eitaa logo
گزیده خبرها
49 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
6.2هزار ویدیو
265 فایل
یک مؤمن برای در امان ماندن از آفات پیچیده آخرالزمان، در کنار دغدغه تدبیر معیشت، دغدغه ولایت پذیری را نیز دارد. این کانال، سعی دارد در جهت عمل به دستور رهبری، مبنی بر مهاجه با امیدزدایی دشمن و مخفی کردن نقاط امید، به نشر اخبار امید افرین و بصیرت زا بپردازد
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سفارش قرآن نسبت به رعایت حقوق والدین ✍️ در آیه ی وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَیْهِ، احقاف/۱۵؛ ابتدا درباره ی نیکی به والدین سفارش شده، سپس به دوران بارداری مادر اشاره کرده تا وجدان اخلاقی انسان را تحریک و بیدار کند و به او تذکّر دهد که گذشته ها را فراموش نکند. ✅ فرزند همواره باید به یاد داشته باشد که مادرش او را حمل کرد و از شیره ی جانش به او داد و به خاطر آسایش او، از خواب و خوراک خود صرف نظر کرد؛ در حالی که هیچ کس حاضر نبود چنین زحمت هایی را تحمّل کند. چون حقّ مادر بیشتر در معرض تضییع است و یا حقّ او بیش از پدر است، خداوند در این آیه سفارش ویژه و مخصوص نسبت به رعایت حقوق مادر نموده است. ✅ البته والدین و فرزندان، حقوق متقابل دارند، در آیه ی قبل، وَ إِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ، موعظه پدر نسبت به فرزند مطرح شد، و در این آیه، وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَیْهِ، احسان و سپاس فرزند نسبت به والدین مطرح شده است. ‌💚 @harrozbaqoran💚
امام صادق علیه السلام: هرکه با همنشین بد دوستی کند در امان نیست. خصال جلد۱ ص ۱۶۹ ‌💚 @harrozbaqoran💚
🌷 امام زمان علیه السلام: ✍️ علم و دانش ما به خبر‌های شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نمی‌ماند. 📚 بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۴ ‌💚 @harrozbaqoran💚
💠 حدیث روز 💠 💎 احوالات امام زمان (عج) نسبت به مردم 🔻حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف): إنّا غَیرُ مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم ولا ناسین لِذِکرِکُم و لَولا ذلِکَ لَنَزلَ بِکُم اللّأْواءُ وَ اصطَلَمکُمُ الأَعداءُ. ❇️ ما در رعایت حال شما هیچ کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نمی‌بریم وگرنه محنت و دشواری ها شما را فرامی‌گرفت و دشمنان شما را از بُن و ریشه قلع و قمع می‌ساختند. 📚 بحارالانوار، ج ٥٣، ص ٧٢ ‌ ‌ ‌💚 @harrozbaqoran💚
mnshavy(130).mp3_89668.mp3
1.21M
🎙 روز خود را با قرآن آغاز کنید 🔸ترتیل صفحه ۱۳۰ قرآن کریم ‌💚 @harrozbaqoran💚
امیرالمؤمنین عليه السلام: سنگينى [و سبكى‏] عقل، در شادى و غم آزموده مى‏شود رَزانَةُ العَقلِ تُختَبَرُ فِي الفَرَحِ وَالحُزنِ عيون الحكم والمواعظ صفحه271 ‌💚 @harrozbaqoran💚
امیرالمؤمنین عليه السلام ضاعَ مَن كانَ لَهُ مَقصَدٌ غَيرُ اللّهِ كسى كه مقصدى غیر خدا داشته باشد، گم شود ‌💚 @harrozbaqoran💚
🎙 روز خود را با قرآن آغاز کنید 🔸ترتیل صفحه ۱۳۰ قرآن کریم ‌💚 @harrozbaqoran💚
💠 فرازِ ذکر 🔸 وقتی مؤثر است که آن هم بشود و این ذاکر هم بشود مذکور؛ اگر ذکر ما به این تحول نرسید آن ذکر سودمند نخواهد بود. ما به یاد خدا هستیم، وقتی این یاد ما واقعی بود خدا هم به یاد ماست، چون در قرآن وعده داد فرمود: ﴿فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ﴾. اگر خواستیم بفهمیم این ذکر ما قبول شد یا نه، اگر در خود احساس کردیم که شدیم و خدا هم به یاد ما بود، معلوم می شود این ذکر قبول است (این یک مطلب). 🔸 مطلب دیگر اینکه علامت قبولی ذکر که ما بشویم مذکور و خدا بشود ذاکر چیست؟ همان است که در سوره مبارکه «رعد» فرمود: ﴿أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ﴾. این ﴿أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ﴾ معنایش این نیست که هر کس به یاد خدا بود قلبش مطمئن می شود که این ﴿الله﴾ بشود مفعول و اضافه ذکر به ﴿الله﴾ اضافه مصدر به مفعول بشود؛ آن ﴿أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ﴾، ﴿تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ﴾ است که اضافه ذکر به ﴿الله﴾ اضافه مصدر به فاعل بشود یعنی آگاه باشید اگر خدا به یاد کسی بود قلب او آرام می شود؛ اوست که است. 🔸 طمأنینه ای که در سوره مبارکه «رعد» بیان فرمود که ﴿أَلاَ بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ﴾، این یک است و خدای سبحان این فیض را یا مع الواسطه یا بلاواسطه در قلب القا می کند، نوری است و فیضی است که به دل می رسد؛ این همین است که فرمود: ﴿أَنزَلَ السَّكِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ﴾. آن سکینت و آن آرامشی که در دل پیدا می شود با انزال الهی همراه است یعنی این سکینت را این وقار را این طمأنینه را این آرامش را خدای سبحان به عنوان فیض و فوز در دل ایجاد می کند. بنابراین طمأنینه همان سکینه است و به ذکر خدا مطمئن شدن با است، وقتی خدا سکینه را نازل می کند و طمأنینه را نصیب کسی می کند که بشود ذاکر و وقتی خدا می شود ذاکر که بنده او صحیحاً به یاد او باشد، آن گاه خدایی که مذکور بود می شود ذاکر و عبدی که ذاکر بود می شود مذکور. آپارات: https://aparat.com/v/KI2bG درس اخلاق تاریخ: 1388/12/20 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ویژه برنامه 🔸 درآمدی بر عرفان عملی 🔸 فصل دوم جلسه 2 🔹 محور بحث در سیر عملی، مبحث سلوك الهی بود و روشن شد كه هدف خلقت انسان ـ نه خالق بودن «الله» ـ این است كه او بنده باشد و عبادت كند و روشن شد كه بندگی جدای از زندگی نیست كه مرزی باشد بین زیستن و خدا را عبادت كردن, بلكه تمام شئون حیات ما طبق رهنمود ذات اقدس الهی باید عبادی باشد ﴿إِنَّ صَلاتی‏ وَ نُسُكی‏ وَ مَحْیای وَ مَماتی‏ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ﴾ و روشن شد كه غرض و هدف مخلوق عبادت است; یعنی بندگی در همه امور زندگی او تجلّی كند، این عبادت را وجود مبارك پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) تبیین كرده است كه عابد باید به مقام «احسان» برسد. از آن حضرت سؤال كردند که عبادت «محسنانه» چیست؟ 🔹 فرمود: «الْإِحْسَانُ‏ أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ‏ تَرَاهُ‏ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ تَرَاهُ فَإِنَّهُ یرَاكَ» که یكی از این دو فایده باید بر عبادت مترتّب باشد; یعنی یكی از دو اثر باید در بندگی و زندگی جلوه كند. اگر بندگی در صدر و ساق زندگی ظهور دارد و اگر بندگی باید با یكی از این دو بركت همراه باشد، پس زندگی حتماً باید با یكی از این دو امر همراه باشد كه البته این «مانِعَةُ الخُلوّ» است و سزاوار جمع بودن است. اوّلین بركت آن است كه «أَنْ تَعْبُدَ اللَّهَ كَأَنَّكَ‏ تَرَاهُ»؛ گویا معبود را می‌ بینی... . 📚 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان سال تولید: 1393 آپارات: https://aparat.com/v/ntFOj 🆔 @a_javadiamoli_esra