💢 تقوا سه مرحله دارد.
1⃣ مرحله اول با زور و اجبار و اکراه از گناه پرهيز میکنند. مزه گناه زير زبانشان است اما از خدا و امام زمان ارواحنافداه خجالت میکشند.
2⃣ مرحله دوم آن اين است که خودداری از محرمات میکنند بدون اکراه. يک ذره حب گناه در دلشان نيست.
3⃣ مرحله سوم کنترل فکر است که فکر هم نبايد از جاده صراط مستقيم خارج شود.
✅استاد اخلاق،حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی
🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🌤
👌تلنگر
✔️ هرگاه که دعاهایتان به اجابت نمی رسد،به این دلیل است که هنوز راه پاکی جلای روح خود را که همانا رها کردن دیگران و رها کردن موقعیت ها یا مشکلات مالی یا روحی و روانیست را بلد نیستید.
عفو و بخشش ، یکی از مهمترین و والاترین انواع پاکی روح است و یکی از صورت های باارزش عشق است.اگر به عفو و بخشش اقدامکنید،به قدرت شفابخش عشق الهی پی می برید.
باید جراحات و آزارهای گذشته را ببخشید و تصور نکنید که این بخشیدن ، لطفی به شخص اشتباه کننده است ، بلکه نیکی ای در حق خودتان است.
نفرت ، انزجار ، انتقام ، خشم و... همه باعث فرسودگی روح شما می شود و روح شما را به تباهی می کشاند و باعث مشکلاتی بزرگ در زندگی شما می گردد .
📚 خلاصه ای از کتاب
از دولت عشق
🖌 کاترین پاندر
آیات بامداد چهارشنبه :
#قرآن
سوره زخرف : فَاسْتَمْسِكْ بِالَّذِي أُوحِيَ إِلَيْكَ
إِنَّكَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ «43»
پس آنچه را به تو وحى شده #محكم بگير،
همانا تو بر راه مستقيم هستى.
سوره زخرف : وَ إِنَّهُ لَذِكْرٌ لَكَ وَ لِقَوْمِكَ
وَ سَوْفَ تُسْئَلُونَ «44»
و همانا #قرآن براى تو و قومت وسيله يادآورى (و عظمت) است
و به زودى (درباره آن) از شما سؤال خواهد شد.
نكتهها:
براى كلمه «ذكر» دو معنا ذكر شده است: يكى تذكّر و يادآورى و ديگرى ياد، عظمت و آوازه نيك.
يعنى اين قرآن، سبب تذكّر و غفلتزدايى يا سبب ياد تو در تاريخ است و به تو و امت تو عظمت مىدهد.
پيامها:
1- كوردلى و سنگدلى مردم نبايد در پيامبر اثر كند. «فَاسْتَمْسِكْ بِالَّذِي»
2- كسى كه در راه مستقيم و متصل به وحى است،
بايد در كار خود جدى و با نشاط باشد. «فَاسْتَمْسِكْ بِالَّذِي أُوحِيَ إِلَيْكَ»
3- به خاطر عدم پذيرش مردم، در حقّانيّت راه خود شك نكنيم. «إِنَّكَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»
4- پيامبر، معصوم است. «إِنَّكَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»
امام حسین علیه السلام میفرمایند
لَاتَتَکلَّمَنَّ فِیمَا لَایعْنِیک فَإِنِّی أَخَافُ عَلَیک الْوِزْر.
در باره چیزی که به تو مربوط نیست سخن نگو زیرا می ترسم به گناه دچار شوی.
بحارالأنوار، ج 75، ص127، ح10-