🔥می خواستند زینب دوباره اسیر شود
🔻حسن روحانی اخیرا تلویحا از اینکه نظام بخاطر وعده ترامپ برای بازگشت به برجام، سوریه رامعامله نکرده ابراز تأسف کرده است.
🔸۱- این میزان اعتماد به جنایتکاری مانند ترامپ واقعا مشکوک است.مگر همین ترامپ نبود که ازهمین برجام خارج شد؟
🔸۲-با کدام منطق به طرفی که در یک قرارداد بدعهدی می کند،امتیاز بیشتر می دهند؟ آیا طرف مقابل به بدعهدی بیشتر تشویق نمی شود؟ این را کاسب سرکوچه هم می داند پس چراغربگراهای تحصیل کرده این را نمی دانند؟
🔸۳-برجام زمانی که زنده بود چه فایدهای مهمی برای اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی در کشور داشت که حالا احیای آن یک رویای شیرین باشد؟
🔸۴-معنای حرف روحانی این است که به دولت سوریه که در دوران دفاع مقدس همه امکاناتش را برعلیه صدام در اختیار ما گذاشت از پشت خنجر بزنیم؛ آن وقت از این بعد کدام دولت و جریان دردنیا به ما اعتماد خواهد کرد؟
🔸۵-معنای دیگر حرف روحانی این است که باید اجازه می دادیم مار داعش درسوریه تبدیل به افعی شود و بعد از مدتی خود ما را هم ببلعد. مگر تا نزدیک مرزهای ما نیامدند؟
🔸۶- معنای دیگر حرف روحانی اینست که با طمع واهی به اینکه چند دلار از دست یزید امروز یعنی ترامپ به ما برسد حرم حضرت زینب و رقیه را در میانه گرگ های صهیونیستی داعش تنها بگذاریم. این اندیشه با تفکر کسانی که بخاطر گندم ری یا کیسه های زر امام حسین را تنها گذاشتند چه فرقی می کند؟
🔻پ.ن:فکر می کردند با معامله حرم زینب با ترامپ، مشکل اقتصادی ملت امام حسین حل می شود!خدا را شکر رهبری حکیم و سرداری مثل حاج قاسم داشتیم
✍حمیدرضا ابراهیمی
🇮🇷 @asatid_enghelabi
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رژیم صهیونیستی با عادیسازی روابط در منطقه به امنیت نمیرسد
🔹رئیسجمهور در مصاحبه با شبکه انبیسی آمریکا:روابط ایران و عربستان به عنوان دو کشور مهم و مسلمان منطقه اهمیت بسیاری دارد. این روابط قابل توسعه است.
🔹 با روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی مخالف هستیم. ملتها در سراسر منطقه از رژیم صهیونیستی نفرت دارند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
اساتید انقلابی و نخبگان علمی
✳️چرا مردم به غائله ۱۴۰۱ نپیوستند؟👇👇👇
۱- مردمی که مشکل اقتصادی دارند احساس نکردند شعارها و رفتار در راستای حل مسئله آنان است. احساس نکردند پیوستن به این جماعت زندگی آنان را به سامان میرساند و حاضر به کولی دادن به اهداف دیگران نشدند.
۲- پیوستگی کمنظیر اپوزیسیون با غرب و ورود شخصیتهای غربی به موضوع حس بیگانهستیزی ایرانیان را زنده کرد و مردم متوجه شدند همه دنیای غرب به میدان آمده و آیا این برای مهساست؟
۳- محوریت شخصیتهای نازل به عنوان رهبران انقلاب دلیلی دیگر بود. کسانی که نه شخصیت دارند، نه ایده و تئوری و نه سابقهای در سختی کشیدن (از خصایص رهبران انقلابی) محور شده بودند. مردمی که امام، شهید بهشتی، مطهری، مفتح، باهنر و مقام معظم رهبری را در رأس انقلاب دیده بودند، حالا نازنین بنیادی، علینژاد، کریمی و پهلوی را برای دستگرمی انقلاب هم نمیدیدند.
۴- محوریت پول و رسانه سعودی عامل بازدارنده دیگری بود. عظمت ایرانی به خود اجازه نمیداد که یک خانواده بسته بخواهد با پول و رسانه برای ایرانیان آزادی و دموکراسی به ارمغان بیاورد و این حس تحقیر در رأس مسائل بود.
۵- ورود تجزیهطلبان به داستان و اصولاً مطالبه تجزیه، تحریم و جنگ از عوامل بسیار مهمی بود که مردم را از همراهی برحذر داشت. بسیاری از اپوزیسیون نیز وقتی متوجه تجزیهطلبی و تحریم شدند حتی بهصورت موقت کنار جمهوری اسلامی ایستادند و موضع خود را شفاف اعلام کردند. حضور ۱۴ پرچم در تجمع برلین و کانادا و ارائه تصویری از ایرانستان باعث انسجام بیشتر ملی شد.
۶- دروغسازی و قدرت رسانهای جمهوری اسلامی در برملا کردن آن مؤلفه دیگری بود که اکنون در سالگرد ماجرا خود براندازان به آن اعتراف میکنند. اما بخشهای عمده آن همانند فوت رهبری، فرار مسئولان به ونزوئلا، ضربه مغزی مهسا، نافرمانی نظامیان و کشتهسازی دروغین حدود ۴۰ نفر از این موارد بود.
۷ خشن بودن رفتارها بهصورتی که حدود ۸۰ نفر به شهادت رسیدند و بهخاطر راهبرد «تساهل نظام» ۶۳ نفر از این شهدا فاقد سلاح بودند.
۸- رکیک بودن شعارها که در هیچجایی قابل بازگویی نبوده و نیستند نیز مورد توجه مردم بود. این شعارها شعار مردم نبود و حتی شعار اپوزیسیون داخلی هم نبود، بلکه برساخته از جریان تحقیر شده و قیشده سال ۱۳۵۷ و نفاقِ آواره بود.
۸- نبود هرگونه چشمانداز آینده نگرانی ملت را دوچندان میکرد، براندازان هیچ چشماندازی از آینده ارائه نکردند و در تراز آنان نیز نبود که بتوانند چشمانداز ارائه کنند، زیرا فاقد ایدئولوژی، رهبری و تئوری بودند.
۹- تهی بودن اپوزیسیون از اخلاق و رو آوردن به کثیفترین روشها و تاکتیک و ادبیات نیز باعث شد کمکم از حیز انتفاع ساقط شوند. بیاعتباری رسانههای موصوف به بهترین شکل رقم خورد.
۱۰- در داخل نیز یکپارچگی حاکمیت در وحدت رویه و جمعکنندگی عاملی مهم بود. این انسجام در سال ۹۶، ۹۸ و داستان هواپیمایی اوکراین نبود. وحدت نظر و عمل، عامل مهمی در مواجهه با صحنه بود؛ و از همه مهمتر انعطاف و قدرت و ظرفیت نظام جمهوری اسلامی و حد استقامت و تحمل آن باز محک خورد و چشمانداز آینده را قابل قضاوتتر کرد. دستاورد مهم ماجرا نیز حذف تروریستهای تجزیهطلب از مرزهای غربی کشور بعد از ۴۴ سال بود که در نوع خود تولید فرصت مهمی از دل تهدید است.
دکتر عبدالله گنجی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ضدانقلاب چطور از اغتشاشات پارسال پول درآورد؟
🔹چهرههای معروف «زن، زندگی، آزادی» نه تنها در ناآرامیها هزینهای ندادند، بلکه از آن پول هم درآوردند. برخی با فروش عطر و چمدانِ زن، زندگی، آزادی و بلیت سخنرانی و برخی با پول گرفتن از مردم و آمریکا! این ویدیو روشهای کاسبی آنهاست.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
✔️دستگیری عامل تکفیری وابسته به داعش در غرب تهران
🔹با رصد سازمان اطلاعات سپاه شهرستان قدس، عامل تکفیری که دارای سوابق ویژۀ نظامی در خارج از کشور بوده شناسایی و دستگیر شد.
🔹همچنین ۲ سرشبکۀ منافقین نیز در تور اطلاعاتی قرار گرفته و دستگیر شدند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۱۲ قرآن کریم شامل آیات ۲۴ تا ۳۱ سوره مبارکه مائده
🍃🌹🍃
🌺 پیامبر اکرم (ص) میفرماید: «مَن قَرَأَ القُرآنَ ابتِغاءَ وَجهِ اللّه و َتَفَقُّها فِی الدّینِ کانَ لَهُ مِنَ الثَّوابِ مِثلَ جَمیعِ ما اُعطِیَ المَلائِکَةُ و َالأنبیاءُ وَ المُرسَلونَ»؛ هر کس برای کسب رضایت خدا و آگاهی در دین، قرآن بیاموزد، ثوابی مانند همه آنچه که به فرشتگان و پیامبران و رسولان داده شده، برای اوست.
🎙 استاد: منشاوی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 رئیسی: در نیویورک زبان گویای مردم خواهم بود
🍃🌹🍃
🔹دیدار دوجانبه با برخی روسای کشورها در دستور کار ماست. در نیویورک برای تبیین مواضع ایران با اصحاب رسانه هم گفتوگو میکنیم.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
✳️ آمریکا تمام تلاشش را برای قطع کردن سرمایه گذاری هند در چابهار میکند
🔹حسین شاه پری، تحلیلگر مسائل بین المللی : بایدن اخیرا در اجلاس گروه ۲۰ گفته باید کریدوری از هند به اروپا بزنیم که ایران، چین و روسیه در آن دور زده شوند/ آمریکا با این کریدور میخواهد ایران را در منطقه منزوی کند/ در مقابل این کریدور، باید کریدور شمال- جنوب را تقویت کنیم.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
📌 ارزش کارهای ما بستگی به این دارد که درچه زمــان و موقعیتی آنرا انجام میدهیم.
◽حتی در مورد خودداری از انجام یک عمل نیز باید بدانیم که در چه زمـانی نباید آن کار را انجام دهیم. بسیاری از ما هنوز ارزش زمــان را درک نکرده ایم.
◽ زمـان مفهومی است که خداوند متعال در یک آیه به آن قسم یاد کرده است؛ "والعــصر" قسم به امری که تمام کارها و ارزشهای انسانی بسته به وجود این بُعد در زندگی انسان است.
◽ حقیقتی که مبـارزه کردن، کشـته شدن،صـبــر، سـکوت و دیگر اعمــال؛ همگی در نسبت با آن معنا و مفهوم پیدا می کند.
(سخنرانی انسـان در قالب زمـان )
📚 فهــم زمــانه / یعقوب توکلی
زندگی و روزگار #شهید_عبدالحمید_دیالمه
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
🇮🇷
🖼 چرا دیدار کیم جون اون و پوتین مهم است؟
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
◾️قله های تمدنی انقلاب اسلامی◾️
حبیب الله بابایی استاد حوزه و دانشگاه
🔸فرمایشات اخیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در باره وضعیت کنونی ما، تأملات و گاه تحلیلهایی را برانگیخته که هر یک در خور توجه است. سئوال اصلی این است که قله کجاست و وضعیت کنونی ایران با آن قله چگونه است؟
▫️به نظرم قلههای تمدنی در انقلاب اسلامی و در تجربه جمهوری اسلامی را باید در نگاهی متفاوت و در موارد ذیل عمیقتر جستجو کرد:
1⃣ قله در تربیت انسان در اوج و نسل جدیدی از مسلمان تحولگرا و جهانیاندیش ایرانی. انسانهای در اوج را نه فقط در میان شهید ـ امتها (مثل قاسم سلیمانیهای فراوان) و نه فقط درمیان پدیدۀ فراگیر بسیج و بسیجیان در تجربه ایرانی میتوان پی گرفت، بلکه در میان شخصیتهای علمی برجسته، در میان دختران، زنان و مادران ممتاز، و بلکه در میان تودۀ مردمی متفاوت (یا همان عوام ممتاز) باید مشاهده کرد.
2⃣ قلههای علمی، نظامی و سیاسی را بیش از آنی که باید در نظام دانشی و سیاستگذاریهای موجود در آن جستجو کرد، باید این قله را در «حس استقلال»، «حس توانستن»، و «حس خودکفایی و عدموابستگی»ای که امام ره و بعد رهبر فرزانه انقلاب به نسل جدید القا کردند و آن در عمیقترین لایههای مختلف جامعه ایرانی بوجود آورده اند. حس استقلالی که امام به نسل امروز القاء کرد، نه فقط حس استقلال برآمده از یک عزم سیاسی، بلکه حس استقلال برآمده از حس ایمان، حس معنویت و باور به توحید بوده است. لذا قله در حس استقلال را باید در کنار قله در ایمان و معنویت ترسیم و تبیین کرد.
3⃣ قله دیگر، قله در اندیشه، سطح تفکر، اعتدال و نوآوری فکری، و در کل رویکردهای متفاوت و جدید در ساحتهای علوم انسانی و نیز در علوم اسلامی است. این نکته به مرات و کرات در تجربه حضورم در برخی از کشورهای اسلامی، از ناحیه بسیاری از اساتید در دانشگاه های مختلف در منطقه اظهار شده است. رُشدی که عرصه های پژوهشی ما در نگاه به علوم انسانی و نیز علوم اسلامی و دغدغهها و مسئلههای جدید فکریای که در دوره بعد از انقلاب در ایران بوجود آمده، به هیچ وجه قابل مقایسه با آنچه که در دورههای پیشین بوده است، نیست.
4⃣ قله داشتن هرگز به معنای نداشتن نقطه نشیب و حضیض (مثل موضوع عدالت) در تجربۀ جمهوری اسلامی نیست. اما قله در موضوع عدالت را نباید فقط در وضعیت داخلی جامعه ایران و در عرصههای داخلی عدالت فرهنگی، عدالت اقتصادی، عدالت جنسیتی، و عدالت سیاسی و عدالت آموزشی جستجو کرد، بلکه باید ارزش عدالت و فضیلت انصاف و برابری را در سطحی کلانتر و در عرصههای انسانی در بین الملل و مناسبات جهان اسلام نیز پی گرفت. پس از انقلاب اسلامی، امروزه دیگر ظلم فراگیر و نظام ناعادلانه و نظم ستمبار وستفالیایی در دنیا و در نسبت بین کشورهای غربی و غیرغربی فروریخته، و نوعی از توازن و تعادل در میان دولتها و ملتها از یک سو، و دولتهای قوی و دول ضعیف از سوی دیگر بوجود آمده است (نمونهاش را در انقلاب اخیر نیجر و اخراج نیروهای فرانسوی از آن ببینید).
5⃣ به رغم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، و به رغم بیانصافیهایی که برخی در روایت از ما دارند، ایران بلاشک در میان کشورهای اسلامی دست کم یکی از الگوهای مطرح در عرصههای سیاسی، علمی، نظامی، فرهنگی و تمدنی است. در قله بودن و یا به قله رسیدن را باید در این مرجعیت تمدنی جمهوری اسلامی در کنار دیگر مدل های تمدنیِ مطرح در دنیای اسلام در نظر گرفت و وضعیت کنونی ایران را در این رقابت داخلی جهان اسلام و نیز در تنش تمدنی بین تمدن اسلامی و تمدن غرب دنبال کرد.
6⃣ آخرین نکته، قله در برخورد با خصم تمدنی است. چه بپسندیم و چه نپسندیم ما روز به روز به سمت برخورد و تنش تمدنی پیش می رویم. واقعیات جهان غرب و دنیای اسلام در قرن بیست و یکم نشان داد که ما بیش از گفتگو، به سمت برخورد و تضاد می رویم (شاید مع الاسف). اکنون برخوردهای در اوج هرگز با تسلیم و تمکین در برابر غرب فروکش نخواهد کرد. ما در برابر یک دو راهی هستیم یا تسلیم شویم که در این صورت نابودی ما قطعی خواهد بود و یا مقاومت کنیم که در آن امکانی برای بقا و بلکه تعالی پیدا خواهیم کرد. بقای ما در پس برخوردهای تمدنی، بقای در قله و اوج خواهد بود.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi