2.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید
وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی سعی میکند با دندان در بطری را باز کند چون زورش نمیرسد! آنوقت همین ملعون را یابو برداشته که میتواند با ایران دست و پنجه نرم کند!
@armyir
▪️بایدن: باید به برجام بازگردیم
جو بایدن رئیس جمهور تروریست آمریکا خروج کشورش از برجام را اشتباهی عظیم دانست و مدعی شد باید به برجام بازگردیم.
وی مدعی شد: تنها چیزی که از ایران فعلی بدتر است ایران مجهز به سلاح هستهای است
@armyir
▪️نیویورک در آتش
سخنگوی پلیس شهر نیویورک: طی ساعات گذشته در یک رشته تیراندازیهای مرگبار در این شهر پنج شهروند کشته و تعدادی نیز شدند. این تیراندازیها در منطقه بروکلین و برانکس رخ داده است.
▫️همین که دو ساعت چشم جو را دور دیدند افتادند به جان هم!
@armyir
دانشنامه دفاعی
▪️بایدن: باید به برجام بازگردیم جو بایدن رئیس جمهور تروریست آمریکا خروج کشورش از برجام را اشتباهی ع
▪️اگر برجام شکست بخورد به زور متوسل میشویم
جو بایدن رئیس جمهور کشور تروریست آمریکا گفت: در صورت شکست مذاکرات برجام، آمریکا علیه ایران به زور متوسل می شود.
▫️بپا موقع زور زدن سر و ته ننشینی، ترامپ دیگر قبول نمیکند سقف را هم تمیز کند!
@armyir
▪️سفر جو بایدن به فلسطین اشغالی موضوع مهمی نیست ولی نمی شود از قیافه نتانیاهو در این عکس گذشت
@armyir
▪️به عنوان یک ایرانی واقعا نگران کشورم شده ام چون بعد از قدرت های پوشالی مانند آمریکا و اسرائیل، ابر قدرت اول دنیا لهستان می خواهد به ایران حمله کند و برای این کار فقط باید زحمت بکشد و به روی دریایی خزر برسد.
▫️به نکات نظامی و درجه نادانی کار ندارم اما فکر کنم این بابا کلاس های جغرافیا در مدرسه یکجوری پیچانده است
#دیوث_های_مجازی
@armyir
2.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید
تمرین #نخبه_های_نظامیگری ارتش ظفرمند ملکه برای آموزش صحیح بالا رفتن از نردبان با کمک نیروهای آتشنشانی و رعایت کامل مسائل ایمنی
@armyir
▪️معرفی موشک جدید ساخت صنایع رافائل اسرائیل به نام #Ice_Breaker که دارای برد 300 کیلومتر می باشد
@armyir
1.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید
یک کاستوم بسیار جذاب از #تفنگ نیمه اتوماتیک bft-47 شرکت century arms
در این شخصی سازی روپوش های تحتانی پ فوقانی، دسته گلنگدن, قنداق و ماژول دهانه تعویض شده اند و رد دات سری h503 شرکت هولوسان به همراه فورگریپ زاویه دار و چراغ قوه نصب شده است.
این سلاح بر اساس سلاح هجومی akm ساخته شده است اما چندین ارتقا مهم و تاثیرگذار روی آن صورت گرفته است.
ارتقاهای بیافتی-47 نسبت به آکاام شامل جایگاه ویژه نصب اپتیک مشابه ak-74، برگه ناظم آتش مجهز به یک ضامن تیر آخر، ضامن T شکل طویل تر، ماشه بهبود یافته و نگهدارنده لوله چکش کاری شده میباشد. مابقی ارتقاهای صورت گرفته در تصویر شامل قطعات کاستوم است که توضیح همه آنها به مطلب جداگانهای نیاز دارد
مشخصات
ساخت آمریکا
وزن 3.4 کیلوگرم
جنس بدنه فولاد 4130
طول 946 میلیمتر از جنس فولاد 4150
طول لوله 413 میلیمتر
کالیبر 7.62 میلیمتری
مهمات مصرفی 39×7.62
برد موثر 500 متر
خشاب استاندارد 30 تیری
سرعت دهانه 715 متر بر ثانیه
#کلاشنیکف
#ak #bft47 #ak47 #akm #kalashnikov #centuryarms
@armyir
دانشنامه دفاعی
▪️بررسی فرایند خروج اضطراری از جنگندهها در جنگجهانی دوم @armyir.
▪️بررسی فرایند خروج اضطراری از جنگندهها در جنگجهانی دوم
امروزه صندلی های پران و فرایند ایجکت به یکی از الزامات هر جنگندهای تبدیل شده است. سیستم ایجکت هواپیما باید بتواند در هر شرایطی خلبان را به شکلی ایمن از هواپیما خارج کند. چرا که ارزش یک خلبان قطعا از جنگندهای که آن را هدایت میکند بیشتر است. زیرا یک خلبان با تجربه و کارآزموده را نمیتوان به راحتی یک هواپیما جایگزین کرد.
با این حال در طول جنگجهانی اول، شرایط نه تنها اینگونه نبود بلکه حتی برعکس هم بود! زمانی که در جنگجهانی اول، چترنجات برای اولین بار برای خلبانان قابل دسترس و استفاده شد، بعضی از طرفین جنگ عمدا به خلبانان خود چترنجات نمیدادند تا خلبانان همان اول کار و با آسیب های جزئی، از هواپیمای خود بیرون نپرند که کشور مجبور به پرداخت هزینه اضافه برای تولید هواپیمای های بیشتر نشود!
در طول جنگجهانی دوم شرایط بهتر بود. اهمیت یک خلبان باتجربه و آموزش دیده و تفاوت بارز او در نبرد در مقایسه با یک خلبان تازهکار و عادی به خوبی اثبات شده بود. به همین دلیل خلبانان همگی مجهز به چترنجات و سلاح و تجهیزات ایمنی لازم برای بقا روی زمین بودند و برای خروج اضطراری از هواپیما هم آموزش های ویژه میدیدند.
با این همه، خروج اضطراری از یک هواپیما در طول جنگجهانی دوم اصلا به آسانی امروز نبود. در نظر داشته باشید که در آن دوران به این عمل "Bail out" یا "بیرون پریدن" گفته میشد و نه ایجکت کردن چرا که eject به معنای پرتاب شدن با صندلی پران است که در آن دوران هنوز عملیاتی نشده بود. خلبان باید فرایندی طولانی را طی میکرد و بعد از پریدن هم احتمال آسیب ندیدن یا زنده ماندنش کم بود و اتفاقات زیادی از قبیل برخورد با بدنه هواپیما هنگام بیرون پریدن، شلیک پدافند و حتی هواپیما های دشمن به او در هوا حین فرود با چتر (!) و ... در انتظارش بود.
فرایند بیرون پریدن در هر جنگندهای متفاوت بود اما به طور کلی شامل این مراحل میشد. خلبان ابتدا سعی میکرد که هواپیما را در حالتی پایدار و با سرعتی پایین حفظ کند. سپس اتصالات رادیو، ماسک اکسیژن و کمربند ایمنی خود را جدا میکرد و بعد نوبت باز کردن کانوپی بود. بعد از باز کردن کانوپی، خلبان باید به شکلی کاملا رو به پایین و با شیرجه زدن از جنگنده خارج میشد تا ریسک برخورد با دم هواپیما کاهش یابد. این عمل در جنگنده های خاصی همچون P-38 به دلیل شکل خاص بدنه، سختتر بود و دقت بیشتری میطلبید. به همین دلیل خیلی از خلبانان P-38 ترجیح میدادند که ابتدا هواپیما را برعکس کرده و بعد خارج شوند.
طی این فرایند سختترین مرحله باز کردن کانوپی بود. به دلیل فشار بالای هوایی که از اطراف هواپیما عبور میکرد، باز کردن کانوپی به شکل دستی بسیار مشکل بود و اگر هواپیما در حال چرخش و شیرجه میبود، فشار نیروی جی هم اضافه میشد. به همین دلیل خیلی از جنگندهها همچون P-51 ،BF-109 و P-47 به سیستمی مجهز بودند که با کشیدن یک اهرم، اتصال کانوپی به بدنه قطع و با فشار هوا به طور کامل از هواپیما جدا میشد. جالب است بدانید که در جنگنده FW-190، مهندسین یک گلوله مشقی 20 میلیمتری را زیر کانوپی قرار داده بودند که هنگام بیرون پریدن شلیک میشد و کانوپی را از هواپیما جدا میکرد!
در بمبافکنها، فرایند بیرون پریدن معمولا آسانتر اما طولانیتر بود. خدمه باید خود را به دریچه پرتاب بمب یا دریچهای مخصوص در زیر هواپیما میرساندند و از آن بیرون میپریدند. رسیدن به موقع به این دریچهها برای تیربارچی های دم و بخش زیر بدنه زمانبر تر از بقیه خدمه بود و ممکن بود این افراد نتوانند به موقع از هواپیما خارج شوند.
در سال 1943، هواپیمای آلمانی He-219 که یک جنگنده مخصوص حمله به اهداف زمینی و عملیات های شبانه بود، وارد خدمت شد. طراحی He-219 به نحوی بود که ملخ های موتور بسیار نزدیک به کاکپیت و دقیقا کمی عقبتر از ورودی کاکپیت قرار داشتند. به همین دلیل خروج اضطراری از هواپیما به شکل بیرون پریدن بسیار خطرناک و تقریبا غیرممکن بود. به همین دلیل برای این هواپیما یک سیستم صندلی پران طراحی شد که با هوای فشرده کار میکرد و میتوانست صندلی را چند متری به هوا پرتاب کند. لذا He-219 تبدیل به اولین هواپیمای عملیاتی مجهز به صندلی پران شد.
#Ejection_seat #Bailing_out #Eject #He219 #WWII