمز بنام مرگی بنام زندگی به توصیف مشاهدات خود از زندگی مشقت بار مردم کرانه باختری پرداخته و به وضعیت زنان هم توجه کرده است؛ که چرا هیچ آرایشگاه زنانه ای در شهر به چشم نمی خورد و زنان نابلس علیرغم زیبایی و بلوند بودن، همه پوشیده اند؟!! قسمتی از آن یادداشت که به این سئوالات مربوط است: ظاهراً هر خیابانی در نابلس یک آرایشگاه مردانه دارد. واقعاً هزاران آرایشگاه آنجاست. بیشتر آن‌ها حداقل تا ساعت ۲ نیمه‌شب بازند؛ اگر مسجدها را در نظر نگیریم، غالباً تنها جاهایی هستند که چراغشان در ساعت ۲ نیمه‌شب روشن است و درشان باز است؛ و از قرار معلوم، هر وقت که از کنار یکی از آن‌ها رد شوید، احتمالاً چهار یا پنج مرد جوان را می‌بینید که با سر و وضع آراسته جمع شده‌اند و دارند کوتاه‌شدن موهای مرد دیگری را تماشا می‌کنند. نکتۀ عجیب آن است که انگار هیچ آرایشگاه زنانه‌ای وجود ندارد. هرازگاهی ممکن است پوسترهای تأثیرگذاری را ببینید که وسایل آرایشی یا محصولات مربوط به موی زنان را نشان می‌دهند؛ بیشتر زنان بلوندند (در واقع، تعداد شگفت‌انگیزی از فلسطینی‌های نابلس بلوند هستند، حتی بچه‌هایشان)، اما خبری از آرایشگاه‌های زنانه نیست. از یکی از دوستانم دلیلش را پرسیدم. توضیح داد که جامعۀ فلسطین را از نظر تاریخی، بعد از بیروت، لیبرال‌ترین جامعۀ عرب می‌دانستند، و زنان جوان هیچگاه عادت نداشتند که موهایشان را بپوشانند، اما با قدرت‌گرفتنِ سیاسیِ حماس در دهۀ ۹۰، اوضاع تغییر کرد. اما در ماجرای آرایشگاه‌های زنانه، مسئلۀ خیلی عاجل‌‌تری مطرح بود. در سال‌های دهۀ ۸۰، مأموران امنیتی اسرائیل، از حضورشان در منطقه سؤاستفاده کردند تا مخفیانه در چای شیرین زن‌ها داروی بیهوشی بریزند و از آن‌ها عکس‌های برهنه بگیرند تا شوهرانشان را مجبور کنند که به همکار یا خبرچین سرویس اطلاعاتی اسرائیل تبدیل شوند. به‌همین‌دلیل، حالا هم آرایشگاه‌های زنانه وجود دارد، اما در خیابان اثری از آن‌ها نیست و زن‌ها هم دیگر از دست غریبه‌ها چای شیرین نمی‌گیرند. اولین واکنش من به این داستان این بود: واقعاً چنین اتفاقی افتاده؟ آخر خیلی شبیه خیال‌پردازی‌های پارانوئیدی است. اما فلسطینی‌های نابلس در محیطی زندگی می‌کنند که اتفاقات دیوانه‌‌وار واقعاً رخ می‌دهد. واقعاً آدم‌هایی دور و برشان هستند که علیه‌شان توطئه می‌کنند: جاسوس‌ها، خبرچین‌ها، انواع و اقسام نیروهای امنیتی که بسیاری از آن‌ها در روان‌شناسی و نظریۀ اجتماعی مدارک عالی دارند. این‌ها وجود دارند و فعالانه تلاش می‌کنند تا از هر راهی که ممکن باشد اعتماد اجتماعی را نابود کنند و بافت جامعه را از هم بگسلند. داستان‌های بی‌شماری دهان به دهان می‌چرخد، فقط بعضی از آن‌ها واقعیت دارند. اما چطور می‌شود فهمید کدامشان؟ و البته، در چنین وضعیت‌هایی، این تمام ماجرا نیست. اشتازی، پلیس مخفی آلمان شرقی، جایی به این تکنیک روی آورده بود که وارد خانۀ مخالفان می‌شد و جای اسباب و اثاثیه را تغییر می‌داد. چنین کاری قربانی را در وضعیتی ناممکن رها می‌کرد. اگر به بقیه می‌گفتید که جاسوس‌ها به زور وارد خانه‌تان شده‌اند و جای وسایلتان را عوض کرده‌اند، خیلی‌ها فکر می‌کردند که دیوانه شده‌اید، اگر آن حرف‌ها را پیش خودتان نگه می‌داشتید، کم کم شک می‌کردید که نکند خودتان دیوانه شده‌اید. بعضی اوقات، در فلسطین، احساس می‌کنید در کشوری هستید که با همۀ مردمش چنین رفتاری کرده‌اند. اما در این مورد خاص، معلوم شد که شایعه‌ها حداقل تا حدودی واقعیت دارند. یک نفر وب‌سایتی ساخته است برای آن دسته از مأموران موساد که احساس گناه می‌کنند تا بتوانند آنجا به صورت ناشناس اعتراف کنند. و یکی از آن‌ها، در واقع، اعتراف کرده‌ بود که در آرایشگاه‌ها در چای داروی بیهوشی می‌ریخته است. دوستم، امین، گفت: «من همیشه احساس می‌کردم که چرخش به سمت محافظه‌کاری مذهبی، حجاب و برقع، نمی‌تواند فقط به دلیل خیزش سیاسی حماس در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ باشد. فکر می‌کنم تا حدی واکنشی است به این واقعیت که می‌دانید همیشه آدم‌هایی به شما چشم دوخته‌اند. منظورم این است که خُب، نگاهی به اطراف بیانداز. عملاً روی تک تک تپه‌ها، یک شهرک یهودی‌نشین ساخته‌اند. نگاهتان را که بالا می‌آورید، فقط ساختمان می‌بینید، و سیمای بی‌روح اجتماعاتی از‌پیش‌برنامه‌ریزی شده و بسته، مردم را نمی‌بینید. و همیشه در کنار آن‌ها یک پایگاه نظامی مستقر شده است، با سیم‌ خاردارهای دورادورش و برج‌هایی که معلوم نیست از بالای آن‌ها کسی به شما خیره شده است یا نه؟... ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
میدان رسانه.mp3
1.91M
💢میدان‌داری در رسانه ▪️در فرایند تولید محتوا آنچه موجب تاثیرگذاری یک عملیات رسانه‌ای می‌شود، فهم عمیق عوامل تولیدی از فضای رسانه است. 🔻یکی از لوازم این فهم، حضور عوامل در بستر رسانه و شهود آن فضاست، به این معنی که تا وقتی اتمسفر رسانه ادراک و با چالش‌های آن از نزدیک مواجهه پیدا نشده باشد، هر نوع تجویزی برای افراد به خطا رفته و مثمر ثمر نخواهد بود. 🔘از این منظر شاید بتوان رسانه را همانند میدان جنگ در نظر گرفت و بهتر این است که فرماندهی میدان را به افرادی سپرد که تجربه کافی و تصور صحیح از موقعیت داشته و در این فضا زندگی کرده باشند. ✍️مصطفی گودرزی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
هدایت شده از آنتی سکولار
فیرحی و ليبراليزه کردن فقه اسلامی 🔹 دکتر داوود فيرحی دانش‌آموخته حوزه علميه قم و دانشـگاه تهران است که او را می‌توان يکی از گفتمان‌سازهای فکـری جريان تجدّدخواه ايران، نظريه‌پردازان فکری جريان اصلاحات و چهره علمی جريان روشنفکری دينی محسوب کرد. 🔹 از مهم‌ترین مبانی فکـری فيرحـی، نسبیت‌گرایی معرفتـی اسـت کـه پلوراليسـم و تکثرگرايی از لوازم آن به شمار می‌آيد. ايشان با توجه به پذيرش «تحمیل نظریه بر نص» و نيز تمايل به ليبراليسم و حاکميت دمکراسی غربی، نصـوص دينی را برای قرائت ليبرال از اسلام، تأويل می‌کـرد و در همـين راسـتا، برخـی نصـوص را گزينش، و برخی ديگر را ناديده می‌گرفت. 🔹 دکتر فيرحی با توجه به تعلق خاطری که به ميشل فوکـو و گـادامر و برخـی ديگر از انديشمندان غربی داشت، به فهم هرمونوتيک از فقه و برداشت پلوراليسـتی از فقه سياسی می‌رسد. 🔹 ایشان تلاش دارد فقه و گزاره‌های فقهی را با گزاره‌های ليبرالی و ليبرال دموکراسـی غربـی تطبيق داده و تفسير کند که نتيجه آن ليبراليزه کردن فقه اسلامی است. 🔹 نفـی اسلامی سازی علوم انسانی نیز از مباحثی بود که دکتر فیرحی به شدت آن را دنبال می‌کرد است. ♨️ با این وجود برخی چهره‌ها، جریان‌ها و رسانه‌هایی از قبیل نشریه حریم امام یا سایت جماران که داعیه‌دار ترویج آرمان‌های امام خمینی هستند، مبلغ و مروج نوع نگرش و تفکرات ایشان شده‌اند. به مناسبت سالروز فوت دکتر داود فیرحی ✍حسین حیدری 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️پیشنهاد فدراسیون موتورسواری برای اصلاح قانون گواهینامه موتور بانوان 🔸رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی:ما با مشورت و نظرخواهی از هیات رییسه، بانوان مربی، همچنین کارشناسان و روسای هیات‌های استانی اعلام کردیم که صدور گواهینامه موتور برای بانوان در صورت رعایت ضوابط ایمنی و ملاحظات فرهنگی و شرعی، هیچ‌گونه ضرری برای منافع عمومی ندارد و حتی می‌تواند به توسعه و رفاه اجتماعی و اقتصادی بانوان کشور کمک کند. -------------- ☑️اولین نفر از قم با خبر شوید اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇 💢 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
اعراف
☑️پیشنهاد فدراسیون موتورسواری برای اصلاح قانون گواهینامه موتور بانوان 🔸رئیس فدراسیون موتورسواری و ا
شیطون نمیاد بگه من شیطونم می‌خوام فریبت بدم... قدم قدم میاد جلو اول خودش می‌گه که زن مظلومه(درحالیکه زن در غرب و عقلانیت ابزار مظلومه نه بر اساس عقلانیت وحیانی) بعد میگه حقوقی داره(ما هم می‌گیم) بعد بدون دادن حقوق اولیه، حقوقی رو که به هیچ عنوان اولویت یک زن جامعه‌ساز و انسان ساز نیست، حق اولیه جا می‌زنه... موتور سواری موتور سواری در قم موتور سواری بدون حجاب در صفائیه موتور سواری بدون حجاب روبروی جمکران موتور سواری بدون حجاب در معابر عمومی... این برنامه‌هایی هست که به زودی با تصویب این مساله در شهر‌های مختلف من جمله قم شاهدش خواهیم بود. آقایون مسئول! زن ابزار توسعه‌ی جیب‌های پر پول شما نیست! زن عنصر هویت بخش جامعه هست! @araf11
22.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میان کانال‌های ایتا گشتی ‌زدم که چشمم به این متن خورد: چه زیبا ریزش های انقلاب رو تحلیل میکنه . اگه ناراحتین از اینکه مذهبی های فامیل و جامعه دارند بی دین میشوند، این فیلم را نشر دهید...! __ بعد از آنکه این فیلم را دیدم با خودم گفتم، چه "حماقتی" در این سخنرانی موج می‌زند! عنصر توجیه کم‌کاری آن هم با روکشی از اتفاقات آخرالزمانی، بدترین توجیهی است که می‌تواند جبهه‌ی انقلاب را نسبت به اصلاح جامعه، فشل و نامید کند. گزاره‌ی "نگران نباش، اینها از ابتلائات آخرالزمانی است!" برای من و شمایی که دست روی دست گذاشته‌ایم و قدم از قدم در جهت اصلاح امور مسلمین و جامعه بر نمی‌داریم، نتیجه‌ی عکس می‌دهد! این گزاره درصدد تقویت روحیه‌ی ایستادگی است، اما این روحیه زمانی تقویت می‌شود که مخاطبین اهل عمل باشند نه اهل دغدغه‌مندی صرف و ترس از جهاد تبیین! با مستمسک شدن به توجیهی همچون"ابتلائات آخرالزمانی است دیگر" ، همان نتیجه‌ای را خواهیم گرفت ‌که حجتیه‌ای‌ها از غیبت حضرت صاحب(عج) گرفتند. آری! کربلا با ۷۲ نفر الگو شد، اما می‌توانست با بصیرت به موقع مردم، امامش را شهید نبیند و به شکل دیگری الگو شود! در زمینه‌ی حجاب، عزیزان محصل در نهاد‌های علمی حوزوی و دانشگاهی و فعالان فرهنگی می‌توانستند، کار به موقع و قوی انجام دهند تا به شکل دیگری الگو و ابتلائات رقم بخورد! چرا یاد گرفته‌ایم بر سر ندانم‌کاری‌ها و کم‌کاری‌هایمان سرپوشی از جنس فیلم‌های "آرماگدونی"، بگذاریم؟! چرا هیچوقت الگو‌های موفق انجام وظیفه مثل ساخت موشک را مثال نمی‌زنید تاجبهه‌ی فرهنگی انقلاب، تکانی به خودش بدهد؟ علی‌عسگری @araf11
🔻برای نخستین بار در کشور؛ ❇️ افتتاح کلنیک ترک بی‌حجابی در تهران ◻️برای نخستین بار در کشور به همت اداره زنان و خانواده ستاد امر به معروف کلنیک ترک بی حجابی در تهران با هدف درمان علمی و روان شناختی بی‌حجابی ویژه نسل نوجوان، جوان و بانوان جویای هویت اجتماعی_ اسلامی افتتاح می‌شود. @HawzahNews @howzavian_tehran
اعراف
🔻برای نخستین بار در کشور؛ ❇️ افتتاح کلنیک ترک بی‌حجابی در تهران ◻️برای نخستین بار در کشور به همت ا
این طرح یکی از ۱۰۰ها طرحی است که قبلا باید انجام می‌شد و نشد. حال عده‌ای دوباره با فرافکنی در تلاش هستند تا اهداف مهم این طرح را با ژورنالیسم مسموم خودشان، به چالش بکشند و از اهمیت موجود آن، بکاهند. لجن‌پراکنانی که در صورت هر اقدامی برای تحولات تمدنی_اسلامی در جامعه، خط خبری و رسانه‌ای خود را همچون توپ‌خانه‌های دشمن فعال می‌کنند تا عقبگرد فرهنگی را تئوریزه کنند. نسبت به عزیزانی که دغدغه‌مندانه طرح‌های درحال اجرا نسبت به حل مساله‌ی حجاب را به باد انتقاد‌های بعضا ناصوابشان می‌گیرند عرض می‌کنم؛ کار کم از کار نکردن خیلی بهتر است. کلینیک حجاب، اولا نه بار معنایی منفی دارد و نه همه‌ی جامعه‌ی بدححاب و بی‌حجاب را شامل می‌شود. این طرح فقط از دریچه‌ی آسیب‌های روانشناختی که موجب بدپوششی شده است، مساله را بررسی می‌کند و هیچگونه داروی ارزشی در قبال کنش فرد ندارد. لطفا گزارش حوزه را بخوانید و بعد ژست " بازم اینا اومدن کار کنن" به خودتون بگیرید! @araf11
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نتانیاهو، دقایقی قبل از جنبش «زن، زندگی، آزادی» حمایت کرد... ❌ نتانیاهو امشب در پیامی که به خیال خود خطاب به «مردم ایران» ضبط کرده گفته: زمزمه‌های شما را شنیدم، زن، زندگی، آزادی 🔹رهبر انقلاب مهر ۱۴۰۱: این اغتشاش برنامه ریزی داشت این برنامه ریزی کار رژیم غاصب و آمریکا و دنباله روهای آن ها بود √ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از رحا مدیا
🔻 چرا شاگردانش را منع نکرد؟! 🚨 اینکه می‎گویند علامه‎ طباطبایی دربارۀ انقلاب اسلامی گفته ‎اند تنها شهید این انقلاب، اسلام بود، یک حرف کاملاً دروغ و ساختگی است. 🚫یکبار یک نفر گفت؛ علامه با انقلاب مخالف بود، به او گفتم اغلب شاگردان علامه در انقلاب فعال بودند، آقای بهشتی، آقای مطهری، آقای جوادی آملی و دیگران، اگر علامه با انقلاب مخالف بود، چرا شاگردانش را از مبارزه منع نکرد؟ ✅ به نقل از نجمه سادات طباطبایی، فرزند 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از انقلت
📲 فشارِ رسانه ای یک عده مریض برای تَکرارِ برجامِ بی فرجام مسعود جان!😡 نترس. برو جلو و با عمو ترامپ مذاکره کن! ⁉️فقط اون دست شکسته‌ای که برجام 2 رو بلند کرده 😂😂 شناختیش؟؟ 💢@engholtmag 💢 با مجله طنز همراه باشید