eitaa logo
اساتید انقلابی و نخبگان علمی
43.9هزار دنبال‌کننده
32.1هزار عکس
21.8هزار ویدیو
612 فایل
کانال اختصاصی اساتید ، فرهنگیان انقلابی ، نخبگان و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ، شبکه روشنگران ، هادیان سیاسی و اصحاب رسانه http://eitaa.com/asatid_enghelabi به غیر از کربلا هر جا سفر کردم ، ضرر کردم 🌹 به تو از دور سلام🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
✅مژده ای برای مردم آخرالزمان ✍️از امام صادق (ع) نقل شده است که پیامبر به حضرت علی (ع) فرمودند : « یا علی بدان که استوارترین ایمان ها از آن مردمی است که در آخرالزمان هستند چون آنها به پیامبر ملحق نشدند و در زمان او نبودند و در واقع خیلی از حقیقت ها را که در زمان پیامبر رخ داد آنها نبودند که ببینند و بر آنها حجت بود ولی آن مردم این حجت ها را ندیدند و تنها به نوشته هایی که در سفیدی کاغذ ها نوشته شده ایمان می پذیرند با این حال ایمان آنها به مراتب قوی تر از ایمان مردم زمان پیامبر است» 📚 بحارالانوار جلد ۱۲۵ در جای دیگر پیامبر برترین مردم امت خود را افرادی که در صدر اسلام ایمان آوردند و مسلمانان واقعی در آخرالزمان معرفی می کنند 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
؟ توبه نصوح(توبه واقعی) 🔶 نصوح مردی بود شبیه زنها، صدایش نازک بود، صورتش مو نداشت و اندامی زنانه داشت. او با سوء استفاده از وضع ظاهرش در حمام زنانه کار دلاکی میکرد و کسی از وضع او خبر نداشت. او از این راه، هم امرار معاش میکرد و هم برایش لذت بخش بود. گرچه چندین بار به حکم وجدان توبه کرده بود اما هر بار توبه اش را می شکست. 🔷 روزی دختر شاه به حمام رفت و مشغول استحمام شد. از قضا گوهر گرانبهایش همانجا مفقود شد. دختر پادشاه در غضب شد و دستور داد که همه را تفتیش کنند. 🔶 وقتی نوبت به نصوح رسید او از ترس رسوایی، خود را در خزینه حمام پنهان کرد. 🔷 وقتی دید مأمورین برای گرفتن او به خزینه آمدند، به خدای تعالی رو آورد و از روی اخلاص و به صورت قلبی همانجا توبه کرد. 🔶 ناگهان از بیرون حمام آوازی بلند شد که دست از این بیچاره بردارید که گوهر پیدا شد و مأموران او را رها کردند. 🔷 و نصوح خسته و نالان شکر خدا را به جا آورده و از خدمت دختر شاه مرخص شد و به خانه خود رفت. او عنایت پروردگار را مشاهده کرد. این بود که بر توبه اش ثابت قدم ماند و از گناه کناره گرفت. 🔶 چند روزی از غیبت او در حمام سپری نشده بود که دختر شاه او را به کار در حمام زنانه دعوت کرد و نصوح جواب داد که دستم علیل شده و قادر به دلاکی و مشت و مال نیستم و دیگر هم به حمام نرفت. 🔷 هر مقدار مالی که از راه گناه کسب کرده بود در راه خدا به فقرا داد و از شهر خارج شد و در کوهی که در چند فرسنگی آن شهر بود، سکونت اختیار نمود و به عبادت خدا مشغول گردید. 🔶 در یکی از روزها همانطور که مشغول کار بود، چشمش به میشی افتاد که در آن کوه چرا میکرد. از این امر به فکر فرو رفت که این میش از کجا آمده و از آن کیست؟ عاقبت با خود اندیشید که این میش قطعا از شبانی فرار کرده و به اینجا آمده است، بایستی من از آن نگهداری کنم تا صاحبش پیدا شود. لذا آن میش را گرفت و نگهداری نمود، پس از مدتی میش زاد و ولد کرد و نصوح از شیر آنها بهره مند میشد. 🔷 روزی کاروانی راه را گم کرده بود و مردمش از تشنگی مشرف به هلاکت بودند عبورشان به آنجا افتاد، همین که نصوح را دیدند از او آب خواستند و او به جای آب به آنها شیر داد، به طوری که همگی سیر شده و راه شهر را از او پرسیدند. او راهی نزدیک به آنها نشان داده و آنها موقع حرکت هر کدام به نصوح احسانی کردند و او در آنجا قلعه ای بنا کرده و چاه آبی حفر نمود و کم کم آنجا منازلی ساخته و شهرکی بنا نمود و مردم از هر جا به آنجا می آمده و در آن محل سکونت اختیار کردند، همگی به چشم بزرگی به او می نگریستند. 🔶 رفته رفته آوازه خوبی و حسن تدبیر او به گوش پادشاه رسید که پدر همان دختر بود. از شنیدن این خبر مشتاق دیدار او شده، دستور داد تا وی را از طرف او به دربار دعوت کنند. 🔷 همین که دعوت شاه به نصوح رسید، نپذیزفت و گفت: من کاری دارم و از رفتن به نزد سلطان عذر خواست. مأمورین چون این سخن را به شاه رساندند، بسیار تعجب کرد و اظهار داشت: حال که او نزد ما نمی آید ما میرویم او را ببینیم. 🔶 با درباریانش به سوی نصوح حرکت کرد، همین که به آن محل رسید به عزرائیل امر شد که جان پادشاه را بگیرد. 🔷 بنا بر رسم آن روزگار و به خاطر از بین رفتن شاه در اقبال دیدار نصوح، نصوح را بر تخت سلطنت بنشاندند. 🔶 نصوح چون به پادشاهی رسید، بساط عدالت را در تمام قلمرو مملکتش گسترانیده و با همان دختر پادشاه ازدواج کرد. 🔷 روزی در بارگاهش نشسته بود، شخصی بر او وارد شد و گفت: چند سال قبل، میش من گم شده بود و اکنون آن را از عدالت تو طالبم. نصوح گفت: میش تو پیش من است و هر چه دارم از آن میش توست. وی دستور داد تا تمام اموال منقول و غیر منقول را با او نصف کنند. 🕊 آن شخص به دستور خدا گفت: بدان ای نصوح! نه من شبانم و نه آن، یک میش بوده است، بلکه ما دو فرشته، برای آزمایش تو آمده ایم. تمام این ملک و نعمت، اجر توبه راستین و صادقانه ات بود که بر تو حلال و گوارا باد. و از نظر غایب شد. ⚪️ به همین دلیل به توبه واقعی و راستین، (توبه نصوح) گویند. ‌ منبع:خلاصه شده از کتاب انوار المجالس، صفحه 432 📒اصول کافی جلد 4 صفحه 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
💚 ا ے آنکه دلها از فروغت،منجلے ا ے بر همه،ذرات این عالم ولے روز ے هزاران بار،ما را مے کشد شوق وصالت،قائم آل علـــے 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
پـایِ دعــایم با گُنــه زنجیــر گَشته «‌ آقـا بیـــا » هایَم چه بی‌تاثیر گَشته از نـوجـوانے انتـظارت را کشیــدم حالا دگــر چشــم اِنتظارت پیر گَشته 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
علامه طباطبایے ره ؛ یک تبدیل به چنان درعالم برزخ براے مردگان مےشود که آنها را از گرفتاریهاے آن عالم مےدهد. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔴روز نیروی دریایی| از چه میدانید؟ 🔻 ۷ آذرماه هر سال روز نیروی دریایی نام دارد. علت آن عملیات بی نقص مروارید است که در تاریخ ایران زمین جاودان شد. مروارید یک عملیات پیچیده و ترکیبی شامل رزم چریکی ، نبردهای سطح به سطح ، سطح به هوا ، هوا به سطح و ترابری بود که نمونه عالی همکاری نیروی هوایی و دریایی ارتش ایران به شمار می رود و جا دارد رسانه ها به طور جدی تری بدان بپردازند. 🔹عملیات مروارید حاصل هماهنگی و کار اطلاعاتی بی نقص منطقه دوم دریایی ارتش و پایگاه ششم شکاری (مستقر در بوشهر) بود. در روز هفتم آذرماه سال ۵۹ هفت تکاور دریایی ( ۴ ستوان و ۳ گروهبان) با دو فروند هلیکوپتر به سمت اسکله البکر حرکت کردند. روی اسکله مزبور ۱۰ نیروی رزمی عراقی استقرار داشتند ولی مهارت خلبانان هلیکوپتر به حدی بود که تا لحظه رسیدن به اسکله ، دشمن بعثی متوجه حضور نیروهای ارتش ایران نمی شود. 🔹هفت تکاور در نقطه از پیش تعیین شده ی سکو، هلی برن کرده و در یک رزم هنرمندانه تمام نیروهای عراقی را به اسارت می گیرند و بلافاصله مراتب را به فرماندهی بوشهر ابلاغ می کنند و در انتظار ناوچه پیکان که از روز گذشته از این بندر به قصد منطقه عملیاتی حرکت کرده بود، می نشینند. این ناوچه به فرماندهی ناخدا همتی طبق برنامه حدود ۴ ساعت پس از تسخیر اسکله ، در ضلع جنوبی آن پهلو می گیرد و اسرای عراقی به آن منتقل می شوند‌. 🔹ناوچه پیکان از لحظات اولیه رسیدن به البکر با چند ناوچه و دو فروند جنگنده میگ ۲۳ عراقی درگیر شده و با موشک ضدهوایی یکی از میگ ها را منهدم میسازد. 🔹فرماندهی نیروی دریایی عراق برای بازپس گیری اسکله چند شناور رزمی را از بندر ام القصر اعزام می کند. پیکان در پناه سازه فلزی پایانه ، تا صبح در برابر حملات ۵ ناوچه و تعدادی جنگنده عراقی مقاومت می کند تا این که نیروی دریایی بعثی با تمام قوا و امکاناتش برای بازپس گیری اسکله به میدان می آید و این همان فرصتی بود که فانتوم های پایگاه ششم شکاری بوشهر انتظارش را می کشیدند. 🔹از لحظات اولیه صبح هواپیماهای F4 پایگاه هوایی بوشهر راهی منطقه درگیری می شوند و با استفاده از اطلاعات دقیق و لحظه ای که پیکان به آنها می دهد به یگان های سطحی دشمن تاخته و عمده نیروی دریایی عراق را با استفاده از موشک های پرقدرت ماوریک منهدم می سازند. 🔹 در حالی که ساعت از ۱۲:۳۰ می گذرد پیکان که در صفحه رادارش دیگر هدفی مشاهده نمی کند از اسکله البکر جدا می گردد تا به بوشهر مراجعه نماید اما ناگهان سیبل موشک های پرتعداد ناوچه اوزای عراق ( که به اسکله الامیه واقع در ۱۲ مایلی آن نقطه چسبیده بود) می شود. 🔹نکته مهم اینجاست که "ناخدا دوم محمد ابراهیم همتی " و برخی افسران کشتی با وجود ناامیدی از نجات ناوچه تحت امرشان، تا لحظه آخر در صحنه باقی مانده و به آب نمی پرند تا همراه با پیکان در آبهای نیگلون شاخاب پارسی جاودانه گردند. 🔹در سطح عملیاتی، عاقبت مروارید ارتش ایران حیرت آور است ؛ بیش از ۱۰ ناوچه بعثی کاملا مغروق و همچنین ۳ فروند میگ ۲۳ نیز منهدم می شود و در مقابل تنها یک هواپیمای فانتوم و یک فروند شناور جنگی، تلفات نیروهای ارتش جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند. 🖌 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔰 رابطۀ فقاهت و حکمت 💥 باید دامنۀ گسترش پیدا کند تا بتواند را هم پوشش دهد. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «چه در ، چه در عرفان و چه در فقه، باید دامنه تفقه دینی گسترش پیدا کند و این گسترش، منوط به است و این روش، نباید جدای از روش تحقیق در سایر حوزه‌های عقلانیت باشد. باید یک منظومه روش تحقیقی پیدا شود که مقیاس مطالعه آن، «فرد، جامعه و تاریخ» و روشش هم روش تعبد باشد و هماهنگی بین حوزه‌های مطالعاتی را هم ببیند. کمااینکه الان در ایجاد وحدت رویه در دانش‌های مدرن، طبقه‌بندی‌ها و روش تحقیق‌ها و بلکه شبکه تحقیقاتی ایجاد کرده‌اند تا منظومه کهکشانی تحقیقات را به وحدت برساند؛ یعنی مثلاً حرفی که در حوزه شیمی کاربردی زده می‌شود، با فیزیک نظری هماهنگ باشد. معنای ، همین است. ما می‌خواهیم در شبکه تحقیقات، یک امر جدید دیگری را هم داخل کنیم و آن، تفقه عام دینی است. باید تفقه دینی را درون این منظومه تعریف کرد و در روش تحقق و سپس در شبکه تحقیقات برد و در همه این مراحل باید تفقه دینی را قرار داد. اگر نتوان تفقه دینی را متغیر اصلی قرار داد و تعبد به وحی را در همه عرصه‌ها جاری کرد، معرفت‌های دینی به‌نفع عقلانیت‌های دیگری منحل خواهند شد. بنابراین، هم مجموعه عقلانیت، باید عقلانیت متعبد شود و به‌صورت یک منظومه در بیاید و هم اینکه باید محور این منظومه کیهانی، معرفت‌های دینی باشد. معرفت‌های دینی باید از احکام موضوعی، گسترش پیدا کنند و هم وارد عرصه احکام نسبت‌ها و احکام جهت شده و هم وارد احکام کلان و توسعه شوند.» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
💥 انديشۀ استوارِ علامه سید منیرالدین حسینی اين بود که ما در حوزه‌هاي علمیه نیازمند سه رکنِ «حکمت حکومتی، فقه حکومتی و اخلاق حکومتی» هستیم. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «انديشۀ استوارِ استاد سید منیرالدین حسینی اين بود که ما در حوزه‌هاي علمیه نیازمند سه رکن «حکمت حکومتي، فقه حکومتي و اخلاق حکومتي» هستیم. گرچه معارف ما در حوزه فردي و نظري که عهده‌دار بازسازي اعتقادات و نگاه فردي انسان به جهان است، موفق است، ولی ازآنجاکه تاريخ به اين منزلت از قرب به ظهور نرسيده بود، سؤال بزرگان گذشته ما ضرورت و چگونگی تولید نرم‌افزارهای حکومتی نبوده است. پي‌ريزي اين سه رکن و ارتقاء نظام فکري شیعی، محتاج به تکامل روشي است که به‌وسيله آن تجزيه‌وتحليل مي‌کنيم؛ البته روشي که بر پايه و و باشد؛ نه بر پايۀ تأويلات حسي و روش‌هايي مثل ديناميسم قرآن، هرمنوتيک و... که عينيت را اصل قرار دهند و دين را بر آن پايه، تفسير و تحریف کنند. به‌عبارت‌دیگر، توسعه و تکامل و فرهنگ اسلامی محتاج به تکامل روش بر پايه «تعبد، قاعده‌مندي و تفاهم اجتماعي» است که مبناي در حوزه‌ها، همين است. سپس بايد اين روشِ تکامل‌يافته در اختيار محققان قرار گيرد تا به‌وسيله آن، در حوزة اخلاق حکومتی، و فقه حکومتي (فقه کلان و فقه توسعه نه صرفاً فقه خُرد) به تحقيق بپردازند. همچنین باید جديدي را سامان داد که به‌گونه ديگري مناسبات عالم را تفسير کند؛ هم کارآمدي داشته باشد و هم پيشفرض‌ها و نتايج آن هماهنگ با دين باشد. در محدودۀ اجرا نيز روش نبايد برخاسته از فلسفه‌هاي حسي باشد. گاهی ما در دفاع از دين، کوتاهی کرده‌ایم و گفته‌ایم که دين در حوزۀ «هست‌»ها و دانش‌ها دخالت نمي‌کند و دانش، اسلامي و غيراسلامي ندارد؛ از حضور دين در حوزه دانش عقب‌نشيني کرديم؛ نگفتيم که دين، عقل و حس را هدايت مي‌کند. ولی آنها (غربی‌ها) گفتند اگر شما به دانش‌هاي ما معتقد باشيد، دانش ما ارزش‌هاي خاص خود را مي‌آورد! ارزش‌هاي دینی شما سنتي، غیرقابل‌تحقّق و کهنه است! جسارت نباشد؛ ابوموسي اشعري از روی نفاق، اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) را عزل و معاويه را نصب کرد؛ ما از روي غفلت و کم‌توجهی، دين را از حوزه دانش‌ها حذف کرديم و طرفداران علوم سکولار غربي و شرقي از کرسي دانش خودشان ارزش‌هاي سکولاريته را نصب کرده و گفتند اين دانش سکولار، ارزش‌هاي سکولار را مي‌طلبد!» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
چالش‌های کرونایی و هویت دینی در ایران، تقی آزادارمکی.pdf
239.2K
چالش‌های کرونایی و هویت دینی در ایران تقی آزادارمکی فصل‌نامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دین‌داری، حمید پارسانیا.pdf
399.6K
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دین‌داری فصل‌نامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
اساتید انقلابی و نخبگان علمی
. سزارین لاکچری با پنج سال تاخیر؛ سامانه جامع تجارت عملیاتی می شود؟! ♦️پس فردا، است؛ یک تاریخ لاکچری! برخی خانم های باردار یا همسران آنها به صرافت افتاده اند فرزند خود را سزارینی، در این تاریخ رُند به دنیا بیاورند؛ پزشکان متخصص درباره آسیب های این کار و تولد نوزادان نارس و ناقص الخلقه یا حتی مرگ آنها هشدار داده اند. 🔹کار به جایی رسیده که سخنگوی ثبت احوال اطمینان داده امکان صدور شناسنامه متولدین ۱۵روز اول آذر به تاریخ ۹۹.۹.۹ وجود دارد و والدین، جان فرزند خود را به خطر نیندازند. ♦️برخی فروشگاه ها نیز این روز را بهانه اعلام حراج و فروش کالا کرده اند. اما تاریخ مذکور، سر رسید وعده دولت هم هست. آقای روحانی روحانی ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ اعلام کرد: 🔹"سامانه جامع تجارت در ۹۹/۹/۹ برای مبارزه با فساد رونمایی می شود. من سالها و ماه هاست به دنبال این موضوع هستم تا از روزی که کسی ثبت سفارش می‌کند، تا زمانی که جنس در مغازه به فروش می‌ رسد، بتوانیم همه را در این سامانه دنبال کنیم؛ از گمرک و انبارداری تا این‌که جنس کجا رفته و برای مقابله با احتکار. باید تمام اقدامات بانک مرکزی در این سامانه قرار گیرد". ♦️روحانی اضافه کرد: "برای کسانی که در کامل شدن این سامانه تلاش کرده‌اند تقدیر نامه ارسال خواهد شد و از آنها که از برنامه عقب هستند سوال (نه مواخذه!) می‌شود که چرا عقبند. راه‌ اندازی سامانه، بسیاری از مشکلات ناشی از عدم شفافیت، انحصارگرایی، و ناهماهنگی در صادرات و واردات را مرتفع و مانع قاچاق خواهد شد". 🔹اگر چه آقای روحانی وعده رونمایی سامانه در ۹۹/۹/۹ را داده، اما این سامانه‌، قبلا راه‌ اندازی شده و قدمت آن، به سال ۹۵ بر می گردد؛ البته بدون کارکرد واقعی! هم‌اکنون، وبگاهی با همین عنوان وجود دارد و حتی برای آن ۱۳ زیر سامانه تعریف شده، از جمله: ♦️سامانه تجارت داخلی، سامانه تجارت خارجی، سامانه نیما، سامانه همتا، سامانه شناسه کالا، سامانه امضای الکترونیکی، سامانه انبارها، سامانه مجوزها، سامانه شناسه رهگیری، سامانه سرویس‌های تجاری، گذرگاه سرویس‌های سامانه جامع تجارت، سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و سامانه تخصیص تایر. 🔹با این وجود، نه تنها هنوز برخی از زیر سامانه‌ها فعال نشده، بلکه اختلاف‌ هایی بین دستگاه‌ها وجود دارد. دو ماه قبل رئیس کل گمرک اظهار کرد "سامانه جامع تجارت، یک سامانه نظارتی است و وظایف قانونی و حاکمیتی گمرک قابل اجرا در سامانه‌های دیگر نیست"؛ سخنانی که بوی نارضایتی می‌داد. ♦️با این اوصاف، انتظاری که از دولت می رود و هفت سال است به تاخیر افتاده، عملیاتی شدن سامانه است و نه راه‌اندازی و رونمایی چندباره آن. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi