eitaa logo
آثار پاکروان
56 دنبال‌کننده
110 عکس
14 ویدیو
164 فایل
در تاریخ بماند. خفته‌گان بیدار شوند, ارتباط با مدیر: @pakravan40
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃♥️🍃 از خمینی (ره) گفتم ق 2 🍃♥️🍃 دیگر باور مي‌کردم راه نجاتی نیست و سرنوشت مكتوبمان بردگی و قربانی شدن است. دیگر راهی فرا رویم نبود به کجا باید می‌رفتم كه نرفته‌ام؟ به رنسانس چگونه می‌توانستم برگردم؟ به فروشگاه دمكراسي باز گردم که همواره همدست و همدستان قدرت‌هاي پر فریب بودند؟ به پيش رهبران طبقه كارگر چكونه مي‌توانستم برگردم؟ به پيش رهبران و مدعیان مشروطه ملتم چكونه مي‌توانستم برگردم؟ این‌ها همه کسانی بودند که همراه با انقلاب‌هاي جدید، قدرت خود را در فرانسه و شوروي و چين آمريكا به دست آورده بودند و اکنون برای احیاء نظام جاهلی به شيوه‌هاي نوين می‌جنگیدند و مرا سپره خود قرار داده‌اند. فريادي از ايران شنيدم كه خواستار انقلاب اسلامي بود، و من باز بر خود لرزیدم که باز فریبی تازه برای ستمی تاره. شگفتا! چگونه است که آدمی پيرو محمد(ص) چنين صادقانه سخن بگوید و به افرادي از جنس من، مژده نجات و رهبری و وراثت بر زمین را بدهد. باورم نشد گفتم: او نیز هم‌چون انقلابيون دیگر در فرانسه، ایران و چین و هند... قدرت طلبي است که به كسوت انقلابيون درآمده است تا با قدرت‌مندی هم پیمان شود و زنجير تازه بیافریند. اي برادر ناگهان فردي را ديدم بنام ادامه راه امامت و سنت آن پیام آور بزرگ، بر عليه بردگی و برده‌پروري قيام كرده است تا ديگر بنام الله تنها ياور مظومان را در محراب مظلومانه قربانی نكنند.گفتم اين ديگر كيست، گفتند: پیتیمی بوده است و همه او را دیده‌اند که در خمين، مثل افراد عادي رشد كرده(ادامه در ق 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 1 🍃♥️🍃 ✅مقدمه روز 27آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح است. او پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود. تلاش‌های زیادی برای ایجاد وحدت انجام داد. به پاس فعالیتهای چشم‌گیر آن شهید والامقام، روز 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است. روح‌اش شاد و راه‌اش پر ره‌رو باد. ✅وحدت برای جبران عقب مانده‌گی‌ها جامعه اسلامي ايران براي پيشرفت متعالي و جبران عقب ماندگي‌های علمي خود نياز به يك اراده ملي و بسيج عمومي دارد كه با سرعت و دقت بيشتري نسبت به پيشرفت جهاني گام بردارد. يعني نبايد اعمال و رفتار ما در اين زمان حساس باعث شود كه به‌جاي پيشرفت با سرعت بالا، از سطح پيشرفت جهاني، در جا زده و يا سال به سال عقب‌تر بمانيم. كليد اين پيشرفت متعالي را بايد مراكز علمي و پژوهشي كشور تهيه و قفل‌هاي بسته را باز كنند. باز شدن هر قفلِ بسته‌اي يكي از مشكلات اصلي كشور را حل و باز شدن قفل‌هاي بعدي را آسان می‌نمايد. بزرگترين مراكز پژوهشي و علمي كشور عبارتند از: حوزه و دانشگاه. حوزه و دانشگاه از نهادهای اصلی اداره کشور هستند. همكاري و هماهنگي این دو نقش تعين كننده در پيشرفت متعالي كشور دارد. حوزه در حل مشكلات معنوي (اولويت اول) و دانشگاه در حل مشكلات مادي (اولويت اول) در جامعه اسلامي ايفاي نقش مي‌كنند.(ادامه در قسمت 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 تقویت واحد پول جدید جمهوری اسلامی ایران ق 1 🍃♥️🍃 ✅ مقدمه برای حل هر مشکلی طرح‌های متفاوتی ارایه می‌گردد. باید دنبال راه حلی بود که مشکل را اساسی حل اساسی کند، کم هزینه‌تر و پر سودتر باشد. و برای مردم و مسوولین دردسر ساز نگردد. پول ملی ایران در حال حاضر مشکلات متعدد دارد. مثل: از رده خارج شدن 9 قطعه از سکه‌ها و اسکناس‌ها، بقیه هم حال روزش معلوم و مشخص است، حجیم بودن، پول به واحدش حضور نداشتن، هزار برابر واحدش هم قدرت خرید هیچ کالایی را ندارد. کم شدن قدرت خرید در هر لحظه مخصوصا در برابر طلا و ارزها، و... که غوغا می‌کند. راه حل چیست؟ برای حل این مشکل بزرگ کشوری، فقط کاهش چند صفر مشکل را اساسی حل نمی‌کند. زیرا مشکل اصلی هم‌چنان پابرجا می‌ماند و فقط در حساب‌داری و فاکتورها با عددهایی که در جلویش صفر کمتری دارد، روبرو می‌شویم تا حساب‌داران عملیات ریاضی را راحت‌تر انجام ‌دهند. برای حذف صفرهای پول رسمی، باید اهداف دیگری که خیلی مهم‌تر از آسان شدن کار حساب‌داران است برآورده شود. مثل تقویت توان حضور در بازارهای داخل و خارج کشور که به مرور زمان هم قدرت‌اش کاهش نیابد. مردم هم در تبدیل پول رایج به جدید دوچار مشکل نگردد. باید همراه با حذف صفر، پشتوانه هم تقویت گردد. تسهیل در داد و ستدها همرا ه با حفظ و تقویت در بازارهای داخلی و خارجی و... باشد. راه حل چنان باشد که همه مشکلات پولی را یک جا حل نماید.(ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 ایثار و شهادت ق 1مقدمه1_2🍃♥️🍃 تفکر بسیجی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی و فرهنگ ایثار و شهادت است. محور اساسی انقلاب اسلامی بر ایثار و شهادت استوار است. ایثار و شهادت دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی است و آنچه باعث بقای اسلام شده این فرهنگ غنی و ارزشمند است. دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است که جلوه گاه نصرت الهی و تجلی گاه حقانیت نظام مقدس اسلامی است. حماسه آفرینی ها و ایثاگری های شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس، شخصیت جدیدی برای انقلاب و میهن اسلامی ما به ارمغان آورد. بسیج در این زمان هم با نوآوری، جوانان، برنامه ریزی برنامه های پویا و موثر، رضایتمندی جامعه ایثارگری، تعالی و تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی در قالب برنامه های تعریف شده، به کار گیری از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها و تفکرها و عنایت و توجه به وصایای شهدا که همانا توصیه به وحدت، همدلی و هم افزایی است یکی از نقاط قوت این بنیاد است. همه مخصوصا مسئولین باید روحیه بسیجی را سرلوحه کار خود قرار دهند. در شرایط کنونی کشور بسیجیان به عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا، مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. بسیج، این شجره طیبه در دوران هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز در جهت پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران با تمام تلاش و توان خویش عمل نموده است. فرهنگ بسیج در امتداد فرهنگ ایثار و شهادت است و بسیجیان در عرصه‌های مختلف برای دفاع از اسلام ناب محمدی به فعالیت مشغولند. واژه‌گان کلیدی: بسیج، بسیجی، فرهنگ ایثار، شهید، شهادت. (ادامه در ق 1_3) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 2 🍃♥️🍃 به نظرم تنها راه وحدت بين حوزه و دانشگاه اين است كه اعتماد عميق بين اعضاي اين دو نهاد بوجود آيد، بطوري كه منجر به توليد محصولات قابل قبول براي هم‌ديگر باشد، تا با اشتياق کامل از نظرات هم استفاده كنند. محصول اصلي دانشگاه توليد علوم تجربي و فني و پرورش متخصص است، عملکرد دانشگاهی‌یان بايد چنان منطقي باشد كه حوزه‌ويان بدون كوچكترين شك و ترديد استقبال كنند. محصول حوزه ابلاغ پيام الهي است. حوزه‌ويان بايد چنان باشند كه بتوانند ارزش‌های (اهداف قرآن ) الهی را طوري اطلاع رساني كنند كه دانشگاهی‌يان هم استقبال كنند. علم و ارزش دو بال پيشرفت متعالي جامعه هستند كه با تك‌روي، عدم هماهنگي و همكاري آن‌ها، جوامع زير قابل تصور است. 1ـ کشور قفط از لحاظ ديني پيشرفت كند و از نظر علمي عقب بماند: چنين جامعه‌اي در نهايت دچار شكست خواهد شد. چرا كه گسترش دين بدون توجه به علم باعث بوجود آمدن جامعه‌اي مي‌شود كه مشكلات حل نشدني فراواني گريبان گير آن مي‌شود. ذات دين الهی هم با چنين جامعه‌ای مخالف است. بعضي از جوامع شرقي چنين هستند. 2ـ فقط از لحاظ علمي پيشرفت كند و از دریافت ارزش‌های دين الهی كمبود داشته باشد: در اين صورت نيز جامعه دچار شكست خواهد شد. چنين جامعه‌اي به خاطر كمبود معنويات و ارزش‌های اصیل دچار بحران مي‌شود. نمونه آن بعضي از جوامع غربي است كه يك طرفه رشد يافته‌اند. (ادامه در قسمت 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 از خمینی (ره) گفتم ق 3 🍃♥️🍃 گفتم: عجب، چگونه است که از ميان بشر چنين آدم صادقي يافت شده است؟ گفتند: او فردي از سلسه چوپانان است و اجدادش همه از چوپان؛ از شوق یا از هراسی گنگ بر خود می‌لرزیدم که برای نخستین بار از میان ما انسان‌ها فردي بر خاسته است كه معجزه قرن حاضر است. چون زبان به گفتن گشود باورم شد كه حقيقت مي‌گويد: «اسلام نيامده كه ظلم بكند، اسلام آمده است كه ضعفا را پرستاري بكند. اسلام از توي ضعفا پيدا شده است. از اغنيا پيدا نشده است، از گداهاي مدينه و مكه اسلام پيدا شد، از اين بيچارها و ضعيف‌ها پيدا شده است و انبياي ديگر هم همين طور بودند چون اشراف نبودند كه طرفدار اشراف باشند، اين‌ها از همين ضعغا هستند، از بين همين توده‌ها پيدا شدند و طرفدار همين توده‌ها هم هستند و نمي‌گذارند ظلم به اين‌ها بشود، البته به بزرگ ها هم نمي‌گذارند ظلم بشود، به هيچ كس نبايد ظلمي بشود. »، «اي مستصعفان عالم دست در دست هم دهيد و به خدای بزرگ رو آوريد و به اسلام پناهنده شويد و عليه مستكبران و متجاوزان به حقوق ملت‌ها پرخاش كنيد » به او دل بستم، چرا که همه مظومان را گرد او دیدم. محمد باقر صدر از عراق، مطهري؛ آزاد مردي از ایران. موسي صدر مبارزي در لبنان، مريداني از جنس اويس قرني، بلال حبشي، ابوذر غفاري، سلمان فارسي، ميثم تمار، مقداد و... اکنون پیشوای همه یاران راستين اسلام اوست. باور کردم، چرا که مركز فرماندهي‌اش حسينيه‌اي بود در جماران؛ و بارگاه و تختش تکه صندلي از چوب معمولي! این همه، دستگاه دلبري مردي بود كه امت فرياد مي زد: از عمر ما بكاه و بر عمر رهبر افزا. روح مني خميني، بت شكني خميني. از چنین جايي شيطان بزرگ را به لرزه انداخت و چنان سرفراز به ديار باقي شتافت. (ادامه در ق 4) - صحيفه نور ج 4 ص 59 2 - صحيفه نور ج 10 ص 339 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
هدایت شده از ادبیات مواِپا
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 3🍃♥️🍃 هر يك از جوامع فوق به علت عدم حضور ديگري مشكلات مخصوص به خود را دارد. 3ـ نزاع هميشگي بين اين حوزه و دانشگاه: در اين حالت هر كدام موجب ايستايي و ركود هم‌ديگر مي‌شوند. هر دو حضور ضعيف در جامعه دارند. در نتيجه دو مركز تخريب شده وجود خواهند داشت. چنين جامعه‌اي بسوي پيشرفت حركت نمي‌كند كه هيچ، بلكه پسروي هم مي‌نمايد. 4ـ هماهنگي و همدلي بین حوزه و دانشگاه: در چنين حالت در جامعه هر دو حضور پر رنگ و قوي دارند. يكي در تقويت ديگري مي‌كوشد و هم‌ديگر را تقويت مي‌نمايند. با كمك و ياري یکی موجب رشد و شكوفايي ديگري مي‌شود. نقاط ضعف يكديگر را محترمانه حل مي‌نمايند. در اين حالت جامعه به سوي پيشرفت متعالي گام‌های بلند بر مي‌دارد و همه امت و ملت راضي خواهند بود. جامعه براي پيشرفت متعالي به محصولات هر دو نهاد نياز دارد. بايد چنان هماهنگ باشند كه ملت با جان و دل خريدار محصولات هر كدام از آن‌ها باشد. يكي از بهترين راه توليد محصول مشترك اين است كه يكي قبل از ارسال محصول خود به بازار جامعه، اول هماهنگي لازم را در بين خودشان انجام بدهند و بعد در بين متخصصين طرف ديگر مطرح و مورد نقد و بررسي قرار بدهند. به عبارت ديگر، اول خودشان محاسن و معايب خروجي خود را مورد ارزيابي قرار دهند و معايب آن را برطرف نمایند، بعد محصول را به متخصصين بال ديگر عرضه نماييد، تا عيوب احتمالي که ناآگاهانه در لابلای محصول مانده، برطرف شود. به عنوان مثال: اگر نظريه‌اي در دانشگاه مطرح و ارائه شد، اول خود دانشگاه، خود را يك نقاد فرض كنند و به نقد سخت‌گیرانه آن محصول بپرازند. یعنی نظريه خود را با ديد انتقادي بررسي نمايند. اگر متوجه شدند كه قسمتي از آن ايراد دارد. خودشان برطرف كنند، حوزوي‌یان هم هم‌چنين. در اين صورت نه خروجي حوزه با علوم دانشگاهي تضاد پيدا مي‌كند و نه خروجي دانشگاه با مسلمات ديني به تعارض كشيده مي‌شود. (ادامه در قسمت 4) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 4🍃♥️🍃 شایسته نیست يكي خروجی خود را بدون اطلاع دیگری (محصول خود را) انتشار و سعی نماید آن را در جامعه جا بیاندازد، آن موقع بال دیگر آن را مورد نقد قرار دهد. این کار باعث موضع‌گيري متقابل می‌شود. تا زماني كه محصولات هر دو مصرف داخلي (خود و طرفدارانش) دارد و براي ديگري قابل استفاده نيست. بحث وحدت حوزه و دانشگاه بي‌مورد است به عبارت ديگر تا زماني كه حوزه محصول خود را خود مصرف مي‌كند و محصولات دانشگاه را قبول ندارد و يا بالعكس، وحدتي حاصل نخواهد شد. در رابطه با وحدت حوزه ودانشگاه توجه به چند نكته اساسي ضروري مي‌باشد: نكته اول: اولين اقداماتي كه بايد انجام شود شناسايي محل‌هاي تفرقه و اختلاف است. با شناسايي آن‌ها و جمع آوري روش‌هاي وحدت آفرين، بهترين و مناسب‌ترين راه حل را استخراج، انتخاب و اجرا كرد. نكته دوم: تدريس روحاني در دانشگاه و يا دكتر در حوزه مشكل را حل نمي‌كند. چون اگر روحاني فقط مباني علم را مثل ديگر اساتيد براي دانشجويان بيان نمايد. او هم مانند آن‌هاست با اين تفاوت كه لباس روحانيت را در تن دارد و دكتري كه از دانشگاه براي تدريس طلبه‌ها مي‌رود او يك روحاني است اما بدون لباس. آن‌چه مد نظر است توافق بين تئوري‌ها و نظريه‌هاي مطرح در دو مركز است. تا زماني كه تئوري‌ها و نظريه‌هاي يكي براي ديگري مورد پذيرش قرار نگيرد، وحد ت ايجاد نمي‌شود. منظور از محصول مشترك تئوري‌ها و نظريه‌هاي قابل جمع است كه مورد پذيرش هر دو مركز می‌شود. (ادامه در قسمت ق 5) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 اسلام ق 1 🍃♥️🍃 ✅مقدمه در تمام دین‌ها یک خط فرمان و یک خط اطاعت وجود دارد. این خط فرمان و خط اطاعت در اسلام مثل یک زنجیر چند حلقه عمل می‌کند. زنجیره فرمان حکم صادر می‌کند و زنجیره و اطاعت احکام را عملیاتی تبیین می‌کند. شناخت خط فرمان و اطاعت موجب شناخت روش و هدف دین مورد نظر مشخص می‌شود. ✅نمودار رهبري در اسلام: در دین اسلام که یک دین الهی است یک خط فرمان و یک خط اطاعت وجود دارد. اعضای موثر در خط فرمان جامعه اسلامی عبارتند از: الله، پیامبر، ائمه، مردم: ✅1ـ خط فرمان الله خط فرمان: خطي است كه نشان می‌دهد که منشاء فرمان کیست و توالی فرمان چگونه است. شروع فرمان در اسلام با الله است که به وسیله وحی بر حضرت محمد نازل گشته و از او به ائمه طاهرین رسیده و تا آخر جهان ادامه خواهد داشت. لازم به توضیح است که از نظر اسلام تاریخ انسان در روی زمین به دو بخش تقسیم می‌شود: 1ـ تاریخ انبیا 2ـ تاریخ امامت تاریخ انبیا از حضرت آدم شروع می‌شود و تا رحلت حضرت محمد(ص) ادامه داشت. رسول اکرم در زمان حیات‌اش اولین امام را معرفی کرد تا مردم لحظه‌ای هم بدون امامت نباشد. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
✅« بسمه تعالي » 🍃♥️🍃 ممتد بودن هدایت الهی🍃♥️🍃 ✅یکی از مهم‌ترین نعمت وجود هدایت‌گر سالم و صالح و ثابت قدم در میان انسان‌هاست. به همین دلیل، از ابتدای ساکن شدن انسان در زمین تاکنون هیچ‌گاه جهان از وجود پیامبران و امامان خالی نبوده و نخواهد بود. زیرا انسان همیشه برای هدایت شدن نیاز به حجت‌های الله دارد تا وظیفه و تکلیفش را مشخص نماید. ✅اگر حجت قطع شود و یا کلا حجت نباشد. انسان به عنوان یک موجود دارای روح الهی در جهان معنی و مفهوم نخواهد داشت. زیرا برای فعال شدن روح دمیده شده بر انسان فقط با حضور پیامبر و ائمه اطهار در زمین فعال می‌گردد. ✅مبلغین اصلی اسلام هم به واسطه هدایت گری حضرت مهدی است که بر صراط مستقیم حرکت می‌کنند و مردم را دعوت به اوامر الهی می‌کنند. ✅این نیاز در قرآن و روایات و دعاها آمده است که الله از ابتدای آفرینش انسان تا روز قیامت همواره انسان‌های شایسته‌ای را به عنوان حجت‌های خود بر مردم برگزیده است و انسان‌ها هیچ‏گاه بی‌نیاز از این حجت‌ها نمی‌شوند. البته حجت‌های الهی همواره ظاهر و آشکار نیستند و چه‏ بسا که در برخی دوره‌ها، بر اساس مصالح و حکمت‌هایی، از دیدگان مردم پنهان می‌شوند. ✅از نظر اسلام تاریخ انسان در روی زمین به دو بخش تقسیم می‌شود: 1ـ تاریخ انبیا 2ـ تاریخ امامت ✅از اولین لحظه ورود انسان به زمین شروع شده و تا آخرین لحظه حیات انسان ادامه خواهد داشت و هیچ زمانی نبوده و نخواهد بود که هدایت‌گری منقطع گردد تا قیامت بر پا شود. ✅تاریخ انبیا از حضرت آدم شروع می‌شود و تا رحلت حضرت محمد(ص) ادامه داشت. رسول اکرم در زمان حیات‌اش اولین امام را معرفی کرد تا مردم لحظه‌ای هم بدون امامت نباشد. ✅مدتی طول کشید تا عموم مسلمانان مدینه از وفات پیامبر اسلام(ص) با خبر شوند، مدتی طول کشید تا تعدادی از انصار برنامه ریزی کنند تا مردم در سقیفه جمع شوند. یکی رفت و گزارش واقعه را به ابوبکر بن ابی‌قحافه و عمر بن خطاب رساند، مدتی طول کشید تا با ابوعبیده جراح به محل سقیفه برسند. ✅در محل سقیفه گفتگوهای بسیاری میان انصار حاضر و مهاجرانی که با تأخیر به آن جمع ملحق می‌شدند، مدتی طول کشید. تا ابوبکر ابتکار عمل را در دست بگیرد و مخالفان را وادار به سکوت کند. مدت دیگری گذشت. آن موقع تازه بیعت کردن شروع شد و بسیاری فردای آن روز بیعت کردند. ✅به نظر می‌رسد مدتی بیش از یک لحظه (حداقل یک ساعت یا نیم روز یا...) جریان هدایت گیری در آن مقطع تاریخی منقطع شده باشد و این گسستگی آشکاری به وجود آید. چنین گسستگی محال است و با هدایت‌گری ممتد هم‌خوانی ندارد. ✅این پیامبر اکرم(ص) است که در روز غدیر به امر الله جانشین خود را معرفی می‌نماید تا گسستگی هدایت‌گری منقطع نگردد. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/10/03 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 5 پایانی🍃♥️🍃 ✅آنچه قابل پيش‌بيني است اين‌كه: عده‌اي اندك و انگشت شمار در هر دو مركز وجود دارد كه از همكاري اين دو نهاد راضي نبوده و مشغول شيطنيت هستند و خواهند بود. از علما و دانشمندان هر دو نهاد انتظار مي‌رود كه فعاليت آن‌ها را در مراحل اوليه مسدود (بايكوت) كنند، و با منطق جواب قانع كننده براي مخاطبان در جامعه تهيه نمايند و اطلاع رساني مناسب و به موقع انجام دهند تا توطئه‌گران نتوانند در جامعه براي خود پايگاهي دست و پا كنند. نه اين‌كه به خاطر هم صنف بودن فرد مورد نظر را پشتيباني و حمايت قرار دهند، و منطق، فداي صنفي‌گري شود. اگرخلاف فردي فقط به خاطر هم صنف بودن مورد تاييد و دفاع قرارگيرد، اين عمل ترويج عادات دوره جاهليت است و جامعه متمدن الهی چنين داوري را نمي‌پسندد. اگر اين دو مركز به‌جاي تفاهم، با هم به جدال بر خيزند. اولا مسير پيشرفت عوض مي‌شود بجاي رشد و شكوفايي كشور باعث اتلاف نيرو، سرمايه، زمان و غيره مي‌شود. به نظر مي‌رسد دشمن هم از اين عمل راضي است، زيرا به طور مستقيم يا غير مستقيم براي رو در رو قرار دادن اين دو تلاش مضاف مي‌نمايد. شهيد مفتح هم آيت‌الله بود و هم دكتر، او از نياز هر دو آگاه بود، به همين خاطر بازار مصرف محصولات حوزه را در دانشگاه و هم‌چنين بازار مصرف توليدات دانشگاه را در حوزه به وجود آورد. يك رابطه دو طرفه طراحي نمود كه منجر به توليد نظراتي شد كه مورد قبول هر دو مركز بود. البته به صورت محدود و در حيطه كاري خود به عنوان نمونه موفق. در اين زمان حساس وظايف مسؤولان حوزه و دانشگاه اين است كه فعاليت خود را به تمام مراكز علمي و پژوهشي خود در سراسر كشور گسترش بدهند. يعني شهيد مفتح تبديل به مفتح‌هاي زنده شود. راه‌اش پر رهرو باد. به اميد آن روز. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 فهم فنون فاضله فاطمه 🍃♥️🍃 ✅فنون فاضله و فتوت و فرزانه‌گی را از فاطمه افتخار آور بیاموزیم تا ضمیرمان سیراب الهی گردد و زندگی هدف‌مند قسمت‌مان گردد. ✅فطرت این مادر فاضله، فرزند فاضله پروردن است. ✅فاطمه فداکار مادر ما و آینده‌‎گان است. چون او مادر همه مادرهای فهمیده است. فیض فراوان او فدای فرزندانش می‌شود. ✅فاطمه فداکار فدک دارد. او محصول فدک را در بین محرومان تفسیم می‌کند. ✅خبر رسید: فرمان غصب فدک شده و تصرف هم گردیده. ✅ ضعف در ذات و ضمیر حضرت فاطمه زهرا وجود نداشت. فی‌الفور پیش غاصبان رفت با گفتار فصیح فدک را طلب کرد. فرومایه‌گان در منطق کم آوردند و پس دادند. اما با توسل به زور؛ با ظلم مضاعف دوباره تصرف کردند. ✅ای فرزندان فاطمه فاعتبروا(عبرت گیرید)، ✅ای فرزانه‌گان افتخار فراوان برای فرشته فیض‌گستر بیافرینید. ✅فوج فوج فنون فاضله و فتوت را از فاطمه بیاموزید و فارغ التحصیل در ساختن مدینه فاضله کوثری باشید، فاستقم(پس پایدار) به راه فلاح باشید تا فایده فروان ببرید. ✅دعا نمایید، به یاری فتاح، فجر فرزند فرید فاطمه فرا رسد، تا فجایع فتنه‌گران منافق صفت فنا گردد. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/10/04 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan