eitaa logo
اســــاس
96 دنبال‌کننده
188 عکس
34 ویدیو
38 فایل
گفتمان ساز حقوق عمومی برای زیست بوم ایران اسلامی Instagram.com/asaas_discourse1 twitter.com/Asaas_discourse Telegram.me/Asaas_discourse
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️نهضت حسینی؛ چراغ امرِبه معروف و نهی از منکر بررسی عوامل مؤثر در نهضت حسینی با تدبر در قیام حسینی می‌توان فهمید که عوامل متعددی در وقوع آن تاثیر داشته‌اند. تعدد عوامل سبب می‌شود تا علی‌رغم اینکه این حادثه، طول و تفصیل زیادی از نظر تاریخی ندارد؛ اما به لحاظ تفسیری ماهیت بسیار پیچیده‌ای داشته باشد. یکی از وجوه آن، بیعت خواستن از امام حسین (ع) و امتناع ایشان از بیعت با یزید ابن معاویه است. در یک جا سخن از دعوت مردم کوفه به میان آمده است و در جای دیگر امام به‌ طورکلی بدون توجه به مسئله بیعت خواستن از ایشان و دعوت مردم کوفه، از اوضاع زمان و وضع حکومتِ وقت انتقاد می‌کنند و شیوع فساد که سبب تغییر ماهیت اسلام شده است را یادآوری می‌کنند. وظیفه مسلمان می‌دانند که در مقابل چنین شرایطی ساکت نباشد. ایشان در وصیت نامه‌ای که به محمد ابن حنفیه می‌نویسد صریحاً مطلب را ذکر می‌کنند: (أَنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً، وَ لا بَطِراً، وَ لا مُفْسِداً، وَ لا ظالِماً، وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ). اباعبدالله در بین راه، در مواقع متعدد به این اصل تمسک نموده و مسئله دعوت و بیعت را مطرح نمی‌نمایند. از همه صریح‌تر آن زمانی است که به مرز عراق وارد شده و با لشکر حر ابن ریاحی مواجه گردیده‌اند. امام حسین (ع) خطابه معروفی را که مورخین معتبری همچون طبری، نقل کرده‌اند، ایراد و در آن به سخن پیامبر ص تمسک می‌کنند، به اصل امر به معروف و نهی از منکر تمسک می‌کنند: «ایّهاالنّاس، انّ رسول‌اللَّه (صلّی اللَّه‌علیه‌وآله) قال: «من رأی سلطاناً جائراً مستحلاً لحرام اللَّه، ناکثاً لعهداللَّه، مخالفاً لسنّة رسول‌اللَّه یعمل فی عباداللَّه بالاثم والعدوان ثم لم یغیّر بقول و لا فعل کان حقّاً علی اللَّه ان یدخله مدخله؛ اگر کسی ببیند حاکمی در جامعه، بر سرِ کار است که ظلم می‌کند، حرام خدا را حلال می‌شمارد، حلال خدا را حرام می‌شمارد، حکم الهی را کنار می‌زند - عمل نمی‌کند - و دیگران را به عمل وادار نمی‌کند؛ در میان مردم، با گناه، با دشمنی و با ظلم عمل می‌کند - حاکمِ فاسدِ ظالمِ جائر، که مصداق کاملش یزید بود - «و لم‌یغیّر بقول و لافعل» و با زبان و عمل، علیه او اقدام نکند، «کان حقّاً علی اللَّه ان یدخله مدخله»، خدای متعال در قیامت، این ساکتِ بیتفاوتِ بیعمل را هم به همان سرنوشتی دچار می‌کند که آن ظالم را دچار کرده است؛ یعنی با او در یک صف و در یک جناح قرار می‌گیرد. لیکن حقیقت مطلب آن است که همه این عناصر در حادثه کربلا دخالت داشته است. لیکن این سه عامل از نظر ارزش در یک درجه نیستند و هر کدام در حد معینی به نهضت امام ارزش می‌دهند. این عامل ارزش بسیار بیشتری نسبت به سایر عوامل دخیل دارد؛ زیرا نه متکی به دعوت است و نه متکی به تقاضای بیعت. این به معنی آن است که اگر دعوتی از امام به عمل نمی‌آمد یا کسی از ایشان تقاضای بیعت نداشت، باز هم ایشان با تکیه بر قاعده امر به معروف و نهی از منکر سکوت نمی‌کردند. به موجب همین عامل است که این نهضت شایستگی پیدا کرده تا به امروز زنده بماند و آموزندگی خود را حفظ کند. منبع: حماسه حسینی، جلد اول ، استاد شهید مرتضی مطهری، صص ۱۹۵_۱۹۴. ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید...⚖📜 @asaas_discourse
19.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | قسمت آخر نشست «الزامات افشاگری در نظام حقوقی ایران» ✔️ نسبت بین افشاگری و گزارشگری ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید...⚖📜 @asaas_discourse
حقوق بشر اسلامی در پرتو قانون اساسی؛ اساس..pdf
470.3K
📝 🔰حقوق بشر اسلامی در پرتو قانون اساسی به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ✍🏼آقای معین سعدی پژوهشگر حقوق بین الملل ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید...⚖📜 @asaas_discourse
▪️قیام امام خارجی علیه انفعال ▪️ خروج من نه از روى سركشى و خوشگذرانى و فساد و ظلم است، بل تنها برای اصلاح در امت جدم شوریدم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و بر مدار سیره و سنت پدرم و جدم گام زنم. نهضت پاک حسینی را گفتار و کردار سیدالشهدا ترسیم و تفسیر می‌کند. شوریدن بر غفلت جامعه‌ی خفته، نقطه عزیمت قیام سرور آزادگان است: أ لاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بهِ و أنَّ الباطِلَ لا يُتَناهى عَنهُ خطاب اصلی فریاد «آیا نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و از باطل جلوگیری نمی‌شود» کیست؟ دستگاه زمامداری سلطنتی اموی که کانون افساد و امر به منکر و نهی از معروف سازماندهی‌شده بود. بی‌تفاوتی دین‌داران به ویژه گروه خواص نسبت به ترک حق‌مداری و رواج باطل، امام را به خروش آورده است. جهاد کبیر امام مظلوم، همانا احیای فریضه‌ی احیاگر بود؛ زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر زیربنای فریضه احیاگر و جامعه‌ساز امر به معروف و نهی از منکر، همین بی‌تفاوت نبودن و عبور از «به من چه» و «به تو چه» است. علاج جامعه‌ای که گرفتار روزمرگی شود و یا اسیر جبر «هرچه پیش آید خوش آید» شود، قیام خونین غیرتمندانه است. بی‌تفاوتی هم خود محصول ترس و بی‌ارادگی است و این هردو، نتیجه دنیادوستی. سالار شهیدان فرمود: الناس عبيد الدنيا و الدين لعق على ألسنتهم، يحوطونه ما درّت معايشهم، فإذا محّصوا بالبلاء قلّ الديّانون امام آزادانه و آگاهانه تصمیم گرفت هر آنچه داشت را فدا کند تا واجب زنده‌ساز را زنده کند. شجاعانه تن به بیعت با دستگاه طاغوتی سنت‌سوز و بدعت‌ساز اموی نداد و هزینه آن را تمام و کمال پرداخت تا حق جهاد خالصانه را ادا کرده باشد و نیز مدعیان اسلام و ایمان بفهمند شاید بشود بدون هزینه دین‌دار بود ولی قطعاً دین‌مداری بدون هزینه ممکن نخواهد بود. ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید...⚖📜 @asaas_discourse
بررسی اجمالی نقش و جایگاه مجلس خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران..pdf
126.5K
📝 🔰بررسی اجمالی نقش و جایگاه مجلس خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ✍🏼آقای امیرحسین ابراهیمی توچانی دانش‌آموخته دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید...⚖📜 @asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
▪️از آموزه‌های سجادی برای حقوق عمومی بومی؛فریضه تبعیت از امام عادل ▪️بر اساس تفکر اسلامی همه هستی از خدا است و همه حقوق از او ناشی می‏شود. حق و امتیاز حاکمان بر مردم نیز باید به اذن الهی باشد. چرا که همه انسان‏ها در برابر او برابرند و او تنها کسی است که بر انسان‏ها حق دارد و از این رو فقط می‏تواند به فرد یا گروهی، حق و امتیاز و مورد تبعیت واقع شدن را عطا کند. ▪️لذا یک فرد یا گروه نمی‏تواند به دیگران امر و نهی کند و آنان را ملزم به نماید و حق اطاعت باید از خداوند سرچشمه گیرد. اندیشه از همین نگاه توحیدی نتیجه و منشعب می‌شود. ▪️امامت رکن محوری و دائمی و محور جامعه اسلامی و کانون انسجام است. با تبعیت از امام، که تعین مکتب و دین‌مداری است، امور بر مدار الهی جریان می‌یابد. ▪️در بخشی از دعای علیه‏‌السلام در روز عرفه به تکلیف الهی تبعیت از امام اشاره شده است: 🔹«خدايا! به فرمانبردارى از اوامر او (يعنى امام و حاكم اسلامى) و بازايستادن از آنچه نهى كند، و اينكه هيچ كس بر او پيشى نجويد، و هيچ كس از او خود را پس نيندازد، فرمان داده‏‌اى. او پناهگاه پناهندگان و ملجأ مؤمنان و دستگير متمسكان و فروغ جهانيان است. 🔹«.. و أمرت بامتثال أوامره (اوامر الامام الحاكم الاسلامي)، و الانتهاء عند نهيه، و ألّا يتقدّمه متقدّم، و لا يتأخّر عنه متأخّر؛ فهو عصمة اللّائذين، و كهف المؤمنين، و عروة المتمسّكين، و بهاء العالمين‏» ➖➖➖➖➖➖➖➖ @asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
🖋بازگشت به خویشتن خویش؛ به مناسبت تغییر تاریخ رسمی از شاهنشاهی به هجری در ۵ شهریور سال ۱۳۵۷  🔰با توجه به سابقه تاريخي تلاش نظام طاغوتی پهلوی در حذف تاريخ هجري و جايگزيني تاريخ شاهنشاهي(۱) و مخالفت امام خمینی با آن اقدام(۲)و به تبع آن جدا كردن نسل‏هاي آتي جامعه اسلامي از عقبه تاريخي و فرهنگي خويش اقدام قانونگذار اساسي در اساسي‏ سازي تاریخ هجری در اصل ۱۷ قانون اساسی موجه به نظر مي ‏رسد. 🔰قانون اساسی جمهوری اسلامی برای بزرگداشت شعائر مذهبی اصولی را اساسی سازی نموده است که تنها بر پایه التزام به اصول اعتقادی قابل تبیین و توجیه است و اساسی ‏سازی آنها در متن بنیادین نظام حقوق اساسی نشان از پایبندی این نظام سیاسی به این امور است. در اصل ۱۷ مبدأ تاریخ رسمی کشور، یک حادثه تاریخی بسیار مهم در تاریخ اسلام یعنی هجرت تاریخ‏ ساز پیامبر از مکه به مدینه در درسال ۱۳ بعثت قرار داده شده و هر دو تاریخ شمسی و قمری که بر پایه این تاریخ سامان یافته ‏اند را معتبر دانسته است. 🔰توضیح آنکه يكى از شعارها كه مربوط به يكى از اصول سياسى اسلام يعنى اصل استقلال ‏خواهى اسلام است مبدأ تاريخ هجرى است. يكى از اصول اسلام اين است كه هيچ‏وقت نمی ‏خواهد يك مسلمان جيره خوار يك غيرمسلمان باشد و يا دست جامعه اسلامى به طرف يك جامعه ديگر دراز باشد و بدین ترتیب مقلد جامعه ديگر باشد. مبدأ تاريخ اسلام، تاريخ هجرى است. 🔰استعمارگران كوشش بسیاری كردند تا مبدأ تاريخ هجرى را از مسلمانان بگيرند و به جاي آن مبدأ تاريخ ديگري كه همان مبدأ تاريخ ميلادى است بگذارند. مسلمين در زمان خلیفه دوم به فکر افتادند و يك شورا تشكيل دادند كه يك تاريخ مستقل براى خود ابتكار كنند. چون می دانستند دین اسلام مخالف تقلید و دنباله ‏روى است. در میان دیدگاه‏ ها و پیشنهادهای گوناگون (وفات پیامبر، بعثت پیامبر، ولادت پیامبر و هجرت پیامبر) پيشنهاد امام علیه السلام مبنی بر تعیین تاريخ هجرت به عنوان مبدأ تاریخ پذیرفته شد. هجرت، نماد استقلال جامعه اسلامی بود؛ چرا كه تا زمانی که مسلمانان در مكه بودند تحت نفوذ كفار قريش و در تقيه و خفا زندگي مي كردند و يك واحد مستقل نبودند و آزادی و حكومت مستقل نداشتند ولى پس از هجرت، تاریخ ورق خورد و مسلمانان حكومت مستقل تشكيل دادند و آزادى یافتند. بنابراين هجرت كه آغاز استقلال مسلمین بود آغاز تاريخ اسلامی تعیین شد. (مطهرى، لزوم تعظیم شعائر اسلامی در مجموعه‏ آثار، ج‏25: 390-391) 🔰کوتاه آنکه، تعیین مبنای تاریخ رسمی بر اساس یکی از سرنوشت ‏ساز ترین وقایع تاریخ اسلام، گامی در راستای وحدت امت اسلامی محسوب می‏ شود. به علاوه این انتخاب، گامی در جهت لزوم استقلال جامعه اسلامی نسبت به بیگانگان به عنوان یکی از تکالیف دولت اسلامی است. ۱. برای مشاهده فرآیند اقدام رژیم پهلوی و مجلسین سابق برای تغییر مبنای تاریخ رسمی کشور از هجری به شاهنشاهی و اسناد مرتبط نک: موسیوند زهرا و زیدی، سمیه، «تغییر تقویم هجری به شاهنشاهی به روایت اسناد مجلس سنا»، پیام بهارستان، شماره ۶، صص،۴۹۶-۴۷۱ ۲. برای مشاهده مخالفت امام خمینی  با تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی و تحریم استعمال این تاریخ نک: موسوی خمینی، صحیفه امام، ج۳: ص۱۷۳ _________ @asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
✍️از دولت شفاف تا دولت پاسخگو 🔰در خصوص پاسخگویی_دولت در مقابل ملت تعاریف متعددی بیان شده اما در ساده‌ترین معنای حقوقی، پاسخگویی به این معناست که ملت حق دارند بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده، رفتار (به معنای خاص) را مورد قضاوت قرار داده و در صورت کافی نبودن پاسخ، در پرتو این معیارها، به اِعمال ضمانت اجرا بپردازند. 🔰در بسیاری از موارد، دولت با مفهوم یکسان انگاشته می‌شود. این موضوع در حالی است که شفافیت، پیش‌نیاز و پیش‌شرط پاسخگویی بوده و شایسته نیست مفهوم پاسخگویی، به مفهوم شفافیت شود. 🔰شفافیت، بستری است که حس رصد شدن از سوی عموم مردم را به وجود می‌آورد. با پدید آمدن این حس، دولت، تغییر رفتار داده و در نتیجه، انحرافات و در عرصه کاهش می‌یابد. به این ترتیب که با اطلاعاتی که دولت در اختیار ملت قرار می‌دهد، به آنها این امکان را می‌دهد که از اقدامات دولت آگاه شوند. 🔰 به عبارت دیگر، شفافیت پنجره‌ای به سمت دولت ایجاد کرده و پاسخگویی را به عنوان ابزاری در اختیار ملت قرار می‌دهد تا بدان وسیله اعمال دولت را مورد قرار دهند. 🔰زمانی که دولت در قبال ملتش پاسخگو است، یعنی برای ملت می‌کند که یک تصمیم، چرا و از چه طریقی اتخاذ شده و ملت نیز از طریق این شفاف‌سازی، می‌توانند ارزیابی کنند که آیا دولت عملکرد موفقی دارد یا خیر. 🔰این موضوع فضای بین دولت و ملت را ایجاد و سبب می‌شود که دولت و ملت از و متقابلی که نسبت به یکدیگر دارند آگاه شوند. ازاین‌رو پاسخگویی، اعتماد ملت نسبت به دولت و عملکرد آن را به ارمغان خواهد آورد. 🔰براین‌اساس، شفافیت، پایه‌های پاسخگویی حکمرانان را ایجاد می‌کند. از یک سو، در غیاب شفافیت اقدامات نظارتی نیز نمی‌تواند سرانجام مطلوبی داشته باشد و از سوی دیگر شفافیت از خصایص حکمرانی شایسته، ضمن اینکه حامی حقوق افراد است، قدرت را به نقطه رسانده و با پدیده‌های شومی چون نیز مقابله می‌کند. 🔰بنابراین می‌توان گفت اساسی‌ترین نتیجه مسئولیت‌پذیری دولت، پاسخگویی به ملت بوده که شفافیت در اعمال سیاست و خط‌مشی نیز زمینه ساز اعتماد است. 🔰 عدم توجه به شفافیت به عنوان پیش‌نیاز پاسخگویی، آسیب‌های فراوانی به ‌نظام سیاسی وارد ساخته و سبب جدایی مردم از حکومت می‌گردد. در حالی که با شفاف‌سازی می‌توان ضمن پاسخگو کردن دولت، رابطه میان دولت و ملت را بخشید. _________ @asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
تا امت شدن ... ▪️حکومت در اندیشه اسلامی بدون فهم مفهوم امام و امت، و رابطه متقابل این دو قابل تبیین نیست. ▪️امت مفهومی ساختنی است، مردم  در قالب های گوناگون، فرایند امت شدن را تجربه می کنند و با باور به مبدا و مقصد مشترک در مسیری مشترک قرار می گیرند. برای رسیدن به انتهای مسیر نیازمند قرار گرفتن در مبادی اولیه این مسیر هستند. وقتی داعیه حکومت جهانی مستضعفین تحت زعامت امام زمان در مکتب تشیع  قطعی و یقینی است،ضروری است که مقدمات امت شدن را برای مستضعفین فراهم نماییم.  ▪️امت واحده در ظل حکومت امام زمان تحقق می‌یابد، اما مقدمات آن باید پیش از تشکیل حکومت جهانی آماده شده باشد. ▪️قرار گرفتن در مسیرهای مشترک، مشق کردن امت بودن میان مستضعفین ، برای تحقق آن هدف غایی، لاجرم است.  ▪️پیاده‌ روی اربعین فرصت و بستری بسیار مغتنم در این فرآیند امت سازی به حساب می آید که حکومت اسلامی موظف است آن را میان تمام مستضعفین جهان توسعه دهد. ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید ...⚖📜 @asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
«آموزه نبوی برای حقوق عمومی بومی؛ سازمان امامت اسلامی به مثابه پدری مهربان» 📍لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ 📌 از جمله اصول بسیار مهم حاکم بر رابطه میان امت و امام در اندیشه حکمرانی ولایی اسلامی، پیوند عاطفی میان حاکم و مردم است. («وَ اخْفِضْ لِلرَّعِيَّةِ جَنَاحَكَ وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَكَ وَ أَلِنْ لَهُمْ جَانِبَك‏» نامه46 نهج البلاغه «وَ أَشْعِرْ قَلْبَكَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِم‏» نهج البلاغه، نامه53). رابطه میان امام و امت جنبه حکومت‏کننده و حکومت‏شونده آنگونه که در ادبیات سیاسی و حقوق اساسی بحث می‏شود ندارد. در این منظومه فکری، پیوند گریزناپذیری میان مفهوم ولایت و امامت وجود دارد و امام برآمده از متن امت و متکفل تأمین مصالح حقیقی آنها و پیش‌قراول امت در نیل به اهداف الهی است. 📌 در حدیثی بسیار چشم‏گشا چنین نقل شده که امام باقرعلیه‏السلام از رسول خداصلی‌الله‌علیه‌و‌آله نقل کرده‏اند: امامت جز براى آن کس كه داراى سه خصلت باشد شايسته نيست: تقوا و ورعى كه او را از نافرمانى خدا بازدارد؛ خويشتندارى كه خشمش را كنترل كند؛ و نيكو حكومت كردن بر افراد زيرفرمانش(رعیت)، تا آنجا كه نسبت به ايشان مانند «پدرى مهربان» باشد. («لَا تَصْلُحُ الْإِمَامَةُ إِلَّا لِرَجُلٍ فِيهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ وَرَعٌ يَحْجُزُهُ عَنْ مَعَاصِي اللَّهِ وَ حِلْمٌ يَمْلِكُ بِهِ غَضَبَهُ‏ وَ حُسْنُ الْوِلَايَةِ عَلَى مَنْ يَلِي حَتَّى يَكُونَ لَهُمْ كَالْوَالِدِ الرَّحِيمِ. - وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى‏ حَتَّى يَكُونَ لِلرَّعِيَّةِ كَالْأَبِ الرَّحِيمِ.»). نکته آنکه به مردم از آن جهت كلمه «رعيت» اطلاق شده كه حكمران، عهده‏دار حفظ و نگهبانى جان و مال و حقوق و آزادي‏هاى آنهاست. به علاوه مفهوم رعیت مشتمل بر شهروندان دولت اسلامی می‏شود و اعم از مسلمان و غیرمسلمان و هر آنکه تحت پوشش ولایت امام است. 📌 مطابق این تعبیر نگاه امام به مردمان و رعیت (یعنی آن کس که باید او را حفاظت و رعایت نمود)، نه نگاهی از بالا به پایین و تحکم‏آمیز بلکه رویکردی پدرانه، مشفقانه و خیرخواهانه است. به بیان دیگر امامی که دارای شرایط مندرج در کلام بالا یعنی تقوا، خویشتنداری و خوش‏فرمانروایی است، به‏سان پدر خانواده‏ای می‏ماند که جز به صلاح اهل خانه نمی‏اندیشد. ناگفته پیدا است که این بیان به‌هیچ‌وجه در پی درانداختن حکومت پدرسالار و قیم‏مآب آنطور که در اندیشه‏های سیاسی مغرب زمین مطرح و تجربه شده نیست. بلکه بر لزوم پیوند عاطفی و محبت‏آمیز میان امام و امت پافشاری دارد. به‌علاوه امام به مفهوم شخصیت حقوقی دولت اسلامی است و این اصل برای همه مسئولان در سراسر نظام مدیریتی مبتنی بر اندیشه امامت، شرط پذیرش سمت و بقای در آن است. اساس را دنبال بفرمایید: ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://twitter.com/Asaas_discourse ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://Instagram.com/asaas_discourse1 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://Telegram.me/Asaas_discourse ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://Eitaa.com/Asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک کسی پایش را کج بگذارد، فوراً شروع میکنند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن رهبرمعظم انقلاب: «امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ آنها شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن!» ۱۳۷۲/۰۵/۰۵ ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ همراه ما باشید...⚖📜 @asaas_discourse
هدایت شده از اســــاس
دولت توحیدی در سایه امامت ▪️امام رضا علیه السلام در مسیر عبور از نیشابور به طرف مرو و در جمع کثیری از محبان و مشتاقان، حدیث قدسی سلسله الذهب را بیان فرمودند: «کلمه لااله الا الله حصني فمن دخل حصني امن من عذابي» در ادامه حضرت میفرمایند:«فلما بشروطها و انا من شروطها» ▪️از این حدیث قابل برداشت است که توحید بدون ولایت و امامت تهی از معناست و رهرو آن به بیراهه خواهد رسید. ▪️امام در راس امت، مسئولیت تحقق توحید در بعد فردی و اجتماعی را داراست و بدون امام نه توحید فهمیده میشود و نه میتوان از تحقق عملی و اجتماعی آن سخنی به میان آورد. «بِنَا عُبِدَ اَللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اَللَّهُ وَ بِنَا وُحِّدَ اَللَّهُ» کافی جلد ۱ ص ۱۴۵ ▪️اصل ۲ قانون اساسی یکی از پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران را «امامت و رهبری مستمر» می داند و اصل ۵ ولایت فقیه را ادامه دهنده مسیر امامت در عصر غیبت معرفی می نماید. ▪️بنابراین در عصر غیبت ولی فقیه در راس جامعه و امت ، مسئول اصلی تحقق توحید در بعد فردی و اجتماعی است و وظیفه راهبری امت برای رسیدن به« امه وسطا »را داراست. ◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇ با ما همراه باشید ...⚖📜 @asaas_discourse