🔹چادر مشکی
◀چرا زنان مسلمان برای چادر، رنگ مشکی را انتخاب نموده اند؟
◀رنگ مشکی معانی زیادی دارد.
اگر به همه معانی و علت استفاده از رنگ مشکی در دیگر کشورها نظر بی افکنیم، دیگر تهمت غم و افسردگی به چادر نمیزنیم.
◀رنگ مشکی رنگ اقتدار و بزرگی و برتری است
به همین دلیل در ورزشهای رزمی کمربند مشکی به عنوان بالاترین درجه در نظر گرفته شده است.
◀رنگ مشکی رنگ دانایی است.
به همین دلیل جهت دانا نشان دادن قاضی ها و وکیل ها در جهان غرب همچنان از رنگ مشکی یا سورمه ای بسیار سیر که به مشکی میزند استفاده میشود.
لباس و کلاه فارغ التحصیل های بیشتر رشته ها نیز مشکی است.
◀رنگ مشکی رنگ تقدس است
به همین دلیل ردای کشیش ها، راهب ها و راهبه ها به رنگ مشکی است.
◀رنگ مشکی رنگ هیبت و عظمت است
به همین دلیل رنگ سنگهای کعبه و رنگ پرده آن مشکی انتخاب شده است تا عظمت آن بیشتر احساس شود.
◀رنگ مشکی رنگ نجابت و شرافت است.
و لذا یک زن مسلمان با استفاده از رنگ مشکی برای چادر و حجابِ برترِ خود،
اقتدار خود
دانایی خود
تقدس خود
هیبت و عظمت خود
نجابت و شرافت خود را
به رخ میکشد.
🌹تقدیم به تمام بانوان محجبّه ی چادری جهان اسلام🌹
🔴 #بهشت_قدردانی
💠 گفتن یک کلمه «ممنونم» برای هر خدمتِ همسر (ولو خدمتی به کوچکی دادن قاشق به شما بر سر سفره) به ظاهر #ساده است اما تاثیر زیادی بر طرز #فکر و رفتارهای بعدی همسرتان دارد.
💠در واقع با گفتن این جمله، ثابت میکنید که #شکرگزار و قدرشناس هر کاری که برای شما انجام میدهد، هستید.
💠در نتیجه، همسرتان #احساس خواهد کرد که به تک تک کارهایی که برایتان انجام میدهد، توجه داشته و #آگاهید لذا سعی میکند به رفتارهای خوبش #ادامه دهد و همیشه در #بهشتِ نگاهِ قدردان شما لذت ببرد.
#بد_اخلاقی با خانواده اش
🌸امام صادق عليه السلام مى فرمايد: گروهى نزد پيامبر خدا آمدند و او را به مرگ سعد بن معاذ خبر دادند، پيامبر با اصحاب براى تجهيز سعد حركت كردند، و در حالى كه بر چهارچوب در غسّال خانه قرار داشتند به غسل دادن بدن سعد فرمان دادند. هنگامى كه او را حنوط و كفن كردند و بر تخته اى براى حمل به سوى بقيع قرار دادند، حضرت با پاى برهنه و بدون عبا دنبال جنازه حركت كردند،
🔸 سپس گاهى طرف راست جنازه را بر دوش مى گرفتند و گاهى طرف چپ را تا به قبر رسيدند. پيامبر وارد قبر شد و با دست مباركش لحد چيد و از اصحاب مى خواست كه سنگ و خاك به حضرت دهند تا روزنه هاى بين لحد را بگيرد؛ چون فارغ شدند و خاك روى لحد ريخته شد و قبر به طور كامل بسته شد،
🔷فرمود: من مى دانم به زودى جنازه مى پوسد ولى خدا بنده اى را دوست دارد كه هرگاه كارى مى كند محكم و استوار انجام مى دهد، به اين خاطر در چينش لحد و بستن روزنه هاى آن با سنگ و خاك دقت كردم.
🔸در آن لحظه مادر داغديده ى سعد از گوشه اى فرياد برداشت: اى سعد! بهشت بر تو گوارا باد، ولى پيامبر فرمودند: اى مادر سعدا مطلبى را بر پروردگارت در مورد فرزندت اين گونه قاطع و يقينى نسبت مده؛ زيرا فشار سختى به سعد وارد شد!!
🔹چون پيامبر و مردم از دفن سعد برگشتند، گفتند: اى پيامبر خدا! كارى را از شما در مورد سعد ديديم كه بر كسى نديديم، با پاى برهنه و بدون عبا تشييع جنازه آمديد. فرمودند: در اين حالت به فرشتگانى كه به تشييع آمده بودند اقتدا كردم. گفتند: گاهى جانب راست و گاهى جانب چپ جنازه را بر دوش گرفتيد.
🔶فرمود: در تشييع جنازه دستم در دست جبرئيل بود، آنچه او انجام داد من انجام دادم. گفتند: شما براى غسلش اجازه دادى و بر او نماز گزاردى و لحدش را چيدى آن گاه گفتى: فشارى سخت بر او وارد شد! فرمود: آرى، زيرا با خانواده اش بداخلاق بود!
✅ولى اگر انسان از ايمانى متوسط يا حداقل، و عملى اندك برخوردار باشد ولى با سرمايه اى سرشار از مكارم اخلاقى زندگى كند، و با خانواده و اقوام و مردم در همه ى زمينه هاى اخلاقى خوش رفتار باشد در دنيا كمتر دچار مشكل مى شود و گامی بزرگ برای کسب آرامش پیش می رود و در آخرت مكارم اخلاقش رحمت و فيوضات بى نهايت حق را جذب مى كند.
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹🌹
✨✨✨✨
🔴 احکام سقط جنین
🔘 حجةالاسلام والمسلمین سیدجعفر ربانی
1️⃣ تنها در یک صورت، سقط جنین جائز میباشد. صریح کلام فقها را که در پاسخ یک استفتاء آمده را در اینجا ذکر میکنیم: سقط جنین شرعا حرام است و در هیچ حالتى جایز نیست، مگر آنکه استمرار حاملگى براى حیات مادر خطرناک باشد که در این صورت سقط جنین قبل از ولوج روح، اشکال ندارد. بنابراین سقط بعد از دمیدن روح جایز نیست، حتى اگر ادامه حاملگى براى حیات مادر خطرناک باشد؛ مگر آنکه استمرار باردارى، حیات مادر و جنین هر دو را تهدید کند و نجات زندگى طفل بههیچوجه ممکن نباشد(توضیحالمسایل محشی، ج2، ص946)
2️⃣ چنانچه زن، عملی را مرتکب شود که موجب حد باشد و این مطلب نزد حاکم شرع به اثبات رسد، لازم است که اجراء حد تا پس از زایمان و حتی دوران شیردهی به تأخیر افتد.
آیتالله خویی مینویسند: اذا کانت المزنی بها حاملا، فان کانت محصنة تربص بها حتى تضع حملها، و ترضعه مدة اللبا، ثم ترجم. و ان کانت غیر محصنة، حدّت الا اذا خیف على ولدها. (تکملةالمنهاج، ص 37)
3️⃣ جنین مسلمان محترم است و در هر صورت باید حفظ شود، فرقی نیست بین اینکه جنین منعقد شده از عقد دائم باشد یا عقد موقت، و نیز تفاوتی نیست بین اینکه جنین منعقد شده از شبهة باشد یا زنا.
مرحوم آیتالله فاضل مینویسند: سقط جنین حرام است، پس بر زن حامله جائز نیست چیزى بخورد یا کارى انجام دهد که موجب سقط جنین او بشود، حتى اگر خانمی از زنا باردار شود، جایز نیست بچهاش را سقط کند. (احکام پزشکان و بیماران، ص110)
4️⃣ در پاسخ به استفتایی که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته چنین آمده: ناقص الخلقه بودن جنین، مجوز شرعى براى سقط جنین حتى قبل از ولوج روح در آن محسوب نمىشود، ولى اگر تهدید حیات مادر بر اثر استمرار حاملگى، مستند به نظر پزشک متخصص و مورد اطمینان باشد، سقط جنین قبل از ولوج روح در آن اشکال ندارد. (اجوبة الإستفتائات، ص279)
5️⃣ برخی از مردم گمان میکنند که طلاق والدین یا در آستانه طلاق بودن آن دو، مجوز اسقاط جنین است؛ در حالیکه هیچ عین و اثری از این مطلب در کتب فقها یافت نمیشود و حرمت سقط جنین در این صورت نیز به قوت خود باقی است.
6️⃣ در سقط جنینی که هنوز روح ندارد و زنده نیست، به اتفاق همه فقها، قصاص وجود ندارد، اما در سقط جنین زنده، دو نظریه وجود دارد. برخی آن را موجب قصاص نیز میدانند و برخی نه.
آیتالله خویی در این زمینه مینویسند: لو ضرب حاملا فاسقطت حملها فمات حین سقوطه فالضارب قاتل، و المشهور ان علیه القود ان کان متعمدا و قاصدا لقتله، و فیه اشکال و الاقرب عدمه. (تکملةالمنهاج، ص134)
7️⃣ معیار ضمان، «استنادِ اتلاف» است؛ بدون تفاوت بین این که اتلاف عمدی باشد یا سهوی؛ زیرا در احکام وضعی (و از جمله آنها ضمان) فرقی بین سهو و عمد نیست. آنچه سهو و عمد در آن تأثیرگذار است حکم تکلیفی میباشد. (کتاب النکاح، آیتالله مکارم، ج 3، ص 82) بر این اساس، حتی اگر سقط جنین از روی سهو صورت پذیرد، تعلق دیه به حال خود محفوظ است؛ گرچه حرمت وجود ندارد.
💎روزی حکیمی مردی را دید که خیلی ناراحت و بود.
علت ناراحتی اش را پرسید. شخص پاسخ داد :
در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم. سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم.
✨حکیم گفت : چرا رنجیدی ؟
مرد با تعجب گفت: خوب معلوم است که چنین رفتاری ناراحت کننده است.
🌷حکیم پرسید : اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد به خود می پیچد?
آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی ؟
🍀مرد گفت : مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم. آدم از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود.
🍂حکیم پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟
مرد جواب داد : احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.
💐حکیم گفت : همه این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی،آیا کسی که رفتارش نا درست است، روانش بیمار نیست ؟
🍁بیماری فکری و روان نامش "غفلت" است. و باید به جای دلخوری و رنجش نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است دل سوزاند و کمک کرد.
پس جهت کسب آرامش دل خود از دست هیچ کس دلخور مشو و کینه به دل مگیر.
🔶بدان که هر وقت کسی بدی می کند در آن لحظه بیمار است.⚘ ⚘
🌹🌹
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🔴 #بازی_مثبت_و_منفی
💠 یکی از تکنیکهایی که میتواند باعث شود تا زن و شوهر نسبت به نقاط مثبت یکدیگر و عیبهای خود تفکّر کنند #بازی مثبت و منفی است.
💠 هر کدام یک قلم و کاغذ بردارید و قرار بگذارید که طی چند دقیقه به فرض سه نقطهی #مثبت طرف مقابل را بنویسید. بعد از اتمام وقت، کاغذها را جابجا کنید و بخوانید.
💠 سپس قرارتان این باشد که پشت همین برگهای که نقاط #مثبت شما در آن درج شده، سه نقطهی منفی خودتان را بنویسید. بعد از چند دقیقه کاغذها را عوض کنید. الان در دست هر کدامتان کاغذی است که حاوی نقاط #مثبت همسرتان است که دستخط شماست و دارای نقاط #منفی همسرتان است که دستخط اوست آن را با دقّت بخوانید.
💠 از فوائد این کار تقویت روحیه #انتقادپذیری در خود و محبوب شدن در نزد همسر است و اینکه احساس میکنید یکدیگر را #درک کردهاید.
🔴 #ناراحتی_بجا_و_رفتار_نابجا
💠 ناراحت شدن زن و شوهر از دست یکدیگر میتواند #طبیعی باشد. به هر حال ممکن است همسرمان دچار اشتباهی شود که ما را #ناراحت کند.
💠 اما مهم آن است که در قبال کار اشتباه همسرمان #رفتار_نابجا از ما سر نزند.
💠 اولا عکسالعمل ما باید #متناسب با بزرگی یا کوچکی اشتباه همسرمان باشد.
💠 ثانیا طبق آموزههای دینی، #بدی یا اشتباه همسرمان را با رفتار #خوب از بین ببریم. تا مصداق آیه ۲۲ سوره رعد باشیم: (وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ؛ #خردمندان کسانی هستند که #بدی را با نیکی از بین میبرند.)
💠 #قهر کردن، #ناسزا گفتن، بد دهانی کردن، داد و بیداد کردن، #آبروی همسر را بردن و .... از مصادیق رفتار #نابجا با وجود #ناراحتی بجای ماست که عامل زیاد شدن #بدی و اشتباه همسرمان میگردد.
🔴 #قطع_سخنان_همسر_ممنوع
💠 یکی از مهارتهای زیبا در همسرداری که مصداق درک همسر و #محبّت به او محسوب میشود این است که در میان کلمات و صحبتهای همسرمان چیزی نگوییم و بگذاریم سخنش تمام شود.
💠 با اینکار به او نشان دهید که از صحبت کردن همسرتان رنج نمیبرید و شخص عجول و زود قضاوتکن نیستید که البته این صفت باعث #محبوبیت شما نیز میگردد.
💠 این نکته را حتماً به بچهها متذکّر شوید که هنگام صحبت پدر یا مادر وسط صحبت نپرید و #احترام بگذارید.
💠 از برکات بزرگ این کار این است که با تفکّر و منطق، تصمیمگیری خواهید کرد چرا که گاهی عجله در پاسخ دادن باعث #فتنه خواهد شد.
🔴 #مذاکرهی_مهم_والدین
💠 حتی اگر با همسرتان در اوج تفاهم باشید، در زمینه روش فرزندپروریتان باید دوباره بر سر میز مذاکره بنشینید و با هم به تفاهم برسید. این هماهنگی و تفاهم یکی از مهمترین کلیدهای تربیت فرزند است.
مادر اخم میکند و پدر لبخند میزند.
این فرمانده دستور حمله میدهد و آن یکی دستور عقب نشینی.
💠 با این وضعیت کودک و نوجوان شما هرگز نخواهد فهمید که چه کاری خوب است و چه کاری بد !!!!!!
💠 این تعارض، یعنی دوگانگی در سبک فرزندپروری والدین، سم مهلکی برای شخصیت کودک و نوجوان است.
💠 فرزند شما در این خانواده، هرگز احساس امنیت نخواهد کرد و مسیر آرامش را برای خودشان از بین می برند و این مسئله او را دچار افسردگی اضطراب میکند.
🔴 #شیرینترین_مخفیکاری
💠 برخی افکار و #توهّمات در زندگی مشترک میتواند روابط زن و شوهر را به مرور زمان سرد کند و یا مانع بیشتر شدن رابطه صمیمی بین همسران شود. مثل اینکه آیا واقعاً همسرم مرا دوست دارد یا نه؟ یا #حس میکنم من برای همسرم مهم نیستم!
💠 یکی از تکنیکهایی که میتواند نابود کنندهی این توهّمات و افکار #مخرّب باشد این است که بدونِ درخواست و اعلام همسرتان، خدمات و محبّتهای مخفیانه و بجا برای همسرتان انجام دهید.
💠 لازمه اینکار این است که با دقت کارهای #شخصی همسرتان را زیر نظر بگیرید تا به موقع و در غیبت او، کارش را انجام داده یا تمام کنید.
💠 این تکنیک، برکات زیادی دارد. از جمله زمینهی ایجاد حسّ رقابت بین همسران برای انجام خدمتِ پنهانی به یکدیگر شده و عامل مهمی برای #درک و توجه به همسر در محیط خانه خواهد شد.
💠 این مخفیکاری #شیرین را در خانه مرسوم کنید تا در غیاب یکدیگر، کارهای شیرین شما، ذهن همسرتان را از تفکّرات #منفی و مخرّب پاک کند تا به آرامش در زنگی برسید .
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
*شعری زیبا از مقام معظم رهبری*
*من از اشکی که میریزد ز چشم یار میترسم*
*از آن روزی که مولایم شود بیمار میترسم!*
*همه ماندیم در جهلی شبیه عهد دقیانوس*
*من از خوابیدن مهدی درون غار میترسم!*
*رها کن صحبت یعقوب و کوری و غم و فرزند*
*من از گرداندن یوسف سر بازار میترسم*
*همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن*
*از اینکه باز عاشورا شود تکرار میترسم!**سحر شد آمده خورشید اما آسمان ابریست*
*من از بی مهری این ابرهای تار میترسم!*
*تمام عمر خود را نوکر این خاندان خواندم*
*از آن روزی که این منصب کنم انکار میترسم!*
*طبیبم داده پیغامم بیا دارویت آماده است*
*از آن شرمی که دارم از رخ عطار میترسم!*
*شنیدم روز وشب از دیده ات خون جگر ریزد*
*من از بیماری آن دیده خونبار میترسم!*
*به وقت ترس و تنهایی،تو هستی تکیه گاه من*
*مرا تنها میان قبر خود نگذار، میترسم!*
*دلت بشکسته از من،لکن ای دلدار رحمی کن*
*که از نفرین و عاق والدین بسیار میترسم!*
*هزاران بار من رفتم،ولي شرمنده برگشتم*
*ز هجرانت نترسیدم ولی این بار میترسم!*
*سید علی خامنه ای*
خَبر از حَـنجَره ی شاه وِلا مےآید
خَبر از قافلہ ڪَرب و بلا مےآید
اَیُها النّاس بہ این نُڪتہ توجہ دارید
چند روز دگـر ماه بَـلا مےآید
لبیڪ_یا_حسیـن_ع❤️
یا_ابا_عبدالله🍃🌸
A💖بر نائب بر حق
امامت صَلوات🌸🍃
💜بر صاحب انوار
قیامت صَلوات🌸🍃
💛خواهے ڪہ بہ روز
حَشر نگردے مایوس🌸🍃
💚بفرست بہ پیشگاہ
مَهدے صَلوات🌸🍃
🌸✨اَلّلهُمَّـ؏عَجِّللِوَلیِّڪَ الفَرَج✨🌸
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قدم به قدم با قافله امام حسین(ع) از مکه تا کربلا
امام حسین در طیِّ مسیر مکه تا کربلا ۲۰منزل یا بیشتر را پشت سر گذاردند و در این منزلها ملاقاتهایی در خور توجه داشتند..که ما به نقل آنها می پردازیم .
۱ :الابطح : ابطح بین مکه و منی قرار گرفته و در حقیقت مسیل است..و آبهایی که از منی جریان پیدا می کند از این مسیر می گذرد که آغاز آن از محدوده منی و پایان آن مقبره معلی است که قبرستان حجون نام دارد. امام حسین در این منزل با یزیدبن ثبیط بصری ملاقات کرد..
2 : ( التنعیم ) موضعی است در مکه خارج از حرم در طریق مدینه که اهل مکه برای عمره از آنجا مُحرِم می شوند.
3 : الصفاح _مکانی است بین حنین و نشانه های حرم بر جانب چپ کسی که داخل مکه می شود و در آنجا فرزدق حسین بن علی را ملاقات نمود..
4 : وادی العقیق
امام علیه السلام روز شنبه ۱۲ ذی حجه به وادی عقیق رسیدند در این منزل عون و محمد فرزندان عبدالله بن جعفر طیار به خدمت امام رسیدند..وادی عقیق در میانه وادی ذوالحلیفه است ولی به مکه نزدیک است ..
5 : وادی الصفراء
در این منزل مصادف با روز یکشنبه ۱۳ ذیحجه است وادی صفرا از نواحی مدینه و دارای نخل زیاد و زراعت است..مجمَّع بن زیاد و عبادبن مهاجر امام را در این منزل ملاقات نمودند و ملازم آن حضرت شدندو به دنبال آن حضرت به کربلا آمده و به شرف شهادت نایل آمدند.
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
6 : ذات عِرق
منزلی است که حاجیان عراق در آنجا مُحرِم می شوند و حد فاصل بین تهامه و نجد است . روز دشنبه ۱۴ ذیحجه امام حسین وارد ذات عِرق شد ..بشربن غالب در این منزل امام را ملاقات نمود و امام از مردم کوفه سوال کرد و او پاسخ داد. دلها با شما و شمشیرها با بنی امیه
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
8 : فَید
روز ۴شنبه ۱۶ ذیحجه امام به منزل فَید رسیدند و این منزل قریه ایست در مسیر مکه و کوفه که راه در آنجا نصف می شود و در فَید قلعه ایست که دارای حصار است و حاجیان در این منزل مازاد آذوقه و اثاثیه خود را می گذارند تا هنگام مراجعت از مکه بر گیرند.
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
9 : الاجفر ( جمع جفر )
نام چاهی است در آنجا ، این منزل بین فید و خزیمیه می باشد .
امام روز ۵شنبه ۱۷ ذیحجه به این منزل رسیدند در این منزل عبدالله بن مطیع عدوی امام را ملاقات کرد او به امام گفت کوفه مرو ..ولی امام پیشنهاد او را نپذیرفت.
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
12 : زرود
منزلی است بین ثعلبیه و خزیمیه راه حاجیان از کوفه می باشد.
قافله امام روز دوشنبه ۲۱ ذیحجه به زرود رسید. و زهیربن قین بجلی در این منزل با امام ملاقات نمود.. و داستان..
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
11: شقوق
منزلی است بعد از واقصه برای کسی که از کوفه به مکه می رود..ورود امام در این منزل روز یکشنبه ۲۰ ذیحجه بود زیرا اما در منزل قبلی یک روز اقامت داشتند.
در این منزل فرزدق شاعر با امام ملاقات نمودند و امام در این منزل شهادت حضرت مسلم را خبر دار شد. و اشک امام جاری شد و فرمود رحمت خدا بر مسلم که بسوی بهشت رضوان خدا رفت .
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
10 : خزیمیه
منزلی از منازل حاجیان است بعد از ثعلبیه و این منزل متعلق به خزیمه بن خازم است . امام در این منزل روز جمعه ۱۸ ذیحجه بر این مکان نزول اجلال فرمود و یک شبانه روز در این منزل توقف نمود..