eitaa logo
دین فطری - آرشیو
6.1هزار دنبال‌کننده
51 عکس
4 ویدیو
0 فایل
این کانال برای ارائه و نشر درس‌های صوتی دین فطری به عنوان پشتیبان کانال به‌سوی بی‌نهایت راه‌اندازی شده. سایت: www.dinefetri.com ادمین‌: @dinefetri_amozesh سوالات، پیشنهادات و نقد و انتقادت را به آی‌دی ادمین کانال بفرستید.
مشاهده در ایتا
دانلود
26. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
14.47M
✳️ درس بیست و ششم (درس آخر) 🔻استقامت در برابر موانع حاکمیت الهی و مبارزه با موانع 🔹ادامه گام‌های عملی حرکت در مسیر بی‌نهایت 🔸۱۰_استقامت در برابر موانع حاکمیت الهی و مبارزه با آنها ✅- خطر طاغوت - جایگاه مبارزه با طاغوت در رسیدن به کمال - ارزش جهاد - نقش مبارزه با طاغوت در قوی شدن اراده برای مبارزه با نفس - نقش مبارزه با طاغوت در جبران گناهان گذشته - نقش طاغوت در ایجاد زمینه برای رشد همه انسان‌ها و پیامد عدم مبارزه با طاغوت 🔷 چگونگی مبارزه ▪️۱_کفر به تفکر طاغوت (تخطئه و رد تفکر طاغوت) ▪️۲_ راضی نبودن به حکومت طاغوت و تلاش برای حاکمیت امام عادل ▪️۳_ راضی نبودن به حیات طاغوت ▪️۴_اعتراض به طاغوت ▪️۵_ مبارزه و جهاد علیه طاغوت https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔰 آشنایی با دین فطری ✅ اهمیت دین در زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست. کمال انسان در سایه‌ی عمل به دستورات دینی محقق می‌شود و تمام ناهنجاری‌ها و جنایت‌های تاریخ بشر که موجب محرومیت‌ها و مصیبت­‌های فراوان شده است، ناشی از بی­­‌دینی است. ⚠️ اما خطر بی­‌دینی هرچه باشد، از خطر دین­‌داری ناقص، بیشتر نیست؛ زیرا که اگر نتیجه‌ی حالت نخست، گمراهی باشد، در وضع دین­‌داری ناقص، هم گمراهی است و هم گمراه ­کننده دیگران؛ و مصداق «خسر الدنیا و الاخره». ❌ در وضعیت دین­‌داری ناقص، هر چند هوای نفس سهم به‌سزایی دارد، اما نباید از نقش جهالتی که در اثر آموزش غلط دین ایجاد می­ شود، غافل بود. 👈 چه بسیارند انسان­‌هایی که اگر دین به‌صورت صحیح و فطری به آنها آموزش داده شود، هرگز گمراه نمی‌شوند و یا کمتر دچار گمراهی می‌شوند؛ بنابراین اگر نقش آموزش دین از خود دین، بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ خصوصاً در این زمانه که دشمنان از این خلأ برای افزایش هجمه‌­های خود استفاده می­‌برند. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🤔 آسیب‌شناسی وضعیت فعلی آموزش دین ⛔️ به نظر می­‌رسد که آموزش دین به صورت فعلی به دلیل عدم انسجام و پراکندگی و تکیه بر روش های فلسفی و کلامی، آسیب­ های فراوانی دارد که باید هرچه سریع‌تر از این آسیب‌ها جلوگیری شود. 💢 آنچه امروز به ­عنوان دین خصوصاً در کتب آموزش دین به نوجوانان و جوانان عرضه می‌شود، 👇 🔹 اولاً خودِ دین نیست، بلکه عمدتاً علم کلام اسلامی است. این علم، «علم دفاع از دین» است نه روش کاملی برای آموزش دین! و چون مشحون از استدلال‌های عقلی است، فهم آن، سخت، پیچیده و دیریاب است و طبعاً نحوۀ آموزش آن هم خشک و بی ­روح است و موجب ملالت و بی ­انگیزگی متربّی می‌شود؛ علاوه­ بر این چون متربی ارتباطی بین مسائل و دغدغه‌­های درونی خود با آنچه آموزش می­‌بیند، نمی‌یابد؛ نمی‌تواند همدلانه و از سرِ شوق مباحث آموزشی را پیگیری کند. 🔸 ثانیاً در فرآیند معمول آموزش­‌های دینی، موضوعات دینی در سه بخش اعتقادات، احکام و اخلاق ارائه می ­شود که این نیز آفتی بزرگ برای تعلیم و تربیت دینی است؛ زیرا متربی قادر به کشف و ارتباط­ دهی بین موضوعات اعتقادی با احکام و اخلاق نخواهد بود و همواره در یک سردرگمی به ­سر می ­برد و از این سردرگمی رنج می ­برد و یا تک­ بعدی رشد می­‌کند؛ آن هم رشد علمی، نه رشد روحی و عقلی. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
‌💯 دین فطری مناسب همهٔ سنین و نسل‌ها ✔️
رفع آسیب از راه آموزش دین با منطق فطرت 💯 باید به دنبال روشی باشیم که این آسیب‌ها را نداشته باشد و مبتنی بر آموزش فطری دین باشد؛ همان روشِ حکمت ­آمیزِ قرآنی که همه ­ی انبیاء الهی از این روش در آموزش دین استفاده کرده ­اند؛ روشی که هم جامعیت دارد و هم عمومیت؛ بدین معنا که هم دربردارنده‌ی تمام وجوه زندگی انسان در حوزه‌های عبادی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و… است؛ و هم برای عموم مردم قابل فهم و درک است نه صرفاً برای اهل علوم فلسفی و کلامی. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
پنج ویژگی دوره دین فطری.mp3
2.66M
🔊 بشنوید ✅ پنج ویژگی دوره 1️⃣ ارائه برای عموم جامعه و با زبان ساده 2️⃣ در برگیرنده همه موضوعات مرتبط با دین 3️⃣ پیوسته و منسجم بودن 4️⃣ کاربردی بودن 5️⃣ دارای نظم و منطق درست دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🔰 ویژگی‌های دین فطری 👈 در این روش همۀ مباحث مبتنی بر این استدلال فطری و بدیهی است که انسان از درون خود میل شدید به بی­‌نهایت را می‌یابد و به­ دنبال رسیدن بدان است. بی­‌نهایت یکی بیشتر نیست و آن ­وجودی است که منبع تمام خوبی­‌ها و زیبایی­‌ها و مهربانی‌هاست؛ الله –جلّ ­جلاله- که پاسخ همۀ خواسته­‌های فطری بشر است. 🔰 از آنجا که این میل به بی­‌نهایت را خالقِ ما در وجودمان نهاده است؛ وجود این میل بهترین دلیل است برای او و اینکه بگوییم او ما را خلق کرده است که به بی‌نهایت برساند؛ «انا لله و انا الیه راجعون». 🌏 این برهان، برای همۀ افراد بشر از هر نژاد و فرهنگ و قومی و در هر عصری، قابل فهم و بدیهی است. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
✔️ همچنین در روش آموزش فطری دین، موضوعات دینی بدون تفکیک به سه حوزۀ اعتقادات و اخلاق و احکام ارائه ­می‌شود به نحوی که مخاطب رابطۀ میان این سه حوزه را فهم کند. 💯 از دیگر خصوصیات این روش آموزشی، ارائۀ «طرح کلی عالم» برای متربی است و طی آن شناختی از تمام عوالم، ملک، برزخ و ملکوت و جایگاه انسان در این عوالم و هدف از خلقت او و خلق اول و سایر مخلوقات و سیر تکوینی انسان در وجوه فردی، جمعی و کلی بر روی زمین از هبوط حضرت آدم (علیه ­السلام) تا رجعت و برپایی قیامت ارائه و تبیین می­‌شود. 💯 در آموزش دین فطری، موضوعات و مباحث دینی به­ صورت کاربردی و در یک بستۀ کاملاً منسجم ارائه می­‌شود به­ گونه‌ای که مخاطب با تمام مسائل مربوط به انسان و خدا و هستی، از آغاز آفرینش تا رجعت آشنا می­‌شود و هدف از آفرینش و راه رسیدن به هدف و کیفیت استفاده از وسایل را در راه مبارزه با موانع پیش­رو به ­صورت واضح درمی­‌یابد و پیوند بین تمام مسائلی را که تاکنون از دین به­ صورت پراکنده فراگرفته بود، درک می­ کند و قدرت پاسخگویی به مهم­‌ترین شبهات مربوط به دین و سؤالات فراوان دیگری را که تاکنون پاسخی برای آنها دریافت نکرده بود، پیدا خواهد کرد. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
📌 ترتیب مباحث دین فطری 🖐 در دورۀ آموزشی «دین فطری» عمدۀ مباحث با یک الگوی کاربردی و محوری در پنج بخش ارائه می‌شود: 1️⃣ هدف 2️⃣ سنت‌های الهی 3️⃣ راه 4️⃣ وسیله 5️⃣ موانع دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🌀 گره‌گشایی از ذهنیت‌های غلط ✅ سعی مجدانه­­ای که در تدریس درس­نامه­های آموزش دین فطری پیگیری می­شود، تغییر بینش و نگرش در مخاطب نسبت به موضوعات اساسی ذیل است: ۱- شناخت هستی و انسجام بین عالم ملک و ملکوت و نقش آنها در تکامل انسان ۲- شناخت حقیقت وجود خدا ( با درک مفهوم بی‌­نهایت) ۳- ظرفیت و استعداد انسان (قابلیت اتصال با بی‌نهایت) ۴- جایگاه دنیا (باشگاه استقامت و بندگی) ۵- برزخ (دوره تکمیلی رشد و درمان نقایص) ۶- بهشت (درک لذت بی‌نهایت در سه درجه نعیم، رضوان و لقاء) ۷- جهنم (دوره پالایش گناه‌کاران و ادراک اجباری) ۸- جایگاه اجتماعی و سیاسی انبیاء، ائمه و علما (مأمور تشکیل حاکمیت دینی برای ایجاد زمینه رشد همه انسان‌ها) ۹- چرایی احکام و عبادات (تمرین برای حرکت در مسیر صفات خداوند) ۱۰- شیطان (عامل تشکیل حاکمیت مادی و مدعی لیاقت برای مدیریت کل عالم ماده) ۱۱- طاغوت (اولیاء شیطان و زمینه ساز سقوط و انحراف از راه ایجاد تمدن مادی) دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
موانع مسیر رشد انسان 👤 نفس انسان، همان استعدادِ تحریک ­شونده به ­سوی گناه و سقوط است و قوی­‌ترین مانع 👹 شیطان، عامل تحریک و وسوسه به قصد انحراف از راه حق در وجه فردی و مدعی لیاقت برای مدیریت عالم ماده ✡️ طاغوت، به عنوان اولیاء شیطان روی زمین و زمینه ­سازان انحراف و سنگرسازان شیاطین هستند که با ایجاد و توسعۀ تمدن مادی و طاغوتی، تداوم و تعمیق اغواء شیاطین را فراهم می ­آورند؛ بنابراین به عنوان خطرناک‌ترین موانع از حیث روش، قلمداد می ­شوند، هرچند که از حیث قدرت، ضعیف­‌ترین موانع هستند. 📌 از این ­رو برای شناخت بیشتر طاغوت و کیفیت ظهور و بروزش در عالم و چگونگی پیوندش با شیطان و وظیفهٔ انسان در برابر این خطرناک­ترین مانع، دوره­‌های سیر انسان در عالم به پنج بخش تقسیم می‌شود. ✅ در هر دورۀ تاریخی، شاخصه­‌ها و ویژگی­‌های اساسی آن به همراه وظایف انسان در آن عصر تبیین می ­شود: 🔹 دورۀ نخست: عصر انبیاء (علیهم ­السلام) 🔸 دورۀ دوم: عصر حضور ائمّه (علیهم ­السلام) 🔹 دورۀ سوم: عصر غیبت 🔸 دورۀ چهارم: عصر ظهور 🔹 دورۀ پنجم: عصر رجعت دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🔰 دورۀ نخست: عصر انبیاء (علیهم ­السلام) 📌 این عصر، عصر ظهور و بروز طاغوت‌های آشکار است. عصری که ابلیس با استفاده از جلوه­‌های پنج­گانۀ عالم ماده، پنج نوع تمدن مادی را برپا می­کند. 1️⃣ تمدن مبتنی بر جلوه­‌های ظاهری، شکل، حجم و رنگ و دیگر ظواهر مادی که با کارگردانی ابلیس و شیاطین، مردم را به ­سمت ظواهر به ­عنوان تنها راه رشد بشر فرا می‌خواند که خداوند با بعثت حضرت نوح (علیه­ السلام) و طوفان فراگیر آن را خنثی کرد و کشتی­ نشستگان را چون اهل فضائل بودند، هدایت کرد و نجات داد؛ 2️⃣ تمدن مبتنی بر جلوه‌ی قدرت و توانایی بر پایهٔ قدرت نظامی و اسلحه و ابزار جنگی، شیاطین و نمرود با ترساندن مردم، آنها را به بردگی فرا می­ خواندند که خداوند متعال به­‌وسیلۀ حضرت ابراهیم (علیه­ السلام) و معجزه‌ی سردشدن آتش نمرود، باطل بودن آن را اثبات کرد؛ 3️⃣ تمدن مبتنی بر جلوه تخیل و سیاست فرعون بر پایۀ سِحر و سیاسی­‌کاری و بردگی سیاست‌گران مدعی ربوبیت؛ که ید بیضاء و عصای حضرت موسی (علیه­ السلام) باطل بودن آن را نشان داد؛ 4️⃣ تمدن مبتنی بر جلوه علمی و صنعتی یهود بنی ­اسرائیل که برپایۀ رشد علم و صنعت و با تدبیر شیاطین و سران یهود برای جلب توجه مردم به جلوه­‌های صنعت و طب و… و پرستش آن صورت می­گرفت و خداوند متعال با روح الهی و دمِ مسیحایی حضرت عیسی (علیه ­السلام) باطل بودن آن را عیان کرد؛ 5️⃣ تمدن مبتنی بر فرهنگ جاهلیت بر پایه­ی ادبیات و شعر و موسیقی و داستان های خرافی و … که با ظهور پیامبر اعظم (صلوات­ الله علیه و آله) و معجزه آن حضرت (قرآن و عترت) حقیقت الهی آشکار شد. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🔰 دورۀ دوم: عصر حضور ائمّه (علیهم ­السلام) 😈 در این دوره شیاطین با استفاده از طاغوت‌های پنهان و در پوشش دین سعی در انحراف و اغواء بشر داشتند. 🌀 اگر در دورۀ انبیاء جلوه‌های دنیایی، به ­صورت آشکار در مقابل دین قرار می‌گرفت و به‌عنوان راه رشد معرفی می­شد، این بار در پوشش دین و با حیلت نفاق بر مردم مسلمان سیطره یافت و پنج تفکر و تمدن متناسب با آن شکل گرفت: 1️⃣ حاکمیت ظواهر در دین به­ جای فضائل (بازتولید جلوۀ بت ­پرستی) 2️⃣ حاکمیت قدرت و خشونت در دین به­ جای رأفت و رحمت اسلامی (بازتولید جلوۀ نمرود پرستی) 3️⃣ حاکمیت سیاست و ثروت در دین به ­جای شفافیت و شایسته ­سالاری (بازتولید جلوۀ فرعون­ پرستی) 4️⃣ حاکمیت اقتصادی در جامعه به­ جای توسعۀ اعتقادی (بازتولید جلوۀ روش یهود بنی­اسرائیل) 5️⃣ حاکمیت فرهنگ جاهلی در جامعه به ­جای سیره و سنت پیامبر اعظم (صلوات ­الله علیه و آله) (بازتولید جلوۀ فرهنگ جاهلیت) دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
👈 از آنجا که نباید راه دین بر روی بشر بسته باشد و زمین هیچ­‌گاه از حجت الهی خالی نیست «لَو بَقِيَتِ الأرضُ بِغَيْرِ إمامٍ لَسَاختْ»، خداوند به ­وسیلۀ ائمه (علیهم‌السلام) نقاب از چهرۀ این طاغوت­‌های پنهان کنار زد؛ «وَ لِئَلّا یَزُولَ الْحَقُّ عَنْ مَقَرِّهِ، وَ یَغْلِبَ الْباطِلُ عَلی أَهْلِهِ»؛ و تمام دوران ائمه (علیهم السلام) صرف مبارزه با این طاغوت ­های پنهان در لباس دین شد. 📌 گرچه رسالت اصلی آنها هدایت بشر بوده است ولی با وجود این موانع، امکان انجام این رسالت وجود نداشت و ایشان رسالت خود را در این دیدند که با مبارزۀ غیرمستقیم با این جلوه­‌ها پوشش دین را از چهرۀ آنها کنار بزنند و لو اینکه مجبور باشند برای این کار به مقام شهادت هم نائل آیند «فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاكَ قَتِيلاً»؛ تا مردم بدین بصیرت برسند که هر کسی را امام و خلیفۀ خداوند متعال نپندارند و بفهمند که ممکن است کسانی باشند که با ادعای خدمت به اسلام و مسلمین به ­دنبال رسیدن به مطامع و مصالح خود و بستگان خویش باشند. 🤲 باشد که این بصیرت، زمینه­‌ساز تشکیل حاکمیت جهانی مصلح کل شود تا زمینه را برای رجعت و بازگشت دوبارۀ ائمه (علیهم السلام) به حکومت آماده کنند تا رسالت اصلی خویش را به اتمام برسانند. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🔰 دورۀ سوم: عصر غیبت 💢 عصر غیبت، عصر هجوم همه ­جانبۀ ابلیس به وسیلهٔ همۀ طاغوت‌های آشکار و پنهان است که در کل تاریخ بشر به­ وسیلۀ آنها سعی در ایجاد تمدن مادی جهانی داشت و هیچ­گاه در تحقق این هدف موفق نبوده است؛ چرا که مجاهدت­‌های ثمربخش انبیاء و ائمه (علیهم السلام) مانعی همیشگی و بزرگ برای آن بوده است. ⚔️ عصر غیبت، از مهم‌‎­ترین دوره­‌های تاریخ بشر است که انسان باید با استفاده از آموزه­‌های انبیاء و ائمه (علیهم السلام) جلوه­‌های پیدا و پنهان طاغوت را شناسایی کند و خود و اهلش را از عبادت آنها دور سازد و سپس به مبارزه با آنها برخیزد تا وقتی که همۀ آحاد جامعه یا اکثریت آن­ها در این مبارزه و جهاد شرکت کنند تا دیگر زمینه­‌ای برای حاکمیت طاغوت­‌ها باقی نماند و با آمادگی برای تشکیل حکومتی الهی، زمین، ظهور منجی کل را فراهم آورند. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🔰 دورۀ چهارم: عصر ظهور 😍 عصر ظهور، عصر برچیده شدن بقایای حکومت­ های طاغوتی است و دورۀ برقراری عدل الهی در کل هستی است. ✅ با نابودی حکومت ­های طغیانگر طاغوتی زمینه­ برای نابودی ابلیس و شیاطین فراهم می‌شود و در جهادی بزرگ، برای همیشه بشر از شرّ ابلیس و وسوسه­‌های شیاطین رهایی می‌یابد و تنها باید به مصاف نفس خویش برود و با رام کردن اسب سرکش این استعداد تحریک شونده به ­سمت غفلت و گناه و سقوط، مسیر خود را به‌سمت کمال هموارتر سازد. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🔰 دورۀ پنجم: عصر رجعت ❇️ عصر رجعت، عصر بازگشت معصومین (علیهم‌السلام) و انسان­‌های صالح تمام دوره‌های تاریخ است. 😍 در این عصر، حاکمیت اهل بیت (علیهم السلام) جهانگیر می­‌شود و آدمی با رام کردن نفس خویش و در پرتو هدایت الهی معصومین (علیهم السلام) به مقام خلیفه‌اللهی و اتصال به صفات بی‌نهایت می­رسد. 🌌 راه‌های آسمان بر آدمی گشوده می­شود و مسیر تکامل برای او تا رسیدن به آخرین درجات و صفات الهی باز می ­شود. 😍 دیگر آدمی نیازمند و وابستۀ عالم مادی نیست و خداوند بشر را بر سر سفره‌ی رحمت بی­‌نهایت خویش در ملکوت میهمان و او را تا ابد غرق سرور و درک لذت بی‌نهایت می‌کند. دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
هدایت شده از دین فطری - آرشیو
🔰‌ درس‌های دوره دین فطری: شماره درس‌ها که در زیر آمده به فایلهای کانال لینک شده‌اند. روی شماره هر درس که بزنید به همان درس دسترسی پیدا می‌کنید. ❇️درباره دوره: ❇️جلسه مقدماتی 🔸درس اول ◾️عظمت هستی 🔸درس دوم ▪️عظمت وجود بی‌نهایت 🔸درس سوم ▪️آیات انفس 🔸درس چهارم ▪️انسان بذر بی‌نهایت 🔸درس پنجم ▪️لذت بی‌نهایت 🔸درس ششم ▪️دنیا پیش نیاز لذت بی‌نهایت 🔸درس هفتم ▪️سنتها و امدادهای الهی برای رساندن انسان به بی‌نهایت 🔸درس هشتم ▪️سنت ایجاد فرصت رشد 🔸درس نهم ▪️سنت عقوبت‌های دنیوی ▫️سنت املاء و استدراج 🔸درس دهم ▪️سنت درمان در برزخ 🔸درس یازدهم ▪️جهنم آخرین عامل پالایش 🔸درس دوازدهم ▪️مسیر شوم خلود و راه نجات 🔸درس سیزدهم ▪️راه اتصال به بی‌نهایت 🔸درس چهاردهم ▪️راهنمای رسیدن به بی‌نهایت 🔸درس پانزدهم ▪️وسیله حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس شانزدهم ▪️چگونگی حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس هفدهم ▪️موانع رسیدن به بی‌نهایت (شیطان) 🔸 درس هجدهم ▪️ تمدن مادی و حاکمیت الهی 🔸 درس نوزدهم ▪️ طاغوت‌های آشکار 🔸درس بیستم ▪️طاغوت های پنهان 🔸درس بیست و یکم ▪️عصر غیبت، هجوم همه جلوه‌های طاغوت 🔸درس بیست و دوم ▪️عصر ظهور و عصر رجعت 🔸درس بیست و سوم ▪️پیش نیازهای حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس بیست و چهارم ▪️گام‌های عملیاتی حرکت به سوی بی‌نهایت 🔸درس بیست و پنجم ▪️تلاش برای ایجاد حاکمیت الهی 🔸درس بیست و ششم ▪️استقامت در برابر موانع و مبارزه با آنها https://eitaa.com/dinefetri https://eitaa.com/archive_dinefetri
وبینار بررسی رابطه‌ی حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما.mp3
23.41M
🎧 صوت وبینار "بررسی رابطه‌ی حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما" - دوشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۳ ✅ لطفا به همۀ مخاطبین، گروه‌ها و کانال‌ها ارسال بفرمائید 🙏 ‌‌دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
100.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ویدئو وبینار "بررسی رابطه‌ی حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما" - دوشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۳ ✅ لینک ویدئو با کیفیت 👇 🌐 aparat.com/v/hhx1dk1 لطفا به همۀ مخاطبین، گروه‌ها و کانال‌ها ارسال بفرمائید 🙏 ‌‌دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
سلام روز بخیر 🌹 در وبینار دیشب حضور داشتید؟ ویدیو یا صوت وبینار رو گوش دادید؟ 🤔 دوست داریم نظرتون رو بدونیم و اگر سوالی براتون نسبت به محتوا پیش اومده مطرح کنید ✅ روی لینک زیر بزنید و فرم رو پر کنید 👇 🌐 survey.porsline.ir/s/5HupjOXf
میزان رضایت از زندگی مشترک با همسر 📊 بیش از یک سوم از افراد از زندگی مشترک‌شون رضایت کامل نداشتن ❌ ‌‌دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
آیا باز هم با همسرتان ازدواج می‌کنید؟ 📊 بیش از یک سوم از افراد پاسخ خیر دادند ❌ ‌‌دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت
🔰 در جواب یکی از سوالات در این نظرسنجی که پرسیده شده بود: 👇 ❓ اصلی‌ترین چالش و مشکل شما در زندگی مشترک چیست؟ 🤔 جواب‌های زیر تکرار شده بود 👇 ‌
۱. عدم تفاهم ❌ ۲. تفاوت در اعتقادات زن و شوهر 🚫 ۳. مشکلات مالی 💵 ۴. بی توجهی به همدیگر 🤫 ۵. مشغله‌های زیاد و وقت کافی برای همدیگر نداشتن ✍️ ۶. تربیت فرزندان 👶🏻 ۷. اولویت نبودن برای همدیگر 💯 ۸. وابستگی به خانواده پدری 👨🏻‍🦳 ۹. خیانت ⛔️ ۱۰. تندخویی و بداخلاقی 🤬 ‌‌دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت