eitaa logo
گزیده خبرها
49 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
6.2هزار ویدیو
265 فایل
یک مؤمن برای در امان ماندن از آفات پیچیده آخرالزمان، در کنار دغدغه تدبیر معیشت، دغدغه ولایت پذیری را نیز دارد. این کانال، سعی دارد در جهت عمل به دستور رهبری، مبنی بر مهاجه با امیدزدایی دشمن و مخفی کردن نقاط امید، به نشر اخبار امید افرین و بصیرت زا بپردازد
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴امام صادق «علیه‌السلام» مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. مرد علم و دانش بودنش را همه شنیده‌اید. محفل درس امام صادق «علیه‌السلام» و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد، هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود. همه‌ی حرف‌های درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیله‌ی مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود، همه‌ی آنها را امام صادق «علیه‌السلام» به شکل درست کرد. رهبر انقلاب اسلامی (علیه‌السلام) ‌💚 @harrozbaqoran💚
امام على عليه السلام: هركه زيور دنيا، او را خوش آيد، فريب ها اختياردار او خواهند گشت مَن راقَهُ زِبرِجُ الدُّنيا مَلَكَتهُ الخُدَعُ غررالحكم حدیث 8170 ‌💚 @harrozbaqoran💚
🕊امام على عليه السلام: ملايمت و مهربانى كليد كاميابى است الرِّفقُ مِفتاحُ النَّجاحِ 📚غررالحكم حدیث 294 ‌💚 @harrozbaqoran💚
💠 حدیث روز 💠 💎 فواید کم خوری 🔻امام علی علیه السلام: قِلَّةُ الْغِذاءِ اَکْرَمُ لِلنَّفسِ وَ أدْوَمُ لِلصَحَّةِ 💎 کم خوری، کرامت انسان را بیشتر و تندرستی‏ اش را طولانی ‏تر می‏ سازد. 📚 مستدرک: ج ۱۶، ص ۲۱۴، ح ۱۹ ‌ ‌💚 @harrozbaqoran💚
حدیث امام خامنه ای: فلسطینی ها به برکت اسلام می توانند در خانه خود امنیت به وجود آورند. ‌💚 @harrozbaqoran💚
🌸 امام جواد علیه السلام: اگر آسمانها و زمین بر شخصی بسته باشد ولی پیشه کند، خداوند گشایشی از آنها برایش قرار میدهد. 📗الفصول المهمة ۲۷۴‌/‌۲۸۵ ‌💚 @harrozbaqoran💚
✍️ روایت شده که روزى، (ص) به نزد اصحابش آمد و فرمود: 🔷 آيا در ميان شما كسى هست كه بخواهد خداوند، او را بى آموختن، عطا كند و بى هدايتگرى، كند؟ 🔶 آيا در ميان شما كسى هست كه بخواهد خداوند، را از او ببرد و بينايش گرداند؟ 💠 بدانيد كه: 1️⃣ هر كس به دنيا راغب شود و -يش را در دنيا دور و دراز كند، خداوند به همان اندازه، دلش را كور مى گرداند؛ 2️⃣ هر كس در زهد بورزد و آرزويش را در دنيا كوتاه كند، خداوند او را بى آموختن، دانش عطا مى كند و بدون هدايتگرى، مى كند. 📖 «خَرَجَ النَّبِي (ص) عَلى أصحابِهِ ذاتَ يَومٍ فَقالَ : هَل مِنكُم مَن يُريدُ أن يُؤتِيَهُ اللّه ُ عِلما بِغَيرِ تَعَلُّمٍ ، وهُدىً بِغَيرِ هِدايَةٍ ؟ هَل مِنكُم مَن يُريدُ أن يُذهِبَ اللّه ُ عَنهُ العَمى ويَجعَلَهُ بَصيرا؟ ألا إنَّهُ مَن رَغِبَ فِي الدُّنيا وأطالَ أمَلَهُ فيها أعمَى اللّه ُ قَلبَهُ عَلى قَدرِ ذلِكَ، ومَن زَهِدَ فِي الدُّنيا وقَصَّرَ أمَلَهُ فيها أعطاهُ اللّه ُ عِلما بِغَيرِ تَعَلُّمٍ، وهُدىً بِغَيرِ هِدايَةٍ». 📚 حلية الأولياء، ج 6 ص 312 و ج 8 ص 135 و شُعب الإيمان، ج 7 ص 360 ح 10582. / / / /
✳️ نسبت رشد تقوا و ظهور 🔻 حضرت صاحب الأمر(عج) در رابطه با نسبت رشد و ، برای شيخ مفيد می‌نويسند: اگر ما که خداوند به طاعت خودش موفّق‌شان کند، قلب‌هایشان در وفای بر توجّه به ما و توجّه به عهد با ما هم‌دل بود، برکتِ همراه با ملاقات ما از آن‌ها به تأخير نمی‌افتاد و سعادت ديدارِ همراه با حقّ معرفت و صحيح‌بودن آن به سوی آن‌ها می‌شتافت، پس ما را از آن‌ها پوشيده نمی‌دارد مگر همان چيزهايی كه از آن‌ها به ما می‌رسد كه ما آن كارها را دوست نداريم و چنين اعمالی را از شيعيان‌مان نمی‌پسنديم كه خدا مددكننده است. ‼️ ملاحظه کنيد چگونه امام(عج) منتظِر ما هستند! منتظر اين كه دل‌های ما با رعايت از پرده‌ی حجاب درآيد و متوجه حقايق غيبی عالم شود تا زمينه‌ی تجلی غايب منتظَر فراهم گردد. 🔺 امام صادق(ع) در همين رابطه می‌فرمايند: «بی‌شك حكومت آل محمّد(ع) تأسيس خواهد شد، پس هركس علاقه‌مند است از اصحاب قائم ما باشد، بايد كاملاً از خود كند و پيشه نمايد، خودش را به مزين نموده و سپس قائم آل محمّد را بكشد. هركس برای ظهور قائم ما چنين آمادگی و انتظاری داشت، ولی توفيق نصيبش نگشت و پيش از ظهور آن حضرت، اجلش فرا رسيد، به ثواب ياران آن جناب می‌رسد.» زيرا حجابِ بين او و حقايق غيبیِ عالم برطرف شده است. 👤 📚 از کتاب «بصیرت و انتظار فرج» #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
💠 شکوه فتح 🔹 گاهی می ‌بینید یك پیروزی بالاتر از شهادت است و اجر یك بیش از اجر یك است. شما می ‌بینید در رابطه با حضرت علی ‌بن ‌ابی ‌طالب امیر مؤمنان (علیه افضل صلوات المصلین) آن درجاتی كه برای حضرت هست یك طرف قرار می گیرد و آن فتح و پیروزی كه در جریان نصیب او شد طرف دیگر! حضرت شهید هم شد جنگ های دیگر هم كرد ولی در نبرد خندق كاری كرد كه وجود مبارك پیامبر فرمود: «لَضربةُ علی لِعَمرو یومَ الخندق تَعدِلُ عبادةَ الثقلین»؛ آن پیروزی كجا شهادت دیگران كجا! 🔹 گاهی ممكن است یك به مراتب درجه ‌اش از بالاتر باشد، منتها باید حفظش بكند و حفظش كار آسانی نیست. یك وقت می ‌بینید یك سلسله جبال را به دست كسی دادند، این نباید دستش بلرزد، باید حفظش بكند! خب وجود مبارك حضرت امیر خدمات فراوانی كرده است و درجات فراوانی دارد شهادت هم دارد؛ ولی در ماجرای ، آن ضربتی كه علی زد اصل اسلام را حفظ كرد! اگر _خدای ناكرده_ علی ‌بن ‌ابی ‌طالب آن ضربت را نمی ‌زد و اسلام در آن صحنه شكست خورده بود، خب كفار آمده بودند و اثری از اسلام نبود، وقتی اثری از اسلام نباشد دیگر این گونه نیست که قرآن بماند و اهل بیت بمانند و مكتب شهادت بماند لذا آن پیروزی امیر مؤمنان از هر عبادتی بالاتر است. 🔹 بنابراین می‌شود كاری كرد پیروزی ای نصیب اسلام كرد كه ارزشش اگر از شهادت بالاتر نباشد كمتر هم نباشد! وقتی این امر ممکن است ما همیشه باید به این فرصت های زرین باشیم و از خدای سبحان مسئلت بكنیم این را نصیب ما بكند اولاً، آن را به ما مرحمت كند ثانیاً و صحیح از آن را هم به ما عنایت كند ثالثا.ً 📚 دیدار مسئولین بزرگداشت سوم خرداد با حضرت استاد تاریخ: 1386/02/15 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 پیشوای صادق ▪️ مرحوم كلینی (رضوان الله علیه) نقل می ‌كند كه مفضّل ‌بن ‌عمر می‌ گوید كه وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) به من گفت بررسی كن هر جا اختلافی بین افراد خانواده هست، اختلافی بین دو نفر هست، اگر مسئله و مشكل مالی بود و در اثر مال با هم اختلاف كردند، مبلغ مورد نزاع را به آنها بده و اختلاف آنها را حل كن. این كار وجود مبارك امام صادق بود در ساختن یك امّت واحده. هشام‌ ها را آن‌طور می ‌پروراند, توده مردم را هم این طور می ‌ساخت, شاگردان مخصوص خودش را هم با علوم فراوان تربیت می ‌كرد؛ بخشی را در مسائل فقهی, بخشی را در مسائل تفسیری, بخشی را در مسائل كلامی كه تشیع را نجات داد, ولایت را نجات داد, امامت را نجات داد، آن تحریف‌ هایی كه راه پیدا كرد، مطالب را به جای اصلی ‌اش برگرداند و تحریف ‌زدایی كرد. ▪️ آنها دیدند این نور را نمی ‌توانند خاموش كنند، آن مأموران عباسی که خانه حضرت را مشتعل كردند و سوزاندند خواستند ببینند چطور امام صادق (سلام الله علیه) از داخل این آتش ‌ها عبور می‌ كند مرحوم كلینی نقل كرد كه وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) از میان این آتش ‌ها عبور می ‌كرد و می فرمود: «اَنَا بنُ اَعراقِ الثَّری اَنا بنُ اِبراهِیمَ خَلیلِ الله»؛ من فرزند ابراهیم خلیل هستم یعنی همان ﴿یا نَارُ كُونِی بَرْداً وَسَلاَماً﴾ اینجا هم هست. خب گاهی مصلحت الهی این است كه آتش گلستان بشود نه ابراهیم خلیل را بسوزاند و نه امام صادق را; گاهی هم مصلحت الهی در مدینه یك نحو و در خیمه‌های بچه ‌های ابی ‌عبدالله طور دیگر است. 📚 سخنرانی روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تاریخ: 1392/06/11 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ناطق حقایق ▫️ این نحوه برداشت را غیر از کسی نقل نکرده است؛ حضرت فرمود شما به این فکر هستید که خدا را با چیز دیگر بشناسید؟ خدا که شاهد است چیز دیگر غایب است، مگر غایب را وسیله برای شناخت حاضر قرار می دهند؟! فرمودند اگر کسی نزد شما حاضر باشد، اوّل او را می بینید، بعد به اوصاف او پی می برید؛ اوّل خود شخص را می بینید، بعد به اندام او، به چهره او، به رنگ او پی می برید، بعد وقتی حرف می زند به علم او و وقتی که عمل می کند به وصف او پی می برید؛ وصف او، علم او، اندام او بعد از شهود خود اوست. وصف مشهود یعنی کسی که حاضر است، بعد از شهود اوست؛ ولی اگر کسی غایب بود، اوّل اسم و وصف هست، اسم او را آدم می بیند وصف او را می بیند، بعدها بر او تطبیق می کند و خود شخص را می شناسد. پس اگر معروف ما غایب باشد، اوّل اسم است و وصف، بعد خود شخص؛ اگر حاضر باشد، اوّل خود شخص است، بعد اسم و وصف. ▫️ وجود مبارک در ذیل همان آیه سوره مبارکه «یوسف» استدلال می کند، می گوید برادران یوسف، او را دیدند، این آقا را دیدند اما نمی دانستند که یوسف است، این شخص را دیدند، «أنت» را دیدند و از «أنت» پی به یوسف بردند: ﴿أَ ءِنَّكَ لَأَنتَ یوسُفُ﴾؛ یعنی اوّل شخص را دیدند، بعد به اسم پی بردند؛ نگفتند یوسف تو هستی، بلکه گفتند تو یوسف هستی؟! فرمود بله من یوسف هستم. این تعبیری است که ما مرتّب می خوانیم و می گوییم؛ ولی هرگز در ذهن ما این‌طور نمی آید. وجود مبارک امام صادق از همین تعبیر آیه شریفه که «أنت» را بر یوسف مقدم داشت که اوّل انسان «أنت» را می شناسد، بعد اسم و وصف را می شناسد، گفت چون یوسف حاضر بود و برادران او را دیدند، اوّل او را دیدند و بعد به اسم و وصف او پی بردند، بعد او گفت بله من یوسف هستم. ▫️ فرمود در هم همین طور است؛ خدا چون شاهد است، اوّل خدا را می بینید، بعد «الله» را، بعد «رحمان» را، بعد «حکیم» را، بعد «علیم» را بعد «قدیر» را می شناسید؛ اوّل او را می بینید، بعد به اسمای حسنای او پی می برید! «إِنَّ مَعْرِفَةَ عَینِ الشَّاهِد» قبل از معرفت اسم و وصف اوست «كَمَا قَالُوا لِیوسُفَ‏ ﴿إِنَّكَ لَأَنْتَ یوسُف﴾‏». این همان است که احکام فقهی را برای ما بیان می کند! این جزء است؛ حتماً به این آیه، به ذیل این آیه و به روایتی که در ذیل این آیه است مراجعه کنید، ببینید که طرز استدلال را اینها چطور بیان می کنند! این یک امام صادق (سلام الله علیه) می خواهد که بگوید چون «أنت» قبل از یوسف ذکر شد؛ یعنی کسی که حاضر هست، اوّل خود او را باید شناخت، ما نمی دانیم که اسم و وصف او چیست، بعد به اسم و وصف او پی می بریم، چه اینکه برادران یوسف اوّل یوسف را شناختند، بعد به اسم او پی بردند. فرمود ما خدا را اوّل باید بشناسیم و ببینیم، بعد «الله» را، بعد «رحمان» را و بعد «رحیم» را! «إِنَّ مَعْرِفَةَ عَینِ الشَّاهِد» قبل از معرفت اسم و وصف اوست؛ اما معرفت غایب بعد از معرفت اسم و وصف اوست.! آپارات: https://aparat.com/v/HKaej 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 6 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیشوای صادق.mp3
1.99M
💠 روز بیست و پنجم ماه 1443 ▪️ پیشوای صادق 🆔 @a_javadiamoli_esra