eitaa logo
آثار پاکروان
57 دنبال‌کننده
110 عکس
14 ویدیو
164 فایل
در تاریخ بماند. خفته‌گان بیدار شوند, ارتباط با مدیر: @pakravan40
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃♥️🍃 ، فضاي حاكم ق2 🍃♥️🍃 انقلاب ايران صد در صد اسلامي بوده و در صدد پياده كردن موازين دين خدا و ايجاد يك فضاي الهي بر پايه ساختار اسلام است. ما ملت ایران به اين هدف نمي‌رسيم مگر محتواي ساختار قبلي را عوض كنيم و ساختاري را طراحي و اجرا كنيم كه محتواي آن متكي بر قرآن و عترت باشد. هدف اصلي انقلاب اسلامي عوض كردن نرم افزارهای حافظ ساختار حكومت‌ ستم‌شاهی و غير اسلامي با پشتيباني استكبار جهاني بود، تا با جايگزين كردن مقررات و مناسبات اسلامي در سه حوزه فرد، اجتماع و طبيعت باعث اسلامي‌تر شدن جامعه شود. مهمترين رسالت‌اش از بين بردن موانع اين راه است، تا با فراهم شدن زمينه، اين حركت نهادينه شود. پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي به ميزان ايجاد ساختار اسلامي بستگي دارد. اگر بخواهيم نسل‌هاي بعدي هم در صراط مستقيم حركت كنند بايد ساختار اسلامي را جايگزين ساختارهاي غير اسلامي نماييم. هر ساختار عقلاني با سه عنصر اساسي ارتباط دارد: تشخيص وضعيت موجود، تعريف وضعيت مطلوب و ترسيم راه حركت از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب شكل مي‌گیرد. در حال حاضر ساختار بيشتر ارگان‌ها، سازمان‌ها، بانك‌ها، شرکت‌ها و... طراحي شده توسط رژيم گذشته است كه آن را هم از غرب سرمایه‌داری وارد كرده بود. متاسفانه اين رونده غير اصولي هنوز هم ادامه دارد و خروجي اين ساختار محصولي است كه با اسلام هم خواني ندارد. تنها تفاوت اين است كه افراد مسلمان آن را اداره مي‌كنند. (ادامه در قسمت 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . (ع) توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 ایران ای پهلوان پرور 🍃♥️🍃 ایران یک اسم زنانه است. مادری به وسعت سرزمین ایران است، حافظ ارزش‎های الهی، مادر مهربانی برای حفظ میهن و همه فرزندان‌اش می‌باشد. ایران مادری است که فرزندانی بیدار، هوشیار، فهیم،کریم، پهلوان، شجاع، دشمن شناس، خانواده دوست حاضر و آماده در میدان‌های یاد شده پرورش می‌دهد. هر فرزندی به مادرش ایران خدمت نماید، به خود و نسل‌های بعد خود خدمت کرده است. ما به مادرمان ایران افتخار می‌نماییم. فردوسی حکیم در مورد مادرش ایران می‌فرماید: ...چو ایران نباشد تن من مباد در این بوم‌وبرزنده یک تن مباد همـه روی یکسر بجـنگ آوریــم جــهان بر بـداندیـش تنـگ آوریم همه سربسر تن به کشتن دهیم بـه از آنکه کشـور به دشمن دهـیم... 19/12/97 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا) . ق 1 .
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 حضور زینبی در صحنه لازم است 🍃♥️🍃 پیاده‌روی در اربعین برای بزرگ‌داشت شهدای کربلا و اسیران آزاده‌ای که فقط جسم‌شان در اسارت بود و منش و روح‌شان در اوج آزاده‌گی و سرفرازی بود، است. ما که جسم‌مان به برکت انقلاب اسلامی آزاد است، باید خو و همت خود را تا حد امکان به حد سردار فرهنگی زینب(س) نزدیک کنیم تا مثل او که یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان گردو خاک تبلیغات دشمن مفتدرانه زنده نگه‌داشت، ماهم با اقتدار پیروی امین و صادق باشیم. ما باید زینب‌وار وارد صحنه پیام رسانی شفاف شویم، آن‌چنان او با جهاد بیان، یزید زمان‌اش را رسوای خواص و عام کرد، ما هم با رسوای یزید زمان‌مان، راه حق‌اش را اقتدار ادامه دهیم. تا آخرین منجی احسن گوید. 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا)
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 102زینب‌های حافظ نهضت، ذلت نمی‌پذیرند 🍃♥️🍃 زینب حافظ ضمیر نهضت و ضامن پیام رسانی صحیح به آزادگان و مستضعفان و زحمت‌کشان جهان است. زینب ذلیل کننده نظام ظلم یزیدیان است. زینب ظواهر زیبای زهد ظاهری حزب ظالم یزیدیان را ویران نمود. زینب نگذاشت یزیدیان ذات نهضت حسینی را تحریف کنند. حضور زینب، زاده کوثر در کاخ یزید، زالو صفتان ظالم را به زانو در آورد. زینب ضربان نامظم و رو به ضعف نهضت را منظم کرد. زینب زن بزرگ‌وار و حافظ نهضت و ذخیره زمان است. ای آزادگان و مستضعفان و زحمت‌کشان زمان: حضور زیبای شما پیروان عزیز برای ادامه نهضت فرهنگی در پیاده‌روی اربعین، حضور زینبی است و رضایت‌مندی و لذت بخشی آن ابدی. 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا)
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 آیا لیاقت دارم زینبی باشم🍃♥️🍃 تاریخ را شکافتم تا رسیدم به عصر عاشورا، قامت زینب را راست، اهداف‌اش را الهی، قدم‌هایش را استوار، دل‌اش را پر از اسرار، ددیم که ضامن پیام‌های عاشورا را کشیده آماده ارسال بود. هنگام ورود کاروان اسیران عاشوا را به کوفه می‌بینم. در میان هلهله تماشاچیان بر مردم نهیب می‌زد: اسکوت. خاموش باشید. با این نهیب، جماعت انبوه ساکت شدند، همراه جمعیت احساس کردیم، حیدر کررار، امیرالمؤمنین(ع) سخن می‌گوید. بعد از این خطبه حرف‌های ضد یزیدی و تاختن بر یزیدیان شروع شد. از ندای «ما رایت الا جمیلا» زینب وجودم پر شد از شجاعت، صداقت، رشادت، و براستی چه رخدادی در حال شکل گیری بود. احساس کردم چقدر مشتاق پیروی آن امام شهید و این کوه استقامت و صبر هستم. واقعه غمناک عاشورا راه نجاتی برای مردم باز می‌کرد که شادی آور بود. کمی تفکر کردم. زینب با از دست دادن برادران و فرزندان و جاه مقام ظاهری، چه به دست آورده بود که حیات پنهان از دید من چنین جلا و صفا پیدا کرده بود. احساس کردم افق جدیدی از معرفت به رویم باز شده است. فهمیدم، منجی حقیقی ما(من و مستضعفان تاریخ) پیروی از راه اوست. خود را قوی در پیروی از راه سرخ حسین و پیام سبز زینب یافتم. دیگر دنیا در برابرم گوچک شده بود، زیرا من خواسته‌‌ای فراتر از دنیای مادی داشتم. 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا)
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 پيامرسانان زینب‌گونه: 🍃♥️🍃 پيام‌رسانان زینب‌گونه رسالت رسولانه دارند. تا پيام شهيدان را با صدای رسا، راست و حسینی در مرحله اول به گوش نسل‌های امروزی ایران برسانند حقیقت روشن شود که اگر میوه انقلاب خوب به ثمر نمی‌رسد به خاطر کارشکنی استمارگران جهانی، نفوذیان کارخراب‌کن، ایاددی رژیم ستم شاهی، مناغقین سازمان یافته، جدایی طلبان مزور، و... است. در مرحله دوم پيام اصیل انقلاب اسلامی ایران را به رنج‌ديدگان و زحمتكشان عالم انتقال دهند و اعلام نمایند: هدف انقلاب اسلامی اين است که قدرت طلبي‌ها و رياكاري‌ها و خودخواهي‌ها بايد محكوم و محو شود، با ناحق بايد مبارزه كرد و برنامه جاهلي ظلم و ستم بايد برچيده شود و عدالت اجرا گردد. استمارگران بدانند، ایران انقلابی در صحنه جهانی با قدرت حضور خواهد داشت تا سنت رسول الله(ص) صحیح و درست معرفی شود، امنيت و احساس امنیت برقرار گردد، الگوهای معاویه صفت(منافق) و شیطان وسوسه‌گر(مطرود)، خواهان در جامعه نه‌داشته باشد. انقلاب اسلامی تا ظلم هست بر ظالم می‌تازد و از حق مظلومان دفاع می‌نماد. از حضرت زينب سؤال شد: كار خدا را با برادر و اهل بيت چگونه يافتي؟ زينب كبري در جواب فرمودند: «و ما رأيتُ الاّ جميلاً...»؛ هيچ چيز جز زيبايي نديدم. زینب در قله ایمان ایستاده است و انسان مؤمن و موحّد، هر کاری که انجام می‌دهد در راستای وحی بر حضرت محمد می‌باشد. در واقعه کربلا حسین و یاران‌اش کوشش کردند تا اسلام واقعی را معرفی نمایند. در هر زمان و مکانی هر كاري به رضای الله انجام شود، الله راضي بوده و مورد پسنديده است. به شهادت رسيدن برادران و فرزندان اوج شناخت عرفان الهي حضرت زینب است. يزيد قصد داشت اعمال زشت خود را به اراده الهي نسبت داده و كار خود را صحيح جلوه دهد. حضرت زينب در جواب گفت: «اراده خداوند بر شهادت اين بزرگان تعلّق گرفته است اما بدان كه در قيامت، سزاي اعمال خويش را خواهي ديد» آگاه باشیم: براي حفظ اسلام ناب محمدی امام حسين(ع) و یاران‌اش به شهادت رسيدند و حضرت زینب پیام رسان فرهنگی موفق شدن پیام عاشورا را زنده نگهدارد. 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا)
هدایت شده از آثار پاکروان
« بسمه تعالي » 🍃♥️🍃 زینب علمدار فرهنگی 🍃♥️🍃 وقتی علم از دست علمدار نظامی ابوالفضل افتاد، علمدار فرهنگی قد برافراشت. زینب آن علمدار فرهنگی با خطبه‌ای غرا کاخ یزیدیان را لرزاند، رسوای خاص و عام کرد، نقاب نفاق از چهره‌شان برداشت، حیله و مکرهای تاب‌داده‌شان را پنبه نمود. آن اسوه صبر و وقار با علم فرهنگی جای خالی علمدار نظامی را به نحو احسن پر نمود. این جاست که عظمت علم‌داری فرهنگی شناخته می‌شود. زینب‌های زمان به پا خیزید انقلاب اسلامی ایران حماسه ناب محمدی است که در قرن حاضر به رهبری امام خمینی و مردم سلحشور و پهلوانان این سرزمین پدید آمد، گسترش پیام این حماسه، مبلغانی زینب‌گونه می‌خواهد تا حقایق این حماسه و حماسه‌سازان حسینی را سلامت‌گونه به گوش جهانیان برساند. ای زینب‌های زمان به پا خیزید و در تمام میدان‌ها فرهنگی، هنری مخصوصا در فضای مجازی با زبان فصیح و نثر بلیغ کید یزیدیان را آشکار و صدای تشت رسوایی‌هایشان را به گوش جهانیان برسانید. تا تعداد آگان عالم افزایش یابد. بدانیم و آگاه باشیم: اهداف قیام امام حسین در کربلا دفن می‌شد، اگر زینب نبود. 03/03/1397 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا)
هدایت شده از آثار پاکروان
36 🍃♥️🍃 آوازه انقلاب اسلامی ایران 🍃♥️🍃 آوازه انقلاب اسلامی ایران بواسطه آرمان‌های بیدارگرانه مسضعفان جهان شناخته می‌شود. آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران ادامه آرمان‌های اسلام ناب محمدی است. آرمان‌های اسلام ناب محمدی به هر مکانی خالص و شفاف رسیده باشد، ضمیر ناخودآگاه مردمان آن دیار را بیدار می‌نماید. استکبار جهانی احساس ناامنی جدی کرد، زیرا با بیداری فکری مستضعفان، منافع اقتصدی مستکبران با چالش فراوان همراه می‌شد. استمار جهانی برای مقابله اسلام ناب اهداف نجات‌بخش را پنهان می‌کرد. تا به کوش دریافت کننده‌گان اصلی نرسد. زینبی‌یان رسالت اطلاع رسانی شفاف را آغاز کردند. مستکبران با تقویت منافقان داخلی و خارجی با ساختن شائعات همراه با تحریفات خواستند اندیشه‌های مطالبه‌گرانه مستصعفان را در حصار نگهدارند. طاغوتی‌یان مانع ابلاغ شفاف پیام انقلاب اسلامی می‌باشند. آینده‌گان با مطالعه تاریخ این زمان خواهد فهمید. انسانیت انسان بخاطر جاه‌طلبی شیطان صفتان چقدر عقب مانده است. آن موقع بر یزیدی‌یان این زمان دشنام خواهند داد. 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا)
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 محک بزنیم خود را به عنوان پیرو حضرت ♥️🍃 💚علی یاور مستضغفان است، من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی دریای ایمان و یقین است، من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی خود کوثر و صهبای دین است. من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی اسطوره و قله عشق است من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی سرمشق کلّ متّقین است من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی سجاده ی نور اناالحق است. من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی تفسیر قرآن مبین است من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی وارث رسالت انبیا است من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚علی مهری که دائم بر جبین است. من به عنوان پیرو چه هستم؟ 💚و علی ... است. من به عنوان پیرو چه هستم؟ 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا) 🎊💐
🍃♥️🍃 جایگاه پیام رسانی حضرت زینب 🍃♥️🍃 ✅پیام رسانی در جهاد تبیین جایگاه بسیار عظیم دارد. جایگاه پیام رسانی در بروز و ظهور شفافیت غیر قابل انکار است. ✅پیام رسانی صحیح دست‌آوردهای شگفت انگیزی برای اغنای فکری اجتماع دارد. ✅ اولین کارش بصیرت افزایی در سطح اجتماع است. ✅وقتی شفافیت به وجود آمد عمل به تکلیف، افزایش می‌یابد، هم‌دلی بین مردم و مسئولین برقرار می‌شود، مطالبه حق و عدم سلطه پذیری رونق می‌گیرد، مردم احساس امنیت بیشتر می‌نمایند، رعایت اصول اخلاق اسلامی گسترش می‌یابد. ✅دست آوردهای فوق کوشه‌ای پیام رسانی صحیح و به موقع می‌باشد. ✅حضرت زینب با استفاده از فرصت، کاری کرد کارستان و شد سردار فرهنگی و تا امروز یکه‌تاز میدان پیام رسانی در جهان اسلام در قیام امام حسین(ع) می‌باشد و از آن زمان تا به حال جبهه یزیدیان نتوانستند از شدت واضح بودن پیام رسانی قد راست کند. ✅زنده ماندان پیام عاشورا مرهون اقدامات شجاعانه حضرت زینب است. ✅حضرت زینب در حالی که پیام رسان بزرگی است، پرستار عظیمی هم هست. او پرستار مادی و معنوی بازماندگان روز عاشوراست. ✅روز پرستار را بر تمام سنگرداران میدان عرصه پرستاری تبریک عرض می‌نمایم. 🖌 محمد ابرهیم پاکروان (مواپا) 401/09/08 بزرگ بانوی جهان اسلام مبارک
« بسمه تعالي » 🍃♥️🍃 موضع افراد در مقابل الله مهم است🍃♥️🍃 ✅مهم نیست که روزه‌گار باعث می‌شود مومنی بگرید. مهم این که چه کسانی با کریه مومن می‌گریند و چه کسانی موقع گریه‌اش، می‌خندند. ✅مهم نیست که پیروزیم یا شکست خوره. مهم این که چه کسانی با پیروزی ما احساس شادمانی می‌کنند و چه کسانی احساس غم. ✅مهم نیست که ایران اسلامی ما پیشرفته است یا نه. مهم این که چه کسانی با پیشرفت ایران موافق هستند و چه کسانی موافق نیستند. ✅مهم نیست که ایران اسلامی ما ثروث زیاد دارد یا نه. مهم این که چه کسانی با عادلانه تقسیم شدن موافق هستند و تلاش می‌کنند موانع را برطرف نمایند و چه کسانی مخالف هستند و تلاش می‌کنند موانع بیشتر ایجاد کنند. ✅مهم نیست که موقع پیام رسانی حضرت زینب با او هم زمان نبودیم، مهم این که در حال حاضر پیروش هستیم یا نه. ✅مهم این است حضرت مهدی می‌آید. مهم‌تر این که چه کسانی خوشحال هستند و خود را آماده استقبال کرده‌اند و چه کسانی ناراحت هستند. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/09/09 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
« بسمه تعالي » 🍃♥️🍃 پایان رسالت شیعیان 🍃♥️🍃 ✅شیعیان حقیقی افرادی هستند که مسئولیت اجتماعی در مورد تمام انسان‌ها غم‌های اصیل دارند. اگر در اجتماع فقط یک فردی غمگین مانده باشد، همه شیعیان در برابر غم‌اش تا برطرف شدن آن غم، غمگین هستند. ✅زمانی رسالت احتماعی شیعیان پایان می‌یابد که غم‌های اصیل تمام انسان‌ها پایان یافته باشد. ✅شیعیان بیشتر غم هم‌نوعان خود را می‌خوردند تا غم خود. مثل تمام امام‌های معصوم‌مان. ✅ممکن است شیعیان غم مرا هم می‌خورند و اما توان برطرف کردن‌اش را ندارند و چون غم اصیل می‌خورد غم‌اشان ارزشمند است. ✅غم‌های اصیل: غم‌هایی هستند که برطرف شدن آن‌ها موجب سعادت‌مندی و شادی انسان در دنیا و آخرت می‌شود. مثل برطرف کردن غم گرفتاران، مریضان، گرسنه‌گان، تشنه‌گان، بی‌خان‌ها یتیمان، مستضعفان و... ✅غم‌های فرعی: غم‌های دست چندم شخصی هستند که مربوط به یک نیاز صوری فردی می‌‎شود مثل غم فردی که سگ یا گربه‌اش مریض شده است. یا زنی که زیورآلات زیاد برای رفتن به فلان عروسی را ندارد. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
«بسمه تعالي» 🍃♥️🍃 16 آذز روز دانشجو 🍃♥️🍃 ✅روز دانشجو، در ایران به ۱۶ آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با آمریکا و بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند. ✅قبل از انقلاب اسلامی دانشجویان هر سال در این روز به کمک استادان و ملت مخالف اجرای سیاست‌های آمریکا و انگلیس اعتصاب‌های دانشجویی به راه می‌انداختند و نفرت خود را از حکومت استبدادی و حامیان خارجی‌یش اعلام می‌کردند. ✅بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روز رونق بسیار زیادی گرفت. ملت و دولت پشتیبان دانشجویان آزادی و استقلال طلب شدند و تلاش کردند تا اهداف دانشجویان شهید شده و حامیانشان تحقق یابد. ✅این روز همچنان از اهمیت تاریخی برجسته‌ای در ایران اسلامی برخوردار ‌است. ✅هر ساله توسط دانشجویان در این روز، اعتراض به دخالت بیگانه‌گان و افشای عوامل نفوذی در به انحراف کشاندن اهداف انقلابی، افشاگری می‌کنند. خدماتی که به کشور نموده‌اند به اطلاع ملت می‌رسانند و درحواست حفظ استقلال دولت را خواهانند. ✅دانشجویان با پارچه نوشته‌ها و شعارهایی موضع‌های سیاسی خود را در مقابل مسایل جهانی و داخلی بیان می‌کنند. ✅روز دانشجو، روز تکریم علم و دانش، اخلاق اسلامی و بصیرت سیاسی، در خدمت به مردم و تقویت ایمان و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است. ✅١٦ آذر متعلق به دانشجوىان ضد نیکسون، و ضد سلطه‌گری آمریکا، ضدیت با استکبار جهانی است. ✅16 آذر روز اعلام ادامه‌دار بودن مبارزه با استکبار و ظلم و ستم، ضــد اختناق و ضد عدالت‌خواهی است. ✅دانشجویان با فسادهایی که در رژیم پهلوی وجود داشت و انقلاب اسلامی برای مبارزه با آنها به وجود آمد، و هنوز رکه‌هایی از آن فسادها ادامه‌دار شده است، تا محو کامل به مبارزه ادامه خواهد داد. ✅ما ملت بصیر، پشتیبانی خود را از دانشجویان و استادن که در عرصه‏‌های مختلف علمی و اخلاقی پیشرفتهاى قابل توجه نصیب کشورمان می‌نمایند، قدردانی و تشکر می‌کنیم. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/09/16 . . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
«بسمه تعالي» 🍃♥️🍃 در صحنه ق1 🍃♥️🍃 ✅رهروان راه امام خمینی، مسافران راه عشق‌اند. سفر در وادی‌های هفت گانه، پرنده‌های عاشقی هستند از سختی‌های راه نهراسی ندارند تا سیمـرغ گردند. ✅راحت طلبانی که راحتـی را به قیمت نوکری بیگانه‌گان طلب می‌کنند همچون مگسانند. مگسان را چه خبر از عرصه سیمرغ، چه خبر از شور و شعور حسینی، چه خبر از حلاوت سختی‌های دفاع، چه خبر از گوارا بودن تشنگی، در لب فرات. چه خبر از بی‌دست سوی حسین دویدن، چه خبر از دیدن زیبایی‌ها در اسارت. مگس را چه خبر از بوی عطر گل یاس و سرخی گل برگ‌ها، بلبل شیدا می‌خواهد تا قدر گل بداند. ✅در این روزها شاهدیم که نوکران شیطان گل‌های‌محمدی را پرپر می کنند، از بیگانه پرست انتظاری جز این نمی‌رود. ✅برای دوست داران انقلاب اسلامی، معیار سنجش دوستی و دشمنی افراد و گروه‌ها، امام خمینی است. هر کس با اوست، دوست است و عزت طلب. هر کس با او نیست بیگانه است و بیگانه پرست. ✅اگر ما را بریده از انقلاب و امام خمینی می‌پندارند، سخت در اشتباه‌اند. عدم خروش ما نشان از عقب نشینی نیست، نشان از تغییر حوزه دفاع است. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃 ، فضاي حاكم ق3 🍃♥️🍃 هر موقع توانستيم با توجه به قوانين اسلام ساختاري را حاكم كنيم كه فضاي جامعه را الهي كند، آن وقت به هدف انقلاب دست يافته‌ايم. مطالعات اسلامي، بررسي، برنامه ريزي، خلاقيت و... جهت تغيير ساختار قبلي و تبديل آن به اسلامي ضروري مي‌باشد. موقع سازماندهي بايد مغز و هسته ساختار قبلي را تغيير داد تا تغييرات، اساسي و اصولي شود، زيرا تغييرات سطحي و مقطعي از بين رفتني و قابل حل شدن در ساختار اصل غربي است. فضاي حاكم را، ساختار حاكم تعيين مي‌كند و خروج از آن ساختار بسيار مشكل است. به عبارت ديگر افراد محصور در ساختارها هستند، هر ساختاري نوعي انحصار ايجاد مي‌كند. زيرا ريز ساختارهاي جامعه هم از آن تبعيت كرده و به رنگ آن در مي‌آيند و هماهنگ با آن فعاليت مي‌كنند. هر ساختاري داراي مشخصات و معياري است و با آن‌ها شناخته مي‌شود. اگر ساختار مديريت مطلوب باشد، فضاي حاكم هم مطلوب خواهد شد. در چنين فضايي مديران خوب، به راحتي مشغول به كار مي‌شوند و مديراني كه نيت ديگري دارند اجبارا مثبت عمل مي‌نمايند، زيرا بخوبي مي‌دانند كه در صورت مطلوب عمل نكردن به چه سرنوشتي دوچار خواهند شد. زماني كه ساختار مديريت در سطح جامعه (به صورت عام) مطلوب نباشد، فضاي جامعه آلوده مي‌شود. در چنين فضايي مديران دلسوز هم به سختي مي‌توانند موفق باشند. بيش از نيمي از عملكرد مدير را ساختار حاكم تعيين مي‌كند. به عبارت ديگر: بيش از نيمي از موفقيت‌ها يا عدم موفقيت‌هاي مدير بستگي به فضاي ساختاری حاکم دارد.(ادامه در ق 4) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . (ع) توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 در خدمت فقیه ق 1 🍃♥️🍃 ✅فاطمه فخر فرزانه‌گان، فرمانده فرمانده‌هان، فضل فاضلان، فردوس فردوسیان، فزرند مصطفا، آفتاب زنان، صاحب فدک و فدایی فاتح خیبر است. ✅منافقان سفارش آفریننده فرقان را به فراموشی سپردند و قدر غدیر را نداستند. شکستن پیمان غدیر توسط منافقان فریاد فاطمه فاضله آنان را رسوای تاریخی می‌کند. ✅بعد فوت مصطفی(ص) فتنه شکاف‌افکنان اوج گرفت، فرومایه‌گان فدک را غصب کردند. فصاحت و منطق فاطمه فقیه، فدک را فاتحانه گرفت. ✅فارغ‌صفت با فرزند فرزانه‌اش به طرف منزل راه افتاد، اما منافقان و فرومایه‌گان شتافتند و راه را بستند و به زور قباله پاره کردند. ✅فاطمه فقه را از مصطفی(ص) فرا گرفت. فاطمه فقیه، بعد از فوت مصطفی(ص)، مقلد علی(ع) شد. یعنی فقیه در خدمت فقیه. فریاد فرمانده فاطمه در نقش سرباز در محافظت از ولایت بلند شد، دفاع جانانه کرد تا به فیض شهادت رسید. ✅فاطمه فرمود: مرا مخفیانه دفن کن تا منافقان معروف و اشراف صفتان اطراف جنازه نباشند تا سواستفاده کنند. ✅دفاع فاطمه فقی نقش فراوان و تعیین کننده در افشاگری فتنه فتنه‌گران، فساد فساد افکنان در طول تاریخ داشته و دارد و خواهد داشت. ✅فدایی‌یان فاطر فاطمه صف به صف حافظت از صراط مستقیم اسلام ناب محمدی او در پیش گرفتند. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
« بسمه تعالي » 🍃♥️🍃 روحانيت ق 1 🍃♥️🍃 ✅ مطالبي در مورد رسالت روحانيت نوشته بودم. براي تكميل وقتي به آثار گران‌بهاي امام راحل مراجعه كردم. تا نظرشان را در اين مورد بدانم. ديدم كه ايشان از افق بسيار بالا، با قلمي بسيار روان، با عباراتي ساده، معنايي بسيار عميق را چنان منطقي و اجرايي بيان كرده است كه اگر هر روحاني به يكي از اين رهنمودها عمل كند، نقصي در اعمال و رفتار او مشاهده نخواهد شد. به همين خاطر نوشته خود را كنار گذاشتم و صواب را در اين ديدم كه چكيده‌اي از بيانات‌شان را نقل كنم. ✅ امام راحل رسالت روحانيت را با عنوان: «مسووليت‌هاي خطير روحانيت» ياد مي‌نمايد و مي‌فرمايد: «شما وظايف سنگيني داريد، اگر در حوزه‌ها، به وظايف خود عمل نكنيد، و در صدد تهذيب خود نباشيد، و فقط دنبال فراگرفتن چند اصطلاح بوده، مسائل اصولي و فقهي را درست كنيد، در آتيه خداي نخواسته براي اسلام و جامعه‌ي اسلامي مضر خواهيد بود. ممكن است«العياذ بالله» موجب انحراف و گمراهي مردم شويد. اگر به سبب اعمال، كردار و رفتار نارواي شما يكنفر، گمراه شده، از اسلام برگردد. مرتكب اعظم كباير مي‌باشيد. و مشكل است توبه‌ي شما قبول گردد. چنان‌كه اگر به دست شما يك‌نفر هدايت يابد – بحسب روايت – بهتر است از آن‌چه آفتاب بر آن مي‌تابد. مسئوليت شما خيلي سنگين است. وظايف شما غير از وظايف عامه مردم مي‌باشد. چه بسا اموري كه براي عامه مردم مباح است. براي شما جايز نيست و ممكن است حرام باشد؛ مردم ارتكاب بسياري از امور مباحه را از شما انتظار ندارند. چه رسد به اعمال پست نامشروع، كه اگر خداي نخواسته از شما سر بزند مردم را نسبت به اسلام و جامعه ي روحانيت بد بين مي سازد.1» (ادامه در ق 2) 1 – ولايت فقيه و جهاد اكبر – امام خميني – انتشارات سيد جمال هدايت. ص 205 و 206 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 از خمینی (ره) گفتم ق 1 🍃♥️🍃 ✅شريعتي از محمد(ص) گفت و من از خميني(ره) از نظام شاهنشاهي و تبارهای بزرگ که همواره برای تصاحب قدرت به بردگی‌مان می‌کشیدند، گریختم تا با انقلاب رنسانس فرانسه آزادگي خود را جشن بگيرم و در کنار مستصفان و بردگان و آوارگان و بی‌‎پناهان جهان‌، با آن‌ها باشم و اي برادر! ناگهان خود را در اسارت ديگري دیدم، گريختم. به ايران آمدم انقلاب مشروطه شده بود گفتم اسارت پايان يافت، وقتي نداي آزادمردي چون فصل الله نوري شنيدم و بعد آن سرفراز را بالاي دار ديدم، باز گريختم. صداي دمكراسي را از آمريكا شنيدم به آن‌جا رفتم. وقتي رسيدم، مجسمه آزادي را ديدم احساس آزادي به من دست داد. وقتي حركت دمكراسي به سمت سرمايه‌داري ديدم، به كج بودن دمكراسي و مجسمه آزادي پي بردم و باز گريختم. آوازه اردوگاه كمومنسيم را شنیدم. خوشخال به آن سو دویدم. رفتم آزادي را در زندگي اشتراكي بيابم. نداي حقوق كارگران كوش فلك را كر مي‌كرد. وقتي خود را اسير امراي كارگران يافتم به هر زحمتي بود باز گريختم. براي يافتن زندگي آزاد آواره شدم. هر كدام از صراط‌هاي طي شده، محاسن ظاهري زيادي داشت، اما در پشت آن نقاب فريبنده باطني زشت قرار داشت. اي برادر باز همان چهره‌های قارونی و فرعونی و شاهنشاهی و قیصری که تو خوب می‌شناسی در هيكل‌هاي جديد ظاهر مي‌شوند كه همدست و همدستان قارون و فرعون و شاه که بنام‌هاي مختلف بر جان بشریت تازیانه ديدني و ناديدني مي‌نوازند. ما باز به دام بردگی بيافتيم و تا آخر برده مي‌مانيم. برده‌های مدرن و قوق مدرن و... (ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 وجين کردن آری یا نه؟🍃♥️🍃 ✅تعریف وجين، از بين بردن علف‌هاى هرز تا گیاه اصلی به ثمر برسد. علف‌هاى هرز، رقيب گياه در جذب غذا و استفاده از آب و نور و هوا می‌باشد. به اين دليل کشاورزان به‌روش‌هاى گوناگون سعى مى‌کنند علف‌هاى هرز را از بين می‌برد. ✅وجين گیاه از زمانى آغاز مى‌شود که گیاه کاشته شده سر از خاک بیرون می‌کند، و تا زمانى که رشد کافى داشته باشند و اجازه رشد به علف‌هاى هرز ندهند، ادامه دارد. ✅وجين به‌دو صورت زير انجام مى‌شود: ✅ـ وجين دستى که با دست، بيل،تيشه و... توسط صاحب مزرعه یا کارگر انجام مى‌شود. ✅ـ وجين میکانیکی که با ماشین وجین‌کن انجام مى‌گيرد. ✅علف‌کش‌هاى شيميائى وجود داردکه به غیر از کشت اصلی، بقیه را می‌خشکاند هم و باعث رشد و توسعه محصول اصلی می‌گردد. ✅گاهی گیاه اصلی هم بر اثر عوامل طبیعی دچار آسیب می‌شود. جاهای آسیب دیده هرس، ترمیم، تیمار و... می‌گردد. ✅آیا قبول دارید که مزارع نیاز به وچین، هرس، ترمیم، تیمار و... دارند؟ ✅آیا می‌دانید اگر صاحبان مزارع، مزارع خود را وچین، هرس، ترمیم، تیمار و... نکنند چه اتفاق می‌افتد؟ ✅آیا جوامع انسانی هم وچین می‌خواهد؟ ✅جوامع انسانی با توجه به دین‌شان مشغول تربیت انسان می‌شوند تا راه‌شان ره‌رو داشته باشد. تبلیغ می‌کنند تا پیروانشان زیاد و زیادتر گردد. ✅در جامعه الهی(اسلامی) رشد و توسعه انسان به سوی آدم شدن است چون هدف از آفرینش انسان پیمودن صراط مستقیم است. ✅کشاورز جامعه اسلامی الله است که به رسول و ائمه اطهار دستور می‌دهد با نسخه قرآن مرزعه را شاداب و سرسبز ایجاد نمایند. این جامعه سکوی پرش به سوی بهشت است. کسانی که در ایجاد چنین جامعه‌ای سعی و تلاش می‌نمایند در مسیر، هر کس جلوی پیش‌روی آنان را بگیرد، در هر مرحله از فعالیت باشند، شهید به حساب می‌آیند. ✅رسولان گندم کارند، برای به‌دست آوردن غذای سالم با آفات مبارزه می‌کنند، تا سالم به دست مصرف‌کننده‌گان برسد. ✅کشاورز جنگل مدرن طاغوت است، به لشکریانش با نسخه منفت‌گرایی شخصی دستور می‌دهد تا بتواند به راحتی حکومت بر جنگل طبیعی به شکل مدرن اداره کند. این جنگل سکوی پرش به جهنم است. ✅کسانی که در ایجاد چنین جامعه‌ای سعی و تلاش می‌نمایند و در صدد تجاوز به حریم اسلامی باشند، در هر مرحله از فعالیت باشند مفسد به حساب می‌آیند. ✅طاغوتیان خشخاش می‌کارند و گندم را علف هرز به حساب آوره و وجین می‌کنند تا مردم با مصرف خشخاش کیج و منگ شوند و به نوکری‌شان ادامه دهند. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/09/26 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 ، فضاي حاكم ق4 🍃♥️🍃 هر ساختار حاكم، يك نوع مديريت پنهاني را اعمال مي‌نمايد كه باعث چرخش فضاي حـاكم به آن سمت مي‌شود. اگر ساختار طراحي شده، ساختار سرمايه‌داري باشد، فضا را به سمت سرمايه‌داري هدايت مي‌كند. اگر ساختار طراحي شده، ساختار كار باشد فضا را به سمت کار هدايت مي‌كند. اگر ساختار طراحي شده، ساختار فرار از كار باشد، فضا را به آن سمت هدايت مي‌كند. حتا كاري‌ترين افراد را دلسرد مي‌نمايد. اگر ساختار طراحي شده فضاي شادي را تعريف كرده باشد مثل فضاي حاكم بر جشن‌هاي عروسي، هر فرد غمگيني به آن فضا وارد شود، ناخودآگاه شاد مي‌گردد. اگر ساختار طراحي شده فضاي غمگيني را القا نمايد، هر فرد شادي به آن فضا برسد ناخودآگاه غمگين مي‌شود. به عنوان مثال: چند دوست را در نظر بگيريد كه شوخي‌كنان و خندان در حال عبور هستند و مسير حركت آن‌ها طوري است كه بايد از فلان كوچه عبور كنند. اتفاقا در آن كوچه فردي فوت كرده و مراسم روز سوم در حال اجراست. اين افراد وقتي حجله و افراد سياه پوش را ببينند و صدای قرآن را می‌شنوند، خود بخود حالت قبلي خود را از دست مي‌دهند، زيرا فضاي حاكم بر روي‌آن‌ها تاثير مي‌گذارد، تا زماني كه از آن فضا خارج نشده‌اند تابع جو حاکم مي‌مانند. (ادامه در ق 5) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . (ع) توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 از خمینی (ره) گفتم ق 2 🍃♥️🍃 دیگر باور مي‌کردم راه نجاتی نیست و سرنوشت مكتوبمان بردگی و قربانی شدن است. دیگر راهی فرا رویم نبود به کجا باید می‌رفتم كه نرفته‌ام؟ به رنسانس چگونه می‌توانستم برگردم؟ به فروشگاه دمكراسي باز گردم که همواره همدست و همدستان قدرت‌هاي پر فریب بودند؟ به پيش رهبران طبقه كارگر چكونه مي‌توانستم برگردم؟ به پيش رهبران و مدعیان مشروطه ملتم چكونه مي‌توانستم برگردم؟ این‌ها همه کسانی بودند که همراه با انقلاب‌هاي جدید، قدرت خود را در فرانسه و شوروي و چين آمريكا به دست آورده بودند و اکنون برای احیاء نظام جاهلی به شيوه‌هاي نوين می‌جنگیدند و مرا سپره خود قرار داده‌اند. فريادي از ايران شنيدم كه خواستار انقلاب اسلامي بود، و من باز بر خود لرزیدم که باز فریبی تازه برای ستمی تاره. شگفتا! چگونه است که آدمی پيرو محمد(ص) چنين صادقانه سخن بگوید و به افرادي از جنس من، مژده نجات و رهبری و وراثت بر زمین را بدهد. باورم نشد گفتم: او نیز هم‌چون انقلابيون دیگر در فرانسه، ایران و چین و هند... قدرت طلبي است که به كسوت انقلابيون درآمده است تا با قدرت‌مندی هم پیمان شود و زنجير تازه بیافریند. اي برادر ناگهان فردي را ديدم بنام ادامه راه امامت و سنت آن پیام آور بزرگ، بر عليه بردگی و برده‌پروري قيام كرده است تا ديگر بنام الله تنها ياور مظومان را در محراب مظلومانه قربانی نكنند.گفتم اين ديگر كيست، گفتند: پیتیمی بوده است و همه او را دیده‌اند که در خمين، مثل افراد عادي رشد كرده(ادامه در ق 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 1 🍃♥️🍃 ✅مقدمه روز 27آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح است. او پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود. تلاش‌های زیادی برای ایجاد وحدت انجام داد. به پاس فعالیتهای چشم‌گیر آن شهید والامقام، روز 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است. روح‌اش شاد و راه‌اش پر ره‌رو باد. ✅وحدت برای جبران عقب مانده‌گی‌ها جامعه اسلامي ايران براي پيشرفت متعالي و جبران عقب ماندگي‌های علمي خود نياز به يك اراده ملي و بسيج عمومي دارد كه با سرعت و دقت بيشتري نسبت به پيشرفت جهاني گام بردارد. يعني نبايد اعمال و رفتار ما در اين زمان حساس باعث شود كه به‌جاي پيشرفت با سرعت بالا، از سطح پيشرفت جهاني، در جا زده و يا سال به سال عقب‌تر بمانيم. كليد اين پيشرفت متعالي را بايد مراكز علمي و پژوهشي كشور تهيه و قفل‌هاي بسته را باز كنند. باز شدن هر قفلِ بسته‌اي يكي از مشكلات اصلي كشور را حل و باز شدن قفل‌هاي بعدي را آسان می‌نمايد. بزرگترين مراكز پژوهشي و علمي كشور عبارتند از: حوزه و دانشگاه. حوزه و دانشگاه از نهادهای اصلی اداره کشور هستند. همكاري و هماهنگي این دو نقش تعين كننده در پيشرفت متعالي كشور دارد. حوزه در حل مشكلات معنوي (اولويت اول) و دانشگاه در حل مشكلات مادي (اولويت اول) در جامعه اسلامي ايفاي نقش مي‌كنند.(ادامه در قسمت 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 تقویت واحد پول جدید جمهوری اسلامی ایران ق 1 🍃♥️🍃 ✅ مقدمه برای حل هر مشکلی طرح‌های متفاوتی ارایه می‌گردد. باید دنبال راه حلی بود که مشکل را اساسی حل اساسی کند، کم هزینه‌تر و پر سودتر باشد. و برای مردم و مسوولین دردسر ساز نگردد. پول ملی ایران در حال حاضر مشکلات متعدد دارد. مثل: از رده خارج شدن 9 قطعه از سکه‌ها و اسکناس‌ها، بقیه هم حال روزش معلوم و مشخص است، حجیم بودن، پول به واحدش حضور نداشتن، هزار برابر واحدش هم قدرت خرید هیچ کالایی را ندارد. کم شدن قدرت خرید در هر لحظه مخصوصا در برابر طلا و ارزها، و... که غوغا می‌کند. راه حل چیست؟ برای حل این مشکل بزرگ کشوری، فقط کاهش چند صفر مشکل را اساسی حل نمی‌کند. زیرا مشکل اصلی هم‌چنان پابرجا می‌ماند و فقط در حساب‌داری و فاکتورها با عددهایی که در جلویش صفر کمتری دارد، روبرو می‌شویم تا حساب‌داران عملیات ریاضی را راحت‌تر انجام ‌دهند. برای حذف صفرهای پول رسمی، باید اهداف دیگری که خیلی مهم‌تر از آسان شدن کار حساب‌داران است برآورده شود. مثل تقویت توان حضور در بازارهای داخل و خارج کشور که به مرور زمان هم قدرت‌اش کاهش نیابد. مردم هم در تبدیل پول رایج به جدید دوچار مشکل نگردد. باید همراه با حذف صفر، پشتوانه هم تقویت گردد. تسهیل در داد و ستدها همرا ه با حفظ و تقویت در بازارهای داخلی و خارجی و... باشد. راه حل چنان باشد که همه مشکلات پولی را یک جا حل نماید.(ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 ایثار و شهادت ق 1مقدمه1_2🍃♥️🍃 تفکر بسیجی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی و فرهنگ ایثار و شهادت است. محور اساسی انقلاب اسلامی بر ایثار و شهادت استوار است. ایثار و شهادت دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی است و آنچه باعث بقای اسلام شده این فرهنگ غنی و ارزشمند است. دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است که جلوه گاه نصرت الهی و تجلی گاه حقانیت نظام مقدس اسلامی است. حماسه آفرینی ها و ایثاگری های شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس، شخصیت جدیدی برای انقلاب و میهن اسلامی ما به ارمغان آورد. بسیج در این زمان هم با نوآوری، جوانان، برنامه ریزی برنامه های پویا و موثر، رضایتمندی جامعه ایثارگری، تعالی و تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی در قالب برنامه های تعریف شده، به کار گیری از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها و تفکرها و عنایت و توجه به وصایای شهدا که همانا توصیه به وحدت، همدلی و هم افزایی است یکی از نقاط قوت این بنیاد است. همه مخصوصا مسئولین باید روحیه بسیجی را سرلوحه کار خود قرار دهند. در شرایط کنونی کشور بسیجیان به عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا، مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. بسیج، این شجره طیبه در دوران هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز در جهت پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران با تمام تلاش و توان خویش عمل نموده است. فرهنگ بسیج در امتداد فرهنگ ایثار و شهادت است و بسیجیان در عرصه‌های مختلف برای دفاع از اسلام ناب محمدی به فعالیت مشغولند. واژه‌گان کلیدی: بسیج، بسیجی، فرهنگ ایثار، شهید، شهادت. (ادامه در ق 1_3) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 2 🍃♥️🍃 به نظرم تنها راه وحدت بين حوزه و دانشگاه اين است كه اعتماد عميق بين اعضاي اين دو نهاد بوجود آيد، بطوري كه منجر به توليد محصولات قابل قبول براي هم‌ديگر باشد، تا با اشتياق کامل از نظرات هم استفاده كنند. محصول اصلي دانشگاه توليد علوم تجربي و فني و پرورش متخصص است، عملکرد دانشگاهی‌یان بايد چنان منطقي باشد كه حوزه‌ويان بدون كوچكترين شك و ترديد استقبال كنند. محصول حوزه ابلاغ پيام الهي است. حوزه‌ويان بايد چنان باشند كه بتوانند ارزش‌های (اهداف قرآن ) الهی را طوري اطلاع رساني كنند كه دانشگاهی‌يان هم استقبال كنند. علم و ارزش دو بال پيشرفت متعالي جامعه هستند كه با تك‌روي، عدم هماهنگي و همكاري آن‌ها، جوامع زير قابل تصور است. 1ـ کشور قفط از لحاظ ديني پيشرفت كند و از نظر علمي عقب بماند: چنين جامعه‌اي در نهايت دچار شكست خواهد شد. چرا كه گسترش دين بدون توجه به علم باعث بوجود آمدن جامعه‌اي مي‌شود كه مشكلات حل نشدني فراواني گريبان گير آن مي‌شود. ذات دين الهی هم با چنين جامعه‌ای مخالف است. بعضي از جوامع شرقي چنين هستند. 2ـ فقط از لحاظ علمي پيشرفت كند و از دریافت ارزش‌های دين الهی كمبود داشته باشد: در اين صورت نيز جامعه دچار شكست خواهد شد. چنين جامعه‌اي به خاطر كمبود معنويات و ارزش‌های اصیل دچار بحران مي‌شود. نمونه آن بعضي از جوامع غربي است كه يك طرفه رشد يافته‌اند. (ادامه در قسمت 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 از خمینی (ره) گفتم ق 3 🍃♥️🍃 گفتم: عجب، چگونه است که از ميان بشر چنين آدم صادقي يافت شده است؟ گفتند: او فردي از سلسه چوپانان است و اجدادش همه از چوپان؛ از شوق یا از هراسی گنگ بر خود می‌لرزیدم که برای نخستین بار از میان ما انسان‌ها فردي بر خاسته است كه معجزه قرن حاضر است. چون زبان به گفتن گشود باورم شد كه حقيقت مي‌گويد: «اسلام نيامده كه ظلم بكند، اسلام آمده است كه ضعفا را پرستاري بكند. اسلام از توي ضعفا پيدا شده است. از اغنيا پيدا نشده است، از گداهاي مدينه و مكه اسلام پيدا شد، از اين بيچارها و ضعيف‌ها پيدا شده است و انبياي ديگر هم همين طور بودند چون اشراف نبودند كه طرفدار اشراف باشند، اين‌ها از همين ضعغا هستند، از بين همين توده‌ها پيدا شدند و طرفدار همين توده‌ها هم هستند و نمي‌گذارند ظلم به اين‌ها بشود، البته به بزرگ ها هم نمي‌گذارند ظلم بشود، به هيچ كس نبايد ظلمي بشود. »، «اي مستصعفان عالم دست در دست هم دهيد و به خدای بزرگ رو آوريد و به اسلام پناهنده شويد و عليه مستكبران و متجاوزان به حقوق ملت‌ها پرخاش كنيد » به او دل بستم، چرا که همه مظومان را گرد او دیدم. محمد باقر صدر از عراق، مطهري؛ آزاد مردي از ایران. موسي صدر مبارزي در لبنان، مريداني از جنس اويس قرني، بلال حبشي، ابوذر غفاري، سلمان فارسي، ميثم تمار، مقداد و... اکنون پیشوای همه یاران راستين اسلام اوست. باور کردم، چرا که مركز فرماندهي‌اش حسينيه‌اي بود در جماران؛ و بارگاه و تختش تکه صندلي از چوب معمولي! این همه، دستگاه دلبري مردي بود كه امت فرياد مي زد: از عمر ما بكاه و بر عمر رهبر افزا. روح مني خميني، بت شكني خميني. از چنین جايي شيطان بزرگ را به لرزه انداخت و چنان سرفراز به ديار باقي شتافت. (ادامه در ق 4) - صحيفه نور ج 4 ص 59 2 - صحيفه نور ج 10 ص 339 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
هدایت شده از ادبیات مواِپا
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 3🍃♥️🍃 هر يك از جوامع فوق به علت عدم حضور ديگري مشكلات مخصوص به خود را دارد. 3ـ نزاع هميشگي بين اين حوزه و دانشگاه: در اين حالت هر كدام موجب ايستايي و ركود هم‌ديگر مي‌شوند. هر دو حضور ضعيف در جامعه دارند. در نتيجه دو مركز تخريب شده وجود خواهند داشت. چنين جامعه‌اي بسوي پيشرفت حركت نمي‌كند كه هيچ، بلكه پسروي هم مي‌نمايد. 4ـ هماهنگي و همدلي بین حوزه و دانشگاه: در چنين حالت در جامعه هر دو حضور پر رنگ و قوي دارند. يكي در تقويت ديگري مي‌كوشد و هم‌ديگر را تقويت مي‌نمايند. با كمك و ياري یکی موجب رشد و شكوفايي ديگري مي‌شود. نقاط ضعف يكديگر را محترمانه حل مي‌نمايند. در اين حالت جامعه به سوي پيشرفت متعالي گام‌های بلند بر مي‌دارد و همه امت و ملت راضي خواهند بود. جامعه براي پيشرفت متعالي به محصولات هر دو نهاد نياز دارد. بايد چنان هماهنگ باشند كه ملت با جان و دل خريدار محصولات هر كدام از آن‌ها باشد. يكي از بهترين راه توليد محصول مشترك اين است كه يكي قبل از ارسال محصول خود به بازار جامعه، اول هماهنگي لازم را در بين خودشان انجام بدهند و بعد در بين متخصصين طرف ديگر مطرح و مورد نقد و بررسي قرار بدهند. به عبارت ديگر، اول خودشان محاسن و معايب خروجي خود را مورد ارزيابي قرار دهند و معايب آن را برطرف نمایند، بعد محصول را به متخصصين بال ديگر عرضه نماييد، تا عيوب احتمالي که ناآگاهانه در لابلای محصول مانده، برطرف شود. به عنوان مثال: اگر نظريه‌اي در دانشگاه مطرح و ارائه شد، اول خود دانشگاه، خود را يك نقاد فرض كنند و به نقد سخت‌گیرانه آن محصول بپرازند. یعنی نظريه خود را با ديد انتقادي بررسي نمايند. اگر متوجه شدند كه قسمتي از آن ايراد دارد. خودشان برطرف كنند، حوزوي‌یان هم هم‌چنين. در اين صورت نه خروجي حوزه با علوم دانشگاهي تضاد پيدا مي‌كند و نه خروجي دانشگاه با مسلمات ديني به تعارض كشيده مي‌شود. (ادامه در قسمت 4) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 و دانشگاه ق 4🍃♥️🍃 شایسته نیست يكي خروجی خود را بدون اطلاع دیگری (محصول خود را) انتشار و سعی نماید آن را در جامعه جا بیاندازد، آن موقع بال دیگر آن را مورد نقد قرار دهد. این کار باعث موضع‌گيري متقابل می‌شود. تا زماني كه محصولات هر دو مصرف داخلي (خود و طرفدارانش) دارد و براي ديگري قابل استفاده نيست. بحث وحدت حوزه و دانشگاه بي‌مورد است به عبارت ديگر تا زماني كه حوزه محصول خود را خود مصرف مي‌كند و محصولات دانشگاه را قبول ندارد و يا بالعكس، وحدتي حاصل نخواهد شد. در رابطه با وحدت حوزه ودانشگاه توجه به چند نكته اساسي ضروري مي‌باشد: نكته اول: اولين اقداماتي كه بايد انجام شود شناسايي محل‌هاي تفرقه و اختلاف است. با شناسايي آن‌ها و جمع آوري روش‌هاي وحدت آفرين، بهترين و مناسب‌ترين راه حل را استخراج، انتخاب و اجرا كرد. نكته دوم: تدريس روحاني در دانشگاه و يا دكتر در حوزه مشكل را حل نمي‌كند. چون اگر روحاني فقط مباني علم را مثل ديگر اساتيد براي دانشجويان بيان نمايد. او هم مانند آن‌هاست با اين تفاوت كه لباس روحانيت را در تن دارد و دكتري كه از دانشگاه براي تدريس طلبه‌ها مي‌رود او يك روحاني است اما بدون لباس. آن‌چه مد نظر است توافق بين تئوري‌ها و نظريه‌هاي مطرح در دو مركز است. تا زماني كه تئوري‌ها و نظريه‌هاي يكي براي ديگري مورد پذيرش قرار نگيرد، وحد ت ايجاد نمي‌شود. منظور از محصول مشترك تئوري‌ها و نظريه‌هاي قابل جمع است كه مورد پذيرش هر دو مركز می‌شود. (ادامه در قسمت ق 5) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
🍃♥️🍃 اسلام ق 1 🍃♥️🍃 ✅مقدمه در تمام دین‌ها یک خط فرمان و یک خط اطاعت وجود دارد. این خط فرمان و خط اطاعت در اسلام مثل یک زنجیر چند حلقه عمل می‌کند. زنجیره فرمان حکم صادر می‌کند و زنجیره و اطاعت احکام را عملیاتی تبیین می‌کند. شناخت خط فرمان و اطاعت موجب شناخت روش و هدف دین مورد نظر مشخص می‌شود. ✅نمودار رهبري در اسلام: در دین اسلام که یک دین الهی است یک خط فرمان و یک خط اطاعت وجود دارد. اعضای موثر در خط فرمان جامعه اسلامی عبارتند از: الله، پیامبر، ائمه، مردم: ✅1ـ خط فرمان الله خط فرمان: خطي است كه نشان می‌دهد که منشاء فرمان کیست و توالی فرمان چگونه است. شروع فرمان در اسلام با الله است که به وسیله وحی بر حضرت محمد نازل گشته و از او به ائمه طاهرین رسیده و تا آخر جهان ادامه خواهد داشت. لازم به توضیح است که از نظر اسلام تاریخ انسان در روی زمین به دو بخش تقسیم می‌شود: 1ـ تاریخ انبیا 2ـ تاریخ امامت تاریخ انبیا از حضرت آدم شروع می‌شود و تا رحلت حضرت محمد(ص) ادامه داشت. رسول اکرم در زمان حیات‌اش اولین امام را معرفی کرد تا مردم لحظه‌ای هم بدون امامت نباشد. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
✅« بسمه تعالي » 🍃♥️🍃 ممتد بودن هدایت الهی🍃♥️🍃 ✅یکی از مهم‌ترین نعمت وجود هدایت‌گر سالم و صالح و ثابت قدم در میان انسان‌هاست. به همین دلیل، از ابتدای ساکن شدن انسان در زمین تاکنون هیچ‌گاه جهان از وجود پیامبران و امامان خالی نبوده و نخواهد بود. زیرا انسان همیشه برای هدایت شدن نیاز به حجت‌های الله دارد تا وظیفه و تکلیفش را مشخص نماید. ✅اگر حجت قطع شود و یا کلا حجت نباشد. انسان به عنوان یک موجود دارای روح الهی در جهان معنی و مفهوم نخواهد داشت. زیرا برای فعال شدن روح دمیده شده بر انسان فقط با حضور پیامبر و ائمه اطهار در زمین فعال می‌گردد. ✅مبلغین اصلی اسلام هم به واسطه هدایت گری حضرت مهدی است که بر صراط مستقیم حرکت می‌کنند و مردم را دعوت به اوامر الهی می‌کنند. ✅این نیاز در قرآن و روایات و دعاها آمده است که الله از ابتدای آفرینش انسان تا روز قیامت همواره انسان‌های شایسته‌ای را به عنوان حجت‌های خود بر مردم برگزیده است و انسان‌ها هیچ‏گاه بی‌نیاز از این حجت‌ها نمی‌شوند. البته حجت‌های الهی همواره ظاهر و آشکار نیستند و چه‏ بسا که در برخی دوره‌ها، بر اساس مصالح و حکمت‌هایی، از دیدگان مردم پنهان می‌شوند. ✅از نظر اسلام تاریخ انسان در روی زمین به دو بخش تقسیم می‌شود: 1ـ تاریخ انبیا 2ـ تاریخ امامت ✅از اولین لحظه ورود انسان به زمین شروع شده و تا آخرین لحظه حیات انسان ادامه خواهد داشت و هیچ زمانی نبوده و نخواهد بود که هدایت‌گری منقطع گردد تا قیامت بر پا شود. ✅تاریخ انبیا از حضرت آدم شروع می‌شود و تا رحلت حضرت محمد(ص) ادامه داشت. رسول اکرم در زمان حیات‌اش اولین امام را معرفی کرد تا مردم لحظه‌ای هم بدون امامت نباشد. ✅مدتی طول کشید تا عموم مسلمانان مدینه از وفات پیامبر اسلام(ص) با خبر شوند، مدتی طول کشید تا تعدادی از انصار برنامه ریزی کنند تا مردم در سقیفه جمع شوند. یکی رفت و گزارش واقعه را به ابوبکر بن ابی‌قحافه و عمر بن خطاب رساند، مدتی طول کشید تا با ابوعبیده جراح به محل سقیفه برسند. ✅در محل سقیفه گفتگوهای بسیاری میان انصار حاضر و مهاجرانی که با تأخیر به آن جمع ملحق می‌شدند، مدتی طول کشید. تا ابوبکر ابتکار عمل را در دست بگیرد و مخالفان را وادار به سکوت کند. مدت دیگری گذشت. آن موقع تازه بیعت کردن شروع شد و بسیاری فردای آن روز بیعت کردند. ✅به نظر می‌رسد مدتی بیش از یک لحظه (حداقل یک ساعت یا نیم روز یا...) جریان هدایت گیری در آن مقطع تاریخی منقطع شده باشد و این گسستگی آشکاری به وجود آید. چنین گسستگی محال است و با هدایت‌گری ممتد هم‌خوانی ندارد. ✅این پیامبر اکرم(ص) است که در روز غدیر به امر الله جانشین خود را معرفی می‌نماید تا گسستگی هدایت‌گری منقطع نگردد. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/10/03 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است. نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan